|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: 3 goals van Milik voor ajax, de reprise, net als Guidetti een aantal seizoenen geleden tegen ons :-( |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 20:57 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] 3 goals van Milik voor ajax, de reprise, net als Guidetti een aantal seizoenen geleden tegen ons :-( would be something! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Kijk zelf maar daar ben je toch zo goed in, en geen commedie er zijn er genoeg geweest die alles op de jeugd willen gokken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Er wil niemand naar Ajax komen of ze beheersen het Ajax-spelletje niet dat is toch hetzelfde? Zie Ajax ook niet echt versterken hoor.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 21:15 schreef nora het volgende:[..] Kijk zelf maar daar ben je toch zo goed in, en geen commedie er zijn er genoeg geweest die alles op de jeugd willen gokken. Nee hoor dat heb ik hier niet gelezen.. Mensen die al jullie genoemde namen in twijfel trekken is iets anders he.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 21:54 schreef Hummel10 het volgende:[..] Er wil niemand naar Ajax komen of ze beheersen het Ajax-spelletje niet dat is toch hetzelfde? Zie Ajax ook niet echt versterken hoor.. Jullie noemen heel veel spelers die een aantal mensen hier niet als directe versterking zien..
Ik denk dat er hier op dit forum niemand is die niet een directe versterking voor het elftal zal toejuichen..
Ik wel namelijk, en ook wel 5 versterkingen..
Wel goed lezen he, versterkingen..
Welke Ajacied zou er wel iets op tegen hebben als de club zich kan versterken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:16 schreef remco k het volgende:[..] Jullie noemen heel veel spelers die een aantal mensen hier niet als directe versterking zien.. Ik denk dat er hier op dit forum niemand is die niet een directe versterking voor het elftal zal toejuichen.. Ik wel namelijk, en ook wel 5 versterkingen.. Wel goed lezen he, versterkingen.. Welke Ajacied zou er wel iets op tegen hebben als de club zich kan versterken. Dat is het probleem....wat jij als een versterking ziet, kan ik wel bagger vinden....vicieuze cirkel wordt dat dan |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Dat is het probleem....wat jij als een versterking ziet, kan ik wel bagger vinden....vicieuze cirkel wordt dat dan KLopt, en daardoor zijn er ook de discussies over wie wel goed vind en niet.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Voormalig scheidsrechter Dick Jol denkt dat het verleden van Bas Nijhuis bij de Klassieker komende zondag een rol kan gaan spelen. Ajax wist onder leiding van de arbiter uit Overijssel weinig te winnen van Feyenoord en aankomend weekeinde is Nijhuis de dienstdoende scheidsrechter.
"Dit zijn natuurlijk geen lekkere statistieken", doelt Jol tegenover De Telegraaf op het feit dat Ajax de laatste zeven van de tien duels onder Nijhuis verloor. "Uit eigen ervaring weet ik dat hij bij discutabele beslissingen door de Ajax-spelers op de afgelopen reeks zal worden gewezen. Dat Ajax de laatste drie thuiswedstrijden onder hem één punt heeft gehaald, betekent misschien dat hij overdreven graag wilde laten zien dat hij niet onder de indruk was van de ArenA."
"Hij weet nu in elk geval dondersgoed dat hij onder een vergrootglas ligt. Een topscheidsrechter gaat daar goed mee om, dus zal hij nu moeten bewijzen dat hij dit soort duels aan kan." Voormalig collega Roelof Luinge tilt minder zwaar een de gegevens. "Daar is een scheidsrechter helemaal niet mee bezig. Dit is meer iets voor journalisten. Bas fluit zijn wedstrijden, bereidt zich zo goed mogelijk voor en probeert de Klassieker zo goed mogelijk af te handelen." |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je kunt het ook eens gaan omdraaien. Welke spelers van het huidige Ajax haalt structureel een voldoende? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klaassen, Van Rhijn, El Ghazi, Serero, Cillissen sowieso. Daarna slaat de wisselvalligheid wel toe. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Precies Eide, en dan is het % wat wisselvallig is aan de hoge kant. En dan kun je 2 dingen doen. Hoe kunnen deze spelers dan een stabieler en hoger niveau halen. En desnoods afscheid nemen van deze spelers en je richten op kwalitatief betere spelers die beter in het gewenste profiel passen.
Persoonlijk vind ik dat Ajax vaak te lang doorgaat met bepaalde spelers die structureel niet het gewenste niveau bereiken. Dit haalt daarmee de rest naar beneden. Ajax mag wel eens wat strenger en meer eisend worden naar zichzelf en haar spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij hebben Blind Vertonghen en Eriksen wel laten zien dat het soms juist goed is door te gaan met bepaalde spelers waar heel veel twijfel over is..
En hoe ga je dan bepalen waar je wel en niet mee door gaat??
Spelers die een goed niveau kunnen halen, zouden dat ook voor langere tijd moeten kunnen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ajax, de leiding van Ajax althans, heeft een nadrukkelijke keus gemaakt, namelijk kiezen voor (de opleiding van) de eigen jeugd. Ik heb daar steeds achter gestaan en eigenlijk sta ik daar nog steeds achter, al lezen jullie dat niet altijd uit mijn reacties. Van de (passeer)acties van Ricardo Kishna en El Anwar Ghazi kan ik watertanden. Op een of andere manier doen die twee mij nogal eens denken aan weleer, aan de tijden van Piet Keizer en Sjaak Swart. Dan hebben we natuurlijk ook Davy Klaassen, Joël Veltman, Ricardo van Rhijn inderdaad allemaal jongens uit onze eigen fantastische jeugdopleiding. En dan zal ik er nog wel wat vergeten zijn. Voorts staan er een heleboel jongens op doorbreken. Niet voor niets is Marc Overmars druk doende om al die jonge jongens een contract aan te bieden. Daarmee is Ajax beslist op de goede weg. Met al die jeugdigheid kunnen jullie en ik niet verwachten, dat elke wedstrijd goed gepresteerd wordt. Dat is onmogelijk omdat jeugdigheid nou eenmaal grilligheid met zich meebrengt. Vaak te speels, denkend dat het vanzelf wel goed komt. En dat gebeurt helaas dus niet. Van die wisselvalligheid balen we met zn allen. Sterker, vaak is het niet om aan te zien, vaak zakken zij alweer door de ondergrens. Dat is steeds maar weer terug te voeren op die wisselvalligheid, die inherent is aan jonge spelers. Vervolgens krijgen de spelers de opdracht van Frank de Boer en zijn assistent om de bal rond te spelen om uiteindelijk de vrije man te vinden. En van dat eindeloze en oeverloze tikkie breed, tikkie terug balen we ook met zn allen. Vandaar mijn (en sommigen van jullie) constante roep om een groter evenwicht qua leeftijd en ervaring in de selectie te zoeken. Eén of twee spelers die wèl een wedstrijd kunnen lezen, die wèl die jonge spelers in het veld kunnen aansturen, die wèl het moment aanvoelen om een wedstrijd op slot te gooien, die wèl op het juiste moment een professionele overtreding kunnen maken. Kijken we naar het huidige puntenaantal, dan hebben we er meer dan het vorige seizoen toen we voor de vierde keer op rij kampioen werden Wie het weet, mag het zeggen! Maar ja, dat spelniveau dat zon verschrikkelijk pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel, dat veel te vaak tenenkrommend is Dat moet Frank de Boer en de zijnen toch ook opvallen? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Korte maar pittige sessie voor Ajax
Ajax werkte dinsdagmiddag een korte maar pittige training af. Tijdens deze sessie lag de nadruk vooral op de duels. Opnieuw was er een nieuw gezicht te ontdekken op het trainingsveld: jeugdspeler Mauro Savastano deed voor het eerst mee met de A-selectie. De technische staf maakte dinsdag gebruik van een aantal talenten uit de A-jeugd/Jong Ajax. Onder andere Abdelhak Nouri, Donny van de Beek, Vaclav Cerny, Damian van Bruggen (maandag ook al van de partij) en linksback Mauro Savastano (eerste training met Ajax 1) hielden zich goed staande tussen de overige Ajacieden.
In partijen 1-tegen-1, 2-tegen-2 en 3-tegen-3 werd dinsdagmiddag het uiterste gevraagd van de spelersgroep. Steeds moest de ene partij zien af te maken op een groot doel, de tegenstander op twee kleine doeltjes. Zo af en toe zat er een pareltje van een doelpunt tussen: het mooiste doelpunt deze dinsdagmiddag kwam op naam van Richairo Zivkovic, die Jasper Cillessen verraste met een prachtige boogbal.
Goed nieuws van het blessurefront: Davy Klaassen deed volop mee tijdens de felle partijtjes. Maandag liet hij het slot van de training nog aan zich voorbij gaan, nu bleef hij tot het einde bij de groep. Nicolai Boilesen deed maandag weer voluit mee en liet ook deze sessie geen tekenen van een terugslag zien. Niet van de partij deze training: Viktor Fischer, Jairo Riedewald en natuurlijk Joël Veltman. Keeper Peter Leeuwenburgh (schouderblessure) is ook nog niet fit, maar liet zich in het begin van de training wel weer even zien bij zijn ploeggenoten op het veld. Bron |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Op de een of andere manier heb ik wel vertrouwen in een goede afloop.Waarom?
WZAWZDB!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 13:48 schreef Bobby1972 het volgende:Precies Eide, en dan is het % wat wisselvallig is aan de hoge kant. En dan kun je 2 dingen doen. Hoe kunnen deze spelers dan een stabieler en hoger niveau halen. En desnoods afscheid nemen van deze spelers en je richten op kwalitatief betere spelers die beter in het gewenste profiel passen. Maar kijk nu nog eens naar dat lijstje. Daar staat geen ervaren speler tussen of je moet Serero met z'n 24 jaren ervaren noemen. Bovendien staat er maar 1 speler tussen die niet in de jeugd heeft gespeeld, ook weer Serero. En juist daar steekt het, want je verwacht van Moisander, Zimling en Schone dat ze een constante factor zouden zijn. Nu is Schone nog doorslaggevend en effectief te noemen maar constant zijn ze geen van allen. En bocvendien zijn dat allemaal gehaalde spelers.
En juist daarom ben ik geen voorstander van alsmaar spelers bedanken en dan maar een aankoop zoeken. Aankopen zijn de oplossing niet, dat hebben we vaak genoed gezien. Omgekeerd werpt vertrouwen wel regelmatig vruchten af, zie jongens als Anita, Blind en Van Rhijn.
Zomaar afscheid nemen is dus lang niet altijd de juiste oplossing. Blind is een jaar lang uitgefloten voordat hij een van de beste spelers van Nederland bleek te zijn. En die potentie hebben er meer. Van Andersen druipt de kwaliteit af, maar het komt er niet uit. Is afscheid nemen en iemand kopen dan meteen de oplossing?
Ik heb de antwoorden ook niet. Als ik die wel felloos had gehad was ik wel trainer van Ajax geweest. Ik wil ook niemand zeggen dat ze wel of geen gelijk hebben. Dat boeit mij ook niet, het enige dat mij boeit is Ajax. Maar ik denk wel dat, hoezeer het ons als fans ook frustreert, er veel te zeggen valt voor de keuzes van Frank de Boer en Ajax. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als je verwacht dat de ervaren Moisander-Zimling en Schone de kar moeten trekken dan besef je pas hoe slecht we er voor staan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 15:43 schreef nora het volgende:Als je verwacht dat de ervaren Moisander-Zimling en Schone de kar moeten trekken dan besef je pas hoe slecht we er voor staan. Of hoe goed onze eigen jeugd is dat ze dat wel kunnen terwijl ze pas 19/20/21 jaar zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Is het glas half vol of half leeg? Het is maar hoe je de wereld bekijkt. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja ik hoop dat we weer net zo fel en vol passie spelen als tegen Barca dan moeten we winnen van die kakkerlakjes |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 15:43 schreef nora het volgende:Als je verwacht dat de ervaren Moisander-Zimling en Schone de kar moeten trekken dan besef je pas hoe slecht we er voor staan. Ja echt ik wordt daar al geruime tijd erg verdrietig van.. Dit Ajax is ook gewoon slecht met af en toe een positieve uitschieter.
Cilissen Degelijke keeper Rhijn verdedigend redelijk voorzetten komen nooit aan Veltman Dipje wekelijks 1 van de minderen Moisander brengt veel te weinig verdedigend zwak Riedewald groot talent Serero werkt hard Andersen geen rendement wel veel talent komt ook goed Klaassen toekomstig leider van de aankomende talenten Schone effectief goed in combinatie rest matig (Zie liever Ghazi) Milik begon goed nu redelijk onzichtbaar Komt nog wel goed Khisna gaat beter nog wat wisselvallig komt ook goed
Staat gewoon een team wat op een aantal plaatsen gewoon niet zo sterk is en waardoor je niet de gewenste stappen maakt. Niks nieuws want die middelmaat staat er al langer.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niet direct gerelateerd aan de Klassieker maar:
Zou de wand zondag weer in ere herstelt zijn? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 14:42 schreef Pietje het volgende:Ajax, de leiding van Ajax althans, heeft een nadrukkelijke keus gemaakt, namelijk kiezen voor (de opleiding van) de eigen jeugd. Ik heb daar steeds achter gestaan en eigenlijk sta ik daar nog steeds achter, al lezen jullie dat niet altijd uit mijn reacties. Van de (passeer)acties van Ricardo Kishna en El Anwar Ghazi kan ik watertanden. Op een of andere manier doen die twee mij nogal eens denken aan weleer, aan de tijden van Piet Keizer en Sjaak Swart. Dan hebben we natuurlijk ook Davy Klaassen, Joël Veltman, Ricardo van Rhijn inderdaad allemaal jongens uit onze eigen fantastische jeugdopleiding. En dan zal ik er nog wel wat vergeten zijn. Voorts staan er een heleboel jongens op doorbreken. Niet voor niets is Marc Overmars druk doende om al die jonge jongens een contract aan te bieden. Daarmee is Ajax beslist op de goede weg. Met al die jeugdigheid kunnen jullie en ik niet verwachten, dat elke wedstrijd goed gepresteerd wordt. Dat is onmogelijk omdat jeugdigheid nou eenmaal grilligheid met zich meebrengt. Vaak te speels, denkend dat het vanzelf wel goed komt. En dat gebeurt helaas dus niet. Van die wisselvalligheid balen we met zn allen. Sterker, vaak is het niet om aan te zien, vaak zakken zij alweer door de ondergrens. Dat is steeds maar weer terug te voeren op die wisselvalligheid, die inherent is aan jonge spelers. Vervolgens krijgen de spelers de opdracht van Frank de Boer en zijn assistent om de bal rond te spelen om uiteindelijk de vrije man te vinden. En van dat eindeloze en oeverloze tikkie breed, tikkie terug balen we ook met zn allen. Vandaar mijn (en sommigen van jullie) constante roep om een groter evenwicht qua leeftijd en ervaring in de selectie te zoeken. Eén of twee spelers die wèl een wedstrijd kunnen lezen, die wèl die jonge spelers in het veld kunnen aansturen, die wèl het moment aanvoelen om een wedstrijd op slot te gooien, die wèl op het juiste moment een professionele overtreding kunnen maken. Kijken we naar het huidige puntenaantal, dan hebben we er meer dan het vorige seizoen toen we voor de vierde keer op rij kampioen werden Wie het weet, mag het zeggen! Maar ja, dat spelniveau dat zon verschrikkelijk pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel, dat veel te vaak tenenkrommend is Dat moet Frank de Boer en de zijnen toch ook opvallen? Ik ben het helemaal met je eens..
Alleen rest ons allen constant de vraag. Wie wil, is er goed genoeg voor en is haalbaar..
Ajax heeft geprobeerd Sneijder vd Vaart de Jong of Huntelaar terug te halen, maar die gasten willen gewoon (nog) niet..
En wie dan wel?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Misschien 1 of 2 Zuidamerikanen een beetje karakter in de ploeg. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Zou een goede optie zijn, 2 extra spelers met karakter uit Latijns Amerika. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Maar kijk nu nog eens naar dat lijstje. Daar staat geen ervaren speler tussen"
dat geeft toch aan wat er ontbreekt.....ervaring. Met alle respect dat kun je kopen. Als Ajax 6-8 miljoen uitgeeft kun je een speler kopen met meer ervaring. 8 miljoen is het maximale wat Ajax wil uitgeven. Ik zeg niet dat je dat moet gaan uitgeven. Maar wanneer je een goede scouting hebt, moet je instaat zijn om spelers te kunnen aantrekken die iets toevoegen.
Het is natuurlijk niet allen de aanschaf, maar ook het salaris. Wanneer Ajax kampioen wordt, heb je 15-ruim 20 miljoen bonus. Die investering zou ik wel durven nemen. Ook temeer omdat PSV niet overtuigt. Dan moet je de kans dat je kampioen kan worden juist vergroten.
Ook geloof ik dat ervaren spelers juiste de jonge spelers sneller beter maakt. Ik zie het als een win win situatie. Je moet toch inmiddels kunnen inzien dat het zo niet gaat zoals men wenst. Dan kun je toch niet blijven afwachten!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 18:59 schreef Bobby1972 het volgende:"Maar kijk nu nog eens naar dat lijstje. Daar staat geen ervaren speler tussen" dat geeft toch aan wat er ontbreekt.....ervaring. Met alle respect dat kun je kopen. Als Ajax 6-8 miljoen uitgeeft kun je een speler kopen met meer ervaring. Er komt alleen meer bij kijken want geld alleen is niet de oplossing. Veel spelers die voldoende niveau zijn willen niet meer in Nederland spelen. De ervaring leert namelijk dat een speler die goed is bij Ajax het ook prima doet in een topcompetitie. En daarin schuilt onze concurrentie.
Dus vergeet die aantallen wat Ajax al dan niet bereid zou zijn uit te geven. Het is niet een kwestie of Ajax iemand kan betalen, het is een kwestie of iemand ook in Nederland wil spelen en of Ajax die persoon geschikt acht voor Ajax. En die klik zouden veel mensen die om transfers roepen eens moeten maken denk ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehehe ik heb het ff van je gejat....sorry |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Dat reaguursels haha:
quote: "Moest laatst geld wisselen voor de parkeerautomaat, dus ik kom met een biljet van 20 euro aan de kassa van De Kuip. Vraagt die dame of ik een seizoenskaart of een speler kom kopen."
en deze hahaha:
Datum kan ook veranderd worden in: 2005-2015
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: De wand moet zondag in volle glorie weer te zien zijn! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 16:49 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het helemaal met je eens.. Alleen rest ons allen constant de vraag. Wie wil, is er goed genoeg voor en is haalbaar.. Ajax heeft geprobeerd Sneijder vd Vaart de Jong of Huntelaar terug te halen, maar die gasten willen gewoon (nog) niet.. En wie dan wel?? Tsja als je steeds in dezelfde vijver blijft vissen van je niks. Elke keer een belletje plegen naar bovengenoemde die dan nee zeggen en dan maar een kneus halen in de naam van Zimling. De fans een beetje gek maken met Eto'o die eigenlijk nooit een optie is geweest PSV kan Gaurdado halen. f'nood El Ahmadi en als je zegt dat Serero beter dan ben je gek. Anderlecht haalt nu Marin. Dus het kan wel. Wat doet die superscout hans van der zee eigenlijk bij Ajax |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Overmars allang gezegd dat ze niet in de vijver visser ivm rare constructies met investeerdersmaatschappijen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 19:30 schreef Eide het volgende:[..] Er komt alleen meer bij kijken want geld alleen is niet de oplossing. Veel spelers die voldoende niveau zijn willen niet meer in Nederland spelen. De ervaring leert namelijk dat een speler die goed is bij Ajax het ook prima doet in een topcompetitie. En daarin schuilt onze concurrentie. Dus vergeet die aantallen wat Ajax al dan niet bereid zou zijn uit te geven. Het is niet een kwestie of Ajax iemand kan betalen, het is een kwestie of iemand ook in Nederland wil spelen en of Ajax die persoon geschikt acht voor Ajax. En die klik zouden veel mensen die om transfers roepen eens moeten maken denk ik. Sorry maar een Marin wil wel in belgie spelen. El Ahmadi komt ook terug. Guardado speelt ook in Nederland. Dus laten we eens kappen met dat verschuilen van "ze willen toch niet". Slap gelul wat bovendien ook nog eens totale onzin is. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 14:42 schreef Pietje het volgende:Ajax, de leiding van Ajax althans, heeft een nadrukkelijke keus gemaakt, namelijk kiezen voor (de opleiding van) de eigen jeugd. Ik heb daar steeds achter gestaan en eigenlijk sta ik daar nog steeds achter, al lezen jullie dat niet altijd uit mijn reacties. Van de (passeer)acties van Ricardo Kishna en El Anwar Ghazi kan ik watertanden. Op een of andere manier doen die twee mij nogal eens denken aan weleer, aan de tijden van Piet Keizer en Sjaak Swart. Dan hebben we natuurlijk ook Davy Klaassen, Joël Veltman, Ricardo van Rhijn inderdaad allemaal jongens uit onze eigen fantastische jeugdopleiding. En dan zal ik er nog wel wat vergeten zijn. Voorts staan er een heleboel jongens op doorbreken. Niet voor niets is Marc Overmars druk doende om al die jonge jongens een contract aan te bieden. Daarmee is Ajax beslist op de goede weg. Met al die jeugdigheid kunnen jullie en ik niet verwachten, dat elke wedstrijd goed gepresteerd wordt. Dat is onmogelijk omdat jeugdigheid nou eenmaal grilligheid met zich meebrengt. Vaak te speels, denkend dat het vanzelf wel goed komt. En dat gebeurt helaas dus niet. Van die wisselvalligheid balen we met zn allen. Sterker, vaak is het niet om aan te zien, vaak zakken zij alweer door de ondergrens. Dat is steeds maar weer terug te voeren op die wisselvalligheid, die inherent is aan jonge spelers. Vervolgens krijgen de spelers de opdracht van Frank de Boer en zijn assistent om de bal rond te spelen om uiteindelijk de vrije man te vinden. En van dat eindeloze en oeverloze tikkie breed, tikkie terug balen we ook met zn allen. Vandaar mijn (en sommigen van jullie) constante roep om een groter evenwicht qua leeftijd en ervaring in de selectie te zoeken. Eén of twee spelers die wèl een wedstrijd kunnen lezen, die wèl die jonge spelers in het veld kunnen aansturen, die wèl het moment aanvoelen om een wedstrijd op slot te gooien, die wèl op het juiste moment een professionele overtreding kunnen maken. Kijken we naar het huidige puntenaantal, dan hebben we er meer dan het vorige seizoen toen we voor de vierde keer op rij kampioen werden Wie het weet, mag het zeggen! Maar ja, dat spelniveau dat zon verschrikkelijk pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel, dat veel te vaak tenenkrommend is Dat moet Frank de Boer en de zijnen toch ook opvallen? En we zijn het weer eens Pietje, zo is het en niet anders.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 16:49 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben het helemaal met je eens.. Alleen rest ons allen constant de vraag. Wie wil, is er goed genoeg voor en is haalbaar.. Ajax heeft geprobeerd Sneijder vd Vaart de Jong of Huntelaar terug te halen, maar die gasten willen gewoon (nog) niet.. En wie dan wel?? Maduro want die wil wel... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 21:59 schreef Brandje het volgende:[..] Tsja als je steeds in dezelfde vijver blijft vissen van je niks. Elke keer een belletje plegen naar bovengenoemde die dan nee zeggen en dan maar een kneus halen in de naam van Zimling. De fans een beetje gek maken met Eto'o die eigenlijk nooit een optie is geweest PSV kan Gaurdado halen. f'nood El Ahmadi en als je zegt dat Serero beter dan ben je gek. Anderlecht haalt nu Marin. Dus het kan wel. Wat doet die superscout hans van der zee eigenlijk bij Ajax Sorry. Maar el ahmadi vind ik überhaupt niet een goede voetballer. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 22:00 schreef Brandje het volgende:[..] Overmars allang gezegd dat ze niet in de vijver visser ivm rare constructies met investeerdersmaatschappijen Dat kan maar die mexicaan bij PSV had ook bij Ajax niet misstaan |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Maar ik denk dat die niet meer goed genoeg is. En dan heeft iedereen weer wat te zeiken hè |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Volgens mij kan niemand tegen de komst van Messi zijn. Dus aankopen mogen best wel, maar kom dan met een directe versterking en niet met een breedte aankoop.
Sinkgraven is een breedte aankoop, hij heeft niet bewezen dat hij beter is dan Andersen, niet nu en niet in de toekomst. Speler voor de bank daar betaal ik geen 7 miljoen voor.
Die 7 miljoen investeer ik liever in een mooi contract van een goeie speler, of het mooi maken van het stadion/ moderniseren van het stadion.
We zijn opzoek naar Ajax spelers, niet naar feyenoord of op PSV spelers. het type Ajax speler is zeldzaam en daarom ook zeer duur, niet te betalen.
In de hele selectie zit niet 1 Ajax speler tussen. Ajax spelers spelen bij Real, Barca of Bayern. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Sorry. Maar dat is onzin. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Ga jij voor 7 miljoen het stadion maar mooi maken. Doe mij Sinkgraven maar Mooie concurrent voor ons zwakke middeveld met Serero--Andersen---Klaassen want voor nu heb je alleen Bazoer achter de hand. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Die wilde niet naar Ajax hahaha |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het is onzin om te denken dat sinkgraven ons kampioen maakt. waarvoor zou je anders een speler kopen? iemand die verse thee en lekkere koekjes neer zet/legt in de rust. dat is pas onzin, sinkgraven gaat duarte vervangen maar die gast zie ik al jaren niet.
waarom zouden nouri en van beek niet in ajax 1 kunnen spelen? als ze zo goed zijn als ze zeggen dan kan je op je 16de echt wel je debuut maken. net als dat seedorf deed in de jaren 90
dus een middenvelder hebben we niet nodig. eerder een verdediger
op dit forum word ook gezegd dat ajax die stoeltjes moet vervangen. zeg ik dat ze daar die 7 miljoen voor kunnen gebruiken, is het weer niet goed |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 22:02 schreef Brandje het volgende:[..] Sorry maar een Marin wil wel in belgie spelen. El Ahmadi komt ook terug. Guardado speelt ook in Nederland. Dus laten we eens kappen met dat verschuilen van "ze willen toch niet". Slap gelul wat bovendien ook nog eens totale onzin is. Inderdaad Ajax is 4x kampioen speelt jaarlijks Champions league je kan mij niet vertellen dat er niet genoeg spelers zijn bij grotere clubs die op een zijspoor geraakt zijn die hun carrière nieuw leven willen inblazen. Marin is zo een jongen 25 jaar weinig speeltijd maar gewoon een goede voetballer. type Ajax speler technischvaardig. Zulke jongens zouden bij ons niet misstaan. Zo zitten er her en der genoeg jongens zonder uitzicht op een basisplaats bij grote clubs. Zet daar dan op in en kom niet aan met jongens als Zimling. Maar liever de talentvolle en huur met optie tot koop. Zoals met Milik gedaan is. Elia, Aissaidi, Affelay hadden al van die jongens geweest maar van zulke zijn er nog tig |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2015 - 07:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Het is onzin om te denken dat sinkgraven ons kampioen maakt. waarvoor zou je anders een speler kopen? iemand die verse thee en lekkere koekjes neer zet/legt in de rust. dat is pas onzin, sinkgraven gaat duarte vervangen maar die gast zie ik al jaren niet. waarom zouden nouri en van beek niet in ajax 1 kunnen spelen? als ze zo goed zijn als ze zeggen dan kan je op je 16de echt wel je debuut maken. net als dat seedorf deed in de jaren 90 dus een middenvelder hebben we niet nodig. eerder een verdediger op dit forum word ook gezegd dat ajax die stoeltjes moet vervangen. zeg ik dat ze daar die 7 miljoen voor kunnen gebruiken, is het weer niet goed Ga jij maar lekker stoeltjes vervangen.. Lekker naief als je denk dat Serero--Andersen---Klaassen alle wedstrijden gaan spelen. En ja ook de sterkte van je breedte maakt je kampioen. Met jongens van 16 wordt je team nog grilliger dan het al is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 21 januari 2015 - 22:02 schreef Brandje het volgende:[..] Sorry maar een Marin wil wel in belgie spelen. El Ahmadi komt ook terug. Guardado speelt ook in Nederland. Dus laten we eens kappen met dat verschuilen van "ze willen toch niet". Slap gelul wat bovendien ook nog eens totale onzin is. Bullshit. Marin is geen ervaren speler, dat is een jonge jongen die z'n carrière weer leven wil inblazen. El Ahmadi is terug bij z'n oude club. Ajax heeft dat ook geprobeerd met Van der Vaart maar die wil niet. Dus hoezo "ze willen toch niet" want hoe vaak moet Ajax dat horen van Sneijder, Van der Vaart, Heitinga, De Jong en nog een aantal ervaren oud-spelers voordat jij dat gelooft? |
|
|
|