BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 08 juni 2016 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 15:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mijn antwoorden: groot, klein, groot
Ik moet nog maar zien of Milik vertrekt. Ik denk dat veel van zijn EK af hangt. Ik vrees eerder voor een vertrek van Klaassen, Bazoer of Tete van voor een vertrek van Milik eerlijk gezegd.
Eide
 Eide - woensdag 08 juni 2016 - 17:28   quote  deeplink  
Tenzij Milik een dijk van een EK speelt natuurlijk.
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2016 - 18:39   quote  deeplink  
Jongeheer Cruijff schijnt aangegeven te hebben te zoeken naar een nieuwe uitdaging.

Ik denk dat Ajax veel baat kan hebben bij zijn aantrekken.

Hij heeft bij de clubs waar hij heeft gewerkt het erg goed gedaan en ook prima achtergelaten..
Loetje
 Loetje - woensdag 08 juni 2016 - 18:53   quote  deeplink  
Had hetzelfde idee. En dan op de plaats van Overmars? Ik denk dat hij dat technische aspect vrij goed beheerst.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 08 juni 2016 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 18:53 schreef Loetje het volgende:
Had hetzelfde idee. En dan op de plaats van Overmars? Ik denk dat hij dat technische aspect vrij goed beheerst.
Ze hadden hem moeten halen ipv Bosz...
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2016 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 19:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ze hadden hem moeten halen ipv Bosz...
Is geen trainer en gaf destijds aan dat ook niet te ambiëren.
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2016 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 18:53 schreef Loetje het volgende:
Had hetzelfde idee. En dan op de plaats van Overmars? Ik denk dat hij dat technische aspect vrij goed beheerst.
Hoeft van mij niet in plaats van. Overmars doet het naar mijn idee prima. Misschien als hoofd jeugdopleiding.
Loetje
 Loetje - woensdag 08 juni 2016 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoeft van mij niet in plaats van. Overmars doet het naar mijn idee prima. Misschien als hoofd jeugdopleiding.
Alleen lijkt het of Overmars geen enkel krediet meer heeft bij de fans. Dat vind ik doodzonde want zo slecht was het bij lang en na niet.
p111
 p111 - woensdag 08 juni 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Inderdaad het is toch wat kijk even naar je middenveld met Gudelj-Bazoer-Sinkgraven-Andersen-Frenkie de Jong-v/d Beek-Nouri-Klaasen en evt nog Serero.Daar zal toch echt wat verhuurd moeten worden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 08 juni 2016 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 19:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Is geen trainer en gaf destijds aan dat ook niet te ambiëren.
Ik bedoel ook voor de staf....
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2016 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 19:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik bedoel ook voor de staf....
Ik heb eerder het gevoel dat ie een goede functionaris voor achter de schermen zou kunnen zijn. Vraag me niet waarom hoor. Maar zie hem zelden op de voorgrond.
remco k
 remco k - woensdag 08 juni 2016 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 19:27 schreef p111 het volgende:
Inderdaad het is toch wat kijk even naar je middenveld met Gudelj-Bazoer-Sinkgraven-Andersen-Frenkie de Jong-v/d Beek-Nouri-Klaasen en evt nog Serero.Daar zal toch echt wat verhuurd moeten worden.
Fantastisch middenveld.
Eide
 Eide - woensdag 08 juni 2016 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 20:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb eerder het gevoel dat ie een goede functionaris voor achter de schermen zou kunnen zijn. Vraag me niet waarom hoor. Maar zie hem zelden op de voorgrond.
Met Vd Sar straks als algemeen directeur komt er wel weer een plekkie vrij in de directie...
p111
 p111 - vrijdag 10 juni 2016 - 09:04   quote  deeplink  
Arnold Bruggink denkt dat Hakim Ziyech (FC Twente, foto) en Vincent Janssen (AZ) er verstandig aan doen om éérst te verkassen naar een Nederlandse topclub, voordat ze het avontuur aangaan in het buitenland. Dat schrijft de voormalig international in zijn column in Voetbal International.
Bruggink gebruikt de mislukte overstap van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach in 2012 als voorbeeld. 'De overgang van De Jong was destijds een grote transfer en dat gold ook voor de mensen om hem heen. Voor zijn zaakwaarnemer was het waarschijnlijk de eerste topdeal ooit. Die druk ligt er nu ook bij het management van Vincent Janssen. Is het buitenland zaligmakend? Kies je voor ontwikkeling en de volgende stap als voetballer, of ga je voor het grote geld?'
'Met zijn 21 jaar zou Janssen volgens mij het best naar een topclub in Nederland kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor een speler als Hakim Ziyech. Bij een topclub heerst toch een ander verwachtingspatroon, de druk van spelen om het kampioenschap is een nieuwe dimensie waarmee je moet leren omgaan. Daarnaast moet je bij een topclub drie wedstrijden in de week presteren, om de paar dagen moet je de limiet opzoeken, waardoor je mentaal en fy siek meer inhoud creëert', besluit Bruggink.

Dus misschien dat Marc en zijn maatjes toch is hun geldbuidel gaan openen,ik denk dat de Ajax fans wel heel blij verrast zouden zijn.
p111
 p111 - vrijdag 10 juni 2016 - 09:04   quote  deeplink  
Arnold Bruggink denkt dat Hakim Ziyech (FC Twente, foto) en Vincent Janssen (AZ) er verstandig aan doen om éérst te verkassen naar een Nederlandse topclub, voordat ze het avontuur aangaan in het buitenland. Dat schrijft de voormalig international in zijn column in Voetbal International.
Bruggink gebruikt de mislukte overstap van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach in 2012 als voorbeeld. 'De overgang van De Jong was destijds een grote transfer en dat gold ook voor de mensen om hem heen. Voor zijn zaakwaarnemer was het waarschijnlijk de eerste topdeal ooit. Die druk ligt er nu ook bij het management van Vincent Janssen. Is het buitenland zaligmakend? Kies je voor ontwikkeling en de volgende stap als voetballer, of ga je voor het grote geld?'
'Met zijn 21 jaar zou Janssen volgens mij het best naar een topclub in Nederland kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor een speler als Hakim Ziyech. Bij een topclub heerst toch een ander verwachtingspatroon, de druk van spelen om het kampioenschap is een nieuwe dimensie waarmee je moet leren omgaan. Daarnaast moet je bij een topclub drie wedstrijden in de week presteren, om de paar dagen moet je de limiet opzoeken, waardoor je mentaal en fy siek meer inhoud creëert', besluit Bruggink.

Dus misschien dat Marc en zijn maatjes toch is hun geldbuidel gaan openen,ik denk dat de Ajax fans wel heel blij verrast zouden zijn.
p111
 p111 - vrijdag 10 juni 2016 - 09:04   quote  deeplink  
Arnold Bruggink denkt dat Hakim Ziyech (FC Twente, foto) en Vincent Janssen (AZ) er verstandig aan doen om éérst te verkassen naar een Nederlandse topclub, voordat ze het avontuur aangaan in het buitenland. Dat schrijft de voormalig international in zijn column in Voetbal International.
Bruggink gebruikt de mislukte overstap van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach in 2012 als voorbeeld. 'De overgang van De Jong was destijds een grote transfer en dat gold ook voor de mensen om hem heen. Voor zijn zaakwaarnemer was het waarschijnlijk de eerste topdeal ooit. Die druk ligt er nu ook bij het management van Vincent Janssen. Is het buitenland zaligmakend? Kies je voor ontwikkeling en de volgende stap als voetballer, of ga je voor het grote geld?'
'Met zijn 21 jaar zou Janssen volgens mij het best naar een topclub in Nederland kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor een speler als Hakim Ziyech. Bij een topclub heerst toch een ander verwachtingspatroon, de druk van spelen om het kampioenschap is een nieuwe dimensie waarmee je moet leren omgaan. Daarnaast moet je bij een topclub drie wedstrijden in de week presteren, om de paar dagen moet je de limiet opzoeken, waardoor je mentaal en fy siek meer inhoud creëert', besluit Bruggink.

Dus misschien dat Marc en zijn maatjes toch is hun geldbuidel gaan openen,ik denk dat de Ajax fans wel heel blij verrast zouden zijn.
p111
 p111 - vrijdag 10 juni 2016 - 09:04   quote  deeplink  
Arnold Bruggink denkt dat Hakim Ziyech (FC Twente, foto) en Vincent Janssen (AZ) er verstandig aan doen om éérst te verkassen naar een Nederlandse topclub, voordat ze het avontuur aangaan in het buitenland. Dat schrijft de voormalig international in zijn column in Voetbal International.
Bruggink gebruikt de mislukte overstap van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach in 2012 als voorbeeld. 'De overgang van De Jong was destijds een grote transfer en dat gold ook voor de mensen om hem heen. Voor zijn zaakwaarnemer was het waarschijnlijk de eerste topdeal ooit. Die druk ligt er nu ook bij het management van Vincent Janssen. Is het buitenland zaligmakend? Kies je voor ontwikkeling en de volgende stap als voetballer, of ga je voor het grote geld?'
'Met zijn 21 jaar zou Janssen volgens mij het best naar een topclub in Nederland kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor een speler als Hakim Ziyech. Bij een topclub heerst toch een ander verwachtingspatroon, de druk van spelen om het kampioenschap is een nieuwe dimensie waarmee je moet leren omgaan. Daarnaast moet je bij een topclub drie wedstrijden in de week presteren, om de paar dagen moet je de limiet opzoeken, waardoor je mentaal en fy siek meer inhoud creëert', besluit Bruggink.

Dus misschien dat Marc en zijn maatjes toch is hun geldbuidel gaan openen,ik denk dat de Ajax fans wel heel blij verrast zouden zijn.
Eide
 Eide - vrijdag 10 juni 2016 - 09:27   quote  deeplink  
Na Fischer en De Sa is ook Ligeon vertrokken. Net als De Sa is Ligeon transfervrij naar Slovan Bratislava vetrokken. Daarnaast is een heel zwik aan Jong Ajax spelers ook bezig met vertrekken. De meest opvallende is Damian van Bruggen die naar PSV vertrekt.
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 juni 2016 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 09:04 schreef p111 het volgende:
Arnold Bruggink denkt dat Hakim Ziyech (FC Twente, foto) en Vincent Janssen (AZ) er verstandig aan doen om éérst te verkassen naar een Nederlandse topclub, voordat ze het avontuur aangaan in het buitenland. Dat schrijft de voormalig international in zijn column in Voetbal International.
Bruggink gebruikt de mislukte overstap van Luuk de Jong naar Borussia Mönchengladbach in 2012 als voorbeeld. 'De overgang van De Jong was destijds een grote transfer en dat gold ook voor de mensen om hem heen. Voor zijn zaakwaarnemer was het waarschijnlijk de eerste topdeal ooit. Die druk ligt er nu ook bij het management van Vincent Janssen. Is het buitenland zaligmakend? Kies je voor ontwikkeling en de volgende stap als voetballer, of ga je voor het grote geld?'
'Met zijn 21 jaar zou Janssen volgens mij het best naar een topclub in Nederland kunnen gaan en dat geldt eigenlijk ook voor een speler als Hakim Ziyech. Bij een topclub heerst toch een ander verwachtingspatroon, de druk van spelen om het kampioenschap is een nieuwe dimensie waarmee je moet leren omgaan. Daarnaast moet je bij een topclub drie wedstrijden in de week presteren, om de paar dagen moet je de limiet opzoeken, waardoor je mentaal en fy siek meer inhoud creëert', besluit Bruggink.

Dus misschien dat Marc en zijn maatjes toch is hun geldbuidel gaan openen,ik denk dat de Ajax fans wel heel blij verrast zouden zijn.
Wil je beide spelers halen dan praat je over een bedrag van minimaal 25 miljoen. Vergeet het maar. Het grote geld helpt de boel naar de klote. Bundesliga TV rechten brengen de komende jaren ruim 4 miljard op. Dat is een miljard, lees een miljard meer dan de huidige overeenkomst. Dus clubs uit de kelder van van zowel PL als Bundesliga leggen lachend 15 tot 20 miljoen neer voor speler en geef de verkopende clubs zoals Twente en AZ eens ongelijk.
Eide
 Eide - vrijdag 10 juni 2016 - 11:12   quote  deeplink  
De speler zelf heeft daar ook echt wel iets in te vertellen, zeker als de contracten niet heel lang meer doorlopen. Clubs hebben er niets aan als spelers transfervrij uit hun contract lopen.

Een grotere zorg is dat veel spelers tegenwoordig de voorkeur geven aan een bepaalde competitie en de club minder belangrijk vinden. Spelers gaan lachend naar clubs als Norwich of Hannover om daar week na week vreselijk klop te krijgen omdat ze dan in een grote competitie spelen. Je kan je afvragen of je daar sportief echt beter van wordt, in vergelijking met bijvoorbeeld de Nederlandse top en dan Europees voetbal spelen.

Het ergste is nog wel dat men nu naar mislukkingen wijst als voorbeelden dat dat helemaal niet slecht hoeft te zijn. Bruma en De Jong worden nu aangewezen als voorbeelden dat mislukken helemaal niet erg is. Tja, als dergelijke drogredenen de norm worden is het einde natuurlijk een beetje zoek. Kennelijk is de norm van een mooie transfer niet meer de buitenlandse top of subtop, maar is het buitenland alleen al goed genoeg.
enough
 enough - vrijdag 10 juni 2016 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 juni 2016 - 15:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zal ik vanavond eens kapsalon bestellen?
Of zal ik denken, dat doe ik niet! Ga het niet eens proberen ook.
hahahahahahahahah..;-)
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 juni 2016 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 11:12 schreef Eide het volgende:
De speler zelf heeft daar ook echt wel iets in te vertellen, zeker als de contracten niet heel lang meer doorlopen. Clubs hebben er niets aan als spelers transfervrij uit hun contract lopen.

Een grotere zorg is dat veel spelers tegenwoordig de voorkeur geven aan een bepaalde competitie en de club minder belangrijk vinden. Spelers gaan lachend naar clubs als Norwich of Hannover om daar week na week vreselijk klop te krijgen omdat ze dan in een grote competitie spelen. Je kan je afvragen of je daar sportief echt beter van wordt, in vergelijking met bijvoorbeeld de Nederlandse top en dan Europees voetbal spelen.

Het ergste is nog wel dat men nu naar mislukkingen wijst als voorbeelden dat dat helemaal niet slecht hoeft te zijn. Bruma en De Jong worden nu aangewezen als voorbeelden dat mislukken helemaal niet erg is. Tja, als dergelijke drogredenen de norm worden is het einde natuurlijk een beetje zoek. Kennelijk is de norm van een mooie transfer niet meer de buitenlandse top of subtop, maar is het buitenland alleen al goed genoeg.
Klopt. Maar als ik elke week klop krijg maar zie dan aan het einde van de maand mijn loonstrook en daar staat een bedrag op tussen de (bijvoorbeeld)125.000 en 200.000 dan kom ik daar echt wel overheen hoor.
Eide
 Eide - vrijdag 10 juni 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 11:22 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt. Maar als ik elke week klop krijg maar zie dan aan het einde van de maand mijn loonstrook en daar staat een bedrag op tussen de (bijvoorbeeld)125.000 en 200.000 dan kom ik daar echt wel overheen hoor.
In mijn optiek (heel persoonlijk natuurlijk) is zo iemand dan geen topsporter en is een club als Ajax dus ook niets aan dergelijke spelers verloren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 juni 2016 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 10 juni 2016 - 12:11   quote  deeplink  
AA Gent meldt trouwens dat het 16 juli een oefenwedstrijd tegen Ajax speelt in Nieuwleusen (omgeving Zwolle). Ajax heeft zelf nog niets gemeld.
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 juni 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 12:07 schreef Eide het volgende:

[..]

In mijn optiek (heel persoonlijk natuurlijk) is zo iemand dan geen topsporter en is een club als Ajax dus ook niets aan dergelijke spelers verloren.
Het zijn PROFvoetballers. Dus werk. En de bedoeling van werk is nu eenmaal, het liefst zoveel mogelijk, geld verdienen. Dus zelfs hele modale/matige spelers kunnen tegenwoordig hun zakken vullen maar eens wat je zegt. Het zijn geen topsporters

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 juni 2016 door Brandje --
Eide
 Eide - vrijdag 10 juni 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 12:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het zijn PROFvoetballers. Dus werk. En de bedoeling van werk is nu eenmaal, het liefst zoveel mogelijk, geld verdienen. Dus zelfs hele modale/matige spelers kunnen tegenwoordig hun zakken vullen maar eens wat je zegt. Het zijn geen topsporters
Ik snap dat van jongens die weten dat ze nooit Europese top zullen halen. Als je weet dat je normaliter nooit voor de prijzen zal spelen snap ik heel goed dat je voor grote competitie, of China of zo, kiest om lekker de zakken te vullen. Als je daarmee jezelf voor de rest van je leven financieel onafhankelijk maakt ben je vreselijk dom als je dat niet doet.

Maar er zijn natuurlijk ook veel voetballers bij die in potentie best mee kunnen doen in de, pak em beet, top 6 van Duitsland, Engeland of Spanje. Dat zijn voetballers die, door meer in zichzelf te investeren, uiteindelijk meer uit hun voetballeven kunnen halen als ze iets langer voor iets minder geld kiezen.

Maar goed, ik denk dat jij er precies zo over denkt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 10 juni 2016 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juni 2016 - 15:49 schreef Eide het volgende:

[..]

En vergeet Frenkie de Jong niet. Die vond ik een zeer goede indruk maken bij Jong Ajax gedurende de 2e seizoenshelft. Heerlijke voetballer, doelgericht en een leuke actie.
100% eens!
enough
 enough - zaterdag 11 juni 2016 - 02:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 20:26 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

100% eens!
/?
p111
 p111 - zaterdag 11 juni 2016 - 19:57   quote  deeplink  
Nogmaals hoop ik zou ik hem echt graag nog een kans gunnen bij Ajax alleen al opgevoel denk ik dat hij nog echt belangrijk zou kunnen zijn voor Ajax.
===================================================================================
fael van der Vaart is tijdens het huidige EK door de NOS ingehuurd als analist van het programma Studio France. Een keuze die niet iedereen begrijpt, maar Mart Smeets wel. De sportpresentator ziet dat Van der Vaart in staat is om dieper op sport in te gaan.

"Vier jaar geleden, tijdens de Olympische Spelen in Londen, zat Rafael van der Vaart een avond lang bij mij aan tafel, als speler van Tottenham Hotspur", opent Smeets in gesprek met Reporters Online. "Toen was Rafael nog heilig. En heilige voetballers weten zich over het algemeen moeilijk een houding te geven als ze met judoka's, atleten of roeiers aan één tafel zitten."

"Maar Rafael had daar dus totaal geen last van", vervolgt Smeets. "Hij vond het prachtig om daar met al die andere sportmensen aan tafel te zitten en lekker over sport te lullen. Dat deed hij heel goed. Rafael veroverde ieders hart, met zijn open mind. Daarom vind ik het ook niet zo'n gekke keus van de NOS om hem tijdens het EK uit te nodigen als sidekick. Wat ik destijds met hem heb meegemaakt vond ik heel goed. Gewoon omdat Rafael zichzelf zat te zijn."

Van der Vaart is momenteel in dienst van Real Betis. De middenvelder heeft echter te horen gekregen dat hij uit mag kijken naar een andere club. Het huwelijk tussen de oud-Ajacied en de Spaanse middenmotor is teleurstellend te noemen. Van der Vaart kwam er nauwelijks in actie.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 11 juni 2016 - 22:52   quote  deeplink  
Dan kan hij mooi naast Kieft, Perez en Brugging gaan zitten....bij Ajax hoef ik hem niet
p111
 p111 - zaterdag 11 juni 2016 - 23:53   quote  deeplink  
ja jammer ik had hem nog wel een kans gegund, een techn/waardige speler met een goede traptechniek en veel ervaring.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 juni 2016 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 11:12 schreef Eide het volgende:
De speler zelf heeft daar ook echt wel iets in te vertellen, zeker als de contracten niet heel lang meer doorlopen. Clubs hebben er niets aan als spelers transfervrij uit hun contract lopen.

Een grotere zorg is dat veel spelers tegenwoordig de voorkeur geven aan een bepaalde competitie en de club minder belangrijk vinden. Spelers gaan lachend naar clubs als Norwich of Hannover om daar week na week vreselijk klop te krijgen omdat ze dan in een grote competitie spelen. Je kan je afvragen of je daar sportief echt beter van wordt, in vergelijking met bijvoorbeeld de Nederlandse top en dan Europees voetbal spelen.

Het ergste is nog wel dat men nu naar mislukkingen wijst als voorbeelden dat dat helemaal niet slecht hoeft te zijn. Bruma en De Jong worden nu aangewezen als voorbeelden dat mislukken helemaal niet erg is. Tja, als dergelijke drogredenen de norm worden is het einde natuurlijk een beetje zoek. Kennelijk is de norm van een mooie transfer niet meer de buitenlandse top of subtop, maar is het buitenland alleen al goed genoeg.
Newcastle bv. gaan ook betere spelers uit de Nederlandse competitie naar toe. Geeft helaas we aan waar de Nederlandse competitie staat tov de rest.
Europees hebben we ook helemaal niks te zoeken meer.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 juni 2016 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 juni 2016 - 12:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik snap dat van jongens die weten dat ze nooit Europese top zullen halen. Als je weet dat je normaliter nooit voor de prijzen zal spelen snap ik heel goed dat je voor grote competitie, of China of zo, kiest om lekker de zakken te vullen. Als je daarmee jezelf voor de rest van je leven financieel onafhankelijk maakt ben je vreselijk dom als je dat niet doet.

Maar er zijn natuurlijk ook veel voetballers bij die in potentie best mee kunnen doen in de, pak em beet, top 6 van Duitsland, Engeland of Spanje. Dat zijn voetballers die, door meer in zichzelf te investeren, uiteindelijk meer uit hun voetballeven kunnen halen als ze iets langer voor iets minder geld kiezen.

Maar goed, ik denk dat jij er precies zo over denkt.
Kijk naar Jansen die zit met zijn hoofd al in het buitenland na 1 goed seizoen. Ziyech bv. koos bv. voor Twente ipv Feyenoord mogelijk neemt hij nu zelfs ook nog een stap binnen Nederland mits er geboden wordt. Die jongen is straks 23 als hij naar het buitenland gaat met genoeg eredivisie in de benen om de stap te maken. Toch ligt een deel van het probleem ook bij Ajax hoor die zijn zuinig en gaan niet meer voor de toppers van de Eredivisie(vinden ze te duur). Voorbeelden zijn er genoeg na Sulejmani. Dus zolang Ajax zijn best niet doet om naar een hoger niveau te komen door zulke spelers aan te trekken zullen zulke spelers blijven vertrekken. Vroeger was het logisch om een stap hoger binnen Nederland te maken. Nu ga je naar een club die wel bied en geld uitgeeft. Rusland, Portugal, Turkije, Midden-Oosten, China, Amerika, Duitsland, Frankrijk, Bpl, Championship je kan echt overal heen.
riveco
 riveco - zondag 12 juni 2016 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 07:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kijk naar Jansen die zit met zijn hoofd al in het buitenland na 1 goed seizoen. Ziyech bv. koos bv. voor Twente ipv Feyenoord mogelijk neemt hij nu zelfs ook nog een stap binnen Nederland mits er geboden wordt. Die jongen is straks 23 als hij naar het buitenland gaat met genoeg eredivisie in de benen om de stap te maken. Toch ligt een deel van het probleem ook bij Ajax hoor die zijn zuinig en gaan niet meer voor de toppers van de Eredivisie(vinden ze te duur). Voorbeelden zijn er genoeg na Sulejmani. Dus zolang Ajax zijn best niet doet om naar een hoger niveau te komen door zulke spelers aan te trekken zullen zulke spelers blijven vertrekken. Vroeger was het logisch om een stap hoger binnen Nederland te maken. Nu ga je naar een club die wel bied en geld uitgeeft. Rusland, Portugal, Turkije, Midden-Oosten, China, Amerika, Duitsland, Frankrijk, Bpl, Championship je kan echt overal heen.
Wat een onzin, Jansen en Ziyech zijn spelers die te duur zijn voor Ajax, niet door zuinigheid van Ajax kant maar door het ontploffen van de transfermarkt. Door de tv rechten in buitenland kunnen de onderste in de competitie meer uitgeven dan de bovenste va Nederland. En daar komt nog bij dat er in de jeugd spelers lopen die er aan komen, moet je die dan maar weg doen terwijl ze niet veel minder zijn? Nee Ajax is altijd een opleidingsclub geweest en zal het hopelijk ook altijd blijven. Als je ziet dat eigen jeugd vaak beter rendeert als aan gekochte spelers, ben je dus helemaal fout om te zeggen dat het door zuinigheid komt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 juni 2016 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 09:22 schreef riveco het volgende:

[..]

Wat een onzin, Jansen en Ziyech zijn spelers die te duur zijn voor Ajax, niet door zuinigheid van Ajax kant maar door het ontploffen van de transfermarkt. Door de tv rechten in buitenland kunnen de onderste in de competitie meer uitgeven dan de bovenste va Nederland. En daar komt nog bij dat er in de jeugd spelers lopen die er aan komen, moet je die dan maar weg doen terwijl ze niet veel minder zijn? Nee Ajax is altijd een opleidingsclub geweest en zal het hopelijk ook altijd blijven. Als je ziet dat eigen jeugd vaak beter rendeert als aan gekochte spelers, ben je dus helemaal fout om te zeggen dat het door zuinigheid komt.
Helemaal geen onzin Ziyech zal je direct sterker maken of hij nou speelt of niet. Al heb je hem alleen al ipv van Sererro in je selectie. En te duur? 8 miljoen? 10 miljoen? Kan Ajax dat niet betalen? Kwestie van niet willen hoor. Grootste onzin dus dat Ajax het niet kan betalen. 1 of 2 van zulke transfers kunnen ze op dit moment makkelijk doen.

En je tweede punt geef ik volgens mij ook gewoon aan hoor dat teveel clubs teveel geld uit kunnen geven. Zie hier provomendus Bundesliga kan 10 miljoen uitgeven.
http://voetbal.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=321470&abbr=voetbalprimeur
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 juni 2016 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 09:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin Ziyech zal je direct sterker maken of hij nou speelt of niet. Al heb je hem alleen al ipv van Sererro in je selectie. En te duur? 8 miljoen? 10 miljoen? Kan Ajax dat niet betalen? Kwestie van niet willen hoor. Grootste onzin dus dat Ajax het niet kan betalen. 1 of 2 van zulke transfers kunnen ze op dit moment makkelijk doen.

En je tweede punt geef ik volgens mij ook gewoon aan hoor dat teveel clubs teveel geld uit kunnen geven. Zie hier provomendus Bundesliga kan 10 miljoen uitgeven.
http://voetbal.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=321470&abbr=voetbalprimeur
Ziyech in je selectie en je hebt een vrije trap specialist daarnaast geeft hij net die juiste steekpass, we hebben te weinig spelers die iemand vrij voor de goal kan zetten. 10 miljoen voor Ziyech betaald zich uit, die verkoop je 2 jaar later voor minimaal het dubbele, denk eerder nog aan het 3 dubbele...
riveco
 riveco - zondag 12 juni 2016 - 12:21   quote  deeplink  
Ja en dan doen we maar niks met van Beek, Nouri en de Jong en 10 miljoen is een heel bedrag, niet dat ik hem geen goeie voetballer is maar je hebt af en toe geen plek
hjf
 hjf - zondag 12 juni 2016 - 12:33   quote  deeplink  
Ik denk dat de transfersom niet het grote struikelblok is om bijvoorbeeld Ziyech of Janssen binnen te halen. Het grootste struikelblok is het salaris wat die jongens hier kunnen verdienen en over de grenzen kunnen verdienen. Daar ligt het grootste probleem. Als je hier een miljoen per seizoen kan verdienen of 3 tot 4 miljoen. Dan is de keus snel gemaakt. Wij moeten niet de illusie hebben dat wij de komende jaren wel even een inhaalslag kunnen maken door bijv. een kwart of halve finale CL of EL te bereiken. In de grote voetballanden krijgen ze miljarden aan TV inkomsten. Dat gaat helemaal nergens meer over. We zullen het moeten hebben van creatieve oplossingen bijv. door onze jeugd een goede opleiding te geven en de beste talenten voor 5 tot 6 jaar vast te leggen. En alsjeblieft onder creativiteit versta ik niet een Van der Vaart voor een jaarsalaris van 1,5 mln binnen halen. Laat die lekker bijvoorbeeld in zaken gaan (bijv. een escortbureau).
hjf
 hjf - zondag 12 juni 2016 - 12:56   quote  deeplink  
Als Twente failliet gaat, dan heb je de kans Ziyech voor een appel en ei op te halen. Kun je hem ook een beter salaris geven. Tenminste als we hem willen hebben. Want stel dat hij op de bank terecht gaat komen, dan breekt de hel los.
p111
 p111 - zondag 12 juni 2016 - 13:06   quote  deeplink  
Jammer dat je v/d Vaart zo weg zet(escortbur)
hjf
 hjf - zondag 12 juni 2016 - 13:11   quote  deeplink  
Van der Vaart vond zichzelf een jaar geleden nog tegoed voor ons. Hij heeft in de media alleen maar weten te scoren op het gebied van vrouwen (ik ben overigens niet jaloers). Dan kun je verwachten dat er mensen zijn die zo over hem gaan denken. Hij heeft het op zichzelf afgeroepen dat er een dergelijk beeld over hem gaat ontstaan.
Brandje
 Brandje - zondag 12 juni 2016 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 12:56 schreef hjf het volgende:
Als Twente failliet gaat, dan heb je de kans Ziyech voor een appel en ei op te halen. Kun je hem ook een beter salaris geven. Tenminste als we hem willen hebben. Want stel dat hij op de bank terecht gaat komen, dan breekt de hel los.
Als ze Ziyech hadden willen halen dan had je dat allang moeten doen want jouw redenatie geldt dan voor elke club die hem zou willen.
Ziyech is een prima speler en zou ook echt wel een versterking zijn maar wat Riveco al zei. Soms heb je geen plaats. Daarbij vind ik de Africa cup en Ramadan ook een ding wat je mee moet nemen in je oordeel om hem wel of niet te halen.
Echter is voor mij de belangrijkste reden dat we gewoon geen middenvelders nodig hebben. We hebben daar prima spelers en een surplus aan talent wat er aan komt
Loetje
 Loetje - zondag 12 juni 2016 - 14:26   quote  deeplink  
Je moet plek maken voor spelers die je nog niet hebt. En een type Ziyech hebben we in de vorm van Sinkgraven die geen kans krijgt. Iemand met een goede steekbal kunnen wij meer dan goed gebruiken.
riveco
 riveco - zondag 12 juni 2016 - 14:31   quote  deeplink  
Loetje, je weet nog helemaal niet of Sinkgraven geen kans krijgt onder de nieuwe trainer of heb jij al met Peter gebeld?
p111
 p111 - zondag 12 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
Ik neem aan dat hij in de voorbereiding zeker een kans krijgt.
p111
 p111 - zondag 12 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
Ik neem aan dat hij in de voorbereiding zeker een kans krijgt.
Loetje
 Loetje - zondag 12 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 14:31 schreef riveco het volgende:
Loetje, je weet nog helemaal niet of Sinkgraven geen kans krijgt onder de nieuwe trainer of heb jij al met Peter gebeld?
Gisteravond even. Hoe dan ook, welke wending het ook krijgt, Sinkgraven beschikt NU niet over kwaliteiten die deze man heeft. En we zullen jongens nodig gaan hebben die voortdurend het verschil maken en die hebben we dus niet. Maar je zult er weer achter komen als je de CL in gaat.
hjf
 hjf - zondag 12 juni 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 14:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gisteravond even. Hoe dan ook, welke wending het ook krijgt, Sinkgraven beschikt NU niet over kwaliteiten die deze man heeft. En we zullen jongens nodig gaan hebben die voortdurend het verschil maken en die hebben we dus niet. Maar je zult er weer achter komen als je de CL in gaat.
Ik kan mij de CL tegen Rapid Wien nog herinneren. En Sinkgraven heeft imo geen stappen gemaakt. Anders had hij van De Boer zeker kansen gehad.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 juni 2016 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 15:23 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik kan mij de CL tegen Rapid Wien nog herinneren. En Sinkgraven heeft imo geen stappen gemaakt. Anders had hij van De Boer zeker kansen gehad.
Ziyech is veel verder als je die haalt kunnen Sererro weg en Sinkgraven verhuren. Echt weer een jochie ala Andersen. We kopen wel voor ook nog behoorlijke prijzen maar allemaal iele mannetjes een Ziyech loopt voor op de meeste bij ons. Klaassen, Bazoer, Gudelj en dan Ziyech en je hebt weer het beste middenveld van de Eredivisie. De jonkies kunnen daar nog wel een jaartje achter.
Loetje
 Loetje - zondag 12 juni 2016 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 juni 2016 - 15:23 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik kan mij de CL tegen Rapid Wien nog herinneren. En Sinkgraven heeft imo geen stappen gemaakt. Anders had hij van De Boer zeker kansen gehad.
Hij heeft geen stappen gemaakt omdat hij nooit een aantal wedstrijden de kans kreeg. In tegenstelling tot andere die soms erg lang ruk mochten spelen. Maar daardoor kan die jongen er nu onmogelijk staan. En dat is zonde.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0793828