BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:04 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Volgens zei ik al in mijn eerste bericht dat het een nu een andere tijd/situatie is: Ajax heeft geen interesse en hij wil spelen. Dus logisch, maar hij zei bij Chelsea en Milan dat hij niet terug wilde naar de eredivisie omdat ie dat wel had gezien. Ook al vond hij Ajax een mooie club en was hij gevleid door de interesse.

Ik vind niet dat we iemand als Van Ginkel nu nog nodig hebben, maar ik blijf het frapant vinden hoe zo'n jongen dan ineens 180 graden draait. Nu is de eredivisie wel ineens goed genoeg. Bijzonder.
Regelmatig spelen bij Chelsea. Dan AC Milan. Presteren niet maar wel een geweldige club. Dan Stoke, toch wel een stuk lager. Speelt er vaak niet en dan komt PSV. Het biedt CL, beker en kampioenschapvoetval. Why not?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:04 schreef Loetje het volgende:
Ik ga hier pas volledig over oordelen wanneer ik de invloed van de RvC weet. Deze lijkt me met de week groter te worden. Dan is alleen een schoonmaak in het technisch hart niet voldoende. Anders krijg je dit namelijk weer.
Het blijft toch raar dat er geen onderzoek opnieuw wordt ingesteld naar het functioneren van de mensen binnen Ajax. Wanneer je het rapport Ling links laat liggen kan het niet zo zijn dat je vervolgens niks meer doet.

Dan is het logisch dat je verder gaat met een beleid dat niet werkt en niet effectief is. Hoe voorspelbaar wil je het hebben denk ik dan......
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:08 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het blijft toch raar dat er geen onderzoek opnieuw wordt ingesteld naar het functioneren van de mensen binnen Ajax. Wanneer je het rapport Ling links laat liggen kan het niet zo zijn dat je vervolgens niks meer doet.

Dan is het logisch dat je verder gaat met een beleid dat niet werkt en niet effectief is. Hoe voorspelbaar wil je het hebben denk ik dan......
Wie beslist eigenlijk over de RvC? Daar ben ik dan weer niet in thuis.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:13   quote  deeplink  
Heitinga stopt per direct met voetballen, er zijn een paar spelers verhuurd en er is niemand bijgekomen. Treurige en lachwekkende conclusie van deze avond.

Wie er ook verantwoordelijk voor moge zijn: ik vind het Ajax onwaardig.

Sorry dat ik aan je twijfelde Neman, volgende keer hou ik me waffel.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Regelmatig spelen bij Chelsea. Dan AC Milan. Presteren niet maar wel een geweldige club. Dan Stoke, toch wel een stuk lager. Speelt er vaak niet en dan komt PSV. Het biedt CL, beker en kampioenschapvoetval. Why not?
PSV doet er wel alle aan op kampioen te willen worden. En Ajax doet dat niet. Kampioenschap wordt op details bepaald. De kans wordt steeds groter dat PSV opnieuw kampioen wordt. Dan heeft Ajax hoe je het wend of keert gefaald. Geen beker, veel wedstrijden die niet het aanzien waard waren en geen kampioenschap. Dus opnieuw een kansloos en niks zeggend jaar. Daar zijn mensen voor verantwoordelijk en dat moet je als Ajax laten zien. En niet voor weg blijven lopen. Dat zwakke en terughoudende gedrag binnen Ajax, is Ajax onwaardig.
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:14   quote  deeplink  
Nja met alle spelers die verhuurd zijn ben ik blij mee. Dat Ajax Zivkovic terughaalt snap ik ook. Liever Boilesen nog kwijtgeraakt maar helaas niet gelukt.
Zowel Marc als Frank wilde speler (s). Dan ligt het toch ergens anders aan?
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:18   quote  deeplink  
Duarte is de laatst geregistreerde speler in Nederland. Zoals we hadden verwacht gaan we het hiermee doen.

Zondag knallen tegen Feyenoord en echt meteen vol pressie spelen. Hopelijk een snelle goal en laat hun zelfvertrouwen maar verder naar de klote gaan. Komende 2 wedstrijden worden erg belangrijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:20   quote  deeplink  
Ajax heeft toch een ledenraad? Die kan volgens mij een rvc in z'n geheel ontslaan. Binnen Ajax is het 1 grote vriendjespolitiek, schiet niet op!
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:20 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax heeft toch een ledenraad? Die kan volgens mij een rvc in z'n geheel ontslaan. Binnen Ajax is het 1 grote vriendjespolitiek, schiet niet op!
Ik neem dat van je aan want daar weet ik niks vanaf. Alleen voetbalzaken zelf. Maar toen met die vergadering ging het gerucht al dat de RvC of de ledenraad (geen idee wie het was) al samen spande.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:18 schreef Loetje het volgende:
Duarte is de laatst geregistreerde speler in Nederland. Zoals we hadden verwacht gaan we het hiermee doen.

Zondag knallen tegen Feyenoord en echt meteen vol pressie spelen. Hopelijk een snelle goal en laat hun zelfvertrouwen maar verder naar de klote gaan. Komende 2 wedstrijden worden erg belangrijk.
En anders loopt PSV snel uit en is het seizoen al over. Dat is nu een doemscenario. Zover is het nog niet, maar helaas wel steeds meer realistisch!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik neem dat van je aan want daar weet ik niks vanaf. Alleen voetbalzaken zelf. Maar toen met die vergadering ging het gerucht al dat de RvC of de ledenraad (geen idee wie het was) al samen spande.
Dan zeg je precies wat ik al dacht. En dat is triest. Omdat dit schadelijk is voor Ajax als club.
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 februari 2016 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:22 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

En anders loopt PSV snel uit en is het seizoen al over. Dat is nu een doemscenario. Zover is het nog niet, maar helaas wel steeds meer realistisch!
Win je Feyenoord thuis en Groningen uit heeft Ajax in mijn inziens een uitstekend programma. Alleen PSV en Heerenveen uit. Heerenveen speelt thuis doorgaans open huis al is dat geen garantie voor winst van ons. Maar als Ajax daar doorheen komt zijn we in mijn optiek net zo'n grote favoriet als PSV.
enough
 enough - dinsdag 02 februari 2016 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie beslist eigenlijk over de RvC? Daar ben ik dan weer niet in thuis.
Vereniging ajax: Leden + ereleden.
Bij de laatste ledenvergadering(17 Dec) stonden ze allemaal voor voortgang van de huidige Bestuursraad en dus ook RvC.
En zo werd cruijff gewipt voor nog evt veranderingen daarin.(had geen vertrouwen in B.R en RvC meer).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2016 door enough --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 02:14   quote  deeplink  
Men dekt elkaar........dat verander je dus niet zomaar.....en de supporters staan erbij en kijken ernaar....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2016 door Bobby1972 --
enough
 enough - dinsdag 02 februari 2016 - 03:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 02:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Men dekt elkaar........dat verander je dus niet zomaar.....en de supporters staan erbij en kijken ernaar....
Liever niet Bobby al dat gespetter en gespat..
Wat daar uit voortkomt kan niet veel beter zijn;-)
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 02 februari 2016 - 03:19   quote  deeplink  
Ik word er echt ziek van. De hele transfermarkt is er gedoe met die 'nieuwe' spits. Dan kan het weer niet, dan wordt er ineens weer groen licht gegeven en vliegen de namen om je oren. De Boer laat weten dat ie een nieuwe aanvaller wilt, hij noemt een Huntelaar. Wat opzich niet gek is als je maar 4 keer weet te scoren in de laatste 3 wedstrijden.

Maar wat hebben we nou? Helemaal niets. We hebben Sanogo weggestuurd (en terecht) maar als vervanger hebben we onze grote vriend Richairo die zijn eigen verwachtingen bij Willem II totaal niet waar kon maken. Wat denken ze daar bij Ajax? Dat Zivko er nu ineens 20 in gaat schieten, of dat Milik dat doet? Of verwachten ze nou echt dat El Ghazi de ideale spits is bij Ajax?

Tot nu toe was het antwoord op de soms nogal vreemde beslissingen van het bestuur vaak: er zal wel een goede reden achter zitten. Ik geloof daar niet meer in, en ik heb echt het idee dat ze serieus geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Grote kans dat PSV er nu ook nog eens met de schaal vandoor gaat. En dan is het helemaal een kut seizoen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 02 februari 2016 - 06:40   quote  deeplink  
Yellelleleee allemaal weer wakker? 😂
remco k
 remco k - dinsdag 02 februari 2016 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 februari 2016 - 21:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Gewoon nu alsnog dat contract van Boilessen ontbinden. Verkopen doe je hem toch niet meer.
Dat kan niet eenzijdig.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 februari 2016 - 07:10   quote  deeplink  
Het wordt iedere transferperiode droeviger bij Ajax..
Iedere ploeg op elk denkbaar niveau die mogelijkheden heeft probeert zich te versterken in deze periode. En wat doet onze club? Eerst moest er wat vertrekken dan kon er iets komen. Er vertrekken er 3 en helemaal niets.
Zullen wel weer smoesjes komen dat niemand wilde komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 februari 2016 - 07:41   quote  deeplink  
Overigens is het ontzettend logisch dat Traoré niet naar Ajax is gekomen en Van Ginkel wel naar die pisboeren. Dit alles heeft te maken met de aanwezigheid van Guus Hiddink bij die club. Die doet alles om die pisboeren kampioen te maken en zo hebben ze allemaal hun belangen. Het Nederlandse voetbalbelang staat bij niemand voorop. Iedereen is met zijn eigen hachje of zijn eigen oud-werkgever bezig! Het is zonde dat er niets is bijgekomen, maar we zullen het met dit elftal moeten doen. En misschien is het even zuur, maar het elftal wat er nu staat is zeker niet slecht. Het loopt alleen voor geen meter en wanneer de flow in het elftal komt kan dat ineens veranderen! Nogmaals kut, maar we moeten verder!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 februari 2016 - 07:41   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 februari 2016 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 februari 2016 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 07:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens is het ontzettend logisch dat Traoré niet naar Ajax is gekomen en Van Ginkel wel naar die pisboeren. Dit alles heeft te maken met de aanwezigheid van Guus Hiddink bij die club. Die doet alles om die pisboeren kampioen te maken en zo hebben ze allemaal hun belangen. Het Nederlandse voetbalbelang staat bij niemand voorop. Iedereen is met zijn eigen hachje of zijn eigen oud-werkgever bezig! Het is zonde dat er niets is bijgekomen, maar we zullen het met dit elftal moeten doen. En misschien is het even zuur, maar het elftal wat er nu staat is zeker niet slecht. Het loopt alleen voor geen meter en wanneer de flow in het elftal komt kan dat ineens veranderen! Nogmaals kut, maar we moeten verder!!
Klopt maar waarom hebben wij niemand van Man United dan? En Frank, Marc, Jaap, vd Sar hebben geen connecties? Traore ok dat we die hebben kan ik nog wel begrijpen zit dicht tegen het eerste aan daar(hij is niet verhuurd toch?) en van Ginkel was verhuurd en speelde niet. Toch een flink verschil. Deze transferperiode heeft Ajax gewoon weer gefaald. Werd ook pijnlijk duidelijk met in de hoofdrol Sanogo, Duarte, Zivkovic, Boilesen en Heitinga.
romano
 romano - dinsdag 02 februari 2016 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 08:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar waarom hebben wij niemand van Man United dan? En Frank, Marc, Jaap, vd Sar hebben geen connecties? Traore ok dat we die hebben kan ik nog wel begrijpen zit dicht tegen het eerste aan daar(hij is niet verhuurd toch?) en van Ginkel was verhuurd en speelde niet. Toch een flink verschil. Deze transferperiode heeft Ajax gewoon weer gefaald. Werd ook pijnlijk duidelijk met in de hoofdrol Sanogo, Duarte, Zivkovic, Boilesen en Heitinga.
Ajax faalt al jarenlang op de transfermarkt. Noem me één speler die ze de afgelopen vier jaar hebben gekocht die structureel het verschil maakt. Hooguit Bazoer, en die hebben ze dan ook nog gekocht van PSV. Het is allemaal middelmaat, misschien redelijk tot goed over een jaar of vier als ze ergens anders epelen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 februari 2016 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 06:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat kan niet eenzijdig.
Dat begrijp ik maar als ze hem een (groot) gedeelte van salaris hadden mee gegeven plus een transfervrije status dan was ie weg geweest. Nu ben je sowieso het volle pond kwijt.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 februari 2016 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 08:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar waarom hebben wij niemand van Man United dan? En Frank, Marc, Jaap, vd Sar hebben geen connecties? Traore ok dat we die hebben kan ik nog wel begrijpen zit dicht tegen het eerste aan daar(hij is niet verhuurd toch?) en van Ginkel was verhuurd en speelde niet. Toch een flink verschil. Deze transferperiode heeft Ajax gewoon weer gefaald. Werd ook pijnlijk duidelijk met in de hoofdrol Sanogo, Duarte, Zivkovic, Boilesen en Heitinga.
Waarom ManU dan? Omdat van Gaal daar zit?
Het enige wat zorgen moet baren is dat Psv wel zulke spelers kunnen halen en wij niet. Overmars is gewoon niet capabel. Ik weet nu al welke spelers ze van de zomer gaan benaderen. KJH, Siem de Jong. Verder zullen ze weer een onhaalbaar talent van Barcelona proberen te huren. Sneijder zal gepolst worden en dat was het.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 februari 2016 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 09:17 schreef romano het volgende:

[..]

Ajax faalt al jarenlang op de transfermarkt. Noem me één speler die ze de afgelopen vier jaar hebben gekocht die structureel het verschil maakt. Hooguit Bazoer, en die hebben ze dan ook nog gekocht van PSV. Het is allemaal middelmaat, misschien redelijk tot goed over een jaar of vier als ze ergens anders epelen.
Sinkgraven is een prima aankoop. Gudelj net zo. Dijks terug halen is prima geweest. Deze trainer die verziekt de boel. Kijk eens hoe een Klaassen begon bij Ajax 1 en hoe hij nu speelt. Kijk eens hoe van Rhijn begon en nu. Fisher idem dito. El Ghazi ook zo een.
Fdb wisselt elke week zijn basis elftal. Zet spelers constant op andere plekken neer. Hij is totaal de weg kwijt. Hoe lang duurde het voordat Theodore Kansen op zijn normale plek speelde. Heel Nederland zag naar Frank zette hem constant als cvm neer.
Ja ze maken ook fouten met hey aankoopbeleid. Siggi was een houten klaas zonder actie. Milik is eigenlijk net zo'n speler. Dus totaal verkeerd gescout.
Maar een trainer van Ajax met dit materiaal moet er veel meer uithalen want hoe goed of slecht je selectie ook is dat doet niks af aan het feit wat je intenties zijn op het veld.
romano
 romano - dinsdag 02 februari 2016 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 10:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom ManU dan? Omdat van Gaal daar zit?
Het enige wat zorgen moet baren is dat Psv wel zulke spelers kunnen halen en wij niet. Overmars is gewoon niet capabel. Ik weet nu al welke spelers ze van de zomer gaan benaderen. KJH, Siem de Jong. Verder zullen ze weer een onhaalbaar talent van Barcelona proberen te huren. Sneijder zal gepolst worden en dat was het.
Mee eens. Waarom lukt het PSV wel om spelers als Guardado en Luuk de Jong te halen en Ajax niet? Omdat we al die geweldige jonge talenten hebben die er aan zitten te komen? Wat een gelul!
PietKeizer
 PietKeizer - dinsdag 02 februari 2016 - 11:56   quote  deeplink  
Ajax slaagt er al een aantal jaren in zijn supporters voor de gek te houden met het noemen van namen die als versterking van de selectie kunnen worden gezien. En steeds weer komt er geen ervaring binnen en moeten de jonkies, die nog de nodige stappen hebben te zetten, het opknappen. Het voetbal is niet om aan te zien, trainer De Boer is de weg kwijt en het bestuur kijkt passief toe. Vroeger was het Ajax-bestuur vernieuwend bezig, was iedereen op de Nederlandse voetbalmarkt voor Ajax te koop. Nu, met al die miljoenen op de bank, laat Ajax zich op transfergebied aftroeven. Ja, we hebben die advocaat uit Volendam, die met alle winden meewaait en bijvoorbeeld wel iets ziet in routinier Van der Vaart. Maar die jongen is met alles bezig, behalve met voetballen. Al die wijsneuzen in en rondom de Arena hebben ervoor gezorgd dat het ooit zo machtige Ajax, dat garant stond voor flitsend, aantrekkelijk aanvalsspel, nu een aanval heeft die kan worden gezien als de slechtste in de afgelopen twintig jaar. Het is tekenend dat er bij de thuiswedstrijden van Ajax steeds meer lege plekken op de tribunes zijn te zien. Het is tijd voor een volgende revolutie,maar dan eentje waarbij vriendjes en gelijkgestemden elkaar niet de baantjes toeschuiven
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 februari 2016 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 11:56 schreef PietKeizer het volgende:
Ajax slaagt er al een aantal jaren in zijn supporters voor de gek te houden met het noemen van namen die als versterking van de selectie kunnen worden gezien. En steeds weer komt er geen ervaring binnen en moeten de jonkies, die nog de nodige stappen hebben te zetten, het opknappen. Het voetbal is niet om aan te zien, trainer De Boer is de weg kwijt en het bestuur kijkt passief toe. Vroeger was het Ajax-bestuur vernieuwend bezig, was iedereen op de Nederlandse voetbalmarkt voor Ajax te koop. Nu, met al die miljoenen op de bank, laat Ajax zich op transfergebied aftroeven. Ja, we hebben die advocaat uit Volendam, die met alle winden meewaait en bijvoorbeeld wel iets ziet in routinier Van der Vaart. Maar die jongen is met alles bezig, behalve met voetballen. Al die wijsneuzen in en rondom de Arena hebben ervoor gezorgd dat het ooit zo machtige Ajax, dat garant stond voor flitsend, aantrekkelijk aanvalsspel, nu een aanval heeft die kan worden gezien als de slechtste in de afgelopen twintig jaar. Het is tekenend dat er bij de thuiswedstrijden van Ajax steeds meer lege plekken op de tribunes zijn te zien. Het is tijd voor een volgende revolutie,maar dan eentje waarbij vriendjes en gelijkgestemden elkaar niet de baantjes toeschuiven
Wat ik me dan afvraag is hoe serieus er gezocht is naar versterkingen. Dat de supporter de dupe wordt van huidige hoge heren moge duidelijk zijn. Al een aantal jaar op rij worden er allerlei namen genoemd maar die komen nooit. Het voetbal wordt ieder jaar slechter en we moeten het er maar mee doen. Als er geen middelen waren kan ik het begrijpen maar daar kunnen ze zich niet achter verschuilen. Bijna ieder team wat voor de eigen goal gaat hangen kan het ons moeilijk maken. Ben benieuwd waar we dit seizoen weer eindigen ben bang dat het kampioenschap er weer niet inzit.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 11:56 schreef PietKeizer het volgende:
Ajax slaagt er al een aantal jaren in zijn supporters voor de gek te houden met het noemen van namen die als versterking van de selectie kunnen worden gezien. En steeds weer komt er geen ervaring binnen en moeten de jonkies, die nog de nodige stappen hebben te zetten, het opknappen. Het voetbal is niet om aan te zien, trainer De Boer is de weg kwijt en het bestuur kijkt passief toe. Vroeger was het Ajax-bestuur vernieuwend bezig, was iedereen op de Nederlandse voetbalmarkt voor Ajax te koop. Nu, met al die miljoenen op de bank, laat Ajax zich op transfergebied aftroeven. Ja, we hebben die advocaat uit Volendam, die met alle winden meewaait en bijvoorbeeld wel iets ziet in routinier Van der Vaart. Maar die jongen is met alles bezig, behalve met voetballen. Al die wijsneuzen in en rondom de Arena hebben ervoor gezorgd dat het ooit zo machtige Ajax, dat garant stond voor flitsend, aantrekkelijk aanvalsspel, nu een aanval heeft die kan worden gezien als de slechtste in de afgelopen twintig jaar. Het is tekenend dat er bij de thuiswedstrijden van Ajax steeds meer lege plekken op de tribunes zijn te zien. Het is tijd voor een volgende revolutie,maar dan eentje waarbij vriendjes en gelijkgestemden elkaar niet de baantjes toeschuiven
Ik denk dat iedereen het hier mee eens is, alleen zie ik dit pas gebeuren als er eerst meer kapot is. Zolang de supporters weinig tegengas geven kunnen ze het zich permitteren.

De belangenverstrengeling is zo groot binnen Ajax dat je dat niet zomaar veranderd. Cruyff heeft ook ingezien dat het een kansloze missie is binnen Ajax. En die feiten zijn hard en heel zuur voor de supporters.

Persoonlijk denk ik dat Ajax een frisse wind nodig heeft en diverse nieuwe mensen die Ajax leiden. Maar de mensen die er zitten krijg je er niet zomaar weg. En dat is ook een groot probleem.

De supporters zijn zeker structureel voor de gek gehouden, Ajax speelt dat spel heel slim. Eerst zeggen wat de supporters willen horen en dan uiteindelijk niks doen. En zeggen dat het niet gelukt is. Ajax is in de veronderstelling dat haar supporters nederig en naïef zijn. Ik denk dat juist dat nu maar eens moet zijn afgelopen.
Philosander
 Philosander - dinsdag 02 februari 2016 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 12:38 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen het hier mee eens is, alleen zie ik dit pas gebeuren als er eerst meer kapot is. Zolang de supporters weinig tegengas geven kunnen ze het zich permitteren.

De belangenverstrengeling is zo groot binnen Ajax dat je dat niet zomaar veranderd. Cruyff heeft ook ingezien dat het een kansloze missie is binnen Ajax. En die feiten zijn hard en heel zuur voor de supporters.

Persoonlijk denk ik dat Ajax een frisse wind nodig heeft en diverse nieuwe mensen die Ajax leiden. Maar de mensen die er zitten krijg je er niet zomaar weg. En dat is ook een groot probleem.

De supporters zijn zeker structureel voor de gek gehouden, Ajax speelt dat spel heel slim. Eerst zeggen wat de supporters willen horen en dan uiteindelijk niks doen. En zeggen dat het niet gelukt is. Ajax is in de veronderstelling dat haar supporters nederig en naïef zijn. Ik denk dat juist dat nu maar eens moet zijn afgelopen.
Dan moeten de bezoekende supporters stoppen met betalen voor de wedstrijden. Gewoon niet meer gaan. Beschouw het seizoen als verloren, koop geen kaartjes meer voor de wedstrijden en laat ze maar in hun eigen sop gaar koken.

Geen enkele supporter is momenteel gelukkig met het vertoonde spel. Voor wie doen ze het eigenlijk? Niet voor de supporters blijkbaar, dus zullen we wel merken hoe ze reageren als er geen publiek meer komt.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 februari 2016 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie beslist eigenlijk over de RvC? Daar ben ik dan weer niet in thuis.
Ledenraad. Met die vieze Henrichs. Pieloor oud F-sider. Die waren hey zo eens met wat er allemaal gebeurde bij de club dat ze allemaal mochten blijven zitten.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 februari 2016 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 00:14 schreef Loetje het volgende:
Nja met alle spelers die verhuurd zijn ben ik blij mee. Dat Ajax Zivkovic terughaalt snap ik ook. Liever Boilesen nog kwijtgeraakt maar helaas niet gelukt.
Zowel Marc als Frank wilde speler (s). Dan ligt het toch ergens anders aan?
RvC is een controlerend orgaan. Als Ajax tevens spelers onder contract heeft staan dan zeggen zij nee. Is een speler te duur dan zeggen zij nee. Op zich best te begrijpen want zo goed heeft Marc niet ingekocht en we willen niet weer zoals met MvB destijds dat hij maar alles mag kopen wat los en vast zit
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 02 februari 2016 - 14:00   quote  deeplink  
zolang Ajax niet investeert in een echte lange topspits, dan blijft Ajax onzeker en wankel spelen. Met een lange spits is Ajax dan eindelijk een stuk sterker in de lucht. Tot heden kan dat ( nog ) niet gezegd worden.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 02 februari 2016 - 14:08   quote  deeplink  
Alleen een spits lost het werkelijke probleem niet op. En nee we zijn er nog lang niet. Wel denk ik dat de supporter weer aan zet is. En duidelijk moet maken dat ze het niet eens zijn met de situatie en dat ze verandering eisen.

Het huidige systeem zit inmiddels vastgeroest in Ajax. Je moet eerst afscheid gaan nemen van diverse mensen wil je daar verandering in kunnen brengen. En dat zie ik pas als een groot probleem.

De kans op een vervolg van het huidige spel in het nieuwe seizoen is niet uitgesloten. Wie zegt dat er diverse mensen zullen verdwijnen?
AjaxLommel
 AjaxLommel - dinsdag 02 februari 2016 - 14:12   quote  deeplink  
Zoals verwacht niets gebeurt. Belangrijk is hoe nu verder om de schaal terug te pakken. Volgens mij is er voldoende kwaliteit alleen gebruikt de Boer deze niet goed. Ik zou de volgende opstelling wel eens willen zien.

younes milik/el ghazi el ghazi/cerny
nouri zivkovic muric
fisher

nouri klaassen bazoer
sinkgraven vandeBeek gudelj

Dijks Riedewald VanderHoorn Veltman

Cilissen

Zolang Tete geblesseerd is VanderHoorn in het centrum. VanRhijn laat de buitenspelers te gemakkelijk een voorzet geven wat iedere keer tegendoelpunten oplevert. Milik is best bruikbaar als spits maar dan moeten de buitenspelers ook buitenom gaan en voorzetten vanaf de zijkant geven. Het is allemaal veel te voorspelbaar doordat de buitenspelers iedere keer naar binnen trekken. En ze moeten natuurlijk stoppen met het rondtikken achterin. Laat je eens een keer terug zakken en speel afentoe ook op de counter zodat je ruimte krijgt voor de aanval. Meer afwisseling tussen druk zetten en temporiseren.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 02 februari 2016 - 14:19   quote  deeplink  
Kwaliteit zal er ongetwijfeld goed zijn. Alleen bij meerdere spelers ontbreekt de ervaring. Ik denk dat daar de probleem bij Ajax ligt.
Philosander
 Philosander - dinsdag 02 februari 2016 - 15:36   quote  deeplink  
Als ervaring het probleem is, dan moet Schöne in de basis. Is de enige, naast Cillessen en Serero, die boven de 25 is en al heel wat vlieguren heeft. Volgens mij zelfs de oudste speler, nu Heitinga is gestopt. Kan in het middenveld en op de zijkant spelen en is een wapen bij vrije trappen. Ik ben nog niet overtuigd van het zogenaamde specialisme van Gudelj.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 februari 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 15:36 schreef Philosander het volgende:
Als ervaring het probleem is, dan moet Schöne in de basis. Is de enige, naast Cillessen en Serero, die boven de 25 is en al heel wat vlieguren heeft. Volgens mij zelfs de oudste speler, nu Heitinga is gestopt. Kan in het middenveld en op de zijkant spelen en is een wapen bij vrije trappen. Ik ben nog niet overtuigd van het zogenaamde specialisme van Gudelj.
Net of dat Schöne dit seizoen zo lekker bezig is..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 02 februari 2016 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 14:12 schreef AjaxLommel het volgende:
Zoals verwacht niets gebeurt. Belangrijk is hoe nu verder om de schaal terug te pakken. Volgens mij is er voldoende kwaliteit alleen gebruikt de Boer deze niet goed. Ik zou de volgende opstelling wel eens willen zien.

younes milik/el ghazi el ghazi/cerny
nouri zivkovic muric
fisher

nouri klaassen bazoer
sinkgraven vandeBeek gudelj

Dijks Riedewald VanderHoorn Veltman

Cilissen

Zolang Tete geblesseerd is VanderHoorn in het centrum. VanRhijn laat de buitenspelers te gemakkelijk een voorzet geven wat iedere keer tegendoelpunten oplevert. Milik is best bruikbaar als spits maar dan moeten de buitenspelers ook buitenom gaan en voorzetten vanaf de zijkant geven. Het is allemaal veel te voorspelbaar doordat de buitenspelers iedere keer naar binnen trekken. En ze moeten natuurlijk stoppen met het rondtikken achterin. Laat je eens een keer terug zakken en speel afentoe ook op de counter zodat je ruimte krijgt voor de aanval. Meer afwisseling tussen druk zetten en temporiseren.
Is dit een oefenpot tussen Ajax 1 en de wissels?
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 02 februari 2016 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 14:12 schreef AjaxLommel het volgende:
Zoals verwacht niets gebeurt. Belangrijk is hoe nu verder om de schaal terug te pakken. Volgens mij is er voldoende kwaliteit alleen gebruikt de Boer deze niet goed. Ik zou de volgende opstelling wel eens willen zien.

younes milik/el ghazi el ghazi/cerny
nouri zivkovic muric
fisher

nouri klaassen bazoer
sinkgraven vandeBeek gudelj

Dijks Riedewald VanderHoorn Veltman

Cilissen

Zolang Tete geblesseerd is VanderHoorn in het centrum. VanRhijn laat de buitenspelers te gemakkelijk een voorzet geven wat iedere keer tegendoelpunten oplevert. Milik is best bruikbaar als spits maar dan moeten de buitenspelers ook buitenom gaan en voorzetten vanaf de zijkant geven. Het is allemaal veel te voorspelbaar doordat de buitenspelers iedere keer naar binnen trekken. En ze moeten natuurlijk stoppen met het rondtikken achterin. Laat je eens een keer terug zakken en speel afentoe ook op de counter zodat je ruimte krijgt voor de aanval. Meer afwisseling tussen druk zetten en temporiseren.
Wat een goed idee om gewoon 18 spelers op te stellen. Dat ze daar nog nergens eerder aan gedacht hebben.

ik denk dat we zelfs met 18 spelers op het veld niet meer dan 1 doelpunt per wedstrijd kunnen maken. Dat hele bestuur daar is gewoon lachwekkend joh. En dan durven ze ook nog eens 85 euro te vragen voor een kaartje op een fatsoenlijke plek. Daar kan ik op t moment bijna de hele selectie van kopen.
Brank de Foer
 Brank de Foer - dinsdag 02 februari 2016 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 15:36 schreef Philosander het volgende:
Als ervaring het probleem is, dan moet Schöne in de basis. Is de enige, naast Cillessen en Serero, die boven de 25 is en al heel wat vlieguren heeft. Volgens mij zelfs de oudste speler, nu Heitinga is gestopt. Kan in het middenveld en op de zijkant spelen en is een wapen bij vrije trappen. Ik ben nog niet overtuigd van het zogenaamde specialisme van Gudelj.
Zou je toch niet zeggen.. Dat Serero zowat de oudste in de selectie is.
Philosander
 Philosander - dinsdag 02 februari 2016 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 17:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Net of dat Schöne dit seizoen zo lekker bezig is..
Heeft volgens mij ook niet bepaald veel kansen gehad dit seizoen, omdat de Boer nu betere opties op de vleugels heeft, en hij Schöne als vleugelspeler ziet.

Waarom ik hem noemde als optie voor de basis, is omdat ik merk dat Ajax iemand nodig heeft om ze op sleeptouw te nemen. Er is geen leider aanwezig in de ideale basis van Frank. Schöne werkt, vecht en probeert te winnen zonder bij de pakken neer te zitten. Bovendien kan hij de jonkies een beetje aanjagen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 februari 2016 - 06:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 23:15 schreef Philosander het volgende:

[..]

Heeft volgens mij ook niet bepaald veel kansen gehad dit seizoen, omdat de Boer nu betere opties op de vleugels heeft, en hij Schöne als vleugelspeler ziet.

Waarom ik hem noemde als optie voor de basis, is omdat ik merk dat Ajax iemand nodig heeft om ze op sleeptouw te nemen. Er is geen leider aanwezig in de ideale basis van Frank. Schöne werkt, vecht en probeert te winnen zonder bij de pakken neer te zitten. Bovendien kan hij de jonkies een beetje aanjagen.
Die kwaliteiten zie ik niet bij hem helaas. Misschien dat we hem als spits kunnen gebruiken?
Bal vasthouden en schieten kan hij wel. Voor buitenspeler en op het middenveld komt hij gewoon te kort(al spelen de buitenspelers nou ook niet echt lekker). Zondag weer een ultieme test waar we staan. Hopelijk gaan ze eens een keer voetballen.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 februari 2016 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 23:15 schreef Philosander het volgende:

[..]

Heeft volgens mij ook niet bepaald veel kansen gehad dit seizoen, omdat de Boer nu betere opties op de vleugels heeft, en hij Schöne als vleugelspeler ziet.

Waarom ik hem noemde als optie voor de basis, is omdat ik merk dat Ajax iemand nodig heeft om ze op sleeptouw te nemen. Er is geen leider aanwezig in de ideale basis van Frank. Schöne werkt, vecht en probeert te winnen zonder bij de pakken neer te zitten. Bovendien kan hij de jonkies een beetje aanjagen.
Alle eigenschappen die jij Schöne toedicht heeft hij helemaal niet.
remco k
 remco k - woensdag 03 februari 2016 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 15:36 schreef Philosander het volgende:
Als ervaring het probleem is, dan moet Schöne in de basis. Is de enige, naast Cillessen en Serero, die boven de 25 is en al heel wat vlieguren heeft. Volgens mij zelfs de oudste speler, nu Heitinga is gestopt. Kan in het middenveld en op de zijkant spelen en is een wapen bij vrije trappen. Ik ben nog niet overtuigd van het zogenaamde specialisme van Gudelj.
En je vergeet Viergever
remco k
 remco k - woensdag 03 februari 2016 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 februari 2016 - 14:08 schreef Bobby1972 het volgende:
Alleen een spits lost het werkelijke probleem niet op. En nee we zijn er nog lang niet. Wel denk ik dat de supporter weer aan zet is. En duidelijk moet maken dat ze het niet eens zijn met de situatie en dat ze verandering eisen.

Het huidige systeem zit inmiddels vastgeroest in Ajax. Je moet eerst afscheid gaan nemen van diverse mensen wil je daar verandering in kunnen brengen. En dat zie ik pas als een groot probleem.

De kans op een vervolg van het huidige spel in het nieuwe seizoen is niet uitgesloten. Wie zegt dat er diverse mensen zullen verdwijnen?
Het huidige systeem zit niet vastgeroest in de Club. De Boer is namelijk de enige die juist niet het systeem speelt wat in de club vast zit. Speelde die dat systeem maar, dan zouden we heel wat beter voor de dag komen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 februari 2016 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2016 - 08:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Het huidige systeem zit niet vastgeroest in de Club. De Boer is namelijk de enige die juist niet het systeem speelt wat in de club vast zit. Speelde die dat systeem maar, dan zouden we heel wat beter voor de dag komen.
De Boer zit vastgeroest in zijn denkwijze en manier van spelen. Hij heeft Ajax een uitstekende dienst bewezen maar zal er niet rouwig om zijn als er een ander komt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 februari 2016 - 12:57   quote  deeplink  
Het is helemaal geen gek idee, dat er een trainerswissel komt.
Misschien is dat wel juist goed, om Ajax ( vooral Europees ) verder te helpen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 februari 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 februari 2016 - 08:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Het huidige systeem zit niet vastgeroest in de Club. De Boer is namelijk de enige die juist niet het systeem speelt wat in de club vast zit. Speelde die dat systeem maar, dan zouden we heel wat beter voor de dag komen.
De Boer is verantwoordelijk voor de speelwijze. Ajax speelt nu al voor een lange tijd dit spel en dat zit in het systeem van de spelers. Wanneer je dan een andere trainer aantrekt en die vanuit een andere speelwijze denkt en handelt heeft dat opnieuw tijd nodig t.a.v. gewenning.

De speelwijze kan pas verdwijnen wanneer de Boer vertrekt. Alleen dan kost het opnieuw tijd om daaraan te wennen.

Wanneer de Boer nu geen andere ploeg vind en zijn klaverjas vrienden durven hem niet de laan uit te sturen. Dan gaan we volgend jaar weer vrolijk verder waar we nu zijn. Dat zei ik voor het seizoen begon ook al. Ik acht een vervolg op dit niet onwaarschijnlijk!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 februari 2016 door Bobby1972 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0687618