|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax door met Moisander: Denswil kan transfervrij weg (VoetbalZone)
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 21:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hier ben ik het mee eens voor 99%...aan de andere kant wist hij dat hij Moisander ging opvolgen....misschien een gevalletje El Hamdaoui....aan de andere kant snap ik niet dat de Boer hem niet vaker liet opdraven, ik vond hem veel beter als Moisander.... Misschien houding ? ik vond hem vaak slap in het veld hij straalde geen winnaars mentaliteit uit en dat zal misschien ook op de trainingen gebeurd zijn nou dan ben je bij Frankie aan het verkeerde adres dat is een winnaar dus misschien is dat de reden ik kan mij daar wel in vinden de wedstrijden die hij in jong Ajax en in Ajax 1 speelde heb ik mij vaak geergerd aan zijn houding. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Misschien Boilessen was in de jeugd ook vaak cv. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Zou ook kunnen, is wel erg jong dan kun je beter Riedewald op Boilesen de kans geven. Volgens mij heeft Hoedt van AZ een aflopend contract, voor niks kan het ook miskoop zijn. Heeft met zijn 1.94 veel lengte, dan kan hij samen met Hoorn echt een reuzenduo vormen. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Bengtson of Bjelland? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
evie
|
|
|
Ik hoop dat het straks na de winterstop als er een aantal ballastspelers zijn vertrokken er meer rust komt in en rondom het eerste elftal met oa een Moisander met een niet verlengd wordend contract die nu gewoon moet presteren om nog een kans op een leuk contract elders te maken,hij gaf zelf ook aan blij te zijn met deze duidelijkheid,ik heb een redelijke goede hoop dat hij er alles aan zal doen er een goede 2de seizoenshelft ervan te maken. Denswil kan het nu gelijk laten zien met misschien volgend jaar een optreden in de CL?,kan die gelijk a/d bak. REMCO K. met lijken bedoelde ik,dat met Vermeer dat flik je niet op deze manier,toch?,en hoe lang is Overmars met Haatrecht en Denswil bezig geweest?,ik denk dat ze het bij AJAX op een gegeven moment wel ZAT waren met die twee,en de kwestie Vermeer heeft daar zo is mijn mening altans,nadien geen goed aan gedaan. Overmars is echt de beroerste niet,maar heeft z'n leermomenten inmiddels gehad dit is normaal en het risico van dit vak b.v. de kwestie ETÓ was een blooper eerste klas iedereen trapte erin,maar dit als voorbeeld wat een jungle het is in de voetbal makelaardij,nee mijn zegen heb je de bezem erdoor en wel zo snel mogelijk alleen door met de jongens die het niveau aan kunnen, met Ajax moet je geen geintje willen flikken éénmaal,tja dat kan nog dan ben je een flinke vent maar daarna moet je wegwezen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Prima Evie ook mijn mening ze hebben lang genoed geduld gehad ik had in iedergeval niet een tot 31 december gewacht dus nog schappelijk van Ajax geweest. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Klopt dan beter Bjelland of Khasia |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 11:57 schreef evie het volgende:Ik hoop dat het straks na de winterstop als er een aantal ballastspelers zijn vertrokken er meer rust komt in en rondom het eerste elftal met oa een Moisander met een niet verlengd wordend contract die nu gewoon moet presteren om nog een kans op een leuk contract elders te maken,hij gaf zelf ook aan blij te zijn met deze duidelijkheid,ik heb een redelijke goede hoop dat hij er alles aan zal doen er een goede 2de seizoenshelft ervan te maken. Denswil kan het nu gelijk laten zien met misschien volgend jaar een optreden in de CL?,kan die gelijk a/d bak. REMCO K. met lijken bedoelde ik,dat met Vermeer dat flik je niet op deze manier,toch?,en hoe lang is Overmars met Haatrecht en Denswil bezig geweest?,ik denk dat ze het bij AJAX op een gegeven moment wel ZAT waren met die twee,en de kwestie Vermeer heeft daar zo is mijn mening altans,nadien geen goed aan gedaan. Overmars is echt de beroerste niet,maar heeft z'n leermomenten inmiddels gehad dit is normaal en het risico van dit vak b.v. de kwestie ETÓ was een blooper eerste klas iedereen trapte erin,maar dit als voorbeeld wat een jungle het is in de voetbal makelaardij,nee mijn zegen heb je de bezem erdoor en wel zo snel mogelijk alleen door met de jongens die het niveau aan kunnen, met Ajax moet je geen geintje willen flikken éénmaal,tja dat kan nog dan ben je een flinke vent maar daarna moet je wegwezen. Eto'o wie trapte waarin? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Khasia is ook zo'n prutser (sorry Hummel). Maakt vrijwel elke wedstrijd een "Moisandertje". In Arnhem zijn ze echt bang voor de foutjes van die vent. Mooie uitstraling maar niet echt een zekerheid.
Bjelland vind ik wel een vrij goede verdediger voor Nederland. Doet geen gekke dingen, pakt geen gekke kaarten. Wel beperkt in dat hij opbouwend ronduit zwak is. Maar zuiver als verdediger best prima.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 12:36 schreef Eide het volgende:[..] Khasia is ook zo'n prutser (sorry Hummel). Maakt vrijwel elke wedstrijd een "Moisandertje". In Arnhem zijn ze echt bang voor de foutjes van die vent. Mooie uitstraling maar niet echt een zekerheid. Bjelland vind ik wel een vrij goede verdediger voor Nederland. Doet geen gekke dingen, pakt geen gekke kaarten. Wel beperkt in dat hij opbouwend ronduit zwak is. Maar zuiver als verdediger best prima. Ik kijk door dat foutje heen en zie een leider.. Maar als ze iemand kunnen vinden met dezelde uitstraling maar zonder dat foutje zou helemaal mooi zijn. We hebben in onze verdediging iemand nodig de boel scherp houd met Moisander is het vaak los zand.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik begrijp niet helemaal waarom er op die plaats meteen een leider moet staan. Laat Klaassen dat gewoon gaan doen. Er moet iemand staan die de verdedigende zekerheid terug brengt en ervoor gaat zorgen dat Ajax minder kwetsbaar wordt voor lopende mensen. |
|
|
|
|
evie
|
|
|
HUMMEL. Als ik goed ben geinformeerd: is Overmars is een paar keer naar Frankrijk gereisd om serieus over een komst naar Ajax te onderhandelen,later bleek dat zijn zaakwaarnemer Ajax z'n interesse internationaal misbruikte om zo een hogere waarde in zijn onderhandelingen met andere clubs binnen te hengelen. Overmars zal dit trouwens gedaan hebben met de ruggespraak v/h Ajax bestuur en Directie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou ja, het management van Eto'o heeft hem aangeboden bij onder andere Ajax. Na ruggespraak met De Boer (naar verluid via sms) is Overmars naar Frankrijk geweest voor een oriënterend gesprek met het management van Eto'o. Daar bleek al snel dat Ajax niet aan de financiele eisen van Eto'o kon voldoen en daarna is er geen contact meer geweest.
Eto'o is door zijn management zo ongeveer bij elke club uit de Europese top 25 aangeboden bleek later. Bovendien lekte het bericht (zoals gebruikelijk bij Ajax) uit. De Telegraaf heeft altijd als extreem goede ingangen gehad bij Ajax.
Doordat het uitlekte werd het een dingetje. Anders hadden we er nooit iets over gehoord. ik bedoel, wie weet met hoeveel zaakwaarnemers Overmars op jaarbasis wel niet spreekt? Ik denk dat wij alleen het puntje van de ijsberg meekrijgen eigenlijk. |
|
|
|
|
evie
|
|
|
Hai Eide,zo kort is het nu ook weer niet helemaal gegaan, gemaakte afspraken over een deadline betreft het geven van reactie's e.d.in de onderhandelingen werden structureel door de zaakwaarnemer van ETOó meerdere malen geschonden,inderdaad het was beter geweest als het niet 'gelekt' was geweest,maargoed vergeten die kwestie,en gelukkig maar dat we alles niet meekrijgen,rust in de tent,die ongein lijd alleen maar af: op naar het Kampioensschap 2014/2015 |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 12:59 schreef Eide het volgende:Ik begrijp niet helemaal waarom er op die plaats meteen een leider moet staan. Laat Klaassen dat gewoon gaan doen. Er moet iemand staan die de verdedigende zekerheid terug brengt en ervoor gaat zorgen dat Ajax minder kwetsbaar wordt voor lopende mensen. Iemand die de verdediging kan leiden? Als je dat al niet ziet of begrijp dan hoefik er niet eens op in te gaan. Je ziet toch zelf dat het af en toe een kaartenhuis is achterin? Moisander faalt opzichtig en hij doet er niks aan om het goed neer te zetten. Een Jaap Stam, Chivu dat type speler die fysiek geen duel schuwt en de boel ook nog eens scherp houd en aanstuurt dat is wat je nodig hebt. Niet een wijffie als Moisander |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 12:59 schreef evie het volgende:HUMMEL. Als ik goed ben geinformeerd: is Overmars is een paar keer naar Frankrijk gereisd om serieus over een komst naar Ajax te onderhandelen,later bleek dat zijn zaakwaarnemer Ajax z'n interesse internationaal misbruikte om zo een hogere waarde in zijn onderhandelingen met andere clubs binnen te hengelen. Overmars zal dit trouwens gedaan hebben met de ruggespraak v/h Ajax bestuur en Directie Dus ben je er alleen ingetrapt als je erin geloofde.. Zelfde nu met Odengaard hopen mag altijd maar geloof het pas als hij in de wedstrijd selectie zit. Overmars heeft het enigzins geprobeerd maar Eto'o heeft geen enkele intentie gehad om naar Ajax te komen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Daar hoef je geen leidersfiguur voor te zijn. Dat vraagt alleen iemand die positioneel goed is en z'n bek open trekt in de coaching. Ik versta toch iets meer onder leiding geven dan dat, zeker omdat ik daarbij verwachtingen heb naar heel het elftal en alle aspecten van het spel. Dat hoeft in mijn ogen niet, gewoon iemand die het defensief dicht kan sjorren is voldoende. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
garanties krijg je nergens. dat weet iedereen, dus dat zou ook niet geeist zijn.
hij wilden waarschijnlijk niet tekenen omdat er te weinig vertrouwen was. als tie had getekend gingen ze dan ook nog naar moisander om zijn contract ook te verlengen. waarschijnlijk waren ze daar bang voor. en als moisander vertrok stond hij echt bovenaan het lijstje om moisander op te volgen of toch een andere. de boer heeft namelijk merenmalen aangeven dat boillissen en riedewald ook in het centrum kunnen spelen. ik denk dat hij en zijn zaakwaarnemer bang waren dat hij als opvulling gebruikt zou worden ipv volwaardig lid van het 1ste.
als iemand zo slecht speelt en einde van zijn contract naderd en je hebt "zijn vervanger" een nieuw contract aangeboden, omdat je daarmee verder wil gaan. Dan kan je toch verwachten dat je meer speeltijd krijgt dan 1 wedstrijd. waarop zou ajax hun mening baseren om denswil wel een contract te geven maar ook om hem maar 1 wedstrijd te laten spelen? moisander was toch niet zo goed dat denswil maar 1 wedstrijd dit seizoen speelde.
volgens mij is hier spraken van gebrek aan vertrouwen
vergeet niet dat ze siggie ook een nieuw contract hebben geven om hem vervolgens wel te willen verkopen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 12:59 schreef Pietje het volgende:[..] Ik heb er inderdaad ook grote moeite mee. Eerst kon Denswil bijtekenen en vervolgens mocht (moest?) hij weg omdat Ajax door wil gaan met Moisander. Wie dit begrijpt, mag het zeggen. Daarnaast is het maar de vraag of Stefano Denswil in België meer speeltijd krijgt dan bij Ajax. Ik ben blij voor Stefano maar begrijpen doe ik het allemaal niet. Ook ben ik blij, dat hij niet terecht is gekomen bij een concurrent in de eredivisie. Ik begrijp het wel Pietje, Marcie Overmars is beledigd dat Denswil nog niet op zijn aanbieding (en) is ingegaan. ... Nu is hij beledigd en wil even zijn tanden laten zien. ...
Dat het hier een potentiële topper betreft maakt blijkbaar niet uit!
De zoveelste" moeilijke" jongen die de ajaxdeur krijgt toegewezen. ... Maar hee we kunnen hem over 2 jaar gewoon voor een paar miljoen terugkopen ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 20:01 schreef Eide het volgende:Dat kan je wel zeggen Remco maar jij weet net zo goed als ik dat hij bij Jong Ajax niet bepaald tot de sterkste behoorde. Hij was dit seizoen gewoon minder goed dan bijvoorbeeld Van der Hoorn. Speelminuten moet je wel zelf afdwingen. Ik vond hem bij zijn minuten in Ajax 1 meer imponeren dan Moisander.
Ik ben het verder helemaal met je eens dat je het zelf moet afdwingen. Maar in mijn ogen faalt Moisander opzichtig eigenlijk al heel dit seizoen en vind ik dat hij wel een kans verdient had mede doordat ie wel goed gespeeld heeft in mijn ogen..
Maar goed, er zal echt wel meer achter zitten dan wij met zijn allen weten, anders geloof ik niet dat dit zo gegaan is..
En nu is ie vertrokken, en daar kan niks meer aan veranderd worden.. Zonde.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2015 - 21:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk juist wel dat Viergever goed genoeg is...slechter als Moisander kan haast niet, ik vond Viergever bij AZ al beter als Moisander... Toen ze samen speelde vond ik Moisander echt de beste van de twee.. En Moisander heeft het ook gewoon goed gedaan vind ik. Alleen is het dit seizoen een stuk minder.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 11:57 schreef evie het volgende:Ik hoop dat het straks na de winterstop als er een aantal ballastspelers zijn vertrokken er meer rust komt in en rondom het eerste elftal met oa een Moisander met een niet verlengd wordend contract die nu gewoon moet presteren om nog een kans op een leuk contract elders te maken,hij gaf zelf ook aan blij te zijn met deze duidelijkheid,ik heb een redelijke goede hoop dat hij er alles aan zal doen er een goede 2de seizoenshelft ervan te maken. Denswil kan het nu gelijk laten zien met misschien volgend jaar een optreden in de CL?,kan die gelijk a/d bak. REMCO K. met lijken bedoelde ik,dat met Vermeer dat flik je niet op deze manier,toch?,en hoe lang is Overmars met Haatrecht en Denswil bezig geweest?,ik denk dat ze het bij AJAX op een gegeven moment wel ZAT waren met die twee,en de kwestie Vermeer heeft daar zo is mijn mening altans,nadien geen goed aan gedaan. Overmars is echt de beroerste niet,maar heeft z'n leermomenten inmiddels gehad dit is normaal en het risico van dit vak b.v. de kwestie ETÓ was een blooper eerste klas iedereen trapte erin,maar dit als voorbeeld wat een jungle het is in de voetbal makelaardij,nee mijn zegen heb je de bezem erdoor en wel zo snel mogelijk alleen door met de jongens die het niveau aan kunnen, met Ajax moet je geen geintje willen flikken éénmaal,tja dat kan nog dan ben je een flinke vent maar daarna moet je wegwezen. Eto een blooper?? Volgens mij juist goed gehandeld, geprobeerd binnen te halen, en toen het te lang duurde heeft ie een ultimatum gesteld, prima toch..
En Een zaakwaarnemer is er voor de speler, niet voor de club. Denswill speelt nu bij een mooie club en Vermeer doet dat ook.. Dat Ajax de manier van handelen niet aanstaat is mogelijk en dat Ajax daar dan iets aan doet ook.. Maar zoveel verkeerd heeft die man naar mijn idee niet gedaan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 14:21 schreef Hummel10 het volgende:[..] Iemand die de verdediging kan leiden? Als je dat al niet ziet of begrijp dan hoefik er niet eens op in te gaan. Je ziet toch zelf dat het af en toe een kaartenhuis is achterin? Moisander faalt opzichtig en hij doet er niks aan om het goed neer te zetten. Een Jaap Stam, Chivu dat type speler die fysiek geen duel schuwt en de boel ook nog eens scherp houd en aanstuurt dat is wat je nodig hebt. Niet een wijffie als Moisander Om de verdediging beter te laten functioneren heb je een goede verdediger nodig, niet per definitie een leider.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 18:46 schreef Stanley het volgende:[..] Ik begrijp het wel Pietje, Marcie Overmars is beledigd dat Denswil nog niet op zijn aanbieding (en) is ingegaan. ... Nu is hij beledigd en wil even zijn tanden laten zien. ... Dat het hier een potentiële topper betreft maakt blijkbaar niet uit! De zoveelste" moeilijke" jongen die de ajaxdeur krijgt toegewezen. ... Maar hee we kunnen hem over 2 jaar gewoon voor een paar miljoen terugkopen ;-) Weer een stok gevonden Stanley? |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Misschien kom je Denswil nog wel tegen in de Europa League |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Wellicht is dit gewoon beter.
Als je Moisander in slechte vorm niet uit de basis kan spelen, dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt een contract heb aangeboden gekregen. Hij is blijkbaar niet beter, dan moisander. Als je al niet beter bent dan Moissander dan is het beter dat je vertrekt.
Ik oordeel niet over hoe goed denswil en Moissander is. Ik zie hun te weinig om te kunnen oordelen, vooral trainingen. Ik geloof in een goede oordeel van onze trainer, als hij vind dat Moissander beter is dan Denswil, dan vind ik het logisch dat hij vertrekt. Ik had hem dan uberhaupt geen contract aangeboden. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 12:36 schreef Eide het volgende:[..] Khasia is ook zo'n prutser (sorry Hummel). Maakt vrijwel elke wedstrijd een "Moisandertje". In Arnhem zijn ze echt bang voor de foutjes van die vent. Mooie uitstraling maar niet echt een zekerheid. Bjelland vind ik wel een vrij goede verdediger voor Nederland. Doet geen gekke dingen, pakt geen gekke kaarten. Wel beperkt in dat hij opbouwend ronduit zwak is. Maar zuiver als verdediger best prima. Maar wat maakt het uit dat Bjelland niet zo sterk is in opbouwen, hij is 25 en dat kan hij best nog leren. Daarnaast is verdedigen zijn voornaamste taak en met een Veltman die af en toe het middenveld inloopt is het denk ik ook niet zo nodig om goed te kunnen opbouwen. Daarnaast vind ik Moisander opbouwend ook niet verbazend goed, balletje breed hier en daar maar weinig speciaals vind ik. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Geen kritiek Natjos, ik benoem gewoon even de sterke en zwakke punten van Bjeland zoals ik die zie. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 09:53 schreef NatjosFC het volgende:[..] Zou ook kunnen, is wel erg jong dan kun je beter Riedewald op Boilesen de kans geven. Volgens mij heeft Hoedt van AZ een aflopend contract, voor niks kan het ook miskoop zijn. Heeft met zijn 1.94 veel lengte, dan kan hij samen met Hoorn echt een reuzenduo vormen. Boilesen heeft al moeite om zn man in de gaten te houden op linksback en riedewald zou echt kunne uitgroeien tot een goede 6. Ik zou natuurlijk ook voor hoedt gaan omdat hij gratis is! |
|
|
|
|
evie
|
|
|
Wij proberen hier antwoorden te vinden maar het is nu eenmaal niet zo simpel,er is volgens mij een te groot aantal spelers die [nog] niet goed genoeg zijn om een vaste basis plaats te claimen wel kosten al deze spelers pittige salarissen en zorgen voor veel onrust in en rond het Eerste Elftal met hun zaakwaarnemers,in mijn optiek de bezem erdoor,Ajax heeft in mijn optiek teveel hooi op z'n vork genomen en dacht dat ze alle spelers wel beterder kon maken en weer door verkopen maar dit valt tegen,alleen de echte Top is gewild de rest kost geld,in geval van Denswil denk ik dat Ajax in zijn totaliteit zonder alle details wetende uiteindelijk juist gehandeld heeft en na al het gedoe blij is dat tie nu per direct is vertrokken. Mannen, maar zonder er nog weer één bij te halen ik vind die Eric Botteghin van FC Groningen [voorheen PEC] misschien wel een bruikbare speler voor Ajax,hou em maar eens in de gaten! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 19:39 schreef remco k het volgende:[..] Om de verdediging beter te laten functioneren heb je een goede verdediger nodig, niet per definitie een leider.. Ach lees hoe je het wilt lezen.. Goede verdediger die de boel kan neerzetten en scherp houden ook prima. Moisander heeft dit seizoen laten zien wat je in ieder geval niet zoek En dan was hij nog aanvoeder ook :( |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 04:23 schreef evie het volgende:Wij proberen hier antwoorden te vinden maar het is nu eenmaal niet zo simpel,er is volgens mij een te groot aantal spelers die [nog] niet goed genoeg zijn om een vaste basis plaats te claimen wel kosten al deze spelers pittige salarissen en zorgen voor veel onrust in en rond het Eerste Elftal met hun zaakwaarnemers,in mijn optiek de bezem erdoor,Ajax heeft in mijn optiek teveel hooi op z'n vork genomen en dacht dat ze alle spelers wel beterder kon maken en weer door verkopen maar dit valt tegen,alleen de echte Top is gewild de rest kost geld,in geval van Denswil denk ik dat Ajax in zijn totaliteit zonder alle details wetende uiteindelijk juist gehandeld heeft en na al het gedoe blij is dat tie nu per direct is vertrokken. Mannen, maar zonder er nog weer één bij te halen ik vind die Eric Botteghin van FC Groningen [voorheen PEC] misschien wel een bruikbare speler voor Ajax,hou em maar eens in de gaten! Botteghin vind ik dan weer niet super.. Niet veel beter als Bjelland en Khasia. Hateboer vind ik wel goed maar is net als Hoedt een jonkie |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hier in de eredivisie zie ik geen top verdedigers die een versterking voor Ajax zouden zijn, en een verdediger bij Ajax moet ook kunnen opbouwen anders werkt dit niet bij Ajax omdat Ajax van de 80 wedstrijden per seizoen er 70 sterker is en dan heb je met een opbouwende verdediger extra aanvallende kwaliteiten. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 12:29 schreef Hummel10 het volgende:[..] Botteghin vind ik dan weer niet super.. Niet veel beter als Bjelland en Khasia. Hateboer vind ik wel goed maar is net als Hoedt een jonkie Hateboer is rechtsback als het goed is |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 12:44 schreef nora het volgende:Hier in de eredivisie zie ik geen top verdedigers die een versterking voor Ajax zouden zijn, en een verdediger bij Ajax moet ook kunnen opbouwen anders werkt dit niet bij Ajax omdat Ajax van de 80 wedstrijden per seizoen er 70 sterker is en dan heb je met een opbouwende verdediger extra aanvallende kwaliteiten. Moeten we ook vanaf ze moeten gewoon goed kunnen verdedigen, in engeland kunnen ze ook niet voetballen dat doen de andere 6 die daarvooor staan wel, vd hoorn kan ook nie super meevoetballen maar zn inspeelpass is geweldig en dat vind ik genoeg! Je middenvelders moeten dan maar beter vrijlopen zodat een minder goed voetballende verdediger de bal makkelijker kwijt kan! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2015 - 22:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Wellicht is dit gewoon beter. Als je Moisander in slechte vorm niet uit de basis kan spelen, dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt een contract heb aangeboden gekregen. Hij is blijkbaar niet beter, dan moisander. Als je al niet beter bent dan Moissander dan is het beter dat je vertrekt. Ik oordeel niet over hoe goed denswil en Moissander is. Ik zie hun te weinig om te kunnen oordelen, vooral trainingen. Ik geloof in een goede oordeel van onze trainer, als hij vind dat Moissander beter is dan Denswil, dan vind ik het logisch dat hij vertrekt. Ik had hem dan uberhaupt geen contract aangeboden. Dat iemand niet speelt wil niet altijd zeggen dat ie niet beter is dan zijn directe concurrent. De Boer vind dat blijkbaar niet. Maar ik vind persoonlijk Denswill beter dan Moisander..
Maar als hij Moisander dan echt beter vind, waarom wordt Moisander dan uberhaubt geen nieuw contract aangeboden en Denswill wel?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 16:32 schreef 3sterren het volgende:[..] Moeten we ook vanaf ze moeten gewoon goed kunnen verdedigen, in engeland kunnen ze ook niet voetballen dat doen de andere 6 die daarvooor staan wel, vd hoorn kan ook nie super meevoetballen maar zn inspeelpass is geweldig en dat vind ik genoeg! Je middenvelders moeten dan maar beter vrijlopen zodat een minder goed voetballende verdediger de bal makkelijker kwijt kan! En in Engeland is het voetbal ook niet om aan te zien bij de meeste ploegen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 18:45 schreef remco k het volgende:[..] Dat iemand niet speelt wil niet altijd zeggen dat ie niet beter is dan zijn directe concurrent. De Boer vind dat blijkbaar niet. Maar ik vind persoonlijk Denswill beter dan Moisander.. Maar als hij Moisander dan echt beter vind, waarom wordt Moisander dan uberhaubt geen nieuw contract aangeboden en Denswill wel?? Potentie eigen jeugd enz. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Yup, geen echte top terwijl hij talent in de weg zit. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Denwil had al eerder een kans moeten pakken maar blijkbaar wilt/durft hij dat niet. Zijn houding dat hij er al was heeft het verpest voor hem bij Ajax. Hij zal nu in België echt stappen moeten maken. Blijf het jammer vinden ook omdat ik Moisander niks vind. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Als je nu dat interview in belgie leest dan wordt heel duidelijk dat een en ander niets met Overmars of contracten te maken had. Zijn woorden zijn dat de trainersstaf "anders besliste". Lees: hij kreeg niet de minuten die hij eiste of hij verloor de concurrentiestrijd in de ogen van de staf. Beide gevallen vind ik vreemd want dit liep vorig jaar al toen hij wel veel speelminuten kreeg.
Ik blijf er een vreemde bijsmaak bij houden en blijf toh achterdochtig over de rol van Haatrecht. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 07 januari 2015 - 10:09 schreef Eide het volgende:Als je nu dat interview in belgie leest dan wordt heel duidelijk dat een en ander niets met Overmars of contracten te maken had. Zijn woorden zijn dat de trainersstaf "anders besliste". Lees: hij kreeg niet de minuten die hij eiste of hij verloor de concurrentiestrijd in de ogen van de staf. Beide gevallen vind ik vreemd want dit liep vorig jaar al toen hij wel veel speelminuten kreeg. Ik blijf er een vreemde bijsmaak bij houden en blijf toh achterdochtig over de rol van Haatrecht. We zullen het wel nooit weten.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2015 - 18:45 schreef remco k het volgende:[..] Dat iemand niet speelt wil niet altijd zeggen dat ie niet beter is dan zijn directe concurrent. De Boer vind dat blijkbaar niet. Maar ik vind persoonlijk Denswill beter dan Moisander.. Maar als hij Moisander dan echt beter vind, waarom wordt Moisander dan uberhaubt geen nieuw contract aangeboden en Denswill wel?? Als je dit seizoen bekijkt speelt moisander vrijwel alles en Denswil niks. iemand zei dat dat denswil maar tot 1 wedstrijd dit seizoen is gekomen.
Als de kwaliteiten dichterbij elkaar lagen, dan was verhouding van gespeelde wedstrijden anders geweest. Meer voor Denswil en minder voor Moissander. Als Moissander in bijzonder goeie vorm stak, dan was het ook duidelijk waarom Denswil tot zo weinig wedstrijden kwam. Maar Moissander stak niet in bijzonder goeie vorm, ging eerder slechter spelen dan beter.
De boer vind Moissander beter, ik weet niet wie beter is. Ik kijk geen trainingen, en wedstrijden zijn niet met elkaar te vergelijken. Als Moissander tegen RKC speelde en Denswil tegen AC Milan, die prestaties zijn niet met elkaar te vergelijken. Er zijn dan ook andere factoren die meespelen, die niet mee wilt nemen.
Dan is het een hele goeie vraag waarom Denswil een nieuw contract krijgt en Moissander niet.
Ik denk dat Denswil dat ook zich afvraagde, bang was dat Moissander alsnog een nieuw contract kreeg als hij had getekend. Als Denswil op den duur Moissander moest vervangen, dan mag je toch aannemen dat hij op ten duur in de basis beland en Moissander op de bank. Hoe slecht moest Moissander spelen om Denswil in de basis te krijgen?
Ik vind het een vreemde gang van zaken. Denswil die Moissander op den duur moet vervangen. trainer zegt dat hij dicht tegen het 1ste aan zit. Moissander raakt zwaar uit vorm en zit bijna elke wedstrijd bij de slechtste spelers. Maar spelen dat doet Denswil niet.
Er zijn dus dingen die niet met elkaar te rijmen valt. |
|
|
|
|
evie
|
|
|
Toch blijft staan dat de bal bij Denswil en Haatrecht lag,zij wilden maar niet tekenen, was de aanbieding niet goed genoeg???,en terecht dat Ajax de gestelde deadline handhaafde en hij kon nu dus per direct vertrekken en nu dus in Brugge z'n geluk mag beproeven,we zullen het gauw gaan zien. Haatrecht had/heeft denk ik ook wel z'n krediet verspeeld al zal wel niemand dit naar buiten brengen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 07 januari 2015 - 14:12 schreef evie het volgende:Toch blijft staan dat de bal bij Denswil en Haatrecht lag,zij wilden maar niet tekenen, was de aanbieding niet goed genoeg???,en terecht dat Ajax de gestelde deadline handhaafde en hij kon nu dus per direct vertrekken en nu dus in Brugge z'n geluk mag beproeven,we zullen het gauw gaan zien. Haatrecht had/heeft denk ik ook wel z'n krediet verspeeld al zal wel niemand dit naar buiten brengen. Wat ik steeds begrepen heb, was dat het niet om geld ging. Densil wilde zekerheid hebben dat hij veel meer speeltijd zou gaan krijgen, dat hij op voorhand de vervanger van de vertrekkende Moisander zou worden. En die zekerheid wilde Frank de Boer hem (nog) niet geven. Vandaar dat gedraal om te tekenen van het "kamp Denswil". Nou, hoe dat is afgelopen weten we inmiddels... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Daar ben ik het niet mee eens.
De Boer wilde Denswil maar niet opstellen, terwijl Moissander niet goed bezig was. Directie wou met Denswil door en niet met Moissander, vandaar dat tegen Moissander werd gezegd dat Moissander naar een andere club mocht kijken. Dat gebeurde in de zomer al, Moissander en zijn zaakwaarnemer zijn al een half jaar bezig geweest, om te kijken of ze in de winter weg konden. Ajax is op het besluit terug gekomen! Denswil is namelijk vertrokken, maar hij was maar een bankzitter. De Boer vond Moissander gewoon te belangrijk om hem te missen.
De boer zei dat er geen groot verschil was tussen Denswil en Moissander. Ik concludeer dat er wel degelijk een groot verschil zit, gezien het aantal wedstrijden die moisander heeft gespeeld en dat Denswil weinig tot niet heeft gespeeld. Dus de boer zegt iets anders dan dat hij doet. Hij zegt dit en doet dat.
Volgens mij is De boer niet helemaal eerlijk geweest. of moet de boer gevonden hebben dat Moissander wel goed heeft gespeeld, dat hoop ik niet. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
De laatste goede wedstrijd van Denswil was vorig seizoen tegen Milan in de CL. Daarna hebje eigenlijk heel weinig van hem gehoord. Blijkbaar liet Denswil het op de training niet voldoende zien. Ook in jong ajax blonk hij niet uit en zoals we inmiddels allemaal wel weten geeft Frank de Boer zijn basis spelers ontzettend veel vertrouwen en wisselt niet snel. Ik denk dat Deswil (en Haatrecht) bang waren dat ze niet voldoende minuten zouden maken in ajax1. Ook het feit dat Denswil met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de opvolger van Moisander zou zijn was voor Deswil en Haatrecht niet genoeg om alsnog bij te tekenen.... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
frank wisselt niet snel? volgens mij doet hij dat wel, gezien vermeer. als hij geen reden ziet dat hij vervangen moet worden, dan vervangt hij geen speler. als frank denkt dat de vervanger niet beter is dan vervangt hij hem ook niet
siggy is zo lang blijven staan omdat de boer bang was of is dat millik het niet kon dragen. Millik is wel steeds minder gaan spelen, richting de winterstop toe. Dus volgens mij heeft de boer gewoon gelijk gehad om siggy langer te laten staan.
Waarom zou je een speler vervangen als je denkt dat de vervanger er nog niet klaar voor is?
speler die goed invalt betekend niet meteen dat hij ook goed is als hij in de basis begint. Roda en groningen hadden of hebben zo speler gehad.
Bij vermeer had hij 2 a 3 fouten getolereerd, maar de verdediging werd er onzekerder door en ging door die onzekerheid minder goed spelen. Vandaar dat de boer hier gewoon vrij snel ingreep. Dus hij beschermd zijn spelers niet, hij denkt wat goed is voor het team. Toen was het goed om vermeer op de bank te zetten.
De boer vind blijkbaar Moissander belangrijk voor het team. Anders had hij net zoals met vermeer op de bank moeten plaats nemen. Hij zegt het ook, hij voor dit team nog te belangrijk. Voor zowel binnen als buiten het veld. Daar neemt hij die slechte wedstrijden op de koop toe. Hij verwacht niet dat Denswil die taken van Moissander over kan nemen of iemand anders in de verdediging die zijn taken over kan nemen. |
|
|
|