|
|
Bobby1972
|
|
|
Daarom zijn 2 spelers met ervaring voldoende om betere sturing te geven aan de jonge spelers. Is het nu zo moeilijk omdat in te zien. Daarmee zullen de jonge spelers sneller op niveau komen. Vooral de groei van veel spelers staat stil. Daarmee zie je dat het huidige beleid niet werkt. Dus zul je het per direct anders moeten doen. Hoe lang wil Ajax nog blijven wachten......
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax kan pas veranderen wanneer het kleur durft te bekennen. Zolang Ajax naar excuses blijft zoeken zoals de Boer dat gisteren deed. Blijf je waar je nu bent en zal er geen besef zijn dat het anders moet. Het lijkt wel of Ajax zichzelf niet in de spiegel durft aan te kijken. Sommige dingen veranderen helaas niet vanzelf. Toegeven kan pas leiden tot verandering. En die is meer dan nodig! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 19:42 schreef Ztjes het volgende:We hebben een fantastische lichting (Kishna, El Ghazi, Veltman, Klaassen, Andersen, Milik), het zou zonde zijn als we deze lichting laten verzuipen, alleen omdat Frank en technische staf zo koppig zijn om daar geen (echte gewichtige) ervaring naast te zetten. Een 18-jarige jongen moet zijn debuut maken in de klassieker om de 21-jarige leider van het team te vervangen. Zo haal je niet het maximale uit je talent. Nope is een feit.. Helaas |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 12:11 schreef remco k het volgende:[..] De Boer wisselde omdat bepaalde spelers niet verder konden, daar kan ie dus weinig anders mee doen, behalve dan niet met die spelers beginnen.. Ja klopt, maar zeker als je niks te winnen hebt is een wissel zoals Bazoer voo El Ghazi niet zo vreemd. El Ghazi zou heel misschien een actie kunnen brengen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 12:08 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar dat was juist de kracht van Blind, op het juiste moment ver vooruit verdedigend. Ik heb er zondag in het stadion heel specifiek en goed op gelet, en ja hij speelde heel erg goed, maar wel vlak voor de verdediging en niet vooruit, voor mij is het duidelijk dat hij tot nu toe niet de verbindingsspeler is tussen verdediging en aanval. Of hij dat wel kan worden weet ik niet, maar dat is hij simpelweg gewoon nog niet geweest. En de jaren onder de Boer wijzen stuk voor stuk uit dat dit de allerbelangrijkste taak is op een van de belangrijkste posities op het veld. Serero speelt erg goed de laatste tijd, maar het lullige is, dat hij zoals hij het nu invult gewoon niet op die positie past.. Ik zou denk ik Klaassen daar gaan laten spelen, Ik vind Klaassen heel goed, laat dat duidelijk zijn. Alleen ik denk dat Klaassen alleen als verbinding goed is en niet als ballenafpakker(verdedigend gezien). Dan is die verbinding heel belangrijk, maar hoeveel heeft die Serero al geleerd? Ik las 2 weken terug dat Serero niks was en nu is hij verdedigend heel goed, nou dan lijkt me het laatste stuk een reeele kans dat hij dat nog leert. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:48 schreef freakie het volgende:[..] Ja klopt, maar zeker als je niks te winnen hebt is een wissel zoals Bazoer voo El Ghazi niet zo vreemd. El Ghazi zou heel misschien een actie kunnen brengen Sigthorsson voor Milik vond ik ook al belabberd. En Boilesen laten starten zonder ritme in een klassieker is ook vragen om problemen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 12:11 schreef remco k het volgende:[..] De Boer wisselde omdat bepaalde spelers niet verder konden, daar kan ie dus weinig anders mee doen, behalve dan niet met die spelers beginnen.. Trouwens, hij wisseld Zimling voor Bazoer( is dat nodig? Schone) Viergever voor Boilessen(zou je dan ook nog kunnen bedenken om te schuiven). Siggie voor Milik(ik zou toch denken dat deze de makkelijkste is, niet doen en El Ghazi inbrengen.) het gaat dat niet meer om het geweldige spel, maar om geluk |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ik zeg dat ook regelmatig, maar juist daar reageert hij niet op. Het is 150 keer hetzelfde en slaat nergens op. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 20:20 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax kan pas veranderen wanneer het kleur durft te bekennen. Zolang Ajax naar excuses blijft zoeken zoals de Boer dat gisteren deed. Blijf je waar je nu bent en zal er geen besef zijn dat het anders moet. Het lijkt wel of Ajax zichzelf niet in de spiegel durft aan te kijken. Sommige dingen veranderen helaas niet vanzelf. Toegeven kan pas leiden tot verandering. En die is meer dan nodig! Even een ding he. Als jou huis brand en je hoort dat, wat doe je? Kinderen, vrouw, moeder, vader, hond wie dan ook wakker maken. Maar ga je ook buiten staan gillen en krijsen? Frank maakt zijn familie(selectie) wakker op de training, dat probeert hij. Naar buiten moet je niet verder paniel zaaien. Geweldig zoals Frank dat doet, hij weet zelf denk ik ook wel dat er een ervaren speler bij moet, om bijvoorbeeld Andersen 10 wedstrijden minder te laten spelen en druk weg te halen.
Ps. Ga alsjeblieft niet na elke post 3 posts van jou neerzetten, het is irritant en je haalt er niks mee uit. 150 keer jezelfde standpunt. Het helpt niet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:53 schreef Hummel10 het volgende:[..] Sigthorsson voor Milik vond ik ook al belabberd. En Boilesen laten starten zonder ritme in een klassieker is ook vragen om problemen. Klopt, het is een fout geweest. Te snel wisselen? Je had kunnen wachten met siggie namelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 19:32 schreef Bobby1972 het volgende:Helemaal niet wazig, ik hou van eenvoud en duidelijkheid. Ajax mist stabiliteit en structuur. Wat is dan volgens jou de hoofdoorzaak dat Ajax zo "lamlendig" speelt zoals de Boer het mooi verwoord? En hoe denk jij dat Ajax dit het beste weer op de rit kan krijgen.... Je lult wel degelijk in de ruimte. Je flikkert hier alleen een paar stellingen neer zonder zelf met een daadwerkelijk idee te komen. Mijn mening staat hier al vermeld. Ik zou de opstelling om gooien.
Een aanval met kishna Zivkovic en Ghazi. De snelste aanval van de Ed. Mocht je onder druk komen te staan kan je altijd counteren. En deze gasten kunnen gewoon goed ballen.
Aanvallend op het middenveld serero en schone. Schone voor de steekpasses en het fijne werk. Serero voor het druk zetten, vooruit verdedigen en is positioneel op die plek beter. Klaassen op cvm. Een harde werker die vooruit verdedigd en goed is in de passing. Communicatief ook heel sterk.
Van rhijn en vd Hoorn laten staan. Viergever naast vd Hoorn een kans geven. Slechter dan moisander kan niet. Boilesen laten staan als back.
De oorzaak van het slechte spel is de aansluiting van de linies. Alles staat te ver uit elkaar en daardoor lijkt het aan de instelling te liggen. Met deze opstelling en achterliggende gedachte los je dit denk ik op.
En ga je hier nu op reageren. Of ga je dat niet doen en weer een stelling door de lucht flikkeren? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:48 schreef freakie het volgende:[..] Ja klopt, maar zeker als je niks te winnen hebt is een wissel zoals Bazoer voo El Ghazi niet zo vreemd. El Ghazi zou heel misschien een actie kunnen brengen Dat klopt. Maar kon dus niet omdat spelers er doorheen zaten. Kapot gespeeld door Feyenoord. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:52 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind Klaassen heel goed, laat dat duidelijk zijn. Alleen ik denk dat Klaassen alleen als verbinding goed is en niet als ballenafpakker(verdedigend gezien). Dan is die verbinding heel belangrijk, maar hoeveel heeft die Serero al geleerd? Ik las 2 weken terug dat Serero niks was en nu is hij verdedigend heel goed, nou dan lijkt me het laatste stuk een reeele kans dat hij dat nog leert. Klaassen wint juist heel veel van zijn duels en is nu al bepalend in het wanneer druk te moeten zetten. In alles lijkt hij op Buquets. Misschien wel met meer potentie door zijn scorende vermogen. En precies Zola's Buquets speelt is wat Ajax nodig heeft op die positie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:56 schreef freakie het volgende:[..] Trouwens, hij wisseld Zimling voor Bazoer( is dat nodig? Schone) Viergever voor Boilessen(zou je dan ook nog kunnen bedenken om te schuiven). Siggie voor Milik(ik zou toch denken dat deze de makkelijkste is, niet doen en El Ghazi inbrengen.) het gaat dat niet meer om het geweldige spel, maar om geluk Schone was kapot en kon zeker op het middenveld de boel niet meer belopen. Zimling vond ik niet slecht invallen. Serero kwam daardoor wat dieper te spelen en deed ook dat goed. Ghazi is een buitenspeler en Siggy een spits. Dus snapte de wissels nu echt wel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 08:08 schreef freakie het volgende:[..] Klopt, het is een fout geweest. Te snel wisselen? Je had kunnen wachten met siggie namelijk Hij wou een signaal afgeven. En terecht. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:22 schreef remco k het volgende:[..] Klaassen wint juist heel veel van zijn duels en is nu al bepalend in het wanneer druk te moeten zetten. In alles lijkt hij op Buquets. Misschien wel met meer potentie door zijn scorende vermogen. En precies Zola's Buquets speelt is wat Ajax nodig heeft op die positie. Als je geen geschikte speler hebt voor een bepaalde positie, moet je er na op zoek gaan en niet een andere speler (Klaassen) die net goed begint te functioneren op zijn positie, mee gaan experimenteren. Dit brengt alleen meer onrust, onzekerheid in de selectie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 08:08 schreef freakie het volgende:[..] Klopt, het is een fout geweest. Te snel wisselen? Je had kunnen wachten met siggie namelijk Ja hij had beter kunnen wachten tot er echt wissels aandienden. Het was ook niet zo dat je met Sigthorsson gelijk beter ging spelen. Ghazi forceert veel sneller iets.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En toch is de keuze Milik te wisselen zeer verdedigbaar. Milik deed namelijk helemaal niets, die stond als toeschouwer op het veld behalve toen hij de bal op de achterlijn uit het doel hield (waarvoor dank).
Ik blijf vooralsnog roepen om Schone naar het middenveld en El Ghazi en Kishna op de vleugels. Dan creëer je meer ruimte doordat El Gappie en Kishna het veld breder houden. Bovendien hebben die beide een goede actie en voorzet. Je behoudt met Klaassen diepgang achter de spits en Schone kan dan als verbindingsspeler optreden. Lasse is vaak prima aanspeelbaar, heeft een goed pass en is bovendien gevaarlijk van buiten de 16 met het afstandsschot.
Je levert dan wel wat loopvermogen in ten opzichte van Andersen maar feit is dat dat loopvermogen Ajax tot nu toe niet veel heeft gebracht. Bovendien zit Andersen in een zeer zwakke fase. geeft die jongen dan wat rust en gooi het over een iets andere boeg zonder dat je meteen hele drastische maatregelen neemt. Met El Gappie en Schone win je bovendien aan creatief vermogen ten opzichte van de combinatie Andersen en Schone.
Maar dat is mijn oplossing, we zullen zondag wel zien. |
|
|
|
|
faust
|
|
|
uiteindelijk komt t wel weer goed .. en met zeiken en klagen kom je niet veel verder.. t was niet goed en t kan nog veel beter.. en we hebben qualiteit en geen ervaring maar met n beetje geduld groeit dat volgens mij waren we 6 maand geleden nog met zn alle aan t hossen want we waren weer kampioen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door faust -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:18 schreef remco k het volgende:[..] Je lult wel degelijk in de ruimte. Je flikkert hier alleen een paar stellingen neer zonder zelf met een daadwerkelijk idee te komen. Mijn mening staat hier al vermeld. Ik zou de opstelling om gooien. Een aanval met kishna Zivkovic en Ghazi. De snelste aanval van de Ed. Mocht je onder druk komen te staan kan je altijd counteren. En deze gasten kunnen gewoon goed ballen. Aanvallend op het middenveld serero en schone. Schone voor de steekpasses en het fijne werk. Serero voor het druk zetten, vooruit verdedigen en is positioneel op die plek beter. Klaassen op cvm. Een harde werker die vooruit verdedigd en goed is in de passing. Communicatief ook heel sterk. Van rhijn en vd Hoorn laten staan. Viergever naast vd Hoorn een kans geven. Slechter dan moisander kan niet. Boilesen laten staan als back. De oorzaak van het slechte spel is de aansluiting van de linies. Alles staat te ver uit elkaar en daardoor lijkt het aan de instelling te liggen. Met deze opstelling en achterliggende gedachte los je dit denk ik op. En ga je hier nu op reageren. Of ga je dat niet doen en weer een stelling door de lucht flikkeren? Zo Remco jij praat erover of jij het beter kan dan de Boer. En dat ze met jouw ideeën veel beter hadden gespeeld. Wie heeft er nu een bord voor zijn kop. Sinds wanneer ben jij coach betaald voetbal? Wat een onzinnigheid allemaal. Ik vind het kul praat eerste klas. Wanneer spelers structureel niet presteren kan dat ook gebrek aan kwaliteit zijn. Iedereen verdedigt voortdurend diverse spelers. Als speler van Ajax moet je voor een langere periode goed spelen, dat mag je verlangen van spelers die bij Ajax spelen. Je zegt dat je wel ff weet hoe het anders moet, maar je zult nooit de Boer daarop aanvallen. Dat vind ik zo zwak.
Het stuk in de Volkskrant is naar mijn mening veel meer de waarheid. Natuurlijk kunnen de spelers best goed spelen en hebben dat ook laten zien. Alleen niet structureel. Juist daarmee win je een kampioenschap. Door wisselvallig te spelen ga je uiteindelijk alles verspelen!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het wisselen van positie is geen oplossing buiten Klaasen is alleen Andersen die ik genoeg kwaliteiten toedien maar Schone is niet goed genoeg voor het middenveld en Bazoer is nog te jong moet langzaam gebracht worden het zelfde geld voor Riedewald en Serero is een techn/goede speler, maar daar blijf ik bij mist power ligt constant op de grond zijn inspeelpas vind ik te matig voor Ajax.In het moderne voetbal zal je zowel technisch als fysiek je mannetje moeten staan en dat heeft op dit moment alleen Klaasen en ja ik heb dat al een paar keer aangegeven als Davy geblesseerd raakt vallen we op het middenveld terug naar een middelmatig niveau. En dat is ook de reden waarom blijf hameren om nog een middevelder aan te trekken en dan zie ik twee a drie kandidaten in de eredivisie Propper/Sinkgraven/Cherry. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Daarom is het kopen van 2 spelers de enige optie om op korte termijn een kans te hebben om weer een beter spel te kunnen laten zien. Er is geen tijd meer om punten te verliezen. Want op deze manier komt Ajax snel op grotere achterstand van PSV. En is het seizoen per definitie verloren en daarmee voorbij! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 11:50 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Zo Remco jij praat erover of jij het beter kan dan de Boer. En dat ze met jouw ideeën veel beter hadden gespeeld. Wie heeft er nu een bord voor zijn kop. Sinds wanneer ben jij coach betaald voetbal? Wat een onzinnigheid allemaal. Ik vind het kul praat eerste klas. Wanneer spelers structureel niet presteren kan dat ook gebrek aan kwaliteit zijn. Iedereen verdedigt voortdurend diverse spelers. Als speler van Ajax moet je voor een langere periode goed spelen, dat mag je verlangen van spelers die bij Ajax spelen. Je zegt dat je wel ff weet hoe het anders moet, maar je zult nooit de Boer daarop aanvallen. Dat vind ik zo zwak. Het stuk in de Volkskrant is naar mijn mening veel meer de waarheid. Natuurlijk kunnen de spelers best goed spelen en hebben dat ook laten zien. Alleen niet structureel. Juist daarmee win je een kampioenschap. Door wisselvallig te spelen ga je uiteindelijk alles verspelen!! Wat praat je nu dom dan? Ik geef mijn visie. En ja ik denk dat het beter zou zijn dan nu. Jij schaart je achter de mening van een ander. En dus val je net zo hard de trainer af en denk jij het ook beter te weten dan de boer en Ajax. Doe dus aub niet zo bijdehand, zoals jij het stelt kan je het forum wel sluiten. Want ieder negatief bericht betekend dat die persoon vind dat iemand bij Ajax het niet goed doet. Ik kan me je eigen afvallen van Sigthorson in de basis nog prima herinneren, maar daar sta je nu dus niet meer achter? Want de boer heeft wel coach betaald voetbal en jij niet? Doe ff niet zo hypocriet man.
En oprecht denk ik dat Ajax op deze manier beter zou gaan spelen. Het is namelijk mijn mening van hoe het elftal nu het beste zou renderen. En zo heeft iedereen zijn ideen daarbij. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 12:52 schreef Bobby1972 het volgende:Daarom is het kopen van 2 spelers de enige optie om op korte termijn een kans te hebben om weer een beter spel te kunnen laten zien. Er is geen tijd meer om punten te verliezen. Want op deze manier komt Ajax snel op grotere achterstand van PSV. En is het seizoen per definitie verloren en daarmee voorbij! En dan wordt je een x geen kampioen. Op staan, leren en weer verdergaan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Dat heet falen en een kans missen omdat je niet goed je huiswerk hebt gedaan!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Misschien dan eens kijken naar het bedrijfsleven. Daar heet dat gewoon beleid voeren, dat doe je namelijk met vallen en opstaan. En goed beleid wordt niet op voorhand geschreven. Maar is een on going proces. En ja dan zit je er weleens naast. En ja dan mis je weleens wat. En nee dat is niet leuk en jammer omdat je achteraf altijd heel makkelijk kan zien waar het beter kon.
En in de voetballerij wil het nu eenmaal weleens gebeuren dat je geen kampioen wordt. Iets dat overigens nog lang niet vast staat. Wel staat het vast dat het jaar dat Ajax geen kampioen wordt steeds dichter bij komt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En op de rest reageert ie weer eens niet. Ach ja. Zijn we gewend. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ik hoef ook niet elk jaar kampioen worden want dat kan gewoon niet.JC-Schaal en bekerfinale weggespeeld worden door Zwolle. De beker dit seizoen vernederd in eigen huis door Vitesse. CL al snel was duidelijk dat we weer niet doorgingen en de comp wordt ook lastig. Daarbij is het voetbal dramatisch. Echt werkelijk om te janken. Dus ipv dat het steeds wat beter gaat, wordt het eigenlijk alleen maar slechter. Behalve de bankrekening. Die wordt steeds hoger
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax krijgt genoeg informatie dat het niet goed gaat, dan moet je je beleid bijsturen. Het is niet zo dat wanneer je beleid hebt gemaakt daarna achterover kunt leunen. Ajax is nalatend in anticiperen op de juiste wijze. Niks doen is vragen om moeilijkheden. Ajax heeft alles zelf nog in de hand. En met het kopen van 2 ervaren spelers heeft men meer kans om nog kampioen te worden dan met de huidige selectie! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Met alle respect, maar wat een kont opmerking dit. We lullen hier allemaal alsof we er verstand van hebben en nog wel over zaken waar we veel minder van weten dan de tactische invulling. Zie alle kritiek op het bestuur en de scouting maar.
Dat is juist de charme van een forum. Iedereen heeft z'n eigen ideeën en verdedigd met argumenten en voorbeelden. Dat maakt het juist leuk. Respecteer elkaar en ook en schop niet naar de persoon. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Daarom vind ik persoonlijk ook dat de scouting van Ajax instaat moet zijn om spelers aan te trekken die beter passen in het huidige Ajax. Hun verantwoordelijkheid. Kijk naar Heerenveen die kunnen structureel goede spitsen vinden. Ajax heeft daar moeite mee. Dan moet je je scouting eens onder de loep gaan nemen. Kritischer worden is een goed begin! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:19 schreef remco k het volgende:[..] Dat klopt. Maar kon dus niet omdat spelers er doorheen zaten. Kapot gespeeld door Feyenoord. Uhu dat weet ik, Boilessen en bazoer waren er door heen. Dan had hij Schone naar het middenveld kunnen zetten? Dan El Ghazi voor Bazoer kunnen doen en viergever voor boilessen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:24 schreef remco k het volgende:[..] Schone was kapot en kon zeker op het middenveld de boel niet meer belopen. Zimling vond ik niet slecht invallen. Serero kwam daardoor wat dieper te spelen en deed ook dat goed. Ghazi is een buitenspeler en Siggy een spits. Dus snapte de wissels nu echt wel. Mm dat had ik niet gehoord. Dan wissel je Milik niet, Siggie brengt eigenlijk nog minder, je moet wel eerlijk zijn en zien dat Milik nauwelijks een bijdragen had kunnen leveren. Dat geldt ook voor Kishna, Schone. Die hebben toch te weinig ballen gehad die op de positie van hun |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:22 schreef remco k het volgende:[..] Klaassen wint juist heel veel van zijn duels en is nu al bepalend in het wanneer druk te moeten zetten. In alles lijkt hij op Buquets. Misschien wel met meer potentie door zijn scorende vermogen. En precies Zola's Buquets speelt is wat Ajax nodig heeft op die positie. Dat zie ik niet aan Klaassen, niet dat hij niks afpakt maar zeker minder dan Serero, verdedigend zeker niet zo als buquets. Je moet dat namelijk nog maar afwachten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:18 schreef remco k het volgende:[..] Je lult wel degelijk in de ruimte. Je flikkert hier alleen een paar stellingen neer zonder zelf met een daadwerkelijk idee te komen. Mijn mening staat hier al vermeld. Ik zou de opstelling om gooien. Een aanval met kishna Zivkovic en Ghazi. De snelste aanval van de Ed. Mocht je onder druk komen te staan kan je altijd counteren. En deze gasten kunnen gewoon goed ballen. Aanvallend op het middenveld serero en schone. Schone voor de steekpasses en het fijne werk. Serero voor het druk zetten, vooruit verdedigen en is positioneel op die plek beter. Klaassen op cvm. Een harde werker die vooruit verdedigd en goed is in de passing. Communicatief ook heel sterk. Van rhijn en vd Hoorn laten staan. Viergever naast vd Hoorn een kans geven. Slechter dan moisander kan niet. Boilesen laten staan als back. De oorzaak van het slechte spel is de aansluiting van de linies. Alles staat te ver uit elkaar en daardoor lijkt het aan de instelling te liggen. Met deze opstelling en achterliggende gedachte los je dit denk ik op. En ga je hier nu op reageren. Of ga je dat niet doen en weer een stelling door de lucht flikkeren? Mwa waarom niet!:) en helemaal eens en terecht aangepakt Remco, zeg het niet vaak maar die Bobby is heel irritant en reageert gewoon niet op een post. Had er ook eentje maar die laat hij dan links liggen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 12:52 schreef Bobby1972 het volgende:Daarom is het kopen van 2 spelers de enige optie om op korte termijn een kans te hebben om weer een beter spel te kunnen laten zien. Er is geen tijd meer om punten te verliezen. Want op deze manier komt Ajax snel op grotere achterstand van PSV. En is het seizoen per definitie verloren en daarmee voorbij! 2 spelers kopen is dat dan korte termijn. Spelers in het team bouwen vergt toch ook nog een paar wedstrijden training |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:00 schreef remco k het volgende:[..] Misschien dan eens kijken naar het bedrijfsleven. Daar heet dat gewoon beleid voeren, dat doe je namelijk met vallen en opstaan. En goed beleid wordt niet op voorhand geschreven. Maar is een on going proces. En ja dan zit je er weleens naast. En ja dan mis je weleens wat. En nee dat is niet leuk en jammer omdat je achteraf altijd heel makkelijk kan zien waar het beter kon. En in de voetballerij wil het nu eenmaal weleens gebeuren dat je geen kampioen wordt. Iets dat overigens nog lang niet vast staat. Wel staat het vast dat het jaar dat Ajax geen kampioen wordt steeds dichter bij komt. Als het over het beleid gaat bij Ajax zijn we het helemaal eens. Als het over bobby gaat zijn we het ook eens.. Wat een gekte |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 18:36 schreef Bobby1972 het volgende:Daarom vind ik persoonlijk ook dat de scouting van Ajax instaat moet zijn om spelers aan te trekken die beter passen in het huidige Ajax. Hun verantwoordelijkheid. Kijk naar Heerenveen die kunnen structureel goede spitsen vinden. Ajax heeft daar moeite mee. Dan moet je je scouting eens onder de loep gaan nemen. Kritischer worden is een goed begin! En je blijft maar lullen en lullen in de ruimte. Heb je dat bericht gelezen over als er brand is en dat je niet paniek moet zaaien? Ajax weet heel goed dat het minder gaat. Maar ze geloven in wat ze doen, het plan. Ga eens reageren op iedereen jo, inplaats van in de ruimte lullen. Ga de discussie aan, want je mag vinden wat je vind maar je onderbouwt niks en blijft als een demente hetzelfde zeggen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een lange nabeschouwing met Frank de Boer na het duel met Feyenoord. Hij benoemd daarin specifiek een gebrek aan felheid, anticipatie en slimheid in de duels. Daarnaast verholen, maar daardoor niet minder, kritiek op het zware trainingskamp en jonge selectie die kennelijk wat belastbaarheid mist. Ten slotte benoemd hij zelf nog de constantheid die gebrekkig is.
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:32 schreef freakie het volgende:[..] En je blijft maar lullen en lullen in de ruimte. Heb je dat bericht gelezen over als er brand is en dat je niet paniek moet zaaien? Ajax weet heel goed dat het minder gaat. Maar ze geloven in wat ze doen, het plan. Ga eens reageren op iedereen jo, inplaats van in de ruimte lullen. Ga de discussie aan, want je mag vinden wat je vind maar je onderbouwt niks en blijft als een demente hetzelfde zeggen Welk Plan? Vertel nu eens welk plan er is? En wat dat plan brengt. En of je daarmee Ajax snel weer op niveau krijgt. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:26 schreef freakie het volgende:[..] 2 spelers kopen is dat dan korte termijn. Spelers in het team bouwen vergt toch ook nog een paar wedstrijden training Wanneer je goed leest, zeg ik ook voortdurend dat je de kans vergroot om uiteindelijk op een hoger niveau uit te komen. Garanties heb je nergens. Maar wanneer je blijft spelen met de huidige selectie is de kans eerder minder groot dat je op korte termijn beter gaat spelen.
Het gaat nu al geruime tijd met de huidige selectie niet zoals men wenst. Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat je niet verder kunt met de mensen die je hebt. Dan kun je van alles gaan proberen, maar daarmee ontstaat geen vastigheid. Kijk naar de keuzes die de Boer dit weekend maakte. Dat doet hij omdat hij niet anders weet hoe hij het met de huidige selectie moet inpassen. Wanneer er niet voldoende kwaliteit is, kom je nooit waar je zou willen komen. Hoelang je ook gaat wachten! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:20 schreef freakie het volgende:[..] Dat zie ik niet aan Klaassen, niet dat hij niks afpakt maar zeker minder dan Serero, verdedigend zeker niet zo als buquets. Je moet dat namelijk nog maar afwachten. Ik let er vaak specifiek op, en hij wint juist heel veel van zijn duels. Verdedigt vanuit zijn huidige positie goed vooruit en kan flink uitdelen. Eide heeft er eens een stuk over geschreven, en ook Cruijff heeft het eens aangegeven, nadien ben ik er flink op gaan letten, en ik denk oprecht dat het de beste optie is die we hebben..
Busquets wint zijn duels ook niet door hard te kunnen verdedigen, maar vaak door de situatie voor te zijn en dus positioneel heel erg sterk..
Ik ben er heilig van overtuigd dat ie het kan. Maar uiteraard is daar het bewijs nog niet van geleverd en moeten we dat maar afwachten.. Maar he, waar zijn we zonder ideeen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Je zou Klaassen ook in een heel andere rol moeten bezien. Niet als zoals Serero dat is maar iemand die door op de juiste moment druk te zetten en positioneel goed te staan rust brengt in het gebied voor de verdedigers. Niet door steeds te reageren en duels te winnen maar door preventief al veel eruit te halen zonder dat hij steeds de duels aan moet gaan.
Dat is/was in ieder geval mijn redenatie om Klaassen als CVM voor te stellen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:30 schreef Eide het volgende:[..] Je zou Klaassen ook in een heel andere rol moeten bezien. Niet als zoals Serero dat is maar iemand die door op de juiste moment druk te zetten en positioneel goed te staan rust brengt in het gebied voor de verdedigers. Niet door steeds te reageren en duels te winnen maar door preventief al veel eruit te halen zonder dat hij steeds de duels aan moet gaan. Dat is/was in ieder geval mijn redenatie om Klaassen als CVM voor te stellen. Volgens mij beschrijf je echt precies wat het elftal nodig heeft als we de bal niet hebben.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:30 schreef Eide het volgende:[..] Je zou Klaassen ook in een heel andere rol moeten bezien. Niet als zoals Serero dat is maar iemand die door op de juiste moment druk te zetten en positioneel goed te staan rust brengt in het gebied voor de verdedigers. Niet door steeds te reageren en duels te winnen maar door preventief al veel eruit te halen zonder dat hij steeds de duels aan moet gaan. Dat is/was in ieder geval mijn redenatie om Klaassen als CVM voor te stellen. Ik bedenk me nu net dat Klaassen naar CVM ook voor in de toekomst geen verkeerde keuze is, met Nouri en vd Beek er straks bij heb je misschien wel te veel keus op de aanvallende twee posities. Dat zou je deels kunnen oplossen met Klaassen een linie terug.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:11 schreef remco k het volgende:[..] Ik let er vaak specifiek op, en hij wint juist heel veel van zijn duels. Verdedigt vanuit zijn huidige positie goed vooruit en kan flink uitdelen. Eide heeft er eens een stuk over geschreven, en ook Cruijff heeft het eens aangegeven, nadien ben ik er flink op gaan letten, en ik denk oprecht dat het de beste optie is die we hebben.. Busquets wint zijn duels ook niet door hard te kunnen verdedigen, maar vaak door de situatie voor te zijn en dus positioneel heel erg sterk.. Ik ben er heilig van overtuigd dat ie het kan. Maar uiteraard is daar het bewijs nog niet van geleverd en moeten we dat maar afwachten.. Maar he, waar zijn we zonder ideeen. Nee daarom, ideeen zijn heel erg goed, en ik denk zeker dat je het moet doen als er echt niks anders te bedenken is. Ztje zei het geloof ik, veranderen van positie is normaal gesproken niet heel goed, dat weet Frank trouwens als geen ander. Pas als je zeker bent dat een speler daar voor een lange tijd kan/gaat spelen moet je het doen. Ik zal er ook eens op letten haha |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:30 schreef Eide het volgende:[..] Je zou Klaassen ook in een heel andere rol moeten bezien. Niet als zoals Serero dat is maar iemand die door op de juiste moment druk te zetten en positioneel goed te staan rust brengt in het gebied voor de verdedigers. Niet door steeds te reageren en duels te winnen maar door preventief al veel eruit te halen zonder dat hij steeds de duels aan moet gaan. Dat is/was in ieder geval mijn redenatie om Klaassen als CVM voor te stellen. Ik zou het zonde vinden, ook puur omdat je dan, in jou beredenering Serero zou opofferen. De laatste tijd toch een van de beste van t veld. Er zit wat in, maar mij lijkt het heel erg zonde |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:35 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Welk Plan? Vertel nu eens welk plan er is? En wat dat plan brengt. En of je daarmee Ajax snel weer op niveau krijgt. Het plan is toch al duidelijk 4 jaar geleden gemaakt. Daar waren we allemaal van bewust, Ajax wil het doen met eigen jeugd, hoe vervelend ook, ze wijken daar alleen van af als er echte toppers of koopjes zijn. Het ging in dat plan niet over snel even Ajax op top niveau krijgen, dat was het juist niet. Ajax moet structureel goed zijn, dat gaat zoals Remco het zei, 2 stappen verder en 1 stap terug. Soms 3 stappen en dan 2 stappen terug.
Hoe wordt je structureel beter? Niet duur zeikende, tierende spelers aan te trekken, jeugd laten doorstromen en elk jaar weer, een niveautje hoger te proberen te halen. Zoals Remco al zei, dat gaat niet elk jaar. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 - 19:42 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Wanneer je goed leest, zeg ik ook voortdurend dat je de kans vergroot om uiteindelijk op een hoger niveau uit te komen. Garanties heb je nergens. Maar wanneer je blijft spelen met de huidige selectie is de kans eerder minder groot dat je op korte termijn beter gaat spelen. Het gaat nu al geruime tijd met de huidige selectie niet zoals men wenst. Op een gegeven moment moet je ook accepteren dat je niet verder kunt met de mensen die je hebt. Dan kun je van alles gaan proberen, maar daarmee ontstaat geen vastigheid. Kijk naar de keuzes die de Boer dit weekend maakte. Dat doet hij omdat hij niet anders weet hoe hij het met de huidige selectie moet inpassen. Wanneer er niet voldoende kwaliteit is, kom je nooit waar je zou willen komen. Hoelang je ook gaat wachten! Nee je geeft aan op korte termijn wat je kunnen doen, das de hele visie niet en dat is ook nooit goed voor de club. Je hebt het over vastigheid en over aankopen. Vastigheid breng je niet met aankopen. Wie vind je dan geen kwaliteit hebben dan? We hebben toch prima spelers lopen?
Frank weet echt wel wat hij doet. Wat nou als hij er nu 2 spelers bijkrijgt he, 2 ouderen die het niveau van moisander gelijk overtreft. En een hele goede verdedigende middenvelder die de verbinding kan versterken. Dat lijkt me onmogelijk maar stel he, wat doe je volgend jaar? Die spelerd krijgen een andere trainer wss, je jeugd zal ontevreden worden of de oudere spelers worden dat. Allemaal troep.
Ajax wacht af, please. Dan maar een jaar geen kampioen, maar ga niet in deze problemen komen, zoek het van de zomer uit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2015 - 20:20 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax kan pas veranderen wanneer het kleur durft te bekennen. Zolang Ajax naar excuses blijft zoeken zoals de Boer dat gisteren deed. Blijf je waar je nu bent en zal er geen besef zijn dat het anders moet. Het lijkt wel of Ajax zichzelf niet in de spiegel durft aan te kijken. Sommige dingen veranderen helaas niet vanzelf. Toegeven kan pas leiden tot verandering. En die is meer dan nodig! Helemaal mee eens! |
|
|
|