|
|
biebie
|
|
|
Het grote probleem van Ajax, los van de aanwezige kwaliteit die er dus niet is, is dat ze altijd maar vasthouden aan 4-3-3. Totaal gebrek aan flexibiliteit. En dat kan je FdB verwijten. Een echte toptrainer laat zijn ploeg meerdere systemen hanteren. Zolang Ajax vasthoudt aan het prehistorische 4-3-3 dogma gaat het nooit meer iets worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eh... er zijn vele grote ploegen in grote competities die 4-3-3 spelen. Barcelona, Real Madrid en Bayern München om er zomaar eens 3 te noemen, die bovendien alle drie met veel druk vooruit proberen te spelen. Dus hoe bedoel je prehistorisch? |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ze hebben gelijk, het is gewoon kut de laatste tijden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: is dat zo? heel veel jongens stonden toen aan het begin van hun carrière. en ook aardig wat van die gasten zijn na hun periode bij ajax helemaal niet geslaagd bij hun volgende clubs. io denk dat Rijkaard en Blind de twee belangrijkste schakels waren in dat elftal. Die zorgden voor de balans en zo konden die jonge gasten hun fouten maken. Als een jonge speler nu een fout maakt wordt ie afgebrand door supporters en de media. Wie beschermd die jonge gasten nu? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 02:39 schreef remco k het volgende:[..] is dat zo? heel veel jongens stonden toen aan het begin van hun carrière. en ook aardig wat van die gasten zijn na hun periode bij ajax helemaal niet geslaagd bij hun volgende clubs. io denk dat Rijkaard en Blind de twee belangrijkste schakels waren in dat elftal. Die zorgden voor de balans en zo konden die jonge gasten hun fouten maken. Als een jonge speler nu een fout maakt wordt ie afgebrand door supporters en de media. Wie beschermd die jonge gasten nu? Juist ja dat roep ik toch al veel langer. Wat ervaren rotten die kwalitatief beter zijn dan ons "dragende" Moisander en een ervaren Cvm kunnen dit team uit de wind houden. Maar ook dat is niks nieuws. Als bv nu Veltman een foutje maak dan is het gelijk een doelpunt omdat Moisander hem laat verzuipen. Deze onbalans in het team houd je groei tegen en je weet hoe ik over de middelmatige spelers denk. En wat je je niet op kan leiden moet je aantrekken ook dat zeg ik al meerdere jaren op rij.
Duikel ergens een paar ervaren jongens op denk aan Rijkaard, Cocu, v Bommel, Poulsen, Ooijer enz. Die weten wat er verwacht wordt in moeilijke wedstrijden. Urby, Heitinga om mee te beginnen bv. Misschien Anita huren Of Maduro die een terugkeer ziet zitten enz enz gewoon om een betere balans te krijgen. Maxwell , Nigel de Jong (onhaalbaar maar wel top) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 07:18 schreef Hummel10 het volgende:[..] Juist ja dat roep ik toch al veel langer. Wat ervaren rotten die kwalitatief beter zijn dan ons "dragende" Moisander en een ervaren Cvm kunnen dit team uit de wind houden. Maar ook dat is niks nieuws. Als bv nu Veltman een foutje maak dan is het gelijk een doelpunt omdat Moisander hem laat verzuipen. Deze onbalans in het team houd je groei tegen en je weet hoe ik over de middelmatige spelers denk. En wat je je niet op kan leiden moet je aantrekken ook dat zeg ik al meerdere jaren op rij. Duikel ergens een paar ervaren jongens op denk aan Rijkaard, Cocu, v Bommel, Poulsen, Ooijer enz. Die weten wat er verwacht wordt in moeilijke wedstrijden. Urby, Heitinga om mee te beginnen bv. Misschien Anita huren Of Maduro die een terugkeer ziet zitten enz enz gewoon om een betere balans te krijgen. Maxwell , Nigel de Jong (onhaalbaar maar wel top) De ervaring van toen was absolute wereldtop. en vervolgens ga je jongens noemen die niet eens kunnen aanhaken bij de middenmoot in Europa, op de Jong en Maxwell na die zoals je zelf al aangeeft onhaalbaar zijn..
Niet alleen gaan talenten eerder weg als destijds, ook het terugkomen van de betere voetballers is een utopie geworden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Rijkaard had de Europa Cup I al 2 keer gewonnen en was Europees kampioen geweest toen hij terug kwam bij Ajax. Als je het over ervaren spelers hebt die echt top zijn: dat niveau heeft iemand als FdB het dus over. Mannen die prijzen hebben gewonnen aan de absolute top. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op [uMaxtopic-28753/p2/#1267981]zondag 04 januari 2015 - 17:43[/url] schreef remco k het volgende:
[..]
De ervaring van toen was absolute wereldtop. en vervolgens ga je jongens noemen die niet eens kunnen aanhaken bij de middenmoot in Europa, op de Jong en Maxwell na die zoals je zelf al aangeeft onhaalbaar zijn..
Niet alleen gaan talenten eerder weg als destijds, ook het terugkomen van de betere voetballers is een utopie geworden.
Daarom noem ik ook de jongens die europese ervaring hebben en nog enigzins haalbaar zijn. Heitinga heeft nog wat interlands gespeeld ook. Hoeft ook niet als basisspeler maar in een Ooijer rol en als aanjager kun je hem best gebruiken. Tja de Jong en Maxwell heb ik ook liever maar mikken ze ook op zulke spelers of roepen ze dat alleen maar? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 19:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tja de Jong en Maxwell heb ik ook liever maar mikken ze ook op zulke spelers of roepen ze dat alleen maar? En willen dat soort mannen ook. Chivu is tot het einde in Italie blijven spelen. De laatste echte topvoetballer die terug is gekeerd naar de Nederlandse velden is Jaap STam geweest... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 19:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Daarom noem ik ook de jongens die europese ervaring hebben en nog enigzins haalbaar zijn. Heitinga heeft nog wat interlands gespeeld ook. Hoeft ook niet als basisspeler maar in een Ooijer rol en als aanjager kun je hem best gebruiken. Tja de Jong en Maxwell heb ik ook liever maar mikken ze ook op zulke spelers of roepen ze dat alleen maar? Maar die gasten gaan je niet beter maken, die gasten halen niet eens de middenmoot in Europa.
En ik denk dat je iets hebt gehoord wat helemaal niet gezegd is. Ze roepen namelijk nergens dat ze dit soort jongens gaan halen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 19:32 schreef Eide het volgende:[..] En willen dat soort mannen ook. Chivu is tot het einde in Italie blijven spelen. De laatste echte topvoetballer die terug is gekeerd naar de Nederlandse velden is Jaap STam geweest... Van Bommel daarna toch? Heeft Psv geen kampioen gemaakt maar toch.. Chivu zijn ze ook nooit echt concreet geweest |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Inderdaad, er staat namelijk niet dat ze TOP gaan halen..
Er staat dat ze Top willen halen, en als dat niet lukt hij het liever doet met een talent.. |
|
|
|