|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hahaha alsof ik jou serieus moet nemen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 09:30 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Eens....eerst per pb aan Stan of mij doorgeven en dan bepalen wij wel of je het mag plaatsen, dat geld ook voor Remco. Zo en nu ga ik naar mijn dochter, tot later gappies De reactie voor Stanley geldt net zo goed voor jouw. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
We hebben gewonnen, maar wat me erg zorgen baart was de ruimte achter onze verdediging. Moisander heeft wel 4 keer iemand uit het oog verloren en dat leverde aardig wat gevaar op. Groningen deed het sowieso uitstekend en we mogen dan ook blij wezen dat het scorend vermogen bij hen ontbreekt. Complimenten voor het spel van Groningen en werk aan de winkel voor Ajax |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik stoor mij wel aan de opmerkingen van FdB over dat Ajax frisheid mist. Je bent er als hoofdtrainer toch zelf bij, je hebt net een trainingskamp gehad. Leuk hoor, dat vertrouwen in data maar hebben ze dan niet met de eigen oogjes gekeken hoe de koppies erbij stonden? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 09:44 schreef Ajax Warrior het volgende:We hebben gewonnen, maar wat me erg zorgen baart was de ruimte achter onze verdediging. Moisander heeft wel 4 keer iemand uit het oog verloren en dat leverde aardig wat gevaar op. Groningen deed het sowieso uitstekend en we mogen dan ook blij wezen dat het scorend vermogen bij hen ontbreekt. Complimenten voor het spel van Groningen en werk aan de winkel voor Ajax Ik vond met name Van Rhijn daar schuldig aan gister. Verdedigend had Ricardo eigenlijk niets te doen maar met name Antonia liep wel erg vaak en erg makkelijk bij hem weg. Het is dat Groningen daar niets mee deed. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 11:09 schreef Eide het volgende:[..] Ik vond met name Van Rhijn daar schuldig aan gister. Verdedigend had Ricardo eigenlijk niets te doen maar met name Antonia liep wel erg vaak en erg makkelijk bij hem weg. Het is dat Groningen daar niets mee deed. Klopt wat je zegt maar ook Moisander liet zich daar een aantal malen door verrassen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Heb gisteren alleen de 2e helft kunnen zien. En de verdediging is erg kwetsbaar. Ik zie dit Ajax zo niet kampioen worden. Het verhaal van te zwaar getraind hebben zal zeker wel voor een deel de waarheid zijn. Maar los daarvan ontbreekt er kwaliteit. En mijn vraag blijft: Waarom neemt Ajax het risico om geen versterkingen aan te nemen voor de 2e seizoenshelft? Dit is het moment dat je nog iets kunt doen. Ajax heeft een verdediger nodig die veel meer initiatief durft te tonen dan spelers als Moisander. Juist het behouden van hem is nu een risico om het kampioenschap mis te lopen. Ook mist Ajax creativiteit. Tegen Groningen is Ajax heel goed weggekomen. De Boer&Co moeten zich toch realiseren dat 'dit' Ajax niet de kwaliteit en overtuiging heeft om kampioen te gaan worden voor de 5e keer. Hoe duidelijk wil je het hebben! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Sorry dat ik de laatste tijd wat minder op het forum ben. Ik ben nogal aan het sukkelen met mijn gezondheid. Net als mijn dochter ben ik geveld door een longontsteking. Zij een dubbele, ik gelukkig "maar" een enkele. Uiteraard heb ik gisteren naar Ajax-FC Groningen gekeken. Ondanks, dat Ajax in grote delen van de wedstrijd niet echt slecht speelde, vond ik het toch wel teleurstellend, dat zij weer terugvielen op het oude spelletje. Het zag er soms erg kwetsbaar uit en niet voor niets kregen de Groningers, met name via Antonia, een aantal open kansen. Zeer gelukkig, dat Groningen die kansen niet benut heeft. Voor hetzelfde geld had Ajax direct al tegen puntverlies aangelopen. Ik ben er voor 100% van overtuigd, dat volgend weekeinde Feyenoord daar wel raad mee weet en Ajax voor schut kan zetten. Ik had eerder van Frank de Boer begrepen, dat Ajax 17 finales ging spelen, dus veel strijd zou leveren. Ik ben het met velen hier eens dat het schofterig is, dat NIET Serero, maar Andersen tot MOTM is uitgeroepen. Echt onbegrijpelijk. Verder vond ik Mike van der Hoorn een goede wedstrijd hebben gespeeld. In mijn optiek was Ricardo van Rhijn de zwakste.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Hee Pietje beterschap, ook ik ben minder op het forum geweest. Werk en drukte zijn bij mij de redenen. Juist het patroon van vorig jaar zie je nog steeds terugkomen in het spel. En dat kun je je niet meer permitteren wil je kampioen worden. Mijn vraag is dan; hoe gaat Ajax dat op korte termijn doorbreken? Juist de verdediging mist overtuiging en baart mij zorgen. Wil Ajax kampioen worden dan zal er met veel meer inzet en strijd gespeeld moeten worden. Ik vraag me af of we juist die verandering gaan zien....die noodzakelijk is! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
weet je waar ik mij aan stoor en zorgen maakt. er word reclame gemaakt met schone en met klaassen. ze zeggen dat ze de betere van dit ajax zijn. waarom zie ik dat dan niet op het veld. klaassen was de zwakste middenvelder en schone de zwakste aanvaller. als van rhijn vervolgens de zwakste verdediger was, dan laten de spelers waarvan je moet verwachten dat ze iets laten zien in de kou staan.
wat wel mooi is, dat is waarvan je juist niet verwacht die staan dan op. van der hoorn beste verdediger, serrero beste middenvelder, kishna beste aanvaller. alleen wel jammer dat ze niet konden verkomen dat ajax wegzakte en veel kansen weg gaven.
maar ik maak mij echt zorgen over klaassen, van rhijn en schone. hoe lang speelt van rhijn in ajax 1, hoe lang speelt hij al op dit niveau. wanneer gaan we progressie bij hem zien? klaassen, toch onze belangrijkste man op het mid, maar kan hij het wel aan die druk, zolang speelt hij ook niet in de basis. en dan schone. ohoh zie je reclame van FOX over de klassieker. schone staat naast clasie. clasie de belangrijkste man van Feyenoord, maar dat is schone toch niet. als er iemand niet goed is dan is dat schone of zie ik dat verkeerd? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Schone is na zijn blessure van vorig jaar nooit meer de speler geweest die hij daarvoor was. En wat de reden is blijft op dit moment onbeantwoord. En ja dat juist de dragende spelers niet overtuigen baart zorgen. Voor het 'nonchalante'gedrag en instelling is nu geen ruimte meer voor wil je kampioen worden.
Nu is het moment dat Ajax de wedstrijden moet winnen. De huidige selectie overtuigt ook na de winterstop nog steeds niet. Gisteren was het 'lucky' Ajax, de volgende keer heb je dat geluk misschien niet meer aan je kant. En dan kun je in korte tijd alles mislopen. En dan ben je te laat om dat terug te draaien. En zal Ajax zich afvragen waar en waardoor is het misgegaan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 12:15 schreef Bobby1972 het volgende:Hee Pietje beterschap, ook ik ben minder op het forum geweest. Werk en drukte zijn bij mij de redenen. Juist het patroon van vorig jaar zie je nog steeds terugkomen in het spel. En dat kun je je niet meer permitteren wil je kampioen worden. Mijn vraag is dan; hoe gaat Ajax dat op korte termijn doorbreken? Juist de verdediging mist overtuiging en baart mij zorgen. Wil Ajax kampioen worden dan zal er met veel meer inzet en strijd gespeeld moeten worden. Ik vraag me af of we juist die verandering gaan zien....die noodzakelijk is! Thanks! Ik vond gisteren de verdediging collectief nog niet eens de zwakste, met uitzondering van Van Rhijn. Ik vond het middenveld bij vlagen zwak. Ik zou ook niet weten hoe Ajax dat op korte termijn moet doorbreken. Ja, wat directer de druk naar voren zetten. Je zag gisteren op enig moment ook weer dat gebrei voorin: breed, terug, breed, waardoor Groningen zich steeds kon herpakken en zich kon herpositioneren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 12:51 schreef Bobby1972 het volgende:Schone is na zijn blessure van vorig jaar nooit meer de speler geweest die hij daarvoor was. En wat de reden is blijft op dit moment onbeantwoord. En ja dat juist de dragende spelers niet overtuigen baart zorgen. Voor het 'nonchalante'gedrag en instelling is nu geen ruimte meer voor wil je kampioen worden. Nu is het moment dat Ajax de wedstrijden moet winnen. De huidige selectie overtuigt ook na de winterstop nog steeds niet. Gisteren was het 'lucky' Ajax, de volgende keer heb je dat geluk misschien niet meer aan je kant. En dan kun je in korte tijd alles mislopen. En dan ben je te laat om dat terug te draaien. En zal Ajax zich afvragen waar en waardoor is het misgegaan! Wat betreft Schöne heb je gelijk. Dat heb ik hier al vaker geschreven: hij is niet goed uit zijn (eerste) blessure gekomen. Erg jammer. Maar dat hij klasse en veel balgevoel heeft (waardoor hij erg belangrijk is) zag je bij zijn balletje op Kishna waarmee de 1-0 werd geboren. Dat soort acties zou hij nog meer moeten hebben. Ik blijf hem maar verdedigen, want ik vind (K)Lasse Schöne een prachtige voetballer. Dat houdt zijn naam natuurlijk ook nadrukkelijk in! ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
ik moet nu weg kom er later op terug ik ben geschrokken van Ajax tweedehelft |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik ben zo blij dat na 1.5e maand, Serero laten staan, tot dit resultaat laat. Ik heb altijd Serero heel hoog staan, maar die twijfels waren niet eerlijk. Serero is een werkpaard soort Enoh en is zo balvast. VM is de positie voor hem, hoe ruk die partij ook was, het geeft wel aan dat Ajax ook rukwedstrijden kan winnen. Dat is ook kwaliteit |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 15:03 schreef freakie het volgende:Ik ben zo blij dat na 1.5e maand, Serero laten staan, tot dit resultaat laat. Ik heb altijd Serero heel hoog staan, maar die twijfels waren niet eerlijk. Serero is een werkpaard soort Enoh en is zo balvast. VM is de positie voor hem, hoe ruk die partij ook was, het geeft wel aan dat Ajax ook rukwedstrijden kan winnen. Dat is ook kwaliteit Wat betreft Serero helemaal eens! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ik zag gisteren voor de wedstrijd dat positiespel spelletje. Als Serero de bal heeft dan weet hij de bal vrijwel altijd wel bij iemand te krijgen. Hoe, maakt hem niet uit.
Nou moet ik ook zeggen dat ik Van der Hoorn ook geweldig vond. Die kracht en passie, brengt daarnaast ook een hoop extra gevaar bij corners
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2015 door freakie -- |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 - 21:52 schreef pth het volgende:[..] Helemaal eens en Ajax zou dat ook kunnen, naar niet als de eerste gedachte altijd zekerheid is ofwel tikkie terug tikkie breed en vooral niet uit je vaste vierkante meters komen omdat je anders wel eens uit positie zou kunnen staan. En daarmee als geheel voor mij een kut filosofie. +1 |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja en ook gisteren is weer bewezen dat we in de breedte qua middenveld niet sterk genoeg zijn want gisteren is gebeurd waar ik al tijden over reageer vorm van de dag blessures komen heel veel belangrijke wedstrijden aan en mocht Klaasen weg vallen door een blessure of vormverlies krijgen hebben wij er achter staan een jongen van 18 jaar met 0 eredivisie ervaring dus Ajax versterk je eigen met Sinkgraven en/of Proper en ook Cherry beviel mij eigenlijk weer heel goed en ja komen de argumenten weer de jeugd komt er aan, prima maar laten ze maar effe lekker in de A selectie trainen en jupiler spelen aankomend seizoen dan komen ze vanzelf wel, met aankomende wedstrijden tegen Feyenoord/Vitesse/AZ en PSV plus daar tussendoor even 2x L/Warschau en dat allemaal met deze 3 middenvelders ik ga je voorspellen dit gaat mislopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 08:27 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jij stelde een vraag in die post en ik gaf daarop antwoord. En op een forum werkt dat nu eenmaal op die manier. Had wel gedacht dat jij dat als koning van het forum zou snappen. Overigens nergens geef ik aan dat je die post niet mocht plaatsen. Dus je probeert iets uit te lokken wat er niet is. Ach, gaat de zielige goffie weer zo doen.. Misschien jezelf eens een spiegeltje voor houden met je manier van posten de laatste tijd.. Wie denk je dat je bent joh.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 18:11 schreef remco k het volgende:[..] Ach, gaat de zielige goffie weer zo doen.. Misschien jezelf eens een spiegeltje voor houden met je manier van posten de laatste tijd.. Wie denk je dat je bent joh.. Mezelf! En jij? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon iemand die hier zijn berichtjes plaatst, niks mee en niks minder.. Maar het agressieve toontje in jouw posts de laatste tijd valt mij flink op.. Moet je overigens helemaal zelf weten, maar niet gaan janken als er dan iemand eens iets over zegt.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 18:15 schreef remco k het volgende:Gewoon iemand die hier zijn berichtjes plaatst, niks mee en niks minder.. Maar het agressieve toontje in jouw posts de laatste tijd valt mij flink op.. Moet je overigens helemaal zelf weten, maar niet gaan janken als er dan iemand eens iets over zegt.. Ik geef gewoon antwoord op je vraag over Andersen. Jij bent degene die er vervolgens een heel punt van maakt. En nergens jank ik want ik blijf normaal antwoord geven. Dat jij dat agressief vind moet je zelf weten. Maar doe gerust je ding man. Ik lach erom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens kunnen we weer rustig kijken wat onze rivalen gaan doen. De wedstrijd alweer vergeten en vooruit kijken naar volgende week zondag! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 11:08 schreef Eide het volgende:Ik stoor mij wel aan de opmerkingen van FdB over dat Ajax frisheid mist. Je bent er als hoofdtrainer toch zelf bij, je hebt net een trainingskamp gehad. Leuk hoor, dat vertrouwen in data maar hebben ze dan niet met de eigen oogjes gekeken hoe de koppies erbij stonden? Maar FdB en ook de spelers doen het net voorkomen alsof ze anders wel elke wedstrijd vol gas geven en vol druk zetten. Ik zie dat eigenlijk zelden dit seizoen. Dan is het leuk om te zien dat een Milik constant doorloopt op Padt maar dat is zo'n verspeelde energie want Padt was niet een keer onder de indruk. Druk zetten doe je met zijn alleen wat Milik deed heeft totaal geen zin. Schone geeft een pracht van een assist maar heeft ook gewoon 7 keer balverlies of door een verkeerde aanname of dat hij gewoon van de bal wordt gelopen. Het lijkt wel of hij achteruit loopt zoals traag als dat het gaat. Het is echt onmogelijk dat aja met dit spel en deze selectie kampioen gaat worden en als je volgende week verliest wordt plek twee ook heel lastig. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 13:32 schreef Pietje het volgende:[..] Thanks! Ik vond gisteren de verdediging collectief nog niet eens de zwakste, met uitzondering van Van Rhijn. Ik vond het middenveld bij vlagen zwak. Ik zou ook niet weten hoe Ajax dat op korte termijn moet doorbreken. Ja, wat directer de druk naar voren zetten. Je zag gisteren op enig moment ook weer dat gebrei voorin: breed, terug, breed, waardoor Groningen zich steeds kon herpakken en zich kon herpositioneren. Eens door dat trage baltempo kan bijvoorbeeld een Kishna bij nooit een tegen een komen te staan en is er altijd een dubbele dekking dus moet hij ook weer terug |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 18:24 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik geef gewoon antwoord op je vraag over Andersen. Jij bent degene die er vervolgens een heel punt van maakt. En nergens jank ik want ik blijf normaal antwoord geven. Dat jij dat agressief vind moet je zelf weten. Maar doe gerust je ding man. Ik lach erom! Volgens mij neem je het heel wat serieuzer dan je doet voorkomen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vond het elftal gister een onsamenhangend geheeld. Met name de schakel van verdediging naar middenveld en andersom, maar ook van middenveld naar aanval en andersom was heel erg slecht.. Wel raar aangezien Serero een prima pot speelde..
Maar zou het kunnen zijn dat hij wel goed speelt, maar niet een verbindingsfactoor is in het elftal.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Rellen....!!!!!!! Stelletje sissis zijn jullie gadverdamme.....en s avonds bellen van Hé heb je mij zien posten...pjuuk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 22:58 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Rellen....!!!!!!! Stelletje sissis zijn jullie gadverdamme.....en s avonds bellen van Hé heb je mij zien posten...pjuuk Nee sorry, heb hem nog nooit gebeld.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 19:53 schreef Brandje het volgende:[..] Dan is het leuk om te zien dat een Milik constant doorloopt op Padt maar dat is zo'n verspeelde energie want Padt was niet een keer onder de indruk. Doorlopen op de keeper is noot gek, je forceert de tegenstander vrijwel altijd de lange bal te trappen wat risicovoller is dan rustig van achteruit op bouwen. Ajax verloor echter vrijwel elk kopduel. Meest opvallende daarbij was De Leeuw die als spits volgens mij geen enkel kopduel voortkomend uit een uittrap of diepe bal heeft verloren.
Overigens denk ik best dat Ajax vol gas probeert te geven. Probeer aan slecht spelen is dat het er gauw uit ziet als sloffen. Een kenmerk is namelijk dat je dan steeds te laat bent. Heeft vaak niets met fanatisme of inzet te maken maar gewoon met slecht spel, slecht opgesteld staan en daardoor ook op werklust niet meer orde op zaken kunne stellen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Even wat anders trouwens:
Wat was jullie indruk van Bazoer en zijn spel bij zijn invalbeurt? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hahaha no way.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Niet echt opvallend, vond het wel opvallend dat Bazoer op de aanvallende plek kwam te spelen, terwijl Serero op de CVM plek bleef spelen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Blijven volhouden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hij speelde inderdaad niet opvallend maar ook niet onwennig. Ik vond het een vrij behoorlijke invalbeurt als je meeneemt dat de ploeg als een draak speelde.
Wat mij aan die jongen persoonlijk opviel is dat hij nu al behoorlijk wat body heeft. Hij is niet eens heel lang maar oogt als een sterke gozer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De wissel begreep ik ook niet goed trouwens. Waarom dan niet Schone op het middenveld en El Ghazi erbij. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Jij wilt het graag horen, maar dat gaat niet gebeuren. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Tweede keer versterking op het middenveld !!! sorry het middenveld werd de tweedehelft overlopen en onze invaller is een jongen van 18 beet een talent maar 0.0 ervaring kijk naar PSV 6 middenvelders wij hebben er 3 de bank maakt het verschil. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 23:02 schreef Eide het volgende:[..] Doorlopen op de keeper is noot gek, je forceert de tegenstander vrijwel altijd de lange bal te trappen wat risicovoller is dan rustig van achteruit op bouwen. Ajax verloor echter vrijwel elk kopduel. Meest opvallende daarbij was De Leeuw die als spits volgens mij geen enkel kopduel voortkomend uit een uittrap of diepe bal heeft verloren. Overigens denk ik best dat Ajax vol gas probeert te geven. Probeer aan slecht spelen is dat het er gauw uit ziet als sloffen. Een kenmerk is namelijk dat je dan steeds te laat bent. Heeft vaak niets met fanatisme of inzet te maken maar gewoon met slecht spel, slecht opgesteld staan en daardoor ook op werklust niet meer orde op zaken kunne stellen. Ik weet niet of je hebt opgelet maar elke bal van padt kwam gewoon bij hun linksback, zeker de eerste helft, want die stond altijd vrij. Dus ja zeker verspeelde moeite en energie. Druk zetten doe je dus met allen of zoals PSV doet met zijn allen terugzakken op eigen helft en dan counteren wat wij doen is van alles net niks. Ajax speelt het hele seizoen al zeer slap en er wordt zelden druk gezet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 januari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 - 22:54 schreef remco k het volgende:Ik vond het elftal gister een onsamenhangend geheeld. Met name de schakel van verdediging naar middenveld en andersom, maar ook van middenveld naar aanval en andersom was heel erg slecht.. Wel raar aangezien Serero een prima pot speelde.. Maar zou het kunnen zijn dat hij wel goed speelt, maar niet een verbindingsfactoor is in het elftal.. Goed punt en heb het al vaker gezegd. Serero blijft veel te veel hangen te kort voor zijn eigen verdediging en daardoor is het gaat tussen de voorste vijf(Kishna, Milik, Klaassen, Schone en Andersen) veel te groot bij balverlies. Hij moet het lef gaan tonen door verder door te gaan dekken. Elke afgeslagen bal was voor een speler van Grunn terwijl hij zulke ballen hoort op te pakken maar hij is veel te ver weg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 08:54 schreef Brandje het volgende:[..] Druk zetten doe je dus met allen of zoals PSV doet met zijn allen terugzakken op eigen helft en dan counteren Dat is nu precies wat druk zetten niet is. Dat is precies het tegenovergestelde... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: ??? Drukb zetten doe je niet met zijn allen?? Nee als je bedoeld wat PSV doet dat dat geen druk zetten is dat weet ik ook wel |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hangt er vanaf hoe je het uitvoert. Druk zetten is niet een kwestie van allemaal vooruit rennen. Je moet de man aan de bal dwingen tot snel handelen. Dan kan er ook slechts 1 speler druk zetten, als de rest ook maar meteen kort staat om een eventuele pass om te vangen.
Bij de uittrappen van Padt liep Milik steeds door eb kwam steeds de lange bal. Maar waar dat dan dus balbezit voor Ajax moet opleveren won De Leeuw zo goed als elk kopduel. Dan heeft druk zetten inderdaad geen zin want je veroverd de bal niet. Maar de intentie van Milik is op zich goed. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Boer deze ochtend aan tafel bij Kees Jansma. Hij geeft daar aan dat hij heel bewust zich positief uitte voor de camera na de wedstrijd tegen Groningen omdat, zoals hij het letterlijk zei: "wie heeft er iets aan die negativiteit."
Wij als supporters vinden het natuurlijk af en toe bizar. Zeker die 2e helft was echt heel erg zwak. En dat geeft FdB de ochtend erop ook wel aan trouwens. Maar het toont hoe de wereld van supporters en van de trainer heel anders is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
FdB bevestigd aan tafel dat Ajax interesse heeft in Sinkgraven maar voor zover hij weet er geen dingen spelen op korte termijn. Over de CVM/6 positie lijkt hij te suggereren dat Ajax geen spelers haalt omdat de verwachting is dat dat vanuit de jeugd goed ingevuld gaat worden. In ieder geval dusdanig snel dat het halen van bijvoorbeeld een relatief jonge spelers als Vejnovic niet aan de orde is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 08:54 schreef Brandje het volgende:[..] Ik weet niet of je hebt opgelet maar elke bal van padt kwam gewoon bij hun linksback, zeker de eerste helft, want die stond altijd vrij. Dus ja zeker verspeelde moeite en energie. Druk zetten doe je dus met allen of zoals PSV doet met zijn allen terugzakken op eigen helft en dan counteren wat wij doen is van alles net niks. Ajax speelt het hele seizoen al zeer slap en er wordt zelden druk gezet. Was Het weer eens raak bij die Pisboeren? Heb het niet gezien, enkel de uitslag. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 10:28 schreef Eide het volgende:Hangt er vanaf hoe je het uitvoert. Druk zetten is niet een kwestie van allemaal vooruit rennen. Je moet de man aan de bal dwingen tot snel handelen. Dan kan er ook slechts 1 speler druk zetten, als de rest ook maar meteen kort staat om een eventuele pass om te vangen. Bij de uittrappen van Padt liep Milik steeds door eb kwam steeds de lange bal. Maar waar dat dan dus balbezit voor Ajax moet opleveren won De Leeuw zo goed als elk kopduel. Dan heeft druk zetten inderdaad geen zin want je veroverd de bal niet. Maar de intentie van Milik is op zich goed. Hoe kom je er bij dat er elke keer een lange bal kwam. de eerste helft kon hij constant zijn linksback aanspelen en Milik was de enige die dom zijn energie verspeelde. Kijk eens wat een extra meters hij aflegde. Als hij doorloopt op de keeper dan moeten de backs van de tegenstander ook gedekt zijn en dat gebeurde nooit. Druk zetten hoeft niet perse druk op de man met bal te zijn maar ook dat zijn afspeelmogelijkheden beperkt zijn en dat was de hele wedstrijd niet het geval. Ondanks dat Serero een prima pot speelde vind ik hem taktisch niet altijd sterk. Hij is DE verbindingsman tussen het aanvallende gedeelte en de verdediging maar blijft veel te kort voor zijn verdediging staan en maakt ons speelveld veel te lang als de tegenstander de bal heeft. Hij is op dit moment de beste optie zonder twijfel maar hij is niet de man die Ajax op die plek hoort te hebben naar mijn mening. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 11:22 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Was Het weer eens raak bij die Pisboeren? Heb het niet gezien, enkel de uitslag. Ondanks dat ze niet best speelden, net als Vitesse trouwens, was het wel verdiend als je naar de kansen kijkt. Ze spelen daar wel heel erg ver terug trouwens en ik vond het blij vlagen beschamend als je naar hun plek op de ranglijst kijkt. Doet een NAC of Dordrecht het dan zou ik het begrijpen maar de nummer 1 mag wel wat meer initiatief tonen. Maar ja bijna zeven jaar geen titel dan mag veel zullen we maar zeggen. |
|
|
|