BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - maandag 20 juni 2016 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 16:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel lees nou toch eens man. Dan zou je hee dat eerste stuk achterwegen kunnen laten.

En ga je nu echt beweren dat ik niet inhoudelijk reageer over vd Hoorn? Ik heb al meerdere malen aangegeven waarom ik dat vind. Ik mag toch aannemen dat ik bij jou niet alles hoef te blijven herhalen of wel soms.

Verder weer een hele domme sneer in je laatste zin. Serero moet gewoon vertrekken. Schone mag van mij blijven. Ook om redenenen die ik al meerdere keren beschreven heb. Maar gaat ie wel weg vind ik het ook prima.
Yup. Je laat weer ouderwets draaikonten gedrag zien. Verder als topverdediger in spe en er zit nog rek in vd Hoorn kom je niet. Maakt niet uit. Is je tactiek. Lukraak iets roepen en dan moet de ander of weer terug gaan zoeken of je wil jezelf niet herhalen.

Leg eens uit dan waarom Schöne mag blijven want ook hier ontbreken weer de argumenten waarom terwijl ik weer heb onderbouwd waarom ik hem niet meer nodig vind.

Dus komop. Laat eens wat argumenten zien want dit zijn wel hele povere reacties.
Brandje
 Brandje - maandag 20 juni 2016 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 16:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niks mis met twee exotische parels alleen denk ik niet dat de selectie nu al rond is.
Wat mij betreft is het afwachten wat er met Milik gebeurd en dus als gevolg KJH. Misschien nog een linksbuiten al zou ik Nouri bij de selectie halen. Kan prima op links en het scheelt je weer een plek op de bank want kan net zo centraal staan.
Verder hoeft er voor mij niks bij. Prima selectie zo en ervaring wordt ook overschat. Kwaliteit moeten we hebben en die hebben we voldoende naar mijn mening.
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2016 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 16:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niks mis met twee exotische parels alleen denk ik niet dat de selectie nu al rond is.
Dat lijkt ook de heersende gedachte zijn bij personen dicht bij Ajax. KJH en een buitenspeler is wat je veel hoort. Geen iedee of er dan een buitenspeler voor de basis moet komen of dat er een reserve voor achter Younes en El Ghazi/Cerny wordt gezocht.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 juni 2016 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 16:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het afwachten wat er met Milik gebeurd en dus als gevolg KJH. Misschien nog een linksbuiten al zou ik Nouri bij de selectie halen. Kan prima op links en het scheelt je weer een plek op de bank want kan net zo centraal staan.
Verder hoeft er voor mij niks bij. Prima selectie zo en ervaring wordt ook overschat. Kwaliteit moeten we hebben en die hebben we voldoende naar mijn mening.
Inderdaad opzich best een talentvolle groep zo. Veel zal afgaan hangen wat er vertrekt.
Millik, Bazoer, Klaassen, Ghazi, Cilissen zijn toch wel namen die in het geruchten circuit rondgaan. Huntelaar kan nog wel een optie zijn zoals Eide ook aangeeft.
We hebben al een aardig team hopelijk laat Bosz ze wat dominanter/vrijer spelen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 juni 2016 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 19:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat lijkt ook de heersende gedachte zijn bij personen dicht bij Ajax. KJH en een buitenspeler is wat je veel hoort. Geen iedee of er dan een buitenspeler voor de basis moet komen of dat er een reserve voor achter Younes en El Ghazi/Cerny wordt gezocht.
Gaat het ook niet worden....nou zat ik toch niet op KJH te wachten
Kanarie
 Kanarie - maandag 20 juni 2016 - 20:50   quote  deeplink  
Huntelaar lijkt voor Turkije te kiezen en niet voor Ajax? Wie dan als eventuele nieuwe spits?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 juni 2016 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 20:50 schreef Kanarie het volgende:
Huntelaar lijkt voor Turkije te kiezen en niet voor Ajax? Wie dan als eventuele nieuwe spits?
Geen....gewoon Millik houden
Of 442 spelen met Millik en Dolberg
Youness en Millik mag ook van mij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2016 door Nenam_tiL --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 juni 2016 - 21:36   quote  deeplink  
Ik denk dat het tijd wordt dat ajax het salarisplafond opkrikt voor de spelers die je wil behouden..... En daar is Milik er wat mij betreft één van....
JOOD
 JOOD - maandag 20 juni 2016 - 21:39   quote  deeplink  
Doumbia, Demba Ba, Andy Carrol, Llorente, Gomis, Dost, David Villa, Defoe,Yilmaz, Finbogasson, Cardozo, Nilmar, Fred, Vagner Love, van Wolfswinkel bijvoorbeeld.

Allemaal redelijke spitsen die bij Ajax wel eens gruwelijk goed kunnen worden.

We kunnen ook kiezen voor Milik (ik twijfel ten zeerste of hij goed genoeg is. Heeft maar 1 half jaar goed gespeeld en als je die kans tegen Duitsland zag.. :( )
Zivkovic, laat niks maar dan ook helemaal niks meer zien.
Dolberg is nieuw, kun en mag je niks van verwachten.
Nieuwe Colombiaan, ziet er goed uit maar is nieuw. Mag je dus ook niks van verwachten.

We spelen wel al bijna voorronde Champions League he...

Komt er dus eigenlijk op neer dat het een grote ballenzooi wordt als er geen goede spits aangetrokken wordt. Wat is nou fijner dan als je een beetje spits bent, bij Ajax in de spits te spelen? Goals aan de lopende band, kan niet missen. Overmars, succes!
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 21:36 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat ajax het salarisplafond opkrikt voor de spelers die je wil behouden..... En daar is Milik er wat mij betreft één van....
Daar heeft Ajax het budget niet voor. Ajax is nu pas weer op een niveau waarbij men zonder incidentele (prestatiegebonden) inkomsten zwarte cijfers schrijft. De begroting zal structureel omhoog moeten of de selectie aanzienlijk kleiner om het salarisplafond op te kunnen hogen.

Ik vraag mij daarnaast af in hoeverre dat echt zin heeft. Om spelers om zuiver financiële redenen te kunnen behouden moeten de salarissen zo radicaal veel hoger dat je dat bijna meteen kan verwerpen. Alleen al vanwege de verschillen in belastingschalen is dat ondoenlijk. Een topinkomen betaald in Nederland zo'n 20% a 30% meer belasting als in Turkije of Portugal bijvoorbeeld. Om financieel aantrekkelijker te worden moet je eerst dat verschil overbruggen en daarna ben je pas netto aan het ophogen. Dat is niet te doen voor Ajax

Edit: juiste tarieven geplaatst, ik moet niet overdrijven ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2016 door Eide --
JOOD
 JOOD - maandag 20 juni 2016 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 21:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar heeft Ajax het budget niet voor. Ajax is nu pas weer op een niveau waarbij men zonder incidentele (prestatiegebonden) inkomsten zwarte cijfers schrijft. De begroting zal structureel omhoog moeten of de selectie aanzienlijk kleiner om het salarisplafond op te kunnen hogen.

Ik vraag mij daarnaast af in hoeverre dat echt zin heeft. Om spelers om zuiver financiële redenen te kunnen behouden moeten de salarissen zo radicaal veel hoger dat je dat bijna meteen kan verwerpen. Alleen al vanwege de verschillen in belastingschalen is dat ondoenlijk. Een topinkomen betaald in Nederland zo'n 40% meer belasting als in Turkije of Portugal bijvoorbeeld. Om financieel aantrekkelijker te worden moet je eerst dat verschil overbruggen en daarna ben je pas netto aan het ophogen. Dat is niet te doen voor Ajax
Tekengeld, is dat meteen opgelost. Goed loon bieden, met een plafond van 1 of 1,5 miljoen netto per jaar als ik me niet vergis. Kun je ze mooi 4/6 miljoen tekengeld geven als ze transfervrij zijn bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld Huntelaar:

5 miljoen tekengeld, contract voor 3 jaar met een salaris van 1 miljoen netto. Dan kost Huntelaar! je dus 'maar' 8-10 miljoen euro voor 3 jaar.

Wel een Colombiaan kopen voor 5 miljoen. (alle vertrouwen in overigens) terwijl je dat geld ook als tekengeld weg kunt geven aan Huntelaar, of Nigel de Jong vorig jaar.
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 21:48 schreef JOOD het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Huntelaar:

5 miljoen tekengeld, contract voor 3 jaar met een salaris van 1 miljoen netto. Dan kost Huntelaar! je dus 'maar' 8-10 miljoen euro voor 3 jaar.
Dat is toch best veel geld voor een transfervrije speler die hierna met pensioen gaat. Bovendien vergeet je de prestatiegebonden beloningen bij Ajax. Ajax biedt lage salarissen maar hoge bonussen. Het inkomen -kan- dus aanmerkelijk hoger liggen. Zo is de kampioenschapsbonus zo'n 3 ton bijvoorbeeld.

Maar zelfs daarmee ga je het verschil niet dichten. Als je de salarissen wil ophogen moet de begroting echt met 10 a 15 miljoen omhoog.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2016 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 juni 2016 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 22:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is toch best veel geld voor een transfervrije speler die hierna met pensioen gaat. Bovendien vergeet je de prestatiegebonden beloningen bij Ajax. Ajax biedt lage salarissen maar hoge bonussen. Het inkomen -kan- dus aanmerkelijk hoger liggen. Zo is de kampioenschapsbonus zo'n 3 ton bijvoorbeeld.

Maar zelfs daarmee ga je het verschil niet dichten. Als je de salarissen wil ophogen moet de begroting echt met 10 a 15 miljoen omhoog.
Ze zullen wel moeten.....
JOOD
 JOOD - maandag 20 juni 2016 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 22:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is toch best veel geld voor een transfervrije speler die hierna met pensioen gaat. Bovendien vergeet je de prestatiegebonden beloningen bij Ajax. Ajax biedt lage salarissen maar hoge bonussen. Het inkomen -kan- dus aanmerkelijk hoger liggen. Zo is de kampioenschapsbonus zo'n 3 ton bijvoorbeeld.

Maar zelfs daarmee ga je het verschil niet dichten. Als je de salarissen wil ophogen moet de begroting echt met 10 a 15 miljoen omhoog.
Dat is ook de reden dat er niemand wil komen.. tekengeld=grote zak met geld=prima, bonus is te vrijblijvend voor grote spelers
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2016 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 22:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat er niemand wil komen.. tekengeld=grote zak met geld=prima, bonus is te vrijblijvend voor grote spelers
Tekengeld is evenzogoed inkomen en dus belastbaar met 52%. Je moet dan zulke enorme bedragen op tafel leggen om het aantrekkelijk te maken dat je vanzelf weer aan die 10 miljoen+ structureel extra bovenop de begroting komt.

Lood om oud ijzer gap. Meer salaris of tekengeld, beide moet uit de begroting komen. Die begroting groeit al jaren nauwelijks, net als die van PSV trouwens. Als Ajax echt financieel iets wil veranderen moet die begroting structureel omhoog.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 juni 2016 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 20 juni 2016 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 20:50 schreef Kanarie het volgende:
Huntelaar lijkt voor Turkije te kiezen en niet voor Ajax? Wie dan als eventuele nieuwe spits?
Volgens de Turkse pers heeft Galatasaray de afgelopen 3 jaren KJH elk jaar gekocht. Alles wat in de Turkse pers verschijnt mag je rustig met een emmertjel zout nemen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 20 juni 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 23:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens de Turkse pers heeft Galatasaray de afgelopen 3 jaren KJH elk jaar gekocht. Alles wat in de Turkse pers verschijnt mag je rustig met een emmertjel zout nemen.
Dan nog graag of niet...hij houd Ajax aan het lijntje...flikker dan maar op ook.
Ik hou daar niet van...bovendien zo geweldig is hij allang niet meer.

Haal Finidi maar binnen (weg bij Zwolle, ik weet niet of hij daar nog zit) en leer hem het vak en laat hem maar lekker scouten in Nigeria.....daar valt best wel wat op te halen
JOOD
 JOOD - maandag 20 juni 2016 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 22:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Tekengeld is evenzogoed inkomen en dus belastbaar met 52%. Je moet dan zulke enorme bedragen op tafel leggen om het aantrekkelijk te maken dat je vanzelf weer aan die 10 miljoen+ structureel extra bovenop de begroting komt.

Lood om oud ijzer gap. Meer salaris of tekengeld, beide moet uit de begroting komen. Die begroting groeit al jaren nauwelijks, net als die van PSV trouwens. Als Ajax echt financieel iets wil veranderen moet die begroting structureel omhoog.
Even bedrijfstechnisch, staat een aankoop op de balans? Schrijft een voetbalclub af op spelers?
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2016 - 05:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 23:22 schreef JOOD het volgende:

[..]

Even bedrijfstechnisch, staat een aankoop op de balans? Schrijft een voetbalclub af op spelers?
Ja, spelers staan op de balans onder de kop vergoedingssommen. Dat is de resterende boekwaarde van aangekochte spelers. Mateo Caseirra staat nu dus voor 5 miljoen op de balans en zijn boekwaarde op diezelfde balans neemt dan elk jaar met 1 miljoen af (contract van 5 jaar namelijk). Jeugdspelers hebben niets gekost en staan dus niet op die balans. Als zij worden verkocht is dat pure winst.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juni 2016 - 07:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 05:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja, spelers staan op de balans onder de kop vergoedingssommen. Dat is de resterende boekwaarde van aangekochte spelers. Mateo Caseirra staat nu dus voor 5 miljoen op de balans en zijn boekwaarde op diezelfde balans neemt dan elk jaar met 1 miljoen af (contract van 5 jaar namelijk). Jeugdspelers hebben niets gekost en staan dus niet op die balans. Als zij worden verkocht is dat pure winst.
In hoeverre is iets pure winst als je loon afschrijft?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juni 2016 - 07:07   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=281111

Vd Hoorn mag naar Engeland voor 2,5 miljoen?
Dat is pas goed gehandeld. (mits waar uiteraard)
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2016 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 07:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In hoeverre is iets pure winst als je loon afschrijft?
Loon schrijf je niet af. Dat moet je natuurlijk wel meenemen in de eindafrekening.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 08:27   quote  deeplink  
v/d Hoorn hopelijk naar PL voor hem een prima comp.En uiteraard voor Ajax een prima zaak toch nog wat centjes voor Mike gekregen,als het tenminste doorgaat.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 08:27   quote  deeplink  
v/d Hoorn hopelijk naar PL voor hem een prima comp.En uiteraard voor Ajax een prima zaak toch nog wat centjes voor Mike gekregen,als het tenminste doorgaat.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 16:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Yup. Je laat weer ouderwets draaikonten gedrag zien. Verder als topverdediger in spe en er zit nog rek in vd Hoorn kom je niet. Maakt niet uit. Is je tactiek. Lukraak iets roepen en dan moet de ander of weer terug gaan zoeken of je wil jezelf niet herhalen.

Leg eens uit dan waarom Schöne mag blijven want ook hier ontbreken weer de argumenten waarom terwijl ik weer heb onderbouwd waarom ik hem niet meer nodig vind.

Dus komop. Laat eens wat argumenten zien want dit zijn wel hele povere reacties.
Wederom gelul van de bovenste plank, iets dat je iedere keer doet.. Ik heb al vaak zat aangegeven waarom ik in hem een potentiele top verdediger zie. Ik zou zeggen lees ze eens terug. Of is je geheugen zo slecht dat je die gesprekken niet meer weet.
Zelfde wat Schone betreft..

Je hele manier van reageren is trouwens de reden dat ik mezelf nu niet weer ga herhalen wat mijn mening over deze twee spelers. Want nogmaals, dat heb ik vaak zat gedaan en dat weet je zelf ook.
Brandje
 Brandje - dinsdag 21 juni 2016 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 07:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Loon schrijf je niet af. Dat moet je natuurlijk wel meenemen in de eindafrekening.
Klopt. Was in het eerste jaar van Overmars ook een van zijn domste uitspraken. Ging over Narsingh meen ik. Hij ging uitleggen waarom Ajax hem niet haalde. Transfersom plus aantal jaren salaris. Kom je op een X-bedrag totaal uit dus kan Ajax heel moeilijk winst maken. Kon er wel om lachen maar was natuurlijk wel knullig:)
Brandje
 Brandje - dinsdag 21 juni 2016 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Wederom gelul van de bovenste plank, iets dat je iedere keer doet.. Ik heb al vaak zat aangegeven waarom ik in hem een potentiele top verdediger zie. Ik zou zeggen lees ze eens terug. Of is je geheugen zo slecht dat je die gesprekken niet meer weet.
Zelfde wat Schone betreft..

Je hele manier van reageren is trouwens de reden dat ik mezelf nu niet weer ga herhalen wat mijn mening over deze twee spelers. Want nogmaals, dat heb ik vaak zat gedaan en dat weet je zelf ook.
Kijk precies wat ik mijn reactie al zeg. De ander moet weer terug gaan kijken naar jouw reacties.
Bedankt voor de bevestiging!
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juni 2016 - 23:17 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan nog graag of niet...hij houd Ajax aan het lijntje...flikker dan maar op ook.
Ik hou daar niet van...bovendien zo geweldig is hij allang niet meer.

Haal Finidi maar binnen (weg bij Zwolle, ik weet niet of hij daar nog zit) en leer hem het vak en laat hem maar lekker scouten in Nigeria.....daar valt best wel wat op te halen
Hij houd Ajax niet aan het lijntje, Ajax doet zelf niets totdat Milik verkocht is..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 07:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In hoeverre is iets pure winst als je loon afschrijft?
Omdat loon niet in je afschrijving zit.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk precies wat ik mijn reactie al zeg. De ander moet weer terug gaan kijken naar jouw reacties.
Bedankt voor de bevestiging!
Kerel, we hebben deze discussies over die spelers al zo vaak gevoerd. Ik mag toch aannemen dat je geheugen wat beter is dan dat van Tante Betsie van 93..
JOOD
 JOOD - dinsdag 21 juni 2016 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=281111

Vd Hoorn mag naar Engeland voor 2,5 miljoen?
Dat is pas goed gehandeld. (mits waar uiteraard)
Vind ik jammer.. Bied hem een nieuw contract aan aub, geef hem dan ook de 100% vertrouwen die hij nodig heeft. Liever vd Hoorn centraal dan Veltman, die mag van mij vertrekken.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Vind ik jammer.. Bied hem een nieuw contract aan aub, geef hem dan ook de 100% vertrouwen die hij nodig heeft. Liever vd Hoorn centraal dan Veltman, die mag van mij vertrekken.
Met vd Hoorn ga je op ten duur internationaal sterker worden. Is namelijk wel een jongen die simpelweg iemand kan uitschakelen..
JOOD
 JOOD - dinsdag 21 juni 2016 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt. Was in het eerste jaar van Overmars ook een van zijn domste uitspraken. Ging over Narsingh meen ik. Hij ging uitleggen waarom Ajax hem niet haalde. Transfersom plus aantal jaren salaris. Kom je op een X-bedrag totaal uit dus kan Ajax heel moeilijk winst maken. Kon er wel om lachen maar was natuurlijk wel knullig:)
Dus stel dat Ajax voor 25 miljoen investeert dit jaar (spelers, stadion, toekomst e.d.) dan kunnen we de komende jaren weer zuinig gedrag verwachten? Als ze in 5 jaar afschrijven is dat 5 miljoen per jaar. Die moeten op de verlies en winstrekening goed gemaakt worden. En het lijkt me niet dat dat ieder jaar met 5 miljoen kan stijgen. (Tot 25 miljoen natuurlijk, 5 jaren) Wat zijn de gemiddelde afschrijvingskosten van Ajax per seizoen? Dit zou een hoop verklaren. Ook waarom Twente omgevallen is en PSV nu toch echt moet blijven presteren...
JOOD
 JOOD - dinsdag 21 juni 2016 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Met vd Hoorn ga je op ten duur internationaal sterker worden. Is namelijk wel een jongen die simpelweg iemand kan uitschakelen..
Juist! Een verdediger moet op de eerste plaats verdedigen. Sterk, lang en niet bang.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 08:53   quote  deeplink  
Alleen een mandekker meer is hij niet, dat is te weinig voor Ajax.Veltman veel completer een prima zaak dat ze Mike willen verkopen.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 08:53   quote  deeplink  
Alleen een mandekker meer is hij niet, dat is te weinig voor Ajax.Veltman veel completer een prima zaak dat ze Mike willen verkopen.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 08:53   quote  deeplink  
Alleen een mandekker meer is hij niet, dat is te weinig voor Ajax.Veltman veel completer een prima zaak dat ze Mike willen verkopen.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt. Was in het eerste jaar van Overmars ook een van zijn domste uitspraken. Ging over Narsingh meen ik. Hij ging uitleggen waarom Ajax hem niet haalde. Transfersom plus aantal jaren salaris. Kom je op een X-bedrag totaal uit dus kan Ajax heel moeilijk winst maken. Kon er wel om lachen maar was natuurlijk wel knullig:)
En toch heeft ie gewoon gelijk. Je moet er wel naar kijken, en beiden staan gewoon op de balans.

Maar afschrijving is iets anders. Daar wordt salaris niet in meegenomen..
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 21 juni 2016 - 09:11   quote  deeplink  
Ik vindt het wel goed nieuws, dat v/d Hoorn op punt staat om Ajax te verlaten.
Ikzelf vond hem toch al niet zo goed, om bij Ajax te komen voetballen, wat bewijst dat hij veel te vaak op de bank zat.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2016 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 09:11 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik vindt het wel goed nieuws, dat v/d Hoorn op punt staat om Ajax te verlaten.
Ikzelf vond hem toch al niet zo goed, om bij Ajax te komen voetballen, wat bewijst dat hij veel te vaak op de bank zat.
En toch was Van der Hoorn misschien wel de beste centrale verdediger van afgelopen seizoen. Ik vond hem zuiver verdedigend in ieder geval niet minder als Veltman als ik eerlijk ben. Voetballend houdt het niet over, daarom kan Veltman ook als back uit de voeten, maar ik denk dat Van der Hoorn afgelopen seizoen zeker niet tot de zwakkere behoorde.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2016 - 11:04   quote  deeplink  
Swansea biedt op Van der Hoorn

Swansea City onderneemt een serieuze poging om Mike van der Hoorn (23) over te nemen van Ajax. De club uit Wales bracht een officieel bod uit op de centrale verdediger, die een overgang naar de Premier League wel zou zien zitten.

Ajax verlangt voor Van der Hoorn 2,5 miljoen euro, een bedrag dat door middel van (prestatie)bonussen en een percentage doorverkoop nog flink kan oplopen. De Amsterdammers namen hem in de zomer van 2013 voor naar verluidt iets minder dan vier miljoen euro over van FC Utrecht.

Van der Hoorn moest op de reservebank lange tijd genoegen nemen met een plek achter vaste waarde Joël Veltman, maar kreeg door de blessure van Kenny Tete dit seizoen zijn kans. In die wedstrijden in de tweede seizoenshelft toonde hij welke progressie hij op de trainingen onder Frank de Boer had gemaakt.
Ajax stemde in

Ajax begreep Van der Hoorns wens om ondanks zijn tot de zomer van 2017 lopende contract te vertrekken en stemde in met een transfer. Al was dat mede ingegeven door het feit dat alleen nu en komende winter nog iets aan hem kan worden verdiend. Met de Colombiaan Davinson Sanchez heeft Ajax zijn vervanger al in huis.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 juni 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - dinsdag 21 juni 2016 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 09:00 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch heeft ie gewoon gelijk. Je moet er wel naar kijken, en beiden staan gewoon op de balans.

Maar afschrijving is iets anders. Daar wordt salaris niet in meegenomen..
Hij heeft geen gelijk.Je kan niet zeggen een spelers kost vijf miljoen. Plus vier jaar een miljoen salaris. Dus dan kost de speler over die periode negen miljoen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 juni 2016 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 08:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat loon niet in je afschrijving zit.
Nee klopt..
Brandje
 Brandje - dinsdag 21 juni 2016 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 09:55 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch was Van der Hoorn misschien wel de beste centrale verdediger van afgelopen seizoen. Ik vond hem zuiver verdedigend in ieder geval niet minder als Veltman als ik eerlijk ben. Voetballend houdt het niet over, daarom kan Veltman ook als back uit de voeten, maar ik denk dat Van der Hoorn afgelopen seizoen zeker niet tot de zwakkere behoorde.
Heeft naar zijn vermogen gespeeld. Kan prima uit de voeten tegen spelers als Luuk De Jong en Kramer. Echter als hij tegenover een spits komt die gaat zwerven en dus ruimte in zijn rug moet laten dan is hij ronduit zwak. Als Bosz echt met volle druk naar voren gaat spelen dan is hij nog kwetsbaarder.
Swansea zou voor hem een ideale club zijn. Lekker tegen de eigen zestien spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juni 2016 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 11:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Heeft naar zijn vermogen gespeeld. Kan prima uit de voeten tegen spelers als Luuk De Jong en Kramer. Echter als hij tegenover een spits komt die gaat zwerven en dus ruimte in zijn rug moet laten dan is hij ronduit zwak. Als Bosz echt met volle druk naar voren gaat spelen dan is hij nog kwetsbaarder.
Swansea zou voor hem een ideale club zijn. Lekker tegen de eigen zestien spelen.
Hier kan ik mij wel in vinden. Van der Hoorn is met name goed met de rug naar de eigen goal. Met het gezicht naar de eigen goal laat hij wel eens steekjes vallen. Toch heb ik het idee dat er nog voldoende potentie in Van der Hoorn zit om te groeien en dat hij bij Ajax echt wel een toekomst kan hebben, zeker als een Veltman vertrekt.

Ik vind 2.5 miljoen ook aan de lage kant eerlijk gezegd.
p111
 p111 - dinsdag 21 juni 2016 - 12:50   quote  deeplink  
Tegenwoordig is 2,5 miljoen een zakcentje hopelijk dat Ajax er nog wat meer uit kan slepen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 21 juni 2016 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 12:50 schreef p111 het volgende:
Tegenwoordig is 2,5 miljoen een zakcentje hopelijk dat Ajax er nog wat meer uit kan slepen.
Tsja. Verdediger en normaal gesproken wisselspeler. Je hebt verder weer wat ruimte qua salaris
JOOD
 JOOD - dinsdag 21 juni 2016 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 13:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tsja. Verdediger en normaal gesproken wisselspeler. Je hebt verder weer wat ruimte qua salaris
Ik zou het jammer vinden. Hij kan echt nog wel beter worden, heeft gewoon vertrouwen nodig.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 11:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij heeft geen gelijk.Je kan niet zeggen een spelers kost vijf miljoen. Plus vier jaar een miljoen salaris. Dus dan kost de speler over die periode negen miljoen.
Toch zijn het de totale kosten voor een speler. Staan alleen in verschillende vakjes op de balans..
remco k
 remco k - dinsdag 21 juni 2016 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juni 2016 - 12:50 schreef p111 het volgende:
Tegenwoordig is 2,5 miljoen een zakcentje hopelijk dat Ajax er nog wat meer uit kan slepen.
Tsja, vind het ook wat weinig..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0828490