|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 18:16 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is helemaal juist. Maar niet alleen Serero was goed, ook doelman Cillessen. Maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Dat is helemaal onjuist. Jullie moeten eens gaan kijken. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 14:43 schreef NatjosFC het volgende:[..] Ach mannelijk fluiten mag, maar iemand puuur van achter neerschoppen(toorstra op Andersen) en een elleboog(kazim) is in elk land geel en rood. Heeft niks met mannelijk te maken, hij liet die feyenoorders overal mee wegkomen, geel is geel, feyenoord had er zeker 5 moeten hebben. Feyenoord was gwn beter punt uit! Pijnlijk maar waar, lullen over de scheids is gwn zoeken naar een excuus. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Volgens mij hebben sommigen er hiervan teveel gegeten ouwe! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 18:44 schreef 3sterren het volgende:[..] Feyenoord was gwn beter punt uit! Pijnlijk maar waar, lullen over de scheids is gwn zoeken naar een excuus. Maar hetgeen hij zegt is gewoon waar en heeft niets te maken met zoeken naar excuses. Maar ik heb alweer te lang hier gezeten bij jullie zuurpruimen! |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 19:21 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Maar hetgeen hij zegt is gewoon waar en heeft niets te maken met zoeken naar excuses. Maar ik heb alweer te lang hier gezeten bij jullie zuurpruimen! De grens tussen realisme en zuurpruimerij is voor sommigen kennelijk moeilijk te bevatten. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote: Hear, hear, en dat ga je ook niet veranderen met een paar jeugdspelers. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 18:26 schreef freakie het volgende:[..] Lees eens terug hoeveel je achter elkaar post en hoe weinig mensen op je reageren. Aankopen dit aankopen dat. Maar je zegt dat Ajax geen team is, een aankoop zou alleen maar meer onrust brengen. Wou jij zeggen dat het huidige Ajax op kort termijn het spel wel naar een gewenst niveau gaat brengen? Ik geef aan dat je met de aankoop van 2 spelers niks te verliezen hebt. En dat je duidelijk wat moet doen om het tij te keren. Anders wordt PSV relatief eenvoudig kampioen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk persoonlijk dat ervaren spelers met meer kwaliteit de snelste manier is om het tij eventueel te kunnen keren. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 19:42 schreef Bobby1972 het volgende:Ik denk persoonlijk dat ervaren spelers met meer kwaliteit de snelste manier is om het tij eventueel te kunnen keren. Stel jij hebt 16 miljoen....welke 2 haal je dan ??? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk niet eens dat je zoveel hoeft uit te geven. Ik zou Sinkgraven graag zien komen. En een verdiger als Botteghin zou ook prima passen bij Ajax. Hij is in ons land de meest fanatieke verdediger die voortdurend tot het gaatje gaat. Moisander is meer een mooi weer verdediger.
Waar is de scouting van Ajax? Het is hun werk, zij moeten toch met spelers kunnen komen die ajax nodig heeft! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 18:42 schreef Brandje het volgende:[..] Niet zo bleren maar gewoon kijken. Let eens op waar een Clasie en El Ahmadi lopen. Die pakken elke afvallende bal dicht bij de zestien van ons. Serero komt, sinds hij cvm, niet eens meer in de buurt van de zestien van de tegenstander. Als f'noord druk zet dan doen Immers, El Ahmadi/Clasie dat met Toornstra/Boetius. Andersen en Bazoer hadden constant drie man in hun nek want zij zetten druk met een heel compact team. Zij maken het speelveld zo heel klein. Serero blijft te ver hangen en je kan zo nooit druk zetten als team. Immers, en dan kon je prima zien vanaf de tribune, is amper op eigen helft geweest omdat Serero nooit over hem heen gaat dus daarom speelt Ajax echt 5-2-3. Ja klopt viel me tegen groningen ook al op |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 19:27 schreef biebie het volgende:[..] De grens tussen realisme en zuurpruimerij is voor sommigen kennelijk moeilijk te bevatten. Nee 75 reacties plaatsen met dezelfde strekking heeft niets meer met realisme te maken! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 20:04 schreef Bobby1972 het volgende:Ik denk niet eens dat je zoveel hoeft uit te geven. Ik zou Sinkgraven graag zien komen. En een verdiger als Botteghin zou ook prima passen bij Ajax. Hij is in ons land de meest fanatieke verdediger die voortdurend tot het gaatje gaat. Moisander is meer een mooi weer verdediger. Waar is de scouting van Ajax? Het is hun werk, zij moeten toch met spelers kunnen komen die ajax nodig heeft! Inderdaad man, Sinkgraven gaat ons helpen! Hahaha die gozer is net droog achter de oren. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is niet aan supporters om spelers te kopen. Ajax moet zelf laten zien dat ze een goede scouting heeft die de 'juiste' spelers kan trekken die nodig zijn op die posities waar dat nodig is.
Of denk je dat het 'huidige' Ajax over voldoende kwaliteit beschikt dat dit niet nodig is om kampioen te worden? |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Op alle fronten afgetroefd door een beter georganiseerd, beter gemotiveerd Feijenoord. Geen schijn van kans voor Ajax, dit had ik ook al gezegd en verwacht. Na vijf minuten was Ajax al uitgespeeld en mogen we onze lieve heer en duizend engeltjes bedanken voor een punt waar we geen recht op hadden. Het had beter geweest indien Ajax had verloren want nu denkt men nog dat ze een redelijke kans maken.. Ongelooflijk dat een schone of de boer dit nog durven beweren met droge ogen.
Pijnlijk duidelijk is nu weer geworden dat we geen leider(s) hebben, geen middenvelder die echt iets kan forceren en een echte spits want milik is het ook niet. De titel is mi vergeven als Ajax deze week niet ingrijpt en de markt opgaat. Er moet een cv bij met veel ervaring, misschien heitinga. Een proper is een must en haal bijvoorbeeld Ruiz op. Verdomme geld genoeg. Als je nog iets wilt moet je investeren. Andersen, Kishna, Ghazi, Klaassen zijn grote talenten maar hebben nog niks gepresteerd. Er moeten spelers bij met ervaring en power. Wilskracht en winnaarsmentaliteit gekoppeld aan techniek.
De Boer geeft het eigenlijk al op lijkt het. Waar is zijn felheid, bevlogenheid? Kan een bergkamp nou echt niet aan andersen zijn verstand peuteren dat je een bal eerder af moet geven en niet eindeloos moet lopen? En laat iemand die gast anabole in zijn benen spuiten of zo, op deze manier komt hij er niet aan te pas.
Nijhuis floot redelijk goed, Feijenoord verdient complimenten want ze hebben ons Ajax alle hoeken van het veld laten zien.
Jammer maar waar. Ben benieuwd wat Cruijff hiervan zegt en of er naar geluisterd wordt. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 20:31 schreef Enigma het volgende:Op alle fronten afgetroefd door een beter georganiseerd, beter gemotiveerd Feijenoord. Geen schijn van kans voor Ajax, dit had ik ook al gezegd en verwacht. Na vijf minuten was Ajax al uitgespeeld en mogen we onze lieve heer en duizend engeltjes bedanken voor een punt waar we geen recht op hadden. Het had beter geweest indien Ajax had verloren want nu denkt men nog dat ze een redelijke kans maken.. Ongelooflijk dat een schone of de boer dit nog durven beweren met droge ogen. Pijnlijk duidelijk is nu weer geworden dat we geen leider(s) hebben, geen middenvelder die echt iets kan forceren en een echte spits want milik is het ook niet. De titel is mi vergeven als Ajax deze week niet ingrijpt en de markt opgaat. Er moet een cv bij met veel ervaring, misschien heitinga. Een proper is een must en haal bijvoorbeeld Ruiz op. Verdomme geld genoeg. Als je nog iets wilt moet je investeren. Andersen, Kishna, Ghazi, Klaassen zijn grote talenten maar hebben nog niks gepresteerd. Er moeten spelers bij met ervaring en power. Wilskracht en winnaarsmentaliteit gekoppeld aan techniek. De Boer geeft het eigenlijk al op lijkt het. Waar is zijn felheid, bevlogenheid? Kan een bergkamp nou echt niet aan andersen zijn verstand peuteren dat je een bal eerder af moet geven en niet eindeloos moet lopen? En laat iemand die gast anabole in zijn benen spuiten of zo, op deze manier komt hij er niet aan te pas. Nijhuis floot redelijk goed, Feijenoord verdient complimenten want ze hebben ons Ajax alle hoeken van het veld laten zien. Jammer maar waar. Ben benieuwd wat Cruijff hiervan zegt en of er naar geluisterd wordt. Goed gesproken. Hier valt niets meer aan toe te voegen. Behalve dan dat ze me in de Ajax leiding veel te zelfgenoegzaam zijn. Het is 4 keer achter elkaar gelukt, dus waarom dan geen 5de keer? Nou, forget it. Ze missen de boot. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 20:31 schreef Enigma het volgende:Nijhuis floot redelijk goed, Feijenoord verdient complimenten want ze hebben ons Ajax alle hoeken van het veld laten zien. Jammer maar waar. Ben benieuwd wat Cruijff hiervan zegt en of er naar geluisterd wordt. Wtf dude? Fucknoord was toch ook gewoon drama? Haha clasie en immers.....toppers hoorrrrr
Ga huilen man, AFCA *** |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ten opzichte van voorgaande jaren zit er veel minder vastigheid in het spel. Hoe groot is de kans dat met de huidige selectie die vastigheid wel spoedig terug komt, die nodig is om kampioen te willen worden. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 21:00 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Wtf dude? Fucknoord was toch ook gewoon drama? Haha clasie en immers.....toppers hoorrrrr Ga huilen man, AFCA *** Misschien begrijp ik je niet goed hoor, maar als jij Clasie niet goed vond spelen heb je misschien een andere wedstrijd gezien? Hadden wij hem maar gehad.. Immers vond ik niet bijzonder.
Feijenoord drama? 😆😆 ze waren vijf klasses beter. Ze missen gewoon een afmaker anders hadden we dik verloren.
Hoezo huilen? Leg even uit? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wie er echt goed was vandaag, dat was Cillessen en onze nieuwe 2e keeper Milik. Wat een reflex met z'n hoofd bij die redding op doellijn. HET probleem is dat bij ons alles vaak zo traag gaat. Neem Schöne die met links uit had kunnen halen, maar terug moest naar zijn rechter. Ook van Rhijn legt mij te vaak terug i.p.v. een bal diep te spelen. Als wij een vrije trap krijgen op net de helft van de tegenstander of rond de middenlijn, wordt die bal zelden of nooit in 1x richting de zestien getrapt, maar meestal breed. Ja, je houdt dan wel balbezit, maar dat levert vaak geen gevaar voor het doel van de tegenstander op. Is dit dan zo moeilijk om die bal richting de penalty stip te trappen? je kan ook nog eens proberen om een afvallende bal vanuit de 2e lijn te schieten op doel, zeker als de keeper niet zo erg groot is zoalsbijvoorbeeld Vermeer......
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Klopt Ronald.
Maar ook hier geldt weer dat we dus kwaliteit missen. Wat Ajax doet ken wel maar dan moet je spelers hebben die diepgang hebben, middenvelders met veel hogere handelingssnelheid en buitenspelers hebben die het spel breed houden. Kwaliteiten die we niet hebben of die niet benut worden en dat mag je de Boer en zijn staf aanrekenen. Na vier jaar geen vooruitgang; hard maar waar. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 21:45 schreef Enigma het volgende:Klopt Ronald. Maar ook hier geldt weer dat we dus kwaliteit missen. Wat Ajax doet ken wel maar dan moet je spelers hebben die diepgang hebben, middenvelders met veel hogere handelingssnelheid en buitenspelers hebben die het spel breed houden. Kwaliteiten die we niet hebben of die niet benut worden en dat mag je de Boer en zijn staf aanrekenen. Na vier jaar geen vooruitgang; hard maar waar. Klopt en dan kunnen ze wel zeggen van ja maar spelers als een Erikssen, Toby en een Daley zijn vertrokken afgelopen jaren bla bla tussenjaar enz. Had echt niet nodig geweest als je beter geanticipeerd had. Ook blijven ze maar inzetten op een aantal spelers die of eigenlijk niet goed genoeg zijn. Vandaag ook weer niet slim met wissels Zimling? Boilesen? Bazoer? En waar was Ghazi die had iets kunnen forceren!!
Nee gezien de middelen, connecties enz. heb je er gewoon niet alles aangedaan om met een zo sterk mogelijk team voor de dag te komen. Dit wordt daarom dan ook geheel onnodig een tussenjaar. Met een beetje pech speel je over 2 maanden helemaal nergens meer voor..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 16:48 schreef Brandje het volgende:[..] Moeite yhebben is iets totaal anders dan weg gespeeld worden en/of de mindere ploeg zijn en dat gebeurd Ajax dit seizoen veel te vaak weggespeeld? Psv en vitessse in de beker, volgens mij houd het daarmee op
de mindere zijn we verder ook niet! zelfs niet tegen feyenoord. ze scoren niet dus dan ben je niet de meerdere |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
eriksen was het 1ste jaar basis ook niet goed. met basis bedoel ik dat je een lange tijd basis staat. andersen is de eriksen van toen. toen schreef ik dat eriksen maar eens op de bank moest beginnen en dat we maar met iemand anders moesten beginnen. veel slechter kon het namelijk niet. Maar remco vond dat onzin. Daar geef ik hem nu gelijk in. Nu ga ik die fout ook niet maken.
dus voor de mensen hier. op een gegeven moment ga je andersen missen, net zo dat je nu Eriksen mist. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gaat vooral om 'nu' en daar gaat het al geruime tijd niet goed met Ajax. Je zult het toch anders moeten invullen wil je het beter kunnen doen.
Opnieuw noemde de Boer diverse redenen waar het matige spel volgens hem aan lag. Alleen deze redenen lossen niet het probleem op. Ajax staat al een lange tijd stil in haar ontwikkeling. Sterker nog, het gaat eerder achteruit dan vooruit.
Dan mag je toch hopen dat Ajax eens oprecht kritisch wordt naar zichzelf! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 21:57 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt en dan kunnen ze wel zeggen van ja maar spelers als een Erikssen, Toby en een Daley zijn vertrokken afgelopen jaren bla bla tussenjaar enz. Had echt niet nodig geweest als je beter geanticipeerd had. Ook blijven ze maar inzetten op een aantal spelers die of eigenlijk niet goed genoeg zijn. Vandaag ook weer niet slim met wissels Zimling? Boilesen? Bazoer? En waar was Ghazi die had iets kunnen forceren!! Nee gezien de middelen, connecties enz. heb je er gewoon niet alles aangedaan om met een zo sterk mogelijk team voor de dag te komen. Dit wordt daarom dan ook geheel onnodig een tussenjaar. Met een beetje pech speel je over 2 maanden helemaal nergens meer voor.. Je weet toch wel waarom Boilessen werd gewisseld? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik inmiddels wel dank zij jou.....maar dat was op tv niet te zien |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 18:42 schreef Brandje het volgende:[..] Niet zo bleren maar gewoon kijken. Let eens op waar een Clasie en El Ahmadi lopen. Die pakken elke afvallende bal dicht bij de zestien van ons. Serero komt, sinds hij cvm, niet eens meer in de buurt van de zestien van de tegenstander. Als f'noord druk zet dan doen Immers, El Ahmadi/Clasie dat met Toornstra/Boetius. Andersen en Bazoer hadden constant drie man in hun nek want zij zetten druk met een heel compact team. Zij maken het speelveld zo heel klein. Serero blijft te ver hangen en je kan zo nooit druk zetten als team. Immers, en dan kon je prima zien vanaf de tribune, is amper op eigen helft geweest omdat Serero nooit over hem heen gaat dus daarom speelt Ajax echt 5-2-3. Ik geloof dat Serero niet in de 16 moet komen als CVM? Ik zeg wat ik heb gezien en ik zag als enige Serero knokken voor elke bal. In principe is iedereen verantwoordelijk is dat Serero iets meer naar voren speelt. Het zegt wel wat dat hij daar moet zijn, want zeg eerlijk, doet hij de hele wedstrijd geen verdedigend werk, of minder. Dan krijgen we er sowieso 2 tegen |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Kramp. Dat is wat Frank de Boer vertelde in langs de lijn vanmiddag op NPO radio1 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 19:40 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Wou jij zeggen dat het huidige Ajax op kort termijn het spel wel naar een gewenst niveau gaat brengen? Ik geef aan dat je met de aankoop van 2 spelers niks te verliezen hebt. En dat je duidelijk wat moet doen om het tij te keren. Anders wordt PSV relatief eenvoudig kampioen. Nee ik zeg dat je om de reden die jij geeft geen aankopen moet doen. Omdat het niet loopt moeten er meer spelers bij? Juist onlogisch. Daarom komt Ajax meestal zo goed de winterstop uit, ze veranderen niks in de winter en voelen elkaar steeds beter aan.
Breng je nu meer spelers gaat het niet vooruit maar meer achteruit. Sinkgraven zal nooit een dragende speler zijn, hij zal misschien uiteindelijk de laatste 3/4 wedstrijden wat kunnen toevoegen maar dan ben je met Andersen denk ik ook zo ver. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ligt dat alleen aan Serero? Ik vind dit echt waarzin, verre weg de beste speler van het veld. Hoeveel balverlies had hij? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 21:13 schreef Bobby1972 het volgende:Ten opzichte van voorgaande jaren zit er veel minder vastigheid in het spel. Hoe groot is de kans dat met de huidige selectie die vastigheid wel spoedig terug komt, die nodig is om kampioen te willen worden. Dit geef je elke keer aan in je 150 posts. Wat gaat een aankoop daar aan toevoegen? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 21:40 schreef Ronald 1960 het volgende:Wie er echt goed was vandaag, dat was Cillessen en onze nieuwe 2e keeper Milik. Wat een reflex met z'n hoofd bij die redding op doellijn. HET probleem is dat bij ons alles vaak zo traag gaat. Neem Schöne die met links uit had kunnen halen, maar terug moest naar zijn rechter. Ook van Rhijn legt mij te vaak terug i.p.v. een bal diep te spelen. Als wij een vrije trap krijgen op net de helft van de tegenstander of rond de middenlijn, wordt die bal zelden of nooit in 1x richting de zestien getrapt, maar meestal breed. Ja, je houdt dan wel balbezit, maar dat levert vaak geen gevaar voor het doel van de tegenstander op. Is dit dan zo moeilijk om die bal richting de penalty stip te trappen? je kan ook nog eens proberen om een afvallende bal vanuit de 2e lijn te schieten op doel, zeker als de keeper niet zo erg groot is zoalsbijvoorbeeld Vermeer...... Ronald dit probleem zien we al 4 jaar helaas pikken de supporters het nog steeds ik dacht aan het begin van het seizoen het gaat beter we spelen de bal meer naar voren maar helaas we zijn weer terug bij af. Het spel is gewoon om te janken er wordt bijna geen bal diep gespeeld.In mijn ogen gebrek aan kwaliteit angst en nogmaals angst en onzekerheid. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Mijn god, wat zijn jullie een stelletje kortzichtige losers, enigma heeft het allemaal prima beschreven maar daar lezen jullie finaal overheen en beginnen weer te zemelen over onbelangrijke bijzaken. Wake up: er is geen kwaliteit in dit Ajax! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] weggespeeld? Psv en vitessse in de beker, volgens mij houd het daarmee op de mindere zijn we verder ook niet! zelfs niet tegen feyenoord. ze scoren niet dus dan ben je niet de meerdere Het wordt steeds gekker met jou je bent gewoon weggespeeld vandaag en dat ze niet scooren is onkunde of pech van Feyenoord maar dat geeft duidelijk aan dat wij als ploeg middelmatig zijn. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:49 schreef biebie het volgende:Mijn god, wat zijn jullie een stelletje kortzichtige losers, enigma heeft het allemaal prima beschreven maar daar lezen jullie finaal overheen en beginnen weer te zemelen over onbelangrijke bijzaken. Wake up: er is geen kwaliteit in dit Ajax! nora ook trouwens... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:eriksen was het 1ste jaar basis ook niet goed. met basis bedoel ik dat je een lange tijd basis staat. andersen is de eriksen van toen. toen schreef ik dat eriksen maar eens op de bank moest beginnen en dat we maar met iemand anders moesten beginnen. veel slechter kon het namelijk niet. Maar remco vond dat onzin. Daar geef ik hem nu gelijk in. Nu ga ik die fout ook niet maken. dus voor de mensen hier. op een gegeven moment ga je andersen missen, net zo dat je nu Eriksen mist. Andersen is een talent maar moet leren de ballen sneller te spelen en dat is hem tot op heden nog niet gelukt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dat jij vindt dat er gezemeld wordt dan mag dat. Anderen kunnen het dan niet eens zijn en daar over zemelen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:31 schreef freakie het volgende:[..] Nee ik zeg dat je om de reden die jij geeft geen aankopen moet doen. Omdat het niet loopt moeten er meer spelers bij? Juist onlogisch. Daarom komt Ajax meestal zo goed de winterstop uit, ze veranderen niks in de winter en voelen elkaar steeds beter aan. Breng je nu meer spelers gaat het niet vooruit maar meer achteruit. Sinkgraven zal nooit een dragende speler zijn, hij zal misschien uiteindelijk de laatste 3/4 wedstrijden wat kunnen toevoegen maar dan ben je met Andersen denk ik ook zo ver. Beste Freakie jij ziet toch ook dat als je basis weg valt je Zimling of Bazoer moet inbrengen en dat mijn beste Freakie is lachwekkend voor een club als Ajax. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Sommige mensen hier willen het hier niet erkennen heb ik vaak het idee. En de focus ligt dan opnieuw op het verleden en we zijn toch 4 keer kampioen geworden. Nu is het enige wat telt. Ziemling is door Ajax aangenomen. Dat is toch geen kwaliteit? Wanneer zien mensen nu een keer in dat Ajax niet optimaal de juiste mensen heeft aangesteld.
Wie denkt hier dat er met de huidige selectie voldoende kwaliteit is om kampioen te worden?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Lees je niet wat ik heel duidelijk uitleg? Je speelt met twee aanvallende middenvelders die redelijk diep staan als je meest verdedigende middenvelder amper over de middenlijn komt dan maak je in balverlies je eigen speelveld veel te lang. Hij dekt nooit door dus als bijvoorbeeld een Immers zich iets terug laat zakken dan staan Andersen en Bazoer tegen een meerderheid en dus kansloos. De inzet van Thulani is prima. Hij kan ook goed voetballen maar hij ziet het spel niet of mag niet dieper spelen van FdB. Van Rhijn komt ook steeds minder op. de angst regeert in dit Ajax terwijl je dan juist moet durven. Bij corners van de tegenpartij staat er geen Ajacied meer voorin dus kan je tegenstander een extra man meesturen want er is niemand om te dekken voor een counter. Het is zo simpel. Taktisch klopt er helemaal niks van dit Ajax. Angst angst en nog eens angst. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De vraag is hoe Ajax het tij kan keren op korte termijn? Want dat is een pre, geen discussie over mogelijk. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:28 schreef freakie het volgende:[..] Ik geloof dat Serero niet in de 16 moet komen als CVM? Ik zeg wat ik heb gezien en ik zag als enige Serero knokken voor elke bal. In principe is iedereen verantwoordelijk is dat Serero iets meer naar voren speelt. Het zegt wel wat dat hij daar moet zijn, want zeg eerlijk, doet hij de hele wedstrijd geen verdedigend werk, of minder. Dan krijgen we er sowieso 2 tegen Serero moet juist tot een meter of tien van de zestien komen van de tegenstander. Ten eerste neem je dan zoals vandaag een Immers mee. ten tweede verdedig je dan 70 meter van je eigen goal ipv 30 dus moet je tegenstander veel meer extra's meters maken om bij de goal te komen en ten derde heb je je eigen middenveld meer compact. We zijn gvd Ajax en spelen thuis. Ze lopen als een stel makke schapen over dat veld |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 22:59 schreef Bobby1972 het volgende:De vraag is hoe Ajax het tij kan keren op korte termijn? Want dat is een pre, geen discussie over mogelijk. Niet. Ben een fan van FdB maar als je speelt en je doet twee verdedigende wissels en je laat El Ghazi op de bank verpieteren dan vraag ik mij af de gedachtes zijn van Frank. Boilesen had wat kramp ok maar om dat Zimling te brengen. Ik kan wel janken. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Keer op keer worden diverse spelers van Ajax hier verdedigd. Ook al spelen ze zeer wisselvallig. En dat er geen andere spelers zijn die het beter kunnen doen. Sorry hoor, dat zien we niet aan het veldspel. Ajax moet uit de visuele cirkel waarin het zich bevind. Omdat de manier van spelen gewoon uiteindelijk niks gaat opleveren! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 23:03 schreef Brandje het volgende:[..] Niet. Ben een fan van FdB maar als je speelt en je doet twee verdedigende wissels en je laat El Ghazi op de bank verpieteren dan vraag ik mij af de gedachtes zijn van Frank. Boilesen had wat kramp ok maar om dat Zimling te brengen. Ik kan wel janken. Dan zijn we het toch eens dat Ajax zich blameert om het niveau Ziemling aan te trekken. Dat is de verantwoordelijkheid van de staf van Ajax. De resultaten zijn een gevolg van de keuzes die Ajax gemaakt heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2015 - 23:00 schreef Brandje het volgende:[..] Serero moet juist tot een meter of tien van de zestien komen van de tegenstander. Ten eerste neem je dan zoals vandaag een Immers mee. ten tweede verdedig je dan 70 meter van je eigen goal ipv 30 dus moet je tegenstander veel meer extra's meters maken om bij de goal te komen en ten derde heb je je eigen middenveld meer compact. We zijn gvd Ajax en spelen thuis. Ze lopen als een stel makke schapen over dat veld Wattt?? Verdedigende middenvelder moet ten eerste verdedigen. Blind liep bijna nooit daar waar jij dat zegt. Serero heeft het geweldig gedaan, compact kan je het ook maken als Bazoer en Andersen, Serero komen helpen.
Dat over een stel makke schapen, de enige die geen mak schaap was bij Ajax is Serero |
|
|
|