BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker stoeltjes vervangen..
Lekker naief als je denk dat Serero--Andersen---Klaassen alle wedstrijden gaan spelen.
En ja ook de sterkte van je breedte maakt je kampioen.
Met jongens van 16 wordt je team nog grilliger dan het al is.
Naast Serero, Andersen en Klaasen kunnen ook Schone, Riedewald, Bazoer, Kishna, Fisher, Nouri en Van beek op het middenveld spelen
lijkt mij voldoende
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 00:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Maar el ahmadi vind ik überhaupt niet een goede voetballer.
Dat mag jij vinden maar laat wekelijks toch echt andere dingen zien die jouw mening onderuit halen. Maar ja elke speler niet goed genoeg vinden of iets vinden waarom hij toch niet bij Ajax wil spelen is wel heel makkelijk.
3sterren
 3sterren - donderdag 22 januari 2015 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 07:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is onzin om te denken dat sinkgraven ons kampioen maakt.
waarvoor zou je anders een speler kopen?
iemand die verse thee en lekkere koekjes neer zet/legt in de rust.
dat is pas onzin, sinkgraven gaat duarte vervangen maar die gast zie ik al jaren niet.

waarom zouden nouri en van beek niet in ajax 1 kunnen spelen?
als ze zo goed zijn als ze zeggen dan kan je op je 16de echt wel je debuut maken.
net als dat seedorf deed in de jaren 90

dus een middenvelder hebben we niet nodig.
eerder een verdediger

op dit forum word ook gezegd dat ajax die stoeltjes moet vervangen.
zeg ik dat ze daar die 7 miljoen voor kunnen gebruiken, is het weer niet goed
Ik was jong maar volgens mij waren jongens als kluivert en seedorf fysiek echt stapppen verder dan nouri en vd beek
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 00:04 schreef nora het volgende:

[..]

Dat kan maar die mexicaan bij PSV had ook bij Ajax niet misstaan
Klopt maar ik bedoelde meer dat ze geen spelers meer rechtstreeks uit Z-amerika halen. Guadado speelt al jaren in Europa
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:24 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Ik was jong maar volgens mij waren jongens als kluivert en seedorf fysiek echt stapppen verder dan nouri en vd beek
het gaat erom of je goed kan voetballen.
fysiek compenseert het gebrek aan technische goed kunnen voetballen.

ik denk dat nouri en van beek dat niet nodig zal hebben
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Bullshit. Marin is geen ervaren speler, dat is een jonge jongen die z'n carrière weer leven wil inblazen. El Ahmadi is terug bij z'n oude club. Ajax heeft dat ook geprobeerd met Van der Vaart maar die wil niet. Dus hoezo "ze willen toch niet" want hoe vaak moet Ajax dat horen van Sneijder, Van der Vaart, Heitinga, De Jong en nog een aantal ervaren oud-spelers voordat jij dat gelooft?
Heb ik beweerd dat Marin een ervaren speler is?? Nee maar zou wel een prima versterking zijn. Ajax kijkt niet verder dan hun neus lang. Ze proberen het bij een paar oud spelers. Die zeggen nee dus vervolgens gaan we ons verschuilen achter het feit dat spelers toch niet willen.
Onze scouting is zwaar ruk. Ja talenten jong oppikken doen ze goed maar verder zwaar klote. Een goede scout weet hoe lang contracten lopen. Welke goede speler vaak op de bank zit en weer graag wil spelen. Dat soort feiten missen ze gewoon bij Ajax
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 07:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is onzin om te denken dat sinkgraven ons kampioen maakt.
waarvoor zou je anders een speler kopen?
iemand die verse thee en lekkere koekjes neer zet/legt in de rust.
dat is pas onzin, sinkgraven gaat duarte vervangen maar die gast zie ik al jaren niet.

waarom zouden nouri en van beek niet in ajax 1 kunnen spelen?
als ze zo goed zijn als ze zeggen dan kan je op je 16de echt wel je debuut maken.
net als dat seedorf deed in de jaren 90

dus een middenvelder hebben we niet nodig.
eerder een verdediger

op dit forum word ook gezegd dat ajax die stoeltjes moet vervangen.
zeg ik dat ze daar die 7 miljoen voor kunnen gebruiken, is het weer niet goed
Een brede en sterke bank maakt je kampioen dat weet zo'n beetje iedereen. Dus Sinkgraven kan ons indirect kampioen aken want als Andersen ruk speelt kan je Sinkgraven brengen en misschien verkeed hij wel in betere vorm dn=an Andersen. Dus ja ook talenten, ook voor in de breedte, kunnen je kampioen maken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 januari 2015 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Naast Serero, Andersen en Klaasen kunnen ook Schone, Riedewald, Bazoer, Kishna, Fisher, Nouri en Van beek op het middenveld spelen
lijkt mij voldoende
Boilesen is nog niet eens fit of net en de vraag is voor hoe lang.
Zelfde voor Fischer, Kishna lijkt me niet echt een middevelder, Schone is ook niks op het middenveld,
Nouri lijkt me er ook nog niet klaar voor. Nog meer spelers zonder eredivisie ervaring
betekent nog meer grilligheid. Psv vorig jaar vergeten? Was of top of helemaal niks.
Dat zie je nu al bij ons eerste half uur top rest vd wedstrijd niks
Eide
 Eide - donderdag 22 januari 2015 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat soort feiten missen ze gewoon bij Ajax
Ok, en dat weet jij omdat?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 januari 2015 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Heb ik beweerd dat Marin een ervaren speler is?? Nee maar zou wel een prima versterking zijn. Ajax kijkt niet verder dan hun neus lang. Ze proberen het bij een paar oud spelers. Die zeggen nee dus vervolgens gaan we ons verschuilen achter het feit dat spelers toch niet willen.
Onze scouting is zwaar ruk. Ja talenten jong oppikken doen ze goed maar verder zwaar klote. Een goede scout weet hoe lang contracten lopen. Welke goede speler vaak op de bank zit en weer graag wil spelen. Dat soort feiten missen ze gewoon bij Ajax
En toch is dat juist gek met Overmars, Stam, Sar enz enz binnen je club.
Zie geen talenten van Arsenal, Man united, Milan terwijl je toch connecties moet hebben?
Cambuur haalde ook Rusnak van City en nu hebben ze er weer eentje (
Of dat wat is moet nog blijken). Zwolle haalde ook Necid en waarschijnlijk had die
nog nooit van Pec gehoord. Zelfde met Ogbeche bij Cambuur. Waarom zet Ajax niet iets hoger in?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 januari 2015 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Ok, en dat weet jij omdat?
Omdat we Zimling aangetrokken hebben terwijl we wisten dat Blind ging vertrekken.
Als er nog iemand twijfelt of we beter Mokotjo voor een prikkie hadden kunnen halen moet
maar eens een potje van Twente kijken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 januari 2015 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

het gaat erom of je goed kan voetballen.
fysiek compenseert het gebrek aan technische goed kunnen voetballen.

ik denk dat nouri en van beek dat niet nodig zal hebben
Fysiek is ook kracht om 90 minuten op eredivisie niveau te kunnen spelen. .
Eide
 Eide - donderdag 22 januari 2015 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Omdat we Zimling aangetrokken hebben terwijl we wisten dat Blind ging vertrekken.
Als er nog iemand twijfelt of we beter Mokotjo voor een prikkie hadden kunnen halen moet
Mokotjo speelt anders ook niet heel goed bij Twente. Hij is daar absoluut niet zo bepalend als hij bij PEC Zwolle was. Zimling was inderdaad een last minute gokje die verkeerd is uitgepakt.

Feit is en blijft dat Ajax echt wel probeert ervaren krachten aan te trekken maar dat ze daarbij wel naar een bepaald types zoeken en niet spelers aantrekken omdat ze nu eenmaal ervaren zijn. En helaas voor Ajax hebben ze van de spelers bij wie Ajax het heeft geprobeerd aangegeven dat ze niet of nog niet terug willen komen. En van sommige is de magie ook wel af, zoals Heitinga.

Het is dus geen zaak van al dan niet de mogelijkheden hebben (want die heeft Ajax) of goede scouting (die Ajax ook duidelijk heeft, maar gericht op jonge spelers). Het is een zaak van de juiste speler vinden die ook niet naar Ajax wil. Rn kennelijk is dat een schaars goed. Als je ziet dat Maduro feitelijk een open sollicitatie doet en Ajax daar niets mee doet is de conclusie dat Ajax van mening is dat ze heel kritisch kunnen zijn over het aantrekken van ervaring.

Ik zou zelf denk ik wel een gokje willen wagen met Maduro als ik FdB was geweest. Maar goed, ik ben FdB niet.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 07:42 schreef Hummel10 het volgende:
Ga jij voor 7 miljoen het stadion maar mooi maken. Doe mij Sinkgraven maar
Mooie concurrent voor ons zwakke middeveld met Serero--Andersen---Klaassen
want voor nu heb je alleen Bazoer achter de hand.
Volgens mij kunnen er heel wat meer op het middenveld spelen. Riedewald, Viergever, Schone, Fischer, Kishna..

En Sinkgraven mag van mij best komen, maar denk aub niet dat die wel even het verschil gaat maken. Ook hij is een jonge grillige speler die pas een pot of 20 gespeeld heeft..
Eide
 Eide - donderdag 22 januari 2015 - 09:22   quote  deeplink  
Als Ajax iemand haalt, laat ze dan alsnog Brian Ruiz halen. Ervaren, veelzijdig en bekend met het Nederlandse voetbal. Hij schijnt overigens naar Brazilië te gaan maar goed.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden maar laat wekelijks toch echt andere dingen zien die jouw mening onderuit halen. Maar ja elke speler niet goed genoeg vinden of iets vinden waarom hij toch niet bij Ajax wil spelen is wel heel makkelijk.
Dat soort dingen zal je van mij dan ook niet lezen..

Spelers zijn uiteraard welkom als ze ons versterken. Guardado had voor ons zeker een versterking geweest.. Sinkgraven is een aanvulling op onze talenten, en dus ook welkom. Maar El Ahmadi vind ik dat in geen enkel opzicht.. Clasie zou ik wel graag zien..Wijnaldum ook wel..
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt maar ik bedoelde meer dat ze geen spelers meer rechtstreeks uit Z-amerika halen. Guadado speelt al jaren in Europa
Het schijnt dat die gasten veel eigendom zijn van investeringsmaatschappijen. En daar doet Ajax geen zaken mee.. En terecht zo blijkt, want het wordt niet voor niets waarschijnlijk verboden..
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een brede en sterke bank maakt je kampioen dat weet zo'n beetje iedereen. Dus Sinkgraven kan ons indirect kampioen aken want als Andersen ruk speelt kan je Sinkgraven brengen en misschien verkeed hij wel in betere vorm dn=an Andersen. Dus ja ook talenten, ook voor in de breedte, kunnen je kampioen maken.
Dan kan je ook Nouri en of vd Beek doorschuiven toch?? Of zijn die daar nog niet aan toe?
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Die kijk ik iedere week, en ik zie hem zelden goed spelen.
nora
 nora - donderdag 22 januari 2015 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen er heel wat meer op het middenveld spelen. Riedewald, Viergever, Schone, Fischer, Kishna..

En Sinkgraven mag van mij best komen, maar denk aub niet dat die wel even het verschil gaat maken. Ook hij is een jonge grillige speler die pas een pot of 20 gespeeld heeft..
Riedewald is 18 Kishna kan geen middenveld spelen en Viergever is middelmaat, en is Fischer moet nog een tijdje wennen is er lang uitgeweest en ja Sinkgraven kan je wel meteen inzetten meer minuten op het middenveld als al die 4 namen bij elkaar.
Eide
 Eide - donderdag 22 januari 2015 - 09:33   quote  deeplink  
Vrijwel alle Zuid-Amerikaanse spelers zitten ondergebracht bij investeringsmaatschappijen. Dat is een schijnwereld die het Zuid-Amerikaanse voetbal financieel overeind houdt want die clubs hebben niets te makken. Het aanstaande verbod op dergelijke constructies is een bron van grote zorg in Zuid-Amerika want de clubs daar kunnen de spelers zelf niet betalen.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:32 schreef nora het volgende:

[..]

Riedewald is 18 Kishna kan geen middenveld spelen en Viergever is middelmaat, en is Fischer moet nog een tijdje wennen is er lang uitgeweest en ja Sinkgraven kan je wel meteen inzetten meer minuten op het middenveld als al die 4 namen bij elkaar.
Kishna speelt een aantal goede wedstrijden bij Jong Ajax vanaf het middenveld, en kan dat dus zeer zeker wel..

Ik heb een andere mening over die spelers.. Maar Sinkgraven is wat mij betreft van harte welkom hoor, maar die gaat echt dit elftal niet even bij de hand nemen..
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:33 schreef Eide het volgende:
Vrijwel alle Zuid-Amerikaanse spelers zitten ondergebracht bij investeringsmaatschappijen. Dat is een schijnwereld die het Zuid-Amerikaanse voetbal financieel overeind houdt want die clubs hebben niets te makken. Het aanstaande verbod op dergelijke constructies is een bron van grote zorg in Zuid-Amerika want de clubs daar kunnen de spelers zelf niet betalen.
Jup, en misschien dat er dan wel wat te halen valt mocht dat gebeuren, dan zullen er spelers gaan vertrekken en niet iedere goede speler zal direct bij een top club kunnen aansluiten in Europa..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Boilesen is nog niet eens fit of net en de vraag is voor hoe lang.
Zelfde voor Fischer, Kishna lijkt me niet echt een middevelder, Schone is ook niks op het middenveld,
Nouri lijkt me er ook nog niet klaar voor. Nog meer spelers zonder eredivisie ervaring
betekent nog meer grilligheid. Psv vorig jaar vergeten? Was of top of helemaal niks.
Dat zie je nu al bij ons eerste half uur top rest vd wedstrijd niks
als je de grilligheid wil aanpakken dan kom je toch niet uit op sinkgraven.
sinkgraven heeft maar 17 wedstrijden bij Heerenveen er op zitten.
niet de man die ervaring en leeftijd omhoog zal krikken.

bied miljoenen op spelers die op de bank of nog erger op de tribune zitten bij grote clubs.
of spelers die aan het einde van hun carrière zitten
daarmee zorg je voor een impuls wat jij en andere graag zien.

dus niet sinkgraven maar essien of van ginkel
nora
 nora - donderdag 22 januari 2015 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan kan je ook Nouri en of vd Beek doorschuiven toch?? Of zijn die daar nog niet aan toe?
Nee laat die gasten eerst aan het seniorenvoetbal wennen !!
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 10:57   quote  deeplink  
Wat ik me weleens afvraag..

Jongens als Giovani Dos Santos ( om maar een voorbeeld te noemen) van Villareal spelen eigenlijk niet om de echte prijzen mee, en zullen ook geen 10 miljoen per jaar verdienen. Als zo'n jongen uit het contract loopt, is zo'n gast dan te porren voor Ajax?? Of inderdaad de bankzitters van de ploegen net onder de top, gasten zoals Maduro jaren is geweest in Spanje, niet veel spelend maar wel veel potentie..

En zouden dat soort gasten Ajax beter maken.. Guardado van PSV is namelijk precies zo'n jongen en blijkt een goede aanvulling bij PSV..

En in Spanje met name denkt men wel groots over Ajax.. Niet voor niets dat we gewoon jongens als Gabri en Olequer konden halen een paar jaar terug, dat waren toch gasten die net de CL hadden gewonnen..
nora
 nora - donderdag 22 januari 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 10:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

als je de grilligheid wil aanpakken dan kom je toch niet uit op sinkgraven.
sinkgraven heeft maar 17 wedstrijden bij Heerenveen er op zitten.
niet de man die ervaring en leeftijd omhoog zal krikken.

bied miljoenen op spelers die op de bank of nog erger op de tribune zitten bij grote clubs.
of spelers die aan het einde van hun carrière zitten
daarmee zorg je voor een impuls wat jij en andere graag zien.

dus niet sinkgraven maar essien of van ginkel
Van Ginkel wil niet naar de Eredivisie en Essien is over en sluiten dus kom maar met betere oplossingen ??? Sinkgraven of Propper dus
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 08:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Fysiek is ook kracht om 90 minuten op eredivisie niveau te kunnen spelen. .
als dat zo is dan zijn mensen van Ethiopië misschien iets voor ajax.
die kunnen vast 90 min lang rennen of ze ook kunnen voetballen dat is blijkbaar niet nodig.

dus je begrijpt vast wel dat dit niet is wat nodig is.

het is filosofie van onze nummer 14
hij zegt als je een duel verliest dan ben je voetballend niet sterk genoeg
je zet dennis van der geest ook niet in de verdediging

natuurlijk is het ook belangrijk om uithoudingsvermogen te hebben, anders kan je ook niet voetballen.
een boekenkast kan heel goed kaatsen maar rennen heb ik dat niet zien doen
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 10:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

als dat zo is dan zijn mensen van Ethiopië misschien iets voor ajax.
die kunnen vast 90 min lang rennen of ze ook kunnen voetballen dat is blijkbaar niet nodig.

dus je begrijpt vast wel dat dit niet is wat nodig is.

het is filosofie van onze nummer 14
hij zegt als je een duel verliest dan ben je voetballend niet sterk genoeg
je zet dennis van der geest ook niet in de verdediging

natuurlijk is het ook belangrijk om uithoudingsvermogen te hebben, anders kan je ook niet voetballen.
een boekenkast kan heel goed kaatsen maar rennen heb ik dat niet zien doen
Het is een onderdeel van een goede voetballer die wel degelijk nodig is.. Broodnodig zelfs.
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi he de IDEALE situatie schertsen terwijl de werkelijkheid totaal anders is. Je hebt zelf te pas en onpas aangegeven dat je Schone niet als middenvelder ziet(of in ieder geval niet goed genoeg vind) dus je praat jezelf tegen. De aankoop van enkele miljoenen, meneertje Viergever, is zowel op CVM als LB voorbij gestreefd door Riedewald en mag nu bestempeld worden als miskoop.
Boilsesen viel weg dus ben je ook meteen je tweede cvm(Riedewald) kwijt want die speelt nu LB.
Kishna is een AANVALLER en geen middenvelder.
Dus door nu gewoon de feiten erbij te halen weet je dat je eigenlijk nonsens aan het schrijven bent.
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Het schijnt dat die gasten veel eigendom zijn van investeringsmaatschappijen. En daar doet Ajax geen zaken mee.. En terecht zo blijkt, want het wordt niet voor niets waarschijnlijk verboden..
Daar ben ik het ook zeker mee eens maar omdat sommigen blijven schreeuwen over Z-Amerikaanse spelers wilde ik alleen aangeven dat Ajax dat niet snel zou doen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 10:58 schreef nora het volgende:

[..]

Van Ginkel wil niet naar de Eredivisie en Essien is over en sluiten dus kom maar met betere oplossingen ??? Sinkgraven of Propper dus
haha ja, die spelers zijn ervaren en krikken leeftijd om hoog.
hoeveel prijzen hebben zij al gewonnen in hun carrière

van ginkel en esssien waren maar voorbeelden
chelsea, real, barca, city of bayern hebben toch wel spelers die ervaren zijn en niet meer spelen.
ze hebben ook vast genoeg verdiend om ff lekker te ballen bij Ajax.

of een speler uit rusland, met die roebel verdien je nu ook niks.
wellicht is daar een ervare speler te halen
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Die kijk ik iedere week, en ik zie hem zelden goed spelen.
Klopt maar is wel drie klasse beter dan Zimling en voor het bedrag waarvoor Zimling HUURT had je Mokotjo definitief kunnen aantrekken en in Mokoktjo zit nog rek plus dat ik van Mokoktjo heb gezien dat het wel kan dat heb ik van Zimling nog nooit gezien
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Wat ik me weleens afvraag..

Jongens als Giovani Dos Santos ( om maar een voorbeeld te noemen) van Villareal spelen eigenlijk niet om de echte prijzen mee, en zullen ook geen 10 miljoen per jaar verdienen. Als zo'n jongen uit het contract loopt, is zo'n gast dan te porren voor Ajax?? Of inderdaad de bankzitters van de ploegen net onder de top, gasten zoals Maduro jaren is geweest in Spanje, niet veel spelend maar wel veel potentie..

En zouden dat soort gasten Ajax beter maken.. Guardado van PSV is namelijk precies zo'n jongen en blijkt een goede aanvulling bij PSV..

En in Spanje met name denkt men wel groots over Ajax.. Niet voor niets dat we gewoon jongens als Gabri en Olequer konden halen een paar jaar terug, dat waren toch gasten die net de CL hadden gewonnen..
Zomaar eens een paar namen die ik wel vind opvallen in Spanje..

Sergia Garcia en Salva Sevillia van Espanyol.
Lafita en Pedro Leon van Getafe.
Orelana en Cabral van Celta de Vigo
Perez en Negredo van Valencia
Gameiro van Sevilla..

Allemaal jongens die uit contracten lopen of niet heel veel spelen, maar wel veel ervaring hebben en goed kunnen voetballen en of verdedigen..
Sommigen zullen misschien niet goed genoeg zijn of niet haalbaar blijken.. Maar naar mijn idee moet je in zo'n pot gaan vissen..
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mooi he de IDEALE situatie schertsen terwijl de werkelijkheid totaal anders is. Je hebt zelf te pas en onpas aangegeven dat je Schone niet als middenvelder ziet(of in ieder geval niet goed genoeg vind) dus je praat jezelf tegen. De aankoop van enkele miljoenen, meneertje Viergever, is zowel op CVM als LB voorbij gestreefd door Riedewald en mag nu bestempeld worden als miskoop.
Boilsesen viel weg dus ben je ook meteen je tweede cvm(Riedewald) kwijt want die speelt nu LB.
Kishna is een AANVALLER en geen middenvelder.
Dus door nu gewoon de feiten erbij te halen weet je dat je eigenlijk nonsens aan het schrijven bent.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Dat ik mensen liever niet op bepaalde posities zie spelen wil toch niet zeggen dat ze er niet kunnen spelen. Het is niet alsof ik deze mensen als basis speler wil op die posities, maar het zouden prima vervangers kunnen zijn..

En jij kan het wel feiten noemen, volgens mij is het niets meer dan een mening die je verkondigt.. En mijn mening is anders als die van jou..
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 09:22 schreef Eide het volgende:
Als Ajax iemand haalt, laat ze dan alsnog Brian Ruiz halen. Ervaren, veelzijdig en bekend met het Nederlandse voetbal. Hij schijnt overigens naar Brazilië te gaan maar goed.
PSV is ook weer in de markt lees ik overal op internet na het wegvallen van Jozefszoon. Das toch ook geen beleid meer daar. Een wisselspeler valt weg en meteen gaan ze de transfermarkt op.
Ruiz zou prima bij ons passen. Die kan prima op het middenveld spelen.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

haha ja, die spelers zijn ervaren en krikken leeftijd om hoog.
hoeveel prijzen hebben zij al gewonnen in hun carrière

van ginkel en esssien waren maar voorbeelden
chelsea, real, barca, city of bayern hebben toch wel spelers die ervaren zijn en niet meer spelen.
ze hebben ook vast genoeg verdiend om ff lekker te ballen bij Ajax.

of een speler uit rusland, met die roebel verdien je nu ook niks.
wellicht is daar een ervare speler te halen
Ligt er maar net aan hoeveel van die roebels je betaald krijgt..
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt maar is wel drie klasse beter dan Zimling en voor het bedrag waarvoor Zimling HUURT had je Mokotjo definitief kunnen aantrekken en in Mokoktjo zit nog rek plus dat ik van Mokoktjo heb gezien dat het wel kan dat heb ik van Zimling nog nooit gezien
Maar daar hebben we dus niks aan, talent is er al meer dan genoeg.. We hebben jongens nodig die er direct staan en Ajax naar een hoger plan tillen..
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Dat ik mensen liever niet op bepaalde posities zie spelen wil toch niet zeggen dat ze er niet kunnen spelen. Het is niet alsof ik deze mensen als basis speler wil op die posities, maar het zouden prima vervangers kunnen zijn..

En jij kan het wel feiten noemen, volgens mij is het niets meer dan een mening die je verkondigt.. En mijn mening is anders als die van jou..
Het is een feit dat ook de FdB schone niet als middenvelder ziet anders hij Bazoer daar niet neergezet maar eerder El Ghazi gebracht en Schone daar neergezet.. Feit is ook dat Riedewald Viergever op zowel LB als CVM voorbij is en is Viergever nu al een miskoop. FdB heeft ook aangegeven dat het experiment Viergever als CVM vooralsnog mislukt is dus is hij op dit moment niet meer dan een stand-in voor Moisander. Weer een paar miljoen weg!!
Als van het bovenstaande iets niet waar is dan hoor ik het graag van je
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is een onderdeel van een goede voetballer die wel degelijk nodig is.. Broodnodig zelfs.
wat bedoel je?

fysiek kun je op 2 verschillende manieren bekijken?
uithoudingsvermogen en kracht.
die 2 dingen zijn niet het zelfde.
een sumo worstelaar is totaal geen marthonloper.
maar zijn wel beide fysiek sterk

dus bedoel je dat een voetballer uithoudingsvermogen nodig heeft of kracht?

als jij de bal hebt dan heb je weinig aan kracht, je kan het namelijk voetballend oplossen
als jij de bal niet hebt dan moet je de bal afpakken en niet de man afpakken van de bal.

serero is qua kracht niet sterk maar wel voetballend sterk om een bal af te pakken

uithoudingsvermogen is wel belangrijk, je moet namelijk 90 min kunnen gaan.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het is een feit dat ook de FdB schone niet als middenvelder ziet anders hij Bazoer daar niet neergezet maar eerder El Ghazi gebracht en Schone daar neergezet.. Feit is ook dat Riedewald Viergever op zowel LB als CVM voorbij is en is Viergever nu al een miskoop. FdB heeft ook aangegeven dat het experiment Viergever als CVM vooralsnog mislukt is dus is hij op dit moment niet meer dan een stand-in voor Moisander. Weer een paar miljoen weg!!
Als van het bovenstaande iets niet waar is dan hoor ik het graag van je
Jou mening is dat hij een miskoop is dat is geen feit.. Schone is van origine gewoon een middenvelder, en absoluut geen aanvaller. Viergever valt in voor Riedewald en niet voor Moisander.

Er is heel veel kritiek op het opstellings en wissels beleid van de Boer. Maar nu het uitkomt kan je dat wel gebruiken waarom spelers ergens wel of niet geschikt voor zijn??
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar daar hebben we dus niks aan, talent is er al meer dan genoeg.. We hebben jongens nodig die er direct staan en Ajax naar een hoger plan tillen..
Ja dat doet Zimling wel voor een huursom van een miljoen dan koop ik tien keer liever een Mokotjo voor 1,5 miljoen die ten eerste al beter is dan Zimling, eigendom is dus kan nog geld opleveren, er zit nog rek in Mokotjo en hij heeft al laten zien dat hij heel goed kan voetballen. Man man wat heb jij boter op je hoofd.
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

wat bedoel je?

fysiek kun je op 2 verschillende manieren bekijken?
uithoudingsvermogen en kracht.
die 2 dingen zijn niet het zelfde.
een sumo worstelaar is totaal geen marthonloper.
maar zijn wel beide fysiek sterk

dus bedoel je dat een voetballer uithoudingsvermogen nodig heeft of kracht?

als jij de bal hebt dan heb je weinig aan kracht, je kan het namelijk voetballend oplossen
als jij de bal niet hebt dan moet je de bal afpakken en niet de man afpakken van de bal.

serero is qua kracht niet sterk maar wel voetballend sterk om een bal af te pakken

uithoudingsvermogen is wel belangrijk, je moet namelijk 90 min kunnen gaan.
In een elftal heb je beide nodig, maar in ieder geval 11 op het veld met het goede uithoudingsvermogen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoeveel van die roebels je betaald krijgt..
zal wel evenveel zijn als voor de crisis daar begon.
crisis is daar veel erger dan hier ooit is geweest.
als je het nieuws even hebt gevolgd willen mensen daar weg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 januari 2015 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Jou mening is dat hij een miskoop is dat is geen feit.. Schone is van origine gewoon een middenvelder, en absoluut geen aanvaller. Viergever valt in voor Riedewald en niet voor Moisander.

Er is heel veel kritiek op het opstellings en wissels beleid van de Boer. Maar nu het uitkomt kan je dat wel gebruiken waarom spelers ergens wel of niet geschikt voor zijn??
Nee als hij nu op twee plekken al voorbij is gestreefd door een A-junior en dan nog zeggen dat het geen miskoop is! Lachwekkend. Viergever is wel de stand-in van Moisander als er iets met Niklas gebeurd(Mocht Riedewald dat ook zinnen dan is het helemaal klaar met Viergever)dat weet jij stiekum zelf ook wel en dat hij nu een paar keer er in komt voor Riedewals doet daar niks aan af

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 januari 2015 door Brandje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:18 schreef remco k het volgende:

[..]

In een elftal heb je beide nodig, maar in ieder geval 11 op het veld met het goede uithoudingsvermogen.
speler van 16 of van 20 maakt geen verschil of iemand een beter of slechter uithoudingsvermogen heeft.
dat ligt meer aan de bouw van het lichaam of je moet 35 jaar of ouder zijn, dan kan het verschillen

andersen is qua kracht net zo zwak als nouri dus een prima vervanger
remco k
 remco k - donderdag 22 januari 2015 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

speler van 16 of van 20 maakt geen verschil of iemand een beter of slechter uithoudingsvermogen heeft.
dat ligt meer aan de bouw van het lichaam of je moet 35 jaar of ouder zijn, dan kan het verschillen

Dat maakt wel degelijk verschil.. Jonge jongens hebben dat uithoudingsvermogen gewoon niet..

Maar als het een prima vervanger is, waarom speelt ie dan niet, volgens alle ingewijden heeft die jongen meer talent in zijn linkerteen als het hele eerste elftal bij elkaar..
Brandje
 Brandje - donderdag 22 januari 2015 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Prima dan trekken we niemand aan en gaan we vol voor de jeugd maar dan moeten we ook met zijn allen gaan stoppen dat het spel matig en wisselvallig is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat maakt wel degelijk verschil.. Jonge jongens hebben dat uithoudingsvermogen gewoon niet..

Maar als het een prima vervanger is, waarom speelt ie dan niet, volgens alle ingewijden heeft die jongen meer talent in zijn linkerteen als het hele eerste elftal bij elkaar..
omdat in Ajax A1 speelt en 2 wedstrijden in een weekend is voor iedereen te veel.
en omdat er nog genoeg alternatieven zijn.

hij is nog maar 1ste jaars A en traint nu al mee met het 1ste.
volgens de boer kan hij het prima aan, dat zeggen de spelers van het 1ste ook.
dus het zal mij niks verbazen dat hij korte termijn zijn debuut gaat maken.

daarnaast is A1 wel actief op CL niveau en Ajax wil daar ver komen.
goed voor ontwikkeling van andere spelers die in A1 zitten, die nog niet zo ver zijn dat ze mee kunnen trainen met het 1ste.
om ver te komen moet je wel regelmatig in het zelfde formatie spelen

dus genoeg redenen om hem nog niet te zien

maar ik kan vanuit mijn luie stoel niet bepalen of zijn uithoudingsvermogen wel of niet goed genoeg is.
maar ik ga niet af op leeftijd.
dat kan volgens mij niet, iemand van 88 kan prima uithoudingsvermogen hebben, dan kan iemand van 16 dat volgens mij ook.
maar 15/16 is wel de grens, want lichaam en dan vooral de longen moeten wel volgroeid zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 januari 2015 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 januari 2015 - 11:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Prima dan trekken we niemand aan en gaan we vol voor de jeugd maar dan moeten we ook met zijn allen gaan stoppen dat het spel matig en wisselvallig is.
volgens mij waren we vorig jaar vrij constant bezig.
volgens mij zijn ze nu dan ook een jaar ouder.

volgens mij zijn ze nu ook constant, namelijk constant matig.
dus wisselvallig zijn ze niet.

matig heeft met vorm te maken en niet met jeugd

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

0.0078668