|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 14:23 schreef NatjosFC het volgende:[..] Andersen, 15 Wedstrijden (1075 minuten) 1 goal 3 assist Sinkgraven, 17 wedstrijden (1494 minuten) 3 goals 2 assist Totaal dus maar bij 1 goal meer betrokken dan Andersen, qua rendement niet veel beter dus. ter vergelijking nog even: Ziyech, 17 wedstrijden (1484 minuten) 6 goals 4 assists Drost 17 wedstrijden (1510 minuten) 6 goals 5 assist Ik doe niet mee aan die cijfertjes. Als bijvoorbeeld een Sinkgraven een schitterende dieptepass geeft op de rechtsbuiten en die legt hem breed op de spits dan zal je dat nooit terug zien in de statistieken van Sinkgraven. Net als hoe vaak een speler balverlies heeft waar bijvoorbeeld een gevaarlijke counter/goal uit voortkomt. En wie er nu beter is dan wie is persoonlijke smaak maar ons aanvallende middenveld is gewoon te matig bezet. Daar moet gewoon wat bij en Ziyech had men natuurlijk al moeten aantrekken die is gemaakt voor het spel van Ajax.
ps Als je dan toch met cijfers bezig bent. Gudelj heeft als controleur van AZ er al 7 inliggen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 januari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik ben blij dat ze die Ziyech nooit gekocht hebben....zwaar overschatte bagger speler |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hmmm vooruit kleine nuance....baggerspeler |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En geef dat soort ploegen eens ongelijk! Zodra het rijke Ajax zich meldt, denkt elke club dat er iets bovenop de prijs gedaan kan worden. Ajax gaat immers prat op het feit, dat zij vele tientallen miljoenen op de spaarbank heeft staan. Eerlijk gezegd doet Ajax hetzelfde: zo goedkoop mogelijk binnenhalen en voor zoveel mogelijk geld spelers weer van de hand doen. Kijk maar naar het bod van Lille op Sightórsson: weggehoond door Ajax. Het is net legale mensenhandel. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Andersen is zeker beter geworden de laatste tijd. Maar er zijn nog steeds teveel momenten dat hij niet rendeert. Kampioen wordt je door stabiliteit. En dat ontbreekt bij Ajax op dit moment helaas nog steeds. En de vraag is wanneer die stabiliteit er wel komt.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 15:24 schreef Bobby1972 het volgende:Andersen is zeker beter geworden de laatste tijd. Maar er zijn nog steeds teveel momenten dat hij niet rendeert. Kampioen wordt je door stabiliteit. En dat ontbreekt bij Ajax op dit moment helaas nog steeds. En de vraag is wanneer die stabiliteit er wel komt..... Stabiliteit is moeilijk wanneer je (te) veel jeugdspelers in je basisteam hebt. Stabiliteit, evenwichtigheid, krijg je volgens mij veel eerder met een uitgebalanceerdere selectie qua ervaring en leeftijd. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 14:45 schreef Pietje het volgende:[..] En geef dat soort ploegen eens ongelijk! Zodra het rijke Ajax zich meldt, denkt elke club dat er iets bovenop de prijs gedaan kan worden. Ajax gaat immers prat op het feit, dat zij vele tientallen miljoenen op de spaarbank heeft staan. Eerlijk gezegd doet Ajax hetzelfde: zo goedkoop mogelijk binnenhalen en voor zoveel mogelijk geld spelers weer van de hand doen. Kijk maar naar het bod van Lille op Sightórsson: weggehoond door Ajax. Het is net legale mensenhandel. Ik heb bij Ajax een bod gedaan op Sigthorsson. Ik bood ze 2 eieren, wat spek en witbrood. Helaas vonden ze het te weinig. Ze wilde 4 eieren, 4 plakken spek, 4 plakken kaas en 8 witte broodjes! Ja, dat vond ik te ver gaan! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 15:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik heb bij Ajax een bod gedaan op Sigthorsson. Ik bood ze 2 eieren, wat spek en witbrood. Helaas vonden ze het te weinig. Ze wilde 4 eieren, 4 plakken spek, 4 plakken kaas en 8 witte broodjes! Ja, dat vond ik te ver gaan! ;-) Hahaha. Ja, je moet natuurlijk zelf ook wat te eten overhouden ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dat niet eens, maar anders zou het straks mijn schuld wezen als we een te trage Andersen over het veld zouden zien lopen! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 15:41 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat niet eens, maar anders zou het straks mijn schuld wezen als we een te trage Andersen over het veld zouden zien lopen! ;-) Hahaha. Lol |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 15:31 schreef Pietje het volgende:[..] Stabiliteit is moeilijk wanneer je (te) veel jeugdspelers in je basisteam hebt. Stabiliteit, evenwichtigheid, krijg je volgens mij veel eerder met een uitgebalanceerdere selectie qua ervaring en leeftijd. Ben ik helemaal met je eens. Daarom moet Ajax zich juist nu focussen op 2 spelers die Ajax in kwaliteit beter zullen maken. Omdat de kans om alles mis te lopen erg groot is. En als dat het geval zal zijn, waar hebben we dan een jaar naar gekeken? En heeft het beleid dan optimaal gefunctioneerd? |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 14:23 schreef NatjosFC het volgende:[..] Andersen, 15 Wedstrijden (1075 minuten) 1 goal 3 assist Sinkgraven, 17 wedstrijden (1494 minuten) 3 goals 2 assist Totaal dus maar bij 1 goal meer betrokken dan Andersen, qua rendement niet veel beter dus. ter vergelijking nog even: Ziyech, 17 wedstrijden (1484 minuten) 6 goals 4 assists Drost 17 wedstrijden (1510 minuten) 6 goals 5 assist Statistieken heel de tijd. Zeggen voor sommige alles en voor sommige niets!! We vinden siggy allemaal rukk! Maar als je zn statistieken bekijkt zou je denken dat hij best goed is! Kijk gwn naar de spelers individueel en oordeel dan, niet naar samenvattingen en highlights kijken en vervolgens ff statistieken erbij pakken om je gelijk te halen. Durft te wedden dat je geen idee heb hoe belangrijk sinkgraven is in het spelletje wat ze willen spelen! En ziyech presteerd bijna nooit als het er op aankomt dit seizoen! Kan niet zo goed al zn goals en assists tegen mindere tegenstanders hebben gemaakt! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2015 - 23:29 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ben ik helemaal met je eens. Daarom moet Ajax zich juist nu focussen op 2 spelers die Ajax in kwaliteit beter zullen maken. Omdat de kans om alles mis te lopen erg groot is. En als dat het geval zal zijn, waar hebben we dan een jaar naar gekeken? En heeft het beleid dan optimaal gefunctioneerd? Dus ieder jaar dat je geen kampioen zou worden is het beleid niet goed? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben van mening dat Ajax dit seizoen op basis van de huidige selectie en kapitaal een beter elftal had kunnen hebben. En daarmee meer punten had gehad dan nu. En dat het verschil hem in kwaliteit zit. Ajax had spelers kunnen kopen met meer ervaring en kwaliteit. Ajax heeft erg veel jonge talenten gekocht. Dat is voor de toekomst leuk en belangrijk. Alleen gaat het ook om dit moment. En daar heeft Ajax naar mijn mening teveel risico genomen door 'budget' spelers te kopen die niks toevoegen.
Dat vind ik een inschattingsfout, Ajax heeft bewust weinig geld uitgegeven. En dat heeft consequenties. We zijn het allemaal eens dat Ajax te weinig stabiliteit heeft. De oorzaak daarvan is dat bepaalde mensen niet structureel op het gewenste niveau spelen. Dat is veroorzaakt door gebrek aan ervaring of kwaliteit. Daar had Ajax naar mijn mening beter op moeten letten en meer op kwaliteit en ervaring aankopen had moeten doen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar als Ajax nu spelers koopt zit je daar 3, 4 of zelfs 5 jaar aan vast. Als ze het goed doen zitten ze het perspectief van jong talent in de weg. Als ze het niet goed doen trekken ze salaris dat aan andere spelers uitgegeven had kunnen worden. Kopen is een dubbelzijdig zwaard. Natuurlijk had Ajax met investeringen op bepaalde plaatsen betere spelers kunnen hebben. En dan had Andersen nog bij Jong Ajax gespeeld, samen met El Ghazi of Kishna. Ik gebruik die spelers gewoon even als voorbeeld maar het toont de consequenties van het kopen wel aan.
Ergens moet je de afweging maken wat de potentie van spelers is en of die potentie opweegt tegen de leerperiode die ze nodig hebben voordat die potentie gaat renderen. Daar is Jong Ajax een stap in maar uiteindelijk moet daar de stap naar Ajax 1 mogelijk zijn om echt goed te worden. Eriksen was ook niet vanaf dag 1 zo bepalend als hij op het laatst was om een voorbeeld te noemen.
En dus moet een aankoop dusdanig goed zijn dat die echt een noemenswaardige verbetering opleverd en bovendien niet een speler in de weg zitten die meer potentie heeft als die aankoop. Zie bijvoorbeeld Suarez: uitstekende aankoop, Ajax had ook niets voor die plek dus uitstekend. Om diezelfde reden is de aankoop van een aanvallende middenvelder minder voor de hand liggend, met Andersen en Klaassen reeds in de ploeg en vervanging in de vorm van Nouri en Van de Beek hard in aantocht.
Blijven aankopen voor de breedte over, iets dat Ajax liever niet doet. Maar dat is toch wel wat we de afgelopen jaren lijken te zien. Voornamelijk breedte aankopen. Maar voor de diepte denk ik dat je het bovenstaande niet kan negeren, niet bij een club als Ajax.
Of de directie en technische staf van Ajax dan de balans tussen potentie en aankopen goed legt kunnen we eindeloos over door dicusieren. Ik heb, net als velen, ook wel mijn bedenkingen gehad bij het aankoopbeleid van de laatste jaren maar feit is dat het wel tot prijzen heeft geleidt en dat er bovendien een waanzinnig goede lichting aan komt. Ergens doet Ajax dus wel iets goed.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Gevoel kan je niet als maatstaaf geven. Cijfers wel, sinkgraven is niks beter |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 14:38 schreef Eide het volgende:Maar als Ajax nu spelers koopt zit je daar 3, 4 of zelfs 5 jaar aan vast. Als ze het goed doen zitten ze het perspectief van jong talent in de weg. Als ze het niet goed doen trekken ze salaris dat aan andere spelers uitgegeven had kunnen worden. Kopen is een dubbelzijdig zwaard. Natuurlijk had Ajax met investeringen op bepaalde plaatsen betere spelers kunnen hebben. En dan had Andersen nog bij Jong Ajax gespeeld, samen met El Ghazi of Kishna. Ik gebruik die spelers gewoon even als voorbeeld maar het toont de consequenties van het kopen wel aan. Ergens moet je de afweging maken wat de potentie van spelers is en of die potentie opweegt tegen de leerperiode die ze nodig hebben voordat die potentie gaat renderen. Daar is Jong Ajax een stap in maar uiteindelijk moet daar de stap naar Ajax 1 mogelijk zijn om echt goed te worden. Eriksen was ook niet vanaf dag 1 zo bepalend als hij op het laatst was om een voorbeeld te noemen. En dus moet een aankoop dusdanig goed zijn dat die echt een noemenswaardige verbetering opleverd en bovendien niet een speler in de weg zitten die meer potentie heeft als die aankoop. Zie bijvoorbeeld Suarez: uitstekende aankoop, Ajax had ook niets voor die plek dus uitstekend. Om diezelfde reden is de aankoop van een aanvallende middenvelder minder voor de hand liggend, met Andersen en Klaassen reeds in de ploeg en vervanging in de vorm van Nouri en Van de Beek hard in aantocht. Blijven aankopen voor de breedte over, iets dat Ajax liever niet doet. Maar dat is toch wel wat we de afgelopen jaren lijken te zien. Voornamelijk breedte aankopen. Maar voor de diepte denk ik dat je het bovenstaande niet kan negeren, niet bij een club als Ajax. Of de directie en technische staf van Ajax dan de balans tussen potentie en aankopen goed legt kunnen we eindeloos over door dicusieren. Ik heb, net als velen, ook wel mijn bedenkingen gehad bij het aankoopbeleid van de laatste jaren maar feit is dat het wel tot prijzen heeft geleidt en dat er bovendien een waanzinnig goede lichting aan komt. Ergens doet Ajax dus wel iets goed. Ik ben oprecht van mening dat zowel Bobby als jij de vinger op de zere plek legt. Het is precies dat duivelse dilemma! Met beiden ben ik het eens. Bobby, en met hem nog een aantal, constateert dat Ajax onevenwichtig presteert. Eerlijk is eerlijk, het spelniveau van Ajax laat vaak veel te wensen over. Wanneer ik zie dat Ajax, zelfs soms in de eigen ArenA, af en toe door uiterst modale tegenstanders wordt weggespeeld, dan doet mij dat pijn aan de ogen. Die selectie vraagt, nee schreeuwt om wat meer ervaring en geslepen spelers die meer evenwicht brengen, die een wedstrijd beter kunnen "lezen". Maar dan kom je bij jouw punt: die nieuwe en meer ervaren spelers zullen sommige uiterst talentvolle jeugdspelers die nu in de selectie (basis) zitten, voor de voeten gaan lopen. Die moeten dan inderdaad terug naar Jong Ajax. Het dilemma is dus: waar kies je voor? Direct meedoen als club (voor zover zij dat nationaal al niet deed met vier kampioenschappen op rij (!) maar worden afgedroogd in Europa) of wil je spelen met een topteam in wording? Ik vraag me dus af of er geen gulden tussenweg is. Dat verrekte dilemma...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Voor de goede orde: ik ben het niet oneens met Bobby.
Ik wilde het verhaal kopen vs talent alleen wat nuanceren. Althans, het dilemma tussen die twee nuanceren en eens uitschrijven welk spagaat Ajax in zit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 16:17 schreef Eide het volgende:Voor de goede orde: ik ben het niet oneens met Bobby. Ik wilde het verhaal kopen vs talent alleen wat nuanceren. Althans, het dilemma tussen die twee nuanceren en eens uitschrijven welk spagaat Ajax in zit. Oké Eide, is duidelijk! Dan zitten we inderdaad op één lijn :) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Oke ik ben het met Bobby eens in die mate dat wij dit seizoen teveel middelmaat in Ajax hebben en te weinig niveau, en als Ajax zijnde mag dat niet dus hadden ze of moeten ze nu nog investeren en of dat er ooit uitkomt of niet die zekerheid heb je nooit maar om je hele beleid op te hangen aan aankomende talenten vind ik niet terecht t/o al je fans. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 16:03 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben oprecht van mening dat zowel Bobby als jij de vinger op de zere plek legt. Het is precies dat duivelse dilemma! Met beiden ben ik het eens. Bobby, en met hem nog een aantal, constateert dat Ajax onevenwichtig presteert. Eerlijk is eerlijk, het spelniveau van Ajax laat vaak veel te wensen over. Wanneer ik zie dat Ajax, zelfs soms in de eigen ArenA, af en toe door uiterst modale tegenstanders wordt weggespeeld, dan doet mij dat pijn aan de ogen. Die selectie vraagt, nee schreeuwt om wat meer ervaring en geslepen spelers die meer evenwicht brengen, die een wedstrijd beter kunnen "lezen". Maar dan kom je bij jouw punt: die nieuwe en meer ervaren spelers zullen sommige uiterst talentvolle jeugdspelers die nu in de selectie (basis) zitten, voor de voeten gaan lopen. Die moeten dan inderdaad terug naar Jong Ajax. Het dilemma is dus: waar kies je voor? Direct meedoen als club (voor zover zij dat nationaal al niet deed met vier kampioenschappen op rij (!) maar worden afgedroogd in Europa) of wil je spelen met een topteam in wording? Ik vraag me dus af of er geen gulden tussenweg is. Dat verrekte dilemma... Ik heb Eide zijn verhaal gelezen, en ik vind het zeer plausibel en kan me er wel in vinden. Uiteindelijk gaat het om de balans. En ja jeugd en spelers die je hebt wil je ook niet in de weg zitten in hun ontwikkeling. Maar......het eerste op dit moment is waar we het mee moeten doen. Toch heb ik mijn twijfels over de scouting. Omdat het % spelers wat niet optimaal functioneert toch relatief groot is. Er moet veel duidelijker een profiel schets van te voren zijn waar de speler aan moet voldoen. En dat je dan niet op basis van geld keuzes maakt. Wanneer daar dan een hoger prijskaartje aanzit moet je die overweging durven maken. Onze Oostenrijkse vriend Zimling is een miskoop en ik vraag me af op welke gronden hij gekozen is. Ajax moet veel zorgvuldiger zijn bij haar keuzes.
Aan de andere kant moet je ook je tekortkomingen onder ogen durven zien. En vervolgens moet je je daarop aanpassen en veranderingen durven maken. Desnoods met de aanschaf van nieuwe spelers als er niet op korte termijn een oplossing is. Omdat op korte termijn beslissingen kunnen vallen t.a.v. het kampioenschap. PSV is niet per definitie sterk genoeg dat ze wel even kampioen worden. Juist kleine nuances kunnen nu het verschil maken waarmee je wel of niet kampioen wordt.
Je moet bewust zijn van waar nu het zwakke punt ligt en die weten om te buigen. Het hele jaar fluctueert Ajax haar prestaties. Ajax is voorgaande jaren kampioen geworden door stabiliteit in de 2e seizoenshelft. Dat was afgelopen wedstrijd nog ver van ons verwijderd. Ajax moet zich in de spiegel durven kijken of met de huidige selectie die stabiliteit voor een eventueel nieuw kampioenschap haalbaar is. Wanneer men daar niet verre van zeker is zal men toch de stap durven nemen om spelers aan te trekken die dat risico kunnen verkleinen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat ik al zei Bobby, ik ben het zeker niet met je oneens. En het is inderdaad bizar hoeveel aankopen er mislukken bij Ajax de laatste jaren. Eigenlijk zijn alleen Schone, Cillissen en Moisander geslaagt wat erg weinig is. Daarmee staat de scouting voor het eerste wel nadrukkelijk ter discussie vind ik. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Waar ik persoonlijk de meeste problemen mee heb is dat je de supporters op diverse momenten voetbal laat zien wat niet om aan te kijken is. Ik kijk gewoon op mijn 165cm de wedstrijd, maar heb vaak te doen met de supporters die op de tribune zitten. Dan denk ik bij mezelf; juist zij verdienen meer dan dit. Het kan toch niet zo zijn dat dit het meest maximale is waar we naar kunnen en moeten kijken? Het moet toch mogelijk zijn om met de huidige selectie en geld een aantrekkelijker en overtuigender niveau voorgeschoteld kunnen worden naar de supporters? Of is dit teveel gevraagd? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik wil nog even iets kwijt. Ik heb me in het verleden ook wel eens laten gaan op basis van emotie naar bepaalde mensen. En dat is voor niemand leuk.Feitelijk bereik je er niks mee. Ik zag dat er weer diverse opmerkingen werden gemaakt naar elkaar. Kunnen we daar nu een keer een eind aan maken. En gewoon net als nu gewoon met elkaar in gesprek gaan. Dan kom ik graag terug en ga ik met veel plezier in discussie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:47 schreef Eide het volgende:Wat ik al zei Bobby, ik ben het zeker niet met je oneens. En het is inderdaad bizar hoeveel aankopen er mislukken bij Ajax de laatste jaren. Eigenlijk zijn alleen Schone, Cillissen en Moisander geslaagt wat erg weinig is. Daarmee staat de scouting voor het eerste wel nadrukkelijk ter discussie vind ik. Eens, jammer dat er niet meer geld is uitgegeven aan bijv. Tadic en Bony, dat had juist geld opgebracht zoals Suarez destijds...de weg die nu ingeslagen is voor de langere termijn....jammer want we kunnen die weg korter maken... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Die lange weg komt zo ondertussen wel heel dicht bij Sjakie. Die jongens van de huidige A1, veelal eerstejaars A junioren, gaan volgend jaar echt bij Jong Ajax en misschien zelfs Ajax 1 hun minuten maken. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 06:56 schreef 3sterren het volgende:[..] Statistieken heel de tijd. Zeggen voor sommige alles en voor sommige niets!! We vinden siggy allemaal rukk! Maar als je zn statistieken bekijkt zou je denken dat hij best goed is! Kijk gwn naar de spelers individueel en oordeel dan, niet naar samenvattingen en highlights kijken en vervolgens ff statistieken erbij pakken om je gelijk te halen. Durft te wedden dat je geen idee heb hoe belangrijk sinkgraven is in het spelletje wat ze willen spelen! En ziyech presteerd bijna nooit als het er op aankomt dit seizoen! Kan niet zo goed al zn goals en assists tegen mindere tegenstanders hebben gemaakt! Klopt... Ik kijk nooit voetbal... helemaal nooit.. lees af en toe hier wat rond en vervolgens kijk ik op vi.nl om statistieken te bekijken... klopt helemaal...
Dat jij dat kan zien naar één post waarin 2 spelers worden vergeleken op statistieken, knap. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 14:27 schreef Bobby1972 het volgende:Ik ben van mening dat Ajax dit seizoen op basis van de huidige selectie en kapitaal een beter elftal had kunnen hebben. En daarmee meer punten had gehad dan nu. En dat het verschil hem in kwaliteit zit. Ajax had spelers kunnen kopen met meer ervaring en kwaliteit. Ajax heeft erg veel jonge talenten gekocht. Dat is voor de toekomst leuk en belangrijk. Alleen gaat het ook om dit moment. En daar heeft Ajax naar mijn mening teveel risico genomen door 'budget' spelers te kopen die niks toevoegen. Dat vind ik een inschattingsfout, Ajax heeft bewust weinig geld uitgegeven. En dat heeft consequenties. We zijn het allemaal eens dat Ajax te weinig stabiliteit heeft. De oorzaak daarvan is dat bepaalde mensen niet structureel op het gewenste niveau spelen. Dat is veroorzaakt door gebrek aan ervaring of kwaliteit. Daar had Ajax naar mijn mening beter op moeten letten en meer op kwaliteit en ervaring aankopen had moeten doen. En Ajax is de komende 5 jaren ook nog wel de rijkste, dus ieder jaar de komende 5 jaar dat we geen kampioen worden is wanbeleid??
Kerel wat een verschrikkelijke onzin..
Ajax heeft onder de Boer nog nooit zoveel punten gehaald als het dit seizoen gedaan heeft.
Op basis van die feiten klopt het elftal dus meer en beter dan ooit onder de Boer..
En ja het kan nog stukken beter en dat moet ook wil je kampioen worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wat een verschrikkelijke onzin zeg.. Gevoel is juist voor een groot deel bepalend in de top.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 16:03 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben oprecht van mening dat zowel Bobby als jij de vinger op de zere plek legt. Het is precies dat duivelse dilemma! Met beiden ben ik het eens. Bobby, en met hem nog een aantal, constateert dat Ajax onevenwichtig presteert. Eerlijk is eerlijk, het spelniveau van Ajax laat vaak veel te wensen over. Wanneer ik zie dat Ajax, zelfs soms in de eigen ArenA, af en toe door uiterst modale tegenstanders wordt weggespeeld, dan doet mij dat pijn aan de ogen. Die selectie vraagt, nee schreeuwt om wat meer ervaring en geslepen spelers die meer evenwicht brengen, die een wedstrijd beter kunnen "lezen". Maar dan kom je bij jouw punt: die nieuwe en meer ervaren spelers zullen sommige uiterst talentvolle jeugdspelers die nu in de selectie (basis) zitten, voor de voeten gaan lopen. Die moeten dan inderdaad terug naar Jong Ajax. Het dilemma is dus: waar kies je voor? Direct meedoen als club (voor zover zij dat nationaal al niet deed met vier kampioenschappen op rij (!) maar worden afgedroogd in Europa) of wil je spelen met een topteam in wording? Ik vraag me dus af of er geen gulden tussenweg is. Dat verrekte dilemma... Soms moet je dingen ook de tijd geven, dit elftal is extreem jong en in de basis komend seizoen ook nog bij elkaar en wordt dus alleen maar beter..
Na 4 titels heb ik niet zo veel moeite met een "tussen" jaar.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik word moe van het woord 'tussen'jaar. Tussen jaar voor wat? Dat het volgend jaar ineens wel weer beter is en dat we kampioen worden? Het gaat om het moment. Ajax zit slechts 4 punten van PSV verwijderd. Alleen daarom al moet Ajax er alles aan doen om voor de 5e keer kampioen te willen worden. Als daar 1 of 2 betere spelers met meer ervaring voor nodig zijn moet je dat niet nalaten.
Het verschil tussen 1ste en 2e worden in Nederland is in geld erg groot. Zo 15-20 miljoen euro. Dat zou ik niet willen laten lopen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 21:39 schreef remco k het volgende:[..] Soms moet je dingen ook de tijd geven, dit elftal is extreem jong en in de basis komend seizoen ook nog bij elkaar en wordt dus alleen maar beter.. Na 4 titels heb ik niet zo veel moeite met een "tussen" jaar.. Vorig seizoen en het seizoen daarvoor en het seizoen daar weer voor had je er ook geen moeite mee! Een tussenjaar moet je als supporter van Ajax nooit accepteren! Onze club moet elk jaar kampioen worden en met tussenjaren moeten wij geen genoegen willen nemen!
Daarnaast vind ik dat Ajax weleens stappen mag maken qua spel. Natuurlijk hebben we elk jaar onze beste spelers in de zomer verkocht, maar de rest van het elftal maakt ook geen echte stap vooruit. Een speler als Van Rhijn maakt nog steeds domme fouten net als de rest van de verdedigers. Fouten die gewoon niet meer kunnen en dan kunnen we wel roepen dat het nog maar jonge jongens zijn, maar als ze al 2-4 jaar in de basis van Ajax spelen mag je verwachten dat ze inmiddels wel weten hoe het spelletje gespeeld moet worden!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 23:52 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vorig seizoen en het seizoen daarvoor en het seizoen daar weer voor had je er ook geen moeite mee! Een tussenjaar moet je als supporter van Ajax nooit accepteren! Onze club moet elk jaar kampioen worden en met tussenjaren moeten wij geen genoegen nemen! Daarnaast vind ik dat Ajax weleens stappen mag maken qua spel. Natuurlijk hebben we elk jaar onze beste speler in de zomer verkocht, maar de rest van het elftal maakt ook geen echte stap vooruit. Een spelers als Van Rhijn maakt nog steeds domme fouten net als de rest van de verdedigers. Fouten die gewoon niet meer kunnen en dan kunnen we wel roepen dat het nog maar jonge jongens zijn, maar als ze al 2-4 jaar in de basis van Ajax spelen mag je verwachten dat ze inmiddels wel weten hoe het spelletje gespeeld moet worden! De groei is zeker onvoldoende. Je benoemt tevens een aantal terugkerende problemen die niet worden opgelost. Vind persoonlijk ook dat je daar gelijk in hebt. De hoop is dat Ajax dat zelf ook inziet maar vooral erkend. Omdat je dan pas instaat bent om het ook te willen veranderen.
Ik vraag me af wat nu de oorzaken zijn van de beperkte groei en de wisselvalligheid. Is het toch de tekortkoming in kwaliteit. Of is er nog een andere oorzaak.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Waarom? Wat doe ik verkeerd? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 00:27 schreef Bobby1972 het volgende:[..] De groei is zeker onvoldoende. Je benoemt tevens een aantal terugkerende problemen die niet worden opgelost. Vind persoonlijk ook dat je daar gelijk in hebt. De hoop is dat Ajax dat zelf ook inziet maar vooral erkend. Omdat je dan pas instaat bent om het ook te willen veranderen. Ik vraag me af wat nu de oorzaken zijn van de beperkte groei en de wisselvalligheid. Is het toch de tekortkoming in kwaliteit. Of is er nog een andere oorzaak..... Op dat laatste kan ik echt geen antwoord geven Bobby, het valt me alleen op dat het structureel terugkomt! En dat baart me zorgen. Verdedigend is het allemaal te wisselvallig! Het is leuk dat onze backs behoorlijk mee op kunnen komen, maar als ze dan verdedigend vervolgens niet hun mannetje staan heb je daar geen drol aan. Het centrum wordt gewoonweg te vaak weggezet als een klein kind in de zandbak. Het lijkt ook alsof de spelers de taak van de ander moeten uitvoeren want na weer een slechte pass of kans kijken ze elkaar vertwijfeld aan!!
Ik ben overigens wel enorm gesteld op Serrero en zie in hem een type Anita. Ik heb ook nooit getwijfeld aan hem en hoop dat hij zich nog verder kan ontwikkelen!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 23:52 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vorig seizoen en het seizoen daarvoor en het seizoen daar weer voor had je er ook geen moeite mee! Een tussenjaar moet je als supporter van Ajax nooit accepteren! Onze club moet elk jaar kampioen worden en met tussenjaren moeten wij geen genoegen willen nemen! Daarnaast vind ik dat Ajax weleens stappen mag maken qua spel. Natuurlijk hebben we elk jaar onze beste spelers in de zomer verkocht, maar de rest van het elftal maakt ook geen echte stap vooruit. Een speler als Van Rhijn maakt nog steeds domme fouten net als de rest van de verdedigers. Fouten die gewoon niet meer kunnen en dan kunnen we wel roepen dat het nog maar jonge jongens zijn, maar als ze al 2-4 jaar in de basis van Ajax spelen mag je verwachten dat ze inmiddels wel weten hoe het spelletje gespeeld moet worden! Onzin wat je zegt, alleen afgelopen jaar zei ik dat..
En hoe kun je geen stappen maken als er spelers telkens dusdanig goed worden dat ze worden weggekocht.
En zo veel spelers hebben we niet die al minimaal twee jaar basis zijn.
Van Rhijn en Moisander zijn volgens mij zelfs de enige.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 00:27 schreef Bobby1972 het volgende:[..] De groei is zeker onvoldoende. Je benoemt tevens een aantal terugkerende problemen die niet worden opgelost. Vind persoonlijk ook dat je daar gelijk in hebt. De hoop is dat Ajax dat zelf ook inziet maar vooral erkend. Omdat je dan pas instaat bent om het ook te willen veranderen. Ik vraag me af wat nu de oorzaken zijn van de beperkte groei en de wisselvalligheid. Is het toch de tekortkoming in kwaliteit. Of is er nog een andere oorzaak..... Heel eerlijk??
Als ik alles lees hier op het forum, dan kan het niet anders zijn dan dat het aan de Boer ligt... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De Boer de schuld geven is natuurlijk de kortste weg. Vind dat hij nog genoeg krediet verdiend op dit moment. Denk dat de wedstrijd tegen Feyenoord een 'ideaal' moment is om te kijken waar we staan en wat de spelers kunnen en durven laten zien. In dit soort wedstrijden lijkt het vaak dat de spelers meer kunnen en verder gaan dan in andere wedstrijden.
Ajax moet vooral de focus leggen op al dat gene wat niet goed gaat en daar beslissingen over gaan nemen. Dat afwachtende irriteert me enorm. Net of dat je denkt en hoopt dat het wel goed gaat komen. De details bepalen of je kampioen wordt ja of nee. Je moet er alles aan doen om het naar een niveau te tillen dat een kampioenschap haalbaar is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:41 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik heb Eide zijn verhaal gelezen, en ik vind het zeer plausibel en kan me er wel in vinden. Uiteindelijk gaat het om de balans. En ja jeugd en spelers die je hebt wil je ook niet in de weg zitten in hun ontwikkeling. Maar......het eerste op dit moment is waar we het mee moeten doen. Toch heb ik mijn twijfels over de scouting. Omdat het % spelers wat niet optimaal functioneert toch relatief groot is. Er moet veel duidelijker een profiel schets van te voren zijn waar de speler aan moet voldoen. En dat je dan niet op basis van geld keuzes maakt. Wanneer daar dan een hoger prijskaartje aanzit moet je die overweging durven maken. Onze Oostenrijkse vriend Zimling is een miskoop en ik vraag me af op welke gronden hij gekozen is. Ajax moet veel zorgvuldiger zijn bij haar keuzes. Aan de andere kant moet je ook je tekortkomingen onder ogen durven zien. En vervolgens moet je je daarop aanpassen en veranderingen durven maken. Desnoods met de aanschaf van nieuwe spelers als er niet op korte termijn een oplossing is. Omdat op korte termijn beslissingen kunnen vallen t.a.v. het kampioenschap. PSV is niet per definitie sterk genoeg dat ze wel even kampioen worden. Juist kleine nuances kunnen nu het verschil maken waarmee je wel of niet kampioen wordt. Je moet bewust zijn van waar nu het zwakke punt ligt en die weten om te buigen. Het hele jaar fluctueert Ajax haar prestaties. Ajax is voorgaande jaren kampioen geworden door stabiliteit in de 2e seizoenshelft. Dat was afgelopen wedstrijd nog ver van ons verwijderd. Ajax moet zich in de spiegel durven kijken of met de huidige selectie die stabiliteit voor een eventueel nieuw kampioenschap haalbaar is. Wanneer men daar niet verre van zeker is zal men toch de stap durven nemen om spelers aan te trekken die dat risico kunnen verkleinen. Dat is precies ook wat ik bedoelde. Met het eventueel aantrekken van ervaren spelers, denk ik dus voornamelijk aan wat oudere spelers, die niet al te lang meer zullen spelen (Ooijer, Paulsen, etc.) die dus op niet al te lange termijn plaatsmaken voor aanstormend talent, die van die oudere spelers weer het nodige hebben opgestoken. Dat is volgens mij een win-win situatie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:47 schreef Eide het volgende:Wat ik al zei Bobby, ik ben het zeker niet met je oneens. En het is inderdaad bizar hoeveel aankopen er mislukken bij Ajax de laatste jaren. Eigenlijk zijn alleen Schone, Cillissen en Moisander geslaagt wat erg weinig is. Daarmee staat de scouting voor het eerste wel nadrukkelijk ter discussie vind ik. Dat ben ik volledig met je eens en dat heb ik ook ooit ergens geschreven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 21:39 schreef remco k het volgende:[..] Soms moet je dingen ook de tijd geven, dit elftal is extreem jong en in de basis komend seizoen ook nog bij elkaar en wordt dus alleen maar beter.. Na 4 titels heb ik niet zo veel moeite met een "tussen" jaar.. Dat laatste is natuurlijk zeker waar. Maar ik heb doelde vooral op het spelniveau van dit Ajax. Ik heb Frank de Boer toch echt enkele weken geleden horen zeggen, dat het spelniveau van Ajax nu omhoog gaat, omdat de selectie nagenoeg in tact is gebleven en dat de spelers dus weer een jaar verder zijn in hun ontwikkeling. Nou, ik zie er niets van. Qua puntenaantal zijn we vergeleken met vorig jaar inderdaad iets verder, maar worden weggespeeld in grote delen van de wedstrijd tegen Cambuur, Heerenveen, Groningen, Excelsior (!), Feyenoord, ADO, Vitesse (2x). Man oh man, wat doet dat een pijn aan pijn ogen. En dan komt er het komende weekeinde te clash tegen Feyenoord aan. Ik houd mijn hart vast... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De instelling en drive is heel erg bepalend..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 00:27 schreef Bobby1972 het volgende:[..] De groei is zeker onvoldoende. Je benoemt tevens een aantal terugkerende problemen die niet worden opgelost. Vind persoonlijk ook dat je daar gelijk in hebt. De hoop is dat Ajax dat zelf ook inziet maar vooral erkend. Omdat je dan pas instaat bent om het ook te willen veranderen. Ik vraag me af wat nu de oorzaken zijn van de beperkte groei en de wisselvalligheid. Is het toch de tekortkoming in kwaliteit. Of is er nog een andere oorzaak..... Wat volgens mij één van de grootste oorzaken is, en dat heb ik al vele malen geschreven, is het feit dat de selectie veel te jong is. Met jeugdspelers haal je wisselvalligheid in huis. En dat mag je de spelers zelf niet kwalijk nemen. Wel de beleidsbepalers. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:53 schreef Bobby1972 het volgende:Ik wil nog even iets kwijt. Ik heb me in het verleden ook wel eens laten gaan op basis van emotie naar bepaalde mensen. En dat is voor niemand leuk.Feitelijk bereik je er niks mee. Ik zag dat er weer diverse opmerkingen werden gemaakt naar elkaar. Kunnen we daar nu een keer een eind aan maken. En gewoon net als nu gewoon met elkaar in gesprek gaan. Dan kom ik graag terug en ga ik met veel plezier in discussie. Emoties... emoties en nog eens emoties... ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 12:23 schreef Bobby1972 het volgende:De Boer de schuld geven is natuurlijk de kortste weg. Vind dat hij nog genoeg krediet verdiend op dit moment. Denk dat de wedstrijd tegen Feyenoord een 'ideaal' moment is om te kijken waar we staan en wat de spelers kunnen en durven laten zien. In dit soort wedstrijden lijkt het vaak dat de spelers meer kunnen en verder gaan dan in andere wedstrijden. Ajax moet vooral de focus leggen op al dat gene wat niet goed gaat en daar beslissingen over gaan nemen. Dat afwachtende irriteert me enorm. Net of dat je denkt en hoopt dat het wel goed gaat komen. De details bepalen of je kampioen wordt ja of nee. Je moet er alles aan doen om het naar een niveau te tillen dat een kampioenschap haalbaar is. Ik denk dat het helemaal geen meetpunt is. In de topwedstrijden speelt Ajax vaak heel goed. En in de minder grote wedstrijden laat men het juist weer afweten..
Maar heeft een trainer wel recht op krediet? Wat heeft men er nog aan als de chemie er niet meer is?, Ajax speelt onder de Boer al jaren hetzelfde, en nog nooit is men unaniem tevreden geweest over het spel wat de ploeg laat zien..
En in tegenstelling tot iedere andere club of trainer krijgt de Boer bij Ajax nergens de schuld van..
Van mij mag ie overigens nog jaren blijven, maar de kritiek die ik hier non stop lees kan ik niet anders lezen dan kritiek aan het adres van de Boer zonder dat zijn naam genoemd wordt, dat durven de meesten namelijk niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 13:02 schreef Pietje het volgende:[..] Dat laatste is natuurlijk zeker waar. Maar ik heb doelde vooral op het spelniveau van dit Ajax. Ik heb Frank de Boer toch echt enkele weken geleden horen zeggen, dat het spelniveau van Ajax nu omhoog gaat, omdat de selectie nagenoeg in tact is gebleven en dat de spelers dus weer een jaar verder zijn in hun ontwikkeling. Nou, ik zie er niets van. Qua puntenaantal zijn we vergeleken met vorig jaar inderdaad iets verder, maar worden weggespeeld in grote delen van de wedstrijd tegen Cambuur, Heerenveen, Groningen, Excelsior (!), Feyenoord, ADO, Vitesse (2x). Man oh man, wat doet dat een pijn aan pijn ogen. En dan komt er het komende weekeinde te clash tegen Feyenoord aan. Ik houd mijn hart vast... Volgens mij is het elftal compleet anders dan afgelopen jaar in veel wedstrijden..
Toen.
Cilissen van Rhijn Veltman Moisander Blind. Poulsen Klaassen Serero Schone Siggy Fischer
Nu
Cilissen van Rhijn Veltman Moisander Boilesen Serero Klaassen Andersen Schone Millik Kishna.
6 posities zijn nog hetzelfde ingevuld.
Ik denk dat daar echt te ligt over gedacht wordt, misschien ook wel intern bij Ajax..
Het spel moet stukken beter..
Maar als ik naar iedere positie op zichzelf kijk, zijn er maar weinig posities waar ik liever een andere speler uit de ED zou zien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:53 schreef Bobby1972 het volgende:Ik wil nog even iets kwijt. Ik heb me in het verleden ook wel eens laten gaan op basis van emotie naar bepaalde mensen. En dat is voor niemand leuk.Feitelijk bereik je er niks mee. Ik zag dat er weer diverse opmerkingen werden gemaakt naar elkaar. Kunnen we daar nu een keer een eind aan maken. En gewoon net als nu gewoon met elkaar in gesprek gaan. Dan kom ik graag terug en ga ik met veel plezier in discussie. Mooi man.. |
|
|
|