BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geloof maakt meer kapot dan je lief is.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 08:59   quote  deeplink  
Ik wil graag een discussie starten hiervoor.
Ik zelf geloof niet en vind het volkomen onzin.
Het brengt alleen maar ellende.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 09:30   quote  deeplink  
Hullie en Zullie.
Appie53
 Appie53 - zaterdag 10 januari 2015 - 09:36   quote  deeplink  
Er is niets mis met geloof, wel met mensen!
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 januari 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Tja hootsie tegen tootsie, tuaregs tegen Arabieren, Duitsers tegen Joden, feyenoord tegen Ajax supporters, meisjes tegen jongens, blank tegen zwart........zit in de menselijke natuur, laten gaan kun je met woorden niet veranderen. Eigenlijk moet aan het hoofd van een democratie een dictator staan, maar dit laatste is een denkertje.
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 10:16   quote  deeplink  
Het domste van deze discussie is dat de geloofsrichtingen in de zelfde god geloven en afstammen dus van Adam & Eva??? Een godvergeve broederstrijd dus, waar mijn ouders zijden dat we niet zo kinderachtig moeten doen.
van geil
 van geil - zaterdag 10 januari 2015 - 10:18   quote  deeplink  
Links wilde t paard van Troje.
nu kan iedereen op de blaren zitten.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 januari 2015 - 10:21   quote  deeplink  
We hebben ( gelukkig) allemaal een mening. Als je aan een hootsie vraagt zegt hij dat komt omdat een tootsie mijn buurman heeft vermoord. En waarom? Tja ieder mens kan zonder emotie een mening geven. Maar met emotie doe je rare dingen die op dat moment de waarheid zijn. Heb heel veel leed gezien en het waarom is mij nooit verteld door geen ene profeet of God.
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 10:22   quote  deeplink  
Hé Piet ik kan een biertje drinken met een neus en over voetbal praten, bij een Turkse maat van mij thuis komen en over deze terreur waanzin praten en in Duitsland met bekende over Hitler en dat zonder maar één opgetogen woord.
van geil
 van geil - zaterdag 10 januari 2015 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 09:36 schreef Appie53 het volgende:
Er is niets mis met geloof, wel met mensen!
en interpretatie.
eens.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 januari 2015 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 10:22 schreef VVout het volgende:
Hé Piet ik kan een biertje drinken met een neus en over voetbal praten, bij een Turkse maat van mij thuis komen en over deze terreur waanzin praten en in Duitsland met bekende over Hitler en dat zonder maar één opgetogen woord.
Dat zeg ik ook , iedereen lijkt gewoon en vredelievend, totdat emotie of geloof om de hoek komt kijken. In mijn eenheid zaten Kongolezen, yugoslaven, Fransen en Duitsers , Turken van alles. Daar viel geen opgetogen woord. Maar in een ieder schuilt een emotionele verdediger van zijn normen en waarden en dan gaat het fout. Ik zie nu al in Marseille een echte aversie tegen de Islam, en geloof me een Fransman gaat zijn normen en waarden verdedigen ik zie het somber in. Gelukkig heb ik nu een huisje in Nederland ik ben namelijk het vechten fysiek en mentaal moe.
Ik ga maar weer lekker emotioneel naar het Feyenoord nieuws kijken en genieten van iets heel kleins wat voetbal heet.
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 10:37   quote  deeplink  
Geniet er van Piet, heb gisteren 4 uur in de Conrad gelopen, die heb je in Mainz noch steeds om het zelfde te doen n.l. me gewoon voor 100% op iets anders focussen.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 januari 2015 - 10:42   quote  deeplink  
Ik ga vanmiddag varen ( vissen) en vanavond jagen lekker in de natuur,weg uit de sleur van alle dag
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 11:03   quote  deeplink  
Plezier Piet, klinkt goed.
Barabas
 Barabas - zaterdag 10 januari 2015 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 10:18 schreef van geil het volgende:
Links wilde t paard van Troje.
nu kan iedereen op de blaren zitten.
Zonder deze mensen konden en kunnen we niet functioneren. Babyboomers... Dat is pas een probleem.
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 11:14   quote  deeplink  
Ik vind woord Charlie een schande!
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 januari 2015 - 11:34   quote  deeplink  
Rechts benadrukt verschillen.
Een bron van deze ellende en achterlijkheid.
van geil
 van geil - zaterdag 10 januari 2015 - 11:36   quote  deeplink  
whahahahahaha
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 januari 2015 - 11:37   quote  deeplink  
Vond 'm ook leuk.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 januari 2015 - 11:42   quote  deeplink  
Zo'n aanslag gaat niet meer over religie. Gaat over verknipte radicalen.
daan limbos
 daan limbos - zaterdag 10 januari 2015 - 11:54   quote  deeplink  
Heeft God de mens gemaakt of heeft de mens (een) God gemaakt, alleen om iets te hebben om je eigen falen op af te schuiven. Want ja, die god regelt alles, kun jij totaal niets aan doen. Ben geen aanhanger van links, maar ben het wel met Marx eens dat godsdienst opium voor het volk is. Bijna alle oorlogen die gevoerd zijn waren in naam van God en alle partijen hadden die hogere macht aan hun kant. Wat zou het mooi zijn, een wereld zonder godsdienst en alleen maar mensen die elkaar als gelijkwaardig zien (ook supporters van Feyenoord en Ajax). Helaas een illusie. Einde vban mijn preek Amen.
Els
 Els - zaterdag 10 januari 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 11:54 schreef daan limbos het volgende:
Heeft God de mens gemaakt of heeft de mens (een) God gemaakt, alleen om iets te hebben om je eigen falen op af te schuiven. Want ja, die god regelt alles, kun jij totaal niets aan doen. Ben geen aanhanger van links, maar ben het wel met Marx eens dat godsdienst opium voor het volk is. Bijna alle oorlogen die gevoerd zijn waren in naam van God en alle partijen hadden die hogere macht aan hun kant. Wat zou het mooi zijn, een wereld zonder godsdienst en alleen maar mensen die elkaar als gelijkwaardig zien (ook supporters van Feyenoord en Ajax). Helaas een illusie. Einde vban mijn preek Amen.
De eerste wereldoorlog kende zijn oorsprong niet in welke godsdienst dan ook. De aanleiding was het doodschieten van aartshertog Frans Ferdinand. De oorzaak moet meer gezocht worden in het resultaat van de frans-pruisische oorlog, waarbij het gebied Elzas-Lotharingen aan Frankrijk werd gegeven en Duitsland daar uiteraard de pest over in had.
Ook de 2e WO had niets met religie te maken, maar lag opgesloten in de vrede van Versailles.
De Napoleontische oorlogen hebben ook geen godsdienstige oorsprong, en zelfs de 80-jarige oorlog van De Nederlanden met Spanje niet, dat draaide om het invoeren van de 10e penning, waardoor niet alleen het volk, maar ook de adelstand (voor het eerst) belasting moest betalen en dat was blijkbaar dusdanig tegen het zere been dat er 80 jaar ruzie was.
Wat leert de geschiedenis van Europa ons dan? Volgens mij vooral dat de mens naar macht streeft, en daarin nietsontziend kan zijn, dat God er als rationalisatie nogal eens bijgesleept wordt, en blijkbaar aan beide kanten meevecht.Dat de oorsprong van een oorlog vaak in een andere ligt en dat wij in duizenden jaren niets geleerd hebben.
Hoewel het erg aantrekkelijk is om erg machtig te zijn, zou de machthebber er verstandig mee moeten omgaan en de ander niet moeten onderdrukken, kleineren en machteloos houden. Dan hadden we de Fransse revolutie en WO II misschien voorkomen.
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 14:14   quote  deeplink  
Els de oorlog die er nu woedt, gaat over de macht van olierijkdommen die daar in de grond zitten. Niet voor niets zijn die als één van de eerste plat gegooid toen bleek dat daar veel geld mee werd gemaakt door die jongens. Ook heeft de hele oliehandel geen reet aan vrede omdat destabilisatie deze prijs meestal omhoog stuwt. Hierdoor mag je dan ook rustig de vraag stellen of de behoefte groot is bij de olieproducerende staten dit conflict snel op te lossen geloof ik???

Door dit geloof te misbruiken en een hetze op gang te brengen in naam van Mohamed en een ondoordachte reactie ons zijdes, kan dit doel natuurlijk vol zijn geslaagd en kunnen we dadelijk fietsen naar ons werk.
Leonidas
 Leonidas - zaterdag 10 januari 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 11:11 schreef Barabas het volgende:

[..]

Zonder deze mensen konden en kunnen we niet functioneren. Babyboomers... Dat is pas een probleem.
Ik ben een babyboomer Barabas, wat is je probleem?
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 11:34 schreef FR-Henk het volgende:
Rechts benadrukt verschillen.
Een bron van deze ellende en achterlijkheid.
Eens
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 15:16   quote  deeplink  
Is het vrijheid van meningsuiting of beledigend? Hamassen vrijheid van meningsuiting of beledigend en respectloos? Charlie satire of respectloos, beledigend?

In de Middeleeuwen maakte ze ook al elkaar af om geloof. Was het nog erger dan nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door Milo --
JanM
 JanM - zaterdag 10 januari 2015 - 15:54   quote  deeplink  
Iedere weldenkende gelovige en ongelovige keurt wat er gebeurd is af. Alleen extremisten misbruiken het geloof om deze acties of hun anti-Islam propaganda te rechtvaardigen.
Barabas
 Barabas - zaterdag 10 januari 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 14:51 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik ben een babyboomer Barabas, wat is je probleem?
Het probleem is dat de meesten het probleem niet willen zien.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 16:40 schreef Barabas het volgende:

[..]

Het probleem is dat de meesten het probleem niet willen zien.
Als babyboomer een ras was, was dit dus racistisch geweest.
Barabas
 Barabas - zaterdag 10 januari 2015 - 16:44   quote  deeplink  
Ja he..... helaas pindakaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door Barabas --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 16:47   quote  deeplink  
Wat jij ziet als een probleem lost zich vanzelf op.
Barabas
 Barabas - zaterdag 10 januari 2015 - 16:48   quote  deeplink  
Helaas krijgen we hun erfenis te verwerken. Is toch een behoorlijk en groeiend probleem.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 10 januari 2015 - 17:21   quote  deeplink  
De meesten....
Ook al zo'n misbruikte term.
Sensi
 Sensi - zaterdag 10 januari 2015 - 17:53   quote  deeplink  
Eens met topic startert en al helemaal met de titel. Geloof is niet meer dan een placebo en mijns inziens is het het meest domme wat de mensheid ooit heeft uitgevonden. Alle respect uiteraard naar de goed willende gelovigen, ieder moet zelf weten wat ie doet. We moeten ook niet vergeten dat het maar een selectieve groep is die er zo mee omgaat. Het loopt alleen wel de klauwen uit met extremisten en ik denk dat het nog maar een paar uitbarstingen nodig heeft tot de grote komt.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 10 januari 2015 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 17:53 schreef Sensi het volgende:
Eens met topic startert en al helemaal met de titel. Geloof is niet meer dan een placebo en mijns inziens is het het meest domme wat de mensheid ooit heeft uitgevonden. Alle respect uiteraard naar de goed willende gelovigen, ieder moet zelf weten wat ie doet. We moeten ook niet vergeten dat het maar een selectieve groep is die er zo mee omgaat. Het loopt alleen wel de klauwen uit met extremisten en ik denk dat het nog maar een paar uitbarstingen nodig heeft tot de grote komt.
Helemaal eens met Sens..
Barabas
 Barabas - zaterdag 10 januari 2015 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 17:21 schreef FR-Henk het volgende:
De meesten....
Ook al zo'n misbruikte term.
Je moet wel he.... als je niet iedereen over een kam wil scheren.

Anders ben je geen haar beter dan de meesten, snapt U.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door Barabas --
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 18:19   quote  deeplink  
Gelovigen worden gevoed door angst en schuldgevoel. Zo hoopt de kerk mensen aan zich te binden. Welk geloof dan ook. Ik vind dat je er een minimale leeftijd aan moet binden (18 jaar en ouder) Als je daarna de kerk in wilt is het tenminste je eigen beslissing.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 18:29   quote  deeplink  
JeSuisClasie
Appie53
 Appie53 - zaterdag 10 januari 2015 - 18:32   quote  deeplink  
Na Parijs ben ik wel van mening dat islam niet past in de westelijke wereld!
Lijkt wel 1000 jaar terug in de tijd!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 18:38   quote  deeplink  
Islam en Christendom zijn qua verhaal bijna hetzelfde.
Wanneer je beide teksten letterlijk interpreteert zijn het een vrijbrief tot geweld.
Het gaat dus niet om waar in geloofd wordt, maar de mentale staat van de mensen die het belijden.

Geloof wordt gebruikt voor het verkrijgen van macht. Ik plak nu even iets wat ik al eens geschreven heb.
Ach ja, t is ook gewoon weer de zoveelste 'oorlog' die gevoerd wordt onder de vlag van een geloof. Nou ja geloof, zeg maar bezit, of geld.

Kijk naar IS, die streven naar het Kalifaat. Meeste mensen hebben geen idee wat t is. Het is niets anders dan 1 persoon, die als opvolgeling van Mohamed, een staat wil stichten, of opeisen, die geleid wordt volgens de visie van de profeet. De Kalief staat aan het hoofd van het Kalifaat. Dat gaat dus gewoon over macht en geld.

Abu Bakr al-Baghdadi is in dit geval de man die pretendeert de Kalief te zijn. Maar hij is niemand anders dan degene die in 2010 de leiding over Al Qaida overnam en is iemand die internationaal gezocht wordt voor het plegen van terroristische aanslagen.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 18:44   quote  deeplink  
Gebruik of wordt gebruikt. De mensheid in 1 zinnetje.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 18:47   quote  deeplink  
De Egyptische president Abdel Fattah al-Sisi is in opspraak geraakt na een speech bij de Al-Azhar University in Caïro.

"Het is ondenkbaar dat onze denkwijze ervoor zorgt dat de gehele moslimsgemeenschap een bron van angst, gevaar, moord en vernietiging van de rest van de wereld wordt", sprak Sisi.

"Deze denkwijze, ik zeg niet geloof maar denkwijze, werkt tegen de gehele hedendaagse maatschappij. Is het mogelijk dat 1,6 miljard moslims de rest van de wereld willen uitmoorden zodat zij zelf kunnen leven? Dat is echt onmogelijk", aldus Sisi.

Ook sprak hij: "Ik zeg en herhaal dat we hoognodig een religieuze revolutie kunnen gebruiken."

Al dus.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 18:48   quote  deeplink  
De islam frustreert de vooruitgang van de mensheid.
Ons doel op Aarde als mensheid is om uit te vliegen naar andere planeten.
Maar met de islam gaan we alleen maar naar de maan.

Haha al dus een reaguurder op pownews.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door JoopieKlepzeikerT --
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 18:48 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:
De islam frustreert de vooruitgang van de mensheid.
Ons doel op Aarde als mensheid is om uit te vliegen naar andere planeten.
Maar met de islam gaan we alleen maar naar de maan.

Haha al dus een reaguurder op pownews.
Ons doel op Aarde als mensheid is om uit te vliegen naar andere planeten en andere technische evoluties. Dit is volledig mijn idee, hoe kan je zoveel tijd, geld en energie in geweld steken, wetende dat er buiten een nagenoeg oneindige ontdekkingsreis mogelijk is.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 10 januari 2015 - 19:25   quote  deeplink  
En we nemen Feyenoord mee😜
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 19:50   quote  deeplink  
Het legioen in spaaaace ...
Sensi
 Sensi - zaterdag 10 januari 2015 - 20:18   quote  deeplink  
Alsjeblieft niet zeg, Feyenoord blijft lekker waar het hoort.. In Rotterdam!
R()b
 R()b - zaterdag 10 januari 2015 - 20:31   quote  deeplink  
Interessant dat de mens in zijn eigen 'groep' altijd gelooft dat ze zelf oppermachtig zijn.
JanM
 JanM - zaterdag 10 januari 2015 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 18:32 schreef Appie53 het volgende:
Na Parijs ben ik wel van mening dat islam niet past in de westelijke wereld!
Lijkt wel 1000 jaar terug in de tijd!
Zoals ik al aangaf hebben deze aanslagen NIETS met de Islam te maken, aangezien (vrijwel) de gehele moslimgemeenschap de aanslagen veroordeeld heeft.

Wat met deze aanslagen geprobeerd wordt is verdeeldheid en angst zaaien. Men hoopt erop dat dit de moslims wordt aangerekend en er wraakacties komen die vervolgens weer kunnen worden aangegrepen om nieuwe aanslagen te rechtvaardigen. Het gaat er dus juist nu om om niet moslims/Islam de schuld te geven, maar het toe te schrijven aan een stel extremistische klootzakken! Want meer dan dat zijn ze niet!
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:18 schreef Sensi het volgende:
Alsjeblieft niet zeg, Feyenoord blijft lekker waar het hoort.. In Rotterdam!
Gewoon ruim zien hé, we zoeken gewoon een toffe planeet en noemen hem Rotterdam.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:39 schreef JanM het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf hebben deze aanslagen NIETS met de Islam te maken, aangezien (vrijwel) de gehele moslimgemeenschap de aanslagen veroordeeld heeft.

Wat met deze aanslagen geprobeerd wordt is verdeeldheid en angst zaaien. Men hoopt erop dat dit de moslims wordt aangerekend en er wraakacties komen die vervolgens weer kunnen worden aangegrepen om nieuwe aanslagen te rechtvaardigen. Het gaat er dus juist nu om om niet moslims/Islam de schuld te geven, maar het toe te schrijven aan een stel extremistische klootzakken! Want meer dan dat zijn ze niet!
Wacht even, deze aanslagen hebben wel degelijk met de Islam te maken. Alleen is niet elke moslim een terrorist. Net zoals dat een priester die zijn piel in kleine jongetjes steekt wel degelijk iets met het katholieke geloof te maken heeft, maar niet elke priester is een pedofiel. Het zijn acties die uit naam van een geloof worden, maar waar niet elke gelovige natuurlijk achter staat.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geloof maakt meer kapot dan je lief is.









0.0106120