|
|
nora
|
|
|
Ik heb de wedstrijd gezien en vond Ajax buiten het begin een prima eerstehelft spelen en hadden nog een keer moeten scoren en de tweedehelft minder maar ook de tweede helft de betere ploeg alleen minder dreigend en Go Ahead WAARDELOOS EEN ZONDAG SCHOT.Verdiende overwinning |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Terechte of onterechte overwinning maakt niet uit. Als De Boer eindelijk een keer aanvallend wisselt verdient hij het om te winnen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 17:09 schreef Pietje het volgende:[..] Gudelj ben ik beslist met je eens. Dat roep ik ook al tijden lang hier. Maar ik begrijp toch nog steeds niet waarom Milik niet in de spits staat. Nu zijn eindelijk beide flanken bezet door echte vleugelspitsen die een bal kunnen voorgeven en dan kiest FdB voor een middenvelder. Voor mij is dat onbegrijpelijk en tegelijkertijd zegt het veel, zo niet alles, dat Milik aan het eind van het seizoen wel eens terug kan keren naar Duitsland. De optie tot koop wordt maar niet gelicht en dat vind ik zeer opvallend en nu al helemaal, dat hij weer bankzitter is geworden, nota bene achter middenvelder Schöne... Eens Pietje! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vandaag de wedstrijd in het stadion bekeken, was eigenlijk bij toeval in Deventer, en kon met iemand mee die bij de club werkt.
Het was allemaal wat aan de late kant en daardoor was ik 2 minuten na het eerste fluitsignaal pas op mijn plek.. Het verraste me aangenaam dat Klaassen op CVM speelde, en eerlijk gezegd vind ik ook dat Ajax met name door zijn rust en gave om altijd de juiste bal te geven er een goede eerste helft van heeft gemaakt.. 2 spelers konden me echter niet bekoren en dat waren Boilesen en Sinkgraven. Laatstgenoemde neem ik echter niet veel kwalijk, die is er pas net..
Ajax speelde prima, met rust aan de bal en met redelijk wat kansen en mogelijkheden tot kansen.. Een hele mooie goal van El Ghazi..
Ajax kon helaas niet de tweede goal maken en dat zorgde voor veel onrust in de tweede helft en hoop bij de Eagles op een beter resultaat..
Ajax is ook nog lang niet ver genoeg om een wedstrijd dood te maken, en daardoor werden de Eagles beter en scoorde ze uiteindelijk.. Het feit dat het een zondagsschot was van een speler die al 4 jaar niet gescoord had.. We hebben namelijk niet zo heel veel echte kansen weggegeven..
Schone speelde een goede wedstrijd, was veel aanspeelbaar en zijn voortzettingen waren ook prima..
De beste man bij Ajax was Klaassen.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 20:10 schreef nora het volgende:Ik heb de wedstrijd gezien en vond Ajax buiten het begin een prima eerstehelft spelen en hadden nog een keer moeten scoren en de tweedehelft minder maar ook de tweede helft de betere ploeg alleen minder dreigend en Go Ahead WAARDELOOS EEN ZONDAG SCHOT.Verdiende overwinning Wij dan met een :-)waardeloos:-) 'polletje' |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 21:07 schreef remco k het volgende:Vandaag de wedstrijd in het stadion bekeken, was eigenlijk bij toeval in Deventer, en kon met iemand mee die bij de club werkt. Het was allemaal wat aan de late kant en daardoor was ik 2 minuten na het eerste fluitsignaal pas op mijn plek.. Het verraste me aangenaam dat Klaassen op CVM speelde, en eerlijk gezegd vind ik ook dat Ajax met name door zijn rust en gave om altijd de juiste bal te geven er een goede eerste helft van heeft gemaakt.. 2 spelers konden me echter niet bekoren en dat waren Boilesen en Sinkgraven. Laatstgenoemde neem ik echter niet veel kwalijk, die is er pas net.. Ajax speelde prima, met rust aan de bal en met redelijk wat kansen en mogelijkheden tot kansen.. Een hele mooie goal van El Ghazi.. Ajax kon helaas niet de tweede goal maken en dat zorgde voor veel onrust in de tweede helft en hoop bij de Eagles op een beter resultaat.. Ajax is ook nog lang niet ver genoeg om een wedstrijd dood te maken, en daardoor werden de Eagles beter en scoorde ze uiteindelijk.. Het feit dat het een zondagsschot was van een speler die al 4 jaar niet gescoord had.. We hebben namelijk niet zo heel veel echte kansen weggegeven.. Schone speelde een goede wedstrijd, was veel aanspeelbaar en zijn voortzettingen waren ook prima.. De beste man bij Ajax was Klaassen.. Het doet mij altijd verbazen dat je toch redelijk vaak met echte goede dingen komt. Ik was eigenlijk verbaast dat Sinkgraven ook een laag cijfer kreeg. Na gaande wat Sinkgraven had gedaan dacht ik precies het zelfde. Ik whoscored.com erbij gehaald. Ook daar kreeg hij een heel laag cijfer. Hij had 80% van de passes goed(dat is laag voor een middenvelder), ook lange ballen waren slecht.
Ik ben het met je eens, je kan het hem niet kwalijk nemen. Ik vind hem wel ook positief opgevallen, met name in de draai en de snelheid van denken. Hij voert het alleen slecht uit.
Die rust in het spel van Ajax was inderdaad heel goed om te zien. Voor het eerst had ik het gevoel dat het wel goed kwam. Go Ahead maar rennen en Ajax rondspelen zodat Go Ahead na 15 minuten kapot was.
Ik vond trouwens in tegenstelling van vele dat Boillessen helemaal niet zo heel slecht speelde, ja na de eerste helft zakte het in maaar dat was bij meerderen. Wat ik vooral goed vond is dat met name Boilessen en Klaassen die rust en het uitspelen van een tegenstander goed deden, want zet de tegenstander druk, dan kan je je tegenstander ook makkelijker uitkappen.
Schone was echt goed, jammer dat er zoveel negativiteit was vooraf en achteraf. In deze wedstrijd ook dreigend en veel goede balcontroles. Ik werd vooraf uitgelachen dat ik zei dat Schone ook een actie kan maken. Dat heeft hij meer dan laten zien, toen Milik erin kwam zag je ook gelijk waarom dat verschil zo groot is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Trouwens volgende week is het Twente dacht ik? dan zijn we bijna klaar met het zware rooster. Psv en Feyenoord moeten nog beginnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Weekendje weg geweest maar de wedstrijd wel kunnen kijken op m'n tablet.
Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze wedstrijd. Ik vond Ajax na de eerste 10 minuten vrij goed gedurende de eerste helft. Klaassen op CVM viel mij niet tegen en bracht eigenlijk wat ik tijden terug al eens over die constructie schreef. Toch blijft Ajax moeite hebben wel snel combinatiespel.
Eigenlijk kwam Ajax de eerste helft nauwelijks in de problemen en speelde het vrij redelijk. Daardoor speel je alleen vrij snel tegen de 16 van de tegenstander aan waardoor je aan Schone als spits weinig hebt. De situatie waaruit de eerste goal viel is eigenlijk het enige waar Schone goed voor is, namelijk met een goede aanname ruimte creëren en dan op snelheid door. Diep heb je niets aan hem maar ook vanaf de middenlijn in de counter komt hij tekort vanwege zijn snelheid.
De tweede helft was ronduit zwak. Tot de tegengoal leek Ajax eerder te hopen op de nul achterin dan door te willen spelen voor nog een goal. Het spel was traag, onzuiver en uitermate passief. De tegengoal was dan ook volledig terecht en de manier waarop die viel was symptomatisch voor het spel van Ajax de tweede helft. Dat de 1-2 dan nog valt is een gelukje die we dan maar met een glimlach accepteren.
Ik vond Bazoer niet slecht spelen maar het is wel erg safe. Sinkgraven straalt toch iets meer dynamiek uit ondanks die hij vandaag niet goed speelde. Ik zou eigenlijk liefst nog een variant willen zien met Zivkovic in de spits en Schone op 8 en dan dus Klaassen als CVM. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
31 oktober 2014: De Boer negeert Cruyff: Klaassen nog geen controleur Hahahaha.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 22:50 schreef Eide het volgende:Weekendje weg geweest maar de wedstrijd wel kunnen kijken op m'n tablet. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze wedstrijd. Ik vond Ajax na de eerste 10 minuten vrij goed gedurende de eerste helft. Klaassen op CVM viel mij niet tegen en bracht eigenlijk wat ik tijden terug al eens over die constructie schreef. Toch blijft Ajax moeite hebben wel snel combinatiespel. Eigenlijk kwam Ajax de eerste helft nauwelijks in de problemen en speelde het vrij redelijk. Daardoor speel je alleen vrij snel tegen de 16 van de tegenstander aan waardoor je aan Schone als spits weinig hebt. De situatie waaruit de eerste goal viel is eigenlijk het enige waar Schone goed voor is, namelijk met een goede aanname ruimte creëren en dan op snelheid door. Diep heb je niets aan hem maar ook vanaf de middenlijn in de counter komt hij tekort vanwege zijn snelheid. De tweede helft was ronduit zwak. Tot de tegengoal leek Ajax eerder te hopen op de nul achterin dan door te willen spelen voor nog een goal. Het spel was traag, onzuiver en uitermate passief. De tegengoal was dan ook volledig terecht en de manier waarop die viel was symptomatisch voor het spel van Ajax de tweede helft. Dat de 1-2 dan nog valt is een gelukje die we dan maar met een glimlach accepteren. Ik vond Bazoer niet slecht spelen maar het is wel erg safe. Sinkgraven straalt toch iets meer dynamiek uit ondanks die hij vandaag niet goed speelde. Ik zou eigenlijk liefst nog een variant willen zien met Zivkovic in de spits en Schone op 8 en dan dus Klaassen als CVM. Dan zou ik het liefst Schone niet meer zien. Op het middenveld was Schone echt helemaal niks, traag denkwerk. Ik vond wel dat ik Klaassen goed speelde maar aanvallend kan hij dan niks brengen, dat is nog steeds, erg zonde. Als het, het spel van de eerste helft kan opleveren heb ik er vrede mee.
Ik denk namelijk dat je ten eerste schone op een plek moet zetten waar hij niet echt de jeugd in de weg moet staan plus hij heeft niet verlengd dus gaat dat ten koste van allerlei dingen. En ik denk dat je als je zo meteen Serero terug hebt, je 2 spelers hebt(Sinkgraven en Serero) die ontzettend slim zijn in duels etc. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 22:50 schreef Eide het volgende:Ik zou eigenlijk liefst nog een variant willen zien met Zivkovic in de spits en Schone op 8 en dan dus Klaassen als CVM. Klaassen stond toch op de CVM positie vandaag.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:02 schreef freakie het volgende:[..] Dan zou ik het liefst Schone niet meer zien. Op het middenveld was Schone echt helemaal niks, traag denkwerk. Ik vond wel dat ik Klaassen goed speelde maar aanvallend kan hij dan niks brengen, dat is nog steeds, erg zonde. Als het, het spel van de eerste helft kan opleveren heb ik er vrede mee. Ik denk namelijk dat je ten eerste schone op een plek moet zetten waar hij niet echt de jeugd in de weg moet staan plus hij heeft niet verlengd dus gaat dat ten koste van allerlei dingen. En ik denk dat je als je zo meteen Serero terug hebt, je 2 spelers hebt(Sinkgraven en Serero) die ontzettend slim zijn in duels etc. Dat denk ik ook! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De discussie Schone ga ik niet meer aan. Er zijn in mijn optiek (en kennelijk die van FdB) hele goede redenen Schone wel op te stellen. En laten we wel zijn, ook vandaag komen de 3 gevaarlijkste momenten van Ajax allemaal bij Schone vandaan in een of andere hoedanigheid. Zolang hij dingen brengt die Ajax verder niet in de ploeg heeft kan FdB bijna niet om hem heen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Ja klopt Ronald maar daar gaat het mij niet om het gaat mij hier om dat al die anti analisten weer komen aandraven dat Eagles een punt verdiende en Ajax teveel kreeg met alle respect de Eagles hebben geen misschien 1 kans gehad en voor de rest Is Ajax de betere ploeg geweest niet dat ze top waren maar wel beter als de Eagles en dan kan ik weer pissig over worden en weer constant die zijk lullen met Lucky Ajax terwijl wij vorige week een onterechte rode kaardt krijgen en tegen Vitesse een handsbal goal tegen krijgen dan hoor je die klootviolen niet brrrrrrrrrrrrrr |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:14 schreef Eide het volgende:De discussie Schone ga ik niet meer aan. Er zijn in mijn optiek (en kennelijk die van FdB) hele goede redenen Schone wel op te stellen. En laten we wel zijn, ook vandaag komen de 3 gevaarlijkste momenten van Ajax allemaal bij Schone vandaan in een of andere hoedanigheid. Zolang hij dingen brengt die Ajax verder niet in de ploeg heeft kan FdB bijna niet om hem heen. Schone speelde vandaag niet slecht alleen moet je niet alleen naar de positieve dingen kijken Eide hij lijd toch wel best veel bal verlies vandaag minder als vorige week regen AZ, en voor mij is net niet goed genoeg. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:40 schreef nora het volgende:[..] Ja klopt Ronald maar daar gaat het mij niet om het gaat mij hier om dat al die anti analisten weer komen aandraven dat Eagles een punt verdiende en Ajax teveel kreeg met alle respect de Eagles hebben geen misschien 1 kans gehad en voor de rest Is Ajax de betere ploeg geweest niet dat ze top waren maar wel beter als de Eagles en dan kan ik weer pissig over worden en weer constant die zijk lullen met Lucky Ajax terwijl wij vorige week een onterechte rode kaardt krijgen en tegen Vitesse een handsbal goal tegen krijgen dan hoor je die klootviolen niet brrrrrrrrrrrrrr Helemaal waar, dit soort dingen kun je elk seizoen tegen elkaar wegstrepen en aan het eind van de rit is de nummer één de terechte kampioen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:45 schreef nora het volgende:[..] Schone speelde vandaag niet slecht alleen moet je niet alleen naar de positieve dingen kijken Eide hij lijd toch wel best veel bal verlies vandaag minder als vorige week regen AZ, en voor mij is net niet goed genoeg. Maar daar heb ik het dan ook niet over. ik heb het ook niet over de dingen die hij niet goed doet. Ik zeg zelfs niet dat ik hem nu zo heel goed vindt.
MAAR. Hij heeft kwaliteiten die Ajax niet terug vindt in andere spelers. Hij is te vaak betrokken bij goals en gevaarlijke momenten voor dat om toeval te zijn. Het gaat niet om wat hij niet kan of niet is, het gaat om wat hij wel brengt en of hij daarmee een toegevoegde waarde is voor dit Ajax. En dat is hij met zijn traptechniek en oog voor de ruimtes absoluut. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ongelooflijk, wat een reacties hier.
Als er mensen waren die balverlies leden dan waren dat kishna en el ghazi.
wat ontbreekt bij schone is dat hij niet de duel kracht heeft voor cvm en het loopvermogen en snelheid voor op het middenveld koppen kan die ook niet, maar hij is meestal degene die de voorzet geeft. andere kunnen niet eens een goede voorzet geven.
als je millik in de spits hebt, dan heb je 3 spelers die om de haverklap de bal verliezen. als je vandaag zag hoevaak de buitenspelers op het veld laggen,
Zo, slecht als hier boilissen werd beschreven vond ik hem niet.
Eigenlijk, was niet echt speler die het echt heel slecht deed, eigenlijk was sinkgraven nog het minst. het was eerder het team als geheel dat zwak oogde. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:14 schreef Eide het volgende:De discussie Schone ga ik niet meer aan. Er zijn in mijn optiek (en kennelijk die van FdB) hele goede redenen Schone wel op te stellen. En laten we wel zijn, ook vandaag komen de 3 gevaarlijkste momenten van Ajax allemaal bij Schone vandaan in een of andere hoedanigheid. Zolang hij dingen brengt die Ajax verder niet in de ploeg heeft kan FdB bijna niet om hem heen. Hoo hoo.. Wacht.. Ik heb hier voor de wedstrijd de keuze nog eens uitgelegd, ik vond hem fantastisch spelen. Alleen het middenveld is niks gebleken, daar is hij al eens neergezet en was daar te traag voor het Ajax spel.
Ik ben het helemaal eens over Schone maar het is of aan de zijkant en als ik dit zie in de spits dan hem liever in de spits. Andere gaan beter door hem spelen(El Ghazi en Kishna) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:45 schreef nora het volgende:[..] Schone speelde vandaag niet slecht alleen moet je niet alleen naar de positieve dingen kijken Eide hij lijd toch wel best veel bal verlies vandaag minder als vorige week regen AZ, en voor mij is net niet goed genoeg. Dat valt best wel mee in vergelijking met de spitsen die we hebben gehad. Zet het is in dat perspectief. Hij leed bal verlies, maar een spits van Ajax heeft dat nou eenmaal. Een spits van Barcalona trouwens ook. Heb messi nog nooit een wedstrijd zien spelen waar hij alles goed deed. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 00:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:ongelooflijk, wat een reacties hier. Als er mensen waren die balverlies leden dan waren dat kishna en el ghazi. wat ontbreekt bij schone is dat hij niet de duel kracht heeft voor cvm en het loopvermogen en snelheid voor op het middenveld koppen kan die ook niet, maar hij is meestal degene die de voorzet geeft. andere kunnen niet eens een goede voorzet geven. als je millik in de spits hebt, dan heb je 3 spelers die om de haverklap de bal verliezen. als je vandaag zag hoevaak de buitenspelers op het veld laggen, Zo, slecht als hier boilissen werd beschreven vond ik hem niet. Eigenlijk, was niet echt speler die het echt heel slecht deed, eigenlijk was sinkgraven nog het minst. het was eerder het team als geheel dat zwak oogde. Dat klopt, ik was bang om het te lezen maar dit heb ik vooraf de wedstrijd ook al verkondigd. Milik is eigenlijk in dat geval hetzelfde als Siggie. Beide een beetje lomp, een hele verademing als je dan ziet dat Schone de bal bij zich houd en redelijk sierlijk nog iemand uitkapt en een goede pass geeft. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 01:20 schreef freakie het volgende:[..] Dat klopt, ik was bang om het te lezen maar dit heb ik vooraf de wedstrijd ook al verkondigd. Milik is eigenlijk in dat geval hetzelfde als Siggie. Beide een beetje lomp, een hele verademing als je dan ziet dat Schone de bal bij zich houd en redelijk sierlijk nog iemand uitkapt en een goede pass geeft. Zivkovic, Zivkovic, Zivkovic! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik zou heel graag van Frank horen waarom hij Zivkovic niet opneemt in de selectie en Menig wel. Overigens vind ik de keuze van Lasse Schöne in de spits ook wel een vreemde keuze, maar feit is wel dat er iig wat meer kansen werden verkregen en hij kan met zijn acties idd iemand vrij zetten. Schöne is op dit moment idd een stuk balvaster dan dan Milik.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik heb het idee dat Zivkovic een lastig mannetje is en dat Frank hem daarom steeds weer in jong Ajax stalt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 22:50 schreef Eide het volgende:Weekendje weg geweest maar de wedstrijd wel kunnen kijken op m'n tablet. Ik kijk met gemengde gevoelens terug op deze wedstrijd. Ik vond Ajax na de eerste 10 minuten vrij goed gedurende de eerste helft. Klaassen op CVM viel mij niet tegen en bracht eigenlijk wat ik tijden terug al eens over die constructie schreef. Toch blijft Ajax moeite hebben wel snel combinatiespel. Eigenlijk kwam Ajax de eerste helft nauwelijks in de problemen en speelde het vrij redelijk. Daardoor speel je alleen vrij snel tegen de 16 van de tegenstander aan waardoor je aan Schone als spits weinig hebt. De situatie waaruit de eerste goal viel is eigenlijk het enige waar Schone goed voor is, namelijk met een goede aanname ruimte creëren en dan op snelheid door. Diep heb je niets aan hem maar ook vanaf de middenlijn in de counter komt hij tekort vanwege zijn snelheid. De tweede helft was ronduit zwak. Tot de tegengoal leek Ajax eerder te hopen op de nul achterin dan door te willen spelen voor nog een goal. Het spel was traag, onzuiver en uitermate passief. De tegengoal was dan ook volledig terecht en de manier waarop die viel was symptomatisch voor het spel van Ajax de tweede helft. Dat de 1-2 dan nog valt is een gelukje die we dan maar met een glimlach accepteren. Ik vond Bazoer niet slecht spelen maar het is wel erg safe. Sinkgraven straalt toch iets meer dynamiek uit ondanks die hij vandaag niet goed speelde. Ik zou eigenlijk liefst nog een variant willen zien met Zivkovic in de spits en Schone op 8 en dan dus Klaassen als CVM. En, een leuk weekeind gehad? Ik heb helaas niets van de wedstrijd kunnen zien.Ik was zondag op ziekenbezoek en dat vond ik toch belangrijker. Ik heb wel de samenvatting gezien en de eerste helft viel mij niet tegen. De tweede helft was weer een ouderwets drama. Maar dan de spitspositie... Waarom is Arek Milik alweer afgedankt door de Boer??? Het zal me niet verbazen, dat dat de reden is dat Ajax maar niet naar buiten komt met het nieuws dat Milik definitief gekocht gaat worden. Dat is ook de mening van een Duitse vriend van mij, een insider in de voetbalwereld... Te triest voor woorden. Gisteren heb ik gekeken naar "studio voetbal" waarin Gudelj ter sprake kwam. Dat roep ik hier al heel lang. Die jongen had Ajax in de winterstop moeten halen, hij is de ontbrekende schakel met gif in zijn spel. Ik heb begrepen, dat hij aan het eind van het huidige seizoen om en nabij 6 miljoen moet gaan kosten. Wel, waar wacht Ajax op?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 08 februari 2015 - 23:02 schreef freakie het volgende:[..] Dan zou ik het liefst Schone niet meer zien. Op het middenveld was Schone echt helemaal niks, traag denkwerk. Ik vond wel dat ik Klaassen goed speelde maar aanvallend kan hij dan niks brengen, dat is nog steeds, erg zonde. Als het, het spel van de eerste helft kan opleveren heb ik er vrede mee. Ik denk namelijk dat je ten eerste schone op een plek moet zetten waar hij niet echt de jeugd in de weg moet staan plus hij heeft niet verlengd dus gaat dat ten koste van allerlei dingen. En ik denk dat je als je zo meteen Serero terug hebt, je 2 spelers hebt(Sinkgraven en Serero) die ontzettend slim zijn in duels etc. Net als Eide, ga ik ook niet meer in discussie over Lasse Schöne. Ondanks wat beperkingen is hij veel te belangrijk voor dit jonge Ajax. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Chef AD trekt integriteit Vd Hart in twijfel
Dennis van Luling, chef van het AD.nl, heeft maandagochtend een opmerkelijke tweet geplaatst. De journalist van de ochtendkrant trekt de integriteit van Mickey van der Hart in twijfel. 'Hij baalt niet hard genoeg. Na afloop ook niet schuldbewust', schrijft Luling.
Van der Hart wordt dit seizoen door Ajax verhuurd aan Go Ahead Eagles en tastte afgelopen zondag mis. In de slotfase van Go Ahead Eagles - Ajax maaide de doelman vanwege een graspolletje onder de bal door, wat de winnende 1-2 voor Ajax opleverde. Luling, zelf Feyenoord-supporter, meent dat daar een luchtje aan zit.
bron
Ach, de eerste drie letters van de naam van deze "verslaggever" (LULing) zegt mij meer dan genoeg...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, in je feyenoordpyjama is het ook moeilijk niet de calimero capuchon op te zetten. Dat maakt zo'n pyjama wel helemaal af natuurlijk. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 13:49 schreef Eide het volgende:Tja, in je feyenoordpyjama is het ook moeilijk niet de calimero capuchon op te zetten. Dat maakt zo'n pyjama wel helemaal af natuurlijk. Hahaha. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 08:35 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik zou heel graag van Frank horen waarom hij Zivkovic niet opneemt in de selectie en Menig wel. Overigens vind ik de keuze van Lasse Schöne in de spits ook wel een vreemde keuze, maar feit is wel dat er iig wat meer kansen werden verkregen en hij kan met zijn acties idd iemand vrij zetten. Schöne is op dit moment idd een stuk balvaster dan dan Milik.... Meng was niet mee als spits maar als buitenspeler. Millik was gister de tweede spits omdat schone op 9 speelde. En je gaat niet 3 spitsen mee nemen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 16:46 schreef remco k het volgende:[..] Meng was niet mee als spits maar als buitenspeler. Millik was gister de tweede spits omdat schone op 9 speelde. En je gaat niet 3 spitsen mee nemen. En toch snap ik de Boer niet meer. De laatste weken scoorde Ajax niet of nauwelijks en dan gaat hij zonder een diepe spits spelen. Juist met Kishna en El Ghazi op de vleugels, zou het volgens mij logisch zijn om met een diepe spits voor de doelpunten te gaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 18:06 schreef Pietje het volgende:[..] En toch snap ik de Boer niet meer. De laatste weken scoorde Ajax niet of nauwelijks en dan gaat hij zonder een diepe spits spelen. Juist met Kishna en El Ghazi op de vleugels, zou het volgens mij logisch zijn om met een diepe spits voor de doelpunten te gaan. Dat zou ik ook zeggen, er waren een aantal momenten waar een goede voorzet prima gegeven kon worden, maar moest men inhouden en terug met de bal omdat er geen diepe spits aanwezig was..
Aan de andere kant vond ik de eerste helft Schone goed spelen, was constant aanspeelbaar en zo konden we wel aan de bal wat druk houden..
Tsjaa, kom je toch weer terug op het feit dat wij geen spits hebben die goed kan voetballen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 13:26 schreef Pietje het volgende:[..] Net als Eide, ga ik ook niet meer in discussie over Lasse Schöne. Ondanks wat beperkingen is hij veel te belangrijk voor dit jonge Ajax. Wowow... Wat? Ik zeg dat Schone moet spelen... Maar zeker niet op het middenveld, hij is dar te traag voor, iets dat we al in zijn begin jaren bij Ajax hebben gezien. Alsof ik het gemunt heb op hem, ben de enige die vooraf blij was met hem op de spits. Dat was jij net niet zag ik dus in die discussie heb je, jezelf wel gemengd? |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Wie weet waarom het tafeltje wat Boilesen omtrapte naast het veld stond? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Frustratie dat het alweer niet liep. Dat droop er wel vanaf. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 19:33 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou ik ook zeggen, er waren een aantal momenten waar een goede voorzet prima gegeven kon worden, maar moest men inhouden en terug met de bal omdat er geen diepe spits aanwezig was.. Aan de andere kant vond ik de eerste helft Schone goed spelen, was constant aanspeelbaar en zo konden we wel aan de bal wat druk houden.. Tsjaa, kom je toch weer terug op het feit dat wij geen spits hebben die goed kan voetballen.. Zoals ik Schone zag spelen ben ik gesterkt in het idee dat Ajax het met een middenveld met Klaassen, Schone en Sinkgraven moet gaan proberen. Schone is gewoon makkelijk aanspeelbaar en creert gevaar, zelfs als hij niet goed speelt.
Zet Zivkovic er dan voor bij tussen Kishna en El Ghazi in. Een echte spits die ook spitsengoals kan maken die bovendien rap genoeg is op gebruik te maken van een eventuele steekpass van iemand als Schone. Dan heb je met Sinkgraven nog een bewegelijke en creatieve jongen die om Schone heen speelt en Klaassen er achter om druk te zetten en af en toe mee te sluipen naar voren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:14 schreef Eide het volgende:[..] Zoals ik Schone zag spelen ben ik gesterkt in het idee dat Ajax het met een middenveld met Klaassen, Schone en Sinkgraven moet gaan proberen. Schone is gewoon makkelijk aanspeelbaar en creert gevaar, zelfs als hij niet goed speelt. Zet Zivkovic er dan voor bij tussen Kishna en El Ghazi in. Een echte spits die ook spitsengoals kan maken die bovendien rap genoeg is op gebruik te maken van een eventuele steekpass van iemand als Schone. Dan heb je met Sinkgraven nog een bewegelijke en creatieve jongen die om Schone heen speelt en Klaassen er achter om druk te zetten en af en toe mee te sluipen naar voren. Heb je de wedstrijden nog paraat dat hij op het middenveld stond en toen omdat hij minder snel denkt de bal heel vaak verloor? daarom is hij namelijk op de zijkant gaan spelen. Ik vind het raar dat er nu wordt geopperd dat hij op het middenveld, dat is de plek waar hij juist niet goed was/is. Hij houd de aanvallen op. Daarom is hij aanvallend wel handig, hij kan daar rust brengen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:47 schreef freakie het volgende:[..] Ik vind het raar dat er nu wordt geopperd dat hij op het middenveld, dat is de plek waar hij juist niet goed was/is. Schone is niet op rechtsbuiten gekomen omdat hij op andere plekken niet rendeerde, hij kwam daar te spelen omdat Ajax net op die positie iemand nodig had.
Hij heeft op 10 Klaassen voor zich. Dat is duidelijk, maar als je de keuze maakt op Klaassen op 6 te laten spelen is Schone een betere optie op 10 dan Bazoer in mijn optiek. bazoer is een talent maar mist aanvallend vernuft en doortastendheid. Elementen die Schoen wel bezit naast zijn afstandschot en steekpass. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 19:33 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou ik ook zeggen, er waren een aantal momenten waar een goede voorzet prima gegeven kon worden, maar moest men inhouden en terug met de bal omdat er geen diepe spits aanwezig was.. Aan de andere kant vond ik de eerste helft Schone goed spelen, was constant aanspeelbaar en zo konden we wel aan de bal wat druk houden.. Tsjaa, kom je toch weer terug op het feit dat wij geen spits hebben die goed kan voetballen.. Moest die voorzet wel komen? Hoevaak hebben we met Siggie en Milik uit een voorzet gescoord?
Ik ben ervan overtuigd dat hij Kishna en El Ghazi een soort vrije rol heeft gegeven met Schone als aanspeel punt als Schone niet gedekt word is hij dodelijk. Wordt hij dat wel dan is er meer ruimte voor El Ghazi en Kishna om een qctie naar binnen te maken. Ik denk dat deze speelwijzen veel meer kracht en mogelijkheden geven aan de buitenspelers.
Wat mij nogal pijn doet is dat bijna niemand een speler 4/5 wedstrijden de tijd geeft om een positie eigen te maken. Serero groeide op de vm positie, Schone staat er en doet het goed maar dan moeten we maar weer anders spelen wat we moeten een echte spits hebben. Ach laten we zivkovic neerzetten en bij de helft van onze aanvallen achter de bal aanlopen.
Oo wacht we hebben Schone die zal ook iets minder loopvermogen hebben tsja boeien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:52 schreef Eide het volgende:[..] Schone is niet op rechtsbuiten gekomen omdat hij op andere plekken niet rendeerde, hij kwam daar te spelen omdat Ajax net op die positie iemand nodig had. Hij heeft op 10 Klaassen voor zich. Dat is duidelijk, maar als je de keuze maakt op Klaassen op 6 te laten spelen is Schone een betere optie op 10 dan Bazoer in mijn optiek. bazoer is een talent maar mist aanvallend vernuft en doortastendheid. Elementen die Schoen wel bezit naast zijn afstandschot en steekpass. Nee hij kwam als 12e man en heeft uiteindelijk eerst wedstrijden op het middenveld gespeeld, en die waren niet goed. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 20:42 schreef freakie het volgende:[..] Wowow... Wat? Ik zeg dat Schone moet spelen... Maar zeker niet op het middenveld, hij is dar te traag voor, iets dat we al in zijn begin jaren bij Ajax hebben gezien. Alsof ik het gemunt heb op hem, ben de enige die vooraf blij was met hem op de spits. Dat was jij net niet zag ik dus in die discussie heb je, jezelf wel gemengd? Sorry freakie, ik heb je post kennelijk niet goed gelezen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:14 schreef Eide het volgende:[..] Zoals ik Schone zag spelen ben ik gesterkt in het idee dat Ajax het met een middenveld met Klaassen, Schone en Sinkgraven moet gaan proberen. Schone is gewoon makkelijk aanspeelbaar en creert gevaar, zelfs als hij niet goed speelt. Zet Zivkovic er dan voor bij tussen Kishna en El Ghazi in. Een echte spits die ook spitsengoals kan maken die bovendien rap genoeg is op gebruik te maken van een eventuele steekpass van iemand als Schone. Dan heb je met Sinkgraven nog een bewegelijke en creatieve jongen die om Schone heen speelt en Klaassen er achter om druk te zetten en af en toe mee te sluipen naar voren. Op zich heb je helemaal gelijk. Maar wat te doen met Milik?? Gaat hij dan naar het tweede plan? Op die manier zal hij er niet voor kiezen om bij Ajax te blijven. Een dilemma dus. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:52 schreef Eide het volgende:[..] Schone is niet op rechtsbuiten gekomen omdat hij op andere plekken niet rendeerde, hij kwam daar te spelen omdat Ajax net op die positie iemand nodig had. Hij heeft op 10 Klaassen voor zich. Dat is duidelijk, maar als je de keuze maakt op Klaassen op 6 te laten spelen is Schone een betere optie op 10 dan Bazoer in mijn optiek. bazoer is een talent maar mist aanvallend vernuft en doortastendheid. Elementen die Schoen wel bezit naast zijn afstandschot en steekpass. + 1 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:55 schreef freakie het volgende:[..] Moest die voorzet wel komen? Hoevaak hebben we met Siggie en Milik uit een voorzet gescoord? Ik ben ervan overtuigd dat hij Kishna en El Ghazi een soort vrije rol heeft gegeven met Schone als aanspeel punt als Schone niet gedekt word is hij dodelijk. Wordt hij dat wel dan is er meer ruimte voor El Ghazi en Kishna om een qctie naar binnen te maken. Ik denk dat deze speelwijzen veel meer kracht en mogelijkheden geven aan de buitenspelers. Wat mij nogal pijn doet is dat bijna niemand een speler 4/5 wedstrijden de tijd geeft om een positie eigen te maken. Serero groeide op de vm positie, Schone staat er en doet het goed maar dan moeten we maar weer anders spelen wat we moeten een echte spits hebben. Ach laten we zivkovic neerzetten en bij de helft van onze aanvallen achter de bal aanlopen. Oo wacht we hebben Schone die zal ook iets minder loopvermogen hebben tsja boeien. Ik geef spelers juist altijd de ruimte om te groeien in een rol. En ja ik vind dat die voorzetten er wel degelijk moeten gaan komen. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote: Ik weet ook wel dat hij gefrustreerd was maar mijn vraag was waarom die tafel daar stond. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Geen idee, net zoals ik geen idee heb waarom er tuinstoelen stonden voor De Boer en z'n assistenten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 - 19:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik geef spelers juist altijd de ruimte om te groeien in een rol. En ja ik vind dat die voorzetten er wel degelijk moeten gaan komen. Dat weet ik, geef jou ook niet de schuld. haha |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:47 schreef freakie het volgende:[..] Heb je de wedstrijden nog paraat dat hij op het middenveld stond en toen omdat hij minder snel denkt de bal heel vaak verloor? daarom is hij namelijk op de zijkant gaan spelen. Ik vind het raar dat er nu wordt geopperd dat hij op het middenveld, dat is de plek waar hij juist niet goed was/is. Hij houd de aanvallen op. Daarom is hij aanvallend wel handig, hij kan daar rust brengen. Schone op het middenveld kan echt niet hij is alleen nog geschikt als valse spits en halve rechterspits |
|
|
|