BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax contracteert Andre Onana

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 03 januari 2015 - 14:04
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax contracteert Andre Onana (Ajax Clubsite)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 03 januari 2015 - 14:26   quote  deeplink  
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Andre Onana. De doelman tekende in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2015 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2018. Het contract met zijn huidige club FC Barcelona loopt af op 30 juni 2015.

Onana werd op 2 april 1996 geboren in Nkol Ngok (Kameroen). De doelman speelt vanaf 2010 in de jeugdopleiding van FC Barcelona. Dit seizoen komt hij uit voor het elftal onder 19 jaar van FC Barcelona.

199802_Anana_558_2_600x338.jpg
Eide
 Eide - zaterdag 03 januari 2015 - 14:50   quote  deeplink  
Toch wel opvallend hoewel het gerucht al een tijdje in de lucht hing. Ik had het eigenlijk afgedaan als onzin. Zo zie je maar weer.

Maakte een goede indruk tijdens de Youth League wedstrijden tegen Ajax. Was eigenlijk de enige die positief opviel aan de kant van Barca. Een 18 jarige keeper van de A jeugd van Barcelona. Manchester City en Arsenal hadden naar verluid ook interesse, Arsenal zou afgelopen zomer zelfs al hebben aangeklopt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 03 januari 2015 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 januari 2015 - 14:50 schreef Eide het volgende:
Toch wel opvallend hoewel het gerucht al een tijdje in de lucht hing. Ik had het eigenlijk afgedaan als onzin. Zo zie je maar weer.

Maakte een goede indruk tijdens de Youth League wedstrijden tegen Ajax. Was eigenlijk de enige die positief opviel aan de kant van Barca. Een 18 jarige keeper van de A jeugd van Barcelona. Manchester City en Arsenal hadden naar verluid ook interesse, Arsenal zou afgelopen zomer zelfs al hebben aangeklopt.
Hopelijk kunnen ze Barcelona verleiden hem nu al van de hand te doen. Met de huidige keepersproblemen zou dat geen overbodige luxe wezen!
nora
 nora - zaterdag 03 januari 2015 - 15:03   quote  deeplink  
Nou wel leuk maar niet echt hoofdzakelijk !!
Eide
 Eide - zaterdag 03 januari 2015 - 15:04   quote  deeplink  
Beelden trouwens van Onana in actie tegen de A1 in de Youth league. Hoofdrol voor hem, overigens ook bij een foutje dat tot de 1-0 leidt.

morkanne
 morkanne - zaterdag 03 januari 2015 - 18:21   quote  deeplink  
Ik denk dat hij niet gehaald is voor de reservebank met zijn buiten EU salaris.
Zou men toch niet genoeg vertrouwen in Cillessen hebben?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 03 januari 2015 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 januari 2015 - 18:21 schreef morkanne het volgende:
Ik denk dat hij niet gehaald is voor de reservebank met zijn buiten EU salaris.
Zou men toch niet genoeg vertrouwen in Cillessen hebben?
Jong Ajax...
remco k
 remco k - zaterdag 03 januari 2015 - 20:00   quote  deeplink  
En kijk eens aan. Zomaar uit de hoge hoed getoverd... Her en der viel de naam al eens. Maar slagvaardig is deze ajax directie wel degelijk, tenminste als e ook echt een speler willen..
Eide
 Eide - zaterdag 03 januari 2015 - 22:56   quote  deeplink  
Frank de Boer zei vandaag na de nieuwjaarswedstrijd van de oud-internationals tegen HFC dat Onana 3e keeper wordt achter Boer en kan rekenen op minuten bij Jong Ajax en de A1. Dat suggereert dat Onana per direct over komt van Barcelona en dus na het trainingskamp aansluit in Amsterdam.

Edit: Ik snap er geen reet van. De Ajax site stelt dat Onana's contact met de zomer ingaat. De Boer zegt nadrukkelijk dat Onana komt als 3e keeper vanwege 2 zwaar geblesseerde keepers bij Ajax. Aankomende zomer is 1 van de 2 zeker weer fit... ik snap even niet wanneer Onana nu daadwerkelijk komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 januari 2015 door Eide --
verbrande harry
 verbrande harry - zondag 04 januari 2015 - 00:32   quote  deeplink  
Het broertje van vermeer;)))))
Loetje
 Loetje - zondag 04 januari 2015 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 januari 2015 - 22:56 schreef Eide het volgende:
Frank de Boer zei vandaag na de nieuwjaarswedstrijd van de oud-internationals tegen HFC dat Onana 3e keeper wordt achter Boer en kan rekenen op minuten bij Jong Ajax en de A1. Dat suggereert dat Onana per direct over komt van Barcelona en dus na het trainingskamp aansluit in Amsterdam.

Edit: Ik snap er geen reet van. De Ajax site stelt dat Onana's contact met de zomer ingaat. De Boer zegt nadrukkelijk dat Onana komt als 3e keeper vanwege 2 zwaar geblesseerde keepers bij Ajax. Aankomende zomer is 1 van de 2 zeker weer fit... ik snap even niet wanneer Onana nu daadwerkelijk komt.
Geen vertrouwen in Van der Hart dan? Die doet het ook niet slecht vind ik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 januari 2015 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 januari 2015 - 15:03 schreef nora het volgende:
Nou wel leuk maar niet echt hoofdzakelijk !!
Vind ik ook....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 januari 2015 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 00:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik...
Eide
 Eide - zondag 04 januari 2015 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 00:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeker wel maar die zit tot het einde van het seizoen bij de Eagles. En dan ben je dus weer een keeper rijker. Daarom lijkt het dat Onana deze winter al aansluit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 januari 2015 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 januari 2015 - 22:56 schreef Eide het volgende:

Het zou kunnen dat het contract van Leeuwenburgh, dat in de zomer van 2015 afloopt, niet gaat worden verlengd? En Norbert Alblas staat ook maar tot de zomer van 2015 onder contract! Overigens loopt het contract van Mickey v.d. Hart een jaar langer door tot de zomer van 2016. Dus mogelijk gaan er wat keepers vertrekken??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 januari 2015 - 10:21   quote  deeplink  
Overigens heb ik begrepen dat Ajax bezig is om hem inderdaad al in de winterstop over te nemen van Barcelona en zijn hierover inmiddels gesprekken gaande! Even afwachten dus!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zondag 04 januari 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 09:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker wel maar die zit tot het einde van het seizoen bij de Eagles. En dan ben je dus weer een keeper rijker. Daarom lijkt het dat Onana deze winter al aansluit.
Is nog niet helemaal zeker. Vind V/d Hart het erg goed doen. Wat dan aan het einde van het seizoen?
Eide
 Eide - zondag 04 januari 2015 - 13:07   quote  deeplink  
Mickey doet het heel erg goed. Ajax vond hem eigenlijk te goed voor de Jupiler League. Daarom is hij verhuurd. Alblas en Leeuwenburg waren toch echt back-ups vergeleken met Van der Hart vond ik.
Pietje
 Pietje - zondag 04 januari 2015 - 13:32   quote  deeplink  
Door al die blessures van (jonge) keepers, had ik vorige week al van Overmars begrepen, dat het aantrekken van een doelman prioriteit nummer één was. Welnu, dat heeft Ajax uiterst snel geregeld. Grandioos die slagvaardigheid.
bully
 bully - zondag 04 januari 2015 - 14:29   quote  deeplink  
vind het tegenover de rest van de jeugd keepers weinig vertrouwen uitstralen.
en hij komt toch echt pas van de zomer zoals ik in de berichten lees.
en niet zoals enkele hier zeggen nu al als derde keeper.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 januari 2015 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 13:07 schreef Eide het volgende:
Mickey doet het heel erg goed. Ajax vond hem eigenlijk te goed voor de Jupiler League. Daarom is hij verhuurd. Alblas en Leeuwenburg waren toch echt back-ups vergeleken met Van der Hart vond ik.
Heb je mijn reactie niet gelezen? De contracten van Alblas en Leeuwenburgh lopen af, waarvan bij laatstgenoemde haast al zeker is dat deze niet wordt verlengd! Daarnaast is Van der Hart ook geen echte zekerheid en valt het te bezien of hij mag blijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 januari 2015 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 04 januari 2015 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 14:29 schreef bully het volgende:
Maar Frank de Boer suggereerde voor de camera dat hij meteen 3e keeper wordt ahcter Boer. Daar is de verwarring uit ontstaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 januari 2015 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 14:29 schreef bully het volgende:
vind het tegenover de rest van de jeugd keepers weinig vertrouwen uitstralen.
en niet zoals enkele hier zeggen nu al als derde keeper.
Heb jij mijn reactie niet gelezen? Ajax is met Barcelona in gesprek om de keeper al deze winterstop over te nemen, echter hebben ze al wel een overeenstemming met de keeper om het sowieso in de zomer over te nemen!
remco k
 remco k - zondag 04 januari 2015 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 10:21 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens heb ik begrepen dat Ajax bezig is om hem inderdaad al in de winterstop over te nemen van Barcelona en zijn hierover inmiddels gesprekken gaande! Even afwachten dus!
En waar is daar iets over te lezen dan? Kan er niks over vinden..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 17:44 schreef remco k het volgende:

[..]

En waar is daar iets over te lezen dan? Kan er niks over vinden..
Wat en hoe ga ik niet aan je neus hangen.

Overigens heeft Barcelona laten weten niet mee te werken aan een transfer in de winter. En dat staat wel in de media

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - maandag 05 januari 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Barca is "not amused" dat Ajax buiten hen om heeft onderhandeld. Ergens begrijpelijk maar goed, Barca heeft zelf een transferverbod vanwege ontoelaatbaar handelen dus ik heb weinig medelijden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 januari 2015 - 16:49   quote  deeplink  
ff off line:

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23520510/__Zubizarreta_ontslagen_bij_Barca__.html
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 januari 2015 - 16:50   quote  deeplink  
Het één heeft denkelijk wel met het ander te maken....
misschien niet rechtstreeks, maar toch....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 15:21 schreef Eide het volgende:
Barca is "not amused" dat Ajax buiten hen om heeft onderhandeld. Ergens begrijpelijk maar goed, Barca heeft zelf een transferverbod vanwege ontoelaatbaar handelen dus ik heb weinig medelijden.
Overigens spreekt Ajax de berichten tegen en geeft het aan wel degelijk met Barcelona te hebben gecommuniceerd voordat contact werd gelegd met de doelman!

Het is zoals altijd een welles-nietes spelletje maar eigenlijk helemaal niet belangrijk! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 16:50 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het één heeft denkelijk wel met het ander te maken....
misschien niet rechtstreeks, maar toch....
Zal inderdaad wel te maken hebben met bepaalde factoren zoals de transfer van Neymar e.d.!
Pietje
 Pietje - maandag 05 januari 2015 - 17:53   quote  deeplink  
Nieuwe doelman zorgt voor deuk in relatie Ajax-Barça: "Zeer respectloos"

FC Barcelona heeft met verbazing gereageerd op de transfer van André Onana naar Ajax. De Amsterdammers nemen de talentvolle doelman per 1 juli over van de Catalaanse grootmacht.

Ajax maakte de komst van Onana zaterdag wereldkundig via de officiële kanalen. Dat leidde tot verbazing bij Barça, dat niets wist van een transfer. Het contract van de negentienjarige keeper zou over zes maanden aflopen en hij had een nieuwe aanbieding op zak. Toch koos hij voor een driejarige verbintenis bij de kampioen van Nederland.

Hoewel Ajax juridisch geen grenzen heeft overtreden, is Andoni Zubizarreta boos. "Dit is zeer respectloos", reageert de technisch directeur in de Spaanse media. "De houding van de Nederlanders lijkt nergens op. Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden."

Onana komt uit Kameroen en belandde in 2010 op La Masia. Hij maakt het seizoen af in de A1 van Barça, dat het dit seizoen twee keer opnam tegen de leeftijdgenoten van Ajax in de UEFA Youth League. Hij keepte in beide wedstrijden (1-1 en 1-0) en maakte hij een uitstekende indruk op de aanwezige Ajax-mensen. Onana wordt vanaf de zomer de derde doelman van Ajax.

bron

Barcelona doet niet anders en nu zou het een keer omgekeerd zijn...
remco k
 remco k - maandag 05 januari 2015 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 15:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat en hoe ga ik niet aan je neus hangen.

Overigens heeft Barcelona laten weten niet mee te werken aan een transfer in de winter. En dat staat wel in de media
Inderdaad, en daar staat bij dat dit bij Ajax al langer bekend was..

Maar fijn dat jij wat "gehoord" hebt..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, en daar staat bij dat dit bij Ajax al langer bekend was..

Maar fijn dat jij wat "gehoord" hebt..
En lekker belangrijk wat jij daar van vind!
remco k
 remco k - maandag 05 januari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 20:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En lekker belangrijk wat jij daar van vind!
Snel op je teentjes getrapt de laatste tijd man..

Maar mooi dat je een "bron" hebt..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 januari 2015 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Snel op je teentjes getrapt de laatste tijd man..

Maar mooi dat je een "bron" hebt..
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 januari 2015 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 07:30   quote  deeplink  
En Onana komt dus toch per direct.
Eide
 Eide - woensdag 14 januari 2015 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 07:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
'Ajax lost keepersprobleem op met vervroegde komst Barça-talent'

De aanstaande overstap van André Onana van FC Barcelona naar Ajax zorgde in Spanje voor ontevredenheid. De doelman zou komende zomer transfervrij naar Amsterdam trekken. Door de situatie veranderde zijn toekomstperspectief voor dit seizoen. Reden genoeg om per direct de overstap naar Nederland te maken.

Het achttienjarige keeperstalent van Barça stapt per direct over naar Ajax, meldt De Telegraaf. Woensdag zet de goalie uit Kameroen zijn handtekening onder een nieuw contract. In eerste instantie tekende Onana een driejarige verbintenis, naar alle waarschijnlijkheid zet hij nu zijn krabbel onder een contrat dat een half jaar langer loopt.

Nadat het nieuws bekend werd gemaakt dat Onana komende zomer naar Ajax zou verkassen, veranderde zijn toekomstperspectief bij FC Barcelona. Jordi Vinyals, trainer van de A1 van Barça, leek de opdracht te krijgen Onana niet meer op te stellen.

Ajax kampt tegelijkertijd met een keepersprobleem. Na Jasper Cillessen en Diederik Boer zijn Peter Leeuwenburgh en Norbert Alblas in beeld als derde keeper, de twintigjarige goalies kampen echter allebei met blessures. Trainer Frank de Boer zit zo zonder derde keeper. Voor alle partijen leek het daarom het beste Onana per direct de overstap te laten maken.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 07:37 schreef Eide het volgende:

[..]

'Ajax lost keepersprobleem op met vervroegde komst Barça-talent'

De aanstaande overstap van André Onana van FC Barcelona naar Ajax zorgde in Spanje voor ontevredenheid. De doelman zou komende zomer transfervrij naar Amsterdam trekken. Door de situatie veranderde zijn toekomstperspectief voor dit seizoen. Reden genoeg om per direct de overstap naar Nederland te maken.

Het achttienjarige keeperstalent van Barça stapt per direct over naar Ajax, meldt De Telegraaf. Woensdag zet de goalie uit Kameroen zijn handtekening onder een nieuw contract. In eerste instantie tekende Onana een driejarige verbintenis, naar alle waarschijnlijkheid zet hij nu zijn krabbel onder een contrat dat een half jaar langer loopt.

Nadat het nieuws bekend werd gemaakt dat Onana komende zomer naar Ajax zou verkassen, veranderde zijn toekomstperspectief bij FC Barcelona. Jordi Vinyals, trainer van de A1 van Barça, leek de opdracht te krijgen Onana niet meer op te stellen.

Ajax kampt tegelijkertijd met een keepersprobleem. Na Jasper Cillessen en Diederik Boer zijn Peter Leeuwenburgh en Norbert Alblas in beeld als derde keeper, de twintigjarige goalies kampen echter allebei met blessures. Trainer Frank de Boer zit zo zonder derde keeper. Voor alle partijen leek het daarom het beste Onana per direct de overstap te laten maken.

Bron
Never believe me! ;-)
remco k
 remco k - woensdag 14 januari 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Ja las het ja. Mooi..
Pietje
 Pietje - woensdag 14 januari 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Klasse!
ronald (ajax gek)
 ronald (ajax gek) - donderdag 15 januari 2015 - 12:33   quote  deeplink  
zoals iok heb kunnen bekijken is het een goede betrouwbare keeper.maar waarom gekocht gillissen is toch ook een goede betrouwbare keeper en goede keeper.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 15 januari 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Beste Ronald (ajax gek), onze keeper heet Jasper Cillessen. Onana is gekocht, voorlopig als 3e doelman en voor de toekomst.
Eide
 Eide - vrijdag 16 januari 2015 - 06:46   quote  deeplink  
Inderdaad. Xavier Mous is heel het seizoen al geblesseerd, Peter Leeuwenburgh en Norbert Alblas zijn ook beide zwaar gebleseerd en Mickey van der Hart is verhuurd aan GAE.

Nu staat dus de keeper van de A1 onder de lat bij Jong Ajax en dizelfde keeper (Indie Groothuizen) is dus de 3e keeper van FdB. Daarom is Andre Onana gehaald.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 16 januari 2015 - 14:01   quote  deeplink  
Ik sluit niet uit, dat Onana wel een goede tijd gaat krijgen bij Ajax. En................er is altijd nog een optie, dat Cillessen wel eens eerder weggat als dat we denken, ondanks dat hij heeft bijgetekend.

Contracten zijn al jarenlang een middel om afgekocht te worden. Er hoeft alleen maar een club te komen met veel geld, en de rest volgt vanzelf wel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 31 januari 2015 - 15:24   quote  deeplink  
Morgen voor het eerst bij de selectie!
Ajaxcaveman
 Ajaxcaveman - zaterdag 31 januari 2015 - 16:18   quote  deeplink  
Vind hem mooie bijna katachtige moves hebben een snellere Kenneth Vermeer achtige

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax contracteert Andre Onana

0.0077669