|
|
Eide
|
|
|
Alle praat over titelaspiraties kan voorlopig de deur uit. Ajax zit in de zwakste fase sinds het aanstellen van Frank de Boer als hoofdcoach. Daar waar balbezit en vroegtijdig druk zetten altijd de elementen waren waar Ajax op kon terugvallen als het minder goed liep is dit het gehele seizoen al moeilijk. De laatste weken lijkt Ajax echter niet in staat de bal met combinatievoetbal over de middellijn te krijgen. Tegen Feyenoord wist Ajax de schade nog te beperken tot een gelijkspel maar tegen Vitesse was een verliespartij het resultaat. Daardoor is de achterstand op PSV opgelopen tot 9 punten en zal het consolideren van de 2e plaats en het hervinden van het eigen spel de absolute prioriteit hebben.
In de huidige vorm van Ajax zegt de onderlinge historie van clubs niet zo heel veel. Zoals bij elke club heeft Ajax in het verleden veel meer van AZ gewonnen dan verloren. Ajax speelde in haar historie 81 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 12 (14,8%) verloren. De gelijke stand prijkte 18 maal op het scorebord.
John van de Brom zal afreizen naar Amsterdam met het gevoel dat meer dan ooit Ajax te pakken is. Dat zal hij zijn spelers ook absoluut meegeven die dat gevoel zullen delen. Ajax verslaan is in de Eredivisie een zeldzaamheid en dus zal AZ tot op het bot gemotiveerd zijn om de grote broer uit Amsterdam te grazen te nemen. AZ staat op een keurige 5e plaats op slechts 1 punt achter nummer 4 PEC Zwolle met ook maar 1 punt voorsprong op Twente. De grote man bij AZ is Nemanja Gudelj. De grote sterke middenvelder is niet alleen de kapstok waar heel het elftal aan hangt, hij is ook de topscorer van de Alkmaarders met 8 goals. Hij wordt op grote afstand gevolgd door Berghuis en spits Johansson die dit seizoen maar weinig minuten heeft kunnen maken. Dat Gudelj de topscorer is onthult meteen het zwakke punt van AZ. Het scoort moeilijk. Met een doelsaldo van slechts +5 doet AZ het aanmerkelijk minder goed dan de rest van de top 6.
Ajax zal 2 doelstellingen hebben voor het duel tegen AZ. 1. Geen verder puntverlies om de stand op de ranglijst stabiel te houden en 2. Uit het diepe dal kruipen waarin de ons aller Ajax zich voetballend bevind. De vraag is of Frank de Boer gaat vasthouden aan de spelers die sinds december absoluut niet hebben kunnen overtuigen of hij veranderingen gaat doorvoeren. In de spits komt, na een sterke start, Arek Milik totaal niet uit de verf. De Poolse spits is nauwelijks aanspeelbaar en doet in balbezit maar weinig met de bal. Lucas Andersen grossiert in balverlies en zwakke passes. Ervaren krachten Schone en Moisander weten geen moment iets extra's te brengen. Van de huidige selectie halen alleen Klaassen en Serero geregeld een acceptabel niveau maar zij alleen kunnen het tij niet keren. Er zijn dus keuzes te maken voor Frank de Boer. Met Zivkovic en Sinkgraven heeft hij in ieder geval 2 opties achter de hand waarmee hij iets kan omzetten. Of deze uiterst jonge spelers afdoende zijn een ommekeer teweeg te brengen is echter maar helemaal de vraag. Desalniettemin lijkt het uitgesloten dat Ajax met dezelfde 11 spelers waarmee het de maand januari door ploeterde aan de maand februari gaat beginnen.
Eerder gedurende het seizoen won Ajax uit in Alkmaar met 1-3 met toen nog Blind in de gelederen. Toen ook al bleek Ajax echter kwetsbaar in verdedigend opzicht maar verhulde de score dit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Thanks Eide, Je hebt er weer een prachtig wedstrijd topic van gemaakt. Mijn complimenten. Ik ben van mening dat we veel te verdedigend zijn ingesteld, te angstig om balverlies te leiden. Als dat niet veranderd, hoop ik op een moeizame overwinning van 2-1. Gaan we daar en tegen echt aanvallend spelen met echt lef, dan voorzie ik een makkelijke overwinning van 4-0.
Lef en durf, AMSTERDAMSE BLUF, ARROGANTIE!! Frank, laat de jongens nu eens gewoon 'vrij'....
Oh ja, met Daley Sinkgraven op de plek van Andersen.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Als die gasten nu niet gemotiveerd zijn nu ze zo zijn afgemaakt door de fans en de media dan weet ik het niet meer, ik zou in iedergeval Viergever er in zetten voor Boilessen die moet echt wat meer power in zijn spel krijgen en ik zou Andersen wissel zetten tbv Sinkgraven en indien weer beter Siggi weer een kans geven Milik zit ook in een dip. a.u.b aanvallend spelen dan zie ik een 2-0 op het bord staan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 10:56 schreef nora het volgende:Als die gasten nu niet gemotiveerd zijn nu ze zo zijn afgemaakt door de fans en de media dan weet ik het niet meer, ik zou in iedergeval Viergever er in zetten voor Boilessen die moet echt wat meer power in zijn spel krijgen en ik zou Andersen wissel zetten tbv Sinkgraven en indien weer beter Siggi weer een kans geven Milik zit ook in een dip. a.u.b aanvallend spelen dan zie ik een 2-0 op het bord staan. Zivkovic keertje laten starten? Milik en Sigthorsson tja snap nu wel dat de Boer twijfelde. Maar aan de andere kant als ze geen ballen krijgen wordt het wel lastig. De linkerkant mag van mij helemaal op de schop. Mijn opstelling:
----------------Cilissen------------- Rhijn--Hoorn---Viergever---Riedewald -----------------Serero(mits fit)----------- -------Klaassen--------Sinkgraven Ghazi----------Zivkovic--------Khisna |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Pff erg jong maar mijn zegen heb je want slechter als de laatste weken kan haast niet. Ik kan mij ook wel vinden in de opstelling van Kraai junior.
Cilissen Rhijn/Hoorn/Moisander/Viergever Schone Klaasen - Sinkgraven Ghazi- 1 van de 3 spits Kishna |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 11:46 schreef nora het volgende:Pff erg jong maar mijn zegen heb je want slechter als de laatste weken kan haast niet. Ik kan mij ook wel vinden in de opstelling van Kraai junior. Cilissen Rhijn/Hoorn/Moisander/Viergever Schone Klaasen - Sinkgraven Ghazi- 1 van de 3 spits Kishna Die verdediging dacht ik ook nog aan. Schone is verdedigend te zwak denk ik. Misschien Bazoer daar? Schone in zijn huidige vorm mis je ook totaal niet.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt maar Bazoer is voor die belangrijke positie zo jong en onervaren en Schone is niet snel maar heeft wel veel ervaring ik hoop alleen dat hij de baller wat sneller wil spelen hij vertraagd de aanvallen ontzettend. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De vraag is hoever durft de Boer durft te gaan met veranderingen in de selectie. En jullie idee om Zivkovic een keer in te zetten ben ik helemaal mee eens. Veel minder dan de andere 2 kan het toch niet worden? |
|
|
|
|
Ajaxcaveman
|
|
|
@Hummel 10 topopstelling de eerste van dinsdag 0302 zal wel anders zijn maar lijkt me mooi om te zien veel actie i.i.g. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Thanks, was een hele opgave want ik ben nog steeds ziek van afgelopen zondag. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Prachtig, Eide. Al jouw wedstrijdtopics vind ik een lust voor het oog. Erg leuk om te lezen en een prima start voor de discussies.
Ik ben er nagenoeg zeker van, dat Ajax opnieuw tegen een nederlaag aan gaat lopen. Ik heb begrepen, dat veel spelers een psychische dreun hebben gekregen van de nederlaag tegen Vitesse, afgelopen zondag. Een coach die toegeeft het niet meer te weten... Alle ingrediënten voor een nieuwe zeperd.
In een ander topic heb ik wat gepost over een gewaagde opstelling, die besproken is in VI. Voor alle zekerheid post ik die hier nog eens:
"Schöne controleur, El Ghazi en Kishna als klassieke buitenspelers"
Hans Kraay junior denkt dat Ajax snel uit zijn dip zal komen als trainer Frank de Boer ervoor kiest om zijn opstelling om te gooien. De oefenmeester moet volgens de voormalig speler gaan kiezen voor twee klassieke buitenspelers. Dat vertelde Kraay junior in Voetbal International.
"Het is makkelijk zat om het elftal weer te laten lopen. Je zet Schöne neer als controleur, met Davy Klaassen rechts en Daley Sinkgraven links ervoor. Dan zet je in de voorhoede twee klassieke buitenspelers neer, namelijk Anwar El Ghazi en Ricardo Kishna", liet Kraay junior weten.
Ook Johan Derksen lijkt zich wel te kunnen vinden in de door Kraay junior genoemde oplossing. "Schöne is in de selectie van Ajax de enige die de tactische kwaliteiten bezit voor die positie", aldus de 66-jarige Derksen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Same here... Ik heb twee nachten niet kunnen slapen. Serieus. Ik heb nooit kunnen denken, dat mijn cluppie zo zou kunnen afglijden tot een zo'n bedenkelijk niveau. En een snelle verbetering zie ik nog niet aankomen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Kan zomaar ineens omslaan 1 goede wedstrijd kan ze weer veel vertrouwen geven en daar draait het om . |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 13:07 schreef nora het volgende:Kan zomaar ineens omslaan 1 goede wedstrijd kan ze weer veel vertrouwen geven en daar draait het om . Maar ik zie dat op korte termijn echt niet gebeuren. Er zijn veel te veel signalen dat Ajax daadwerkelijk de weg kwijt is geraakt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 13:07 schreef nora het volgende:Kan zomaar ineens omslaan 1 goede wedstrijd kan ze weer veel vertrouwen geven en daar draait het om . Dat is absoluut waar. En het dal is zo diep dat elke verbetering nu een wederopstanding zal lijken. Maar ik denk dat er van rigoreuze veranderingen doorheen moeten om Ajax weer aan het voetballen te krijgen.
Schone als CVM vind ik niet eens een gek idee, om dezelfde reden dat ik wel eens heb geschreven over Schone op CVM. Iemand die de opbouw kan verzorgen en het spel kan verleggen zonder dat die als een verkapte verdediger tussen de CVs inspeelt. Je levert dan verdedigend wel in, waar het niets alsof dat de grootste zorg van Ajax is op dit moment.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Volgens mij kan het alleen maar beter gaan. Kom op mannen, ik ben ook ziek van afgelopen zondag tegen Vitesse en de week ervoor tegen Feyenoord. Slechter als de laatste 2 wedstrijden kan toch niet....?? Probeer ook de postieve kant te zien na deze slechte wedstrijden. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 14:46 schreef Eide het volgende:[..] Dat is absoluut waar. En het dal is zo diep dat elke verbetering nu een wederopstanding zal lijken. Maar ik denk dat er van rigoreuze veranderingen doorheen moeten om Ajax weer aan het voetballen te krijgen. Schone als CVM vind ik niet eens een gek idee, om dezelfde reden dat ik wel eens heb geschreven over Schone op CVM. Iemand die de opbouw kan verzorgen en het spel kan verleggen zonder dat die als een verkapte verdediger tussen de CVs inspeelt. Je levert dan verdedigend wel in, waar het niets alsof dat de grootste zorg van Ajax is op dit moment. Ik snap niet dat mensen die optie serieus overwegen. Ons middenveld wordt nu al wekelijks overlopen. Dat wordt met die trage slak nog veel en veel erger. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 16:36 schreef Brandje het volgende:[..] Ik snap niet dat mensen die optie serieus overwegen. Ons middenveld wordt nu al wekelijks overlopen. Dat wordt met die trage slak nog veel en veel erger. Ajax krijgt sinds de seizoensopening niet heel veel goals meer tegen. Tegelijkertijd komen we nauwelijks aan voetballen toe. Het is dan toch logisch dat we hier spreken over mogelijkheden meer voetbal in te brengen?
Wat heb je aan defensieve zekerheid als je zelf de middenlijn niet over komt. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik zou voor deze wedstrijd anders gaan spelen. een 4231 opstelling: Zivkovic Kishna Schöne El Ghazi Serero Klaassen Viergever Moisander Hoorn Rhijn Cillessen
Klaassen verder naar achter laten spelen en Schöne als een echte 10 tussen de linies in. Kishna Zivkovic en El Ghazi lekker vrij laten lopen. Dit bied snelheid voor op de counter en meer voetbal van achteruit. Milik is de laatste tijd wat minder in vorm en Sigthorsson niet fit, dus gewoon Zivkovic een paar wedstrijdjes laten spelen. Sinkgraven laten invallen voor Schöne en Andersen op de plek van Kishna of El Ghazi. Bazoer voor Serero.
Hoe dan ook ik zeg 3-1.
Overigens lijkt me ook een 5212 variant leuk om te proberen,
Zivkovic - Kishna Sinkgraven Serero Klaassen Viergeven Moisander Bazoer Rhijn Tete Cillesen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door NatjosFC -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Je kan ook wel zo door gaan maar dat is nou niet bepaald top dus denk dat je best wat mag uitproberen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dit is ook een van de redenen dat Ajax niet draait en dit is een prima stukje van Spaan. ========================================================================= Henk Spaan veegt in zijn column voor dagblad Het Parool de vloer aan met Nicolai Boilesen en Lasse Schöne. Volgens de doorgewinterde journalist uit Amsterdam hebben de Deense Ajax-spelers geen zelfkennis.
De schrijver annex columnist zag Boilesen voor het laatst schitteren in de A1 van Ajax: ''Sindsdien ging het bergafwaarts met de fitheid en de prestaties en werd het zelfvertrouwen van de jongen vreemd genoeg steeds groter. Hij sprak al van een transfer!''
''Ook Schöne lijdt aan een grappig gebrek aan zelfkennis'', gaat Spaan verder met zijn kritische bijdrage. ''Hij vroeg om een teamgesprek na de nederlaag tegen Vitesse. Ik heb een vraag aan Schöne: of hij een tegenstander eens kan tackelen in plaats van hem hoofdschuddend na te staren bij balverlies.'' |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 16:54 schreef NatjosFC het volgende:Ik zou voor deze wedstrijd anders gaan spelen. een 4231 opstelling: Zivkovic Kishna Schöne El Ghazi Serero Klaassen Viergever Moisander Hoorn Rhijn Cillessen Klaassen verder naar achter laten spelen en Schöne als een echte 10 tussen de linies in. Kishna Zivkovic en El Ghazi lekker vrij laten lopen. Dit bied snelheid voor op de counter en meer voetbal van achteruit. Milik is de laatste tijd wat minder in vorm en Sigthorsson niet fit, dus gewoon Zivkovic een paar wedstrijdjes laten spelen. Sinkgraven laten invallen voor Schöne en Andersen op de plek van Kishna of El Ghazi. Bazoer voor Serero. Hoe dan ook ik zeg 3-1. Overigens lijkt me ook een 5212 variant leuk om te proberen, Zivkovic - Kishna Sinkgraven Serero Klaassen Viergeven Moisander Bazoer Rhijn Tete Cillesen Helemaal mee eens! |
|
|
|
|
Willem55
|
|
|
Ik hoop echt dat iedereen wakker is geschud na die wanvertoning van afgelopen zondag tegen Vitesse. Ik verwacht dat AJAX vanaf donderdag stinkend zijn best zal gaan doen,willen zij voor de vijfde keer die schaal gaan pakken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 16:44 schreef Eide het volgende:[..] Ajax krijgt sinds de seizoensopening niet heel veel goals meer tegen. Tegelijkertijd komen we nauwelijks aan voetballen toe. Het is dan toch logisch dat we hier spreken over mogelijkheden meer voetbal in te brengen? Wat heb je aan defensieve zekerheid als je zelf de middenlijn niet over komt. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat we de oplossing moeten vinden in het naar voren voetballen. Tegen Feyenoord maar één kansje en tegen Vitesse maar twee kansjes. Dat zegt genoeg, lijkt me.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 17:24 schreef Willem55 het volgende:Ik hoop echt dat iedereen wakker is geschud na die wanvertoning van afgelopen zondag tegen Vitesse. Ik verwacht dat AJAX vanaf donderdag stinkend zijn best zal gaan doen,willen zij voor de vijfde keer die schaal gaan pakken. Ik denk dat ze echt wel wakker zijn, maar op dit moment gewoon niet beter kunnen. En de schaal kunnen we echt wel vergeten. Naast de 9 punten achterstand heeft Ajax ook nog eens een minder doelsaldo dan PSV. Dus eigenlijk hebben we 10 punten achterstand. Hoewel PSV ook niet geweldig speelt, verwacht ik echt niet dat zij zich dit seizoen nog laten achterhalen door Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 16:54 schreef NatjosFC het volgende:Ik zou voor deze wedstrijd anders gaan spelen. een 4231 opstelling: Zivkovic Kishna Schöne El Ghazi Serero Klaassen Viergever Moisander Hoorn Rhijn Cillessen Dit is gewoon 4-3-3 met de punt naar voren. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Stel.....serieus, stel: psv laat punten liggen en Ajax speelt weer beestachtig mooi voetbal en wint....wat gebeurd er dan met de mannetjes uit eindhoven?
Zou zomaar kunnen dat het in ene omslaat he jongens!
Ik zie hierboven opstellingen waarvan ik denk: 'Waarom hebben we niet eerder zo gespeeld¿?¿'
Het is eerder gebeurd dat er opeens paniek was bij de nummer 1 en op dat moment begon Ajax goed te draaien....
Ik suggereer maar wat hoor....of noem het dromen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 17:28 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat ze echt wel wakker zijn, maar op dit moment gewoon niet beter kunnen. En de schaal kunnen we echt wel vergeten. Naast de 9 punten achterstand heeft Ajax ook nog eens een minder doelsaldo dan PSV. Dus eigenlijk hebben we 10 punten achterstand. Hoewel PSV ook niet geweldig speelt, verwacht ik echt niet dat zij zich dit seizoen nog laten achterhalen door Ajax. Ik vind dat doelsaldo niet zo interessant. Verliezen hun wel 3 keer en wij winnen die drie keer. Dan loop je direct keihard in..
Maar wij gaan die ploeg niet meer bijhalen, niet zoals we nu spelen iig.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
PSV gaat vanavond tegen NAC op zijn muil (hoop ik) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Haha ja ik ondanks dat ik het al zag aankomen elke keer dat je kijk heb je toch hoop dat het gaat lopen.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 16:44 schreef Eide het volgende:[..] Ajax krijgt sinds de seizoensopening niet heel veel goals meer tegen. Tegelijkertijd komen we nauwelijks aan voetballen toe. Het is dan toch logisch dat we hier spreken over mogelijkheden meer voetbal in te brengen? Wat heb je aan defensieve zekerheid als je zelf de middenlijn niet over komt. Waar heb ik het over defensieve zekerheid?? Volgens mij nergens. Kijk nu een hoe vaak schone met de bal aan de voet loopt en dan gewoon van de bal wordt afgelopen omdat hij zo traag is. Daarbij kan Schone de afstanden nooit belopen als hij voorin druk zet wordt de ruimte achter hem groter en hij is niet het type speler die dat kan corrigeren. Wie je ook CVM neerzet het hele elftal(defensie en cvm zijn dan het belangrijkste0) moet 20 meter verder naar voren gaan staan. Kijk eens hoe vaak Milik in zijn eentje doorloopt op de keeper en de volgende Ajacied daarachter staat op zeker 30 meter. Nu spelen ze als een accordeon die uit wordt getrokken maar ze moeten juist spelen als een accordeon die in elkaar wordt geschoven. Dat is het grootste manco. Krijg je dat weer voor elkaar dan kan je nog gewoon kampioen worden. Je maakt je eigen team veel compacter, de afstanden worden kleiner dus je hoeft veel minder te lopen, je tegenstander heeft minder ruimte en je creeert je eigen ruimte achter de laatste linie van de tegenstander. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Nee, absoluut niet. bij een 4231 spelen de spelers die aanvallend op de vleugels spelen een stuk verder terug getrokken meer vanuit het middenveld dan vanuit de aanval. Dat maakt het kantelen van het spel een stuk anders. is de bal bij de linksback van de tegenstanden gaat Milik door de LCV, El Ghazi richting de RB. Andersen komt bij de CVM terecht Klaassen loopt de passlijn richting de spitsen eraf. Serero dekt door vanaf de andere kant. Het is zeker vergelijkbaar met 433 met de punt naar achter maar is toch anders omdat je wat defensiever staat. Dat geld ook voor de CVMs. een 4141 is ook niet hetzelfde als 433 met de punt naar achter he. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 20:26 schreef Brandje het volgende:[..] Waar heb ik het over defensieve zekerheid?? Volgens mij nergens. Kijk nu een hoe vaak schone met de bal aan de voet loopt en dan gewoon van de bal wordt afgelopen omdat hij zo traag is. Daarbij kan Schone de afstanden nooit belopen als hij voorin druk zet wordt de ruimte achter hem groter en hij is niet het type speler die dat kan corrigeren. Wie je ook CVM neerzet het hele elftal(defensie en cvm zijn dan het belangrijkste0) moet 20 meter verder naar voren gaan staan. Kijk eens hoe vaak Milik in zijn eentje doorloopt op de keeper en de volgende Ajacied daarachter staat op zeker 30 meter. Nu spelen ze als een accordeon die uit wordt getrokken maar ze moeten juist spelen als een accordeon die in elkaar wordt geschoven. Dat is het grootste manco. Krijg je dat weer voor elkaar dan kan je nog gewoon kampioen worden. Je maakt je eigen team veel compacter, de afstanden worden kleiner dus je hoeft veel minder te lopen, je tegenstander heeft minder ruimte en je creeert je eigen ruimte achter de laatste linie van de tegenstander. Helemaal mee eens..
De ruimtes worden constant te groot..
En ik wijt dat aan onze CVM.. Maar ook aan Moisander.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 21:01 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal mee eens.. De ruimtes worden constant te groot.. En ik wijt dat aan onze CVM.. Maar ook aan Moisander.. Eens! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 21:01 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal mee eens.. De ruimtes worden constant te groot.. En ik wijt dat aan onze CVM.. Maar ook aan Moisander.. Inderdaad maar de vorm is ook een probleem. Als je het veld zo groot houd en elke bal is bal verlies tja dan is het niet te belopen. Toch vind ik de inzet ook niet voldoende er staat geen team, je hebt geen aanjager en niemand die het neerzet. Moisander onze ervaren verdediger bakt er niks van. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Als frank ook volgend jaar trainer van ajax, waarom ga je dan nu al niet beginnen met je basis elftal voor volgend jaar. Schone en Moissander gaan toch weg? Laat ze dan ook lekker buiten de selectie.. Veel te verliezen hebben we toch niet.
Cillissen Van rhijn, van der hoorn, Riedewald, Boillissen Serero klaassen, Sinkgraven El Ghazi, Zivkovic, Kishna.
Van rhijn al 3 jaar lang basisspeler, maar de progressie is ver te zoeken. Eigenlijk zou hij ook op de bank moeten plaats nemen, maar dan word het wel wat jong. Maar volgens mij is kwaliteit en vorm beter dan de leeftijd waarop je selecteert. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Boilessen mag van mij ook opbokken.....wat een kneus |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Die levert aardig wat ballen in ja.. De hele linkerkant Boilesen, Andersen, Schone mogen wel even opbokken |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Daarom denk ik dat Donderdag slachtoffers vallen ik denk aan Andersen en Boilessen en die plekken worden ingenomen door Viergever en Sinkgraven. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik verwacht donderdag een Ajax wat erop gebrand is de wedstrijd van afgelopen zondag goed te maken! Maar dat verwachtte ik afgelopen zondag ook nadat we de klassieker zo teleurstellend hadden gespeeld!! Puntverlies is niet meer acceptabel nu!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 februari 2015 - 23:34 schreef Ajax Warrior het volgende:Ik verwacht donderdag een Ajax wat erop gebrand is de wedstrijd van afgelopen zondag goed te maken! Maar dat verwachtte ik afgelopen zondag ook nadat we de klassieker zo teleurstellend hadden gespeeld!! Puntverlies is niet meer acceptabel nu!!! Inderdaad hoop het elke keer weer maar hoe meer ik het hoop hoe erger ik teleurgesteld wordt. Verwacht daarom tegen Az maar helemaal niks. Punt verlies en kampioenschap is zo goed als uitzicht. Gaan we eindelijk doorselecteren? Beter laat dan nooit! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wederopstanding van ons Ajax tegen de kaasboeren morgen !!!! ik voel het |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Klaassen weer vroegtijdig de training verlaten. Op NOS teletekst lees ik ook iets over Cillesen. Denk dat het een fout is en ze Klaassen bedoelen. Veel afwezigen weer. Veltman, Serero, Klaassen, Sightorsson en Fischer die volgende week aansluit. Puzzelen vermoedelijk en het debuut van Sinkgraven lonkt denk ik
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 februari 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Middenveld dan Riedewald, Sinkgraven en Andersen? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2015 - 12:24 schreef Loetje het volgende:Klaassen weer vroegtijdig de training verlaten. Op NOS teletekst lees ik ook iets over Cillesen. Denk dat het een fout is en ze Klaassen bedoelen. Veel afwezigen weer. Veltman, Serero, Klaassen, Sightorsson en Fischer die volgende week aansluit. Puzzelen vermoedelijk en het debuut van Sinkgraven lonkt denk ik Dat ga je nu krijgen omdat je geen goede vervangers had voor Klaassen en Andersen. Kleine pijntjes omdat die jongens op hun laatste benen lopen omdat ze bijna alles hebben moeten spelen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2015 - 12:24 schreef Loetje het volgende:Klaassen weer vroegtijdig de training verlaten. Op NOS teletekst lees ik ook iets over Cillesen. Denk dat het een fout is en ze Klaassen bedoelen. Veel afwezigen weer. Veltman, Serero, Klaassen, Sightorsson en Fischer die volgende week aansluit. Puzzelen vermoedelijk en het debuut van Sinkgraven lonkt denk ik Op nu.nl staat ook dat Cillesen geblesseerd is. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Als je aan de beurt bent, ben je aan de beurt lijkt het wel. Life's a bitch!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2015 - 07:05 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad hoop het elke keer weer maar hoe meer ik het hoop hoe erger ik teleurgesteld wordt. Verwacht daarom tegen Az maar helemaal niks. Punt verlies en kampioenschap is zo goed als uitzicht. Gaan we eindelijk doorselecteren? Beter laat dan nooit! Ik denk dat je moeilijk kunt inschatten wat we mogen verwachten. En misschien als je niks verwacht kan het alleen maar meevallen. Dit is wel een mooie testcase voor de Boer. Juist nu moet hij laten zien dat hij de trainer is die Ajax nu nodig heeft. Wil je het echt anders dan afgelopen weekend, dan zul je diverse wijzigingen moeten doorvoeren. Ben benieuwd hoever de Boer durft te gaan..... |
|
|
|