BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:14   quote  deeplink  
Als Ajax niks doet en het loopt alles mis dan zullen ze de supporters snel tegen zich krijgen. Ik denk dat ze daar zeker rekening mee houden! laat het zien zou ik zeggen!
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
Je wordt kampioen door een goede selectie. Door ontbreken van klaassen was er weinig structuur en creativiteit. Hoeveel kansen heeft Ajax nu gecreëerd?

Een Sinkgraven voegt ook in dit Ajax iets toe. Het huidige probleem is dat het elftal niet loopt. Dat ziet iedereen. De aansturing is slecht, zelf met balbezit en rondspelen heeft Ajax het moeilijk.

Dit Ajax mist kwaliteit en overtuiging, dat is toch duidelijk?
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:01 schreef Ajax Warrior het volgende:
En o ja in 180 minuten tegen die kakkerlakken 0 tegendoelpunten. ;-) ;-)
ja maar gauw een staatslot kopen met zoveel mazzel win je zeker
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:18 schreef nora het volgende:

[..]

ja maar gauw een staatslot kopen met zoveel mazzel win je zeker
Hahaha het positieve eruit halen nora!
Eide
 Eide - zondag 25 januari 2015 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Als Ajax niks doet en het loopt alles mis dan zullen ze de supporters snel tegen zich krijgen.
En ik mag toch hopen dat heel Ajax daar volledig en geheel schijt aan heeft.

Je moet de supporters wat bieden, meer als wat nu geboden wordt. Het zijn feitelijk betalende klanten en die moet je waar voor hun geld bieden. Maar de supporters mogen nooit maar dan ook nooit het handelen van de club op bijvoorbeeld de transfermarkt beinvloeden.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:20   quote  deeplink  
PSV wint dan gisteravond. maar daar zat ook meer geluk bij. Ook zij overtuigen niet. daarom zie ik Ajax met de juiste aankopen nog wel kans maken om opnieuw kampioen te worden. Het huidige Ajax geef ik weinig kans meer!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Als Ajax niks doet en het loopt alles mis dan zullen ze de supporters snel tegen zich krijgen. Ik denk dat ze daar zeker rekening mee houden! laat het zien zou ik zeggen!
Gelul.....ik sta ten alle tijden achter mijn club en er zijn er meer die zo denken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Ben je klaar Bobby1972 of lul je alleen tegen jezelf? 30 opeenvolgende reacties met precies dezelfde strekking. Kan je beter 1 post plaatsen. ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Je moet de supporters wat bieden, meer als wat nu geboden wordt. Het zijn feitelijk betalende klanten en die moet je waar voor hun geld bieden. Maar de supporters mogen nooit maar dan ook nooit het handelen van de club op bijvoorbeeld de transfermarkt beinvloeden.
Ik heb het over respect. Natuurlijk moet het op een nette en beschaafde manier. Maar dit kun je je supporters niet blijven verkopen....toch?
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:21   quote  deeplink  
En als de filosofie is met eigen jeugd komen we er wel. Handel daar dan ook maar naar, dit seizoen is toch al verkloot. Weg met al die gore middelmaat en stel al je top jeugd maar op (al zitten ze nu nog in A1). Zullen dan geregeld op hun bek gaan, maar onder het motto slechter kan het niet worden, wel leuker ... zie ik dan liever (hopelijk) de frisheid terugkeren. Zimling onmiddelijk oprotten, Schone net zo lang trainen tot je wel langer dan 5 minuten inzet kunt tonen, Sjokkie rondjes sjokken tot je voetbalschoenen uit elkaar pleuren, Moisander een cursusje verdedigen bij de LOI aanbieden, Viergever gratis teruggeven aan AZ. En bovenal iedereen die meer dan 1 tikkie breed of terug geeft onmiddelijk wisselen en de komende weken laten trainen op het de bal vooruit spelen.
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
wat en voor wie zouden we een speler moeten halen?

cillissen is een prima keeper
van rhijn deed verdedigend zijn werk
van der hoorn is prima stand in voor veltman
moissander speelde niet slecht, kwam er vaak tussen en ruimde dan ook op
boillissen is een prima linksback, enkel te vaak geblesseerd, maar riedewald is een prima vervanger
serrero is een prima cvm
andersen zit in de zelfde periode als eriksen ooit zat
klaassen is een prima mid en de beste speler
kishna, schone en el ghazi zijn prima buitenspelers
milik en siggy zijn prima spitsen

je zou de bank kunnen versterken, maar volgens mij willen we dat niet met aankopen doen
Nee weer zo kortzichtig kijk dan wat je op je middenveld moet zetten bij blessures en/of vormverlies invallers vandaag een jongen van 18 en een amateur uit de onderbond
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:20 schreef Eide het volgende:

[..]

+33 ouwe! Hoe kut ook soms!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Gelul.....ik sta ten alle tijden achter mijn club en er zijn er meer die zo denken
Inderdaad ouwe!
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha het positieve eruit halen nora!
oke sorry man ik ben zo geschrokken van mijn Ajax thuis in de eigen Arena
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:23   quote  deeplink  
Dit Ajax is geen elftal, en dat zegt alles!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:22 schreef nora het volgende:

[..]

Nee weer zo kortzichtig kijk dan wat je op je middenveld moet zetten bij blessures en/of vormverlies invallers vandaag een jongen van 18 en een amateur uit de onderbond
En die jongen van 18 deed het meer dan perfect. Maar inderdaad ouwe, met Sinkgraven in het elftal hadden we gewonnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 januari 2015 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:23 schreef nora het volgende:

[..]

oke sorry man ik ben zo geschrokken van mijn Ajax thuis in de eigen Arena
Ik ook maar over 180 minuten slecht voetbal 4 punten pakken en 0 tegendoelpunten krijgen is toch perfect?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:25   quote  deeplink  
Wanneer het bij Ajax weer gaat lopen komen de resultaten ook wel. Alleen het spel is zo traag en zonder structuur. Dat is wel een serieus probleem!
Appie53
 Appie53 - zondag 25 januari 2015 - 15:26   quote  deeplink  
Moisander: als we verder alles winnen worden we kampioen!
Prima opvolger voor premier Rutte.
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
wat en voor wie zouden we een speler moeten halen?

cillissen is een prima keeper
van rhijn deed verdedigend zijn werk
van der hoorn is prima stand in voor veltman
moissander speelde niet slecht, kwam er vaak tussen en ruimde dan ook op
boillissen is een prima linksback, enkel te vaak geblesseerd, maar riedewald is een prima vervanger
serrero is een prima cvm
andersen zit in de zelfde periode als eriksen ooit zat
klaassen is een prima mid en de beste speler
kishna, schone en el ghazi zijn prima buitenspelers
milik en siggy zijn prima spitsen

je zou de bank kunnen versterken, maar volgens mij willen we dat niet met aankopen doen

Toch raar dan dat je met deze selectie nauwelijks aan voetballen toe komt? En met een beetje pech dit seizoen helemaal NERGENS voor mee doet. De kwaliteit in de breedte is gewoon onvoldoende en dat heeft zijn weerslag op de wel goede spelers (immers die hoeven geen moment te vrezen voor hun plekkie als er niemand in hun nek loopt te hijgen).
Pietje
 Pietje - zondag 25 januari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
Zo, ik ben weer eens in de ArenA geweest, zeer tegen de zin in van mijn vrouw in verband met mijn longontsteking die nog niet helemaal weg is. Goed ingepakt dus. Ik verwachtte namelijk een tot het bot toe gedreven Ajax om a) een gat te slaan met Feyenoord, b) het gat met PSV niet verder te laten oplopen, maar vooral c) de supporters een hart onder de riem de steken naar aanleiding van het totaal zinloze in brand steken van ons supportershome! Maar nee, niets van dat alles.

Wij werden in fases opnieuw onder de voet gelopen door wilskrachtige MANNEN, zoals Toornstra, Clasie en El Ahmadi, die aantoonden hoe je strijd moet leveren, hoe je jouw spitsen moet bedienen, hoe je de tegenstander moet opjagen. Onze JONGETJES, die opnieuw grossierden in de oeverloze kunst van de tikkies terug en de tikkies breed, in hakballetjes achter het standbeen die in dit soort wedstrijden totaal ongepast zijn, in tomeloos veel balverlies, bij wie de lange bal zo goed als constant niet aankwam, die permanent te laat waren om de afvallende bal op te pakken. En dan heb ik het opnieuw maar niet over coach Frank de Boer, die veel te defensief wisselt. De nadruk bij hem ligt meestal om vooral niet te verliezen in plaats van het aloude Ajax-adagium van aanvallen met flair, meer doelpunten maken dan je tegenstander.

Vroeger bibberde ELKE tegenstander wanneer zij Ajax uit moesten spelen, waardoor wij als het ware meestal min of meer automatisch al met 1-0 voorstonden. Tegenwoordig denkt elke tegenstander, dat er in de ArenA wat te halen is. En terecht! Want in delen van de wedstrijd worden weggespeeld door ploegen als Cambuur, Excelsior, Heerenveen, FC Groningen doet godsgruwelijk pijn! Ik ben de wedstrijd in Rotterdam van enkele maanden geleden niet vergeten hoe we door de Rotterdammers werden weggespeeld, werden vernederd en hoe we de uitslag (0-1) hebben gestolen. Ook vandaag was het weer raak. Opnieuw had Feyenoord behoren te winnen. Ajax, nota bene thuisspelend, heeft zegge en schrijve 1 (EEN!) keer op doel geschoten en kreeg 0 (NUL!) hoekschoppen, terwijl Feyenoord een aantal goede mogelijkheden had bij 7 of 8 corners. Ajax speelde dus thuis, zonder uitpubliek Alleen Serero (opnieuw), Van der Hoorn (beslist) en doelman Cillissen scoorden een voldoende.

Ajax zit in mijn bloed en in mijn genen, al meer dan 60 jaar. Maar dit doet toch zo'n pijn Ik weet eerlijk gezegd niet wat er overheerst: mijn verdriet of mijn WOEDE!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Pietje --
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
dat weet niemand maar heeft wel meer ervaring en is gewoon een goede voetballer laat Bazoer nog effe wennen aan het senioren voetbal en ja je moet toch met me eens zijn dat als je als Ajax zijnde een Zimling moet laten invallen dan is er wat goed mis met onze club toch ?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ook maar over 180 minuten slecht voetbal 4 punten pakken en 0 tegendoelpunten krijgen is toch perfect?
Alleen wordt je hiermee misschien 2e, maar geen kampioen. Je wil als Ajax toch opnieuw kampioen worden. Het is ook niet zo dat PSV nu zo geweldig speelt. Dan is er weinig voor nodig om het beter te doen dan nu. Betere spelers laten de andere ook beter spelen. Ook daar is Ajax nu bij gebaat!
Eide
 Eide - zondag 25 januari 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Maar dit kun je je supporters niet blijven verkopen....toch?
Het is ver ondermaats. En dat terwijl er in de maanden oktober en november best redelijk werd gespeeld en Ajax de afgelopen jaren na de redelijke maanden alleen maar beter werd. Nu zitten we in de onbekende situatie dat Ajax in december alleen maar slechter is gaan spelen en die lijn doorzet in januari.

Ik weet oprecht niet of kwaliteit wel het probleem is. Ik denk dat de individuele spelers zat kwaliteit hebben. Ik heb echt het idee dat het ontbreekt aan iemand die echt de lijnen uitzet, die echt het voetballende brein is van de ploeg. Iemand die altijd aanspeelbaar is en dan iets goeds doet met de bal. Iemand zoals Blind en Eriksen dat de afgelopen jaren zijn geweest.

Ik zie daarvoor ook niet zomaar een oplossing of Ajax moet toch VDV of Sneijder weten aan te trekken (kans nihil). In Nederland zie ik gewoon geen schikte speler die dat op zich kan nemen. Als de scouts wel zo'n speler zien raad ik Ajax aan er alles aan te doen zo iemand aan te trekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:27 schreef Pietje het volgende:
Zo, ik ben weer eens in de ArenA geweest, zeer tegen de zin in van mijn vrouw in verband met mijn longontsteking die nog niet helemaal weg is. Goed ingepakt dus. Ik verwachtte namelijk een tot het bot toe gedreven Ajax om a) een gat te slaan met Feyenoord, b) het gat met PSV niet verder te laten oplopen, maar vooral c) de supporters een hart onder de riem de steken naar aanleiding van het totaal zinloze in brand steken van ons supportershome! Maar nee, niets van dat alles.

Wij werden in fases opnieuw onder de voet gelopen door wilskrachtige MANNEN, zoals Toornstra, Clasie en El Ahmadi, die aantoonden hoe je strijd moet leveren, hoe je jouw spitsen moet bedienen, hoe je de tegenstander moet opjagen. Onze JONGETJES, die opnieuw grossierden in de oeverloze kunst van de tikkies terug en de tikkies breed, in hakballetjes achter het standbeen die in dit soort wedstrijden totaal ongepast zijn, in tomeloos veel balverlies, bij wie de lange bal zo goed als constant niet aankwam, die permanent te laat waren om de afvallende bal op te pakken. En dan heb ik het opnieuw maar niet over coach Frank de Boer, die veel te defensief wisselt. De nadruk bij hem ligt meestal om vooral niet te verliezen in plaats van het aloude Ajax-adagium van aanvallen met flair, meer doelpunten maken dan je tegenstander.

Vroeger bibberde ELKE tegenstander wanneer zij Ajax uit moesten spelen, waardoor wij als het ware meestal min of meer automatisch al met 1-0 voorstonden. Tegenwoordig denkt elke tegenstander, dat er in de ArenA wat te halen is. En terecht! Want in delen van de wedstrijd worden weggespeeld door ploegen als Cambuur, Excelsior, Heerenveen, FC Groningen doet godsgruwelijk pijn! Ik ben de wedstrijd in Rotterdam van enkele maanden geleden niet vergeten hoe we door de Rotterdammers werden weggespeeld, werden vernederd en hoe we de uitslag (0-1) hebben gestolen. Ook vandaag was het weer raak. Opnieuw had Feyenoord behoren te winnen. Ajax, nota bene thuisspelend, heeft zegge en schrijve 1 (EEN!) keer op doel geschoten en kreeg 0 (NUL!) hoekschoppen, terwijl Feyenoord een aantal goede mogelijkheden had bij 7 of 8 corners. Ajax speelde dus thuis, zonder uitpubliek Alleen Serero (opnieuw), Van der Hoorn (beslist) en doelman Cillissen scoorden een voldoende.

Ajax zit in mijn bloed en in mijn genen, al meer dan 60 jaar. Maar dit doet toch zon pijn Ik weet eerlijk gezegd niet wat er overheerst: mijn verdriet of mijn WOEDE!!
Daarom kan dit toch ook niet doorgaan?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:27 schreef nora het volgende:
dat weet niemand maar heeft wel meer ervaring en is gewoon een goede voetballer laat Bazoer nog effe wennen aan het senioren voetbal en ja je moet toch met me eens zijn dat als je als Ajax zijnde een Zimling moet laten invallen dan is er wat goed mis met onze club toch ?
Ik heb die Zimling helemaal niet gezien...
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:33   quote  deeplink  
"Het is ver ondermaats. En dat terwijl er in de maanden oktober en november best redelijk werd gespeeld en Ajax de afgelopen jaren na de redelijke maanden alleen maar beter werd. Nu zitten we in de onbekende situatie dat Ajax in december alleen maar slechter is gaan spelen en die lijn doorzet in januari. "

Ik had in november ook even de hoop dat het beter zou worden. maar inmiddels kun je wel de conclusie trekken dat dat niet de waarheid is.

Het is triest om te zien dat Ajax niet eens meer balvast is en zonder structuur haar wedstrijden speelt. Ajax creëert steeds minder kansen. Ajax gaat juiste steeds minder spelen, ik zie geen lichtpuntje tot beter spel. Dan moet je als Ajax jezelf eens in de spiegel gaan aankijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 15:34   quote  deeplink  
Bazoer vond ik nog niet eens zo slecht.
nora
 nora - zondag 25 januari 2015 - 15:35   quote  deeplink  
Nee dat klopt ik ook niet maar dat komt ook omdat hij zo snel is dat de camera,s hem niet kunnen volgen das jammer
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Achter je club staan is toch echt iets anders dan geen kritiek mogen hebben op het huidige kut beleid. Ik zit ook iedere wedstrijd als een soort veredelde sadomasochist voor de beeldbuis en maar hopen dat het weet beter gaat ... om vervolgens weer uren zo niet dagen met een klote gevoel rond te lopen, maar wel weer met de hoop dat het de volgende wedstrijd echt beter zal zijn. Ajax fan ben je niet voor even, maar voor het leven en de beleidsmannetjes moeten er alles aan doen om die onvoorwaardelijke trouw te belonen met een goed, agressief, flitsend en aanvallend Ajax. Er is nu iets geprobeerd en dat werkt niet echt, tenminste als je fan bent van overtuigend aanvallend Ajax voetbal, dus tijd om het beleid een beetje bij te stellen zodat het beste uit twee werelden samenkomt: maximale mogelijkheden voor de eigen jeugd aan de hand genomen door iets ervarener kwaliteit die mogelijk wat muntjes moet kosten, maar hè voetbal is een business en niet een of andere speeltuin.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:35 schreef nora het volgende:
Nee dat klopt ik ook niet maar dat komt ook omdat hij zo snel is dat de camera,s hem niet kunnen volgen das jammer
Kopen die gozer !!!!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 januari 2015 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik heb die Zimling helemaal niet gezien...
Deed ie mee dan?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:37 schreef pth het volgende:

[..]

Achter je club staan is toch echt iets anders dan geen kritiek mogen hebben op het huidige kut beleid. Ik zit ook iedere wedstrijd als een soort veredelde sadomasochist voor de beeldbuis en maar hopen dat het weet beter gaat ... om vervolgens weer uren zo niet dagen met een klote gevoel rond te lopen, maar wel weer met de hoop dat het de volgende wedstrijd echt beter zal zijn. Ajax fan ben je niet voor even, maar voor het leven en de beleidsmannetjes moeten er alles aan doen om die onvoorwaardelijke trouw te belonen met een goed, agressief, flitsend en aanvallend Ajax. Er is nu iets geprobeerd en dat werkt niet echt, tenminste als je fan bent van overtuigend aanvallend Ajax voetbal, dus tijd om het beleid een beetje bij te stellen zodat het beste uit twee werelden samenkomt: maximale mogelijkheden voor de eigen jeugd aan de hand genomen door iets ervarener kwaliteit die mogelijk wat muntjes moet kosten, maar hè voetbal is een business en niet een of andere speeltuin.
Van mij mag je kritiek hebben, hoort ook....maar ik zal nooit tegen mijn club keren en dat word gesuggereerd door Bobby
Eide
 Eide - zondag 25 januari 2015 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Bazoer vond ik nog niet eens zo slecht.
Hij voegde niets toe. Dat kan je hem niet kwalijk nemen maar zo is het wel. Hij was behoorlijk in de duels maar in balbezit voegde hij niets toe. Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van Andersen.

Juist daarom had ik gehoopt op Schone op 10. Je levert dan wel loopvermogen in, maar dat is iemand die met de bal vooruit kan denken en dat miste Ajax volledig vandaag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 25 januari 2015 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En die jongen van 18 deed het meer dan perfect. Maar inderdaad ouwe, met Sinkgraven in het elftal hadden we gewonnen.
met deze selectie en iets meer bravoure en strijd dan had je ook gewonnen

ik vond ook dat eriksen op de bank had gemoeten toen hij niet presteerde.
toen vond remco dat onzin.
maar elke vrijetrap en corner was drama.
ook leed eriksen zeer veel balverlies.

dan heb je een groot talent die het eigenlijk niet laat zien.
dan is het afwachten wanneer hij doorbreekt.
eriksen is doorgebroken en andersen gaat dat ook doen.

ajax heeft geen vervanger voor eriksen toen gehaald en dat zal ajax ook nu niet doen
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:27 schreef nora het volgende:
Neeeeeeeee een speler van het kaliber had niet eens op de bank mogen zitten. Klaassen valt weg, alternatief is Bazoer (overigens prima gedaan) en dan heeft een topclub als Ajax geen enkele middenvelder in de selectie die van een hoger niveau is als die flapdrol van een Zimling? Dan zit er toch echt een onbalans in je selectie en daar zou je als de topclub van Nederland misschien wel iets aan koeten doen.
el positivo
 el positivo - zondag 25 januari 2015 - 15:44   quote  deeplink  
overdreven negativiteit in dit forum. Ok, we hebben gemazzeld vandaag, maar om nu de titel al op te geven en ajax de grond in te schrijven gaat veel te ver. Ajax heeft tot nu toe toch al 14 wedstrijden niet verloren? Het is wel eens erger geweest. Er waren ook voldoende lichtpuntjes, met name in de achterhoede (vd Hoorn, Cilessen, Boilesen) en op het middenveld (Bazoer, Serero). Het veldspel was nu ook weer niet zo bedroevend. Het seizoen is nog lang en de achterstand maar 6 punten. Ik heb er nog alle vertrouwen in. PSV speelt ook niet overtuigend en gaan hopelijk binnenkort eens punten verliezen. Eigenlijk is dat het grootste probleem. Die lampjes laten zo weinig punten liggen..
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij voegde niets toe. Dat kan je hem niet kwalijk nemen maar zo is het wel. Hij was behoorlijk in de duels maar in balbezit voegde hij niets toe. Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van Andersen.

Juist daarom had ik gehoopt op Schone op 10. Je levert dan wel loopvermogen in, maar dat is iemand die met de bal vooruit kan denken en dat miste Ajax volledig vandaag.
Gezien de vorm van de laatste maanden bij Schone, vind ik het al een godswonder dat hij überhaupt bij de selectie zit (met de huidige vorm zie hem liever als cornervlag). Maar dat is dan ook de kern van het probleem, te weinig kwaliteit in de breedte waardoor je wel verder moet met dit soort totaal uit vorm zijnde lapzwansen. Geen vorm hebben dat kan, maar je niet 90 minuten helemaal leeg vechten kan dus echt niet.
Pietje
 Pietje - zondag 25 januari 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik zou dit bericht ook geschreven kunnen hebben... Helemaal eens dus.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 januari 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Moedeloos wordt je er inderdaad van! Iedere week ga je er maar weer eens voor zitten en hopen
op een goede dag van Ajax. Soms zie je een vlaag van het Ajax waar je zo gek van bent.
Maar meestal wordt je er gek van! Te traag, geen beleving, te slap enz enz.
Als dit je beste selectie in jaren is dan heb je er weinig kijk op.
Mijn topic's gaan al meer dan een jaar terug over mindelmaat enz. mijn voorgevoel was goed want het is wekelijks niet
om aan te zien. Het punt van vandaag had ik al niet verwacht vandaag geen potten kunnen breken.
Pietje
 Pietje - zondag 25 januari 2015 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:44 schreef el positivo het volgende:
overdreven negativiteit in dit forum. Ok, we hebben gemazzeld vandaag, maar om nu de titel al op te geven en ajax de grond in te schrijven gaat veel te ver. Ajax heeft tot nu toe toch al 14 wedstrijden niet verloren? Het is wel eens erger geweest. Er waren ook voldoende lichtpuntjes, met name in de achterhoede (vd Hoorn, Cilessen, Boilesen) en op het middenveld (Bazoer, Serero). Het veldspel was nu ook weer niet zo bedroevend. Het seizoen is nog lang en de achterstand maar 6 punten. Ik heb er nog alle vertrouwen in. PSV speelt ook niet overtuigend en gaan hopelijk binnenkort eens punten verliezen. Eigenlijk is dat het grootste probleem. Die lampjes laten zo weinig punten liggen..
We hebben niet alleen vandaag gemazzeld, hoor. In meerdere wedstrijden hebben we een engeltje op de lat boven Cillessen gehad. We zijn in (delen van) wedstrijden tegen Dordrecht (!), Excelsior (!), Cambuur (!), FC Groningen (!), sc Heerenveen (!), et cetera gewoon weggespeeld. Ik waardeer je positieve instelling, maar het getuigt niet van realisme.
Appie53
 Appie53 - zondag 25 januari 2015 - 15:53   quote  deeplink  
Vermeer afzeiken, schande, heeft veel voor Ajax gedaan, walgelijk!
Die jongen wil spelen en niet op de bank zitten.
Pietje
 Pietje - zondag 25 januari 2015 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:53 schreef Appie53 het volgende:
Vermeer afzeiken, schande, heeft veel voor Ajax gedaan, walgelijk!
Die jongen wil spelen en niet op de bank zitten.
Maar om dan maar te kiezen voor de aartsrivaal... Dat is "not done"!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 25 januari 2015 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:26 schreef pth het volgende:

[..]

Toch raar dan dat je met deze selectie nauwelijks aan voetballen toe komt? En met een beetje pech dit seizoen helemaal NERGENS voor mee doet. De kwaliteit in de breedte is gewoon onvoldoende en dat heeft zijn weerslag op de wel goede spelers (immers die hoeven geen moment te vrezen voor hun plekkie als er niemand in hun nek loopt te hijgen).
misschien om dat feyenoord deed wat ajax niet deed. namelijk er alles voor gegeven.
dit is geen gebrek aan kwaliteit maar aan inzet
pth
 pth - zondag 25 januari 2015 - 15:57   quote  deeplink  
Het liefste zou ik al die beleidsmannetjes morgenochtend 07:00 in de Arena willen verzamelen op een klapstoeltje in de middencirkel en ze vervolgens integraal (om te beginnen) alle 19 eredivisiewedstrijden van dit seizoen achter elkaar voor te schotelen (en wakker zullen ze blijven ...). Als ze dan nog niet manisch depressief zijn geworden van hun eigen kont beleid, dan blijft er niets anders over dan maar weer hopen dat het volgend jaar allemaal zo veel beter gaat worden.
Pietje
 Pietje - zondag 25 januari 2015 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

misschien om dat feyenoord deed wat ajax niet deed. namelijk er alles voor gegeven.
dit is geen gebrek aan kwaliteit maar aan inzet
Dat kan ik wel met je eens zijn. Plus opnieuw de verkeerde wedstrijdmentaliteit.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Van mij mag je kritiek hebben, hoort ook....maar ik zal nooit tegen mijn club keren en dat word gesuggereerd door Bobby
Dan begrijp je me echt verkeerd. Dat zou waanzin zijn. Ik heb het vele keren gezegd dat Ajax kritischer naar zichzelf moet gaan kijken. En niet voortdurend met hetzelfde niveau komt opdraven.

De Boer zei vandaag dat hij het Ajax lamlendig vind spelen. Dan denk ik bij mezelf; nou Frank dat speelde het vorige week al op die manier. En voor de winter was het ook niet veel beter. Het komt niet vanuit het niets. het was er al.

Je wordt geboren als Ajacied en je gaat dood als Ajacied. Loyaliteit gaat boven alles, en ja ook boven slecht spel. Maar Ajax kan toch niet op deze manier door blijven gaan. Dat ziet Ajax zelf toch ook wel in. Daar heb je geen supporters voor nodig. Maar je kunt dit niet blijven verkopen. daar doe je jezelf en de supporters van Ajax tekort mee.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 25 januari 2015 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:43 schreef pth het volgende:

[..]

Neeeeeeeee een speler van het kaliber had niet eens op de bank mogen zitten. Klaassen valt weg, alternatief is Bazoer (overigens prima gedaan) en dan heeft een topclub als Ajax geen enkele middenvelder in de selectie die van een hoger niveau is als die flapdrol van een Zimling? Dan zit er toch echt een onbalans in je selectie en daar zou je als de topclub van Nederland misschien wel iets aan koeten doen.
Hiermee geef je een duidelijk probleem aan in de selectie van het huidige Ajax. De kwaliteit als invaller is vaak onvoldoende. En daarmee verlies je structureel punten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 25 januari 2015 - 16:05   quote  deeplink  
mijn laatste opmerking over inzet, dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de beslissing om klaassen op de tribune te zetten.

boer zei dat hij zaterdag zal beslissen of hij speelt of niet.
de boer had het over dat een belangrijke periode aankomt.

blijkbaar vind de boer dus dat Feyenoord thuis niet belangrijk is.
wat kan belangrijker zijn dan deze wedstrijd?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar om dan maar te kiezen voor de aartsrivaal... Dat is "not done"!
Vooral de manier waarop Pietje.....achterbaks

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 25 januari 2014, 12:30): 0 - 0

0.0106289