BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 maart 2016 - 02:35   quote  deeplink  
Engelse Metro, weet niet of dat betrouwbaar is, meld dat Frank de boer mogelijk de nieuwe trainer van Arsenal word. Arsenal vloog tegen Watford uit de FA cup. Daardoor is er meer druk op Wenger komen te staan. De krant had over dat Frank de 1ste trainer is die in Nederland die 4x achter elkaar de titel won. Aanvallend voetbal speelt en vrijwel altijd met een nieuw elftal speelt, veel overeenkomsten met situatie bij Arsenal. Ook zou de legende van Arsenal Bergkamp meekomen. Daarnaast zou oud speler Overmars de technisch directeur worden.

Wat vinden jullie ervan dat de hele staf zou vertrekken??
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 maart 2016 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 19:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Ajax destijds 30 miljoen had betaald. Dan zoude Messi en Ronaldo op 8 jarige leeftijd bij Ajax hebben gespeeld..

Kut club...
Nee hoor daar scout Ajax niet.. Kutclub!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 16 maart 2016 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 02:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Engelse Metro, weet niet of dat betrouwbaar is, meld dat Frank de boer mogelijk de nieuwe trainer van Arsenal word. Arsenal vloog tegen Watford uit de FA cup. Daardoor is er meer druk op Wenger komen te staan. De krant had over dat Frank de 1ste trainer is die in Nederland die 4x achter elkaar de titel won. Aanvallend voetbal speelt en vrijwel altijd met een nieuw elftal speelt, veel overeenkomsten met situatie bij Arsenal. Ook zou de legende van Arsenal Bergkamp meekomen. Daarnaast zou oud speler Overmars de technisch directeur worden.

Wat vinden jullie ervan dat de hele staf zou vertrekken??
Geen probleem! De Boer speelt aanvallend voetbal haha zonder overtuiging bedoelen ze zeker?
We zijn vier keer kampioen geworden wat knap is financiën zijn op orde wat knap is helaas staan we qua niveau al iets langer dan twee seizoenen stil en stilstand is achteruitgang. Ik ben er ook niet zeker van of Frank en Marc capabel genoeg zijn om echt stappen vooruit te maken. Mooie manier om het op een andere manier te proberen. Mooie club ook voor ze.
remco k
 remco k - woensdag 16 maart 2016 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 02:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Engelse Metro, weet niet of dat betrouwbaar is, meld dat Frank de boer mogelijk de nieuwe trainer van Arsenal word. Arsenal vloog tegen Watford uit de FA cup. Daardoor is er meer druk op Wenger komen te staan. De krant had over dat Frank de 1ste trainer is die in Nederland die 4x achter elkaar de titel won. Aanvallend voetbal speelt en vrijwel altijd met een nieuw elftal speelt, veel overeenkomsten met situatie bij Arsenal. Ook zou de legende van Arsenal Bergkamp meekomen. Daarnaast zou oud speler Overmars de technisch directeur worden.

Wat vinden jullie ervan dat de hele staf zou vertrekken??
Volgens mij werden Hiddink en van Gaal ook 4 x achter elkaar kampioen toch.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 maart 2016 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij werden Hiddink en van Gaal ook 4 x achter elkaar kampioen toch.
Van gaal is 3x kampioen van nederland geworden met Ajax.
Hiddink is 6x kampioen geworden met psv. 2x 3x achter elkaar.

Bron wikipedia
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 16 maart 2016 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 02:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Engelse Metro, weet niet of dat betrouwbaar is, meld dat Frank de boer mogelijk de nieuwe trainer van Arsenal word. Arsenal vloog tegen Watford uit de FA cup. Daardoor is er meer druk op Wenger komen te staan. De krant had over dat Frank de 1ste trainer is die in Nederland die 4x achter elkaar de titel won. Aanvallend voetbal speelt en vrijwel altijd met een nieuw elftal speelt, veel overeenkomsten met situatie bij Arsenal. Ook zou de legende van Arsenal Bergkamp meekomen. Daarnaast zou oud speler Overmars de technisch directeur worden.

Wat vinden jullie ervan dat de hele staf zou vertrekken??
Je moet het artikel even goed lezen. Ze zouden hem een goede kandidaat vinden. Ik zie het niet echt gebeuren, maar zou het wel toejuichen om in 1 keer van de Boer, Overmars en Bergkamp verlost te worden. Een nieuwe wind door Ajax kan ook wel eens verfrissend werken.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 maart 2016 door Bobby1972 --
p111
 p111 - woensdag 16 maart 2016 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 07:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Geen probleem! De Boer speelt aanvallend voetbal haha zonder overtuiging bedoelen ze zeker?
We zijn vier keer kampioen geworden wat knap is financiën zijn op orde wat knap is helaas staan we qua niveau al iets langer dan twee seizoenen stil en stilstand is achteruitgang. Ik ben er ook niet zeker van of Frank en Marc capabel genoeg zijn om echt stappen vooruit te maken. Mooie manier om het op een andere manier te proberen. Mooie club ook voor ze.
Hij is in ieder geval de Trainer die kampioen breedte voetbal is!!!
remco k
 remco k - woensdag 16 maart 2016 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 12:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Van gaal is 3x kampioen van nederland geworden met Ajax.
Hiddink is 6x kampioen geworden met psv. 2x 3x achter elkaar.

Bron wikipedia
Oja dat is waar ook. Ajax en PSV zijn we eerder 4 keer op rij kampioen geworden, maar daar was iedere keer 1 seizoen een andere trainer bij...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 16 maart 2016 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 17:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Oja dat is waar ook. Ajax en PSV zijn we eerder 4 keer op rij kampioen geworden, maar daar was iedere keer 1 seizoen een andere trainer bij...
Voordat Frank 4x op rij kampioen werd, was alleen psv dat eerder gelukt.
In de jaren 80 zetten psv een reeks van 4 neer, waarvan hiddink bij 2de, 3de en de 4de als trainer bij betrokken was. In de jaren 0 zetten psv opnieuw zo'n reeks neer maar guus was alleen bij de 1ste 2 betrokken. Guus titel andere titel zit 2 seizoenen voor die reeks.
Als je het wil weten was hans kraay sr de trainer voor guus in de jaren 80. En ronald koeman en daarna wouters(ad intrem) en seff vergoosssen de trainers in de jaren 0.

Pas met de boer is het Ajax gelukt om 4x op rij kampioen te worden. En niet eerder
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 16 maart 2016 - 18:27   quote  deeplink  
Het jaar 0? Hahaha jezus kampioen!!

Yelleleleeee
remco k
 remco k - woensdag 16 maart 2016 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 17:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voordat Frank 4x op rij kampioen werd, was alleen psv dat eerder gelukt.
In de jaren 80 zetten psv een reeks van 4 neer, waarvan hiddink bij 2de, 3de en de 4de als trainer bij betrokken was. In de jaren 0 zetten psv opnieuw zo'n reeks neer maar guus was alleen bij de 1ste 2 betrokken. Guus titel andere titel zit 2 seizoenen voor die reeks.
Als je het wil weten was hans kraay sr de trainer voor guus in de jaren 80. En ronald koeman en daarna wouters(ad intrem) en seff vergoosssen de trainers in de jaren 0.

Pas met de boer is het Ajax gelukt om 4x op rij kampioen te worden. En niet eerder
Leuk.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 16 maart 2016 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 18:27 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Het jaar 0? Hahaha jezus kampioen!!

Yelleleleeee
Die waren met zijn 12ven ....vals spel en uit de boeken geschrapt
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 16 maart 2016 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk.
vind het ook niet boeiend
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 17 maart 2016 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 maart 2016 - 19:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die waren met zijn 12ven ....vals spel en uit de boeken geschrapt
Meen je niet!!! Neeeee!!!
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 maart 2016 - 12:11   quote  deeplink  
De Boer: Voor ons is vijf, zes miljoen euro het maximum
Zaterdag, 19 maart 2016 om 11:36
Het eigen vermogen van Ajax bedraagt 111,4 miljoen euro en de Amsterdammers zouden in de zomer dus actief de transfermarkt kunnen verkennen, maar Frank de Boer geeft in de Volkskrant aan dat er geen spelers meer van meer dan ongeveer zes miljoen euro worden gehaald.
/
Als ik weet dat Jairo Riedewald over een jaar verder is dan een speler van tien miljoen, ga ik geen speler van tien miljoen halen. Voor ons is vijf, zes miljoen het maximum, aldus De Boer, die daaraan toevoegt dat voetballers tegenwoordig sneller de voorkeur geven aan een subtopper in Engeland dan aan een topclub in de Eredivisie.
We wilden Marco van Ginkel huren, maar toen moest hij naar AC Milan. Jeremain Lens koos voor Engeland. Voor de competitie en uiteindelijk ook voor veel meer geld (...) En verder: een speler van dertien miljoen halen wij niet. Klaar. Terwijl het wel kan. Maar zelfs dan heb je geen garantie dat je kampioen wordt.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=272855&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Tsja en zo komen we dus geen ruk verder. Met de bedragen die er tegenwoordig rondgaan is een bedrag van nu vijf miljoen vergelijkbaar met twee miljoen een jaar of vier/vijf geleden. Dus de afstand met PSV gaat de komende jaren helaas alleen maar groter worden. Wanneer leren ze nu eens dat kwaliteit geld kost

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 maart 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - zaterdag 19 maart 2016 - 12:19   quote  deeplink  
Ik dacht hetzelfde toen ik het las Brandje..

Men hoeft ook geen zeven spelers te halen... Maar mocht bijvoorbeeld Klaassen komende zomer gaan, en ze willen dan een nieuwe 10 halen. Dan is 10 miljoen voor Zyech helemaal niet raar.. En zo'n jongen zal nu zeker niet falen in Amsterdam.
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 maart 2016 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 12:19 schreef remco k het volgende:
Ik dacht hetzelfde toen ik het las Brandje..

Men hoeft ook geen zeven spelers te halen... Maar mocht bijvoorbeeld Klaassen komende zomer gaan, en ze willen dan een nieuwe 10 halen. Dan is 10 miljoen voor Zyech helemaal niet raar.. En zo'n jongen zal nu zeker niet falen in Amsterdam.
Misschien ben ik gek maar waarom zou je nu niet alvast een Ziyech proberen vast te leggen. Het is totaal niet ondenkbaar dat een Bazoer of Klaassen vetrekt. Je hebt dan de opvolger alvast in huis. Nu anticipeer je ipv reageren
remco k
 remco k - zaterdag 19 maart 2016 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 12:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Misschien ben ik gek maar waarom zou je nu niet alvast een Ziyech proberen vast te leggen. Het is totaal niet ondenkbaar dat een Bazoer of Klaassen vetrekt. Je hebt dan de opvolger alvast in huis. Nu anticipeer je ipv reageren
Ik denk dat Ajax Klaassen gewoon gaat opvangen met Nouri vd Beek en Sinkgraven.. Op zich ook niet onlogisch hoor.. Maar als je een topper kan halen voor rond de 10 miljoen en je hebt de vervanger niet in huis. Dan moet je dat gewoon uitgeven..

Voor 5 a 6 miljoen koop je niet eens meer de Suaressen en Huntelaars bij Heerenveen en Groningen weg. En dan gaat PSV inderdaad bij ons weg lopen..
Eide
 Eide - zaterdag 19 maart 2016 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax Klaassen gewoon gaat opvangen met Nouri vd Beek en Sinkgraven..
Zet Frenkie de Jong ook maar in dat lijstje.
remco k
 remco k - zaterdag 19 maart 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 18:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Zet Frenkie de Jong ook maar in dat lijstje.
Ja dat klopt zeker.. Die maakt flink stappen vanaf de eerste dag dat ie er was..

Hij passeert trouwens ook heel erg makkelijk. Iets dat we echt flink missen op het middenveld, en hij heeft de echte fijne techniek voor een mooie steekpass..
enough
 enough - zaterdag 19 maart 2016 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 18:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Zet Frenkie de Jong ook maar in dat lijstje.
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 maart 2016 door enough --
Brandje
 Brandje - zaterdag 19 maart 2016 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax Klaassen gewoon gaat opvangen met Nouri vd Beek en Sinkgraven.. Op zich ook niet onlogisch hoor.. Maar als je een topper kan halen voor rond de 10 miljoen en je hebt de vervanger niet in huis. Dan moet je dat gewoon uitgeven..

Voor 5 a 6 miljoen koop je niet eens meer de Suaressen en Huntelaars bij Heerenveen en Groningen weg. En dan gaat PSV inderdaad bij ons weg lopen..
Mag van mij hoor maar dan moeten we niet gaan mekkeren als weer door een Rapid Wien uit de voorronde CL worden gegooid.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 12:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Misschien ben ik gek maar waarom zou je nu niet alvast een Ziyech proberen vast te leggen. Het is totaal niet ondenkbaar dat een Bazoer of Klaassen vetrekt. Je hebt dan de opvolger alvast in huis. Nu anticipeer je ipv reageren
Mijn idee en je wordt er echt niet zwakker van, die jongen neemt heel Twente al meer dan een seizoen op sleeptouw. Vind hem zijn verdedigende taken ook gewoon goed uitvoeren. Werkt hard en verzaakt nooit.
p111
 p111 - zondag 20 maart 2016 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 18:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Zet Frenkie de Jong ook maar in dat lijstje.
Een prachtige Ajax voetballer !!! geniet van die gozer
p111
 p111 - zondag 20 maart 2016 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 18:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Zet Frenkie de Jong ook maar in dat lijstje.
!!!!!!!! plus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 maart 2016 door p111 --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 20 maart 2016 - 11:08   quote  deeplink  
+ pluuuus, 2 pakken dubbelfris voor maar 1.49!!
remco k
 remco k - zondag 20 maart 2016 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 22:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mag van mij hoor maar dan moeten we niet gaan mekkeren als weer door een Rapid Wien uit de voorronde CL worden gegooid.
Het ligt er maar net aan hoe de selectie er komend jaar uit ziet.. Mocht zowel Klaassen als Bazoer weggaan. Dan mag Ajax dat niet intern volledig opvangen.

Maar als het alleen 1 van beide is. Dan mag je van Ajax verwachten dat ze gewoon goed presteren.. elftal is een jaar ouder, jongens als Gudelj zullen dan echt de kar moeten gaan trekken en als Bazoer blijft moet hij gaan laten zien dat ie de beste is, want de interesse van de topclubs is er natuurlijk niet voor niets..

Ik blijf overigens zeggen dat de matige prestaties van dit jaar aan de Boer te wijten zijn.. Te veel twijfel, te naief en te veel gekloot met de opstelling..
remco k
 remco k - zondag 20 maart 2016 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 11:08 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
+ pluuuus, 2 pakken dubbelfris voor maar 1.49!!
Waar dat?
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 20 maart 2016 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 maart 2016 - 13:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax Klaassen gewoon gaat opvangen met Nouri vd Beek en Sinkgraven.. Op zich ook niet onlogisch hoor.. Maar als je een topper kan halen voor rond de 10 miljoen en je hebt de vervanger niet in huis. Dan moet je dat gewoon uitgeven..

Voor 5 a 6 miljoen koop je niet eens meer de Suaressen en Huntelaars bij Heerenveen en Groningen weg. En dan gaat PSV inderdaad bij ons weg lopen..
Je hebt helemaal gelijk. Op zich heeft Ajax een prima selectie en mits die selectie bijeen blijft, zal die nog verder gaan groeien door de ervaring die ze opdoet. Ook ben ik erg gelukkig met het beleid van Ajax door niet te kopen omwille van het kopen.

Bovendien ben ik het volstrekt eens met het feit, dat Ajax een maximum transferbedrag (€ 5 of 6 miljoen) heeft ingesteld. Echter, er kunnen zich uitzonderingen voordoen: een diamantje die je kampioen kan maken (tja, wie is dat? en kun je hoe dan ook garanties krijgen?) daar mag (moet) Ajax de buidel beslist wel voor opentrekken of wanneer een bepaalde dragende speler is weggekocht en zijn vervanger is niet in huis, dan zal Ajax ook de portemonnee moeten trekken.

Een tijdje geleden, bij het aantrekken van Daley Sinkgraven was ik zeer te spreken, immers, de grote uitblinker bij Heerenveen. Maar ook Daley heeft het helaas (nog) niet gebracht...

Maar over het algemeen ben ik dik tevreden over het huidige beleid en de selectie.
Eide
 Eide - zondag 20 maart 2016 - 12:54   quote  deeplink  
Ik vind die uitspraak te makkelijk. Natuurlijk, als je bepaalde eigen spelers hebt voor posities kan ik mij voorstellen dat je knip niet trekt. Een jonge speler is nog wel eens wisselvallig en is ten opzichte van een oudere aangekochte speler misschien geen zekerheidje. Maar ik snap wel dat je dan niet bereid bent 10+ miljoen uit te geven.

Maar voor posities waar je zelf niet binnen 2 jaar een hele goede voetballer uit de opleiding kan neerzetten is 10+ miljoen helemaal niet gek in de voetbalmarkt van nu. Zeker niet als je daarmee een speler haalt die je eventueel ook nog wel kan verkopen na een seizoen of wat.

Oftewel, ik vind dit te kort door de bocht van De Boer.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 20 maart 2016 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 12:54 schreef Eide het volgende:
Ik vind die uitspraak te makkelijk. Natuurlijk, als je bepaalde eigen spelers hebt voor posities kan ik mij voorstellen dat je knip niet trekt. Een jonge speler is nog wel eens wisselvallig en is ten opzichte van een oudere aangekochte speler misschien geen zekerheidje. Maar ik snap wel dat je dan niet bereid bent 10+ miljoen uit te geven.

Maar voor posities waar je zelf niet binnen 2 jaar een hele goede voetballer uit de opleiding kan neerzetten is 10+ miljoen helemaal niet gek in de voetbalmarkt van nu. Zeker niet als je daarmee een speler haalt die je eventueel ook nog wel kan verkopen na een seizoen of wat.

Oftewel, ik vind dit te kort door de bocht van De Boer.
Dat schreef ik min of meer ook.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 20 maart 2016 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 12:54 schreef Eide het volgende:
Ik vind die uitspraak te makkelijk. Natuurlijk, als je bepaalde eigen spelers hebt voor posities kan ik mij voorstellen dat je knip niet trekt. Een jonge speler is nog wel eens wisselvallig en is ten opzichte van een oudere aangekochte speler misschien geen zekerheidje. Maar ik snap wel dat je dan niet bereid bent 10+ miljoen uit te geven.

Maar voor posities waar je zelf niet binnen 2 jaar een hele goede voetballer uit de opleiding kan neerzetten is 10+ miljoen helemaal niet gek in de voetbalmarkt van nu. Zeker niet als je daarmee een speler haalt die je eventueel ook nog wel kan verkopen na een seizoen of wat.

Oftewel, ik vind dit te kort door de bocht van De Boer.
Ik denk dat de Boer wel wil maar de RvC niet
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 20 maart 2016 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 12:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik denk dat de Boer wel wil maar de RvC niet
Absoluut waar. Die hebben in mijn ogen dan ook een wat te dikke vinger in de pap.
Eide
 Eide - zondag 20 maart 2016 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:01 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Absoluut waar. Die hebben in mijn ogen dan ook een wat te dikke vinger in de pap.
Dat gevoel heeft iedereen denk ik wel na afgelopen winter. Aan de andere kant, het financieel jaarverslag is natuurlijk wel de onderbouwing geweest voor de eis van de RvC dat er eerst spelers moesten vertrekken. Het ging niet zozeer om een transfersom maar om de ruimte in het salarishuis.

Maar goed, dat doet niets af aan het idee dat 12 a 13 miljoen best een serieuze overweging moet kunnen zijn voor Ajax voor de juiste speler voor de juiste positie.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 20 maart 2016 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat gevoel heeft iedereen denk ik wel na afgelopen winter. Aan de andere kant, het financieel jaarverslag is natuurlijk wel de onderbouwing geweest voor de eis van de RvC dat er eerst spelers moesten vertrekken. Het ging niet zozeer om een transfersom maar om de ruimte in het salarishuis.

Maar goed, dat doet niets af aan het idee dat 12 a 13 miljoen best een serieuze overweging moet kunnen zijn voor Ajax voor de juiste speler voor de juiste positie.
Eens. Maar wel bizar, want beide instanties dienen dezelfde broodheer en zouden dan ook dezelfde belangen moeten nastreven: topclub Ajax.

Zoals ik (en anderen) al schreef/schreven, incidenteel, bij een zeer gerichte aankoop van een wat ervarener speler, zou men e.e.a. ten aanzien van oorspronkelijk beleid moeten kunnen laten varen. Een kampioenenmaker (maar welke speler is dat?) verdient zijn transferbedrag en/of hogere salaris weer terug, wanneer Ajax (bijna) altijd Champion League-miljoenen opstrijkt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat gevoel heeft iedereen denk ik wel na afgelopen winter. Aan de andere kant, het financieel jaarverslag is natuurlijk wel de onderbouwing geweest voor de eis van de RvC dat er eerst spelers moesten vertrekken. Het ging niet zozeer om een transfersom maar om de ruimte in het salarishuis.

Maar goed, dat doet niets af aan het idee dat 12 a 13 miljoen best een serieuze overweging moet kunnen zijn voor Ajax voor de juiste speler voor de juiste positie.
Wat ik dan wel slap vind is dat diverse breedte spelers juist niet weg mochten.. En Sanogo vertrokken dus qua breedte eigenlijk achteruit gegaan. Of je moet Zivkovic en Frenkie mee tellen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 13:39   quote  deeplink  
Imo had je met Ziyech en Jansen wel makkelijker kampioen geworden..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 13:40   quote  deeplink  
Maar aan de andere kant zoveel punten heb je ook niet verloren maar had je mogelijk makkelijker gevoetbald.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 20 maart 2016 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:40 schreef Hummel10 het volgende:
Maar aan de andere kant zoveel punten heb je ook niet verloren maar had je mogelijk makkelijker gevoetbald.
Dat is inderdaad het bizarre: nog niet eerder heeft Ajax onder Frank de Boer zoveel punten bijeen gesprokkeld na 27 wedstrijden als het huidige seizoen.
Eide
 Eide - zondag 20 maart 2016 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat ik dan wel slap vind is dat diverse breedte spelers juist niet weg mochten.. En Sanogo vertrokken dus qua breedte eigenlijk achteruit gegaan. Of je moet Zivkovic en Frenkie mee tellen.
Nou ja, ik vind dat minus Sanogo en plus Zivko en De Jong niet bepaald zwakker geworden. Ik denk dat alleen al door het vertrek van Sanogo de selectie er sterker op werd.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 14:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind dat minus Sanogo en plus Zivko en De Jong niet bepaald zwakker geworden. Ik denk dat alleen al door het vertrek van Sanogo de selectie er sterker op werd.
Zijn beide niet voor de eerste selectie gehaald maar inderdaad..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 20 maart 2016 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 maart 2016 - 13:43 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het bizarre: nog niet eerder heeft Ajax onder Frank de Boer zoveel punten bijeen gesprokkeld na 27 wedstrijden als het huidige seizoen.
Daarom inderdaad alleen de wedstrijden in de competitie waar je punten verloren hebt verloor je ook als team. Dus kampioenmakers kopen van de winter had lastig geweest.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 maart 2016 - 19:42   quote  deeplink  
Viktor Fischer is op dit moment allerminst gelukkig bij Ajax. De jonge vleugelaanvaller spreekt tegenover Deense media zelfs van een 'onhoudbare situatie'.

De 21-jarige Fischer is momenteel geen basiskracht in Amsterdam, waar hij de concurrentiestrijd lijkt te hebben verloren van Amin Younes. Dit seizoen kwam de Deen dan wel 24 keer (zeven doelpunten) in actie in de Eredivisie, maar dat was regelmatig als invaller. Ook afgelopen zondag tegen PSV mocht hij alleen in de laatste twintig minuten mee doen.

Omdat Fischer in de Arena niet wekelijks kan rekenen op speeltijd, werd hij ook over het hoofd gezien door de bondscoach van Denemarken. Deze week moest hij zich melden bij Jong Denemarken. "Dit is een onhoudbare situatie voor mij. Ik voel me goed, ik heb het idee dat ik in topvorm ben", aldus de dribbelaar, die nog niet bij Frank de Boer heeft aangeklopt.

"Ik denk dat ik een goede speler ben, dus ik ga niet naar de trainer toe om te vragen om speeltijd. Ik weet het nu even niet. Het zit me dwars dat ik op dit moment niet genoeg aan spelen toekom", besluit Fischer

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/647634/ontevreden-bankzitter-bij-ajax-dit-is-een-onhoudbare-situatie-voor-mij-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - dinsdag 22 maart 2016 - 20:00   quote  deeplink  
Tsja, ik kan me dat goed voorstellen, groot talent en een prima speler die ook gewoon het echte vertrouwen eens nodig heeft.. Echter heeft hij nu Youness voor zich, en die doet het gewoon beter..
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 maart 2016 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:00 schreef remco k het volgende:
Tsja, ik kan me dat goed voorstellen, groot talent en een prima speler die ook gewoon het echte vertrouwen eens nodig heeft.. Echter heeft hij nu Youness voor zich, en die doet het gewoon beter..
Veel beter.
Zelden zo iets gezien eigenlijk. Zo vaak komt hij niet eens aan de bal. Maar gewoon gegarandeerd 3/4 goede acties per wedstrijd die voor enorm veel gevaar zorgen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 maart 2016 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2016 - 21:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Veel beter.
Zelden zo iets gezien eigenlijk. Zo vaak komt hij niet eens aan de bal. Maar gewoon gegarandeerd 3/4 goede acties per wedstrijd die voor enorm veel gevaar zorgen.
Kan niet alleen passeren maar heeft ook overzicht. De bal op Milik vlak voor rust.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 maart 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2016 - 20:00 schreef remco k het volgende:
Tsja, ik kan me dat goed voorstellen, groot talent en een prima speler die ook gewoon het echte vertrouwen eens nodig heeft.. Echter heeft hij nu Youness voor zich, en die doet het gewoon beter..
Als je zegt dat je in topvorm bent maar wat dus echt niet zo is dan krijg ik weer een deja vu alsof ik Boilessen hoor. Totaal geen zelfreflectie.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 maart 2016 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2016 - 21:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan niet alleen passeren maar heeft ook overzicht. De bal op Milik vlak voor rust.
En moet hem in de kleine ruimte zien. En vind hem ook lang niet altijd aanspeelbaar.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 maart 2016 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 maart 2016 - 21:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan niet alleen passeren maar heeft ook overzicht. De bal op Milik vlak voor rust.
Vandaar dat ik ook zeg dat er veel dreiging uit zijn acties komen.
p111
 p111 - woensdag 23 maart 2016 - 12:55   quote  deeplink  
Ik heb het idee dat het bij Fischer een mentale kwestie is door de concurentie van Younes wil hij zich te graag bewijzen en mist daar door de rust om de juiste acties te maken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5171
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0685460