BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
riveco
 riveco - vrijdag 27 mei 2016 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 12:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je praat jezelf eigenlijk in de eerste twee zinnen al tegen. Als jonge spelers en die hebben wij genoeg vol worden gestopt met instructies dan voetballen ze niet lekker en dus niet goed. Het zijn geen gearriveerde profs die maling hebben aan wat een trainer zegt dus ik denk wel degelijk dat de rol van FDB groter is als jij doet voorkomen.
Daarbij was de lezing van FDB van een wedstrijd vaak totaal anders als van vrijwel iedereen. Hij zag altijd dat we gedomineerd hadden, druk hadden gezet en veel kansen gekregen als dat simpelweg niet het geval was.
Tot slot heeft FdB er een handje van gehad om spelers steevast niet op hun eigen en dus favoriete plek neer te zetten. Ik ga niet alle voorbeelden weer benoemen.
Ik ben het er mee eens dat in mijn ogen FdB de spelers te vol propte met opdrachten, maar druk zetten kun je op de Ajax manier doen ( tot aan de verdedigers van de tegenpartij ) of wat je bij FdB vaak zag dat het pas begon met druk zetten vanaf het middenveld. En als Frank dat bedoelde is het dus wel waar wat hij aangaf na de wedstrijd.
remco k
 remco k - vrijdag 27 mei 2016 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 12:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Iedereen kan wel steeds weer naar FdB wijzen, maar het is de verantwoordelijkheid van de speler zelf om goed voetbal te tonen. Los of FdB al dan niet te veel instructies mee gaf aan zijn spelers kan je gewoon niet die verantwoordelijkheid steeds maar van de speler afschuiven.

Binnen de voetbalwijze van Ajax onder FdB waren er in mijn optiek trouwens ruim voldoende mogelijkheden te laten zie wat je kan. Het kan toch niet dat Fischer na zijn blessure geen tegenstander voorbij kwam? Dit van een jongen die voor die blessure, onder dezelfde trainer, juist befaamd en berucht was vanwege zijn effectieve gepingel.

Maar wat we sinds die blessure hebben gezien is een jongen die hoofdzakelijk tegen zichzelf voetbalt, terwijl een jongen als Younes (die verdedigend geen reet doet) wel heel positief op weet te vallen. Dan moet je, in mijn optiek, die verantwoordelijkheid voornamelijk bij de speler leggen.
Als het is zoals jij aangeeft. Waarom is er dan vrijwel geen enkele speler geweest die onder de Boer in 5,5 jaar structureel goed aanvallend en frivool is geweest
Eide
 Eide - vrijdag 27 mei 2016 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 21:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het is zoals jij aangeeft. Waarom is er dan vrijwel geen enkele speler geweest die onder de Boer in 5,5 jaar structureel goed aanvallend en frivool is geweest
Ten eerste is er geen speler zo lang speler geweest onder FdB. Ten tweede wordt de aanname gedaan dat fdB te veel instructies geeft. Vergeet niet dat dat \"slechts\" een aanname is die op geen enkele wijze kan worden bewezen. Ten derde zijn er zat spelers die onder FdB structureel goed gespeeld hebben.

Ik verklaar FdB niet heilig hoor, maar het is wel heel eenvoudig de speler van de eigen verantwoordelijkheid te ontslaan die altijd allereerst bij de speler ligt. Gewoon doen waar je goed in bent. Kijk naar een El Ghazi. Speelde lang niet altijd goed maar was actief, passeerde spelers en probeerde het wel uit alle macht. Daar kan je Fischer eenvoudigweg niet op betrappen.

En daarom vind ik het voor Ajax en voor Fischer goed afscheid te nemen. Voor Ajax omdat Fischer gewoon niet voldoende liet zien, ongeacht de redenen. Voor Fischer om met een verse start misschien wel weer in z\'n spel te komen.
remco k
 remco k - vrijdag 27 mei 2016 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 21:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten eerste is er geen speler zo lang speler geweest onder FdB. Ten tweede wordt de aanname gedaan dat fdB te veel instructies geeft. Vergeet niet dat dat \\\"slechts\\\" een aanname is die op geen enkele wijze kan worden bewezen. Ten derde zijn er zat spelers die onder FdB structureel goed gespeeld hebben.

Ik verklaar FdB niet heilig hoor, maar het is wel heel eenvoudig de speler van de eigen verantwoordelijkheid te ontslaan die altijd allereerst bij de speler ligt. Gewoon doen waar je goed in bent. Kijk naar een El Ghazi. Speelde lang niet altijd goed maar was actief, passeerde spelers en probeerde het wel uit alle macht. Daar kan je Fischer eenvoudigweg niet op betrappen.

En daarom vind ik het voor Ajax en voor Fischer goed afscheid te nemen. Voor Ajax omdat Fischer gewoon niet voldoende liet zien, ongeacht de redenen. Voor Fischer om met een verse start misschien wel weer in z\\\'n spel te komen.
Ik haal de verantwoordelijkheid zeker niet bij de spelers weg, integendeel zelfs, uiteindelijk zijn ze altijd verantwoordelijk voor hun eigen presteren..

Maar ik kan echt geen enkel talentvolle aanvaller opnoemen die onder de Boer na een frivole start dat ook heeft vastgehouden, vrijwel allemaal zijn het keurige koorjongens geworden die zonder durf vaker kiezen voor het balletje terug dan de aanvallend actie..

Ik ben gewoon heel benieuwd hoe dat Bosz dadelijk af gaat met die jonge jongens..
Eide
 Eide - vrijdag 27 mei 2016 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 22:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar ik kan echt geen enkel talentvolle aanvaller opnoemen die onder de Boer na een frivole start dat ook heeft vastgehouden, vrijwel allemaal zijn het keurige koorjongens geworden die zonder durf vaker kiezen voor het balletje terug dan de aanvallend actie..
Uiteindelijk hebben we eigenlijk ook niet heel veel -echt- jong talent gehad op die vleugels he. Ozbiliz, Ebecilio, De Sa, Lukoki. Het is best een lijstje met \"net niet\" spelers. Fischer was eigenlijk de enige, voor dit seizoen dan, die echt het talent had structureel goed genoeg te zijn. Dat kan met FdB te maken hebben, maar tegelijkertijd lijken de blessures toch ook heel veel effect gehad te hebben.

Younes doet het juist erg goed en werd steeds beter. El Ghazi is wat wisselvallig, maar is wel een jongen die altijd het avontuur durft te zoeken en altijd z\'n stinkende best doet.
remco k
 remco k - zaterdag 28 mei 2016 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 mei 2016 - 22:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben we eigenlijk ook niet heel veel -echt- jong talent gehad op die vleugels he. Ozbiliz, Ebecilio, De Sa, Lukoki. Het is best een lijstje met \\\"net niet\\\" spelers. Fischer was eigenlijk de enige, voor dit seizoen dan, die echt het talent had structureel goed genoeg te zijn. Dat kan met FdB te maken hebben, maar tegelijkertijd lijken de blessures toch ook heel veel effect gehad te hebben.

Younes doet het juist erg goed en werd steeds beter. El Ghazi is wat wisselvallig, maar is wel een jongen die altijd het avontuur durft te zoeken en altijd z\\\'n stinkende best doet.
Ozbiliz is gewoon een hele goede volwassen voetballer geworden.. Kishna heeft er ook nog gelopen, El Ghazi loopt er nog..

Ik heb echt het gevoel dat jongens met angst speelden om dingen verkeerd te doen..

Maar zoals je al aangaf, dat is slechts een gevoel en daar kan je uiteindelijk niet veel mee..

Ik ben echt heel benieuwd hoe jongens als Youness Ghazi Muric en Cerny zich dadelijk gaan ontwikkelen onder Bosz..
hjf
 hjf - zaterdag 28 mei 2016 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 09:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ozbiliz is gewoon een hele goede volwassen voetballer geworden.. Kishna heeft er ook nog gelopen, El Ghazi loopt er nog..

Ik heb echt het gevoel dat jongens met angst speelden om dingen verkeerd te doen..

Maar zoals je al aangaf, dat is slechts een gevoel en daar kan je uiteindelijk niet veel mee..

Ik ben echt heel benieuwd hoe jongens als Youness Ghazi Muric en Cerny zich dadelijk gaan ontwikkelen onder Bosz..
Op basis van zijn CV zou ik zeggen, dat deze jongens behoorlijke stappen gaan maken, omdat hij aantoonbaar spelers beter maakt. Waar ik mij een beetje zorgen maak is het teamproces. Er zijn geluiden van spelers van clubs waar hij getraind heeft dat zijn communicatie niet altijd even prettig was in de groep als geheel. Daar kan Bosz volgens mij dan nog stappen in maken. Maar laten we positief blijven en er naar uit kijken dat er een zeer goed team staat het komende seizoen.
remco k
 remco k - zaterdag 28 mei 2016 - 16:47   quote  deeplink  
Maar ook een trainer die bij Ajax komt is natuurlijk geen wereld top he. Anders had ie wel bij een top club gezeten. Dus net als de meeste spelers zal een trainer altijd beter moeten worden in zijn tijd bij Ajax.

Ik kan oprecht niet zeggen of ik er echt blij mee ben of dat ik er tegen ben. Gewoon een kans geven en hopen dat we leuk voetbal gaan zien.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 16:47 schreef remco k het volgende:
Maar ook een trainer die bij Ajax komt is natuurlijk geen wereld top he. Anders had ie wel bij een top club gezeten. Dus net als de meeste spelers zal een trainer altijd beter moeten worden in zijn tijd bij Ajax.

Ik kan oprecht niet zeggen of ik er echt blij mee ben of dat ik er tegen ben. Gewoon een kans geven en hopen dat we leuk voetbal gaan zien.
Bosz gaat het heel moeilijk krijgen...elke misstap wordt hem aangerekend.
Ik ben geen fan van hem en had hem liever niet gezien bij Ajax.....maar het is aan hem om mij en vele andere het ongelijk te bewijzen.

Maar wie je ook als trainer aanstelt.....van de Brom, Rijkaard, jonk, Verbeek, van Gaal....voor niemand is het makkelijk.
Ajax is een slangennest....ga er maar aanstaan.
Frank de Boer heeft heel veel krediet gehad en ik denk dat een Jari Litmanen dat ook zal hebben net als Petterson.

Een trainer is zo goed als de spelers die hij heeft en kan krijgen.....
Kopen kunnen we en doen we niet meer....opleiden en hopen op toppers wel, maar die kan je niet meer vastleggen....ja voor een jaartje

Ik heb gisteren tegen beter weten in Oranje gekeken...maar man man wat dat slecht en slecht is een understatement.
Wij zijn niet beter dan Andorra en dat soort landen....en ja dat doet pijn.
Ik ben 52 en heb het voetbal van Nederland in al zijn ups en tegen downs meegemaakt maar zo slecht als het nu is....ik geloof er niet meer in

Iedereen ziet het maar er zijn er net zoveel die het ontkennen.....ik niet meer.
Het voetbal is/gaat kapot door de commercie.
Eide
 Eide - zaterdag 28 mei 2016 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 21:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maar wie je ook als trainer aanstelt.....van de Brom, Rijkaard, jonk, Verbeek, van Gaal....voor niemand is het makkelijk.
Ajax is een slangennest....ga er maar aanstaan.
Frank de Boer heeft heel veel krediet gehad en ik denk dat een Jari Litmanen dat ook zal hebben net als Petterson.
Spijker op de kop ouwe. Misschien is het voor Bosz nog wel makkelijker als voor bijvoorbeeld Van Gaal. Die krijgt meteen Ajax \'95 als verwachtingspatroon. Wat dat betreft heeft een volledig onervaren coach, zoals FdB dat was, het misschien wel het makkelijkst.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 28 mei 2016 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 21:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Spijker op de kop ouwe. Misschien is het voor Bosz nog wel makkelijker als voor bijvoorbeeld Van Gaal. Die krijgt meteen Ajax \\\'95 als verwachtingspatroon. Wat dat betreft heeft een volledig onervaren coach, zoals FdB dat was, het misschien wel het makkelijkst.
Yep en Frank heeft het heel goed gedaan.....ieder andere opvolger word geprezen of gefileerd, ik denk het laatste
remco k
 remco k - zondag 29 mei 2016 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 mei 2016 - 21:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Yep en Frank heeft het heel goed gedaan.....ieder andere opvolger word geprezen of gefileerd, ik denk het laatste
Ik heb al eens geschreven dat het niet zo veel uit maakt wie de nieuwe trainer wordt. De kans dat die na de Boer namelijk veel succes gaat halen is echt heel klein..

Kijk maar naar een Olsen na van Gaal, gewoon een hele goede trainer die het ook gewoon behoorlijk deed, maar afgebrand tot en met..

De Boer heeft het geweldig goed gedaan..
Brandje
 Brandje - zondag 29 mei 2016 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 18:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb al eens geschreven dat het niet zo veel uit maakt wie de nieuwe trainer wordt. De kans dat die na de Boer namelijk veel succes gaat halen is echt heel klein..

Kijk maar naar een Olsen na van Gaal, gewoon een hele goede trainer die het ook gewoon behoorlijk deed, maar afgebrand tot en met..

De Boer heeft het geweldig goed gedaan..
Is je andere persoonlijkheid weer wakker. Je was een van de grootste zeikers op de Boer geurende het seizoen. Ik trouwens ook en ik vind dat hij het redelijk heeft gedaan maar zeker niet geweldig. VIer titels op rij omdat de concurrentie het liet liggen. Dat je kampioen wordt is dan fijn maar wat was het vaak slecht. Werkelijk waar om te janken. Laatste twee jaar geen prijs. Lachertje van Europa. Uit de beker gegooid door de aartsrivaal en als klap op de vuurpijl alles maar dan ook alles verkeerd doen in de kampioenswedstrijd. Tegen een topploeg? Welnee tegen een gedegradeerd clubje uit de achterhoek.
Na het vorige seizoen had hij een betere selectie tot zijn beschikking , spelers waren een jaar verder maar qua resultaten was het gênant net als 85% van de wedstrijden. Elke speler die goed en frivool begon omgeturnd tot robots. Ben zo blij dat ie weg is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - zondag 29 mei 2016 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 mei 2016 - 19:13 schreef Brandje het volgende:

[..]

Is je andere persoonlijkheid weer wakker. Je was een van de grootste zeikers op de Boer geurende het seizoen. Ik trouwens ook en ik vind dat hij het redelijk heeft gedaan maar zeker niet geweldig. VIer titels op rij omdat de concurrentie het liet liggen. Dat je kampioen wordt is dan fijn maar wat was het vaak slecht. Werkelijk waar om te janken. Laatste twee jaar geen prijs. Lachertje van Europa. Uit de beker gegooid door de aartsrivaal en als klap op de vuurpijl alles maar dan ook alles verkeerd doen in de kampioenswedstrijd. Tegen een topploeg? Welnee tegen een gedegradeerd clubje uit de achterhoek.
Na het vorige seizoen had hij een betere selectie tot zijn beschikking , spelers waren een jaar verder maar qua resultaten was het gênant net als 85% van de wedstrijden. Elke speler die goed en frivool begon omgeturnd tot robots. Ben zo blij dat ie weg is.
Domme opmerking om mee te beginnen, maar toen ik de naam van de poster las was dat deel ook wel weer duidelijk.

Ik was afgelopen seizoen inderdaad een van de mensen met veel kritiek op hem, en ik denk dan ook niet dat het een echte toptrainer gaat worden.

Maar gelukkig is hij 5.5 jaar trainer geweest, en heeft het met Ajax gewoon extreem goed gedaan in de ED..

Dat er kritiek op hem is, is terecht en niet meer dan logisch, want verder ben ik het echt wel met je eens. Maar die 4 titels is gewoon een geweldige prestaties, en dat constant op het niet presteren van de tegenstander schuiven is gewoon droevig..
Eide
 Eide - maandag 30 mei 2016 - 21:42   quote  deeplink  
Aanpassing programma Ajax

Ajax bereidde zich onder Frank de Boer altijd in De Lutte voor op het nieuwe seizoen. De komende voetbaljaargang is dit echter anders.

Ajax meldt zich komende zomer niet in het Overijsselse dorp, maar vertrekt op 4 juli naar Mayrhofen in Oostenrijk. Vijf dagen later treft het elftal van Peter Bosz een nog nader te bepalen opponent. Op 12 juli is Ajax stadsgenoot AFC de tegenstander in een oefenduel.

Omdat de nummer twee van Nederland tijdens de laatste speelronde het kampioenschap verspeelde, moet Ajax zich via de voorrondes van de Champions League voor het kampioenenbal proberen te plaatsen.

Bron
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 18:13   quote  deeplink  
Ajax zou overigens achter een aantal zuid Amerikaanse jongens aanzitten. Men zou nu bezig zijn met een centrale verdediger en een spits..
Eide
 Eide - woensdag 01 juni 2016 - 18:26   quote  deeplink  
Een CV? Ik ben benieuwd wat de rol van Bosz daarin is. Je neigt dan naar een mogelijke transfer van Veltman of Vd Hoorn en/of een afscheid van Viergever. Die spitspositie is een open deur.
JOOD
 JOOD - woensdag 01 juni 2016 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 18:26 schreef Eide het volgende:
Een CV? Ik ben benieuwd wat de rol van Bosz daarin is. Je neigt dan naar een mogelijke transfer van Veltman of Vd Hoorn en/of een afscheid van Viergever. Die spitspositie is een open deur.
Het lijkt me prima om eens goed door te selecteren.

Verdediging:

Veltman transfer (matige ontwikkeling met zoveel wedstrijden)
Viergever houden voor de breedte
Vd Hoorn blijven als Bosz het in hem ziet zitten, anders transfer

Middenveld:

Serero transfer (afgelopen 5 jaar niet beter geworden) Andersen in zijn plaats
Schone houden voor de breedte
Klaassen misschien transfer (hoeft niet weg, maar wel een mooi moment om flink te cashen met vd Beek als waardige stand-in)

Aanval:

Milik transfer (veel geld waard en maar een half jaar gepresteerd)
Fisher is al weg

Dan moeten er een aantal jongens bij, vanuit de jeugd geen verdedigers en aanvallers. Middenveld vd Beek, Nouri.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 01 juni 2016 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 18:26 schreef Eide het volgende:
Een CV? Ik ben benieuwd wat de rol van Bosz daarin is. Je neigt dan naar een mogelijke transfer van Veltman of Vd Hoorn en/of een afscheid van Viergever. Die spitspositie is een open deur.
Ik heb het ook gelezen. Ik mag aannemen -mits e.e.a. waar is- dat Peter Bosz en Marc Overmars samen optrekken hierin en met een schuin oog kijken naar PSV met zijn Zuid-Amerikaanse invloed. Of wellicht dat Henk Veldmate, die ooit Luis Suárez voor FC Groningen in Zuid-Amerika heeft gescout zijn werk heeft gedaan?

Maar ja, het seizoen van de geruchten is aangebroken, dus je moet niet gek opkijken dat dit nieuws ergens uit een heel grote duim is gezogen...
Ajax30
 Ajax30 - woensdag 01 juni 2016 - 19:02   quote  deeplink  
Kom maar dooooooooooor met Haller Voor de spits
riveco
 riveco - woensdag 01 juni 2016 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 19:02 schreef Ajax30 het volgende:
Kom maar dooooooooooor met Haller Voor de spits
Laat Haller lekker zitten waar hij zit !
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 18:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het lijkt me prima om eens goed door te selecteren.

Verdediging:

Veltman transfer (matige ontwikkeling met zoveel wedstrijden)
Viergever houden voor de breedte
Vd Hoorn blijven als Bosz het in hem ziet zitten, anders transfer

Middenveld:

Serero transfer (afgelopen 5 jaar niet beter geworden) Andersen in zijn plaats
Schone houden voor de breedte
Klaassen misschien transfer (hoeft niet weg, maar wel een mooi moment om flink te cashen met vd Beek als waardige stand-in)

Aanval:

Milik transfer (veel geld waard en maar een half jaar gepresteerd)
Fisher is al weg

Dan moeten er een aantal jongens bij, vanuit de jeugd geen verdedigers en aanvallers. Middenveld vd Beek, Nouri.
Geen aanvaller uit de jeugd? Muric en Cerny vergeten?
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 18:44 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen. Ik mag aannemen -mits e.e.a. waar is- dat Peter Bosz en Marc Overmars samen optrekken hierin en met een schuin oog kijken naar PSV met zijn Zuid-Amerikaanse invloed. Of wellicht dat Henk Veldmate, die ooit Luis Suárez voor FC Groningen in Zuid-Amerika heeft gescout zijn werk heeft gedaan?

Maar ja, het seizoen van de geruchten is aangebroken, dus je moet niet gek opkijken dat dit nieuws ergens uit een heel grote duim is gezogen...
Welke positieve zuid Amerikaanse invloed heeft PSV dan?

Ik denk dat dit juist komt door Veldmate. Die stond erom bekend een goed netwerk te hebben in die regio's.

Beiden trouwens jonge gasten. Dus misschien wel helemaa nog niet voor dit seizoen.
remco k
 remco k - woensdag 01 juni 2016 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 19:02 schreef Ajax30 het volgende:
Kom maar dooooooooooor met Haller Voor de spits
Aub laat die gast lekker weg blijven bij mee mooie club.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 juni 2016 - 21:13   quote  deeplink  
'Ajax pakt door en legt in Zuid-Amerika bod neer op negentienjarige spits'
woensdag 1 juni 2016 om 17:22

Ajax geeft vol gas voor aanvaller Mateo Casierra. Dat beweert althans Guillermo Arango, een journalist uit Zuid-Amerika. Woensdagochtend meldden diverse media al dat Ajax eveneens bezig is met verdediger Davinson Sánchez.

Arango, verslaggever van het Zuid-Amerikaanse RCN Radio en Planeta Fútbol, meldt op zijn Twitter-account dat de onderhandelingen met Deportivo Cali over Casierra in volle gang zijn. Ajax zou inmiddels een bod hebben neergelegd bij de Colombiaanse club.

De negentienjarige Cassiero speelde afgelopen seizoen 33 competitieduels voor Cali. Daarin scoorde de jeugdinternational tien keer. Over de huidige contractdetails van de Zuid-Amerikaanse tiener is weinig bekend. Ajax zou óók bezig zijn met Davinson Sanchez. De Colombiaanse verdediger staat momenteel onder contract bij Atlético Nacional.
JOOD
 JOOD - woensdag 01 juni 2016 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen aanvaller uit de jeugd? Muric en Cerny vergeten?
Nee zeker niet! Maar die zie ik nog niet als volwaardige eerste elftalspelers. Dat moeten we ook niet willen, Frank de Boer is weg. Nieuwe trainer, ik hoop eentje die gemiddelde leeftijd met 2-3 jaar opkrikt. Talent genoeg, maar de balans telt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 juni 2016 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Welke positieve zuid Amerikaanse invloed heeft PSV dan?

Ik denk dat dit juist komt door Veldmate. Die stond erom bekend een goed netwerk te hebben in die regio's.

Beiden trouwens jonge gasten. Dus misschien wel helemaa nog niet voor dit seizoen.
Guardado en Moreno positief genoeg? Arias en Perreiro opzich ook nog wel hoor..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 juni 2016 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 23:10 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nee zeker niet! Maar die zie ik nog niet als volwaardige eerste elftalspelers. Dat moeten we ook niet willen, Frank de Boer is weg. Nieuwe trainer, ik hoop eentje die gemiddelde leeftijd met 2-3 jaar opkrikt. Talent genoeg, maar de balans telt.
Hoop dat er ook eens volwaardige spelers komen..
Even afwachten lees best interessante Namen voorbij komen.

Die twee Colombianen, Zahavi, Huntelaar, vd Vaart met open sollicitatie
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 08:19   quote  deeplink  
Ajax biedt 4,5 miljoen op spits Casierra

Ajax waagt een serieuze poging om de begeerde Colombiaanse spits Mateo Casierra (19) in te lijven. De Amsterdammers brachten via een tussenpersoon bij zijn club Deportivo Cali al een bod van ongeveer 4,5 miljoen euro uit op de spits, bevestigen meerdere bronnen binnen Ajax.

Casierra, die volgens Colombiaanse media meerdere keren live is bekeken door de Ajax-scouting, wordt in Zuid-Amerika als een groot talent gezien. In het uitduel met het Argentijnse Boca Juniors in de Copa Libertadores scoorde het 1,87 meter lange aanspeelpunt twee keer.

Klaas-Jan Huntelaar
De speler van Colombia onder 20 is bij een eventueel vertrek van Arek Milik echter nog niet de beoogde directe vervanger van de Pool. Met de transfersom van Milik gaat Ajax ook de markt op. Klaas-Jan Huntelaar staat nog steeds bovenaan het verlanglijstje.

'Nee' tegen Barcelona
Ajax heeft daarnaast Davinson Sanchez op de radar. De 19-jarige verdediger van Atletico Nacional wordt door de scouting als 'interessant' bestempeld. Sanchez leek voor 2,9 miljoen euro op weg naar FC Barcelona, maar bedankte toen bleek dat hij in Barça B moest starten. Daarvan zou Ajax nu willen profiteren.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 09:12   quote  deeplink  
Ajax kan komst van spits schudden: 'Vincent is in principe niet haalbaar'

Max Huiberts, directeur voetbalzaken van AZ, acht de kans zéér klein dat Vincent Janssen zijn carrière voortzet bij Ajax, PSV of Feyenoord. Een transfer naar het buitenland is veel logischer voor de Oranje-spits, stelt Huiberts in gesprek met Voetbal International.

"Met het jaar dat Vincent heeft gehad is hij in principe niet meer haalbaar voor een Nederlandse club. Er heeft ook nog geen enkele club uit Nederland naar hem geïnformeerd. Vincent aast ook op een avontuur in het buitenland. Tenminste, dat vertelde hij mij toen ik hem voor het laatst sprak", aldus Huiberts.

De 21-jarige Janssen tekende afgelopen seizoen voor liefst 27 doelpunten in de Eredivisie. "Er wordt heel veel naar hem geïnformeerd vanuit het buitenland. Er is echter nog niets dusdanig concreet dat een transfer aanstaande zou zijn. Als het al tot een transfer gaat komen", besluit de AZ-directeur. De Alkmaarders namen Janssen een jaar geleden over Almere City. De aanvaller ligt nog vast tot medio 2019.

Bron
hjf
 hjf - donderdag 02 juni 2016 - 10:03   quote  deeplink  
En zo heeft ieder nadeel zijn voordeel. We hebben het kampioenschap gemist door i.m.o. gebrek aan ervaring enerzijds en verkeerde keuze van De Boer (o.a. wissel Millik in de slotwedstrijd) anderzijds. De Boer is weg en we gaan de portemonnee opentrekken. Wat ik momenteel een verkeerde gedachte vind, is dat we al aan het afscheid nemen zijn van Millik. Laat deze jongen het komend seizoen onafgebroken in de spits staan en hij scoort er geheid 30+. De rek is er nog lang niet uit bij hem en zijn transferwaarde kan alleen maar hoger worden. Daar achter zou ik Kasper Dolberg als stand in willen zien. Dat je meer ervaring nodig hebt, dat is wel duidelijk. Maar ik lees alleen maar weer mogelijke aankopen van jongens die deze ervaring missen. Ik zie liever types Guardado/Moreno komen, die de kar trekken en af en toe als het nodig is aan de noodrem trekken en het elftal op sleeptouw nemen. Wellicht kunnen jullie namen noemen. Ik ben er te lang voor uit geweest, omdat ik mij moest terug vechten na een jarenlange ziekte (burnout en depressies). Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Ik moet wel waakzaam blijven.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 juni 2016 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 10:03 schreef hjf het volgende:
En zo heeft ieder nadeel zijn voordeel. We hebben het kampioenschap gemist door i.m.o. gebrek aan ervaring enerzijds en verkeerde keuze van De Boer (o.a. wissel Millik in de slotwedstrijd) anderzijds. De Boer is weg en we gaan de portemonnee opentrekken. Wat ik momenteel een verkeerde gedachte vind, is dat we al aan het afscheid nemen zijn van Millik. Laat deze jongen het komend seizoen onafgebroken in de spits staan en hij scoort er geheid 30+. De rek is er nog lang niet uit bij hem en zijn transferwaarde kan alleen maar hoger worden. Daar achter zou ik Kasper Dolberg als stand in willen zien. Dat je meer ervaring nodig hebt, dat is wel duidelijk. Maar ik lees alleen maar weer mogelijke aankopen van jongens die deze ervaring missen. Ik zie liever types Guardado/Moreno komen, die de kar trekken en af en toe als het nodig is aan de noodrem trekken en het elftal op sleeptouw nemen. Wellicht kunnen jullie namen noemen. Ik ben er te lang voor uit geweest, omdat ik mij moest terug vechten na een jarenlange ziekte (burnout en depressies). Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Ik moet wel waakzaam blijven.
Sterkte man weet hoe het is. Duurt veel te lang en iedere dag weer afwachten hoe het gaat.
Milik is zelf ook al met een vertrek bezig. Hij moet vertrouwen krijgen en zijn goede inzet doorzetten. Heb een paar wedstrijden van hem genoten daarvoor vaak onzichtbaar en slap(stukje vertrouwen?). Klaassen vond ik dit jaar(behalve laatste weken) zeker in topwedstrijden goed aanwezig. Een Guardado zal bij ons inderdaad niet misstaan. Ik zou een middenveld met Gudelj, Klaassen(Bazoer), Ziyech wel om te smullen vinden. Huntelaar achter Milik of Janssen voor Milik bij transfer kan ik ook mee leven.

Spelers die van mij mogen vertrekken zijn Schöne, Van Rhijn, Sererro, Viergever om mee te beginnen. Hier kun je dus nog wel een vervanger voor aantrekken.
Vd Hoorn zal ook willen spelen dus ook mogelijk vertrekken.

Van der Vaart solliciteerd openlijk die kun je een presentatie contract aanbieden als routinier. Kijken of je hem nog fit kan krijgen. Larsson voor links erbij zal niet slecht zijn. Dan heb je Cerny, Muric, Ghazi rechts en Younes, Larsson, Nouri links
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 13:29   quote  deeplink  
Casierra reageert op Ajax-verhaal: 'Ibrahimovic en Suarez hebben er gespeeld'

Mateo Casierra weet nog niets van eventuele interesse van Ajax. Diverse media melden dat de Colombiaanse spits aan de slag kan in Amsterdam, maar in gesprek met radiozender Caracol Radio Cali laat Casierra donderdag weten dat er vooralsnog geen sprake van contact is.

"Ik heb op internet en in de krant gelezen dat Ajax interesse in me heeft, maar ik weet helemaal niks van interesse in Ajax in mij. Ik concentreer me nu gewoon op de wedstrijd van morgen en daarna zien we wel", vertelt de negentienjarige aanvaller, die bij zijn huidige club Deportivo Cali een contract heeft tot de zomer van 2018. De Telegraaf stelde donderdag dat er inmiddels een bod van 4,5 miljoen euro op Cassiera is uitgebracht.

Ajax spreekt wél tot zijn verbeelding, aldus de tiener. "Ik heb gelezen dat het een grote club is en dat er grote spelers als Zlatan Ibrahimovic en Luis Suarez hebben gespeeld, maar het is nu nog slechts een gerucht."

Casierra is in de afgelopen maanden ook gelinkt aan onder meer Udinese en Bayer Leverkusen. "Ik lees alles en ik heb ook gelezen dat Philadelphia uit de Verenigde Staten interesse had. Maar dat zijn geruchten. Ik laat me niet afleiden, blijft gefocust op mijn eigen spel."

Bron
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juni 2016 - 23:10 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nee zeker niet! Maar die zie ik nog niet als volwaardige eerste elftalspelers. Dat moeten we ook niet willen, Frank de Boer is weg. Nieuwe trainer, ik hoop eentje die gemiddelde leeftijd met 2-3 jaar opkrikt. Talent genoeg, maar de balans telt.
Dat moeten we juist wel willen... Youness en Ghazi als eerste buitenspelers, talent daarachter met Muric en Cerny.
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 07:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Guardado en Moreno positief genoeg? Arias en Perreiro opzich ook nog wel hoor..
Uitsluitend Guardado. Moreno is gewoon middelmatig, Arias rondluit matig en Perreiro heeft niets bewezen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 juni 2016 - 17:35   quote  deeplink  
Perreiro heeft 2x gescoord tegen Ajax in Amsterdam ?
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 17:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Perreiro heeft 2x gescoord tegen Ajax in Amsterdam ?
Dat zegt natuurlijk niet zo veel. 39 wedstrijden, 14 goals, 3 assists. Dus doelgericht, rendeert vrij goed voor een jonge speler maar is ronduit matig als voorbereider.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 juni 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Uitsluitend Guardado. Moreno is gewoon middelmatig, Arias rondluit matig en Perreiro heeft niets bewezen.
En toch is Psv kampioen geworden met deze jongens in de basis.. Pereiro als enige niet.
En daarbij stonden deze jongens europees wel hun mannetje..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 juni 2016 door Hummel10 --
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 17:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Perreiro heeft 2x gescoord tegen Ajax in Amsterdam ?
Dus? Omdat ie twee keer tegen ons scoorde is ie fantastisch?
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En toch is Psv kampioen geworden met deze jongens in de basis.. Pereiro als enige niet.
Klopt. Je weet zelf ook dat dit niet door PSV zelf komt, maar doordat Ajax niet won van de Graafschap.

En omdat hun die laatste wedstrijd wel wonnen, is ineens alles bij PSV weer beter??
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 juni 2016 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt. Je weet zelf ook dat dit niet door PSV zelf komt, maar doordat Ajax niet won van de Graafschap.

En omdat hun die laatste wedstrijd wel wonnen, is ineens alles bij PSV weer beter??
Nee niet alles. Ajax heeft het onnodig zelf verkloot. Toch heeft Psv op ieder vlak een beter seizoen gedraaid. Ook was hun seizoen fysiek zwaarder en lag de Ajax selectie op apengapen.
Guardado, Moreno en Arias hebben het gewoon goed gedaan. Moreno/Bruma toch ook sterker dan onze cv's Veltman/Riedewald of Hoorn/Viergever
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Moreno/Bruma toch ook sterker dan onze cv's Veltman/Riedewald of Hoorn/Viergever
Absoluut niet. Verdedigend kon PSV absoluut niet tippen aan Ajax, op geen enkele positie in mijn ogen. PSV was juist aanvallend sterker.
remco k
 remco k - donderdag 02 juni 2016 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee niet alles. Ajax heeft het onnodig zelf verkloot. Toch heeft Psv op ieder vlak een beter seizoen gedraaid. Ook was hun seizoen fysiek zwaarder en lag de Ajax selectie op apengapen.
Guardado, Moreno en Arias hebben het gewoon goed gedaan. Moreno/Bruma toch ook sterker dan onze cv's Veltman/Riedewald of Hoorn/Viergever
Die twee cv's zijn helemaal niet sterker gebleken, ik vind ze zelfs zwakker dan alle 4 onze CV's..
Eide
 Eide - donderdag 02 juni 2016 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Die twee cv's zijn helemaal niet sterker gebleken, ik vind ze zelfs zwakker dan alle 4 onze CV's..
Ik zou Tete, Dijks, Van der Hoorn, Riedewald en Veltman zeker niet willen inruilen voor het materiaal wat PSV heeft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 juni 2016 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus? Omdat ie twee keer tegen ons scoorde is ie fantastisch?
Dat zeg ik niet maar jij vindt hem de minste van de 4...
p111
 p111 - donderdag 02 juni 2016 - 20:58   quote  deeplink  
Ik wil v/d Hoorn wel ruilen voor Bruma
p111
 p111 - donderdag 02 juni 2016 - 20:58   quote  deeplink  
Ik wil v/d Hoorn wel ruilen voor Bruma
enough
 enough - donderdag 02 juni 2016 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:58 schreef p111 het volgende:
Ik wil v/d Hoorn wel ruilen voor Bruma
Jij bent wel steeds dubbel bezig vriend;-)
Aub geen Bruma man (nep aanvoerder oranje) ..liever mike dan
Brandje
 Brandje - donderdag 02 juni 2016 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus? Omdat ie twee keer tegen ons scoorde is ie fantastisch?
Niet perse maar vind Pereiro echt een geweldige voetballer. Onbegrijpelijk dat ie zo weinig kansen krijgt. Die had ik best bij Ajax gewild.
Brandje
 Brandje - donderdag 02 juni 2016 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juni 2016 - 21:24 schreef enough het volgende:

[..]

Jij bent wel steeds dubbel bezig vriend;-)
Aub geen Bruma man (nep aanvoerder oranje) ..liever mike dan
Kan zijn maar Bruma en dan gewoon je ajaxbril even afzetten is toch wel wat stappen verder dan Hoorn. Vind hem in de duels veel onverzetterlijker dan Hoorn die ik er toch te vaak veel te slap in vind gaan. Zeker als je naar het fysiek van Hoorn lijkt moet ie daar veel meer mee doen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5883
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0758090