|
|
van geil
|
|
|
Ik ben geen fan van fysio , maakt vaak meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
6 weken bij de lichte vorm voor een normale training. En dan nog de opbouw voor wedstrijdfit. Nieuwkoop stomen ze klaar voor VVV las ik , dat is 2 weken totaal. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Misschien is het een lichte verrekking? Ik heb nergens iets gelezen van een scheuring. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat is het ook , een verrekking , maar dat is de voorbode van een scheuring. Twee drie weken rust is dan normaal , en dan weer opbouw. Wel mag je na wat dagen weer wat lopen , en of fietsen (zonder weerstand) Maar niet buigen rekken strekken belasten etc. Nu snap ik best dat het op topsport niveau wat sneller kan , maar twee weken is in mijn ogen echt gekkenwerk , en vragen om een volgend kwetsuur. Wat vaak gebeurt is andere spieren in no-time opbouwen om de krachten op te vangen en een spuit in de spier waar het om gaat .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 november 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Weet je wat mij opvalt bij Feyenoord,dat ze altijd weken afsnoepen in mediaberichten over de tijdsduur van blessures |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja , dat heb ik dus ook, eerst erg, dan valt het ineens enorm mee. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Of andersom, zes weken en hij is nog steeds in de sportschool bezig na 6 weken -> Scharie. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 09 november 2017 - 20:54 schreef van geil het volgende:Ik zag overigens Feyenoord tv met de revalidatie van Jan Arie. De Fysiotherapeut kwam aan het woord, zijn filosofie , een blessure is een kans om het hele lichaam meer spieren te geven en fitter te maken. Jan Arie krijgt dus volop krachttraining etc , dit is een enorm programma wat hij dagelijks afwerkt. Wat de expert volgens mij even vergeet , Jan Arie had/heeft n zware blessure in de kuit (spier) , dit vergt veel rust en n langzame kracht opbouw. Door het lichaam meer spiermassa te geven ( spieren zijn heel zwaar) moet de kuitspier dus niet alleen herstellen , maar moet ook wennen en aansterken voor een zwaarder lichaam . Het is leuk dat die man nu volop werk heeft , maar ik ben er zeer sceptisch over. Voor Cobus. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Zet daar ook mijn vraagtekens bij. Je core trainen als voetballer lijkt mij prima, maar een twee keer zo'n dikke nek (toornstra) en armen en schouders lijkt mij echt niet goed. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Misschien vooraf voldoende marge ingecalculeerd ? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Geen idee Tomson, maar het komt allemaal verwarrend over. Elke blessure heeft gewoon een vaste rust/behandelingstijd. Maar bij Feyenoord lijkt het de laatste 2 jaar een beetje amateuristisch/onverantwoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Waarom speelt hij opeens niet meer? Je beste rechtsback!
St. Juste als back-up voor Nieuwkoop is prima voorlopig. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Vreemd ik vindt hem beter dan St Juste , zijn drive naar voren vind ik prima. Maar ik hoor op,tv en commentaren dat hij minder is |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind m ook minder. Vooral defensief |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
9 van de 10 keer maakt dat niet uit in NL. Zie Karsdorp |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Behalve dit seizoen want we lopen vooral achteruit |
|
|
|
|
ar
|
|
|
De RB positie is wel keurig bezet. Vindt ze allebei wel ok. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat is toeval , omgetoverd door Gio. Diks was de man. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee Nieuwkoop. Diks was zijn backup |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het ging over Juste, dus we zeggen hetzelfde. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
St. Juste was daar nodig. Is geen hogere wiskunde. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nou , pas dat dan ook maar op het droevige centrum en middenveld toe. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Heeft Gio achilleshiel van gemaakt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat een schande dat hij niet in viel |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Inderdaad. Of hij moet nog niet 100% fit zijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als je op de bank zit moet je 30 min kunnen spelen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De kans is groot dat Bart Nieuwkoop gewoon tegen PSV kan spelen. De verdediger viel in de wedstrijd tegen ADO Den Haag uit vanwege een blessure aan zijn hoofd en werd gewisseld voor Kevin Diks. Volgens RTV Rijnmond heeft Nieuwkoop geen langdurige blessure opgelopen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Gelukkig anders hebben wij ook een man van glas |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Zo blessuregevoelig. We kunnen hem al zo goed als afschrijven lijkt het |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Maja een hoofdblessure kan ie dan weer niks aan doen.. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Nee dit is inderdaad pure pech. Maar wel vaak geblesseerd. Zonde want op zich perfecte back. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Gek maar ik vond Diks beter dan Nieuwkoop toen hij inviel |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat vond ik ook al een paar keer. Ook met Juste |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als je vroeger je Dapp niet goed in reed was je een week later ook weer aan het sleutelen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Vind Berghuis Nieuwkoop wel een betere combinatie dan Berghuis Juste... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Ben bang voor hem dat hij inmiddels, a.g.v. al zijn blessures, zijn plekje kwijt is aan St Juste. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz