BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geloof maakt meer kapot dan je lief is.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Els
 Els - zaterdag 10 januari 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 18:38 schreef Stylzz het volgende:
Islam en Christendom zijn qua verhaal bijna hetzelfde.
Wanneer je beide teksten letterlijk interpreteert zijn het een vrijbrief tot geweld.
Het gaat dus niet om waar in geloofd wordt, maar de mentale staat van de mensen die het belijden.

Geloof wordt gebruikt voor het verkrijgen van macht. Ik plak nu even iets wat ik al eens geschreven heb.
Ach ja, t is ook gewoon weer de zoveelste 'oorlog' die gevoerd wordt onder de vlag van een geloof. Nou ja geloof, zeg maar bezit, of geld.

Kijk naar IS, die streven naar het Kalifaat. Meeste mensen hebben geen idee wat t is. Het is niets anders dan 1 persoon, die als opvolgeling van Mohamed, een staat wil stichten, of opeisen, die geleid wordt volgens de visie van de profeet. De Kalief staat aan het hoofd van het Kalifaat. Dat gaat dus gewoon over macht en geld.

Abu Bakr al-Baghdadi is in dit geval de man die pretendeert de Kalief te zijn. Maar hij is niemand anders dan degene die in 2010 de leiding over Al Qaida overnam en is iemand die internationaal gezocht wordt voor het plegen van terroristische aanslagen.
In het Christendom (net als bij het Jodendom) kent men de 10 geboden. Eén van die geboden is 'Gij zult niet doodslaan'. Ook in de Islam wordt verwezen naar de 10 geboden.
Ik zie daar geen interpretatiemogelijkheden in, dus hoe iemand doodt, en zich dan beroept op één van deze 3 religies, is mij een raadsel.
Els
 Els - zaterdag 10 januari 2015 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:39 schreef JanM het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf hebben deze aanslagen NIETS met de Islam te maken, aangezien (vrijwel) de gehele moslimgemeenschap de aanslagen veroordeeld heeft.

Wat met deze aanslagen geprobeerd wordt is verdeeldheid en angst zaaien. Men hoopt erop dat dit de moslims wordt aangerekend en er wraakacties komen die vervolgens weer kunnen worden aangegrepen om nieuwe aanslagen te rechtvaardigen. Het gaat er dus juist nu om om niet moslims/Islam de schuld te geven, maar het toe te schrijven aan een stel extremistische klootzakken! Want meer dan dat zijn ze niet!
Dat is te makkelijk, Jan, en het biedt denk ik weinig kans tot oplossingen. Zoals ook het Christendom ooit leidde tot Kruistochten en brandstapels. De Bijbel, de Thora en Talmoed en de Koran zijn echt geen vrijbrief om er maar op los te slaan. Maar toch slagen machtswellustelingen erin grote groepen tot gruweldaden aan te zetten op basis van deze boeken. Ik denk echt dat alleen kennis en open discussies de preventie zijn voor de uitwassen die we nu zien.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 10 januari 2015 - 21:43   quote  deeplink  
Dubbelzinnigheid troef.
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 21:57   quote  deeplink  
latest?cb=20061010183202
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 21:31 schreef Els het volgende:

[..]

In het Christendom (net als bij het Jodendom) kent men de 10 geboden. Eén van die geboden is 'Gij zult niet doodslaan'. Ook in de Islam wordt verwezen naar de 10 geboden.
Ik zie daar geen interpretatiemogelijkheden in, dus hoe iemand doodt, en zich dan beroept op één van deze 3 religies, is mij een raadsel.
Omdat in zowel de testamenten als de geschriften van Mohammed passages staan wat je met zondaars of ongelovigen moet doen. En dat is geen sinecure.
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wacht even, deze aanslagen hebben wel degelijk met de Islam te maken. Alleen is niet elke moslim een terrorist. Net zoals dat een priester die zijn piel in kleine jongetjes steekt wel degelijk iets met het katholieke geloof te maken heeft, maar niet elke priester is een pedofiel. Het zijn acties die uit naam van een geloof worden, maar waar niet elke gelovige natuurlijk achter staat.
Hohoho wacht heel even elke priester is een pedo ;)
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wacht even, deze aanslagen hebben wel degelijk met de Islam te maken. Alleen is niet elke moslim een terrorist. Net zoals dat een priester die zijn piel in kleine jongetjes steekt wel degelijk iets met het katholieke geloof te maken heeft, maar niet elke priester is een pedofiel. Het zijn acties die uit naam van een geloof worden, maar waar niet elke gelovige natuurlijk achter staat.
Hohoho wacht heel even elke priester is een pedo ;)
Milo
 Milo - zaterdag 10 januari 2015 - 22:47   quote  deeplink  
Gooi er maar een slot op gaat mij alweer te diep
VVout
 VVout - zaterdag 10 januari 2015 - 22:55   quote  deeplink  
Hoezo, gebukt in de kerk?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 10 januari 2015 - 23:02   quote  deeplink  
In de regio waar hij opgegroeid is klopt t.
Leonidas
 Leonidas - zondag 11 januari 2015 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 16:48 schreef Barabas het volgende:
Helaas krijgen we hun erfenis te verwerken. Is toch een behoorlijk en groeiend probleem.
Ik heb het even nagevraagd maar mijn kinderen zien de erfenis niet als een probleem laat staan een groeiend probleem.
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:49 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wacht even, deze aanslagen hebben wel degelijk met de Islam te maken. Alleen is niet elke moslim een terrorist. Net zoals dat een priester die zijn piel in kleine jongetjes steekt wel degelijk iets met het katholieke geloof te maken heeft, maar niet elke priester is een pedofiel. Het zijn acties die uit naam van een geloof worden, maar waar niet elke gelovige natuurlijk achter staat.
De Islam wordt misbruikt om laffe terroristische aanslagen te rechtvaardigen. En dat bedoel ik dus met dat het NIETS met de Islam te maken heeft. Seksueel misbruik van kinderen is minstens zo ziek.
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 21:39 schreef Els het volgende:

[..]

Dat is te makkelijk, Jan, en het biedt denk ik weinig kans tot oplossingen. Zoals ook het Christendom ooit leidde tot Kruistochten en brandstapels. De Bijbel, de Thora en Talmoed en de Koran zijn echt geen vrijbrief om er maar op los te slaan. Maar toch slagen machtswellustelingen erin grote groepen tot gruweldaden aan te zetten op basis van deze boeken. Ik denk echt dat alleen kennis en open discussies de preventie zijn voor de uitwassen die we nu zien.
Het grote verschil is dat het n geen grote groepen zijn, maar 'enkele' extremisten. Zij zoeken m.i. een voedingsbodem voor een grootschalig(er) conflict.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 januari 2015 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:11 schreef JanM het volgende:

[..]

De Islam wordt misbruikt om laffe terroristische aanslagen te rechtvaardigen. En dat bedoel ik dus met dat het NIETS met de Islam te maken heeft. Seksueel misbruik van kinderen is minstens zo ziek.
Lijkt me duidelijk. Aanslagen die segregatie in de hand willen werken, net zoals Wilders' one-liners.
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:15 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk. Aanslagen die segregatie in de hand willen werken, net zoals Wilders' one-liners.
Dat is misschien wel het grootste probleem: de populariteit van Wilders en co wordt groter met elke aanslag ...
Els
 Els - zondag 11 januari 2015 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:14 schreef JanM het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat het n geen grote groepen zijn, maar 'enkele' extremisten. Zij zoeken m.i. een voedingsbodem voor een grootschalig(er) conflict.
In Europa zijn het misschien kleine groepjes of eenlingen, maar in Azië en Afrika gaat het om hele grote groepen.
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:21 schreef Els het volgende:

[..]

In Europa zijn het misschien kleine groepjes of eenlingen, maar in Azië en Afrika gaat het om hele grote groepen.
Maar procentueel gezien nog steeds veruit de minderheid. Aanslagen in 'het Westen' zorgen voor meer anti-Islam gevoelens en maken het makkelijker om in reactie daarop westerlingen over te halen om hun strijd mee te strijden. Hoe meer onze tolerantie t.o.v. Moslims afneemt, hoe sterker de polarisatie zal worden. Oftewel, als we Moslims in het algemeen hier als schuldigen blijven aanwijzen, wordt het van kwaad tot erger ...
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 22:47 schreef Milo het volgende:
Gooi er maar een slot op gaat mij alweer te diep
Jij hebt dit topic geopend ;-P
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 11 januari 2015 - 00:38   quote  deeplink  
Ach, noem mij naïef: ik zie vele, vele mensen uit andere landen steeds meer dit land omarmen. En zo wordt ook Nederland een divers land.
En zo gaat dat al vanaf 5000 voor Christus.
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 11 januari 2015 - 01:01   quote  deeplink  
Iedere moslim die het niet eens is met hoe wij leven in Nederland mot oprotten.
broer van Ted
 broer van Ted - zondag 11 januari 2015 - 08:05   quote  deeplink  
Lezen de volkskrant : Pamflet van een ex jihadist . Tot twente
Tjabba
 Tjabba - zondag 11 januari 2015 - 08:51   quote  deeplink  
Iedereen moet het zelf weten in wat ie gelooft , maar val iemand anders er niet mee lastig.
Dat is het probleem van sommige gelovigen.
Milo
 Milo - zondag 11 januari 2015 - 08:59   quote  deeplink  
Maar wat is de oplossing? @stylzz, lul! Vandaag ben ik weer in dat nep dorpje van je, tussen die hypocrieten christenen!
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 januari 2015 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 08:59 schreef Milo het volgende:
Maar wat is de oplossing? @stylzz, lul! Vandaag ben ik weer in dat nep dorpje van je, tussen die hypocrieten christenen!
doe je schoonzusje de groeten? :)
Milo
 Milo - zondag 11 januari 2015 - 09:14   quote  deeplink  
Doe ik kerel ;)
Appie53
 Appie53 - zondag 11 januari 2015 - 09:32   quote  deeplink  
Wat had Wilders gelijk met z'n FITNA film!!!!
JanM
 JanM - zondag 11 januari 2015 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 09:32 schreef Appie53 het volgende:
Wat had Wilders gelijk met z'n FITNA film!!!!
Vanuit het principe vrijheid van meningsuiting prima, maar bij hem overheerst intolrantie t.o.v. Moslims en dat verergert het probleem! Hele gevaarlijke ontwikkeling!
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 januari 2015 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 09:32 schreef Appie53 het volgende:
Wat had Wilders gelijk met z'n FITNA film!!!!
Wat nog enger is dan een radicale Islam is de tegenstanders ervan die ook gaan radicaliseren.
Appie53
 Appie53 - zondag 11 januari 2015 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 09:38 schreef JanM het volgende:

[..]

Vanuit het principe vrijheid van meningsuiting prima, maar bij hem overheerst intolrantie t.o.v. Moslims en dat verergert het probleem! Hele gevaarlijke ontwikkeling!
Helemaal met je eens, echter ik doel eigenlijk op het gebruik van geweld!!
Els
 Els - zondag 11 januari 2015 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:31 schreef JanM het volgende:

[..]

Maar procentueel gezien nog steeds veruit de minderheid. Aanslagen in 'het Westen' zorgen voor meer anti-Islam gevoelens en maken het makkelijker om in reactie daarop westerlingen over te halen om hun strijd mee te strijden. Hoe meer onze tolerantie t.o.v. Moslims afneemt, hoe sterker de polarisatie zal worden. Oftewel, als we Moslims in het algemeen hier als schuldigen blijven aanwijzen, wordt het van kwaad tot erger ...
De oplossing ligt uiterst zelden in intolerantie, maar de huidige weg biedt ook geen oplossingen. Daardoor zijn we hier gekomen. Dus wat dan?
De opmerkingen van Aboutaleb daarin zijn intrigerend. Ik begrijp die reactie ook wel, aan de andere kant, ze hebben in Syrië en Irak problemen genoeg. Die hoeven echt het afvalputje van onze samenleving er niet bij.
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 januari 2015 - 10:17   quote  deeplink  
Als je leed ziet of onrecht meemaakt wordt je vanzelf intolerant, dat kan elke sofa filosoof wel roepen dst dat niet zo is maar helaas. Zelfs als buitenstaander lopende tussen kinderen die daar liggen met afgehakte voetjes en hoofdjes als je in een tootsie dorp liep dacht je de volgen hootsie is voor mij. Dus niet blijven filosoferen maar kies een kant. In Frankrijk wordt het heel gevaarlijk met Le pen . Hij dwingt de moslims een partij te kiezen. Tja
VVout
 VVout - zondag 11 januari 2015 - 10:30   quote  deeplink  
Wat anders, was met de jaarwissel in Grindelwald en reed daar door een dorpje genaamd ....

wilderswil_logo-rgb-1-1-1-1.jpg

Raad eens, geen moskee te zien :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 januari 2015 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 januari 2015 - 10:36   quote  deeplink  
Haha maar als iemand zijn vrijheid offert voor het vrije woord is hij het wel, altijd met bodyguards ik moet er niet aan denken.en eigenlijk doet hij meer daN cartoonisten, en Le pen is sterker dan de terrorist . Sfeer is echt gespannen in de Arabisch/ Afrikaanse wijk hier.
Els
 Els - zondag 11 januari 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 10:17 schreef piet de paler het volgende:
Als je leed ziet of onrecht meemaakt wordt je vanzelf intolerant, dat kan elke sofa filosoof wel roepen dst dat niet zo is maar helaas. Zelfs als buitenstaander lopende tussen kinderen die daar liggen met afgehakte voetjes en hoofdjes als je in een tootsie dorp liep dacht je de volgen hootsie is voor mij. Dus niet blijven filosoferen maar kies een kant. In Frankrijk wordt het heel gevaarlijk met Le pen . Hij dwingt de moslims een partij te kiezen. Tja
Ik besef dat ik niet heb gezien wat jij hebt gezien en ik hoop eerlijk gezegd ook dat mij dat bespaard blijft. Ik huil mijn ogen al uit mijn kop als ik op een markt in kenia loop en daar de honger en de ellende zie, in een tijd dat het ook allemaal nog wel meeviel. Ik heb dus absoluut geen enkel recht van spreken. Maar ik wil gewoon zo graag blijven geloven dat de mens tot goed in staat is, dat het uiteindelijk allemaal goed afloopt. Ik blijf hopen dat de oplossing niet ligt in elkaar naar het leven staan, maar dat we uiteindelijk vreedzaam naast elkaar en met elkaar kunnen leven.
Europa kent ook duizenden jaren van ellende en oorlog, maar nu wordt het door vele Afrikanen als het beloofde land gezien. Dan moet er toch iets goeds gebeurd zijn?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 januari 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 13:59 schreef Els het volgende:

[..]

De eerste wereldoorlog kende zijn oorsprong niet in welke godsdienst dan ook. De aanleiding was het doodschieten van aartshertog Frans Ferdinand. De oorzaak moet meer gezocht worden in het resultaat van de frans-pruisische oorlog, waarbij het gebied Elzas-Lotharingen aan Frankrijk werd gegeven en Duitsland daar uiteraard de pest over in had. Ook de 2e WO had niets met religie te maken, maar lag opgesloten in de vrede van Versailles.
Andersom. Duitsland (onder leiding van Pruisen) versloeg Frankrijk vernietigend en eigende zich als het ware Elzas-Lotharingen toe, wat in de decennia erna een vitaal onderdeel zou zijn van de Duitse industrialisatie. Enfin, Frankrijk ervoer de gehele oorlog en het moeten afstaan van een belangrijk industriegebied als een forse aderlating en een vernedering. Met de vrede van Versailles na de eerste wereldoorlog werd de rekening als het ware vereffend. Maar in die vredebepalingen lagen inderdaad de kiemen voor een nieuwe wereldoorlog, aangezien de economische maatregelen veel te zwaar waren voor Duitsland.

quote:

De Napoleontische oorlogen hebben ook geen godsdienstige oorsprong, en zelfs de 80-jarige oorlog van De Nederlanden met Spanje niet, dat draaide om het invoeren van de 10e penning, waardoor niet alleen het volk, maar ook de adelstand (voor het eerst) belasting moest betalen en dat was blijkbaar dusdanig tegen het zere been dat er 80 jaar ruzie was.
Dat ligt genuanceerder. De 10e penning was (vergelijkbaar met de moord op Franz Ferdinand) de directe aanleiding voor een oorlog, maar er lagen een aantal dieper liggende oorzaken aan de oorsprong van de 80-jarige oorlog. Waaronder religieuze botsingen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 11 januari 2015 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 12:47 schreef Els het volgende:

[..]

Ik besef dat ik niet heb gezien wat jij hebt gezien en ik hoop eerlijk gezegd ook dat mij dat bespaard blijft. Ik huil mijn ogen al uit mijn kop als ik op een markt in kenia loop en daar de honger en de ellende zie, in een tijd dat het ook allemaal nog wel meeviel. Ik heb dus absoluut geen enkel recht van spreken. Maar ik wil gewoon zo graag blijven geloven dat de mens tot goed in staat is, dat het uiteindelijk allemaal goed afloopt. Ik blijf hopen dat de oplossing niet ligt in elkaar naar het leven staan, maar dat we uiteindelijk vreedzaam naast elkaar en met elkaar kunnen leven.
Europa kent ook duizenden jaren van ellende en oorlog, maar nu wordt het door vele Afrikanen als het beloofde land gezien. Dan moet er toch iets goeds gebeurd zijn?
Deze levens vragen ik weet het niet, heb ook hoop maar ben bevooroordeeld over de mensheid. Maar de hoop moeten we vast blijven houden
Daar sluit ik me bij aan.
Els
 Els - zondag 11 januari 2015 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 13:31 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Andersom. Duitsland (onder leiding van Pruisen) versloeg Frankrijk vernietigend en eigende zich als het ware Elzas-Lotharingen toe, wat in de decennia erna een vitaal onderdeel zou zijn van de Duitse industrialisatie. Enfin, Frankrijk ervoer de gehele oorlog en het moeten afstaan van een belangrijk industriegebied als een forse aderlating en een vernedering. Met de vrede van Versailles na de eerste wereldoorlog werd de rekening als het ware vereffend. Maar in die vredebepalingen lagen inderdaad de kiemen voor een nieuwe wereldoorlog, aangezien de economische maatregelen veel te zwaar waren voor Duitsland.

[..]

Dat ligt genuanceerder. De 10e penning was (vergelijkbaar met de moord op Franz Ferdinand) de directe aanleiding voor een oorlog, maar er lagen een aantal dieper liggende oorzaken aan de oorsprong van de 80-jarige oorlog. Waaronder religieuze botsingen.
1e punt heb je gelijk.
Punt is is waarschijnlijk afhankelijk van de leraar die je gehad hebt. In die visie die mij geleerd is, werd de godsdienstvrijheid als bijproduct, maar de 10e penning als oorzaak gezien.
Barabas
 Barabas - zondag 11 januari 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 00:05 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik heb het even nagevraagd maar mijn kinderen zien de erfenis niet als een probleem laat staan een groeiend probleem.
Dat kan best zo zijn. Ik weet wel beter.

Het nemen van een voorschot op succes van toekomstige generaties. Is een groeiend probleem omdat diegenen die zich het voorschot hebben toegeëigend niet bepaald van plan zijn hier iets mee te doen. Sterker nog, ze vinden dat ze het verdiend hebben en ze hebben altijd zo geleefd. Kortom, de rekening wordt lekker doorgeschoven. Kijk maar naar de pensioenen en de discussie daarover.... zeer typerend.

Overigens zijn er binnen mijn generatie ook nog voldoende mensen die er geen bal van snappen en die ook alleen maar aan zichzelf denken. Ik noem het altijd maar een gebrek aan vermogen en wil om te zien wat er werkelijk aan de hand is.
Barabas
 Barabas - zondag 11 januari 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 13:31 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Andersom. Duitsland (onder leiding van Pruisen) versloeg Frankrijk vernietigend en eigende zich als het ware Elzas-Lotharingen toe, wat in de decennia erna een vitaal onderdeel zou zijn van de Duitse industrialisatie.
En daarvoor zijn over datzelfde gebied al meerdere oorlogen gevoerd. Het gaat dus nog veel verder terug.
Els
 Els - zondag 11 januari 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:00 schreef Barabas het volgende:

[..]

Dat kan best zo zijn. Ik weet wel beter.

Het nemen van een voorschot op succes van toekomstige generaties. Is een groeiend probleem omdat diegenen die zich het voorschot hebben toegeëigend niet bepaald van plan zijn hier iets mee te doen. Sterker nog, ze vinden dat ze het verdiend hebben en ze hebben altijd zo geleefd. Kortom, de rekening wordt lekker doorgeschoven. Kijk maar naar de pensioenen en de discussie daarover.... zeer typerend.

Overigens zijn er binnen mijn generatie ook nog voldoende mensen die er geen bal van snappen en die ook alleen maar aan zichzelf denken. Ik noem het altijd maar een gebrek aan vermogen en wil om te zien wat er werkelijk aan de hand is.
De kosten van onze welvaartstaat worden voonamelijk betaald door mensen die nu tussen de 75 en 90 zijn. Zij hebben de ouderdomsvoorzieningen van hun ouders moeten betalen en de sociale vangnetten van hun kinderen. En krijgen als dank de bezuinigingen op hun gezondheid voor de al dan niet aanwezige kiezen. Zowel de babyboomers als de huidige actieven hebben het gewoon relatief goed.
Barabas
 Barabas - zondag 11 januari 2015 - 15:16   quote  deeplink  
Sykes, Picot, Churchill, opruiende politici als Le Pen en Wilders alsook 20% van de Moslims in Europa zijn de schuldigen aan de polarisatie alhier.
Barabas
 Barabas - zondag 11 januari 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:13 schreef Els het volgende:

[..]

De kosten van onze welvaartstaat worden voonamelijk betaald door mensen die nu tussen de 75 en 90 zijn. Zij hebben de ouderdomsvoorzieningen van hun ouders moeten betalen en de sociale vangnetten van hun kinderen. En krijgen als dank de bezuinigingen op hun gezondheid voor de al dan niet aanwezige kiezen. Zowel de babyboomers als de huidige actieven hebben het gewoon relatief goed.
Breek me de bek niet open over de ouderen; dat is al helemaal schandalig. Maar het probleem zit hem toch echt bij de grootste groep. Die willen nog steeds dezelfde levensstandaard behouden terwijl dat niet te betalen is. En daar gaan ze vrij ver in.
Leonidas
 Leonidas - zondag 11 januari 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:19 schreef Barabas het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open over de ouderen; dat is al helemaal schandalig. Maar het probleem zit hem toch echt bij de grootste groep. Die willen nog steeds dezelfde levensstandaard behouden terwijl dat niet te betalen is. En daar gaan ze vrij ver in.
Ik adviseer je om eens te gaan praten met mensen die van AOW aangevuld met een klein pensioentje moeten leven.
Overigens zou je mij nog een keer uit willen leggen wat het verband is tussen deze discussie en het onderwerp van dit topic?
VVout
 VVout - zondag 11 januari 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:26 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ik adviseer je om eens te gaan praten met mensen die van AOW aangevuld met een klein pensioentje moeten leven.
Overigens zou je mij nog een keer uit willen leggen wat het verband is tussen deze discussie en het onderwerp van dit topic?
Ken je de 10 geboden, komen in alle geloofrichtingen aan de orde. Hier wordt verlangd dat we zorg dragen voor onze ouders en familie, is dus gewoon logisch op het voorgaande terug te voeren.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 januari 2015 - 16:13   quote  deeplink  
Gaan we alweer voetballen?
Sensi
 Sensi - zondag 11 januari 2015 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 16:13 schreef Stylzz het volgende:
Gaan we alweer voetballen?
Weekje maat, ik kijk dr ook naar uit.. Wel aantal leuke wedstrijden vandaag in de buitenlandse competities.. 5 minuten begonnen net, Man United tegen Southampton, Barca tegen Atletico om 9u en Napoli - Juventus ook rond die tijd.
Stylzz
 Stylzz - zondag 11 januari 2015 - 17:31   quote  deeplink  
Ja, maar dat is tijdverdrijf.
Tjabba
 Tjabba - zondag 11 januari 2015 - 17:40   quote  deeplink  
Vertrouw op god , maar zet wel je fiets op slot.
van geil
 van geil - zondag 11 januari 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:16 schreef Barabas het volgende:
Sykes, Picot, Churchill, opruiende politici als Le Pen en Wilders alsook 20% van de Moslims in Europa zijn de schuldigen aan de polarisatie alhier.
Dit vind ik echt ziek.
heel ziek.
dit soort uitspraken van nota bene Nederlanders, die eigenlijk aanslagen zoals op Pim eigenlijk gewoon rechtvaardigen.
De dove en blinde linkse politiek die altijd maar blijven ontkennen dat er n groot probleem is , maken het er toe dat er straks n grote bevolkingsgroep zelf actie gaat ondernemen.
van geil
 van geil - zondag 11 januari 2015 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 18:38 schreef Stylzz het volgende:
Islam en Christendom zijn qua verhaal bijna hetzelfde.
Wanneer je beide teksten letterlijk interpreteert zijn het een vrijbrief tot geweld.
Het gaat dus niet om waar in geloofd wordt, maar de mentale staat van de mensen die het belijden.

Geloof wordt gebruikt voor het verkrijgen van macht. Ik plak nu even iets wat ik al eens geschreven heb.
Ach ja, t is ook gewoon weer de zoveelste 'oorlog' die gevoerd wordt onder de vlag van een geloof. Nou ja geloof, zeg maar bezit, of geld.

Kijk naar IS, die streven naar het Kalifaat. Meeste mensen hebben geen idee wat t is. Het is niets anders dan 1 persoon, die als opvolgeling van Mohamed, een staat wil stichten, of opeisen, die geleid wordt volgens de visie van de profeet. De Kalief staat aan het hoofd van het Kalifaat. Dat gaat dus gewoon over macht en geld.

Abu Bakr al-Baghdadi is in dit geval de man die pretendeert de Kalief te zijn. Maar hij is niemand anders dan degene die in 2010 de leiding over Al Qaida overnam en is iemand die internationaal gezocht wordt voor het plegen van terroristische aanslagen.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Waarbij ik wil toevoegen dat de politiek zeer naief is geweest om mensen vanuit deze gebieden massaal toe te laten .Daar er cultuurverschillen zijn die zeker 200 jaar uit de maat lopen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geloof maakt meer kapot dan je lief is.









0.0110960