BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 17:16   quote  deeplink  
197013_332_AFC_Redactioneel_Header_600x338_Ajax_Feyenoord_600x338.jpg

Aankomende zondag is het weer zo ver: De Klassieker staat op het programma. In de sport media zal het de aankomende week over weinig anders gaan dan het meest aansprekende duel in de Nederlandse competitie. De Klassieker is de enige derby van internationale allure die onze competitie rijk is en is veel meer dan een onderling treffen tussen twee rivaliserende clubs. Het is een treffen tussen de twee meest prominente voetbalculturen van Nederland. Een treffen tussen de clubs met de grootste aanhang. Een treffen waarbij de gehele Nederlandse voetbalschool onder een vergrootglas ligt.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 124 duels tegen Feyenoord. Daarvan won Ajax er 59 en gingen er 30 verloren. 35 Duels eindigden in een gelijk spel. Eerder dit seizoen won Ajax met 0-1 in Rotterdam in een wedstrijd waarin Ajax ruim de onderliggende partij was qua veldspel. Zowel Ajax als Feyenoord zal zich willen revancheren ten opzichte van die wedstrijd. De afgelopen 2 seizoenen was de Klassieker telkens een prooi voor Ajax. Feyenoord wist in het seizoen 2011/12 voor het laatst een punt mee te nemen uit Amsterdam.

Feyenoord kwam als enige ploeg van de top 3 redelijk goed uit de startblokken na de winterstop. In eigen huis wonnen de ploeg van Fred Rutten relatief eenvoudig van een onmachtig FC Twente waarmee de Rotterdammers met vertrouwen zullen afreizen naar de hoofdstad. Bovendien lijkt de FC Rotjeknor dat te kunnen doen met de sterkst mogelijke opstelling nu Toornstra weer inzetbaar is. Ondanks dat Kazim Richards topscorer is bij Feyenoord met 7 goals is de grote man aldaar de kleine Jordy Clasie. Al het voetbal start bij Clasie die de onbetwiste leider is tussen de lijnen. Aanvallend is Toornstra een essentiele schakel gebleken. Tesamen zijn deze twee de drijvende krachten die met Immers en Boëtius over voldoende scorend vermogen beschikt.

Voor Ajax is dit toch het seizoen waar het veldspel maar niet tot wasdom wil komen. Ajax heeft beduidend minder balbezit als in eerdere seizoenen onder Frank de Boer en kan voetballend slechts zelden overtuigen. Toch zijn de resultaten goed te noemen, zo goed dat Ajax een puntenrecord onder FdB te pakken had bij de winterstop.
Vermoedelijk komt de Klassieker nog te vroeg voor Boilesen. De Deen is zo goed als fit maar mist wedstrijd ritme. Riedewald lijkt hem te gaan vervangen. Het lijkt er sowieso op dat Frank de Boer zijn ploeg niet zal veranderen ten opzichte van het duel tegen Grongingen. Hoewel het voetbal tegen de Noordelingen ronduit zwak was, heeft De Boer eigenlijk alleen voorin een keuze te maken tussen El Ghazi en Kishna. Een eventuele verrassing zou de keuze voor Sightorsson in plaats van Milik kunnen zijn maar dat ligt voor de hand.

De beelden zijn van de wedstrijd eerder dit seizoen. Bij het terugkijken zullen velen nogmaals krampgevoelens krijgen in de bilspieren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - maandag 19 januari 2015 - 18:56   quote  deeplink  
Hoop op een mooie klinkende overwinning. Neem wel mijn dochter mee, na de enige echte klassieker in de eredivie.
Uitslag 3:1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Ztjes --
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 17:16 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Aankomende zondag is het weer zo ver: De Klassieker staat op het programma. In de sport media zal het de aankomende week over weinig anders gaan dan het meest aansprekende duel in de Nederlandse competitie. De Klassieker is de enige derby van internationale allure die onze competitie rijk is en is veel meer dan een onderling treffen tussen twee rivaliserende clubs. Het is een treffen tussen de twee meest prominente voetbalculturen van Nederland. Een treffen tussen de clubs met de grootste aanhang. Een treffen waarbij de gehele Nederlandse voetbalschool onder een vergrootglas ligt.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 124 duels tegen Feyenoord. Daarvan won Ajax er 59 en gingen er 30 verloren. 35 Duels eindigden in een gelijk spel. Eerder dit seizoen won Ajax met 0-1 in Rotterdam in een wedstrijd waarin Ajax ruim de onderliggende partij was qua veldspel. Zowel Ajax als Feyenoord zal zich willen revancheren ten opzichte van die wedstrijd. De afgelopen 2 seizoenen was de Klassieker telkens een prooi voor Ajax. Feyenoord wist in het seizoen 2011/12 voor het laatst een punt mee te nemen uit Amsterdam.

Feyenoord kwam als enige ploeg van de top 3 redelijk goed uit de startblokken na de winterstop. In eigen huis wonnen de ploeg van Fred Rutten relatief eenvoudig van een onmachtig FC Twente waarmee de Rotterdammers met vertrouwen zullen afreizen naar de hoofdstad. Bovendien lijkt de FC Rotjeknow dat te kunnen doen met de sterkst mogelijke opstelling nu Toornstra weer inzetbaar is. Ondanks dat Kazim Richards topscorer is bij Feyenoord met 7 goals is de grote man aldaar de kleine Jordy Clasie. Al het voetbal start bij Clasie die de onbetwiste leider is tussen de lijnen. Aanvallend is Toornstra een essentiele schakel gebleken. Tesamen zijn deze twee de drijvende krachten die met Immers en Boëtius over voldoende scorend vermogen beschikt.

Voor Ajax is dit toch het seizoen waar het veldspel maar niet tot wasdom wil komen. Ajax heeft beduidend minder balbezit als in eerdere seizoenen onder Frank de Boer en kan voetballend slechts zelden overtuigen. Toch zijn de resultaten goed te noemen, zo goed dat Ajax een puntenrecord onder FdB te pakken had bij de winterstop.
Vermoedelijk komt de Klassieker nog te vroeg voor Boilesen. De Deen is zo goed als fit maat mist wedstrijd ritme. Riedewald lijkt hem te gaan vervangen. Het lijkt er sowieso op dat Frank de Boer zijn ploeg niet zal veranderen ten opzichte van het duel tegen Grongingen. Hoewel het voetbal tegen de Noordelingen ronduit zwak was, heeft De Boer eigenlijk alleen voorin een keuze te maken tussen El Ghazi en Ksihna. Een eventuele verrassing zo de keuze voor Sightorsson in plaats van Milik kunnen zijn.

De beelden zijn van de wedstrijd eerder dit seizoen. Bij het terugkijken zullen velen nogmaals krampgevoelens krijgen in de bilspieren.

[ filmpje ]
Immers/Serero, Clasie/Klaassen en Andersen/ El Ahmadi gaan de koppels worden op het middenveld. Ik hoop dat Klaassen dat stiefkind van Van Hanegem helemaal gek maakt want El Ahmadi vreet Andersen op denk ik.
Verder hoop ik nu zo dat FdB met Kishna en El Ghazi gaat spelen want zowel Boulahrouz(als hij speelt) en Nelom zijn geen partij voor onze vleugelflitsers.
Van Rhijn moet gewoon over Boetius blijven gaan en net als vorig jaar tegen twente kotsend op het veld liggen. Onze lb wie het ook is moet dat ook bij Toornstra doen.
Hoorn op Kazim zetten.
Als al het bovenstaande gebeurd dan rollen we ze op. We moeten nu gewoon laten zien dat WIJ Ajax zijn en dat "ze" bij ons op bezoek komen. Opvreten gvd.
Het word weer een lange week. de week naar De Klassieker toe is toch altijd anders dan een andere voetbalweek!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Brandje --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 19 januari 2015 - 19:17   quote  deeplink  
Ik hou het op 3-1

2e2gz78.jpg
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 19:19   quote  deeplink  
Er zijn wel mogelijkheden als Boulharouz weer speelt. Tegen Kishna behoort hij het toch moeilijk te krijgen gezien de snelheid van Kishna.
Brandje
 Brandje - maandag 19 januari 2015 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 19:19 schreef Eide het volgende:
Er zijn wel mogelijkheden als Boulharouz weer speelt. Tegen Kishna behoort hij het toch moeilijk te krijgen gezien de snelheid van Kishna.
Hij werd gisteren al helemaal wild tegen Schilder.Nee dat kan echt niet meer dus daarom zal Wilkshire wel spelen al is die ook te kloppen
Eide
 Eide - maandag 19 januari 2015 - 19:21   quote  deeplink  
MATCHDAY-010-AFC-AJAX.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 19 januari 2015 - 21:41   quote  deeplink  
Ajax gaat er keihard af zondag.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 19 januari 2015 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 21:41 schreef remco k het volgende:
Psychologische oorlogvoering van jou kant! Gelukkig weet dit Ajax zichzelf meestal in grote wedstrijden
wel op te peppen. 2-1 en Kazim breekt zijn been!
Enigma
 Enigma - maandag 19 januari 2015 - 22:28   quote  deeplink  
Wat mij betreft zijn er drie opties. Winnen met het voetbal van afgelopen weken, dat is voor mij hetzelfde als gelijkspel of verlies omdat men dan blijft volharden in de gedachte dat we het zo wel gaan redden terwijl het in principe abominabel slecht gaat met het vertoonde spel. Er is geen enkele verbetering te zien, het hele seizoen is nagenoeg geheel dramatisch voor het oog. Tweede is winnen met mooi voetbal en eindelijk passie tonen gecombineerd met flair. Verliezen is dan nog niet eens erg, mocht dat gebeuren, als er maar een kentering in het spel komt. De derde is het beste wat Ajax kan overkomen in mijn beleving en dat is volledig van de mat worden gespeeld, op basis van karakter en taktiek. Omdat het tegen onze vrienden uit Rotterdam is, ook nog eens in eigen huis en juist terwijl het gross denkt dat Ajax, op deze manier, nog kans maakt op de titel en dus eventjes Feijenoord zal verslaan. Misschien dat dan toch de ogen open gaan en worden er directe versterkingen gehaald voor elke linie. Een centrale verdediger met lengte, een middenvelder die de loopacties wel kan waarderen en spitsen vrij zet en een echte spits met ervaring. Types als Pröpper, vd Vaart, Eto'o, en die roemeense cv van steau kan Ajax echt wel betalen en kopen. al er geen spelers uit eigen gelederen zijn zou men investeren.. Nou Ajax, hier is je moment. We hebben geen killer in de spits die bijna elke gelegenheid tot een echte kans promoveert, geen creatieve middenvelder met power en lef, geen cv die meedogenloos iemand uitschakelt en ook nog eens kan scoren zoals een vertonghen dat kon. Kost geld maar wil je verdomme een record vestigen door vijfmaal op rij kampioen te worden, wil je historie schrijven? Wil je het publiek nu eindelijk eens echt belonen voor hun trouw en je belofte gestand doen vwb het spel en dwingende systeem? die investering kun je waarschijnlijk zo terug verdienen met weer CL deelname. Ik zie de lampekappen echt nog genoeg punten verspelen om in te lopen. Ook als we zondag verliezen. Uiteraard hoop ik ook op een wederopstanding maar ik geloof het niet meer. Elke wedstrijd ga ik naar mijn plek in de ArenA en elke keer ga ik grotendeels gefrustreerd weg. Ik blijf erbij dat het Frank de Boer effect voorbij is, er moet nu een trainer komen als Rijkaard, iemand die kan slijpen en het Ajax spel durft te spelen. Vergelijk het met Michels en Kovac.
Ik verwacht een overwinning van Ajax maar heb dus sterke twijfels of dit wel zo goed is voor Ajax op de lange termijn dit seizoen. En nee, ik heb geen moeite met Feijenoorders, sterker ik neem er 1 mee zondag a.s. en ik ben ook mee geweest naar de Kuip toen Ajax heen speelde. Niet alle Feijenoorders zijn asociaal net zo min als er maar een paar achterlijken zitten bij het Ajax publiek. Alleen lampekappen zijn niet jofel. Succes iedereen zondag!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Enigma --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 19 januari 2015 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
El positivo.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 januari 2015 - 23:44   quote  deeplink  
Eide toch, jij die FC Rotjeknor neerzet! ;-)

Maar super topic ouwe!!

Op naar zondag!! Kakkerlakken winnen nooit in Amsterdam!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 20 januari 2015 - 00:16   quote  deeplink  
uitslag maakt me niet uit, als wij maar winnen.....
Oké dan.....,

4-0 met 2 blunders van Vermeer ;-)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 07:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 22:28 schreef Enigma het volgende:
Wat mij betreft zijn er drie opties. Winnen met het voetbal van afgelopen weken, dat is voor mij hetzelfde als gelijkspel of verlies omdat men dan blijft volharden in de gedachte dat we het zo wel gaan redden terwijl het in principe abominabel slecht gaat met het vertoonde spel. Er is geen enkele verbetering te zien, het hele seizoen is nagenoeg geheel dramatisch voor het oog. Tweede is winnen met mooi voetbal en eindelijk passie tonen gecombineerd met flair. Verliezen is dan nog niet eens erg, mocht dat gebeuren, als er maar een kentering in het spel komt. De derde is het beste wat Ajax kan overkomen in mijn beleving en dat is volledig van de mat worden gespeeld, op basis van karakter en taktiek. Omdat het tegen onze vrienden uit Rotterdam is, ook nog eens in eigen huis en juist terwijl het gross denkt dat Ajax, op deze manier, nog kans maakt op de titel en dus eventjes Feijenoord zal verslaan. Misschien dat dan toch de ogen open gaan en worden er directe versterkingen gehaald voor elke linie. Een centrale verdediger met lengte, een middenvelder die de loopacties wel kan waarderen en spitsen vrij zet en een echte spits met ervaring. Types als Pröpper, vd Vaart, Eto'o, en die roemeense cv van steau kan Ajax echt wel betalen en kopen. al er geen spelers uit eigen gelederen zijn zou men investeren.. Nou Ajax, hier is je moment. We hebben geen killer in de spits die bijna elke gelegenheid tot een echte kans promoveert, geen creatieve middenvelder met power en lef, geen cv die meedogenloos iemand uitschakelt en ook nog eens kan scoren zoals een vertonghen dat kon. Kost geld maar wil je verdomme een record vestigen door vijfmaal op rij kampioen te worden, wil je historie schrijven? Wil je het publiek nu eindelijk eens echt belonen voor hun trouw en je belofte gestand doen vwb het spel en dwingende systeem? die investering kun je waarschijnlijk zo terug verdienen met weer CL deelname. Ik zie de lampekappen echt nog genoeg punten verspelen om in te lopen. Ook als we zondag verliezen. Uiteraard hoop ik ook op een wederopstanding maar ik geloof het niet meer. Elke wedstrijd ga ik naar mijn plek in de ArenA en elke keer ga ik grotendeels gefrustreerd weg. Ik blijf erbij dat het Frank de Boer effect voorbij is, er moet nu een trainer komen als Rijkaard, iemand die kan slijpen en het Ajax spel durft te spelen. Vergelijk het met Michels en Kovac.
Ik verwacht een overwinning van Ajax maar heb dus sterke twijfels of dit wel zo goed is voor Ajax op de lange termijn dit seizoen. En nee, ik heb geen moeite met Feijenoorders, sterker ik neem er 1 mee zondag a.s. en ik ben ook mee geweest naar de Kuip toen Ajax heen speelde. Niet alle Feijenoorders zijn asociaal net zo min als er maar een paar achterlijken zitten bij het Ajax publiek. Alleen lampekappen zijn niet jofel. Succes iedereen zondag!
Ze willen niet.. Het is gewoon arrogant om te denken dat je de sterkste selectie hebt als
je wekelijks zulk voetbal op de mat legt.
Haal bijvoorbeeld die Hoedt voor een prikkie op om te beginnen.
vd Vaart kan ook geen kwaad en zal de wereld niet kosten. Sinkgraven kan in principe ook gewoon aan
je selectie toegevoegd worden. Maar goed de wil om te versterken is er niet.
Dat betekent dat het slechte spel geaccepteerd wordt en sommige mensen dan blijkbaar
niet op de goede plek zitten. Speelt Feyenoord je thuis ook ondersteboven
wat ik niet ondenkbaar vind dan ben ik benieuwd naar de reacties hier..
Ajax staat een beetje stil terwijl de rest lijkt te groeien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 januari 2015 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 07:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ze willen niet.. Het is gewoon arrogant om te denken dat je de sterkste selectie hebt als
je wekelijks zulk voetbal op de mat legt.
Haal bijvoorbeeld die Hoedt voor een prikkie op om te beginnen.
vd Vaart kan ook geen kwaad en zal de wereld niet kosten. Sinkgraven kan in principe ook gewoon aan
je selectie toegevoegd worden. Maar goed de wil om te versterken is er niet.
Dat betekent dat het slechte spel geaccepteerd wordt en sommige mensen dan blijkbaar
niet op de goede plek zitten. Speelt Feyenoord je thuis ook ondersteboven
wat ik niet ondenkbaar vind dan ben ik benieuwd naar de reacties hier..
Ajax staat een beetje stil terwijl de rest lijkt te groeien.
Hoedt is al vastgelegd door Lazio Roma dus is niet te halen.
Van der Vaart geeft aan dat hij niet naar Ajax wil terugkeren.
Sinkgraven? Kom op, waar moet hij spelen en is hij nu al zoveel beter dan de spelers die bij Ajax spelen of in opkomst zijn? Sinkgraven is 20 jaar en heeft ongeveer 15 wedstrijden ervaring! En die zou Ajax met zijn spel kunnen versterken??????
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 januari 2015 - 07:39   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 20 januari 2015 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 22:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Psychologische oorlogvoering van jou kant! Gelukkig weet dit Ajax zichzelf meestal in grote wedstrijden
wel op te peppen. 2-1 en Kazim breekt zijn been!
normaal wel. in dit geval niet. Feyenoord oord is op het moment gewoon verder dan ajax. Ajax oogt moe.
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 08:17   quote  deeplink  
Weet ik niet. Dit zelfde Feyenoord werkt ook dramatische wedstrijden af. Niet voor niets dat hun achterstand fors is. Maar Ajax zal wel uit een heel ander vaatje moeten tappen als tegen Groningen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 januari 2015 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 08:17 schreef Eide het volgende:
Weet ik niet. Dit zelfde Feyenoord werkt ook dramatische wedstrijden af. Niet voor niets dat hun achterstand fors is. Maar Ajax zal wel uit een heel ander vaatje moeten tappen als tegen Groningen.
Klopt maar waar wij onze dramatische wedstrijden met kunst en vliegwerk winnen verliezen zij met kunst en vliegwerk hun zeer sterke wedstrijden zoals tegen ons en psv. F'noord heeft toch veel betere wedstrijden gespeeld dan wij dus we kunnen maar zo tegen een zeperd aanlope
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 07:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sinkgraven? Kom op, waar moet hij spelen en is hij nu al zoveel beter dan de spelers die bij Ajax spelen of in opkomst zijn? Sinkgraven is 20 jaar en heeft ongeveer 15 wedstrijden ervaring! En die zou Ajax met zijn spel kunnen versterken??????
Je kan niet met 3 middenvelders het hele seizoen spelen.Dus versterking heb je nodig met Sinkgraven of Propper
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 januari 2015 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:03 schreef nora het volgende:

[..]

Je kan niet met 3 middenvelders het hele seizoen spelen.Dus versterking heb je nodig met Sinkgraven of Propper
En de talenten dan die mogelijk al komend seizoen richting het eerste komen. Wanneer je Sinkgraven haalt zit je er 3 jaar of langer aan vast. En je grootste talenten ga je dan maar op de bank zetten? Jullie doen net of Sinkgraven al een volwaardige speler is maar heeft pas ongeveer 15 wedstrijden Eredivisie ervaring en is eigenlijk ook gewoon een talent in opkomst.

En o ja niet vergeten voor een schamele 6 tot 8 miljoen euro!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 07:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoedt is nog helemaal niet van Lazio, vd Vaart heeft laatst de deur op een kier gezet,
Sinkgraven kan nu gelijk gaan concureren met Andersen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 09:33   quote  deeplink  
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/84674/van-der-vaart-verlengde-contract-nog-niet.html
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 januari 2015 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hoedt is nog helemaal niet van Lazio, vd Vaart heeft laatst de deur op een kier gezet,
Sinkgraven kan nu gelijk gaan concureren met Andersen.
Hoedt heeft wel degelijk aangegeven vanaf de zomer naar Lazio te gaan, echter hoopt hij dat AZ wil meewerken aan een transfer in de winterstop. BRON . Bij v.d. Vaart geloof ik het allemaal wel, die heeft al zo vaak iets geroepen. En Sinkgraven, lees bovenstaande reactie van mij.

nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En de talenten dan die mogelijk al komend seizoen richting het eerste komen. Wanneer je Sinkgraven haalt zit je er 3 jaar of langer aan vast. En je grootste talenten ga je dan maar op de bank zetten? Jullie doen net of Sinkgraven al een volwaardige speler is maar heeft pas ongeveer 15 wedstrijden Eredivisie ervaring en is eigenlijk ook gewoon een talent in opkomst.

Wie zegt dat die talenten er volgend seizoen al staan het verleden heeft genoeg bewijzen geleverd dat een goede junior nog niet altijd een goede senior is, je kan daar niet altijd op gokken en zijn ook nog zoiets als blessures verkoop schorsingen.Die 15 wedstrijden ervaring heeft geeneen van onze talenten tot nu toe.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoedt heeft wel degelijk aangegeven vanaf de zomer naar Lazio te gaan, echter hoopt hij dat AZ wil meewerken aan een transfer in de winterstop. BRON . Bij v.d. Vaart geloof ik het allemaal wel, die heeft al zo vaak iets geroepen. En Sinkgraven, lees bovenstaande reactie van mij.
Sinkgraven vind je dus te duur en gaat anderen in de weg zitten?
6 tot 8 miljoen is de hele wereld niet als je zoveel geld binnen gekregen hebt.
Daarbij is hij 20 jaar en dus nog verkoopbaar. Klaassen-Serero-Bazoer--Andersen
is gewoon te mager voor een heel seizoen. Sinkgraven nu laten wennen dan kan hij en Klaassen
of Andersen in de toekomst vervangen en de aankomende talenten begeleiden.
Wil je in de toekomst wat bereiken moet zowel de basis als de bank ee
stuk sterker worden.

Az zal echt wel mee willen werken om nog iets te verdienen en niet met een
ontevreden Hoedt in hun maag te zittten voor een half jaar.

Vd Vaart is maar een optie hoor mits hij wilt.
Had Rusnak voor een prikkie opgehaald of Chery nu die zal ook niet zo duur zijn.
Het is naïef om te denken dat je de titel gaat halen met zulk waardeloos spel.
De Europa league ga je ook niet redden en de beker ook niet.
Dus is er bewust gekozen voor een verloren jaar wat je had/hebt de middelen
beschikbaar om een sterker team neer te zetten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 januari 2015 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 10:15 schreef nora het volgende:

[..]

Wie zegt dat die talenten er volgend seizoen al staan het verleden heeft genoeg bewijzen geleverd dat een goede junior nog niet altijd een goede senior is, je kan daar niet altijd op gokken en zijn ook nog zoiets als blessures verkoop schorsingen.Die 15 wedstrijden ervaring heeft geeneen van onze talenten tot nu toe.
Tja kopen mag niet meer is zonde
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 10:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Sinkgraven vind je dus te duur en gaat anderen in de weg zitten?
6 tot 8 miljoen is de hele wereld niet als je zoveel geld binnen gekregen hebt.
Daarbij is hij 20 jaar en dus nog verkoopbaar. Klaassen-Serero-Bazoer--Andersen
is gewoon te mager voor een heel seizoen. Sinkgraven nu laten wennen dan kan hij en Klaassen
of Andersen in de toekomst vervangen en de aankomende talenten begeleiden.
Wil je in de toekomst wat bereiken moet zowel de basis als de bank ee
stuk sterker worden.

Az zal echt wel mee willen werken om nog iets te verdienen en niet met een
ontevreden Hoedt in hun maag te zittten voor een half jaar.

Vd Vaart is maar een optie hoor mits hij wilt.
Had Rusnak voor een prikkie opgehaald of Chery nu die zal ook niet zo duur zijn.
Het is naïef om te denken dat je de titel gaat halen met zulk waardeloos spel.
De Europa league ga je ook niet redden en de beker ook niet.
Dus is er bewust gekozen voor een verloren jaar wat je had/hebt de middelen
beschikbaar om een sterker team neer te zetten.
Plus 1
remco k
 remco k - dinsdag 20 januari 2015 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 10:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja kopen mag niet meer is zonde
Wie zegt dat??

NIemand hier en Ajax ook niet volgens mij..
nora
 nora - dinsdag 20 januari 2015 - 12:01   quote  deeplink  
De helft op het forum
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 20 januari 2015 - 12:32   quote  deeplink  
Ik kijk er wel naar uit om eerlijk te zijn. En het zal zeker spannend worden. Feitelijk weet je dat Feyenoord er vol in zal gaan. Die instructies zal de Boer zeker op zijn 'harde' wijze meegeven. Ajax zal moeten spelen met de inzet die ze ook tijdens bepaalde wedstrijden in de CL lieten zien.

Je moet buiten jezelf treden en je maximaal durven en willen geven. Dan denk ik dat we met 2-0 kunnen winnen.

Maar.....wanneer Ajax met een lakse houding en te weinig inzet de wedstrijd ingaat, kun je ook zeker zomaar verliezen. En dan is mijn zondag echt naar de klote.

Dus Ajax doe mij een plezier en laat zien waarom we de beste zijn en ik heb een geweldige zondag. Just make my day!
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 12:33   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 20 januari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 januari 2015 - 22:28 schreef Enigma het volgende:
Man oh man... Ik zou dit stukje geschreven kunnen hebben!!
Ik ben het dus volledig met je eens. Alleen verwacht ik GEEN overwinning van Ajax, zelfs geen gelijkspel. Het positiespel van Feyenoord is uitstekend, met gedurfde druk naar voren. Alle posities, met uitzondering van hun spits, zijn optimaal bezet. In de uitwedstrijd van begin van het seizoen zijn we weggekomen met een gestolen 0-1 overwinning. Geloof me, dat laten de Rotterdammers niet op zich zitten. Zij weten precies hoe ze Ajax, DIT Ajax moeten bestrijden en zijn tot op het bot gemotiveerd tegen een zwalkend Ajax.

Mijn voorspelling: 0-3

Jammer maar helaas. Dit is geen pessivisme maar realisme...
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 20 januari 2015 - 14:04   quote  deeplink  
Dat het een zware wedstrijd zal worden, is wel zeker. Toch denk ik, dat Ajax met 2-1 gaat winnen.
Dat betekend, weer 3 punten erbij.
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 14:15   quote  deeplink  
Ik ben niet zo negatief gestemt als velen. Ajax - Feyenoord is toch een heel andere pot dan Feyenoord- Ajax. Ajax is in eigen huis gewoon heel moeilijk te verslaan, ook voor Feyenoord. Het is niet voor niets dat we 9 jaar terug de tijd in moeten voor de laatste verliespartij in eigen huis tijdens de Klassieker.

Ik verwacht wel dat Ajax het lastig gaat krijgen. Clasie is goed in vorm en zal echt weerhouden moeten worden van meevoetballen. Kazim en Van der Hoorn lijkt mij een beoorlijke goede match-up en dan is het verder aan Ajax hoe ze de aanvallende impulsen van Immers en El Ahmadi gaan bespelen.

Omgekeerd zijn de backs van Feyenoord niet de sterkst bezette posities en moet daar wat te halen zijn voor Ajax met Kishna en/of El Ghazi en in iets mindere mate Van Rhijn en Riedewald/Boilesen. Daar acht ik Ajax ronduit sterker dan Feyenoord en zal het verschil gemaakt moeten worden.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 20 januari 2015 - 14:21   quote  deeplink  
Ik ben er klaar voor.......nu Ajax nog......
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - dinsdag 20 januari 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Ik las net op de site, dat Bas Nijhuis de wedstrijd gaat lijden. Minimaal 7 van de 10 keer is dat zeker geen goed nieuws voor Ajax, daar NIET Ajax de 3 punten krijgt, maar Feyenoord. Door Bas Nijhuis zal het zeker geen gelijk spel worden. Dat staat bijna vast.

Is het jullie niet opgevallen dat Bas Nijhuis TEGEN Ajax is, en niet een neutrale topscheidsrechter ? Dat is een zware tegenvaller voor Ajax.
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 14:32   quote  deeplink  
Flauwekul dat gelul over scheidsrechters. Dat zijn ook mensen die goed willen presteren en net als echte mensen maken ze af en toe fouten. Maar bevooroordeeld acht ik ze zeer zeker niet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 20 januari 2015 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 14:32 schreef Eide het volgende:
Flauwekul dat gelul over scheidsrechters. Dat zijn ook mensen die goed willen presteren en net als echte mensen maken ze af en toe fouten. Maar bevooroordeeld acht ik ze zeer zeker niet.
Eens, Nijhuis ie een Tukker....dan kan ik ook wel zeggen dat hij wat heeft goed te maken voor Twente omdat ze verloren van Feijenoord....achterlijk Calimero gedrag doe ik niet aan mee
Ik ga uit van de integriteit van de scheids.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 20 januari 2015 - 15:00   quote  deeplink  
"Is het jullie niet opgevallen dat Bas Nijhuis TEGEN Ajax is, en niet een neutrale topscheidsrechter ? Dat is een zware tegenvaller voor Ajax."

Dit is helaas wel de werkelijkheid. Heb ook diverse keren mijn twijfels gehad bij bepaalde beslissingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 15:12   quote  deeplink  
En stel diezelfde vraag aan een Feyenoorder en die geeft je hetzelfde antwoord. De club bril verkleurt regelmatig.
Pietje
 Pietje - dinsdag 20 januari 2015 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 14:24 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ik las net op de site, dat Bas Nijhuis de wedstrijd gaat lijden. Minimaal 7 van de 10 keer is dat zeker geen goed nieuws voor Ajax, daar NIET Ajax de 3 punten krijgt, maar Feyenoord. Door Bas Nijhuis zal het zeker geen gelijk spel worden. Dat staat bijna vast.

Is het jullie niet opgevallen dat Bas Nijhuis TEGEN Ajax is, en niet een neutrale topscheidsrechter ? Dat is een zware tegenvaller voor Ajax.
Dit is absolute onzin. Scheidsrechters in Nederland zijn principieel NIET partijdig. Niet alle arbiters zijn even goed of fluiten consequent, maar -nogmaals- partijdig is er niet een. Aan dit soort Calimero-gedrag doe ik niet mee.
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 januari 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 09:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die jonge talenten gaan eerst naar Jong Ajax en schuiven echt niet direct door naar het eerste
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 januari 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die jonge talenten gaan eerst naar Jong Ajax en schuiven echt niet direct door naar het eerste
Nee klopt en Sinkgraven die zelf nog een talent is komt wel direct in aanmerking voor een plaats in de basis?

En absolute talenten schuiven gewoon direct door hoor.
Eide
 Eide - dinsdag 20 januari 2015 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Anwar el Ghazi en Ricardo Kishna hebben beide Jong Ajax geheel overgeslagen. Kishna kwam in zijn 2e jaar A1 durende de winter direct bij de A-selectie en El Ghazi schoof afgelopen zomer vanuit de A-jeugd direct door naar de A-selectie.

Kishna is heel even terug gezet vanwege tegenvallende resultaten maar beide zijn nooit Jong Ajax spelers geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 20 januari 2015 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 12:01 schreef nora het volgende:
De helft op het forum
Laat eens een post zien dan waar dat staat dat er niet gekocht mag worden?
Smeerburg
 Smeerburg - dinsdag 20 januari 2015 - 20:10   quote  deeplink  
Hopelijk kan Ajax het opbrengen te voetballen zoals tegen PSG en Barcelona. Dan wordt feynd aan alle kanten voorbij gelopen en overklast. Maar zoals zo vaak worden we weinig verwend met het spel van Ajax tegenwoordig. Zit geen gif in. Als Ajax de werklust van feynd heeft en gebruik maakt van hun mogelijkheden qua beter positiespel e.d. moet een overwinning mogelijk zijn. Maar ja zoals gezegd we zien dit bijna niet meer.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 20 januari 2015 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Feyenoord faalt altijd op het beslissende moment. Maak je niet druk.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 20 januari 2015 - 20:14   quote  deeplink  
3-0, wel zwaarbevochten.

Schöne
Milik
El Ghazi
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 20 januari 2015 - 20:39   quote  deeplink  
Dit gaat dé wedstrijd van Milik worden....
Mark My Words!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5177
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

0.0111939