BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 02 april 2016 - 22:09   quote  deeplink  
Als we het trouwens over de zomer hebben. Wat denken we over de huurlingen?

- Andersen
- Becker
- Menig
- El Azouzzi

Mous, Ligeon, De Sa en Duarte lijken mij sowieso klaar bij Ajax maar die andere 4?
remco k
 remco k - zaterdag 02 april 2016 - 22:26   quote  deeplink  
Erg lastig. Ajax heeft een overvol middenveld net wat er ook nog aankomt. Jammer want andersen zou ik graag zien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 april 2016 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 april 2016 - 22:09 schreef Eide het volgende:
Als we het trouwens over de zomer hebben. Wat denken we over de huurlingen?

- Andersen
- Becker
- Menig
- El Azouzzi

Mous, Ligeon, De Sa en Duarte lijken mij sowieso klaar bij Ajax maar die andere 4?
Mogen wat mij betreft allemaal vertrekken. Van Andersen ben ik nooit onder de indruk geweest en de overige 3 hebben mij ook niet kunnen overtuigen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 april 2016 - 01:42   quote  deeplink  
Andersen nooit laten gaan...terug halen die gap

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 april 2016 door Nenam_tiL --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 04 april 2016 - 02:03   quote  deeplink  
"Het contract van verdediger Mike van der Hoorn loopt na de zomer nog één jaar door. Hoewel de stopper op dit moment een basisplaats heeft in Amsterdam, is hij normaliter geen vaste waarde onder trainer Frank de Boer. Van der Hoorn (23) dubt daarom over zijn toekomst. Een transfervrij vertrek in 2017 lijkt hem wel wat.

"Het zou voor mij het beste zijn als ik nog een jaar vol zou kunnen spelen bij Ajax", laat hij weten in een interview met ELF Voetbal Magazine. "Mocht het anders lopen, dan speel ik het liefst in Engeland of Duitsland. Maar liever eerst een topjaar bij Ajax en dán de volgende stap maken."

"Een heel seizoen voetballen, dat is voor iedere speler het beste", vervolgt Van der Hoorn. "Neem Joël Veltman en Davy Klaassen, of zelfs Riechedly Bazoer. Ze denken en handelen sneller. Ze zien de oplossingen eerder dan de rest. Ze zijn in een relatief korte tijd gewoon heel goede voetballers geworden."

Van der Hoorn, die in 2013 voor enkele miljoenen werd overgenomen van FC Utrecht, speelde deze jaargang tien competitieduels namens Ajax. Vorig seizoen kwam hij in totaal vijftien keer in actie namens de huidig koploper van de Eredivisie."

VDH denkt.....Ben ik degene die zo slim is, of ben jij zo dom? Gaat Ajax nooit accepteren!
enough
 enough - maandag 04 april 2016 - 03:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 maart 2016 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja, want de meeste vertrekkende trainers nemen spelers mee.. Sorry, maar dat is echt op niets gebasseerd..

En daarnaast moet het ook maar net een club zijn waar die spelers naartoe willen..

Zowel Klaassen als Bazoer zie ik niet zo 123 als types die graag naar een subtopper in het buitenland zullen vertrekken..
Zou niet de eerste keer wezen dat dat gebeurd en heeft frank zelf weleens horen zeggen dat dat niet uitgesloten is.

Arsenal is genoemd en wenger heeft ook het leven niet..Daar zou hij met eerst klaassen en het jaar erop
Bazoer evt veldman . ed .is dat zo gek ..??
remco k
 remco k - maandag 04 april 2016 - 06:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 03:36 schreef enough het volgende:

[..]

Zou niet de eerste keer wezen dat dat gebeurd en heeft frank zelf weleens horen zeggen dat dat niet uitgesloten is.

Arsenal is genoemd en wenger heeft ook het leven niet..Daar zou hij met eerst klaassen en het jaar erop
Bazoer evt veldman . ed .is dat zo gek ..??
Ik denk inderdaad dat het raar is. Misschien op ten duur ergens waar hij terechtkomt een speler. Ik betwijfel overigens ook of die jingens daar goed genoeg voor zijn.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 04 april 2016 - 06:48   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/650342/ajacied-mikt-op-transfervrij-vertrek-een-topjaar-en-d-n-de-volgende-stap-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=voetbal

Nieuw Boilesen geval?
remco k
 remco k - maandag 04 april 2016 - 06:48   quote  deeplink  
Er zijn voor een club als Arsenal wel betere spelers te krijgen.
p111
 p111 - maandag 04 april 2016 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Nou als backup mag hij blijven meer niet
remco k
 remco k - maandag 04 april 2016 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Vanuit zijn perspectief lijkt het me logisch dat ie niet bijtekent.
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:46   quote  deeplink  
rank de Boer gaf deze week aan dat er oriënterend is gesproken met Wesley Sneijder, maar volgens de Turkse media is er wel wat meer aan de hand. Er wordt beweerd dat Ajax serieus werk wil maken van de terugkeer van Sneijder, die Klaas-Jan Huntelaar bruikbare ballen moet gaan geven. Met Sneijder en Huntelaar terug in het elftal wil Ajax internationaal weer eens potten gaan breken. (TR Haberler)
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:47   quote  deeplink  
Zou er dan eindelijk is wat gebeuren ?
Eide
 Eide - zaterdag 23 april 2016 - 11:55   quote  deeplink  
Sneijder zelf heeft aangegeven dat hij Ajax niet ziet zitten na de tegenvallende terugkeer van bijvoorbeeld Heitinga en alle commotie rondom Van der Vaart. Volgens mij heft alleen KJH de afgelopen periode aangegeven open te staan voor Ajax.

FdB is er ook niet de persoon naar veel "oudere" spelers terug te halen. Hij heeft wel altijd geprobeert één dertiger in de ploeg te hebben met muv van Ooijer was dat nooit heel erg succesvol.

Ik denk dat de eerste vraag die beantwoord zal moeten worden is of Frank de Boer blijft of dat hij kiest voor een buitenlands avontuur.
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:57   quote  deeplink  
Volgens de Duitse krant BILD moet er niet al te veel waarde worden gehecht aan de geruchten rond een mogelijke transfer van Schalke 04-spits Klaas-Jan Huntelaar naar Ajax. Het medium vermoedt dat de routinier zijn oude club 'gebruikt' om Schalke aan het werk te zetten.

Huntelaar (32) heeft nog een contract voor één seizoen bij de formatie uit Gelsenkirchen. De Oranje-international is naar verluidt érg ontevreden met de huidige gang van zaken bij de Bundesliga-grootmacht. Concurrenten als Bayer Leverkusen en Borussia Dortmund dreigen steeds verder uit zicht te raken voor Die Köningsblauen, die zich dit seizoen waarschijnlijk niet gaan kwalificeren voor Champions League-voetbal.

Door nu te dreigen met een vertrek, hoopt Huntelaar dat de leiding van Schalke eindelijk snapt dat het vijf voor twaalf is. Dat is althans de overtuiging van BILD. Huntelaar eist dat er in de zomer fors wordt geïnvesteerd in de selectie. Tegelijk hoopt hij zelf op een nieuw contract. De oud-speler van AC Milan en Real Madrid zou nog altijd de ambitie hebben om zijn carrière af te sluiten bij Schalke. Van een terugkeer naar Amsterdam is dus helemaal geen sprake.
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:58   quote  deeplink  
Weer een nw bericht dat zou mij ook niet verbazen van Huntelaar
Brandje
 Brandje - zaterdag 23 april 2016 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 11:58 schreef p111 het volgende:
Weer een nw bericht dat zou mij ook niet verbazen van Huntelaar
Mij wel. Zoals ze gisteren bij VI zeiden. KJH speelt niet eens alle wedstrijden en ze gaan daar echt geen team opbouwen om een bijna 33 jarige speler. Dus ik vind het een sterk verhaal
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 12:33   quote  deeplink  
Ik hoop het van mij mag hij komen achter Milik en evt met Milik indien nodig
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 23 april 2016 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 11:57 schreef p111 het volgende:
Volgens de Duitse krant BILD moet er niet al te veel waarde worden gehecht aan de geruchten rond een mogelijke transfer van Schalke 04-spits Klaas-Jan Huntelaar naar Ajax. Het medium vermoedt dat de routinier zijn oude club 'gebruikt' om Schalke aan het werk te zetten.

Huntelaar (32) heeft nog een contract voor één seizoen bij de formatie uit Gelsenkirchen. De Oranje-international is naar verluidt érg ontevreden met de huidige gang van zaken bij de Bundesliga-grootmacht. Concurrenten als Bayer Leverkusen en Borussia Dortmund dreigen steeds verder uit zicht te raken voor Die Köningsblauen, die zich dit seizoen waarschijnlijk niet gaan kwalificeren voor Champions League-voetbal.

Door nu te dreigen met een vertrek, hoopt Huntelaar dat de leiding van Schalke eindelijk snapt dat het vijf voor twaalf is. Dat is althans de overtuiging van BILD. Huntelaar eist dat er in de zomer fors wordt geïnvesteerd in de selectie. Tegelijk hoopt hij zelf op een nieuw contract. De oud-speler van AC Milan en Real Madrid zou nog altijd de ambitie hebben om zijn carrière af te sluiten bij Schalke. Van een terugkeer naar Amsterdam is dus helemaal geen sprake.
Huntelaar zal de eerste niet zijn, die zijn "netelige" positie bij zijn huidige club misbruikt om zijn trainer en/of voorzitter en/of technisch directeur onder druk te zetten.

Dit alles neemt niet weg dat ik "the hunter" graag zie terugkeren naar Ajax, maar dan wel achter Arek Milik, die in mijn ogen eerste spits moet blijven omdat hij het gewoon goed doet en volgens mij nog alleen maar beter kan worden. Maar wil KJH dat wel?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 24 april 2016 - 03:19   quote  deeplink  
Dan weet je het antwoord toch.....Klaas Kan als 2e speler en hij wordt lastig. Lijkt me geen goede keus. Ik zou persoonlijk Milik willen behouden en een betere 2e spits gaan kopen. Juist wanneer Ajax CL gaat spelen, moet de selectie in de breedte beter.

Ik zou diverse spelers verkopen die te weinig gebracht hebben. Kan zelfs wel leven met de verkoop van El-Ghazi als die goed geld oplevert. Hij is en blijft moeilijk te pijlen.

Voor meer kwaliteit zou ik Ziyech wil durven kopen als ik Ajax was. je moet ook eens een beetje buiten je comfortzone durven gaan.

Als je nu een keer stappen wil maken, kun je niet blijven voortborduren om de terughoudende houding van de afgelopen jaren.

Alles valt ook met welke spelers er blijven, want je weet nooit wie er gaan vertrekken. Juist dat vind ik het grootste risico, omdat Ajax zo weer op het laatste moment spelers wil kopen en dan buiten de deadline valt. En dan sta je opnieuw met 0-1 achter voordat je überhaupt bent begonnen aan het seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 24 april 2016 - 05:29   quote  deeplink  
Heintiga is heeft toch voordat hij naar Ajax vertrok blesures gehad?
Hij had vorig seizoen toch niet veel gespeeld vanwege die blesures?
Hij kwam volgens mij ook niet fit aan bij Ajax.
Wat verwacht je dan dat hij meteen speelt?

Heintiga heeft de boer dus gewoon niet kunnen overtuigen dat hij beter is dan Veltman.
Daarnaast heeft hij de boer niet overtuigd dat hij belangrijk zou zijn en het team naar een hoger niveau te brengen.

Dat Heintiga is gestopt betekend wel dat hij zelf ook niet overtuigd was van zich zelf dat hij zich in het elftal kon werken.

Dat kan je dan toch niet vergelijken met hunterlaar en sneijder?

Overigens hoe ziet de boer het middenveld en aanval voorzich?
Zet de boer millik op de bank of word hij verkocht?
Welke middenvelder word verkocht of word op de bank gezet.

Ajax kan zich beter richten op de flanken.
Younes en Fisher, fisher is niet bepaald happy dat hij er naast staat, wellicht wil hij weg.
El ghazi, geen goed seizoen, Schone is geen flankspeler, tete is niet echt een man met rushes langs de lijn( kan nog komen)

Flanken kunnen echt nog wel wat beter, is ook goed voor de spits.
Welke flankspeler krijgt volgend seizoen meer de ruimte in Ajax 1?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 april 2016 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 april 2016 - 05:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Heintiga is heeft toch voordat hij naar Ajax vertrok blesures gehad?
Hij had vorig seizoen toch niet veel gespeeld vanwege die blesures?
Hij kwam volgens mij ook niet fit aan bij Ajax.
Wat verwacht je dan dat hij meteen speelt?

Heintiga heeft de boer dus gewoon niet kunnen overtuigen dat hij beter is dan Veltman.
Daarnaast heeft hij de boer niet overtuigd dat hij belangrijk zou zijn en het team naar een hoger niveau te brengen.

Dat Heintiga is gestopt betekend wel dat hij zelf ook niet overtuigd was van zich zelf dat hij zich in het elftal kon werken.

Dat kan je dan toch niet vergelijken met hunterlaar en sneijder?

Overigens hoe ziet de boer het middenveld en aanval voorzich?
Zet de boer millik op de bank of word hij verkocht?
Welke middenvelder word verkocht of word op de bank gezet.

Ajax kan zich beter richten op de flanken.
Younes en Fisher, fisher is niet bepaald happy dat hij er naast staat, wellicht wil hij weg.
El ghazi, geen goed seizoen, Schone is geen flankspeler, tete is niet echt een man met rushes langs de lijn( kan nog komen)

Flanken kunnen echt nog wel wat beter, is ook goed voor de spits.
Welke flankspeler krijgt volgend seizoen meer de ruimte in Ajax 1?
Muric, Cerny, Becker, Menig?
Eide
 Eide - zaterdag 30 april 2016 - 10:45   quote  deeplink  
Ajax is trouwens bezig met een contractverlenging voor Kenny Tete.
Eide
 Eide - dinsdag 03 mei 2016 - 23:26   quote  deeplink  
Volgens het Israelische Sport 5 zou Ajax, Overmars in het bijzonder, een gesprek hebben gehad met Peter Bosz. Frank de Boer maakt na het einde van de competitie pas bekand wat hij gaat doet trouwens.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 mei 2016 - 23:52   quote  deeplink  
Mike Verweij ontkracht het al...
Eide
 Eide - woensdag 04 mei 2016 - 09:19   quote  deeplink  
Kijk eens aan.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 05 mei 2016 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2016 - 23:26 schreef Eide het volgende:
Volgens het Israelische Sport 5 zou Ajax, Overmars in het bijzonder, een gesprek hebben gehad met Peter Bosz. Frank de Boer maakt na het einde van de competitie pas bekand wat hij gaat doet trouwens.
Ik had het ook al gelezen. Ik heb al eerder geschreven dat ik daar best wel een voorstander van ben. Peter Bosz liet zijn teams (Heracles, Vitesse) heel erg dominant, attractief en aanvallend spelen met heel veel flair. Eigenlijk het soort voetbal dat elke Ajax-supporter wil zien. Ik zou het echt toejuichen.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 mei 2016 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 10:38 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik had het ook al gelezen. Ik heb al eerder geschreven dat ik daar best wel een voorstander van ben. Peter Bosz liet zijn teams (Heracles, Vitesse) heel erg dominant, attractief en aanvallend spelen met heel veel flair. Eigenlijk het soort voetbal dat elke Ajax-supporter wil zien. Ik zou het echt toejuichen.
Over de middellijn prima, ervoor werkelijk hopeloos. Veel en veel te aanvallend en belachelijk veel tegengoals. Speelt alles behalve realistisch wat zeker in Europa van cruciaal belang is. Daarbij zelden een goede sfeer in de kleedkamer. Zowel Mo Allach als Jan Smit die dit bevestigd heeft, net als een aantal spelers van Heracles en Vitesse destijds. Laat alsjeblieft blijven.
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2016 - 11:39   quote  deeplink  
Dat bleek inderdaad nadat Bosz weg was, mooi voetbal maar aanhoudend spanning in de kleedkamer. Dat is juist weer de kracht van Frank de Boer vind ik. Die zorgt voor rust.

Als de bedoeling van Ajax is om Kluivert of Winter (of die in een coach/assistent rol combinatie) door te schuiven moet je straks kiezen voor een tussenpaus mocht FdB vertrekken. Een trainer die niet alleen voor eigen succes gaat maar ook bereid is te werken aan de ontwikkeling van zijn opvolger. Dan moet je in mijn optiek niet voor een Peter Bosz of John van de Brom gaan. Dan moet je een ervaren, oudere trainer zoeken die ook iets kan betekenen oor jongere trainers in ontwikkeling.
Brandje
 Brandje - donderdag 05 mei 2016 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 11:39 schreef Eide het volgende:
Dat bleek inderdaad nadat Bosz weg was, mooi voetbal maar aanhoudend spanning in de kleedkamer. Dat is juist weer de kracht van Frank de Boer vind ik. Die zorgt voor rust.

Als de bedoeling van Ajax is om Kluivert of Winter (of die in een coach/assistent rol combinatie) door te schuiven moet je straks kiezen voor een tussenpaus mocht FdB vertrekken. Een trainer die niet alleen voor eigen succes gaat maar ook bereid is te werken aan de ontwikkeling van zijn opvolger. Dan moet je in mijn optiek niet voor een Peter Bosz of John van de Brom gaan. Dan moet je een ervaren, oudere trainer zoeken die ook iets kan betekenen oor jongere trainers in ontwikkeling.
Ik mag toch echt hopen dat het niet de bedoeling is om een van die twee door te schuiven. Mijn God. Aub niet.
Maar als je een Bosz haalt. Die kan toch ook gewoon 5/6 jaar trainer blijven?! Ik ben Kluivert eeuwig dankbaar voor zijn prestaties als speler. Winter ben ik nooit echt fan van geweest maar geen van beide is toch geschikt als trainer van Ajax 1. Heb je die winter laatst nog gezien bij de tafel van Kees. Dat was nog erger als Overmars destijds.
Over een oudere trainer ben ik zo ongelooflijk oneens. Ajax heeft een trainer nodig die ook bijna wekelijks op de toekomst komt. Weet welke talenten er aankomen. Commitment tonen. Dus geen Dick Advocaat zoals destijds bij Psv. Waar het alleen om het eerste gaat. Ajax moet dus absoluut niet voor een tussen pauze. Gewoon een goede trainer aantrekken met de intentie jaren door te gaan met elkaar.
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2016 - 12:53   quote  deeplink  
Of Kluivert en/of Winter geschikt of ongeschikt is kan je denk ik onmogelijk bepalen. Met name Kluivert doorloopt echt wel een mooi traject. Hun geschiktheid kan ik verder niet bepalen, daarvoor zie je ze gewoon te weinig. Ik roep overigens niet dat Ajax ze moet doorschuiven of niet, ik denk alleen dat dit wel meespeelt als je deze mannen binnen haalt.

Dat is wel het punt namelijk, als je iemand als Kluivert, met uitgesproken intenties om hoofdtrainer te worden, niet binnen haalt als bakvulling. Hij heeft als assistent en talententrainer al veel ervaring opgedaan. Ik denk echt dat Ajax hem binnenhaalt om te beoordelen of hij een toekomstige hoofdtrainer is. Of dat wijs is of niet, tja, ik denk dat we dat nog niet kunnen beoordelen.

Het kan natuurlijk altijd dan een opvolger van De Boer 5/6 jaar blijft. je gaat alleen zeker geen langlopend contract aan met zo iemand. Je begint met een eerste contract wat 2 of 3 jaar loopt en dan ga je tussentijds beoordelen. Dat heeft niet met commitment te maken, maar gewoon met het slim spelen. Het kan altijd dat een trainer gewoon niet aard bij de club. Sommige van de allerbeste trainers ter wereld zijn in hun loopbaan echt gruwelijk op hun bek gegaan gewoon omdat ze op het verkeerde moment bij de verkeerde club zaten. En dus start je ook met een beperkt contract en besluit je later pas te kijken of je verlengt of niet, ook op basis van je eigen toekomstplannen.

De intentie bij een nieuwe trainer moet zijn dat die binnen de Ajax filosofie altijd meedoet om het kampioenschap en in Europa meer gaat doen als slechts overleven. Of hoe lang zo'n trainer dan blijft moet groeien en geen onderdeel van de initiële intenties zijn, maar een gevolg van de prestaties van de trainer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 mei 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - donderdag 05 mei 2016 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 12:53 schreef Eide het volgende:
Of Kluivert en/of Winter geschikt of ongeschikt is kan je denk ik onmogelijk bepalen. Met name Kluivert doorloopt echt wel een mooi traject. Hun geschiktheid kan ik verder niet bepalen, daarvoor zie je ze gewoon te weinig. Ik roep overigens niet dat Ajax ze moet doorschuiven of niet, ik denk alleen dat dit wel meespeelt als je deze mannen binnen haalt.

Dat is wel het punt namelijk, als je iemand als Kluivert, met uitgesproken intenties om hoofdtrainer te worden, niet binnen haalt als bakvulling. Hij heeft als assistent en talententrainer al veel ervaring opgedaan. Ik denk echt dat Ajax hem binnenhaalt om te beoordelen of hij een toekomstige hoofdtrainer is. Of dat wijs is of niet, tja, ik denk dat we dat nog niet kunnen beoordelen.

Het kan natuurlijk altijd dan een opvolger van De Boer 5/6 jaar blijft. je gaat alleen zeker geen langlopend contract aan met zo iemand. Je begint met een eerste contract wat 2 of 3 jaar loopt en dan ga je tussentijds beoordelen. Dat heeft niet met commitment te maken, maar gewoon met het slim spelen. Het kan altijd dat een trainer gewoon niet aard bij de club. Sommige van de allerbeste trainers ter wereld zijn in hun loopbaan echt gruwelijk op hun bek gegaan gewoon omdat ze op het verkeerde moment bij de verkeerde club zaten. En dus start je ook met een beperkt contract en besluit je later pas te kijken of je verlengt of niet, ook op basis van je eigen toekomstplannen.

De intentie bij een nieuwe trainer moet zijn dat die binnen de Ajax filosofie altijd meedoet om het kampioenschap en in Europa meer gaat doen als slechts overleven. Of hoe lang zo'n trainer dan blijft moet groeien en geen onderdeel van de initiële intenties zijn, maar een gevolg van de prestaties van de trainer.
Volgens mij begrijp je mij totaal verkeerd. Jij kwam met de optie dat wanneer ajax Kluivert en/of Winter als toekomstige trainer dat ze dan een oudere trainer moeten halen als tussenpauze. Ik denk dat dat dodelijk is voor je doorstroming van de jeugd. Zo'n trainer wil kampioen worden. Logisch. Maar ik heb geen zin in Dick advocaat prijktijken zoals destijds bij Psv. Die alleen maar naar het eerste kijkt. Juist een trainer van Ajax moet wel die commitment hebben door ook op de Toekomst te gaan kijken. Hij moet weten welke talenten op de deur kloppen. Dat bedoel ik met commitment. Tuurlijk ga een trainer geen 5/6 jarig contract geven maar de intentie moet er wel van die trainer zij en ook van de ajax leiding. Daarom ben ik faliekant tegen om een trainer als tussenpauze te nemen want in mijn ogen staat de ontwikkeling van de jeugd stil in die periode.
Ajax30
 Ajax30 - donderdag 05 mei 2016 - 14:42   quote  deeplink  
Ik laat me verassen overmars
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 13:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Logisch. Maar ik heb geen zin in Dick advocaat prijktijken zoals destijds bij Psv. Die alleen maar naar het eerste kijkt.
Eens, maar dan kan je natuurlijk alsnog wel voor een kandidaat gaan waarvan je weet dat je na 2 jaar (als voorbeeld) weer afscheid neemt. Ik denk dan aan bijvoorbeeld iemand die daarna afscheid neemt van het trainersvak bijvoorbeeld die nog even een mooi kunstje wil wegzetten.

Maar dat moet zo iemand dan wel combineren met het begeleiden van de trainers in opleiding. En om dat te doen zal je altijd veel op de Toekomst moeten zijn, maar dan voornamelijk in die begeleidende rol waarbij er vanzelfsprekend ook ruimte moet zijn voor doorstromend talent.

Ik denk dat niet een Dick Advocaat-achtige situatie wil.
p111
 p111 - donderdag 05 mei 2016 - 17:20   quote  deeplink  
Wat is er verkeerd aan John v/d Brom heeft nu al aardig wat ervaring heeft bij Ajax gespeeld in mijn ogen een prima kandidaat.
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2016 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 17:20 schreef p111 het volgende:
Wat is er verkeerd aan John v/d Brom heeft nu al aardig wat ervaring heeft bij Ajax gespeeld in mijn ogen een prima kandidaat.
Op zich niets, net zoals er wel meer potentiële opvolgers voor FdB zijn. We hebben het alleen over het hypothetische geval als Ajax in Kluivert of Winter die opvolger ziet.
p111
 p111 - donderdag 05 mei 2016 - 17:43   quote  deeplink  
Tja ik denk het niet ik vermoed dat het ook een deal is voor Kluivert zodat zijn zoon Justin zou tekenen en hij met hem volgend jaar een heel goede A1 krijgt.Maar misschien zien ze het echt wel in hem zitten als toekomstige trainer bij het eerste wie weet.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 05 mei 2016 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 mei 2016 - 17:43 schreef p111 het volgende:
Tja ik denk het niet ik vermoed dat het ook een deal is voor Kluivert zodat zijn zoon Justin zou tekenen en hij met hem volgend jaar een heel goede A1 krijgt.Maar misschien zien ze het echt wel in hem zitten als toekomstige trainer bij het eerste wie weet.
Dat dachten mijn vader en ik ook!
Eide
 Eide - donderdag 05 mei 2016 - 22:33   quote  deeplink  
Justin Kluivert had sowieso wel een contract gekregen. Die is zich tot een hele goede linksbuiten aan het ontwikkelen die bovendien makkelijk scoort. Heeft ook al z'n debuut bij de A1 gemaakt.

Wat ik heb gegrepen is dat Justin Kluivert in principe bij de B1 blijft, hij is namelijk pas 16.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 14:36   quote  deeplink  
Verwacht eigenlijk dat De Boer blijft. Jullie?
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 14:37   quote  deeplink  
....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2016 door Loetje --
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 06 mei 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:36 schreef Loetje het volgende:
Verwacht eigenlijk dat De Boer blijft. Jullie?
Dat is beslist niet uitgesloten. Ik las ergens dat hij met Ajax gaat praten over zijn toekomst, dus alles kan inderdaad.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:47 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat is beslist niet uitgesloten. Ik las ergens dat hij met Ajax gaat praten over zijn toekomst, dus alles kan inderdaad.
Anderzijds, hij ligt nog vast en nog geen club met interesse dus waarom dat gesprek?
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 06 mei 2016 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Anderzijds, hij ligt nog vast en nog geen club met interesse dus waarom dat gesprek?
Ik heb geen idee. Inderdaad vreemd. Misschien om aan alle eventuele onzekerheid een einde te maken?
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:49 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Inderdaad vreemd. Misschien om aan alle eventuele onzekerheid een einde te maken?
Ik hoop oprecht dat hij stopt. En dat is echt niet slecht bedoeld.
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 06 mei 2016 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat hij stopt. En dat is echt niet slecht bedoeld.
We zijn het eens ;)
Ik ben ongelooflijk blij (geweest) met Frank de Boer en alle kampioenschappen, maar na een aantal jaar is het gewoon goed om iemand anders voor de groep te laten staan, gewoon een frisse wind. Ik denk dat we het ook eens zijn over het feit dat Ajax niet altijd even goed heeft gespeeld (understatement...) maar de kampioenschappen hebben veel goedgemaakt. Ik zou Ajax zo graag weer eens dominant, attractief en aanvallend zien spelen, met veel flair.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 mei 2016 door Pavlov14 --
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 14:57 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

We zijn het eens ;)
Ik ben ongelooflijk blij (geweest) met Frank de Boer en alle kampioenschappen, maar na een aantal jaar is het gewoon goed om iemand anders voor de groep te laten staan, gewoon een frisse wind. Ik denk dat we het ook eens zijn over het feit dat Ajax niet altijd even goed heeft gespeeld (understatement...) maar de kampioenschappen hebben veel goedgemaakt. Ik zou Ajax zo graag weer eens dominant, attractief en aanvallend zien spelen, met veel flair.
In de Eredivisie ja. En in Europa per direct compact en in de reactie gaan spelen wil je er iets bereiken.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 15:13   quote  deeplink  
Mij gaat het niet eens puur om het voetbal, meer de structurele fouten. Teveel dingen die zich niet ontwikkeld hebben. En ondanks dat 4 of 5 titels straks. Dan sluit je mooi af.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2016 - 15:13   quote  deeplink  
Mits de titel uiteraard
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 06 mei 2016 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 mei 2016 - 15:13 schreef Loetje het volgende:
Mij gaat het niet eens puur om het voetbal, meer de structurele fouten. Teveel dingen die zich niet ontwikkeld hebben. En ondanks dat 4 of 5 titels straks. Dan sluit je mooi af.
Onze Frank heeft zeker een aantal cruciale fouten gemaakt: spelers langdurig op een voor hem verkeerde plaats, verkeerde, onlogische wissels. Vasthouden aan bepaalde spelers, terwijl er een ander nadrukkelijk beter tot z'n recht zou komen. Eigenwijs is hij! Maar ja, al die titels spreken wel in zijn voordeel...

En natuurlijk zal Ajax "Europees" z'n spelstijl moeten aanpassen om niet steeds in het mes van de tegenstander te lopen. Dat is de afgelopen jaren wel heel erg duidelijk geweest.

Ik ben het met je eens: mocht Ajax a.s. zondag inderdaad als kampioen 2015/2016 het veld aflopen, dan moet de Ajax-leiding serieus overwegen om vanaf het volgende seizoen een andere trainer voor de groep te zetten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1075329