BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 juni 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2016 - 20:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar waar staat dat ik Siem de Jong in de spits wil zetten?

Hij was top bij Ajax en is nu op een topleeftijd voor een voetballer. Hij kent Ajax, wil winnen, heeft ervaring en is 100x beter dan Serero en Sinkgraven op dit moment. Gemiste kans als je hem niet oppikt als er 2 middenvelders vertrekken. Ik zie hem liever dan Ziyech. Die moet het nog maar laten zien.
Sorry maar Siem speelde zijn beste wedstrijden in de spits of net achter de spits.

Volgens mij gaan we met de punt naar achteren spelen. Dus Siem niet in de spits en er is geen 10

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 juni 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Hunterlaar wijst gala af. Hij heeft met ze gepraat, net zo hij met schalke en Ajax praat.

Vergroot dat de kans dat hij naar Ajax gaat. Nee, zolang hij bij schalke wil blijven en schalke hem wil houden, dan blijft hij daar.
JOOD
 JOOD - woensdag 22 juni 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2016 - 21:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar Siem speelde zijn beste wedstrijden in de spits of net achter de spits.

Volgens mij gaan we met de punt naar achteren spelen. Dus Siem niet in de spits en er is geen 10
Nogmaals, Siem is vele malen beter dan Serero. Klaar met de middelmaat. Ervaring en de kans om zich opnieuw te bewijzen!
Eide
 Eide - woensdag 22 juni 2016 - 22:29   quote  deeplink  
Huntelaar wijst belangstellende club resoluut af: "Ik ben niet geïnteresseerd"

Galatasaray kan Klaas Jan Huntelaar vergeten. De Turken hebben tevergeefs een poging ondernomen. De spits, die tevens in beeld is bij Ajax, heeft geen trek in Galatasaray.

"Ik ben niet geïnteresseerd", laat Huntelaar weten aan Voetbal International. Het is niet de eerste keer dat Cim Bom Bom, de werkgever van Wesley Sneijer aanklopt bij Huntelaar. "Ze komen vaker langs, Galatasaray, jaarlijks eigenlijk. Maar voorlopig blijf ik bij Schalke 04."

Ondertussen blijft Ajax vurig hopen op een terugkeer van The Hunter. De 32-jarige goalgetter heeft nog een contract voor een jaar bij Schalke 04, maar het is nog onduidelijk wat de Duitsers precies met Huntelaar willen. Wanneer hij mag vertrekken bij Die Königsblauen, is Ajax aan zet.

In Gelsenkirchen gaan geruchten rond dat Schalke geïnteresseerd is in de Zwitserse spits Breel Embolo. Zijn eventuele komst kan wijzen op een vertrek van Huntelaar.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 juni 2016 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 06:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2016 - 22:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nogmaals, Siem is vele malen beter dan Serero. Klaar met de middelmaat. Ervaring en de kans om zich opnieuw te bewijzen!
Serero en Siem valt niet eens met elkaar te vergelijken.

Voor mij heeft Siem genoeg kans gehad om zich te bewijzen naast eriksen. Hij gaf mij nou niet de indruk dat ik hem terug wil hebben. Hij is enkel bruikbaar als 10 of als spits.
Dus geen toegevoegde waarde.

Serero mag van mij ook weg. Ik weet niet zo goed wat zijn kwaliteiten zijn.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2016 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 06:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Serero en Siem valt niet eens met elkaar te vergelijken.

Voor mij heeft Siem genoeg kans gehad om zich te bewijzen naast eriksen. Hij gaf mij nou niet de indruk dat ik hem terug wil hebben. Hij is enkel bruikbaar als 10 of als spits.
Dus geen toegevoegde waarde.

Serero mag van mij ook weg. Ik weet niet zo goed wat zijn kwaliteiten zijn.
Alleen zijn ervaring al. Hij 'speelt' al jaren in de Premier League. Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax en is het ideale voorbeeld van een vertrekkende speler die net niet goed genoeg was en dus beter had kunnen blijven. Daar kunnen Klaassen, Dijks, Tete, Riedewald, Bazoer, vd Beek en de gehele jeugdopleiding die ook Ajax 1 op de voet volgt veel, heel veel, van leren. Anders zijn die ook weg als ze dalijk 24 jaar zijn. Die kunnen beter blijven tot 27-28 en dan vertrekken als ze echt een goede complete voetballer zijn. Plus hij is een goede speler. Voor de Eredivisie zeker.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 10:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Alleen zijn ervaring al. Hij 'speelt' al jaren in de Premier League. Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax en is het ideale voorbeeld van een vertrekkende speler die net niet goed genoeg was en dus beter had kunnen blijven. Daar kunnen Klaassen, Dijks, Tete, Riedewald, Bazoer, vd Beek en de gehele jeugdopleiding die ook Ajax 1 op de voet volgt veel, heel veel, van leren. Anders zijn die ook weg als ze dalijk 24 jaar zijn. Die kunnen beter blijven tot 27-28 en dan vertrekken als ze echt een goede complete voetballer zijn. Plus hij is een goede speler. Voor de Eredivisie zeker.
2 jaar premier league en vaak als bankzitter. Met de club spelend onderin in de Premier league. Hij heeft geen goede statistieken om hem terug te nemen. Daarnaast heeft hij zijn statistieken bij Ajax vooral gehaald achter de spits(Pantelic) en als Spits zelf.

Verder heeft hij 1 seizoen bij ajax in de jeugdopleiding doorlopen. Wat voor mij geen argument is om hem dan terug te halen.

Hij is zelfs voor Ajax niet goed genoeg als rechter middenvelder. Als spits of als nummer 10 zie ik hem wel goed genoeg zijn voor Ajax. Maar geen ideaal voorbeeld voor spelers.
Omdat er onduidelijkheid bestaat wat zijn beste positie is. Omdat hij een belessure kreeg en daar lastig van kon herstellen. Vervolgens was de trainer die hem haalde ontslagen. Verder is binnen de club waar hij speelt een sentiment ontstaan dat de club te veel Nederlanders heeft. Allemaal redenen dat Siem niet geslaagd is maar niet voor de ander geld.

Voor de Eredivisie hebben we al een sterk en compleet elftal. Als we europees stappen willen zetten dan moeten we zeker niet hem halen. Haal dan eerder Wijnaldum op, als je tenminste een middenvelder zoekt.
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 06:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Serero en Siem valt niet eens met elkaar te vergelijken.

Voor mij heeft Siem genoeg kans gehad om zich te bewijzen naast eriksen. Hij gaf mij nou niet de indruk dat ik hem terug wil hebben. Hij is enkel bruikbaar als 10 of als spits.
Dus geen toegevoegde waarde.

Serero mag van mij ook weg. Ik weet niet zo goed wat zijn kwaliteiten zijn.
Siem de beste aanvallende rechtshalf die we gehad hebben sinds er met de punt achteruit is gespeeld. Met afstand zelfs..
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 10:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Alleen zijn ervaring al. Hij 'speelt' al jaren in de Premier League. Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax en is het ideale voorbeeld van een vertrekkende speler die net niet goed genoeg was en dus beter had kunnen blijven. Daar kunnen Klaassen, Dijks, Tete, Riedewald, Bazoer, vd Beek en de gehele jeugdopleiding die ook Ajax 1 op de voet volgt veel, heel veel, van leren. Anders zijn die ook weg als ze dalijk 24 jaar zijn. Die kunnen beter blijven tot 27-28 en dan vertrekken als ze echt een goede complete voetballer zijn. Plus hij is een goede speler. Voor de Eredivisie zeker.
Vind het totaal geen voorbeeld. Blind red het ook en zoveel jongens van die leeftijd redden het in andere landen. Sterker nog, 99% van de spelers in het buitenland komt niet uit de ED weg en is gewoon opgegroeid in die landen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 12:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Siem de beste aanvallende rechtshalf die we gehad hebben sinds er met de punt achteruit is gespeeld. Met afstand zelfs..
Dit is een grapje neem ik aan.

Je moet niet de wedstrijden meenemen, toen hij als 10 speelde en toen hij als spits speelde.

Begin het seizoen speelde siem als rechter middenvelder, als siggy geblesseerd was ging hij in de spits spelen. Als hij als rechter middenvelder speelde draaide het elftal voor geen meter, vandaar dat we altijd/vaak met een achterstand begonnen. Dan kan je zeggen dat het aan Siggy ligt. Maar Ajax heeft ook andere spitsen geprobeerd en dat werkte ook niet.

Ook Ajax had een probleem met het invullen van nummer 6 positie. Toevallig als Siem vertrok van het middenveld ging de speler op de nummer 6 ook beter presteren. Anita en Blind hebben de beste wedstrijden gespeeld als Siem niet als rechter middenvelder heeft gestaan.

Noem een wedstrijd waar in Ajax goed speelde en hij als rechter middenvelder speelde. Dus we speelde met een duidelijke punt naar achteren en waar in we een duidelijke spits hadden.
Ik denk namelijk dat die er niet is.

Maar ik laat mij graag overtuigen dat Siem wel een goede wedstrijd heeft gespeeld als rechter middenvelder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
p111
 p111 - donderdag 23 juni 2016 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juni 2016 - 22:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nogmaals, Siem is vele malen beter dan Serero. Klaar met de middelmaat. Ervaring en de kans om zich opnieuw te bewijzen!
Siem is middelmaat zal nooit top worden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 13:18   quote  deeplink  
Siem begon zijn wedstrijden als nummer 10 achter pantelic, dat verliep prima.

Pantelic vertrok, Ajax haalde El Hamlap en Siem ging rechter middenvelder spelen.
Ajax speelde weer slecht, individuele kwaliteiten van El hamlap en Suarez verbloemde veel. Suarez werd geschorst en vertrok uiteindelijk. El hamlap kreeg het aan de stok met de boer. Eriksen, voor hem werd er ruimte gemaakt op het middenveld, waardoor Siem in de spits belanden. Ajax ging beter spelen, zonder EL hamlap en zonder Suarez.
Ultiem hoogte punt Thuis tegen Twente met Siem in de spits.

Ajax trok Siggy aan als vervanger van El hamlap. Siem keerde terug naar het middenveld. Waardoor de zeeuw op de bank belanden. Middenveld ging een stuk minder lopen zonder de zeeuw. Jansen werd op 6 gezet maar dat liep niet, waardoor de positie van nummer 6 een probleem werd terwijl dat eerst zonder Siem op het middenveld het niet was. Daarnaast was er een probleem samenwerking met de spits en het middenveld.

De boer veranderde halverwege het seizoen het middenveld opnieuw. Siem verliet het middenveld en ging in de spits spelen en Jansen schoof op het middenveld een linie op. Waardoor een plek vrij kwam voor Anita. Resultaat het ging weer lopen.

Begin volgend seizoen, probeerde de boer opnieuw met Siem op het middenveld. Maar dat liep weer niet.

Telkens probeerde de boer siem uit als linker middenvelder met als linker middenvelder Eriksen en met verschillende nummer 6 maar telkens liep het niet.

Enige uitzondering is de uitwedstrijd tegen Utd. maar daar speelde we met Lodeiro in de spits en niet met een echte spits. Als we dus met een echte spits spelen is Siem niet geschikt als rechter middenvelder.
Gezien Millik een echte spits is en zijn mogelijke opvolger hunterlaar ook een echte spits is, moet je zeker Siem niet als rechter middenvelder halen. Of je moet met punt naar voren willen spelen, dan mag je hem terug halen.
Eide
 Eide - donderdag 23 juni 2016 - 15:32   quote  deeplink  
'34 miljoen voor Milik én Bazoer'

Volgens CalcioMercato.com heeft de Italiaanse kampioen Juventus twee Ajacieden op het oog.

Met een van hen, spits Arek Milik, zou in april zelfs al gesproken zijn. Volgens de Italiaanse voetbalsite heeft de club ook interesse in Edinson Cavani, Romelu Lukaku en Gabriel Jesus, maar zou Milik vanwege zijn leeftijd en potentie nu al favoriet zijn. Juventus zou tussen de 12 en 14 miljoen euro voor hem over hebben, inclusief bonussen.

De andere Ajax-speler waar Juventus interesse in zou hebben is Riechedly Bazoer, die volgens CalcioMercato inmiddels al meer dan 20 miljoen waard is. Bij Juventus zou hij gezien worden als vervanger van sterspeler Paul Pogba.

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 15:47   quote  deeplink  
Haha 34 miljoen, sorry maar dat is een grap. Prijs voor die 2 ligt rond de 55 miljoen exclusief bonus. 23 voor Millik en 32 voor Bazoer, dan nog heb ik het laag ingeschat.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2016 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 13:16 schreef p111 het volgende:

[..]

Siem is middelmaat zal nooit top worden
Hoeft ook niet, anders vertrekt hij ook weer.. Goed = goed.

Buitencategorie: Eriksen, Vertonghen, Suarez, Huntelaar, Sneijder enz. enz. zijn spelers die beter zijn dan het niveau van Ajax. Die moeten een stapje hogerop doen, anders doen ze zichzelf en de fans tekort.
Van deze categorie weet je dat ze gaan vertrekken. Bazoer, Suarez, Sneijder bijv.

Ajax categorie: Siem de Jong, Anita, Babel enz. enz. moeten blijven. Ze zijn niet goed genoeg voor een stapje hogerop, maar kunnen wel het spel en de cultuur bij Ajax bewaren. Dat noemen ze constant. Vastigheid. Schone, Viergever, Vd Hoorn enz. is dit type dat we aankopen. Dus 'onze' jongens houden en de middelmaat buiten houden.
Op deze categorie kun je een hele club laten runnen. Betere spelers (buitencategorie) laten spelen als ze beter zijn, maar terugvallen op je basis.

Serero, Emanuelson, Maduro is weer een categorie daaronder. Deze spelers komen te kort. Ze moeten natuurlijk een kans krijgen van 2 of 3 seizoenen. Maar als ze dan niet presteren komen ze tekort. Doorselecteren. Als het goed is heb je in deze categorie geen aankopen.
Deze categorie moet niet te groot zijn. Je moet 3-4 spelers hebben in deze categorie om te kijken of ze beter worden. Meer niet, niet goed genoeg = niet goed genoeg.
JOOD
 JOOD - donderdag 23 juni 2016 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Haha 34 miljoen, sorry maar dat is een grap. Prijs voor die 2 ligt rond de 55 miljoen exclusief bonus. 23 voor Millik en 32 voor Bazoer, dan nog heb ik het laag ingeschat.
Lijkt me aan de lage kant. 40 miljoen is direct akkoord.

Ik weet niet waar jij je 55 miljoen aan ophangt?

Bazoer is 25 tot 30 miljoen waard. Talent van de bovenste klasse, dat is duidelijk.

Milik moet je blij zijn met 10 miljoen, hij heeft namelijk in mijn ogen nog maar een half jaar een beetje meegedraaid. In potentie is hij beter dan dat hij nu is, maar hoe goed kan hij worden?

Dus ik denk 40 miljoen is akkoord gaan, meer vragen is totaal niet realistisch.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 16:47 schreef JOOD het volgende:

[..]

Lijkt me aan de lage kant. 40 miljoen is direct akkoord.

Ik weet niet waar jij je 55 miljoen aan ophangt?

Bazoer is 25 tot 30 miljoen waard. Talent van de bovenste klasse, dat is duidelijk.

Milik moet je blij zijn met 10 miljoen, hij heeft namelijk in mijn ogen nog maar een half jaar een beetje meegedraaid. In potentie is hij beter dan dat hij nu is, maar hoe goed kan hij worden?

Dus ik denk 40 miljoen is akkoord gaan, meer vragen is totaal niet realistisch.
Dan leg jij de lat van Milik wel heel laag.

Kan redelijk meevoetballen, vergelijk je het met andere spitsen dan is dat goed genoeg, zit nog rek in om dat te verbeteren.
Heeft een goed uithoudingsvermogen om hoog en vaak druk te zetten.
Zijn Pass en daarbij behorend spelinzicht om een ander voor het doel te zetten is prima in orde.
Kan goed koppen.
Heeft een uitstekende linker.
Kan redelijk vrije trappen nemen. Dat lewandoski hem vrije trappen laat nemen zegt genoeg.
Neemt bij polen ook de corners, blijkbaar de beste man met traptechniek.

Het enige wat eigenlijk een beetje ontbreekt is zijn rechter, zowel in balaanname als passen en schieten.
Snelheid met de bal mag ook omhoog.

Als hij met zijn rechter de bal kan aannemen en kan passen dan is hij 60 miljoen waard en dat is trainbaar, dus dan is 10 miljoen een lachtertje.

zijn rechter is nu niet goed en komt tijdens de wedstrijd te vaak met zijn rechter in aanraking, waardoor het lijkt alsof hij niet goed is.

Verder is hij compleet, word gerekend tot een van de beste spelers van Polen. Polen is door op het EK.

Om een voorbeeld te geven. Zlatan en Lewandoski die zijn redelijk vergelijkbaar. Bij de teams spelen met hun land 442 terwijl ze bij hun club 433 spelen. Zlatan heeft Berg als compagnon en Lewandoski Milik. Berg ging voor 15 miljoen van Groningen naar HSV.
Maar Milik is toch echt wat beter dan Berg en dus echt wel meer waard dan de 10 miljoen die jij schetst.
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 12:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit is een grapje neem ik aan.

Je moet niet de wedstrijden meenemen, toen hij als 10 speelde en toen hij als spits speelde.

Begin het seizoen speelde siem als rechter middenvelder, als siggy geblesseerd was ging hij in de spits spelen. Als hij als rechter middenvelder speelde draaide het elftal voor geen meter, vandaar dat we altijd/vaak met een achterstand begonnen. Dan kan je zeggen dat het aan Siggy ligt. Maar Ajax heeft ook andere spitsen geprobeerd en dat werkte ook niet.

Ook Ajax had een probleem met het invullen van nummer 6 positie. Toevallig als Siem vertrok van het middenveld ging de speler op de nummer 6 ook beter presteren. Anita en Blind hebben de beste wedstrijden gespeeld als Siem niet als rechter middenvelder heeft gestaan.

Noem een wedstrijd waar in Ajax goed speelde en hij als rechter middenvelder speelde. Dus we speelde met een duidelijke punt naar achteren en waar in we een duidelijke spits hadden.
Ik denk namelijk dat die er niet is.

Maar ik laat mij graag overtuigen dat Siem wel een goede wedstrijd heeft gespeeld als rechter middenvelder.
Nee hoor geen grapje.

Hij heeft er heel veel gespeeld en heel veel hele goede wedstrijden..

Maar laten we het omdraaien, wie sinds we met twee aanvallende middenvelders speelden was beter dan hem?
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Haha 34 miljoen, sorry maar dat is een grap. Prijs voor die 2 ligt rond de 55 miljoen exclusief bonus. 23 voor Millik en 32 voor Bazoer, dan nog heb ik het laag ingeschat.
32 voor een speler die nog niets gepresteerd heeft.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 20:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor geen grapje.

Hij heeft er heel veel gespeeld en heel veel hele goede wedstrijden..

Maar laten we het omdraaien, wie sinds we met twee aanvallende middenvelders speelden was beter dan hem?
kom dan met een voorbeeld.

Als jij het wil omdraaien dan kom ik wel met een voorbeeld.
Het middenveld eriksen-jansen-anita was beter dan eriksen-jansen-de jong. Eriksen speelde als rechter middenvelder.

Kom jij dan ook met een voorbeeld?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 20:10 schreef remco k het volgende:

[..]

32 voor een speler die nog niets gepresteerd heeft.
Bazoer heeft een contract tot 2020. Dan heeft hij 3 jaar de tijd om zich te verbeteren voordat Ajax hem moet verkopen wil Ajax aan hem verdienen. Dan is hij echt wel 32 miljoen waard over 3 jaar

Waarom zou Ajax hem dan nu verkopen als hij over 3 jaar 32 miljoen waard is. Dat is geld weggooien.

Alles onder de 32 miljoen voor bazoer is weggegooid geld.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 23 juni 2016 - 21:26   quote  deeplink  
Voor 32 miljoen kan je aardig wat goede spelers halen die hetzelfde waard zijn.....bovendien is de waarde van Bazoer aaedig gedaald want zo geweldig is hij niet meer....hij stagneerd
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

kom dan met een voorbeeld.

Als jij het wil omdraaien dan kom ik wel met een voorbeeld.
Het middenveld eriksen-jansen-anita was beter dan eriksen-jansen-de jong. Eriksen speelde als rechter middenvelder.

Kom jij dan ook met een voorbeeld?
Helemaal niet beter. Heb Janssen namelijk amper een goede wedstrijd zien spelen in ons shirt.
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:26 schreef Nenam_tiL het volgende:
Voor 32 miljoen kan je aardig wat goede spelers halen die hetzelfde waard zijn.....bovendien is de waarde van Bazoer aaedig gedaald want zo geweldig is hij niet meer....hij stagneerd
Dat laatste vind ik wat overdreven. Stagneren kan je pas van spreken als hij dit seizoen niet door ontwikkeld. Als je hem vergelijkt met begin van het seizoen is het een veel betere speler geworden.
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

kom dan met een voorbeeld.

Als jij het wil omdraaien dan kom ik wel met een voorbeeld.
Het middenveld eriksen-jansen-anita was beter dan eriksen-jansen-de jong. Eriksen speelde als rechter middenvelder.

Kom jij dan ook met een voorbeeld?
Daarnaast kom je niet met het voorbeeld waar je zeg om vraagt. Je geeft slechts een andere opstelling.
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 21:56   quote  deeplink  
Overigens. Was de jong goed tegen Twente thuis in 2012 als je zo graag een voorbeeld wilt. Toen nog met poulsen erachter en eriksen ernaast.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:56 schreef remco k het volgende:
Overigens. Was de jong goed tegen Twente thuis in 2012 als je zo graag een voorbeeld wilt. Toen nog met poulsen erachter en eriksen ernaast.
deze wedstrijd zaterdag 29 september 2012, 20.45 uur ajax-twente 1-0 eriksen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarnaast kom je niet met het voorbeeld waar je zeg om vraagt. Je geeft slechts een andere opstelling.
Jij vraagt sinds we met 2 aanvallende middenvelders spelen wie de beste rechter middenvelder was.

Dan zeg ik Eriksen met Jansen als linker middenvelder.

Dat werkte beter dan Siem als rechter middenvelder en Eriksen als linker middenvelder.

Dat is mijn mening, blijkbaar vind jij dat van niet. prima. dan is het hierbij klaar...
remco k
 remco k - donderdag 23 juni 2016 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 22:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij vraagt sinds we met 2 aanvallende middenvelders spelen wie de beste rechter middenvelder was.

Dan zeg ik Eriksen met Jansen als linker middenvelder.

Dat werkte beter dan Siem als rechter middenvelder en Eriksen als linker middenvelder.

Dat is mijn mening, blijkbaar vind jij dat van niet. prima. dan is het hierbij klaar...
Eriksen is overwegend de linker middenvelder geweest. Raar om die mee te nemen voor de rechter positie.

En inderdaad. Laten we maar ophouden. Wist al niet waarom ik eraan begon.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 22:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Eriksen is overwegend de linker middenvelder geweest. Raar om die mee te nemen voor de rechter positie.

En inderdaad. Laten we maar ophouden. Wist al niet waarom ik eraan begon.
Die half jaar speelde eriksen rechter middenvelder, maar oke. Overigens niet veel want Jansen zat ook wel eens op de bank en speelde schone op de plek van Siem.

Met schone-eriksen-poulsen, een deens middenveld presteerde ook beter. Kan te maken hebben met samenwerking met de spits siem beter liep dan met spits siggy.

Ik moest een voorbeeld geven wie een betere rechter middenvelder was dan Siem. Eriksen en Schone presteerde beter dan Siem, als rechter middenvelder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 22:35   quote  deeplink  
Ik vroeg mij af welke wedstrijd jij eigenlijk bedoelde, Twente thuis 2012. Er is wel een wedstrijd twente thuis met die middenveld maar ik heb het commentaar op deze forum gelezen en niemand was echt te spreken over Siem. Was een klote wedstrijd om te zien/luisteren werd er geschreven. Vraag mij af of jij deze wedstrijd bedoelde, deze wedstrijd zaterdag 29 september 2012, 20.45 uur ajax-twente 1-0 eriksen.

Als er een goede wedstrijd van Siem thuis tegen twente was dan was dat in 2011 en toen was hij als spits
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 23 juni 2016 - 22:42   quote  deeplink  
Wat zit je nou te janken man....tering... de Jong komt toch niet terug hoeft van mij ook niet....man van glas.
Het is niet eens een gerucht....Pffff wat een gemauw
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 23 juni 2016 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 22:42 schreef Nenam_tiL het volgende:
Wat zit je nou te janken man....tering... de Jong komt toch niet terug hoeft van mij ook niet....man van glas.
Het is niet eens een gerucht....Pffff wat een gemauw
Ik zit niet te janken. De jong komt niet terug, dat klopt. Hoeft voor mij ook niet terug, niet als rechter middenvelder.
Het is ook geen gerucht.
als er iemand is die vaak over onzin praat in een topic, dan ..... Ik ga deze zin niet afmaken want ieder zijn eigen ding.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 23 juni 2016 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 22:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zit niet te janken. De jong komt niet terug, dat klopt. Hoeft voor mij ook niet terug, niet als rechter middenvelder.
Het is ook geen gerucht.
als er iemand is die vaak over onzin praat in een topic, dan ..... Ik ga deze zin niet afmaken want ieder zijn eigen ding.
....ben ik het, zeg het maar.....maar dat is algemeen bekend
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 23 juni 2016 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 23:16 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

....ben ik het, zeg het maar.....maar dat is algemeen bekend
Eens! En ik!
remco k
 remco k - vrijdag 24 juni 2016 - 08:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 22:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Die half jaar speelde eriksen rechter middenvelder, maar oke. Overigens niet veel want Jansen zat ook wel eens op de bank en speelde schone op de plek van Siem.

Met schone-eriksen-poulsen, een deens middenveld presteerde ook beter. Kan te maken hebben met samenwerking met de spits siem beter liep dan met spits siggy.

Ik moest een voorbeeld geven wie een betere rechter middenvelder was dan Siem. Eriksen en Schone presteerde beter dan Siem, als rechter middenvelder.
Absoluut niet. Met zowel Janssen als met schone was het minder als met Siem.
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 juni 2016 - 09:49   quote  deeplink  
Brexit kan voor Ajax wel eens zeer positief uitpakken aangezien spelers binnen de EU vanaf hun zestiende van club kunnen veranderen. Buiten de EU is dat 18 jaar. Dus kunnen clubs Ajax spelers dan hun spelers vanaf hun zeventiende al een profcontract laten tekenen dus zullen de Engelse clubs aanzienlijk meer moeten gaan betalen.
Eide
 Eide - vrijdag 24 juni 2016 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 09:49 schreef Brandje het volgende:
Brexit kan voor Ajax wel eens zeer positief uitpakken aangezien spelers binnen de EU vanaf hun zestiende van club kunnen veranderen. Buiten de EU is dat 18 jaar. Dus kunnen clubs Ajax spelers dan hun spelers vanaf hun zeventiende al een profcontract laten tekenen dus zullen de Engelse clubs aanzienlijk meer moeten gaan betalen.
Ik denk dat men in het Verenigd Koninkrijk de aankomende tijd wel andere dingen aan het hoofd heeft. Verder verwacht ik dat voor het voetbal een en ander wel meevalt aangezien het grote geld toch al van buiten de EU kwam, zeker in Engeland. De TV gelden komen uit de VS, de sponsorgelden voornamelijk uit het Midden-Oosten.

Transfers worden wel moeilijker omdat er geen vrij verkeer van personen meer zal zijn na de uittrede. Dat betekent wel dat er veel meer hoepeltjes komen voor Engelse clubs om doorheen te springen. Uiteindelijk kunnen ze echter de regels voor binnenkomende personen zelf bepalen en dus zelf beslissen hoeveel hoepeltjes er komen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 juni 2016 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 08:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Absoluut niet. Met zowel Janssen als met schone was het minder als met Siem.
Ajax speelde beter in de 2de seizoenshelft dan in de 1ste.
Siem speelde in de 1ste seizoenshelft als middenvelder en in de 2de als spits.

Dus ik weet niet waar jij de gegevens vandaan haalt om te concluderen dat Siem een goede rechter middenvelder is
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 juni 2016 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 10:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat men in het Verenigd Koninkrijk de aankomende tijd wel andere dingen aan het hoofd heeft. Verder verwacht ik dat voor het voetbal een en ander wel meevalt aangezien het grote geld toch al van buiten de EU kwam, zeker in Engeland. De TV gelden komen uit de VS, de sponsorgelden voornamelijk uit het Midden-Oosten.

Transfers worden wel moeilijker omdat er geen vrij verkeer van personen meer zal zijn na de uittrede. Dat betekent wel dat er veel meer hoepeltjes komen voor Engelse clubs om doorheen te springen. Uiteindelijk kunnen ze echter de regels voor binnenkomende personen zelf bepalen en dus zelf beslissen hoeveel hoepeltjes er komen.
Ze kunnen de regels zelf bepalen. De vraag is wat ze willen.

De regel om een werkvergunning gaat veranderen en de vraag is hoe streng dat word. Een voorwaarde zou kunnen zijn dat spelers een percentage interlands moeten hebben over een periode. Dat zou kunnen dat veel spelers Engeland moeten verlaten, goed voor het Engelse spelers. Slecht voor de competitie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 juni 2016 - 10:16   quote  deeplink  
'Brexit treft Premier League'

13 min geleden

LONDEN - Het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie kan verstrekkende gevolgen hebben voor de Premier League. Als de regels niet worden aangepast, dan zullen er beduidend minder buitenlanders gaan voetballen in de hoogste Engelse voetbalklasse.

Siem de Jong voetbalt in Engeland.
Siem de Jong voetbalt in Engeland.

Foto: Hollandse Hoogte

Voetballers uit landen die deel uitmaken van de Europese Unie kunnen nu nog makkelijk aan de slag in de Premier League. Voor hen geldt een vrij verkeer van arbeid. Op basis van de huidige regelgeving verandert dat nu Groot-Brittannië heeft gekozen voor een brexit. Zij komen dan niet meer zo makkelijk aan een werkvergunning en zullen tegen dezelfde problemen aanlopen als dat nu voetballers al doen die geen paspoort hebben van een land dat is aangesloten bij de EU.

Zij moeten voldoen aan een aantal voorwaarden en komen bijvoorbeeld alleen nog in aanmerking voor een werkvergunning als ze een minimaal percentage van de laatste interlands van hun land hebben gespeeld. Daarbij wordt ook rekening gehouden met de positie van hun land op de wereldranglijst van de FIFA.

In het geval van Nederland, op dit moment veertiende van de wereld, betekent dat een speler minimaal 45 procent van het aantal interlands van Oranje in de laatste twee jaar moet hebben gespeeld. Van alle Nederlanders die het afgelopen seizoen nog in de Premier League voetbalden, voldoen slechts Daley Blind, Memphis Depay en Georginio Wijnaldum aan die criteria.

Alle andere Nederlandse voetballers zouden in de toekomst geen werkvergunning meer krijgen in Engeland als de regels niet worden veranderd. Dat geldt nu voor Ibrahim Afellay, Erik Pieters, Maarten Stekelenburg, Marco van Ginkel, Steven Berghuis. Jordy Clasie, Jeremain Lens, Virgil van Dijk, Daryl Janmaat, Michel Vorm, Siem de Jong, Tim Krul, Nathan Aké, Michel Vorm, Leroy Fer, Patrick van Aanholt, Jeremain Lens, Vurnon Anita, Maarten Stekelenburg, Leandro Bacuna, Marvin Emnes en Timothy Fosu-Mensah.

Ook alle Nederlanders die op een lager niveau dan de Premier League voetballen in Engeland voldoen niet aan de voorwaarden. Volgens onderzoek van The Guardian voldoet op dit moment bijna twee derde van de Europese spelers in de Premier League niet aan de huidige voorwaarden om voor een werkvergunning in aanmerking te komen. Een gewaardeerd keeper als David de Gea van Manchester United speelde bijvoorbeeld te weinig interlands voor Spanje.

Veel Europese clubs houden hun begroting op dit moment op orde met lucratieve transfers van voetballers naar de rijke Engelse Premier League en Championship.
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 juni 2016 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juni 2016 - 21:26 schreef Nenam_tiL het volgende:
Voor 32 miljoen kan je aardig wat goede spelers halen die hetzelfde waard zijn.....bovendien is de waarde van Bazoer aaedig gedaald want zo geweldig is hij niet meer....hij stagneerd
Oneens. De beste jongen is 19 jaar oud. Is het logisch dat hij een terugval had en bovendien had ik hem nooit gewisseld tov van Serero wat de Boer dus wel heeft gedaan. Bazoer kan altijd een goal maken met bijvoorbeeld een afstandsschot. Als Serero van de rand van de zestien schiet eindigt de bal op de penaltystip.
Dus laten we de jonge spelers wat meer krediet/tijd geven ipv ze na een mindere periode direct af te schrijven.
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 juni 2016 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 10:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat men in het Verenigd Koninkrijk de aankomende tijd wel andere dingen aan het hoofd heeft. Verder verwacht ik dat voor het voetbal een en ander wel meevalt aangezien het grote geld toch al van buiten de EU kwam, zeker in Engeland. De TV gelden komen uit de VS, de sponsorgelden voornamelijk uit het Midden-Oosten.

Transfers worden wel moeilijker omdat er geen vrij verkeer van personen meer zal zijn na de uittrede. Dat betekent wel dat er veel meer hoepeltjes komen voor Engelse clubs om doorheen te springen. Uiteindelijk kunnen ze echter de regels voor binnenkomende personen zelf bepalen en dus zelf beslissen hoeveel hoepeltjes er komen.
Een heel verhaal maar feit blijft dat ze niet direct spelers kunnen halen die jonger zijn dan 18 uit Nederland. Feit is ook dat spelers op hun 17e een profcontract kunnen tekenen en dus dat spelers niet meer alleen voor een opleidingsvergoeding kunnen worden weg gekaapt.
Dus ik zie het positieve ervan voor Ajax en de rest van je verhaal geloof ik best hoor maar is voor mij een te ver van mijn bed show als ik eerlijk ben.
Brandje
 Brandje - vrijdag 24 juni 2016 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 10:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax speelde beter in de 2de seizoenshelft dan in de 1ste.
Siem speelde in de 1ste seizoenshelft als middenvelder en in de 2de als spits.

Dus ik weet niet waar jij de gegevens vandaan haalt om te concluderen dat Siem een goede rechter middenvelder is
Omdat hij daar de techniek,inzicht, snelheid en handelingssnelheid niet voor heeft. Siem rendeerde vooral door Eriksen. Mooiste voorbeeld daarvan is nog de 3-1 tijdens de kampioenswedstrijd tegen Twente. Normaal beweegt een spits en krijgt dan pas de bal. In dit geval kwam de bal eerst van Eriksen en toen begon Siem pas te lopen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juni 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 10:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax speelde beter in de 2de seizoenshelft dan in de 1ste.
Siem speelde in de 1ste seizoenshelft als middenvelder en in de 2de als spits.

Dus ik weet niet waar jij de gegevens vandaan haalt om te concluderen dat Siem een goede rechter middenvelder is
Simpelweg omdat ie dat seizoenen lang heeft laten zien..
remco k
 remco k - vrijdag 24 juni 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 11:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een heel verhaal maar feit blijft dat ze niet direct spelers kunnen halen die jonger zijn dan 18 uit Nederland. Feit is ook dat spelers op hun 17e een profcontract kunnen tekenen en dus dat spelers niet meer alleen voor een opleidingsvergoeding kunnen worden weg gekaapt.
Dus ik zie het positieve ervan voor Ajax en de rest van je verhaal geloof ik best hoor maar is voor mij een te ver van mijn bed show als ik eerlijk ben.
Op hun 16e toch al?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 juni 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 15:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Simpelweg omdat ie dat seizoenen lang heeft laten zien..
Ben jij nou zo dom of speel jij een spelletje met mij?

Siem heeft gepresteerd als 10 en als spits niet als rechtermiddenvelder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 24 juni 2016 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 15:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ben jij nou zo dom of speel jij een spelletje met mij?

Siem heeft gepresteerd als 10 en als spits niet als rechtermiddenvelder.
He mafkees, doe ff normaal wil je..

Het is mijn mening, ik vind dat hij seizoenen lang een van de beste Ajacieden is geweest, zowel als spits als 10 maar zeker ook als rechtshalf..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 juni 2016 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

He mafkees, doe ff normaal wil je..

Het is mijn mening, ik vind dat hij seizoenen lang een van de beste Ajacieden is geweest, zowel als spits als 10 maar zeker ook als rechtshalf..
Ik deel je mening tot dat je begint over rechtshalf.
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 24 juni 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juni 2016 - 10:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat men in het Verenigd Koninkrijk de aankomende tijd wel andere dingen aan het hoofd heeft. Verder verwacht ik dat voor het voetbal een en ander wel meevalt aangezien het grote geld toch al van buiten de EU kwam, zeker in Engeland. De TV gelden komen uit de VS, de sponsorgelden voornamelijk uit het Midden-Oosten.

Transfers worden wel moeilijker omdat er geen vrij verkeer van personen meer zal zijn na de uittrede. Dat betekent wel dat er veel meer hoepeltjes komen voor Engelse clubs om doorheen te springen. Uiteindelijk kunnen ze echter de regels voor binnenkomende personen zelf bepalen en dus zelf beslissen hoeveel hoepeltjes er komen.
En dit alles duurt minstens nog twee volle jaren!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0974960