BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Scout2
 Scout2 - zondag 25 januari 2015 - 23:11   quote  deeplink  
Als er 11 serrero's liepen zou ik mij als Ajacied nu niet zo hoefen te schamen voor het vertoonde spel !

Op de keeper en serrero na .. Allemaal klote gespeeld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Scout2 --
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 22:59 schreef Bobby1972 het volgende:
De vraag is hoe Ajax het tij kan keren op korte termijn? Want dat is een pre, geen discussie over mogelijk.
Ga toch niet elke post verdelgen met een post van jou, ik ben met Brandje een hele goede disscussie aan het houden en jij komt er elke keer tussen.. Manman we weten je stelling
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 22:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
eriksen was het 1ste jaar basis ook niet goed.
met basis bedoel ik dat je een lange tijd basis staat.
andersen is de eriksen van toen.
toen schreef ik dat eriksen maar eens op de bank moest beginnen en dat we maar met iemand anders moesten beginnen.
veel slechter kon het namelijk niet.
Maar remco vond dat onzin.
Daar geef ik hem nu gelijk in.
Nu ga ik die fout ook niet maken.

dus voor de mensen hier.
op een gegeven moment ga je andersen missen, net zo dat je nu Eriksen mist.
Niet waar. Eerste half jaar was niet best toen hij er in het seizoen erop vanaf het begin erbij was scoorde hij dat seizoen 6 of 7 keer en had ook behoorlijk wat assists. Dus de vergelijking gaat mank. Verder kon je aan Chris altijd zien wat hij ging doen en zat er een idee achter. Andersen begint te draven en veliest dan de bal. Daarbij speelde Eriksen vanaf zijn 18e in de basis en Andersen is nu al een tijdje 20 jaar.
Sorry maar de vergelijking tussen Eriksen en Andersen gaat volledig mank.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/72894/de-statistieken-van-ruim-vier-jaar-eriksen.html
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niet. Ben een fan van FdB maar als je speelt en je doet twee verdedigende wissels en je laat El Ghazi op de bank verpieteren dan vraag ik mij af de gedachtes zijn van Frank. Boilesen had wat kramp ok maar om dat Zimling te brengen. Ik kan wel janken.
Ik ben het met je eens, stomme wissels. El Ghazi had makkelijk hoor Bazoer erin gezet kunnen worden. Schone naast Andersen. Ik ben er geen fam van maar El Ghazi had een actie kunnen maken, iets fris. Dat je dan zimling inbrengt en viergever is waanzin
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:08 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dan zijn we het toch eens dat Ajax zich blameert om het niveau Ziemling aan te trekken. Dat is de verantwoordelijkheid van de staf van Ajax. De resultaten zijn een gevolg van de keuzes die Ajax gemaakt heeft.
Zimling is gehuurd, niks probleem mee
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Wattt?? Verdedigende middenvelder moet ten eerste verdedigen. Blind liep bijna nooit daar waar jij dat zegt. Serero heeft het geweldig gedaan, compact kan je het ook maken als Bazoer en Andersen, Serero komen helpen.

Dat over een stel makke schapen, de enige die geen mak schaap was bij Ajax is Serero
Verdedigen heeft 0,0 met de plaats op het veld te maken grote vriend. Je kan ook verdedigen op de helft van de tegenpartij.
Bazoer en Andersen zijn met aanvallen bezig in balbezit dus als Serero niet aansluit, wat Blind wel altijd deed, dan ben je kansloos als je de bal verliest lijdt. Serero moet op zijn plek de verbindingsman zijn en niet alleen stoofzuigen zoals jij doet voorkomen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Brandje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 januari 2015 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:14 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, stomme wissels. El Ghazi had makkelijk hoor Bazoer erin gezet kunnen worden. Schone naast Andersen. Ik ben er geen fam van maar El Ghazi had een actie kunnen maken, iets fris. Dat je dan zimling inbrengt en viergever is waanzin
De waardeloze wissels van de Boer heeft er aan mee gewerkt...
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:15 schreef freakie het volgende:

[..]

Zimling is gehuurd, niks probleem mee
Het gaat erom dat hij niks toevoegt. Dus wanneer de kosten laag is maakt het niet uit dat iemand niet presteert. Met die instelling wordt je zeker niet kampioen!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 januari 2015 - 23:23   quote  deeplink  
ons middenveld kwam op alle fronten te kort....gaat hij de spits wisselen ???
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eigenlijk was de basisopstelling al niet best. Schone komt al maanden geen lantaarnpaal voorbij en Nelom, die er er geen hout van kan, liep continue voorin en Schone zag je nergens.
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Kleuters tegen mannen was het vandaag weer waarbij Serero het nog het best deed.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 23:25   quote  deeplink  
Deze wedstrijd was zeker vanuit de Boer niet sterk, dat is een understatement. Iedereen kent de Frank, zelf reflectie is niet zijn sterkste punt!
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 23:25   quote  deeplink  
Ajax moet gewoon durven toegeven dat het anders moet!
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan je wel lezen of lees je drie woorden op en plak je daar een conclusie aanvast?
Verdedigen heeft 0,0 met de plaats op het veld te maken grote vriend. Je kan ook verdedigen op de helft van de tegenpartij.
Bazoer en Andersen zijn met aanvallen bezig in balbezit dus als Serero niet aansluit, wat Blind wel altijd deed, dan ben je kansloos als je de bal verliest lijdt. Serero moet op zijn plek de verbindingsman zijn en niet alleen stoofzuigen zoals jij doet voorkomen
Uu ik lees alles maar ik vind het stuk over Serero belangrijk. Even dat ik zelf vind dat Serero het heel goed doet, is het overal dat er gezegd wordt dat hij de beste man van Ajax was. Je praat nu gewoon onzin, tegen Feyenoord speel je minimaal 40 procent van de tijd niet op de helft van de tegenstander. Andersen en Bazoer moeten terug zakken als er verdedigd moet worden.

Dat je zegt dat het 0,0 te maken heeft met verdedigen maar waarom 0,0? Als de verdediging minder hulp nodig heeft, hoeft Serero niet constant hoeven op te treden. Waar staat Serero eigenlijk voor in jou ogen? geef eens een top 5 dat Serero op een verdedigende middenveld positie moet doen?

Je geeft aan dat hij 10 meter van de 16 van de tegenstander moet staan. Ik geef aan dat Blind dat ook niet deed. Uiteindelijk was daar ook Bazoer die een soort van verbinding had moeten zijn. I zei het vorige wedstrijd maar ik denk bijna zeker dat Frank daar ook naar aan het zoeken is. Serero is geen speler die veel gaat opvallen, hij werkt.
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat denk ik wel zeker ja haha
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:23 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat hij niks toevoegt. Dus wanneer de kosten laag is maakt het niet uit dat iemand niet presteert. Met die instelling wordt je zeker niet kampioen!!
Milik is ook gehuurd en is een prima speler gebleken. Met die instelling heb je soms spelers voor een prikkie in je team
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eigenlijk was de basisopstelling al niet best. Schone komt al maanden geen lantaarnpaal voorbij en Nelom, die er er geen hout van kan, liep continue voorin en Schone zag je nergens.
Dat is waar, maar is hij bang om het risico met El ghazi en Kishna aan te gaan en dat te proberen?
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 23:30   quote  deeplink  
Dick Advocaat zag dat Ajax er niet aan te pas kwam. 'Feyenoord was de overheersende partij, Ajax ontbeerde kwaliteit. Feyenoord was eigenlijk negentig minuten oppermachtig, Ajax wilde gewoon niet verliezen. De enige die op het middenveld mee kon komen was Thulani Serero, die speelde geweldig en stond altijd goed. Ik krijg wel steeds meer respect voor Frank de Boer. Hij beschermt iedereen en klaagt nooit.'

Bert Van Marwijk kraakte niet alleen de kwaliteit, maar ook de mentaliteit van de selectie van Ajax. 'Ik vond Feyenoord geweldig spelen. De middenvelders vinden elkaar veel beter dan die van Ajax. Feyenoord had ook veel meer lef. Ajax mist een echt karakter. Alleen Davy Klaassen heeft dat, maar die was er niet bij.'

Willem Vissers van De Volkskrant hekelt het bestuur van Ajax, dat volgens hem verplicht is meer aankopen te doen. 'Feyenoord speelt qua veldspel momenteel gewoon veel beter dan Ajax. Ze scoren alleen heel moeilijk. Ze hebben vier, vijf goede kansen gehad, Ajax eigenlijk geen één. Het is heel erg te prijzen dat men bij Ajax talent alle ruimte geeft, maar ik vind het een verplichting dat je ook probeert met goede aankopen je elftal sterker te maken voor je trouwe publiek. Die seizoenkaarten moeten wel elk jaar verlengd worden.'
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:30   quote  deeplink  
quote:

[..]

Kleuters tegen mannen was het vandaag weer waarbij Serero het nog het best deed.
Hey wat?? hahaa en dat past dan niet meer in mijn hoofd. Kleuters/mannen. Serero man, 1.60? :o
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:30 schreef nora het volgende:
Dick Advocaat zag dat Ajax er niet aan te pas kwam. 'Feyenoord was de overheersende partij, Ajax ontbeerde kwaliteit. Feyenoord was eigenlijk negentig minuten oppermachtig, Ajax wilde gewoon niet verliezen. De enige die op het middenveld mee kon komen was Thulani Serero, die speelde geweldig en stond altijd goed. Ik krijg wel steeds meer respect voor Frank de Boer. Hij beschermt iedereen en klaagt nooit.'

Bert Van Marwijk kraakte niet alleen de kwaliteit, maar ook de mentaliteit van de selectie van Ajax. 'Ik vond Feyenoord geweldig spelen. De middenvelders vinden elkaar veel beter dan die van Ajax. Feyenoord had ook veel meer lef. Ajax mist een echt karakter. Alleen Davy Klaassen heeft dat, maar die was er niet bij.'

Willem Vissers van De Volkskrant hekelt het bestuur van Ajax, dat volgens hem verplicht is meer aankopen te doen. 'Feyenoord speelt qua veldspel momenteel gewoon veel beter dan Ajax. Ze scoren alleen heel moeilijk. Ze hebben vier, vijf goede kansen gehad, Ajax eigenlijk geen één. Het is heel erg te prijzen dat men bij Ajax talent alle ruimte geeft, maar ik vind het een verplichting dat je ook probeert met goede aankopen je elftal sterker te maken voor je trouwe publiek. Die seizoenkaarten moeten wel elk jaar verlengd worden.'
Dat laatste is iedereen het mee eens. Alleen waren dat, want ik luister en kijk ook, vooral gebaseerd op oudere, ervaren spelers die Ajax weer stukken beter maken. Dus een Moisander maar 3 klassen beter etc
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:27 schreef freakie het volgende:

[..]

Uu ik lees alles maar ik vind het stuk over Serero belangrijk. Even dat ik zelf vind dat Serero het heel goed doet, is het overal dat er gezegd wordt dat hij de beste man van Ajax was. Je praat nu gewoon onzin, tegen Feyenoord speel je minimaal 40 procent van de tijd niet op de helft van de tegenstander. Andersen en Bazoer moeten terug zakken als er verdedigd moet worden.

Dat je zegt dat het 0,0 te maken heeft met verdedigen maar waarom 0,0? Als de verdediging minder hulp nodig heeft, hoeft Serero niet constant hoeven op te treden. Waar staat Serero eigenlijk voor in jou ogen? geef eens een top 5 dat Serero op een verdedigende middenveld positie moet doen?

Je geeft aan dat hij 10 meter van de 16 van de tegenstander moet staan. Ik geef aan dat Blind dat ook niet deed. Uiteindelijk was daar ook Bazoer die een soort van verbinding had moeten zijn. I zei het vorige wedstrijd maar ik denk bijna zeker dat Frank daar ook naar aan het zoeken is. Serero is geen speler die veel gaat opvallen, hij werkt.
Blind pakte heel veel afgeslagen ballen op dat is zelfs nog regelmatig in de Pierot bij Fox geweest mar dat terzijde
Wanneer de tegenstander in de aanval is, lees niet uit een counter, dan doet hij het erg goed en haalt hij heel veel weg. Mee eens, maar een cvm bij Ajax moet ook wanneer wij in de aanval zijn mee aansluiten en dan blijft hij echt veel te veel hangen. Daardoor hoeft een Immers zelden mee terug want Serero doet dan niks. Dat is echt zo belangrijk in het spel van Ajax. Een CVM van Ajax is zo'n beetje de belangrijkste plek in het team. Na 4,5 jaar FdB is niemand daar onomstreden geweest.
Kijk ook eens waar Clasie en El Ahmadi liepen te jagen. Over het hele veld en Clasie is bij bijna elke aanval betrokken dus die ruimt op en kan ook nog eens heel goed voetballen maar sluit bij balbezit ook aan en pakt dus heel veel afgeslagen ballen op. Zo belangrijk!
Ik weet zeker als Serero 20 meter verder naar voren speelt dat Ajax dan veel beter gaat draaien.
Brandje
 Brandje - zondag 25 januari 2015 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:29 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat is waar, maar is hij bang om het risico met El ghazi en Kishna aan te gaan en dat te proberen?
Tsja tegen Nicosia ging dat ook prima met die twee maar FdB is echt een schijterd.
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tsja tegen Nicosia ging dat ook prima met die twee maar FdB is echt een schijterd.
Eens! Haha
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2015 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Blind pakte heel veel afgeslagen ballen op dat is zelfs nog regelmatig in de Pierot bij Fox geweest mar dat terzijde
Wanneer de tegenstander in de aanval is, lees niet uit een counter, dan doet hij het erg goed en haalt hij heel veel weg. Mee eens, maar een cvm bij Ajax moet ook wanneer wij in de aanval zijn mee aansluiten en dan blijft hij echt veel te veel hangen. Daardoor hoeft een Immers zelden mee terug want Serero doet dan niks. Dat is echt zo belangrijk in het spel van Ajax. Een CVM van Ajax is zo'n beetje de belangrijkste plek in het team. Na 4,5 jaar FdB is niemand daar onomstreden geweest.
Kijk ook eens waar Clasie en El Ahmadi liepen te jagen. Over het hele veld en Clasie is bij bijna elke aanval betrokken dus die ruimt op en kan ook nog eens heel goed voetballen maar sluit bij balbezit ook aan en pakt dus heel veel afgeslagen ballen op. Zo belangrijk!
Ik weet zeker als Serero 20 meter verder naar voren speelt dat Ajax dan veel beter gaat draaien.
Ja dat zou kunnen. Ik ben hier tevreden mee maar Serero deed het gewoon goed, iets dat we van hem verlangde hebben we nu gezien. Nu de volgende stap, ik denk dat Serero dit zeker in zich heeft
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 januari 2015 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 22:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Ligt dat alleen aan Serero? Ik vind dit echt waarzin, verre weg de beste speler van het veld. Hoeveel balverlies had hij?
Ik zeg ook niet dat Serero niet goed was. Zeg alleen dat hij 20 meter verder naar voren moet voetballen.
Hij hangt nu teveel op de verdediging en sluit niet ver genoeg aan om goed met het spel mee te doen.
Heb het nergens over hoe hij gespeeld heb alleen hoe hij zijn positie invult.
Tuurlijk moet hij dit nog leren hij staat er pas net.
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:09 schreef freakie het volgende:

[..]

Wattt?? Verdedigende middenvelder moet ten eerste verdedigen. Blind liep bijna nooit daar waar jij dat zegt. Serero heeft het geweldig gedaan, compact kan je het ook maken als Bazoer en Andersen, Serero komen helpen.

Dat over een stel makke schapen, de enige die geen mak schaap was bij Ajax is Serero
Sorry, maar dat was juist de kracht van Blind, op het juiste moment ver vooruit verdedigend. Ik heb er zondag in het stadion heel specifiek en goed op gelet, en ja hij speelde heel erg goed, maar wel vlak voor de verdediging en niet vooruit, voor mij is het duidelijk dat hij tot nu toe niet de verbindingsspeler is tussen verdediging en aanval. Of hij dat wel kan worden weet ik niet, maar dat is hij simpelweg gewoon nog niet geweest.

En de jaren onder de Boer wijzen stuk voor stuk uit dat dit de allerbelangrijkste taak is op een van de belangrijkste posities op het veld.

Serero speelt erg goed de laatste tijd, maar het lullige is, dat hij zoals hij het nu invult gewoon niet op die positie past..

Ik zou denk ik Klaassen daar gaan laten spelen,
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niet waar. Eerste half jaar was niet best toen hij er in het seizoen erop vanaf het begin erbij was scoorde hij dat seizoen 6 of 7 keer en had ook behoorlijk wat assists. Dus de vergelijking gaat mank. Verder kon je aan Chris altijd zien wat hij ging doen en zat er een idee achter. Andersen begint te draven en veliest dan de bal. Daarbij speelde Eriksen vanaf zijn 18e in de basis en Andersen is nu al een tijdje 20 jaar.
Sorry maar de vergelijking tussen Eriksen en Andersen gaat volledig mank.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/72894/de-statistieken-van-ruim-vier-jaar-eriksen.html
Die kritiek op Eriksen was er wel degelijk, meet heel veel mensen hier heel veel discussies daarover gevoerd destijds, en dat was echt niet in zijn eerste seizoen, maar gewoon in de tijd onder de Boer..
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:14 schreef freakie het volgende:

[..]

De Boer wisselde omdat bepaalde spelers niet verder konden, daar kan ie dus weinig anders mee doen, behalve dan niet met die spelers beginnen..
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:
En wie had ie moeten brengen dan? Sneijder??
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:29 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat heeft de Boer geprobeerd, en dat was aanvallend nog zwakker dan zondag..
Eide
 Eide - maandag 26 januari 2015 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dat was juist de kracht van Blind, op het juiste moment ver vooruit verdedigend. Ik heb er zondag in het stadion heel specifiek en goed op gelet, en ja hij speelde heel erg goed, maar wel vlak voor de verdediging en niet vooruit
Waar Blind via pressing en druk dat invulde doet Serero dat veel meer door intercepties en op basis van zijn atletisch vermogen, loopvermogen en handigheid in duels. Dat is een wereld van schil met hoe Blind dat deed, zeker in combinatie met Klaassen en de genoemde kwaliteiten van Serero maar dan in zijn rol als aanvallende middenvelder.

Dat wil niet zeggen dat Serero het slecht deed. Verre van zelfs, hij was ruim de beste Ajacied op het veld. Maar met hem op CVM is druk zetten wel moeilijker omdat hij positioneel een stuk minder goed is dan Blind. Bovendien is hij wel makkelijk aanspeelbaar maar is hij opbouwend verder iet bijzonder.

De slutel voor dit Ajax ligt op het middenveld, dat is duidelijk. Ook is duidelijk dat Klaassen heel belangrijk is voor Ajax en dat Serero wekelijks uitblinkt op CVM. De meest voor de hand liggende oplossing is toch om de bijdrage van Lucas Andersen tegen het licht te houden. Dat of je moet inderdaad kiezen van Klaassen op CVM als de man die de opbouw moet gaan verzorgen.

Overigens denk ik dat Andersen ruim goed genoeg is voor Ajax, ik twijfel alleen of hij op dit moment de juiste man voor dit elftal is. Ik zie bij Ajax ook niet zomaar iemand die dat wel even kan oplossen. Ja, Abdelhak Nouri misschien maar die is 17 en eerstejaars A junior. Misschien is een aankoop van een capabele verbindingsspeler wel de oplossing voor Ajax.
Pietje
 Pietje - maandag 26 januari 2015 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 20:31 schreef Enigma het volgende:
Op alle fronten afgetroefd door een beter georganiseerd, beter gemotiveerd Feijenoord. Geen schijn van kans voor Ajax, dit had ik ook al gezegd en verwacht. Na vijf minuten was Ajax al uitgespeeld en mogen we onze lieve heer en duizend engeltjes bedanken voor een punt waar we geen recht op hadden. Het had beter geweest indien Ajax had verloren want nu denkt men nog dat ze een redelijke kans maken.. Ongelooflijk dat een schone of de boer dit nog durven beweren met droge ogen.

Pijnlijk duidelijk is nu weer geworden dat we geen leider(s) hebben, geen middenvelder die echt iets kan forceren en een echte spits want milik is het ook niet. De titel is mi vergeven als Ajax deze week niet ingrijpt en de markt opgaat. Er moet een cv bij met veel ervaring, misschien heitinga. Een proper is een must en haal bijvoorbeeld Ruiz op. Verdomme geld genoeg. Als je nog iets wilt moet je investeren. Andersen, Kishna, Ghazi, Klaassen zijn grote talenten maar hebben nog niks gepresteerd. Er moeten spelers bij met ervaring en power. Wilskracht en winnaarsmentaliteit gekoppeld aan techniek.

De Boer geeft het eigenlijk al op lijkt het. Waar is zijn felheid, bevlogenheid? Kan een bergkamp nou echt niet aan andersen zijn verstand peuteren dat je een bal eerder af moet geven en niet eindeloos moet lopen? En laat iemand die gast anabole in zijn benen spuiten of zo, op deze manier komt hij er niet aan te pas.

Nijhuis floot redelijk goed, Feijenoord verdient complimenten want ze hebben ons Ajax alle hoeken van het veld laten zien.

Jammer maar waar. Ben benieuwd wat Cruijff hiervan zegt en of er naar geluisterd wordt.
Je hebt helemaal gelijk. Dat schreef ik ook al eerder. Dit is geen zuurpruimerij of negativiteit maar realisme, gewoon de waarheid. Ik zag en hoorde gisteren Bert van Marwijk en Dick Advocaat schamper (uit?)lachen toen het niveau van Ajax werd besproken. Jezus, wat deed dat een pijn. Ik kon dan ook mijn eigen ogen gisteren op de tribune niet geloven. Pure angst, geen enkel gogme, totaal geen flair. Allemaal Ajax-onwaardig.
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Waar Blind via pressing en druk dat invulde doet Serero dat veel meer door intercepties en op basis van zijn atletisch vermogen, loopvermogen en handigheid in duels. Dat is een wereld van schil met hoe Blind dat deed, zeker in combinatie met Klaassen en de genoemde kwaliteiten van Serero maar dan in zijn rol als aanvallende middenvelder.

Dat wil niet zeggen dat Serero het slecht deed. Verre van zelfs, hij was ruim de beste Ajacied op het veld. Maar met hem op CVM is druk zetten wel moeilijker omdat hij positioneel een stuk minder goed is dan Blind. Bovendien is hij wel makkelijk aanspeelbaar maar is hij opbouwend verder iet bijzonder.

De slutel voor dit Ajax ligt op het middenveld, dat is duidelijk. Ook is duidelijk dat Klaassen heel belangrijk is voor Ajax en dat Serero wekelijks uitblinkt op CVM. De meest voor de hand liggende oplossing is toch om de bijdrage van Lucas Andersen tegen het licht te houden. Dat of je moet inderdaad kiezen van Klaassen op CVM als de man die de opbouw moet gaan verzorgen.

Overigens denk ik dat Andersen ruim goed genoeg is voor Ajax, ik twijfel alleen of hij op dit moment de juiste man voor dit elftal is. Ik zie bij Ajax ook niet zomaar iemand die dat wel even kan oplossen. Ja, Abdelhak Nouri misschien maar die is 17 en eerstejaars A junior. Misschien is een aankoop van een capabele verbindingsspeler wel de oplossing voor Ajax.
Het klopt helemaal wat je zegt.. Maar dat betekend dat toch dat Serero niet of niet op deze positie moet spelen, of dat de afstemming tussen de achterste 5 en de voorste 5 beter moet, de lijnen daartussen kloppen simpelweg gewoon niet..
Of moet misschien de tactiek/systeem iets aangepast worden, waardoor het elftal of minder diep komt te staan, of juist dieper, maar in ieder geval met de linies korter in elkaar..

Ik denk namelijk echt dat door de lengte op het veld van het elftal, dat het middenveld constant overlopen wordt, en dat is echt niet tegen alleen Feyenoord het geval geweest, maar eigenlijk al het hele seizoen, en ook tegen de kleintjes..

Het is heel lastig om het probleem aan te wijzen, al helemaal doordat Serero zelf wel goed voetbal op de mat legt..
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dat schreef ik ook al eerder. Dit is geen zuurpruimerij of negativiteit maar realisme, gewoon de waarheid. Ik zag en hoorde gisteren Bert van Marwijk en Dick Advocaat schamper (uit?)lachen toen het niveau van Ajax werd besproken. Jezus, wat deed dat een pijn. Ik kon dan ook mijn eigen ogen gisteren op de tribune niet geloven. Pure angst, geen enkel gogme, totaal geen flair. Allemaal Ajax-onwaardig.
Helemaal mee eens..
Pietje
 Pietje - maandag 26 januari 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 23:30 schreef nora het volgende:

Ik heb studio voetbal gezien gisteren en ik was het hartsgrondig eens met de heren!
Pietje
 Pietje - maandag 26 januari 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Over Lasse Schöne kun je zeggen wat je wilt. Ook hij deelt in de malaise van het huidige Ajax-niveau. Maar wel een feit is, dat de ENIGE (!) kans, nou ja: kansje... van hem kwam, toen hij op Vermeer stuitte. Alle andere spitsen lieten het helemaal afweten, inclusief Milik. Ook op hem begint langzaam maar zeker kritiek neer te dalen. Hij staat al veel te lang "droog" voor een spits. Ik heb zelfs ergens gelezen dat hij pas begon te bewegen toen Sightórsson zich aan het warm lopen was. En wat Schöne betreft, hij werkt in ieder gevaal wel hard en dat is niet van toepassing op alle Ajacieden.
Brandje
 Brandje - maandag 26 januari 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Over Lasse Schöne kun je zeggen wat je wilt. Ook hij deelt in de malaise van het huidige Ajax-niveau. Maar wel een feit is, dat de ENIGE (!) kans, nou ja: kansje... van hem kwam, toen hij op Vermeer stuitte. Alle andere spitsen lieten het helemaal afweten, inclusief Milik. Ook op hem begint langzaam maar zeker kritiek neer te dalen. Hij staat al veel te lang "droog" voor een spits. Ik heb zelfs ergens gelezen dat hij pas begon te bewegen toen Sightórsson zich aan het warm lopen was. En wat Schöne betreft, hij werkt in ieder gevaal wel hard en dat is niet van toepassing op alle Ajacieden.
Ga je nou echt die kans op zijn naam zetten?? Sorry maar ik kan hier niks anders doen dan schateren van het lachen. Kishna maakte de aktie en gaf de bal prima tussendoor. Schone liep toevallig vrij en als hij niet zo gebrekkig was geweest met zijn linkerbeen dan had hij direct geschoten maar moest weer kappen en was dus te laat. Dus de kans die hij geboden kreeg na een goede aktie van Kishna verpeste hij gewoon. Geeft dus precies zijn manco aan. Te traag in zowel pure snelheid als handelingssnelheid.
Brandje
 Brandje - maandag 26 januari 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wil jij dan beweren, dat Kazim geen verwend klein kind is? Ik heb hem tijdens de wedstrijd namelijk ook "bezig" gezien...
De beste man spoort gewoon niet. Heeft niks anders gedaan dan Moisander proberen uit te dagen. Zat zelfs gewoon een elleboog bij en daar mag hij zich ook voor gaan verantwoorden als de KNVB consequent is. Maar Cillisen probeert hem uit de wedstrijd te praten dus niet met fysiek en hij begint te janken. Hij heeft in de twee klassiekers 6 open kansen gehad en niet een keer gescoord. Mafketel man
Pietje
 Pietje - maandag 26 januari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ga je nou echt die kans op zijn naam zetten?? Sorry maar ik kan hier niks anders doen dan schateren van het lachen. Kishna maakte de aktie en gaf de bal prima tussendoor. Schone liep toevallig vrij en als hij niet zo gebrekkig was geweest met zijn linkerbeen dan had hij direct geschoten maar moest weer kappen en was dus te laat. Dus de kans die hij geboden kreeg na een goede aktie van Kishna verpeste hij gewoon. Geeft dus precies zijn manco aan. Te traag in zowel pure snelheid als handelingssnelheid.
Vandaar dat ik het had over een "kansje". En "toevallig" vrijlopen deed hij niet. Sorry maat, maar dat was wel een behoorlijke loopactie van hem. Goed, dan verpestte hij het, maar hij was wel actief en hij was één van de weinigen. Schater maar lekker door hoor.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 januari 2015 - 14:56   quote  deeplink  
Je kunt van alles gaan proberen en veranderen met deze selectie, aan het eind wordt je er niet kampioen mee. En zijn er duidelijk aanwijsbare tekortkomingen die aangepakt moeten worden.

Wat is dan de reden dat je niet overgaat om kwalitatief betere spelers aan te trekken. ook wanneer die iets meer kosten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Bobby1972 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 26 januari 2015 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Cillessen was verbaal bezig tegen Kazim Richards, maar Kazim Richards, heb je die bezig gezien?
Moet je toch eens je feyenoord bril afzetten.
Feyenoord was beter dan ajax gisteren, maar als je zoveel kansen tegen ajax krijgt en je scoort niet. Wordt je never nooit niet kampioen Appie.

Het gaat wederom tussen ons aller ajax, en omdat onze rotterdamse vrienden het wederom niet kunnen bijhouden, helaas psv.....

we gaan zien wie de langste adem heeft dit seizoen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Ronald 1960 --
nora
 nora - maandag 26 januari 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen maar ik geef al een hele lange tijd aan dat ons middenveld te zwak is, en waar ik zeker van ben is dat we in de breedte te zwak zijn als je jongens van 18 jaar en ene slechte amateur als Zimling moet laten invallen is dat lachwekkend als Ajax zijnde.

We zijn in de breedte veel te zwak en zeker op het middenveld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door nora --
nora
 nora - maandag 26 januari 2015 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 12:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt excact te traag en handelingssnelheid te traag en ja jammer want ik mag hem erg graag is echt belangrijk geweest voor ons maar als je eerlijk bent komt hij tekort en hij niet alleen dat doet pijn als je zoveel poen hebt.
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 14:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt van alles gaan proberen en veranderen met deze selectie, aan het eind wordt je er niet kampioen mee. En zijn er duidelijk aanwijsbare tekortkomingen die aangepakt moeten worden.

Wat is dan de reden dat je niet overgaat om kwalitatief betere spelers aan te trekken. ook wanneer die iets meer kosten?
Lekker man, beetje in de lucht schreeuwen zonder wat te raken.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 januari 2015 - 18:18   quote  deeplink  
Antwoord dan op de vraag Remco? Denk jij dat de huidige selectie op korte termijn weer aantrekkelijk voetbal zal gaan spelen met de gewenste resultaten........
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 januari 2015 - 18:45   quote  deeplink  
Remco vond in het begin van het seizoen ook dat we een brede selectie hebben met voldoende kwaliteit. Nou Remco ik weet niet met wat voor bril jij kijkt. Het is nog steeds dezelfde roze bril.

Ik heb diverse keren aangegeven dat bij blessures de kwaliteit snel achteruit gaat. Daar hoe je niet voor gestudeerd te hebben om dat te voorspellen!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 januari 2015 - 18:48   quote  deeplink  
Wanneer Ajax nu eens begint met het durven toegeven dat er kwaliteit en ervaring ontbreekt, komen we misschien ergens. Maar zolang men eigenwijs blijft en niks doet kan het alleen maar verkeerd aflopen.
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 18:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Antwoord dan op de vraag Remco? Denk jij dat de huidige selectie op korte termijn weer aantrekkelijk voetbal zal gaan spelen met de gewenste resultaten........
Ik denk dat de selectie er toe in staat is, ik vind ook dat we gewoon een goede selectie hebben. Ik vind alleen dat er verkeerde keuzes gemaakt worden waardoor het team niet goed is..

Maar dat zeg ik al tijden, dus dat antwoord had je kunnen weten..

Jij lult alleen in de ruimte met wazig opmerkingen zonder eens een keer hout te snijden..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 januari 2015 - 19:32   quote  deeplink  
Helemaal niet wazig, ik hou van eenvoud en duidelijkheid. Ajax mist stabiliteit en structuur. Wat is dan volgens jou de hoofdoorzaak dat Ajax zo "lamlendig" speelt zoals de Boer het mooi verwoord? En hoe denk jij dat Ajax dit het beste weer op de rit kan krijgen....
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 januari 2015 - 19:42   quote  deeplink  
We hebben een fantastische lichting (Kishna, El Ghazi, Veltman, Klaassen, Andersen, Milik), het zou zonde zijn als we deze lichting laten verzuipen, alleen omdat Frank en technische staf zo koppig zijn om daar geen (echte gewichtige) ervaring naast te zetten. Een 18-jarige jongen moet zijn debuut maken in de klassieker om de 21-jarige leider van het team te vervangen. Zo haal je niet het maximale uit je talent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Ztjes --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

0.0122499