BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (vrijdag 16 januari, 20:00); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 15:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Serero was in mijn optiek zelfs een goede voldoende. Heeft echt enorm gepoetst voor de verdediging. Dat hij daarbij weinig aan vooruit voetballen toe kwam kan hem niet kwalijk worden genomen denk ik.
Goed punt! Hij speelt veel te veel voor zijn verdediging maar ondersteunt het middenveld en aanval veel te weinig.
Het is een kwestie van taktisch inzicht en durven. Als jij dicht op je eigen laatste linie blijft staan dwing maak je het je tegenstander wel heel makkelijk. Chery kon gewoon voorin blijven staan omdat Serero amper de middenlijn meer overkomt. Durft hij wel mee te gaan dan moet Chery ook mee echter gebeurde dat nooit. Met als gevolg dat je je eigen speelveld bij balverlies veel te lang maakt.
Hij moet gewoon gaan spelen zoals hij eerder deed maar dan 10 meter terug als CVM. Jongen doet wat hij kan en werkt zich een slag in de rondte.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Brandje --
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 16:14 schreef Eide het volgende:
Volgens FdB kan hij ook prima als aanvallende middenvelder uit de voeten. Dat zei FdB zelfs letterlijk voor de camera.
Helaas ziet Frankie de dingen nog wel eens anders
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 19:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Helaas ziet Frankie de dingen nog wel eens anders
Bazoer heeft bij Jong Ajax ook aanvallend gespeeld en dat waren bepaald niet de slechtste partijen die Jong Ajax heeft afgewerkt.

En zelfs als wil je hem voornamelijk als CVM gebruiken, ervaring als aanvallende middenvelder is dan wel goed. Vooruit leren denken, zoeken naar de voorwaarste mogelijkheid en het besef dat de bal richting de goal van de tegenstander moet en niet steeds opzij.
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 19:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Bazoer heeft bij Jong Ajax ook aanvallend gespeeld en dat waren bepaald niet de slechtste partijen die Jong Ajax heeft afgewerkt.

En zelfs als wil je hem voornamelijk als CVM gebruiken, ervaring als aanvallende middenvelder is dan wel goed. Vooruit leren denken, zoeken naar de voorwaarste mogelijkheid en het besef dat de bal richting de goal van de tegenstander moet en niet steeds opzij.
Ik heb ook wel eens aardig gespeeld als spits maar is niet mijn positie net als dat Bazoer geen aanvallende middenvelder is van nature. En prima als ze dat willen proberen in Jong Ajax maar het is toch pure armoede dat zo'n jongen erin moet komen als Klaassen wegvalt.
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 19:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Bazoer geen aanvallende middenvelder is van nature.
Bij PSV waren er van overtuigd dat hij een centrale verdediger was. Is controleur dan ook niet z'n natuurlijke positie?

Ik vond de keuze voor Bazoer ook geen armoede. Je brengt wel lengte, kracht en duelkracht in de ploeg wat Ajax wel nodig had en bovendien kan die gozer gewoon heel goed voetballen. Hij was technisch een van de beste in die lichting bij PSV terwijl hij daar verdediger was. Het is gewoon een hele goede voetballer.

Ik vond de keuze voor hem in plaats van de truuk met El Ghazi en Schone ook opvallend en niet voor de hand liggend, maar ik vind dat wij veel te stringend over posities denken. Serero schoof moeiteloos een linie naar achter bijvoorbeeld. Siem de Jong was als spits ook prima. En zo zijn er talloze voorbeelden. Vrijwel alle Ajax backs zijn vleugelaanvallers die zijn ongekat tot verdediger.
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 19:36   quote  deeplink  
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat elke speler zomaar ergens anders kan spelen, maar er zijn er zat die dat wel kunnen.
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 19:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Bij PSV waren er van overtuigd dat hij een centrale verdediger was. Is controleur dan ook niet z'n natuurlijke positie?

Ik vond de keuze voor Bazoer ook geen armoede. Je brengt wel lengte, kracht en duelkracht in de ploeg wat Ajax wel nodig had en bovendien kan die gozer gewoon heel goed voetballen. Hij was technisch een van de beste in die lichting bij PSV terwijl hij daar verdediger was. Het is gewoon een hele goede voetballer.

Ik vond de keuze voor hem in plaats van de truuk met El Ghazi en Schone ook opvallend en niet voor de hand liggend, maar ik vind dat wij veel te stringend over posities denken. Serero schoof moeiteloos een linie naar achter bijvoorbeeld. Siem de Jong was als spits ook prima. En zo zijn er talloze voorbeelden. Vrijwel alle Ajax backs zijn vleugelaanvallers die zijn ongekat tot verdediger.
De keuze op zich niet maar het is wel armoede dat een grote club als Ajax bij het wegvallen van Klaassen moet terugvallen op een jeugdspeler die ook nog eens niet op zijn eigen positie moet spelen.
Waarom had Ajax duelkracht nodig volgens jou want meegaan met het spel van je tegenstander is het laatste wat je moet doen. Als Ajax zondag in gevecht komt met f'noord dan verlies je die pot want het is ons spel niet maar dat is weer een hele andere discussie
remco k
 remco k - maandag 19 januari 2015 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 18:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Echter zijn akties zijn veel te vaak over de breedte van het veld ipv naar voren. Let er maar eens op en heeft eigenlijk 0,0 rendement. Begrijp me niet verkeerd. Het is een talent en ik ben fan van hem maar vooralsnog is het te karig wat hij laat zien.
Ik let er op, en naar mijn idee klopt het niet wat je zegt, hij maakt zijn acties namelijk juist in de lengte van het veld.

De Boer zei gister bij Kees aan tafel wel iets pakkends, weliswaar over vd Hoorn maar hier gaat dat ook op.. Alles de rest stil staat kan iemand de bal gewoon niet kwijt..
En bij Ajax staat men heel vaak stil op het veld, of is men alleen met het maken van een looplijn bezig, en niet met het daadwerkelijke vrij komen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 19 januari 2015 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 18:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Proper vind ik echt een geweldige speler.
Inderdaad hij heeft een goed overzicht zet de aanvallers vaak vrij..
nora
 nora - maandag 19 januari 2015 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 13:35 schreef remco k het volgende:
Iemand alleen voor de goal kunnen zetten heeft helemaal niks met handelingssnehleid te maken..
Je bent in sommige dingen wel lachwekkend als jij een hele snelle voetbeweging iemand vrij speelt dat noem je handelingssnelheid moet je een bal eerst aannemen en daarna de pas geven omdat je tijd nodig hebt dan heb je geen handelingssnelheid.Maar ja ik weet het jou hobby op dit forum is als iedereen zegt het is blauw zeg jij het is rood daar krijg jij een kick van lijkt wel, nou je hebt gelijk Remco veel plezier met jezelf.
nora
 nora - maandag 19 januari 2015 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 15:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het brengen van Bazoer een test was met het oog op de invulling van het middenveld achter de huidige basis. Achter Serero staat een half elftal aan spelers die weinig hebben kunnen overtuigen op 6. Diezelfde Serero is de back-up voor Andersen (of misschien is Andersen juist de back-up voor Serero op 8) en achter Klaassen valt sowieso een diep gat waarvoor FdB Schone niet lijkt in te willen zetten.

Bazoer is ondertussen echt een van de beter bij jong Ajax en is het dus logisch dat FdB kijkt in hoeverre hij klaar is voor Ajax 1. En in die context, wetende dat het achter het huidige middenveld mager gezaaid is, zie ik die wissel.

Misschien was het zelfs wel een test in de afweging hoeveel vaart er achter een eventuele transfer van bijvoorbeeld Sinkgraven moet.
Dat is ook wat ik bedoel je hebt naast onze drie basisspelers op het middenveld niks meer buiten de jeugd en die jeugd moet tijd krijgen en volgens Frankie spelen we alleen maar finales dus heel veel druk en dat mag je die gassies niet aan doen vandaar mijn wens om er minimaal een middenvelder erbij die Eredivisie ervaring heeft en uiteraard een heel goedemiddenvelder is zodat je niet zwakker word.
En dat zijn in mijn ogen en/of Sinkgraven/Propper.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door nora --
remco k
 remco k - dinsdag 20 januari 2015 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 23:45 schreef nora het volgende:

[..]

Je bent in sommige dingen wel lachwekkend als jij een hele snelle voetbeweging iemand vrij speelt dat noem je handelingssnelheid moet je een bal eerst aannemen en daarna de pas geven omdat je tijd nodig hebt dan heb je geen handelingssnelheid.Maar ja ik weet het jou hobby op dit forum is als iedereen zegt het is blauw zeg jij het is rood daar krijg jij een kick van lijkt wel, nou je hebt gelijk Remco veel plezier met jezelf.
Ik heb geen snelle voetbeweging gezien zoals jij die noemt. wel een paar hele goede passes.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 23:50 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik bedoel je hebt naast onze drie basisspelers op het middenveld niks meer buiten de jeugd en die jeugd moet tijd krijgen en volgens Frankie spelen we alleen maar finales dus heel veel druk en dat mag je die gassies niet aan doen vandaar mijn wens om er minimaal een middenvelder erbij die Eredivisie ervaring heeft en uiteraard een heel goedemiddenvelder is zodat je niet zwakker word.
En dat zijn in mijn ogen en/of Sinkgraven/Propper.
Daarbij vind ik Andersen nog te licht. Hij vult de positie gewoon nog niet goed genoeg in.
Weinig rendement lijkt in niets op bv Klaassen. Zoals jezelf al invulde achter Serero, Klaassen en Andersen zit
bijna niks. Vind het jammer dat er weinig tot geen actie ondernomen wordt.
Met name Pröpper is een goede aanvulling omdat hij al wat langer speelt op eredivisie niveau.
Sinkgraven vind ik meer een aanwinst die net als bv Andersen nog moet groeien
en daarom meer voor de toekomst is.
Zelf heb ik een zwak voor Chery omdat die een geweldig schot heeft en wat meer fysiek heeft
en we dat ook missen op ons middenveld(of hij zal slagen weet ik niet).
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 08:21   quote  deeplink  
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 09:08   quote  deeplink  
Tja dat is niet misselijk
remco k
 remco k - dinsdag 20 januari 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Totaal geen Ajax speler..
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 10:07   quote  deeplink  
Ik zou dat niet durven zeggen, alhoewel ik ook nog niet overtuigd ben maar hij timmert al aardig aan de weg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 20 januari 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 08:21 schreef Hummel10 het volgende:
[ filmpje ]
Tja, ziet er leuk uit, maar zet daar eens een video tegenover van Milik of Sigthorson, of van El Azouzzi...

Dit soort beelden is leuk, maar zegt niet zo heel veel.
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 11:07   quote  deeplink  
Klopt zo,n filmpje kan je van veel spelers maken maar we hebben life kunnen zien dat hij in Groningen Ajax nekte en ook afgelopen vrijdag was hij toch weer de man die Antonia lanceerde gelukkig maakte onze oud jeugdspeler geen doelpunt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 20 januari 2015 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 11:07 schreef nora het volgende:
Klopt zo,n filmpje kan je van veel spelers maken maar we hebben life kunnen zien dat hij in Groningen Ajax nekte en ook afgelopen vrijdag was hij toch weer de man die Antonia lanceerde gelukkig maakte onze oud jeugdspeler geen doelpunt.
Lijkt af en toe ajax wel ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 20 januari 2015 - 20:20   quote  deeplink  
Lijkt me wel een goede opvolger voor Schöne. Is wel een vrij constante speler, kan op meerdere aanvallende posities uit de voeten. Ideale 12e man. Denk wel dat Ajax dan ook gelijk zijn plafon is, maar je weet het nooit.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 20 januari 2015 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:56 schreef remco k het volgende:
Nope...te claustrofobisch, net als Gudelj
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 januari 2015 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:56 schreef remco k het volgende:
Ach dat kun je van iedereeen wel zeggen was schone op voorhand ook niet..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 januari 2015 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 11:07 schreef nora het volgende:
Sinds hij bij Groningen zit is hij bijna elke wedstrijd belangrijk geweest.
Vaak laat hij zich in grote wedstrijden ook wel zien. Zeg ook niet dat het een topper wordt
maar Twente, Vitesse, en de Top 3 die stap kan hij denk ik nog wel maken.
remco k
 remco k - woensdag 21 januari 2015 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 januari 2015 - 07:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ach dat kun je van iedereeen wel zeggen was schone op voorhand ook niet..
Jawel hoor, ideale 12e man.. Heb ik altijd al gezegd..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (vrijdag 16 januari, 20:00); 2 - 0

0.0215079