BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 27 juni 2016 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 12:50 schreef Nenam_tiL het volgende:
In 2005 ging het distributie centrum waar ik 25 jaar werkte over van Weesp naar Sint Niklaas in België.
Wij kregen 2 opties....meegaan of via een sociaal plan een afvloeiing....mijn vriendin was net zwanger dus ik koos voor het laatste, net als iedereen trouwens.Uiteindelijk kreeg ik 25 maandsalarissen mee....lijkt leuk maar de belastingdienst was de lachende derde
Dat bedoel ik. En 9 van de 10 keer komt alleen het eerste deel naar buiten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juni 2016 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 12:30 schreef remco k het volgende:

[..]

En lees eens wat er staat. Men moet verhuizen. Er staat nergens dat ze het ook doen. Zo brengen bedrijven dit soort nieuws altijd naar buiten. Was bij de verplaatsing van onze fabriek ook zo. Drie keer raden hoeveel mensen uiteindelijk meegingen.

Schoonmakers catering en beveiliging werken bij dit soort bedrijven vaak bij een onderaannemer en niet rechtstreeks voor de opdrachtgever.

Daarnaast is dit een sluiting waarbij men nog steeds niet naar een ander land hoeft te verhuizen.
Wie zegt dat ze op persoonlijke titel gaan verhuizen? De afstand van je huis tot je werk word enkel anders. Niemand verplicht je te gaan verhuizen. Dat men moet verhuizen betekend dat op werkbasis moet verhuizen en niet perse op woonbasis moet verhuizen.

Er zijn namelijk mogelijkheden om niet op woonbasis te verhuizen. Meer thuiswerken, lange afstand voor lief nemen.

Schoonmakers worden wel meegenomen in zulke berichtgevingen, ook al werken ze niet voor directe opdrachtgever. Ze raken namelijk wel hun baan kwijt. Omdat de onderaannemer een orde minder heeft.

Voordat je even vergeten was is ieder wetgeving in Amerika per staat anders.
Deel van de wetten worden door de hoofdstad opgelegd.
Maar dat zelfde geld ook een beetje voor Europa, daarom word het ook wel eens de verenigde staten van Europa genoemd.

Overigens gaat het voornamelijk om buitenlandse bedrijven met buitenlandse werknemers die dat bedrijf achterna gaan. Daarom noem ik Aziatische en Amerikaanse banken.
Die hebben namelijk voor hun werk al een keer eerder besloten om te gaan verhuizen voor hun werk. De kans dat een bankier van JP Morgan ofzo in london achter blijft is niet heel groot, of hij gaat terug naar land van herkomst of hij gaat het bedrijf achterna.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 27 juni 2016 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 13:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze op persoonlijke titel gaan verhuizen? De afstand van je huis tot je werk word enkel anders. Niemand verplicht je te gaan verhuizen. Dat men moet verhuizen betekend dat op werkbasis moet verhuizen en niet perse op woonbasis moet verhuizen.

Er zijn namelijk mogelijkheden om niet op woonbasis te verhuizen. Meer thuiswerken, lange afstand voor lief nemen.

Schoonmakers worden wel meegenomen in zulke berichtgevingen, ook al werken ze niet voor directe opdrachtgever. Ze raken namelijk wel hun baan kwijt. Omdat de onderaannemer een orde minder heeft.

Voordat je even vergeten was is ieder wetgeving in Amerika per staat anders.
Deel van de wetten worden door de hoofdstad opgelegd.
Maar dat zelfde geld ook een beetje voor Europa, daarom word het ook wel eens de verenigde staten van Europa genoemd.

Overigens gaat het voornamelijk om buitenlandse bedrijven met buitenlandse werknemers die dat bedrijf achterna gaan. Daarom noem ik Aziatische en Amerikaanse banken.
Die hebben namelijk voor hun werk al een keer eerder besloten om te gaan verhuizen voor hun werk. De kans dat een bankier van JP Morgan ofzo in london achter blijft is niet heel groot, of hij gaat terug naar land van herkomst of hij gaat het bedrijf achterna.
Ik wat vergeten? Het gaat helemaal niet om wetgeving, het gaat om het willen verhuizen van mensen. En dat jij stelt dat dit niet tot ontslagen lijdt.

Het lijdt wel degelijk tot ontslagen, en onnoemelijk veel ook. Als iemand namelijk niet wil verhuizen zal die namelijk gewoon geen werk meer hebben. En de mensen waar we het over hebben zijn voor 99% gewoon mensen uit de wijken van de stad waar het bedrijf zit, en geen buitenlandse werknemers die wel even meeverhuizen zoals jij stelt..

Je hoort in de bouw al geruchten opkomen dat Volker Wessels zijn ondernemingen gaat weghalen uit Engeland, dat zijn gewoon 3000 medewerkers uit het land zelf met enkel een aantal mensen in het management uit NEderland...

Je kan dus lullen tot je een ons weegt, maar nog nooit hebben er reorganisaties en/of verhuizingen plaatsgevonden zonder dat daar heel veel plaatselijke mensen de dupe van werden..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juni 2016 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wat vergeten? Het gaat helemaal niet om wetgeving, het gaat om het willen verhuizen van mensen. En dat jij stelt dat dit niet tot ontslagen lijdt.

Het lijdt wel degelijk tot ontslagen, en onnoemelijk veel ook. Als iemand namelijk niet wil verhuizen zal die namelijk gewoon geen werk meer hebben. En de mensen waar we het over hebben zijn voor 99% gewoon mensen uit de wijken van de stad waar het bedrijf zit, en geen buitenlandse werknemers die wel even meeverhuizen zoals jij stelt..

Je hoort in de bouw al geruchten opkomen dat Volker Wessels zijn ondernemingen gaat weghalen uit Engeland, dat zijn gewoon 3000 medewerkers uit het land zelf met enkel een aantal mensen in het management uit NEderland...

Je kan dus lullen tot je een ons weegt, maar nog nooit hebben er reorganisaties en/of verhuizingen plaatsgevonden zonder dat daar heel veel plaatselijke mensen de dupe van werden..
Ten 1ste ging het niet om wetgeving, maar om je reactie van dat het binnen de landsgrenzen gebeurde, voorbeeld die ik aanhaalde met Unilever. Dat klopt niet, maar daar ging het niet over.

Maar over de hoeveelheid mensen die zo meteen geen baan meer hebben, omdat bedrijven elders gaan werken.

Jij zegt dat mensen voor 99% uit de omgeving komt. Ik denk dat wel meevalt, tenzij je afvraagt hoe je de mensen definieert die uit de omgeving komen. Komen mensen die uit Polen en andere landen komen ook uit de omgeving. Ik denk dat bij Volker Wessels best wat mensen uit Polen werken. Ze zullen wel meegaan naar een ander land, als ze een baan aangeboden krijgen, immers ze moeten het land wel verlaten als ze geen werk hebben.

Maar ik denk eerder aan de financiële sector, daar vallen niet heel veel ontslagen. Omdat daar heel veel buitenlanders werken. Gaat de hele financiële sector verhuizen, zullen alle buitenlanders meegaan. Want geen werk is geen verblijfstatus. Immers UK is geen schengenland.

Dat er Engelse werknemer en de lokale mensen die daarvan afhankelijk zijn en dus hun baan verliezen. Die zullen er vast zijn. Er zullen wellicht best veel zijn, maar het percentage dat is echt veel te hoog.
riveco
 riveco - maandag 27 juni 2016 - 18:49   quote  deeplink  
De mensen zijn ook echt dit weekend niet op straat gezet, maar men weet wel wat de plannen zijn van die bedrijven..

Daar ging dus het gesprek over, dat ze nog niet op straat staan!
riveco
 riveco - maandag 27 juni 2016 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 09:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Even over nu.."Dan zal het wel een gerucht zijn Riveco"....
:)
riveco
 riveco - maandag 27 juni 2016 - 18:56   quote  deeplink  
Leuk dat het reageren zo lang duurt haha, ik reageerde alleen op het verhaal dat er 2500 mensen op staande voet op straat stonden omdat ze de deuren hadden gesloten. En dat leek me sterk, maar verder had ik me er niet in verdiept ( ik nam aan dat het weer een verhaaltje van de media was )
Eide
 Eide - maandag 27 juni 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Said Ouaali is het nieuwe hoofd jeugdopleiding bij Ajax. Bron = Ajax.nl
remco k
 remco k - maandag 27 juni 2016 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 18:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ten 1ste ging het niet om wetgeving, maar om je reactie van dat het binnen de landsgrenzen gebeurde, voorbeeld die ik aanhaalde met Unilever. Dat klopt niet, maar daar ging het niet over.

Maar over de hoeveelheid mensen die zo meteen geen baan meer hebben, omdat bedrijven elders gaan werken.

Jij zegt dat mensen voor 99% uit de omgeving komt. Ik denk dat wel meevalt, tenzij je afvraagt hoe je de mensen definieert die uit de omgeving komen. Komen mensen die uit Polen en andere landen komen ook uit de omgeving. Ik denk dat bij Volker Wessels best wat mensen uit Polen werken. Ze zullen wel meegaan naar een ander land, als ze een baan aangeboden krijgen, immers ze moeten het land wel verlaten als ze geen werk hebben.

Maar ik denk eerder aan de financiële sector, daar vallen niet heel veel ontslagen. Omdat daar heel veel buitenlanders werken. Gaat de hele financiële sector verhuizen, zullen alle buitenlanders meegaan. Want geen werk is geen verblijfstatus. Immers UK is geen schengenland.

Dat er Engelse werknemer en de lokale mensen die daarvan afhankelijk zijn en dus hun baan verliezen. Die zullen er vast zijn. Er zullen wellicht best veel zijn, maar het percentage dat is echt veel te hoog.
Lekker blijven lullen. Heb het met onze verhuizing aan den lijven ondervonden binnen ons bedrijf.
En leuk hoor de financier sector. Maar wat daar gebeurt vind ik totaal niet belangrijk. Dat zijn prima opgeleide mensen die gewoon weer een baan zullen vinden. Het gaat mij op de normale man voor wie dat veel moeilijker gaat zijn.

Maar goed. Blijf lekker doen alsof het niets voorstelt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 juni 2016 - 07:25   quote  deeplink  
http://m.goal.com/s/nl/news/786/transfers/2016/06/27/25120242/crystal-palace-betaalt-38m-voor-batshuayi?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl&utm_referrer=http%3A%2F%2Fvoetbal.headliner.nl%2Fheadliner.php%3Fc%3Dnl%26id%3D215769%26abbr%3Dgoalcomnl

Pff zo een schijtclub kan al 38 miljoen neertellen..
p111
 p111 - dinsdag 28 juni 2016 - 09:17   quote  deeplink  
Nou in geen 38 jaar zoveel geld voor een gewone voetballer er zijn maar heel weinig toppers die dit waard zijn,het voorbeeld was Engeland gisteravond hoe overschat die Engelse miljonairs zijn.Onze ijslandse arbeiders hebben ze gewoon naar huis gestuurd brexit voor deze overschatte voetballers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2016 door p111 --
p111
 p111 - dinsdag 28 juni 2016 - 09:17   quote  deeplink  
N

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2016 door p111 --
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 28 juni 2016 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 18:56 schreef riveco het volgende:
Leuk dat het reageren zo lang duurt haha, ik reageerde alleen op het verhaal dat er 2500 mensen op staande voet op straat stonden omdat ze de deuren hadden gesloten. En dat leek me sterk, maar verder had ik me er niet in verdiept ( ik nam aan dat het weer een verhaaltje van de media was )
Helaas was ik niet in staat om eerder te reageren, riveco.

Hetgeen ik eerder schreef schijnt op het nieuws van de BBC geweest te zijn, aldus mijn in Londen woonachtige zoon. De BBC staat bekend om zijn betrouwbaarheid.

Inmiddels weten we dat ook de zogeheten kredietbeoordelaars het Verenigd Koninkrijk per direct hebben afgewaardeerd, waardoor de rente die zij op hun leningen moeten betalen (fors) omhoog gaat.

Ook de heer Osborne, minister van financiën aldaar, heeft aangekondigd dat er voor de Britten flinke bezuinigingen aankomen, alsmede belastingverhogingen. Tel uit hun winst...

Mocht ook Nederland tot een Nexit besluiten, dan krijgt ook Nederland met dergelijke draconische maatregelen te maken. Ik geloof niet dat iemand in ons land daarop zit te wachten...
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 28 juni 2016 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wat vergeten? Het gaat helemaal niet om wetgeving, het gaat om het willen verhuizen van mensen. En dat jij stelt dat dit niet tot ontslagen lijdt.

Het lijdt wel degelijk tot ontslagen, en onnoemelijk veel ook. Als iemand namelijk niet wil verhuizen zal die namelijk gewoon geen werk meer hebben. En de mensen waar we het over hebben zijn voor 99% gewoon mensen uit de wijken van de stad waar het bedrijf zit, en geen buitenlandse werknemers die wel even meeverhuizen zoals jij stelt..

Je hoort in de bouw al geruchten opkomen dat Volker Wessels zijn ondernemingen gaat weghalen uit Engeland, dat zijn gewoon 3000 medewerkers uit het land zelf met enkel een aantal mensen in het management uit NEderland...

Je kan dus lullen tot je een ons weegt, maar nog nooit hebben er reorganisaties en/of verhuizingen plaatsgevonden zonder dat daar heel veel plaatselijke mensen de dupe van werden..
Van A tot Z heb je gelijk!
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 13:30 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Helaas was ik niet in staat om eerder te reageren, riveco.

Hetgeen ik eerder schreef schijnt op het nieuws van de BBC geweest te zijn, aldus mijn in Londen woonachtige zoon. De BBC staat bekend om zijn betrouwbaarheid.

Inmiddels weten we dat ook de zogeheten kredietbeoordelaars het Verenigd Koninkrijk per direct hebben afgewaardeerd, waardoor de rente die zij op hun leningen moeten betalen (fors) omhoog gaat.

Ook de heer Osborne, minister van financiën aldaar, heeft aangekondigd dat er voor de Britten flinke bezuinigingen aankomen, alsmede belastingverhogingen. Tel uit hun winst...

Mocht ook Nederland tot een Nexit besluiten, dan krijgt ook Nederland met dergelijke draconische maatregelen te maken. Ik geloof niet dat iemand in ons land daarop zit te wachten...
Bedankt voor de aanvulling, maar of wij er wel dan niet goed aandoen is door een leek niet te bepalen denk ik. Als ik bij ons in Nederland kijk hebben we nu ook extra bezuinigingen door de mensen die hier heen komen ( gelukszoekers ) die alles krijgen waar wij voor mogen betalen. Verder kun je als je uit de EU gaat ook best handels verdragen hebben dus alleen in het begin zal het pijn doen. Ik geloof dat het een hoop opgeblazen wordt, want we leefde ook voor het EU verdrag. Ook gaat er heel veel geld naar Europa die je zelf kan gebruiken om de eerste klap op te vangen en krijgen we dingen door ons strot geduwd door de EU die geld kosten waar wij niet van weten hoeveel. Ook denk ik dat er weer een rol gespeeld wordt door de media om alles uit te vergroten ( omdat ze toch Nieuws willen brengen ) Je leest altijd wel snel de negatieve dingen maar als het beter gaat duurt het al een stuk langer. Ik denk ook dat de EU ons goudgeld kost met milieu en wereld reddende dingen, terwijl ze zelfs van land op land nog verschillen. Dit is mijn mening he, dus ieder het zijne en ik het mijne
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 28 juni 2016 - 13:58   quote  deeplink  
Reorganisatie(s), praat me er niet van...... Ik was ongeschoold, maar had een leuke job en een goed inkomen. Met dank aan een reorganistaie alles in één keer weg
En probeer op oudere leeftijd (50+), maar ook al een stuk jongere leeftijd eens iets gelijkwaardigs terug te vinden......

Na 1,5 jaar zoeken en me het schompus solliciteren, heb ik weer een (tijdelijk) contract, inmiddels 1x verlengd, maar enkel en alleen door mijn overuren heb ik weer een redelijk inkomen inkomen....

Maar er zijn er zat die helemaal niet meer aan de bak komen en niet het geluk hebben wat ik (tot nu toe dan) wel heb.......
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 13:56 schreef riveco het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvulling, maar of wij er wel dan niet goed aandoen is door een leek niet te bepalen denk ik. Als ik bij ons in Nederland kijk hebben we nu ook extra bezuinigingen door de mensen die hier heen komen ( gelukszoekers ) die alles krijgen waar wij voor mogen betalen. Verder kun je als je uit de EU gaat ook best handels verdragen hebben dus alleen in het begin zal het pijn doen. Ik geloof dat het een hoop opgeblazen wordt, want we leefde ook voor het EU verdrag. Ook gaat er heel veel geld naar Europa die je zelf kan gebruiken om de eerste klap op te vangen en krijgen we dingen door ons strot geduwd door de EU die geld kosten waar wij niet van weten hoeveel. Ook denk ik dat er weer een rol gespeeld wordt door de media om alles uit te vergroten ( omdat ze toch Nieuws willen brengen ) Je leest altijd wel snel de negatieve dingen maar als het beter gaat duurt het al een stuk langer. Ik denk ook dat de EU ons goudgeld kost met milieu en wereld reddende dingen, terwijl ze zelfs van land op land nog verschillen. Dit is mijn mening he, dus ieder het zijne en ik het mijne
Je benoemt alleen nier wat de eu ons aan welvaart gebracht heeft.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 28 juni 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Je benoemt alleen nier wat de eu ons aan welvaart gebracht heeft.
We weten inmiddels al langer dat je een enorme linkse rakker bent en de oogkleppen voor hebt en altijd zal blijven houden.
En welke welvaart heb je het over? We kennen sinds tig jaar niet meer zulke armoede als nu en ja dat komt grotendeels door jou geliefde EU (lees Amerika)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2016 door Peterhs --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juni 2016 - 19:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker blijven lullen. Heb het met onze verhuizing aan den lijven ondervonden binnen ons bedrijf.
En leuk hoor de financier sector. Maar wat daar gebeurt vind ik totaal niet belangrijk. Dat zijn prima opgeleide mensen die gewoon weer een baan zullen vinden. Het gaat mij op de normale man voor wie dat veel moeilijker gaat zijn.

Maar goed. Blijf lekker doen alsof het niets voorstelt.
Ik had het enkel over de sector wat jij niet belangrijk vind, wat ik wel belangrijk vind.
Namelijk dat er groot aantal kantoorpanden leeg komen te staan, groot aantal woningen die leeg komen te staan. Het is een klein dorpje opzich dat gewoon de grote stad verlaat. Maar dat vind jij niet belangrijk. Prima!

Jij wilt het over de gewone man hebben. De gewone man heeft een mindere opleiding, want de mensen in de financier sector krijgen zo een baan, dat zeg jij. De gewone man zal ook wel wat aan de oudere kant zijn, want jongere krijgen eerder een nieuwe baan dan oudere.
Dus zal de gewone man een oudere iemand zijn met een slechtere opleiding.
Laat dat nou juist de groep zijn die voor de brexit hebben gestemd.
Sorry, maar dat zij hun baan verliezen daar heb ik geen medelijden mee.
Tegen alle waarschuwingen in, toch voor een brexit stemmen en daarmee dus je baan verliezen, als al een baan hebben?

Natuurlijk is er binnen die groep ook mensen die tegen een brexit gestemd hebben. Voor hun is het natuurlijk zuur dat ze hierdoor hun baan mogelijk verliezen.

Het is de gewone oudere man die voor de brexit heeft gestemd. De oudere gewone man heeft geen baan, dus kan de gewone man ook zijn baan niet verliezen. Anders is het heel erg dom want dan heeft hij zijn eigen ontslag brief getekend, mocht het zo ver komen. Nou ik ben daar niet rauwig om!

Voor alle andere reorganisaties is het natuurlijk wel erg, zeker voor de oudere gewone man.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Je benoemt alleen nier wat de eu ons aan welvaart gebracht heeft.
Oohhh, en wat is dat allemaal? Dacht je dat we zonder EU geen export hadden? Nederlanders hebben altijd handel gedreven en zal het ook altijd blijven doen. Maar noem alles maar op wat we zonder EU niet hadden gedaan. En nogmaals handelsverdragen kunnen er ook zijn zonder EU
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:10 schreef Peterhs het volgende:

[..]

We weten inmiddels al langer dat je een enorme linkse rakker bent en de oogkleppen voor hebt en altijd zal blijven houden.
En welke welvaart heb je het over? We kennen sinds tig jaar niet meer zulke armoede als nu en ja dat komt grotendeels door jou geliefde EU (lees Amerika)
Klopt, en wat heeft de euro ons wel niet gekost? Dat moet je ook even meerekenen of heeft die zo voordelig uitgepakt.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 14:55   quote  deeplink  
Maar al met al lijkt het nu meer een politiek forum als het Ajax forum.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 28 juni 2016 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik had het enkel over de sector wat jij niet belangrijk vind, wat ik wel belangrijk vind.
Namelijk dat er groot aantal kantoorpanden leeg komen te staan, groot aantal woningen die leeg komen te staan. Het is een klein dorpje opzich dat gewoon de grote stad verlaat. Maar dat vind jij niet belangrijk. Prima!

Jij wilt het over de gewone man hebben. De gewone man heeft een mindere opleiding, want de mensen in de financier sector krijgen zo een baan, dat zeg jij. De gewone man zal ook wel wat aan de oudere kant zijn, want jongere krijgen eerder een nieuwe baan dan oudere.
Dus zal de gewone man een oudere iemand zijn met een slechtere opleiding.
Laat dat nou juist de groep zijn die voor de brexit hebben gestemd.
Sorry, maar dat zij hun baan verliezen daar heb ik geen medelijden mee.
Tegen alle waarschuwingen in, toch voor een brexit stemmen en daarmee dus je baan verliezen, als al een baan hebben?

Natuurlijk is er binnen die groep ook mensen die tegen een brexit gestemd hebben. Voor hun is het natuurlijk zuur dat ze hierdoor hun baan mogelijk verliezen.

Het is de gewone oudere man die voor de brexit heeft gestemd. De oudere gewone man heeft geen baan, dus kan de gewone man ook zijn baan niet verliezen. Anders is het heel erg dom want dan heeft hij zijn eigen ontslag brief getekend, mocht het zo ver komen. Nou ik ben daar niet rauwig om!

Voor alle andere reorganisaties is het natuurlijk wel erg, zeker voor de oudere gewone man.
Logisch dat de oudere man of vrouw voor Brexit stemt......die hebben de jaren tachtig en negentig mee gemaakt toen we de EEG hadden en geen euro's.
In de jaren negentig groeide de bomen de hemel in....ik betaalde bv toen 57 gulden voor het ziekenfonds, moet je nu kijken.
Sinds 2001 met de euro en de eu is alles naar de verdommenis gegaan, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan en we worden bedonderd waar we bijstaan.
JOOD
 JOOD - dinsdag 28 juni 2016 - 15:09   quote  deeplink  
Llorente en Nani opties?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:52 schreef riveco het volgende:

[..]

Klopt, en wat heeft de euro ons wel niet gekost? Dat moet je ook even meerekenen of heeft die zo voordelig uitgepakt.
Gulden of euro dat doet er niet toe, zijn beide een betaal middel en beide van metaal gemaakt.

Het gaat erom wat je er mee doet. Het is niet de euro of niet hebben van de gulden die ons geld heeft gekost. Maar het falende beleid en falende toezicht op het beleid. Het is de politiek en de financiële sector, die niet goed functioneert. En wat niet goed functioneert, dat kost geld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Logisch dat de oudere man of vrouw voor Brexit stemt......die hebben de jaren tachtig en negentig mee gemaakt toen we de EEG hadden en geen euro's.
In de jaren negentig groeide de bomen de hemel in....ik betaalde bv toen 57 gulden voor het ziekenfonds, moet je nu kijken.
Sinds 2001 met de euro en de eu is alles naar de verdommenis gegaan, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan en we worden bedonderd waar we bijstaan.
Ik vind het ook logisch, zeker als je geen baan hebt. Je hebt immers toch niets te verliezen.

Het duurdere worden van de zorg heeft niks maar dan ook helemaal niets te maken met euro of EU. Maar door de veranderingen in de zorg zelf, dat heeft den haag zelf gedaan.
Anders zouden andere dingen net zo hard hebben gestegen als wat je nu betaald in de zorg.
De privatisering in de zorg heeft de zorg enorm duur gemaakt en die zijn voor dat de euro in ging ingevoerd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Logisch dat de oudere man of vrouw voor Brexit stemt......die hebben de jaren tachtig en negentig mee gemaakt toen we de EEG hadden en geen euro's.
In de jaren negentig groeide de bomen de hemel in....ik betaalde bv toen 57 gulden voor het ziekenfonds, moet je nu kijken.
Sinds 2001 met de euro en de eu is alles naar de verdommenis gegaan, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan en we worden bedonderd waar we bijstaan.
Overigens zijn in 2001 en daarna nog wel meer dingen gebeurd waardoor leven duurder is geworden.

Als je kijkt naar hoeveel geld de oorlog in Irak heeft gekost en hoeveel dat heeft opgeleverd? Dan is dit een klassiek voorbeeld van weggegooid geld.

Als je kijkt hoeveel geld het gekost heeft vanwege terreuraanslagen en de dreiging daarvan.

Als je kijkt hoeveel geld naar Afrika gaat en er vervolgens niets mee gebeurd.

Dat de Euro en de Eu niet goed heeft gefunctioneerd of nog steeds niet doet, daar ben ik het mee eens. Maar er zijn wel meerdere dingen die niet goed functioneren en enorm veel geld hebben gekost.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik had het enkel over de sector wat jij niet belangrijk vind, wat ik wel belangrijk vind.
Namelijk dat er groot aantal kantoorpanden leeg komen te staan, groot aantal woningen die leeg komen te staan. Het is een klein dorpje opzich dat gewoon de grote stad verlaat. Maar dat vind jij niet belangrijk. Prima!

Jij wilt het over de gewone man hebben. De gewone man heeft een mindere opleiding, want de mensen in de financier sector krijgen zo een baan, dat zeg jij. De gewone man zal ook wel wat aan de oudere kant zijn, want jongere krijgen eerder een nieuwe baan dan oudere.
Dus zal de gewone man een oudere iemand zijn met een slechtere opleiding.
Laat dat nou juist de groep zijn die voor de brexit hebben gestemd.
Sorry, maar dat zij hun baan verliezen daar heb ik geen medelijden mee.
Tegen alle waarschuwingen in, toch voor een brexit stemmen en daarmee dus je baan verliezen, als al een baan hebben?

Natuurlijk is er binnen die groep ook mensen die tegen een brexit gestemd hebben. Voor hun is het natuurlijk zuur dat ze hierdoor hun baan mogelijk verliezen.

Het is de gewone oudere man die voor de brexit heeft gestemd. De oudere gewone man heeft geen baan, dus kan de gewone man ook zijn baan niet verliezen. Anders is het heel erg dom want dan heeft hij zijn eigen ontslag brief getekend, mocht het zo ver komen. Nou ik ben daar niet rauwig om!

Voor alle andere reorganisaties is het natuurlijk wel erg, zeker voor de oudere gewone man.
Mensen stemmen zonder dat ze daadwerkelijk weten waar ze op stemmen. Daar wordt gewoon gestemd onder valse voorwenselen...
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:49 schreef riveco het volgende:

[..]

Oohhh, en wat is dat allemaal? Dacht je dat we zonder EU geen export hadden? Nederlanders hebben altijd handel gedreven en zal het ook altijd blijven doen. Maar noem alles maar op wat we zonder EU niet hadden gedaan. En nogmaals handelsverdragen kunnen er ook zijn zonder EU
Vanaf het moment dat we de EU ingingen is de welvaart in ons land gigantisch toegenomen..

Mensen willen gemak, dat geldt ook voor bedrijven, inderdaad kan je handelsverdragen tekenen.

Maar als ik kan kiezen tussen 100k klus maken met een bedrijf zonder al dat gezeik, of 120k met al dat gezeik.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 15:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gulden of euro dat doet er niet toe, zijn beide een betaal middel en beide van metaal gemaakt.

Het gaat erom wat je er mee doet. Het is niet de euro of niet hebben van de gulden die ons geld heeft gekost. Maar het falende beleid en falende toezicht op het beleid. Het is de politiek en de financiële sector, die niet goed functioneert. En wat niet goed functioneert, dat kost geld.
Ja en toen werd je wakker
JOOD
 JOOD - dinsdag 28 juni 2016 - 16:11   quote  deeplink  
Je hoort me nooit zeuren over off topic, maar dit gaat wel ver mannen..

Nogmaals: Llorente of Nani opties voor Ajax?
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat we de EU ingingen is de welvaart in ons land gigantisch toegenomen..

Mensen willen gemak, dat geldt ook voor bedrijven, inderdaad kan je handelsverdragen tekenen.

Maar als ik kan kiezen tussen 100k klus maken met een bedrijf zonder al dat gezeik, of 120k met al dat gezeik.
Je bent met voetbal concreter als over de welvaart die de EU ons gebracht heeft, de beste jaren van Nederland waren de jaren 60 tot dik in de 80 dus waar hebben we het over?
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:11 schreef JOOD het volgende:
Je hoort me nooit zeuren over off topic, maar dit gaat wel ver mannen..

Nogmaals: Llorente of Nani opties voor Ajax?
Haha idd Jood het is een voetbal forum
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Mensen stemmen zonder dat ze daadwerkelijk weten waar ze op stemmen. Daar wordt gewoon gestemd onder valse voorwenselen...
en ze zijn gewaarschuwd door mensen die er wel verstand van hebben en dat hebben ze als onzin en bangmakerij bestempeld.

Ik vind het niet zo slim van mensen die er geen verstand van hebben, het beter te weten dan mensen die er wel verstand van hebben.

Maar ja zo werkt democratie. Hoe meer domme mensen er zijn hoe meer domme dingen worden gedaan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:15 schreef riveco het volgende:

[..]

Haha idd Jood het is een voetbal forum
Dit is toch een forum dat gaat over geruchten. Het gerucht gaat dat Engeland er slechter van word als ze uit de EU gaan. En wie daar de slachtoffer van is en wie daar de dader van is.

Overigens kan dit ook voor het voetbal veel veranderen.
Als je kijkt naar de Russische en Oekranische competitie heeft de politieke en economische situatie het voetbal een stuk minder aantrekkelijk gemaakt in die landen.

Dus is het wel degelijk van belang om het hier over te hebben.
Je kan moeilijk zeggen dat de economische veranderingen geen gevolgen gaat hebben voor het voetbal.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 15:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Overigens zijn in 2001 en daarna nog wel meer dingen gebeurd waardoor leven duurder is geworden.

Als je kijkt naar hoeveel geld de oorlog in Irak heeft gekost en hoeveel dat heeft opgeleverd? Dan is dit een klassiek voorbeeld van weggegooid geld.

Als je kijkt hoeveel geld het gekost heeft vanwege terreuraanslagen en de dreiging daarvan.

Als je kijkt hoeveel geld naar Afrika gaat en er vervolgens niets mee gebeurd.

Dat de Euro en de Eu niet goed heeft gefunctioneerd of nog steeds niet doet, daar ben ik het mee eens. Maar er zijn wel meerdere dingen die niet goed functioneren en enorm veel geld hebben gekost.
Ik vind het gelul dat de Euro en de EU niet zouden functioneren. Zowel mijn ouders, mijn schoonuders, mijn zwagers, schoonzusjes zus en mijn vrouw met ikzelf zijn er in daadwerkelijke koopkracht gewoon flink op vooruit gegaan..En onze banen varieren van eigen bedrijven tot juridisch medewerker bij de IND, tot binnenvaartschipper, tot loonwerker..

Heel veel mensen leven alleen bij de hoop dat de overheid hun uit alle shit haalt waar ze zichzelf in gewerkt hebben..

Ik las hier net een verhaal dat iemand een goede baan had zonder opleiding, ik mag toch aannemen dat die persoon begrijpt dat als dat bedrijf omflikkert of reorganiseerd, dat hij zichzelf de schuld moete geven van het feot dat ie minder gaat verdienen en dat vergelijkbare banen er gewoon niet zijn.. Hij had dat ook voor kunnen zijn en zelf bedenken dat ie een opleiding nodig zou hebben..

Mensen die geen werk hebben, dat kan tot een bepaalde hoogte, maar als je gezond bent doet de leeftijd er niet toe, als je wil kan je werken, doe je dat niet ben je gewoon een uitkeringstrekker en niks beter dan alles wat die mensen zelf waarschijnlijk veroordelen..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:13 schreef riveco het volgende:

[..]

Je bent met voetbal concreter als over de welvaart die de EU ons gebracht heeft, de beste jaren van Nederland waren de jaren 60 tot dik in de 80 dus waar hebben we het over?
Het kapitalisme vierde in die tijd zijn hoogtijdagen, maar twee keer een verschillende olie crisis van de jaren zeventig vergeten? De gewone man werd in die tijd niet veel rijker, dat gold wel in de jaren na de toetreding tot de EU..

Ook de crisis van de jaren 80 vergeten?

Ik zeg niet dat alles nu beter is of was, maar doen alsof alles nu kommer en kwijl is slaat nergens op..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

en ze zijn gewaarschuwd door mensen die er wel verstand van hebben en dat hebben ze als onzin en bangmakerij bestempeld.

Ik vind het niet zo slim van mensen die er geen verstand van hebben, het beter te weten dan mensen die er wel verstand van hebben.

Maar ja zo werkt democratie. Hoe meer domme mensen er zijn hoe meer domme dingen worden gedaan.
Nee hoor, de mensen die er wel verstand van hadden waren juist verdeeld. Jij geeft ook alleen jouw visie, zoals ik die van mij geef, ik ga er voor het gemak even vanuit dat we beiden niet achterlijk zijn..

Wel schreinend hoe jij het woordje dom gebruik. Die mensen zijn namelijk niet allemaal dom, heel veel hebben gewoon geen tijd en energie om zich erin te verdiepen en volgende de meute..
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het gelul dat de Euro en de EU niet zouden functioneren. Zowel mijn ouders, mijn schoonuders, mijn zwagers, schoonzusjes zus en mijn vrouw met ikzelf zijn er in daadwerkelijke koopkracht gewoon flink op vooruit gegaan..En onze banen varieren van eigen bedrijven tot juridisch medewerker bij de IND, tot binnenvaartschipper, tot loonwerker..

Heel veel mensen leven alleen bij de hoop dat de overheid hun uit alle shit haalt waar ze zichzelf in gewerkt hebben..

Ik las hier net een verhaal dat iemand een goede baan had zonder opleiding, ik mag toch aannemen dat die persoon begrijpt dat als dat bedrijf omflikkert of reorganiseerd, dat hij zichzelf de schuld moete geven van het feot dat ie minder gaat verdienen en dat vergelijkbare banen er gewoon niet zijn.. Hij had dat ook voor kunnen zijn en zelf bedenken dat ie een opleiding nodig zou hebben..

Mensen die geen werk hebben, dat kan tot een bepaalde hoogte, maar als je gezond bent doet de leeftijd er niet toe, als je wil kan je werken, doe je dat niet ben je gewoon een uitkeringstrekker en niks beter dan alles wat die mensen zelf waarschijnlijk veroordelen..
Nu is het even tijd om je te gaan schamen Remco, een hoop mensen zijn dr baan kwijtgeraakt omdat een multinational uit Frankrijk of Duitsland de firma over hebben genomen ( kijk even naar de KLM ) en als die willen dat het werk weer naar eigenland gaat of iets dergelijks ben je gewoon de sjaak. Dat jou familie meer heeft te besteden komt dan ook door de positie die ze hebben, maar vraag je eens af of die er niet had geweest zonder de EU ( en ik heb het wel over de tijd na het verdrag van Maastricht 1993 )waar de EU nu op gebaseerd is. En ook moet ik je tegen spreken dat ouderen werk kunnen vinden ( de grootste onzin ) En voor als je het nog niet wist, vroeger leerde men niet zo lang door als nu en werd er ook niet om gevraagd, dus als je ergens goed in was kon je tot je dood daar werken. Nu is iedereen een nummer en als je iets doet wat niet in de baas zijn straatje past ben je gewoon de lul.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Het kapitalisme vierde in die tijd zijn hoogtijdagen, maar twee keer een verschillende olie crisis van de jaren zeventig vergeten? De gewone man werd in die tijd niet veel rijker, dat gold wel in de jaren na de toetreding tot de EU..

Ook de crisis van de jaren 80 vergeten?

Ik zeg niet dat alles nu beter is of was, maar doen alsof alles nu kommer en kwijl is slaat nergens op..
Volgens mijn zijn we die olie crisis ook te boven gekomen? Maar dat was volgens mijn niet iets waar de EU ook maar iets aan kon doen. En als je ziet hoeveel mensen er nu onder de armoegrens zitten is het gewoon ene klere zooi, Bij ons staan de mensen momenteel 8 jaar op de lijst om een huis te krijgen, en wat er binnen komt gaat voor, en daar is opeens geld genoeg om huizen in te richten en al die zooi, ja dat noem ik kommer en kwijl. Maar ja jij steunt Rutte omdat je het zo goed hebt denk ik haha. Als je het zo goed hebt moet je eens stil gaan staan bij mensen die het minder hebben, en niet dom gaan roepen dat ze dat zelf doen.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, de mensen die er wel verstand van hadden waren juist verdeeld. Jij geeft ook alleen jouw visie, zoals ik die van mij geef, ik ga er voor het gemak even vanuit dat we beiden niet achterlijk zijn..

Wel schreinend hoe jij het woordje dom gebruik. Die mensen zijn namelijk niet allemaal dom, heel veel hebben gewoon geen tijd en energie om zich erin te verdiepen en volgende de meute..
Ik weet niet of jij je er wel in verdiept, ik vroeg eerder om voorbeelden van welvaart die de EU ons heeft gebracht, maar zie alleen dingen die niets met de EU te maken hebben gehad. Dus als je er wat dieper op in wilt gaan graag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind het gelul dat de Euro en de EU niet zouden functioneren. Zowel mijn ouders, mijn schoonuders, mijn zwagers, schoonzusjes zus en mijn vrouw met ikzelf zijn er in daadwerkelijke koopkracht gewoon flink op vooruit gegaan..En onze banen varieren van eigen bedrijven tot juridisch medewerker bij de IND, tot binnenvaartschipper, tot loonwerker..

Heel veel mensen leven alleen bij de hoop dat de overheid hun uit alle shit haalt waar ze zichzelf in gewerkt hebben..

Ik las hier net een verhaal dat iemand een goede baan had zonder opleiding, ik mag toch aannemen dat die persoon begrijpt dat als dat bedrijf omflikkert of reorganiseerd, dat hij zichzelf de schuld moete geven van het feot dat ie minder gaat verdienen en dat vergelijkbare banen er gewoon niet zijn.. Hij had dat ook voor kunnen zijn en zelf bedenken dat ie een opleiding nodig zou hebben..

Mensen die geen werk hebben, dat kan tot een bepaalde hoogte, maar als je gezond bent doet de leeftijd er niet toe, als je wil kan je werken, doe je dat niet ben je gewoon een uitkeringstrekker en niks beter dan alles wat die mensen zelf waarschijnlijk veroordelen..
Er zijn natuurlijk zaken die goed zijn aan de Euro en aan de EU.
Samenwerken is altijd beter dan ruzie maken.
Stabiliteit is altijd beter dan instabiliteit.

Er zijn natuurlijk zaken die niet goed zijn aan de Euro en aan de EU.

De een kan de ander niet verbloemen, de een kan het niet slechter of beter maken dan de ander.

De EU heeft heel lang goed gewerkt, voornamelijk omdat het een klein groepje landen betrof.
Met een klein groepje landen kan je heel goed samenwerken. Hoe groter de groep word hoe lastiger dat gaat worden. Zeker als het allemaal unaniem moet gebeuren. Je kan mij moeilijk gaan vertellen dat je met 27 of 28 landen 1 beleid kan gaan maken.
Misschien kan dat in Utopia, maar in Brussel kan dat niet.

De intro van de Euro ging prima. Euro was of is een sterke en stabiele munt. Tot dat er naar buiten kwam dat een aantal Euro landen een potje van gebakken hadden. De kenners hadden moeten ingrijpen dat zo'n beleid zoals in Griekenland werd gemaakt, echt niet houdbaar is of was.
Je kan moeilijk beweren dat daar geen fouten zijn gemaakt.

Heel lang er werd er ontkend dat er problemen zijn aan de EU of aan het beleid rond om de Euro. Dat noem ik kop in het zand steken.

Er word ook beweerd dat wegrennen van de problemen een oplossing is van de problemen.
Maar dat is geen oplossing.

Het enige oplossing van de problemen zijn de foute beslissingen terug draaien, daarvoor moet je in de EU blijven om die dingen die niet goed zijn terug te kunnen draaien en het wel goed te doen.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Als ik kijk naar Zwitserland, zit niet in de EU en staat op de 4e plek van de meest gezonde landen van de wereld.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 28 juni 2016 - 17:07   quote  deeplink  
Ik ben het helemaal met riveco eens.....realisme is bij sommige ver te zoeken
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 28 juni 2016 - 17:08   quote  deeplink  
Het gerucht gaat dat feyenoord de komende 18 jaar wel eens een keer kampioen kan gaan worden.

Betrouwbare bron is helaas niet terug te vinden.

Ik stem voor een acute Fexit!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor, de mensen die er wel verstand van hadden waren juist verdeeld. Jij geeft ook alleen jouw visie, zoals ik die van mij geef, ik ga er voor het gemak even vanuit dat we beiden niet achterlijk zijn..

Wel schreinend hoe jij het woordje dom gebruik. Die mensen zijn namelijk niet allemaal dom, heel veel hebben gewoon geen tijd en energie om zich erin te verdiepen en volgende de meute..
Als je kijkt naar stemgedrag van de mensen en kijkt naar hun opleidingsniveau dan waren de hoger opgeleiden tegen een brexit en de mensen die voor brexit zijn minder goed opgeleid.

Als je kijkt naar de mensen die advies hebben gegeven, dan zitten er ook mensen tussen die er persoonlijk belang bij hebben bij een brexit of om juist te blijven bij de EU. Persoonlijke motivatie om mensen te overtuigen om voor een brexit te stemmen of om juist tegen de brexit te stemmen.

Dus kan ik het mij heel goed voorstellen dat het lastig is om politici te vertrouwen, als je ze überhaupt kan vertrouwen.

Dus misschien is het woordje dom niet heel goed gekozen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 28 juni 2016 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:08 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Het gerucht gaat dat feyenoord de komende 18 jaar wel eens een keer kampioen kan gaan worden.

Betrouwbare bron is helaas niet terug te vinden.

Ik stem voor een acute Fexit!
Hahahaahaha.....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 28 juni 2016 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:10 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahaahaha.....
Gappie!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:05 schreef riveco het volgende:
Als ik kijk naar Zwitserland, zit niet in de EU en staat op de 4e plek van de meest gezonde landen van de wereld.
Als je wilt kijken naar Zwitserland dan moet je de relatie tussen Zwitserland en de Eu bekijken. Zwitserland zit dan wel niet in de EU en betaalt niet aan de EU.
Ze hebben dan ook wel geen stemrecht in de EU, ze kunnen het beleid niet aanpassen.

Maar ze nemen wel het beleid over qua Europese wetgeving.

Zo was het op TV en zo is het ook te lezen op internet.

Dus het probleem zit hem niet in de wetgeving van Europa want daar zit het verschil niet in tussen ons en Zwitserland. Het verschil zit hem in de wetgeving die door landelijke overheid is gemaakt.
Eide
 Eide - dinsdag 28 juni 2016 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:05 schreef riveco het volgende:
Als ik kijk naar Zwitserland, zit niet in de EU en staat op de 4e plek van de meest gezonde landen van de wereld.
Slecht voorbeeld omdat Zwitserland van neutraliteit een handelsmonopolie heeft gemaakt, met name in de bankwereld. In diezelfde wereld ligt Zwitserland ook onder een hele kritische loep omdat Zwitserland ook heel veel uithaald waar je ethisch je vraagtekens bij mag zetten.

Punt is echter dat je economieën op sterke en zwakke punten moeten beoordelen en niet zomaar landen kan vergelijken. Dat is appels en peren. Nederland is in hoge mate afhankelijk van het buitenland en met name Europa. Daarom zaten wij in de originele groep die de EEU heeft opgericht. Daarom is een sterk en welvarend Europa waar er minimale obstakels zijn in de handel van essentieel belang voor Nederlanders.

De vorm waarin dat gebeurt geeft ruimte voor discussie. Maar Nederland is in ieder geval niet gebaat bij een Europa wat als een lappendeken verdeeld is en waar elk land andere handels-, vervoers-, en persoonsregels hanteerd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1011009