|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:36 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is het elftal compleet anders dan afgelopen jaar in veel wedstrijden.. Toen. Cilissen van Rhijn Veltman Moisander Blind. Poulsen Klaassen Serero Schone Siggy Fischer Nu Cilissen van Rhijn Veltman Moisander Boilesen Serero Klaassen Andersen Schone Millik Kishna. 6 posities zijn nog hetzelfde ingevuld. Ik denk dat daar echt te ligt over gedacht wordt, misschien ook wel intern bij Ajax.. Het spel moet stukken beter.. Maar als ik naar iedere positie op zichzelf kijk, zijn er maar weinig posities waar ik liever een andere speler uit de ED zou zien.. Er is inderdaad wel wat geschoven, maar ik bedoelde (en schreef dat ook) dat de kern van de SELECTIE nagenoeg hetzelfde is gebleven. Alleen Blind en Poulsen zijn verdwenen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ja Remco als je zelf niet in de spiegel kijkt kom je er ook niet. Wanneer men elkaar niet afmaakt is het hier vaak erg leuk en boeiend. En dan kom ik graag terug. Anders ben ik er snel flauw van. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk dat het voor de Boer en Ajax misschien nu wel goed is om aan het eind van het seizoen afscheid van elkaar te nemen. Een frisse wind is misschien nog niet zo'n gek idee. Ik vraag me soms af of Ajax nog genoeg te bieden heeft voor de Boer. Eerst zag ik hem ook liever blijven. Maar nu zou ik er wel mee kunnen leven. En nee hij hoeft voor mij niet weg! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:00 schreef Bobby1972 het volgende:Ja Remco als je zelf niet in de spiegel kijkt kom je er ook niet. Wanneer men elkaar niet afmaakt is het hier vaak erg leuk en boeiend. En dan kom ik graag terug. Anders ben ik er snel flauw van. Kerel, je weet helemaal niet waar dat soort dingen om gaan, en dus ook niet dat het helemaal niet iets serieus is..
Maak je er niet druk om, lees er overheen, maar deal with it..
Mensen die hier vaak komen zijn het nu eenmaal niet altijd met elkaar eens, en dar is er weleens een bitchfight... Hoort er nu eenmaal bij en zal ook niet verdwijnen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:10 schreef Bobby1972 het volgende:Ik denk dat het voor de Boer en Ajax misschien nu wel goed is om aan het eind van het seizoen afscheid van elkaar te nemen. Een frisse wind is misschien nog niet zo'n gek idee. Ik vraag me soms af of Ajax nog genoeg te bieden heeft voor de Boer. Eerst zag ik hem ook liever blijven. Maar nu zou ik er wel mee kunnen leven. En nee hij hoeft voor mij niet weg! Van mij mag ie blijven hoor, het liefst nog jaren..
Mijn conclusie is dan ook alleen maar op basis van de klachten die hier gepost worden..
Vermoeid elftal, spelers op verkeerde posities, slechte selectie, slechte mentaliteit, geen hecht geheel, te veel jonge spelers, verkeerd aangetrokken spelers..
Volgens mij allemaal zaken waar de Boer mee te maken heeft of verantwoordelijk voor is.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:16 schreef remco k het volgende:[..] Van mij mag ie blijven hoor, het liefst nog jaren.. Mijn conclusie is dan ook alleen maar op basis van de klachten die hier gepost worden.. Vermoeid elftal, spelers op verkeerde posities, slechte selectie, slechte mentaliteit, geen hecht geheel, te veel jonge spelers, verkeerd aangetrokken spelers.. Volgens mij allemaal zaken waar de Boer mee te maken heeft of verantwoordelijk voor is.. Tijd voor ron jans dus:p |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Smeerburg
|
|
|
Vind Milik beperkt in zijn spel. Doet alles met links. Heel beperkte voetballer. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Van Persie doet ook alles met links... Als je linkerbeen maar goed genoeg is, dan is dat geen beperking. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Van mij hoeft de Boer ook zeker niet weg. In feite hangt het af of de Boer nog door wil.
Het beleid is naar mijn mening de hoofdoorzaak van de wisselvalligheid en het gebrek aan kwaliteit en overtuiging. Ik doel op het slechte rendement van de scouting en daarnaast te vaak bewust kiezen voor 'betaalbare' nieuwe spelers. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Het is niet mijn mening Eide. Ik zie hem graag blijven en ben uiterst tevreden over hem..
Maar de dingen die ik benoem in die post zijn zaken die hier dagelijks terug komen door heel veel mensen.. En je kan niet ontkennen dat de Boer daar verantwoordelijk of deels verantwoordelijk voor is..
Alleen durft blijkbaar niemand dan zijn echte mening over de Boer uit te spreken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 21:11 schreef Bobby1972 het volgende:Van mij hoeft de Boer ook zeker niet weg. In feite hangt het af of de Boer nog door wil. Het beleid is naar mijn mening de hoofdoorzaak van de wisselvalligheid en het gebrek aan kwaliteit en overtuiging. Ik doel op het slechte rendement van de scouting en daarnaast te vaak bewust kiezen voor 'betaalbare' nieuwe spelers. De Boer staat voor de volle 100% achter dit beleid en is er zelfs een voorvechter van.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:19 schreef remco k het volgende:[..] De Boer staat voor de volle 100% achter dit beleid en is er zelfs een voorvechter van.. In een keurslijf gedwongen.....wat gaat hij doen bij een andere club met veel doekoes, geloof mij....hij gaat kopen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:19 schreef remco k het volgende:[..] De Boer staat voor de volle 100% achter dit beleid en is er zelfs een voorvechter van.. Hij zal zijn baas nooit tegen spreken.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:30 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] In een keurslijf gedwongen.....wat gaat hij doen bij een andere club met veel doekoes, geloof mij....hij gaat kopen Eens narreke! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Doen ze allemaal Sjakie....Frank dus ook |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 19:47 schreef Eide het volgende:Wat ik al zei Bobby, ik ben het zeker niet met je oneens. En het is inderdaad bizar hoeveel aankopen er mislukken bij Ajax de laatste jaren. Eigenlijk zijn alleen Schone, Cillissen en Moisander geslaagt wat erg weinig is. Daarmee staat de scouting voor het eerste wel nadrukkelijk ter discussie vind ik. Volgens mij zijn Serrero, boilissen, Andersen, Millik en El Ghazi ook allemaal gehaald |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 05:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij zijn Serrero, boilissen, Andersen, Millik en El Ghazi ook allemaal gehaald El Ghazi voor de jeugd en de rest is ook nog niet super.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: i Daar stond hij al achter voordat deze directie er was.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:30 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] In een keurslijf gedwongen.....wat gaat hij doen bij een andere club met veel doekoes, geloof mij....hij gaat kopen Dat denk ik niet, hij is een voorvechter van dit beleid..
Hij spreekt ook uit dat hij naar een club wil waar hij met de jeugd kan werken,. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 09:42 schreef remco k het volgende:[..] Dat denk ik niet, hij is een voorvechter van dit beleid.. Hij spreekt ook uit dat hij naar een club wil waar hij met de jeugd kan werken,. Als hij naar een club met naam gaat. Gaat hij daar de tijd niet voor krijgen, wat dan wordt je altijd afgerekend op de prestaties. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: el ghazi is in de zomer van 2013 overgekomen van Sparta. ander half jaar ajacied. of is 1 jaartje jeugdopleiding voldoende om meteen als ajax product te zien? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax moet zich eens meer focussen op kwaliteit en de juiste spelers. Wanneer je dan weinig geld uitgeeft aan spelers moet je tenminste spelers kopen die iets toevoegen. Maar dat blijkt helaas te vaak niet zo te zijn. Dan moet Ajax toch wel een keer zich gaan bedenken dat het anders moet om een beter rendement te krijgen. In aanpassen is Ajax niet altijd de sterkste. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 09:48 schreef Ztjes het volgende:[..] Als hij naar een club met naam gaat. Gaat hij daar de tijd niet voor krijgen, wat dan wordt je altijd afgerekend op de prestaties. Dat ligt maar net aan de ligting die er wel of niet is..
Een elftal met jeugdspelers aangevuld met spelers van naam moet in staat kunnen zijn er snel te staan.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 20:24 schreef NatjosFC het volgende:[..] Van Persie doet ook alles met links... Als je linkerbeen maar goed genoeg is, dan is dat geen beperking. Ben ik et een keer eens met je +1 |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 05:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij zijn Serrero, boilissen, Andersen, Millik en El Ghazi ook allemaal gehaald Ja maar niet alles kan een miskoop zijn, er zullen er heus wel een paar slagen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En niet alles kan een succes zijn.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dat er veel gezegd en geschreven wordt over de jeugd bij Ajax, dat weten we. Maar vergeet vooral niet dat als Ajax minimaal 2 zeer ervaren spelers zou halen, dat de jeugd er daar ook beter door wordt. Vaak wordt deze punt vergeten bij Ajax. Wel jammer, want dan kan Ajax zich nog vaker bij de laatste 16 van de CL komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 18:32 schreef nieuwe ajax het volgende:Dat er veel gezegd en geschreven wordt over de jeugd bij Ajax, dat weten we. Maar vergeet vooral niet dat als Ajax minimaal 2 zeer ervaren spelers zou halen, dat de jeugd er daar ook beter door wordt. Vaak wordt deze punt vergeten bij Ajax. Wel jammer, want dan kan Ajax zich nog vaker bij de laatste 16 van de CL komen. En noem die twee spelers die zo goed zijn dan eens, en die ook nog haalbaar zijn.. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Die twee spelers moet De Boer uit zien te kiezen van waar zijn voorkeur naar uit gaat. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Je moet eens stoppen met die kinderachtige manier van discussieren en steeds in herhaling vallen door te zeggen dat wij dan maar spelers moeten gaan noemen die een versterking zijn. Er zijn hier vaak genoeg namen voorbij gekomen van spelers die beter zijn dan de spelers die wij aantrokken. Zon vind ik Dijks niks minder als LB dan Viergver(dus onzinnige aankoop). Vind ik Mokoktjo veel beter dan Zimling. Is van Dijk beter dan Hoorn. Hebben Hoessen, Sana en Duarte eigenlijk weinig tot niks gebracht. Is Moisander zeker niet onomstreden geweest en heeft eigenlijk alleen de 2e seizoenshelft van het vorige seizoen echt goed gespeeld. Schone begint ook steeds meer kritiek te krijgen op zijn spel. Dus er is niemand gehaald waar de fans van kunnen zeggen "wauw" |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Zet Boilessen eens als cv en Riedewald als linksback....en mokotjo pfff laat die maar lekker bij Twente, net als die Ziyech heb je allebei geen reet aan |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2015 - 22:35 schreef Brandje het volgende:[..] Je moet eens stoppen met die kinderachtige manier van discussieren en steeds in herhaling vallen door te zeggen dat wij dan maar spelers moeten gaan noemen die een versterking zijn. Er zijn hier vaak genoeg namen voorbij gekomen van spelers die beter zijn dan de spelers die wij aantrokken. Zon vind ik Dijks niks minder als LB dan Viergver(dus onzinnige aankoop). Vind ik Mokoktjo veel beter dan Zimling. Is van Dijk beter dan Hoorn. Hebben Hoessen, Sana en Duarte eigenlijk weinig tot niks gebracht. Is Moisander zeker niet onomstreden geweest en heeft eigenlijk alleen de 2e seizoenshelft van het vorige seizoen echt goed gespeeld. Schone begint ook steeds meer kritiek te krijgen op zijn spel. Dus er is niemand gehaald waar de fans van kunnen zeggen "wauw" Serieus. Ga jij nu klagen over het in herhaling vallen. |
|
|
|
|
JV
|
|
|
Overmars is leuk bezig met contracten voor alle jeugspelers, maar lijkt de echte belangrijke contracten vooruit te schuiven
milik )we hebben toch 2 spitsen nodig volgend seizoen, waar wacht je op kishna wil zelf blijven, toeslaan voor die raiola weer begint te leuren in italie zou ik zeggen boilesen hoewel die nu zelf begint over een andere omgeving na al zijn blessures, wat een instelling zeg |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Tsja, zolang Ajax daar niets aan onderneemt, scoren we ook minder. Is logisch. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 - 09:21 schreef JV het volgende:Overmars is leuk bezig met contracten voor alle jeugspelers, maar lijkt de echte belangrijke contracten vooruit te schuiven milik )we hebben toch 2 spitsen nodig volgend seizoen, waar wacht je op kishna wil zelf blijven, toeslaan voor die raiola weer begint te leuren in italie zou ik zeggen boilesen hoewel die nu zelf begint over een andere omgeving na al zijn blessures, wat een instelling zeg Misschien wilt ajax dat dan ook niet? Niet iedereen kan een contract bij ajax krijgen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 - 09:21 schreef JV het volgende:Overmars is leuk bezig met contracten voor alle jeugspelers, maar lijkt de echte belangrijke contracten vooruit te schuiven milik )we hebben toch 2 spitsen nodig volgend seizoen, waar wacht je op kishna wil zelf blijven, toeslaan voor die raiola weer begint te leuren in italie zou ik zeggen boilesen hoewel die nu zelf begint over een andere omgeving na al zijn blessures, wat een instelling zeg En hoeveel hebben deze jongens eigenlijk bewezen? Milik kun je gewoon eind van het seizoen in orde maken ( Mits ze hem willen houden) Khisna wil het zelf graag maar heeft nog meer dan 1,5 jaar contract? Boilesen 3 jaar geven terwijl hij nooit fit is tja.. Geen haast lijkt me ook logisch |
|
|
|
|
JV
|
|
|
Een spits beter dan milik is niet te halen voor ajax Khisna is een van de grootste talenten eredivisie dus dit zijn echte blunders als we deze laten lopen |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ik vind ook dat Ajax Milik moet vastleggen, maar weet niet wat ze precies willen met Zivkovic ook. En ik denk eerlijk gezegd dat Kishna 'm uiteindelijk niet wordt. Ik hoop dat Muric wat kan laten zien :) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 - 10:30 schreef JV het volgende:Een spits beter dan milik is niet te halen voor ajax Khisna is een van de grootste talenten eredivisie dus dit zijn echte blunders als we deze laten lopen En toch valt Milik laatste wedstrijden niet meer op. Zivkovic wordt beter denk ik. Khisna zal ik meer haast mee hebben.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als een spits totaal geen ballen krijgt terwijl hij constant bezig is met vrij komen en dat ook regelmatig is. Dan mag je hem nergens op beoordelen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 - 11:55 schreef remco k het volgende:Als een spits totaal geen ballen krijgt terwijl hij constant bezig is met vrij komen en dat ook regelmatig is. Dan mag je hem nergens op beoordelen. Ik ben het met je eens. |
|
|
|
|
JV
|
|
|
Is idereen nu wel overtuigd dat overmars moet opschieten met zijn contract, duurt al veel te lang, hoe goed moet die jongen zijndat hij is actie onderneemt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 09:29 schreef JV het volgende:Is idereen nu wel overtuigd dat overmars moet opschieten met zijn contract, duurt al veel te lang, hoe goed moet die jongen zijndat hij is actie onderneemt Jij bent de hele zwakke periode van Milik tot aan die 3 goals tegen Legia al weer vergeten zie ik? Hij is een prima spits maar doe niet niet alsof hij al maanden de sterren van de hemel speelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 09:41 schreef Eide het volgende:[..] Jij bent de hele zwakke periode van Milik tot aan die 3 goals tegen Legia al weer vergeten zie ik? Hij is een prima spits maar doe niet niet alsof hij al maanden de sterren van de hemel speelt. Hij scoort, maar verder vind ik het vrij pover, hij is wel de hardst werkende Ajacied. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En zelfs dat een flinke periode niet. En met Zivkovic achter de hand snap ik wel dat men rustig kijkt hoe het gaat met Milik. Die optie is er toch en zolang men het contact met Milik warm houdt doet Ajax dat heel verstandig denk ik. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Je zegt het goed hij scoort, en volgens mij moet je een spits beoordelen op zijn doelpunten en dat doet hij goed. En deze jongen is 20 dus kan alleen maar beter worden en voor dat geld kan hij geen miskoop worden en 2 spitsen in je selectie is geen overbodige luxe. En Siggi hoor je en zie je niks meer van met stille trom vertrekken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Van Siggie zeiden we hetzelfde Nora ;) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 09:55 schreef Eide het volgende:[..] En zelfs dat een flinke periode niet. En met Zivkovic achter de hand snap ik wel dat men rustig kijkt hoe het gaat met Milik. Die optie is er toch en zolang men het contact met Milik warm houdt doet Ajax dat heel verstandig denk ik. Is niet geheel eerlijk als het hele team niet draait eigenlijk. Nu het team draait doet Milik ook zijn werk, dan kon je van Siggie echt niet zeggen, die heeft er zo weinig gescoord vorig jaar en dat in een goed lopend elftal.
En de goals van Milik zijn nou niet hele makkelijke, ik heb die Siggie nooit zo zien maken buiten de 16 schoten zijn prima, we hebben daar niemand van lopen bij Ajax op dit moment. Schone misschien maar die is aan zijn einde toe. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dan gaan we weer lopen vergelijken, alsof dat wat uitmaakt. Je geeft Milik toch geen contract omdat hij beter is dan Sightorsson? Je geeft een speler een contract omdat die voldoet aan verwachtingen en de kwaliteiten bezit die je zoekt als club. En hetgeen Milik heeft laten zien is nu niet bepaald dat we er allemaal meteen van gaan juichen. Of zeg ik nu iets vreemds?
En dus zeg ik dat ik het niet onverstandig vindt dat Ajax de tijd neemt. Ajax heeft de luxe die tijd ook te kunnen nemen terwijl men Milik dagelijks ziet trainen en wedstrijden ziet spelen. En als Milik aan de verwachtingen voldoet en men voldoende perspectief ziet voor de toekomst komt dat contract er absoluut. Zolang Ajax Milik serieus neemt en hem niet aan het lijntje houdt zullen beide kampen zich daarin ook wel kunnen vinden.
En als Ajax vindt dat hij niet voldoet heeft men Zivkovic nog. Maar ik verwacht eigenlijk dat Milik begin maart overgenomen gaat worden. Vraag me niet waarom, maar dat gevoel heb ik persoonlijk. |
|
|
|