|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 00:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:ongelooflijk, wat een reacties hier. Als er mensen waren die balverlies leden dan waren dat kishna en el ghazi. wat ontbreekt bij schone is dat hij niet de duel kracht heeft voor cvm en het loopvermogen en snelheid voor op het middenveld koppen kan die ook niet, maar hij is meestal degene die de voorzet geeft. andere kunnen niet eens een goede voorzet geven. als je millik in de spits hebt, dan heb je 3 spelers die om de haverklap de bal verliezen. als je vandaag zag hoevaak de buitenspelers op het veld laggen, Zo, slecht als hier boilissen werd beschreven vond ik hem niet. Eigenlijk, was niet echt speler die het echt heel slecht deed, eigenlijk was sinkgraven nog het minst. het was eerder het team als geheel dat zwak oogde. Dus wat jij zegt is dat schone geen middenvelder van deze tijd is! Dus drm staat ie spits aha |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 - 20:06 schreef Eide het volgende:Geen idee, net zoals ik geen idee heb waarom er tuinstoelen stonden voor De Boer en z'n assistenten. Die tafel staat daar voor de 4e official. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 - 20:06 schreef Eide het volgende:Geen idee, net zoals ik geen idee heb waarom er tuinstoelen stonden voor De Boer en z'n assistenten. Die tuinstoelen staan daar voor als het zonnetje gaat schijnen. Biertje erbij, klaar ;-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Lekker man, eet smakelijk ;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 - 19:25 schreef remco k het volgende:[..] Ik geef spelers juist altijd de ruimte om te groeien in een rol. En ja ik vind dat die voorzetten er wel degelijk moeten gaan komen. Ja ik weet alleen niet of de Boer dat wou. Spelers gingen namelijk heel vaal naar binnen omdat er door Schone veel ruimte kwam.
Barcalona speelde vroeger ook niet met voorzetten. Ja we zijn geen Barcalona maar als je nagaat hoevaak we hebben gescoord uit een voorzet dan is dat echt niet veel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 - 23:02 schreef nora het volgende:[..] Schone op het middenveld kan echt niet hij is alleen nog geschikt als valse spits en halve rechterspits Ja dat vind ik ook. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote: Ik had ook het idee dat die tafel er stond voor de 4e official, maar als team Nijhuis een beetje ballen had gehad dan hadden ze die actie toch alsnog moeten bestraffen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 11 februari 2015 - 21:42 schreef morkanne het volgende:[..] Ik had ook het idee dat die tafel er stond voor de 4e official, maar als team Nijhuis een beetje ballen had gehad dan hadden ze die actie toch alsnog moeten bestraffen. Je hebt weer een stok gevonden zie ik? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 09 februari 2015 - 22:52 schreef Eide het volgende:[..] Schone is niet op rechtsbuiten gekomen omdat hij op andere plekken niet rendeerde, hij kwam daar te spelen omdat Ajax net op die positie iemand nodig had. Hij heeft op 10 Klaassen voor zich. Dat is duidelijk, maar als je de keuze maakt op Klaassen op 6 te laten spelen is Schone een betere optie op 10 dan Bazoer in mijn optiek. bazoer is een talent maar mist aanvallend vernuft en doortastendheid. Elementen die Schoen wel bezit naast zijn afstandschot en steekpass. Juist! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Als middenvelder moet je sowieso achter de andere middenvelder aankunnen. Als zijn tegenstander zowel in zijn eigen strafschopgebied te vinden is als die van ons, dan heeft zowel schone als Ajax een probleem.
Schone is ook te lichtvoetig om op 6 te spelen, even flink wat wind en schone ligt al op de grond. Niet echt een man die een ander uit kan schakelen.
Schone op de bank, kan eigenlijk ook niet, hij is nog altijd de meest waardevolste speler van Ajax. Bijna bij elke doelpunt betrokken. Dat hij erin staat dat zegt meer over de kracht van de andere dan over hem.
Schone als buitenspeler is prima, als de middenvelder achter hem wel zijn man oppakt. Als de back gaat dan neemt vaak de middenvelder de plek in en blijft dus achter. Dan kan de middenvelder dus zijn man laten gaan en de back opvangen.
Maar Schone is eigenlijk op de as het belangrijkst. Dan is de spits het logische gevolg.
Zolang de andere hem niet overbodig maakt, staat hij erin! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 11 februari 2015 - 21:42 schreef morkanne het volgende:[..] Ik had ook het idee dat die tafel er stond voor de 4e official, maar als team Nijhuis een beetje ballen had gehad dan hadden ze die actie toch alsnog moeten bestraffen. Inderdaad man, direct schorsen voor 5 wedstrijden! Kan gewoon niet dit!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: valt eigenlijk weinig mee eens te zijn. Heb jullie de wedstrijden gegeven. Dat waren er 6/7. Alles was teleurstellend. Gewoon matig. Daarna is hij er 2 wedstrijden geen Schone gebruikt. Ook nog eens dik gewonnen, en plotseling speelde hij aan de zijkant en deed het prima, Schone kwam daar omdat het middenveld niks voor hem was, niet bij Ajax. En toevallig waren Andersen en de Sa dat ook niet aan de zijkant. Keuze was snel gemaakt.
Ajax had Schone voor een 12e man. Dat betekend dat de Boer ook eerst Schone voor het middenveld had bedacht(hij had genoeg middenvelders)
Dit waren ook de reacties toen we met Schone op het middenveld speelde: http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/29136__rss.php
We zijn altijd zo opzoek naar veranderingen maar ik kan bij deze echt zeggen dat, dat het niet wordt. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
quote: Zeker niet schorsen want dit is emotie! Je moet zo'n speler terugroepen en de tafel weer rechtop laten zetten. (vroeger had je ook scheidsrechters waarbij je zelf de bal op moest ophalen als je hem expres na het fluitsignaal weg schoot) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 17:43 schreef morkanne het volgende:[..] Zeker niet schorsen want dit is emotie! Je moet zo'n speler terugroepen en de tafel weer rechtop laten zetten. (vroeger had je ook scheidsrechters waarbij je zelf de bal op moest ophalen als je hem expres na het fluitsignaal weg schoot) Jij hebt werkelijk ook nog het idee dat ik er serieus op reageerde he? Zoals Eide al zei had je weer een stok om mee te meppen! Daarnaast neem ik kakkerlakken en lampenkappen al helemaal niet serieus! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wat een slap geouwehoer om een tafel. Die enige reden waarom die tafel daar stond was alleen maar om weggetrapt te worden!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 februari 2015 - 20:21 schreef freakie het volgende:[..] Ja ik weet alleen niet of de Boer dat wou. Spelers gingen namelijk heel vaal naar binnen omdat er door Schone veel ruimte kwam. Barcalona speelde vroeger ook niet met voorzetten. Ja we zijn geen Barcalona maar als je nagaat hoevaak we hebben gescoord uit een voorzet dan is dat echt niet veel. Barcelona speelde wel degelijk met veel voorzetten zelfs. juist de dodelijke mix van buitenom en binnendoor, en daarbij het geweldige middenveld maakte dat elftal tot het beste wat ik ooit gezien heb..
En inderdaad scoren we niet heel veel uit voorzetten, maar je elftal moet er wel op ingesteld zijn als die voorzetten komen, en nu lijkt het erop dat het halve elftal verrast is bij een goede voorzet..
We hebben twee buitenspelers die zowel binnen door, buiten om als voor de goal zelf dodelijk kunnen zijn. Ik denk oprecht dat beide spelers meer talent hebben dan bijvoorbeeld Depay, ik denk alleen sterk dat die spelers in een keurslijf gedrukt zijn en simpelweg teveel opdrachten hebben..
Maar met die twee geweldige talenten die eigenlijk alles beheersen, twee goede aanvallende middenvelders waar veel vandaan kan komen. Moet er een betere spits staan dan dat nu het geval is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 februari 2015 - 23:23 schreef freakie het volgende:[..] valt eigenlijk weinig mee eens te zijn. Heb jullie de wedstrijden gegeven. Dat waren er 6/7. Alles was teleurstellend. Gewoon matig. Daarna is hij er 2 wedstrijden geen Schone gebruikt. Ook nog eens dik gewonnen, en plotseling speelde hij aan de zijkant en deed het prima, Schone kwam daar omdat het middenveld niks voor hem was, niet bij Ajax. En toevallig waren Andersen en de Sa dat ook niet aan de zijkant. Keuze was snel gemaakt. Ajax had Schone voor een 12e man. Dat betekend dat de Boer ook eerst Schone voor het middenveld had bedacht(hij had genoeg middenvelders) Dit waren ook de reacties toen we met Schone op het middenveld speelde: http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/29136__rss.phpWe zijn altijd zo opzoek naar veranderingen maar ik kan bij deze echt zeggen dat, dat het niet wordt. Nee dat kun je helemaal niet. Cijfers en feitjes zijn erg leuk. Maar er is veel meer dat bepalend is.
1 ding kan jij en niemand aantonen en dat is de vorm van de dag van spelers, en de invloed van de spelers om iemand heen op die speler.
En waar Schone wel of niet voor gehaald is, dat is totaal niet relevant.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 - 13:34 schreef remco k het volgende:[..] Barcelona speelde wel degelijk met veel voorzetten zelfs. juist de dodelijke mix van buitenom en binnendoor, en daarbij het geweldige middenveld maakte dat elftal tot het beste wat ik ooit gezien heb.. En inderdaad scoren we niet heel veel uit voorzetten, maar je elftal moet er wel op ingesteld zijn als die voorzetten komen, en nu lijkt het erop dat het halve elftal verrast is bij een goede voorzet.. We hebben twee buitenspelers die zowel binnen door, buiten om als voor de goal zelf dodelijk kunnen zijn. Ik denk oprecht dat beide spelers meer talent hebben dan bijvoorbeeld Depay, ik denk alleen sterk dat die spelers in een keurslijf gedrukt zijn en simpelweg teveel opdrachten hebben.. Maar met die twee geweldige talenten die eigenlijk alles beheersen, twee goede aanvallende middenvelders waar veel vandaan kan komen. Moet er een betere spits staan dan dat nu het geval is.. Das leuk maar in de hoogtij dagen van Barcelona hadden mensen, supporters commentaar dat ze niks hadden aan voorzetten omdat er niemand liep die ze binnen kon koppen.
En dat klopt, we zijn verrast als er een voorzet komt, zelfs de geweldige spitsen Siggie en Milik want laten we eerlijk zijn, het zijn hele goede spitsen maar zijn bij Ajax niet gewoon een spits.
Ik ben het voor de rest helemaal met je eens, en de tijd haalt dit in. Je zag nu als we dringender zijn met de buitenspelers en dan een Milik neerzetten, dat Milik heel goed kan zijn. Als we achteruit lopen dan is Schone zonder meer een prima optie om iets langer de bal in de ploeg te houden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 - 13:36 schreef remco k het volgende:[..] Nee dat kun je helemaal niet. Cijfers en feitjes zijn erg leuk. Maar er is veel meer dat bepalend is. 1 ding kan jij en niemand aantonen en dat is de vorm van de dag van spelers, en de invloed van de spelers om iemand heen op die speler. En waar Schone wel of niet voor gehaald is, dat is totaal niet relevant.. Ja dat was het wel, in de discussie was dat namelijk wel belangrijk. Tsja de cijfers en het spel van Schone gaven toen aan dat je hem daar niet moet gebruiken. Iets wat je vandaag ook zag trouwens, heel traag in het bedenken van een oplossing.
Op het middenveld is dat al helemaal dodelijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 23:45 schreef freakie het volgende:[..] Das leuk maar in de hoogtij dagen van Barcelona hadden mensen, supporters commentaar dat ze niks hadden aan voorzetten omdat er niemand liep die ze binnen kon koppen. En dat klopt, we zijn verrast als er een voorzet komt, zelfs de geweldige spitsen Siggie en Milik want laten we eerlijk zijn, het zijn hele goede spitsen maar zijn bij Ajax niet gewoon een spits. Ik ben het voor de rest helemaal met je eens, en de tijd haalt dit in. Je zag nu als we dringender zijn met de buitenspelers en dan een Milik neerzetten, dat Milik heel goed kan zijn. Als we achteruit lopen dan is Schone zonder meer een prima optie om iets langer de bal in de ploeg te houden. Volgens mij maakte Eto er wel een paar, maar ik kan me vergissen.. En Ibra maakte er ook wel wat in het seizoen dat ie er speelde.. En ook Villa maakte er wel een paar..
Messi ging pas later op 9 spelen, en pas toen werd het minder met de voorzetten..
Wat Ajax betreft ben ik ervan overtuigd dat Schone een meerwaarde kan zijn, maar zoals ie nu speelt is ie nog geen plek op de tribune waard.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 23:48 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat was het wel, in de discussie was dat namelijk wel belangrijk. Tsja de cijfers en het spel van Schone gaven toen aan dat je hem daar niet moet gebruiken. Iets wat je vandaag ook zag trouwens, heel traag in het bedenken van een oplossing. Op het middenveld is dat al helemaal dodelijk. Iemand zijn cijfers op de ene positie zeggen niks over een andere positie, laat staan over het spelen op een andere positie in een andere samenstelling.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:08 schreef remco k het volgende:[..] .... Wat Ajax betreft ben ik ervan overtuigd dat Schone een meerwaarde kan zijn, maar zoals ie nu speelt is ie nog geen plek op de tribune waard.. Vreemd dat jij dit zegt: Hij was voor jou DE ideale 12e man en nu mag ie volgens jou niet eens meer op de tribune... ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:21 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Vreemd dat jij dit zegt: Hij was voor jou DE ideale 12e man en nu mag ie volgens jou niet eens meer op de tribune... ;-) Zoals ie nu speelt staat er ook bij.. Als ie speelt zoals voor November, hoort ie gewoon in de basis thuis of inderdaad als 12e man. Maar dat is al een flinke tijd niet meer het geval.
En ik verwacht van jongens als Moisander en Schone niet dat ze de dragende spelers zijn. Maar wel dat ze een stabiele factor zijn.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:30 schreef remco k het volgende:[..] Zoals ie nu speelt staat er ook bij.. Als ie speelt zoals voor November, hoort ie gewoon in de basis thuis of inderdaad als 12e man. Maar dat is al een flinke tijd niet meer het geval. En ik verwacht van jongens als Moisander en Schone niet dat ze de dragende spelers zijn. Maar wel dat ze een stabiele factor zijn.. Qua leeftijd en ervaring moet die twee JUIST de dragende spelers zijn en wekelijks bij de beste horen echter verzaken die twee nu wekelijks en zijn ze gewoon de twee slechtste van het team. Beide zijn klaar bij Ajax. Zijn met hun gedachte bij volgend seizoen. Moisander is al weg en Schone gaat ook. We krijgen een drukke en belangrijke periode waarbij iedereen de focus moet hebben en deze twee zijn er duidelijk niet bij dus wat mij betreft mogen ze hun potjes gaan spelen in Jong Ajax. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:08 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij maakte Eto er wel een paar, maar ik kan me vergissen.. En Ibra maakte er ook wel wat in het seizoen dat ie er speelde.. En ook Villa maakte er wel een paar.. Messi ging pas later op 9 spelen, en pas toen werd het minder met de voorzetten.. Wat Ajax betreft ben ik ervan overtuigd dat Schone een meerwaarde kan zijn, maar zoals ie nu speelt is ie nog geen plek op de tribune waard.. Ik bedoel de goede tijd he, van 4-5 jaar terug.. Dat is wat Ajax ook zou willen, meer een 9 dan een spits. Ik heb het helemaal met je eens over Schone maar op het middenveld gaat het tempo ontzettend achteruit. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:09 schreef remco k het volgende:[..] Iemand zijn cijfers op de ene positie zeggen niks over een andere positie, laat staan over het spelen op een andere positie in een andere samenstelling.. Ik hoef toch niet 10 keer hetzelfde te zeggen. Schone beviel de periode totaal niet, aan de zijkant kreeg hij meer ruimte. Dat was een van de redenen dat hij daar kon blijven staan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:34 schreef Brandje het volgende:[..] Qua leeftijd en ervaring moet die twee JUIST de dragende spelers zijn en wekelijks bij de beste horen echter verzaken die twee nu wekelijks en zijn ze gewoon de twee slechtste van het team. Beide zijn klaar bij Ajax. Zijn met hun gedachte bij volgend seizoen. Moisander is al weg en Schone gaat ook. We krijgen een drukke en belangrijke periode waarbij iedereen de focus moet hebben en deze twee zijn er duidelijk niet bij dus wat mij betreft mogen ze hun potjes gaan spelen in Jong Ajax. Sorry maar ik vind dit belachelijk. Schone hoort net als Moisander een redelijk tot goede speler te zijn maar dat ook elke wedstrijd. Spelers kunnen dan vertrouwen hebben op de medespeler. Moisander heeft dat bijna verloren, Schone is eigenlijk nog steeds heel betrouwbaar. Passes zijn goed en komen bijna allemaal aan. Dat is betrouwbaar en goed voor het team. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat jij het 10 keer zegt betekent niet dat wij het dan maar met jou eens moeten zijn ;) Hij is altijd de ideale 12e man geweest en is steeds daar ingeschoven waar Ajax op dat moment niet afdoende kwaliteit had. En vorig seizoen was dat op enig moment de buitenpositie maar ook op 6 en 10 heeft hij prima dingen laten zien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 20:17 schreef Eide het volgende:[..] Dat jij het 10 keer zegt betekent niet dat wij het dan maar met jou eens moeten zijn ;) Hij is altijd de ideale 12e man geweest en is steeds daar ingeschoven waar Ajax op dat moment niet afdoende kwaliteit had. En vorig seizoen was dat op enig moment de buitenpositie maar ook op 6 en 10 heeft hij prima dingen laten zien. Middenvelder was hij alleen de eerste 7-8 wedstrijden, dat heb ik je laten zien, daarna niet meer. Als de Boer liever een jeugdige middenvelder inzet dan daar Schone neer te zetten zegt het wel degelijk dat hij in Schone geen middenvelder meer ziet. Er zijn heel veel sites en dingen die verwijzen naar het slechte spel van Schone.
Niemand hoeft het met mee eens te zijn maar als Ajax ergens te weinig kwaliteit had dit jaar was het op het middenveld en niet aan de zijkant, waarom speelde Schone daar dan niet? En waarom is Schone dan niet op het middenveld gekomen nadat de Jong weg was? Schone aan de zijkant was het beste voor Ajax, dus zijn ze op het middenveld gaan schuiven.
Als je nu kijkt is de zijkant heel goed bezet, met El Ghazi en Kishna, alleen dat doet de Boer pas 2 wedstrijden. Dan zou je toch denken dat de meest logische positie het middenveld is? Nee daar halen ze Sinkgraven voor of zetten Bazoer daar neer. Sorry maar dat zegt genoeg. Ik zeg trouwens alleen dat het wat zegt over Schone en niet dat Bazoer t slecht deed/doet, want hij doet het prima. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lees nu nog eens heel goed wat ik net schreef en dan met name daar waar "12e man" staat en daar waar "niet afdoende kwaliteit" staat.
Dat hij vorig jaar niet op 10 kwam is omdat Ajax daar in Klaassen afdoende kwaliteit had terwijl men op de buitenpositie die niet had. Dan schuif je dus je meest multifunctionele speler naar de buitenpositie. Klinkt bijna te logisch om waar te zijn maar toch. Want Ajax had vorig jaar naast Fischer geen fatsoenlijk buitenspelers. Niet voor niets dat het een komen en gaan van buitenspelers is geweest de afgelopen tijd.
En als je dan in een situatie zit waarin je Klaassen op 6 gaat laten spelen en El Ghazi en Kishna het uitstekend op de flanken doen moet je gaan kijken naar de invulling van de 10 en de 9. Bazoer staat goed op 10 maar stel je voor dat dat niet goed was uitgepakt, dan was Schone daar gewoon een hele goede optie geweest.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 20:17 schreef freakie het volgende:[..] Sorry maar ik vind dit belachelijk. Schone hoort net als Moisander een redelijk tot goede speler te zijn maar dat ook elke wedstrijd. Spelers kunnen dan vertrouwen hebben op de medespeler. Moisander heeft dat bijna verloren, Schone is eigenlijk nog steeds heel betrouwbaar. Passes zijn goed en komen bijna allemaal aan. Dat is betrouwbaar en goed voor het team. Mijn reactie belachelijk vinden maar dan wel zelf zeggen dat Schone betrouwbaar is. Beste kerel hij was gisteren wel zo ongelooflijk slecht en had alleen maar balverlies en kwam zelden in het spel voor. Eerder scoorde hij nog wel eens of had ie een assist maar hij voegt gewoon helemaal niks toe. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 20:13 schreef freakie het volgende:[..] Ik hoef toch niet 10 keer hetzelfde te zeggen. Schone beviel de periode totaal niet, aan de zijkant kreeg hij meer ruimte. Dat was een van de redenen dat hij daar kon blijven staan. Je zegt inderdaad 10 keer hetzelfde, en het slaat al 10 keer nergens op. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 21:16 schreef Eide het volgende:Lees nu nog eens heel goed wat ik net schreef en dan met name daar waar "12e man" staat en daar waar "niet afdoende kwaliteit" staat. Dat hij vorig jaar niet op 10 kwam is omdat Ajax daar in Klaassen afdoende kwaliteit had terwijl men op de buitenpositie die niet had. Dan schuif je dus je meest multifunctionele speler naar de buitenpositie. Klinkt bijna te logisch om waar te zijn maar toch. Want Ajax had vorig jaar naast Fischer geen fatsoenlijk buitenspelers. Niet voor niets dat het een komen en gaan van buitenspelers is geweest de afgelopen tijd. En als je dan in een situatie zit waarin je Klaassen op 6 gaat laten spelen en El Ghazi en Kishna het uitstekend op de flanken doen moet je gaan kijken naar de invulling van de 10 en de 9. Bazoer staat goed op 10 maar stel je voor dat dat niet goed was uitgepakt, dan was Schone daar gewoon een hele goede optie geweest. Ik weet wat je schreef, alleen wat je zelf al zei, niemand moet het met je eens zijn;)
Er zijn ontzettend veel kansen geweest dat hij Schone daar had kunnen laten spelen maar na 7/8 wedstrijden heeft hij dat niet meer geprobeerd. Je kan zeggen dat Klaassen daar speelt maar je hebt ook nog een Serero? Als die ook al beter is? Hij had Andersen aan de buitenkant kunnen laten spelen?
Ik zeg het nogmaals, op de 10 was het totaal niet geslaagd. Als hij dat wel had geweest had hij toch Bazoer niet gelijk een hele wedstrijd gaan proberen? Dan grijp je toch naar iets dat je kent en waar je zeker van bent dat het goed is? Dan breng je die jongen rustig in de ploeg en dan speelt hij volgend jaar wss gewoon in de basis.
Begrijp me goed, ik weet dat hij 12 man was/is. Maar ook omdat hij zo goed functioneerde op de vleugels is hij daar gebleven. Hij speelde daarentegen echt bagger op het middenveld. Schone was op dat moment niet de meest functionele speler, hij was meer iemand die moeilijk een beslissing kon nemen en pas ging denken als hij de bal kreeg.
En hup, ineens op de vleugel doet hij het zo goed dat we hem niet kunnen missen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Alleen de man met de statistieken en voorbeelden kan daar niet mee komen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 22:53 schreef freakie het volgende:[..] Ik zeg het nogmaals, op de 10 was het totaal niet geslaagd. Als hij dat wel had geweest had hij toch Bazoer niet gelijk een hele wedstrijd gaan proberen? Dan grijp je toch naar iets dat je kent en waar je zeker van bent dat het goed is? Tenzij FdB de prioriteit van het invullen van de 9 zwaarder heeft laten wegen dan het invullen van de 10. En als je dan Schone op 9 zet, zal je iemand anders voor de 10 moeten vinden. Bazoer heeft bij Jong Ajax ook wel op 10 gespeeld maar wordt toch voornamelijk (ook door zichzelf) als 6 gezien.
Ik ben benieuwd welke keuzes FdB gaat maken na Twente. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 23:02 schreef Eide het volgende:[..] Tenzij FdB de prioriteit van het invullen van de 9 zwaarder heeft laten wegen dan het invullen van de 10. En als je dan Schone op 9 zet, zal je iemand anders voor de 10 moeten vinden. Bazoer heeft bij Jong Ajax ook wel op 10 gespeeld maar wordt toch voornamelijk (ook door zichzelf) als 6 gezien. Ik ben benieuwd welke keuzes FdB gaat maken na Twente. Ja ik ook. Nou eerst van der Vaar terug.. Veel hogere prioriteit |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Laten we het eens omdraaien, bewijs jij maar eens dat hij het ook niet zou redden met andere spelers om hem heen op de RAM positie, we spelen namelijk al jaren niet meer met een 10.. |
|
|
|