BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (vrijdag 16 januari, 20:00); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 09:53   quote  deeplink  
197002_332_AFC_Redactioneel_Header_600x338_Ajax_FCGroningen_600x338.jpg

Aankomende vrijdag is de Amsterdam ArenA het strijdtoneel bij de herstart van de competitie. In eigen huis begint Ajax aan een zware reeks wedstrijden die bepalend kunnen gaan worden voor het verdere verloop van het seizoen. Achtereenvolgens wachten Groningen, Feyenoord, Vitesse, AZ, Go Ahead Eagles en Twente. Daarna gaat Ajax zich opmaken voor het Europa League voetbal waarna het wedstrijdschema weer ongenadig druk wordt. Tegen Groningen zal Ajax dus liefst vertrouwen willen tanken.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 102 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 68 en gingen er 14 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Eerder dit seizoen verloor Ajax in de Euroborg met 0-2 van Groningen, iets dat vrijdag dan maar recht gezet moet worden.

De grote man bij het Groningen van Van de Looi is zonder twijfel Tjaronn Chery. Chery is als aanvallende middenvelder de creatieve motor op het middenveld van Groningen. Met acties en een gevaarlijk afstandsschot is hij overal rond en in het strafschopgebied gevaarlijk. Met 5 goals en 3 assists zal Ajax hem nadrukkelijk in het oog moeten houden. Topscorer bij de Groningers is Micheal de Leeuw met 9 goals. De van origine middenvelder speelt in een Siem de Jong-achtige rol veelal centraal voorin omdat oud-Ajacied Danny Hoesen niet rendeert. Een laatste speler die het noemen waard is, is Albert Rusnak die deze winter werd overgenomen van Manchester City maar de eerste seizoenshelft voor Cambuur speelde. Bij Cambuur maakte de behendige middenvelder 4 goals waarmee Groningen dus nog een geducht wapen heeft binnen gehaald.

Bij Ajax werden in het duel tegen Schalke 04 de contouren voor de herstart van het seizoen duidelijk. Ajax zag Veltman afhaken met een hamstringblessure maar de basis lijkt op 9 van de 11 posities duidelijk. De enige vraagstukken die Frank de Boer nog zal moeten verantwoorden zijn de keuzes tussen Riedewald en Viergever op linksback en Kishna of El Ghazi voorin. Voorin lijkt Kishna die strijd te gaan winnen omdat Schone zich prettiger voelt op rechtsbuiten. Achterin is die vraag minder makkelijk te beantwoorden maar met het oog op de ontwikkeling van talent lijkt Riedewald zich op te kunnen maken voor een basisplek.

Boilesen, Fischer en Veltman werken aan hun herstel en zullen niet bij de selectie zitten vermoedelijk.
Kolbeinn Sightorsson was voldoende herstelt van zijn enkelblessure om tegen Schalke in staat in te vallen maar zal tegen Groningen zeker nog niet starten. Wel is de verwachting dat Sightorsson plaats neemt op de bank waardoor Zivkovic zich kan opmaken voor Jong Ajax.

De beelden zijn van het 0-2 verlies eerder dit seizoen. Gedurende de eerste helft verzuimde Ajax toen te scoren waarna het de wedstrijd volledig uit handen gaf na rust.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 januari 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 10:27   quote  deeplink  
Als ze eindelijk weer eens met wat peper in hun reet spelen dan win je makkelijk spelen ze weer een veel te laag tempo dan wordt het weer een k*twedstrijd waar je maar zo weer tegen puntverlies kan aanlopen.
Wat wel weer zorgelijk is dat een aankoop nu in de persoon van Viergever het weer niet gaat redden en er wederom geld is verspilt en de speler weer op de bank mag plaats nemen. Dus laten ze aub eens gaan kappen met middelmaat aan te trekken en gewoon een keer de knip te trekken voor een echte versterking.
Maar van mij mag het beginnen en de komende weken is het wel smullen met Grunn, f'noord, Vitesse en Legia op het programma.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 januari 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 11:10   quote  deeplink  
En wie was er dan wel een echte versterking geweest die ook nog naar Ajax zou willen komen voor die posities..
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 11:10 schreef remco k het volgende:
En wie was er dan wel een echte versterking geweest die ook nog naar Ajax zou willen komen voor die posities..
Lekker zielig om steeds met hetzelfde kul tegenargument te komen. Feit is dat van alle aankopen die er geen een ajax beter heeft gemaakt en of geld heeft opgebracht. Dat is een feit en ik zit niet in het bestuur van ajax dus ik ben ook niet verantwoordelijk voor het geld dat nu door de plee gaat.

Stel de volgende vraag eens aan jezelf zou ik zeggen. Waarom kunnen psv en f'noord wel aankopen doen die het team direct versterken. El Ahmadi en Toornstra bij f'noord. De Jong en Guardado bij psv.
nora
 nora - zondag 11 januari 2015 - 11:43   quote  deeplink  
Wordt een belangrijke maand kijken of we bij kunnen blijven, en ja we zijn in de breedte op sommige plaatsen niet sterk bezet, ik zou Sinkgraven of propper nog graag bij Ajax zien en als Fischer en Boilessen terug zijn dan ben je sterk genoeg om de vijfde titel te pakken.
Pietje
 Pietje - zondag 11 januari 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 11:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lekker zielig om steeds met hetzelfde kul tegenargument te komen. Feit is dat van alle aankopen die er geen een ajax beter heeft gemaakt en of geld heeft opgebracht. Dat is een feit en ik zit niet in het bestuur van ajax dus ik ben ook niet verantwoordelijk voor het geld dat nu door de plee gaat.

Stel de volgende vraag eens aan jezelf zou ik zeggen. Waarom kunnen psv en f'noord wel aankopen doen die het team direct versterken. El Ahmadi en Toornstra bij f'noord. De Jong en Guardado bij psv.
Wat betreft je laatste alinea: Het is geen kwestie van KUNNEN kopen, maar een kwestie van niet WILLEN kopen. Dat is simpelweg de filosofie van Ajax. Een eventuele (duurdere) aankoop moet ook direct inzetbaar zijn en moet de teamprestatie positief beïnvloeden. Ajax heeft nu eenmaal voor zoveel mogelijk zelf opleiden gekozen en wil de portemonee zo veel mogelijk gesloten houden. Ik denk dat je Ajax niet wil vergelijken met PSV en FC Twente, twee notoire koopclubs. Over Feyenoord denk ik wat genuanceerder: Die hebben lang in financiële nood verkeerd en moesten een beroep doen op de eigen jeugd en dat bleek over het algemeen nou niet bepaald verkeerd uit te pakken. Nu gaat het financieel beter en nu keren zij uiterst voorzichtig terug op de transfermarkt.
Pietje
 Pietje - zondag 11 januari 2015 - 13:18   quote  deeplink  
Ik zeg het nog maar eens Eide: een prachtig topic.
Laten we met z'n allen hopen, dat Ajax opnieuw na de winterstop full speed ahead gaat, zonder al te veel puntverlies. FC Groningen is de eerste obstakel en dat mag in principe geen problemen geven. Daarnaast hebben zij wat recht te zetten naar aanleiding van de eerdere ontmoeting in Groningen dit seizoen. Ik hoop op een 2-0 overwinnining.
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 13:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat betreft je laatste alinea: Het is geen kwestie van KUNNEN kopen, maar een kwestie van niet WILLEN kopen. Dat is simpelweg de filosofie van Ajax. Een eventuele (duurdere) aankoop moet ook direct inzetbaar zijn en moet de teamprestatie positief beïnvloeden. Ajax heeft nu eenmaal voor zoveel mogelijk zelf opleiden gekozen en wil de portemonee zo veel mogelijk gesloten houden. Ik denk dat je Ajax niet wil vergelijken met PSV en FC Twente, twee notoire koopclubs. Over Feyenoord denk ik wat genuanceerder: Die hebben lang in financiële nood verkeerd en moesten een beroep doen op de eigen jeugd en dat bleek over het algemeen nou niet bepaald verkeerd uit te pakken. Nu gaat het financieel beter en nu keren zij uiterst voorzichtig terug op de transfermarkt.
Toornstra kostte een kleine 2 miljoen meen ik. El Ahmadi nog minder. Guardado welliswaar gehuurd maar wil nu graag bij PSV blijven. De Jong was de enige dure speler maar FdB heeft kortgeleden nog gezegd dat Ajax best 6 tot 8 miljoen wil uitgeven voor een speler dus ze kopen/scouten gewoon totaal verkeerd. De spelers die onze concurrenten aantrokken versterken toch ook meteen het team en hadden ons ook versterkt!Ze zijn op De Jong na allemaal niet duur en hadden allemaal bij ons kunnen spelen als we slagvaardig waren geweest. Wil niet zeggen dat we ze allemaal hadden moeten halen maar ik schat Toornstra hoger in dan Schone en El Ahmadi hoger dan Zimling en Serero.Daarbij heeft El Ahmadi ook nog eens de leeftijd van een speler die wij zo ongelooflijk missen!
Pietje
 Pietje - zondag 11 januari 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 15:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toornstra kostte een kleine 2 miljoen meen ik. El Ahmadi nog minder. Guardado welliswaar gehuurd maar wil nu graag bij PSV blijven. De Jong was de enige dure speler maar FdB heeft kortgeleden nog gezegd dat Ajax best 6 tot 8 miljoen wil uitgeven voor een speler dus ze kopen/scouten gewoon totaal verkeerd. De spelers die onze concurrenten aantrokken versterken toch ook meteen het team en hadden ons ook versterkt!Ze zijn op De Jong na allemaal niet duur en hadden allemaal bij ons kunnen spelen als we slagvaardig waren geweest. Wil niet zeggen dat we ze allemaal hadden moeten halen maar ik schat Toornstra hoger in dan Schone en El Ahmadi hoger dan Zimling en Serero.Daarbij heeft El Ahmadi ook nog eens de leeftijd van een speler die wij zo ongelooflijk missen!
Ik zeg ook niet, dat Ajax Toornstra niet had moeten halen. Ik wilde alleen maar zeggen, wat in mijn ogen de filosofie van Ajax is, namelijk opleiden. Dat is een keus. Over het algemeen sta ik daar wel achter, maar ik ben van mening, en dat heb ik in diverse topics ook geschreven, dat naast het opleiden van jeugdspelers, er ook een betere balans (qua leeftijd) van de selectie moet zijn. En die moet je halen. Wellicht dat Ajax dat met het huren van Zimling heeft geprobeerd, maar is gezien de vaardigheden van Zimling op een fiasco uitgelopen. Ikzelf zou het enorm toejuichen wanneer Van der Vaart terug zou keren. Wat betreft Guardado heb je natuurlijk volstrekt gelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 januari 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 11:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind Millik een echte versterking Schone is dat ook geweest en Moisander was dat ook direct..
En volgens mij staan we boven Feyenoord, dus zo heel veel sterker zijn ze met hun niet geworden..

Ik vind het van PSV knap dat ze Guardado hebben gehaald, de rest vind ik niet zo geweldig die je benoemt..
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Millik een echte versterking Schone is dat ook geweest en Moisander was dat ook direct..
En volgens mij staan we boven Feyenoord, dus zo heel veel sterker zijn ze met hun niet geworden..

Ik vind het van PSV knap dat ze Guardado hebben gehaald, de rest vind ik niet zo geweldig die je benoemt..
Schone heeft zijn waarde gehad maar heeft ajax absoluut niet beter gemaakt en het is nu schrijnend zo slecht als hij speelt maar ja hij schiet er af en toe een in Moisander blijft middelmaat en heeft alleen vorig seizoen de tweede seizoenshelft goed gespeeld.Beide lopen transfervrij de deur uit.
De Jong doet het op dit moment geweldig bij psv en haalt punten voor ze. Guardado is denk ik de beste aankoop dit seizoen.
Ik heb het nergens over de ranglijst of wel??? Ik zeg dat andere clubs spelers kopen die ze direct beter maken en bijna al onze aankopen komen op de bank terecht. is gewoon een feit!
Jij kan het niks vinden maar jij bent ook een van de minst kritische mensen op dit forum naar het beleid toe. Toornstra is zoveel dreigender dan Schone. Legt zoveel meer energie in een wedstrijd. El Ahmadi is week in week uit geweldig bij f'noord. Je bent een paar maanden geleden vergeten hoe we werkelijk onder de voet werden gelopen door f'noord. Tegen PSV waren ze ook gewoon minimaal gelijkwaardig.
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Schone heeft zijn waarde gehad maar heeft Ajax absoluut niet beter gemaakt
Toornstra: 21 wedstrijden waarvan 2 voor Utrecht
8 goals en 2 assists waarvan 1 goal en 1 assist voor Utrecht.

Schone: 22 wedstrijden
9 goals, 6 assists.

Dus wie is belangrijker voor wie?
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 20:25   quote  deeplink  
Bovendien is het wijzen naar spelers wat onzinnig. Guardado was een prestatie van PSV, al die anderen die genoemd worden zijn niet of nauwelijks beter dan de spelers die Ajax heeft. Ten tijde van de vorige transferperiode was alleen de CVM positie een issue en daar is daadwerkelijk een speler voor gehaald. Deze blijkt niet goed genoeg te zijn maar er is wel degelijk gehandeld.

En in deze transferperiode is de vraag wat Ajax echt gaat hebben aan nieuwe spelers. Moisander blijft nog, Serero doet het behoorlijk als CVM dus eigenlijk is het voor Ajax alleen zinvol om te kopen als een speler echt, maar dan ook duidelijk, een versterking gaat zijn. Of dat haalbaar is is de vraag.

Ik ben absoluut niet tegen transfers hoor. Als Ajax Sinkgraven of Anita haalt, of als VDV toch terug komt sta ik te juichen maar we moeten niet kopen omdat andere clubs dat ook doen. Ajax moet kopen om echt verder te komen. En anders laten ze wat mij betreft Nouri bijvoorbeeld maar debuteren.
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Schone heeft zijn waarde gehad maar heeft ajax absoluut niet beter gemaakt en het is nu schrijnend zo slecht als hij speelt maar ja hij schiet er af en toe een in Moisander blijft middelmaat en heeft alleen vorig seizoen de tweede seizoenshelft goed gespeeld.Beide lopen transfervrij de deur uit.
De Jong doet het op dit moment geweldig bij psv en haalt punten voor ze. Guardado is denk ik de beste aankoop dit seizoen.
Ik heb het nergens over de ranglijst of wel??? Ik zeg dat andere clubs spelers kopen die ze direct beter maken en bijna al onze aankopen komen op de bank terecht. is gewoon een feit!
Jij kan het niks vinden maar jij bent ook een van de minst kritische mensen op dit forum naar het beleid toe. Toornstra is zoveel dreigender dan Schone. Legt zoveel meer energie in een wedstrijd. El Ahmadi is week in week uit geweldig bij f'noord. Je bent een paar maanden geleden vergeten hoe we werkelijk onder de voet werden gelopen door f'noord. Tegen PSV waren ze ook gewoon minimaal gelijkwaardig.
Ik ben juist heel kritisch, maar op een normale manier en loop niet direct te vloeken en te schelden als het niet goed gaat..
En ik ben niks vergeten, maar goed, kijk de cijfers er maar op na wat Schone betreft..

Maar volgens mij is de ranglijst juist hetgeen waar we kunnen zien hoe belangrijk bepaalde spelers zijn voor de clubs..

De Jong vind ik overigens een redelijke spits, maar geweldig?? Nee niet bepaald.. Millik is effectiever en maakt meer goals in minder minuten..
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 20:25 schreef Eide het volgende:
Bovendien is het wijzen naar spelers wat onzinnig. Guardado was een prestatie van PSV, al die anderen die genoemd worden zijn niet of nauwelijks beter dan de spelers die Ajax heeft. Ten tijde van de vorige transferperiode was alleen de CVM positie een issue en daar is daadwerkelijk een speler voor gehaald. Deze blijkt niet goed genoeg te zijn maar er is wel degelijk gehandeld.

En in deze transferperiode is de vraag wat Ajax echt gaat hebben aan nieuwe spelers. Moisander blijft nog, Serero doet het behoorlijk als CVM dus eigenlijk is het voor Ajax alleen zinvol om te kopen als een speler echt, maar dan ook duidelijk, een versterking gaat zijn. Of dat haalbaar is is de vraag.

Ik ben absoluut niet tegen transfers hoor. Als Ajax Sinkgraven of Anita haalt, of als VDV toch terug komt sta ik te juichen maar we moeten niet kopen omdat andere clubs dat ook doen. Ajax moet kopen om echt verder te komen. En anders laten ze wat mij betreft Nouri bijvoorbeeld maar debuteren.
Helemaal mee eens..
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Toornstra: 21 wedstrijden waarvan 2 voor Utrecht
8 goals en 2 assists waarvan 1 goal en 1 assist voor Utrecht.

Schone: 22 wedstrijden
9 goals, 6 assists.

Dus wie is belangrijker voor wie?
Precies wat ik zeg. Maar staat er in dat overzicht ook bij hoe vaal er balverlies is geleden. Hoe vaal een bal door de betreffende speler weer ver-/heroverd is. nee zulke cijfers moet ik echt om lachen en zeggen helemaal niks over hoe belangrijk een speler is. Zet dit lijstje eens naar een die van die Vleminx een paar jaar geleden.
Iedereen loopt hier bijna wekelijks te zeuren op het slappe spel van Schone en een lijstje brengt mij echt niet op andere mening.
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 20:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben juist heel kritisch, maar op een normale manier en loop niet direct te vloeken en te schelden als het niet goed gaat..
En ik ben niks vergeten, maar goed, kijk de cijfers er maar op na wat Schone betreft..

Maar volgens mij is de ranglijst juist hetgeen waar we kunnen zien hoe belangrijk bepaalde spelers zijn voor de clubs..

De Jong vind ik overigens een redelijke spits, maar geweldig?? Nee niet bepaald.. Millik is effectiever en maakt meer goals in minder minuten..
Ranglijst een aankopen staan los van elkaar dat heeft Ajax de laatste jaren wel bewezen. Ik zeg dat er bij de concurrentie spelers zijn aangetrokken die een directe versterking zijn en direct in de basis staan. Daar kunnen wij wat van leren. Wij kopen al jaren om de reservebank te vullen. Niks meer en niks minder. Ik snap niet waarom jij daar zo krampachtig over moet doen.
Laat ik verder duidelijk maken dat ik absoluut geen voorstander ben van lukraak kopen. Geef dan de jeugd de kans zou ik zeggen maar als je dan toch iemand haalt en dat zijn er toch best veel geweest de laatste jaren zorg dan wel dat ze renderen en je naar een hoger niveau tillen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 januari 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 22:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ranglijst een aankopen staan los van elkaar dat heeft Ajax de laatste jaren wel bewezen. Ik zeg dat er bij de concurrentie spelers zijn aangetrokken die een directe versterking zijn en direct in de basis staan. Daar kunnen wij wat van leren. Wij kopen al jaren om de reservebank te vullen. Niks meer en niks minder. Ik snap niet waarom jij daar zo krampachtig over moet doen.
Laat ik verder duidelijk maken dat ik absoluut geen voorstander ben van lukraak kopen. Geef dan de jeugd de kans zou ik zeggen maar als je dan toch iemand haalt en dat zijn er toch best veel geweest de laatste jaren zorg dan wel dat ze renderen en je naar een hoger niveau tillen
Als je elftal minder is kan een aankoop ook makkelijker excelleren. De aankopen bij ajax kunnen en moeten ook wel beter gedaan worden. Maar er zijn wel degelijk een aantal spelers wel geslaagd.
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 05:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 22:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Iedereen loopt hier bijna wekelijks te zeuren op het slappe spel van Schone en een lijstje brengt mij echt niet op andere mening.
Dat zal maar feit is dat Schone gewoon heel belangrijk is voor Ajax. Ik ben niet diegene die schermt met namen van andere spelers die Ajax waarschijnlijk niet beter maken, als Toornstra dan het voorbeeld moet zijn. Zo goed heeft die namelijk ook niet gespeeld en Feyenoord als ploeg toch al niet ondanks de jubelzang over die ploeg in de media.

Die aanhoudende klaagzang doet mij dus weer niets. Het gras is ergens anders altijd groener. Als ik dan de El Ahmadi's en Toornstra's zie, zie ik geen groener gras dan bij Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 januari 2015 - 10:17   quote  deeplink  
bij de basisopstelling tegen schalke zaten toch best wat aankopen tussen.

ik kan beter zeggen wie niet.
riedewald, veltman, van rhijn, klaassen, kishna

kracht van psv ligt bij depay, willems, wijnaldum en de snelheid van narsigh.
daardoor hebben middelmaat zeer veel de ruimte, helemaal als je op de counter speelt.

toornstra is voor ajax gewoon heel erg duur. als van de hoorn al 4 miljoen kost.
utrecht doet zijn speler weg onder de marktwaarde, ze gaan dan allemaal naar feyenoord, kuyt voor 1 miljoen.
belachelijk en ik weet niet waarom ze dat doen.
Brandje
 Brandje - maandag 12 januari 2015 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 05:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zal maar feit is dat Schone gewoon heel belangrijk is voor Ajax. Ik ben niet diegene die schermt met namen van andere spelers die Ajax waarschijnlijk niet beter maken, als Toornstra dan het voorbeeld moet zijn. Zo goed heeft die namelijk ook niet gespeeld en Feyenoord als ploeg toch al niet ondanks de jubelzang over die ploeg in de media.

Die aanhoudende klaagzang doet mij dus weer niets. Het gras is ergens anders altijd groener. Als ik dan de El Ahmadi's en Toornstra's zie, zie ik geen groener gras dan bij Ajax.
Geen klaagzang maar gewoon feiten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 januari 2015 - 11:05   quote  deeplink  
met el ahmadi en toornstra halen we volgende ronde van de CL niet, dus die voegen ook niks toe.
enige van feyenoord die ajax beter zouden maken zijn clasie en vermeer.
de rest brengt ajax niet verder dan waar we nu al zijn.

van psv zijn wijnaldum en depay aanwinsten.
aanvallend gezien willems ook.
de rest brengt ajax niet verder dan waar we nu al zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 januari 2015 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 10:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Duidelijk niet want de feiten tonen aan dat Toornstra het niet beter doet dan Schone. Statistisch is Schone doorslaggevender en Ajax staat hoger op de ranglijst.

En jij had het over zeuren en klachten, niet ik. Ik weerleg alleen bepaalde uitspraken met statistische feiten voor zover deze tot mijn beschikking staan. Je hoort mij niet roepen dat Schone of Ajax nu zo goed voetbalt. Het tegendeel zelfs, maar wijzen naar aankopen van tegenstanders die minder goed renderen als individu en als team vind ik weinig onderbouwend voor hetgeen jij probeert te zeggen.

Mijn inschatting is namelijk dat er in de hele Eredivisie misschien 4 of 5 spelers rondlopen die dit Ajax beter zouden maken, en daarvan zijn de meesten niet te halen voor Ajax. En de El Ahmadi's en Toornstra's van deze wereld staan bij lange na niet op dat lijstje.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 januari 2015 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Duidelijk niet want de feiten tonen aan dat Toornstra het niet beter doet dan Schone. Statistisch is Schone doorslaggevender en Ajax staat hoger op de ranglijst.

En jij had het over zeuren en klachten, niet ik. Ik weerleg alleen bepaalde uitspraken met statistische feiten voor zover deze tot mijn beschikking staan. Je hoort mij niet roepen dat Schone of Ajax nu zo goed voetbalt. Het tegendeel zelfs, maar wijzen naar aankopen van tegenstanders die minder goed renderen als individu en als team vind ik weinig onderbouwend voor hetgeen jij probeert te zeggen.

Mijn inschatting is namelijk dat er in de hele Eredivisie misschien 4 of 5 spelers rondlopen die dit Ajax beter zouden maken, en daarvan zijn de meesten niet te halen voor Ajax. En de El Ahmadi's en Toornstra's van deze wereld staan bij lange na niet op dat lijstje.
welke 4 of 5 spelers zouden ajax beter maken die nu in de eredivisie spelen?
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 11:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

welke 4 of 5 spelers zouden ajax beter maken die nu in de eredivisie spelen?
Naar mijn zeer persoonlijke mening:
Wijnaldum, Depay, Clasie en met iets minder overtuiging zet ik daar Van Beek en Bjelland ook nog bij.

De eerste 3 behoren samen met Klaassen tot de beste 4 voetballers van de Eredivisie. De laatste twee met name omdat die met hun fysieke kracht en duelkracht iets brengen dat Ajax centraal achterin mist.
nora
 nora - maandag 12 januari 2015 - 12:31   quote  deeplink  
Wijnaldum en Depay en Clasie ben ik het mee eens van Beek is omhooggeschreven feyenoorder die in de handelingssnelheid middelmatig is en Bjelland komt niet eens bij de toptien op mijn lijstje, maar in deze hele discussie zie ik alleen maar weer de namen die je direct beter maken en geen namen die je als selectie beter maken bv Sinkgraven of Propper en ook v/d Vaart, we zien het nu aan Veltman dit kan met meerdere spelers gebeuren dan bepaalt je bank of je even sterk blijft en die is op dit moment niet sterk genoeg.
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 12:44   quote  deeplink  
Het ging ook over spelers die Ajax NU beter zouden maken. Dan is dat mijn lijstje. En een ander zal vast een ander lijstje hebben. En ik denk inderdaad niet dat bijvoorbeeld Sinkgraven Ajax NU beter zou maken. In de toekomst misschien wel maar dat is koffiedik kijken, zeker met het eigen jonge talent wat aanstormend is.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 12 januari 2015 - 13:20   quote  deeplink  
Mooi topic! en eindelijk gaat Ajax weer beginnen!

Hopelijk een mooie overwinning, ik zeg 4-1!
Pietje
 Pietje - maandag 12 januari 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 20:25 schreef Eide het volgende:

En ook ik ben het hier helemaal mee eens.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 12 januari 2015 - 15:36   quote  deeplink  
Zelf dacht ik aan een 2-1. Als het maar de 3 punten zijn. En 4-1, dat zou helemaal geweldig zijn.
Brandje
 Brandje - maandag 12 januari 2015 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Jouw feiten tonen alleen aan dat Schone vaker scoort en assists geeft maar het zegt helemaal niets hoe hij verder speelt. Er zijn wedstrijden geweest dat schone als een natte krant speelt en zeer vaak balverlies heeft. Hoe vaak komt zijn tegenstander eroverheen bijvoorbeeld. Hoe vaak speelt hij zijn man uit en krijgt hij het publiek op de banken zoals een Kishna tegen Heerenveen.
Schone is een leuke speler maar brengt ons niet naar een hoger niveau, net als Moisander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 januari 2015 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 12:44 schreef Eide het volgende:
Het ging ook over spelers die Ajax NU beter zouden maken. Dan is dat mijn lijstje. En een ander zal vast een ander lijstje hebben. En ik denk inderdaad niet dat bijvoorbeeld Sinkgraven Ajax NU beter zou maken. In de toekomst misschien wel maar dat is koffiedik kijken, zeker met het eigen jonge talent wat aanstormend is.
Eredivisie is ook dit seizoen weer wat afgezwakt als je ziet wat er allemaal vertrokken is.
Vorig seizoen: Bony, Pelle, Atsu, Tadic, Kostic enz enz.

Nu zijn er weinig over:
Depay, Wijnaldum, Willems (onze linksback is ruk), Clasie verder loopt er weinig wat ons
echt sterker maakt.

Twijfel Veijovic (ofzoiets) Propper Khashia Corona Chery Sinkgraven
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 13:20 schreef NatjosFC het volgende:
Mooi topic! en eindelijk gaat Ajax weer beginnen!

Hopelijk een mooie overwinning, ik zeg 4-1!
Hoop het! :)
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 16:25   quote  deeplink  
http://www.ajaxlife.nl/updates/schone-zorgt-voor-tweestrijd-tussen-el-ghazi-en-kishna#poll_item

Wat vinden jullie hier van?
Khisna en El Ghazi gelijkwaardig?
Opstelling?

----------------Cilissen--------------
Rhijn---Hoorn--Moisander--Riedewald
-----------------Serero---------
-----Klaassen-------Andersen
Ghazi-------Milik----Khisna

heeft toch echt mijn voorkeur.
Anders Schone links Ghazi moet spelen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 12 januari 2015 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 16:25 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.ajaxlife.nl/updates/schone-zorgt-voor-tweestrijd-tussen-el-ghazi-en-kishna#poll_item

Wat vinden jullie hier van?
Khisna en El Ghazi gelijkwaardig?
Opstelling?

----------------Cilissen--------------
Rhijn---Hoorn--Moisander--Riedewald
-----------------Serero---------
-----Klaassen-------Andersen
Ghazi-------Milik----Khisna

heeft toch echt mijn voorkeur.
Anders Schone links Ghazi moet spelen!
opzich niet verkeerd, denk dat het niet beter kan.
maar schone zal spelen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 januari 2015 - 17:49   quote  deeplink  
5-0 Pats BOEM!!

WE ARE BACK
remco k
 remco k - maandag 12 januari 2015 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 10:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee, de harde feiten zijn dat Schone het gewoon beter doet, dat tonen de cijfers namelijk aan..
remco k
 remco k - maandag 12 januari 2015 - 18:44   quote  deeplink  
Messi zou Ajax beter maken.. Pogba misschien, en Varane, verder houd het wel op in deze wereld..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 17:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

opzich niet verkeerd, denk dat het niet beter kan.
maar schone zal spelen
Denk het ook maar heb hem dan liever links ten koste van Khisna..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 18:44 schreef remco k het volgende:
Messi zou Ajax beter maken.. Pogba misschien, en Varane, verder houd het wel op in deze wereld..
Ja Zlatan past niet in dit team
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 12 januari 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 19:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Denk het ook maar heb hem dan liever links ten koste van Khisna..
Ik vind Kishna en El Ghazi beiden erg goed presteren, net als Schöne.
Andersen daarentegen vind ik een stuk minder, Schöne zou ik daarom een keer op het middenveld zetten, hij past daar prima.

Gaat alleen niet gebeuren helaas.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 21:45 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Andersen daarentegen vind ik een stuk minder, Schöne zou ik daarom een keer op het middenveld zetten, hij past daar prima.

Helaas niet.. Schone links en Ghazi rechts zijn de spelers met betere cijfers.
Khisna gaat wel beter spelen maar Ghazi is nog effectiever dus
jammer dat hij dan moet banken.
remco k
 remco k - maandag 12 januari 2015 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 21:45 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

en terecht. Daar heeft ie al eerder gespeeld en is door het ijs gezakt. veel te lage handelingssbeleid voor die positie.
remco k
 remco k - maandag 12 januari 2015 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 22:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas niet.. Schone links en Ghazi rechts zijn de spelers met betere cijfers.
Khisna gaat wel beter spelen maar Ghazi is nog effectiever dus
jammer dat hij dan moet banken.
kishna speelt onder de boer de laatste tijd. schone heeft vanaf links niet zulke beste cijfers. speelde beter vanaf rechts.
nora
 nora - dinsdag 13 januari 2015 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 18:44 schreef remco k het volgende:
Dit is wel grappig ik kan er nog wel 20 opnoemen Ronaldo enz enz
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 13 januari 2015 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 23:32 schreef remco k het volgende:

[..]

kishna speelt onder de boer de laatste tijd. schone heeft vanaf links niet zulke beste cijfers. speelde beter vanaf rechts.
Jammer want ik zie liever Ghazi als Kishna op dit moment qua cijfers.
Hoop ook snel op deze aanval Khisna--Zivko----Ghazi of Khisna---Milik---Ghazi
Eide
 Eide - dinsdag 13 januari 2015 - 09:11   quote  deeplink  
Ik denk dat iedereen bij Ajax het liefst zou zien dat er gespeeld kan worden met El Ghazi en Kishna op de flanken. Ik denk ook dat Schone vooralsnog te vaak te belangrijk is voor Ajax om hem nu meteen te passeren.
biebie
 biebie - dinsdag 13 januari 2015 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 januari 2015 - 00:15 schreef nora het volgende:

[..]

Dit is wel grappig ik kan er nog wel 20 opnoemen Ronaldo enz enz
20 maar? wat dacht je van 200?
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 13 januari 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 23:31 schreef remco k het volgende:

[..]

en terecht. Daar heeft ie al eerder gespeeld en is door het ijs gezakt. veel te lage handelingssbeleid voor die positie.
Hij heeft op cvm gespeeld. Lcm kan ik me zo niet herinneren.
Maar Andersen voegt ook weinig toe vind ik. Totaal geen rendement.
Maar is nutteloze discussie omdat hij toch niet op 10 zal komen.

Misschien dat Fischer daar kan gaan spelen als hij weer fit is. Ik meen dat jij zei dat Fischer daar uit de voeten kon?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 januari 2015 door NatjosFC --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 13 januari 2015 - 16:45   quote  deeplink  
je kan discussiëren over hoe en wat.
maar de kans blijft vrij klein dat schone terugkeert op het middenveld of op de bank beland.
hoe graag we het ook zoude willen.
we zullen moeten wachten tot volgend jaar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (vrijdag 16 januari, 20:00); 2 - 0

0.0091910