BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld omdat Zwitserland van neutraliteit een handelsmonopolie heeft gemaakt, met name in de bankwereld. In diezelfde wereld ligt Zwitserland ook onder een hele kritische loep omdat Zwitserland ook heel veel uithaald waar je ethisch je vraagtekens bij mag zetten.

Punt is echter dat je economieën op sterke en zwakke punten moeten beoordelen en niet zomaar landen kan vergelijken. Dat is appels en peren. Nederland is in hoge mate afhankelijk van het buitenland en met name Europa. Daarom zaten wij in de originele groep die de EEU heeft opgericht. Daarom is een sterk en welvarend Europa waar er minimale obstakels zijn in de handel van essentieel belang voor Nederlanders.

De vorm waarin dat gebeurt geeft ruimte voor discussie. Maar Nederland is in ieder geval niet gebaat bij een Europa wat als een lappendeken verdeeld is en waar elk land andere handels-, vervoers-, en persoonsregels hanteerd.
Het gaat ook over de EU van na 93 verdrag van Maastricht, daar ging het fout en fouten zijn er om hersteld te worden. Het is alleen altijd te laat, eerst moeten ze wakker geschud worden en dat is nu gebeurd. Maar aan dit EU heb je geen bal.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 17:48   quote  deeplink  
Maar Eide ik zie niet in waarom Zwitserland niet als vergelijk mag worden genomen en onder de loep liggen zegt niets, want dat krijgt iedereen die zn kop boven het maaiveld uitsteekt en vraagtekens mogen er zijn, maar als ze niks kunnen vinden is dat dus niet relevant.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:49 schreef riveco het volgende:

[..]

Nu is het even tijd om je te gaan schamen Remco, een hoop mensen zijn dr baan kwijtgeraakt omdat een multinational uit Frankrijk of Duitsland de firma over hebben genomen ( kijk even naar de KLM ) en als die willen dat het werk weer naar eigenland gaat of iets dergelijks ben je gewoon de sjaak. Dat jou familie meer heeft te besteden komt dan ook door de positie die ze hebben, maar vraag je eens af of die er niet had geweest zonder de EU ( en ik heb het wel over de tijd na het verdrag van Maastricht 1993 )waar de EU nu op gebaseerd is. En ook moet ik je tegen spreken dat ouderen werk kunnen vinden ( de grootste onzin ) En voor als je het nog niet wist, vroeger leerde men niet zo lang door als nu en werd er ook niet om gevraagd, dus als je ergens goed in was kon je tot je dood daar werken. Nu is iedereen een nummer en als je iets doet wat niet in de baas zijn straatje past ben je gewoon de lul.
Ik schaam me helemaal nergens voor, sterker nog, ik sta er voor de volle 100% achter, of denk je dat ik het per ongeluk post..

Grappig dat je KLM er trouwens bij haalt, mijn schoonzusje is stewardess voor KLM en haar man is leidinggevende bij de KLM over een van de bevrachting afdelingen, beiden zijn gewoon netjes aan het werk, weet je waarom?? Omdat ze daar zelf voor gezorgd hebben en niet als een of ander kansloos schoothondje zijn gaan klagen over de werkgever of de overheid..

Mijn fammilie heeft niet iets meer te besteden als andere mensen in vergelijkbare functies. De gehel koopkracht is in Nederland door de EU gigantisch toegenomen..

En inderdaad was het vroeger zoals je zelf al aangeeft, maar nu niet meer en je moet met je tijd mee, doe je dat niet ben je bij voorbaat kansloos..

Daarnaast was je ook vroeger de lul als je niet in het straatje past van je baas, nooit anders geweest..

Gemiddeld is 25% van de ouderen boven de 50 weer aan het werk binnen een half jaar, dat zou per saldo betekenen dat je binnen twee jaar altijd weer werk moet kunnen vinden, en natuurlijk zijn er uitzonderingen waar dat niet voor op gaat..

Maar mensen zijn verwend, en nemen geen genoegen met een mindere baan dan dat ze nu hebben, dikke vette bullshit, gewoon aan het werk met je donder en bijdragen aan de maatschappij..
Het is volkomen gelul dat je een nummer bent
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:55 schreef riveco het volgende:

[..]

Volgens mijn zijn we die olie crisis ook te boven gekomen? Maar dat was volgens mijn niet iets waar de EU ook maar iets aan kon doen. En als je ziet hoeveel mensen er nu onder de armoegrens zitten is het gewoon ene klere zooi, Bij ons staan de mensen momenteel 8 jaar op de lijst om een huis te krijgen, en wat er binnen komt gaat voor, en daar is opeens geld genoeg om huizen in te richten en al die zooi, ja dat noem ik kommer en kwijl. Maar ja jij steunt Rutte omdat je het zo goed hebt denk ik haha. Als je het zo goed hebt moet je eens stil gaan staan bij mensen die het minder hebben, en niet dom gaan roepen dat ze dat zelf doen.
Ik zeg ook niet dat de EU dat had kunnen voorkomen, als dat zo overkomt is dat mijn fout, maar jij stelt dat dit de beste jaren waren, terwijl er ook toen diverse keren een crisis is geweest, niet meer dan dat..

Dat er zaken zijn die in Nederland beter georganiseerd kunnen en moeten worden staat buiten kijf, dat is heel de discussie ook niet..

Ik zeg enkel dat mensen meer invloed op hun eigen leven hebben dan dat ze doen voorkomen, dat geld in zeker 80% van de armoede gevallen..

Neem onze bouwtak..

Er komt een moeder zijn zoon brengen om bij ons te komen werken, mevrouw zit in de bijstand en roept dat zoonlief maar eens wat moet gaan doen.. Vervolgens krijgt hij een baan aangeboden om te gaan sjouwen in de steigerbouw. Die neemt hij niet aan omdat hij het te zwaar vind en moeder lief kan dat nog begrijpen ook..
En hup ze gaan weer naar huis en teren op een uitkering.. En nee dit is niet een eenmalig voorbeeld.. Dit komt bij ons bijna wekelijks wel voor..

Wil je een lijstje hebben met mensen die niet bij ons voor het minimum loon aan het werk willen omdat de uitkering die ze krijgen hoger is??
Maar waarom zou ik meer willen betalen voor een stuk uitschot dat helemaal niet wil werken??

En dan moet ik me gaan schamen om deze mening???
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:58 schreef riveco het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij je er wel in verdiept, ik vroeg eerder om voorbeelden van welvaart die de EU ons heeft gebracht, maar zie alleen dingen die niets met de EU te maken hebben gehad. Dus als je er wat dieper op in wilt gaan graag.
Jij vind dat die dingen niet met de EU te maken hebben gehad, ik vind van wel..
Ik vind dat wij ons volledige welvaart aan de EU te danken is, en daar hebben we als Nederland een groot positief aandeel in gehad.

Je eerste opmerking zorgt er trouwens voor dat ik verder geen behoefte heb aan dit gesprek.

Ik dacht namelijk met iemand te maken te hebben die een ander wel gewoon normaal behandeld, dit soort opmerkingen wijst op het tegendeel..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als je kijkt naar stemgedrag van de mensen en kijkt naar hun opleidingsniveau dan waren de hoger opgeleiden tegen een brexit en de mensen die voor brexit zijn minder goed opgeleid.

Als je kijkt naar de mensen die advies hebben gegeven, dan zitten er ook mensen tussen die er persoonlijk belang bij hebben bij een brexit of om juist te blijven bij de EU. Persoonlijke motivatie om mensen te overtuigen om voor een brexit te stemmen of om juist tegen de brexit te stemmen.

Dus kan ik het mij heel goed voorstellen dat het lastig is om politici te vertrouwen, als je ze überhaupt kan vertrouwen.

Dus misschien is het woordje dom niet heel goed gekozen.
Alle mensen die hebben bijgedragen aan de campagne bij beide kampen zijn hoog opgeleid, dat mensen verkeerde keuzes maken gebeurt alle dagen, vaak zoals ik al aangaf zonder de juiste informatie te hebben.. En op basis van het "iemand wel leuk vinden"..

Daarnaast is de gehele politiek niet te vertrouwen, waar dan ook ter wereld..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:48 schreef riveco het volgende:
Maar Eide ik zie niet in waarom Zwitserland niet als vergelijk mag worden genomen en onder de loep liggen zegt niets, want dat krijgt iedereen die zn kop boven het maaiveld uitsteekt en vraagtekens mogen er zijn, maar als ze niks kunnen vinden is dat dus niet relevant.
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Het maakt wel degelijk iets uit, want zeker in het bankwezen is gevoel vaak belangrijker dan harde feiten.. En het positieve gevoel rondom Zwitserland is langzaam aan wel aan het afbrokkelen..
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schaam me helemaal nergens voor, sterker nog, ik sta er voor de volle 100% achter, of denk je dat ik het per ongeluk post..

Grappig dat je KLM er trouwens bij haalt, mijn schoonzusje is stewardess voor KLM en haar man is leidinggevende bij de KLM over een van de bevrachting afdelingen, beiden zijn gewoon netjes aan het werk, weet je waarom?? Omdat ze daar zelf voor gezorgd hebben en niet als een of ander kansloos schoothondje zijn gaan klagen over de werkgever of de overheid..

Mijn fammilie heeft niet iets meer te besteden als andere mensen in vergelijkbare functies. De gehel koopkracht is in Nederland door de EU gigantisch toegenomen..

En inderdaad was het vroeger zoals je zelf al aangeeft, maar nu niet meer en je moet met je tijd mee, doe je dat niet ben je bij voorbaat kansloos..

Daarnaast was je ook vroeger de lul als je niet in het straatje past van je baas, nooit anders geweest..

Gemiddeld is 25% van de ouderen boven de 50 weer aan het werk binnen een half jaar, dat zou per saldo betekenen dat je binnen twee jaar altijd weer werk moet kunnen vinden, en natuurlijk zijn er uitzonderingen waar dat niet voor op gaat..

Maar mensen zijn verwend, en nemen geen genoegen met een mindere baan dan dat ze nu hebben, dikke vette bullshit, gewoon aan het werk met je donder en bijdragen aan de maatschappij..
Het is volkomen gelul dat je een nummer bent
Nou het laatste wat ik er over zeg is dit, je praat zonder enige ervaring in deze. Je kijkt naar jou familie die hoge banen hebben en niet naar de gemiddelde Nederlander, verder weet ik uit ervaring dat 88% van de mensen boven de 50 en lager opgeleid niet meer aan het werk komen. Over voetbal wil ik graag met je praten, daarin zit meestal wel iets van waarheid in, maar jij kan niet zien wat de ander doet om een baan te krijgen, er zijn zelfs mensen die plegen zelfmoord omdat ze niet meer aan de slag komen. Als ik je taal gebruik ziet ben jij niet zo erg hoog in functie, want bullshit en gelul in een discussie is nergens voor nodig. En als je in een bedrijf werkt met veel mensen ben je wel degelijk een nummer, zo erg zelfs dat iemand z'n baas tegen komt en hij nog niet eens weet hoe hij heet. Maar ik ben klaar met deze discussie als het weer over voetbal gaat zie je me vanzelf weer verschijnen ( ik ben nu maar even de wijste )
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de EU dat had kunnen voorkomen, als dat zo overkomt is dat mijn fout, maar jij stelt dat dit de beste jaren waren, terwijl er ook toen diverse keren een crisis is geweest, niet meer dan dat..

Dat er zaken zijn die in Nederland beter georganiseerd kunnen en moeten worden staat buiten kijf, dat is heel de discussie ook niet..

Ik zeg enkel dat mensen meer invloed op hun eigen leven hebben dan dat ze doen voorkomen, dat geld in zeker 80% van de armoede gevallen..

Neem onze bouwtak..

Er komt een moeder zijn zoon brengen om bij ons te komen werken, mevrouw zit in de bijstand en roept dat zoonlief maar eens wat moet gaan doen.. Vervolgens krijgt hij een baan aangeboden om te gaan sjouwen in de steigerbouw. Die neemt hij niet aan omdat hij het te zwaar vind en moeder lief kan dat nog begrijpen ook..
En hup ze gaan weer naar huis en teren op een uitkering.. En nee dit is niet een eenmalig voorbeeld.. Dit komt bij ons bijna wekelijks wel voor..

Wil je een lijstje hebben met mensen die niet bij ons voor het minimum loon aan het werk willen omdat de uitkering die ze krijgen hoger is??
Maar waarom zou ik meer willen betalen voor een stuk uitschot dat helemaal niet wil werken??

En dan moet ik me gaan schamen om deze mening???
Dat is de generatie. klaar nu stop ik echt haha
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij vind dat die dingen niet met de EU te maken hebben gehad, ik vind van wel..
Ik vind dat wij ons volledige welvaart aan de EU te danken is, en daar hebben we als Nederland een groot positief aandeel in gehad.

Je eerste opmerking zorgt er trouwens voor dat ik verder geen behoefte heb aan dit gesprek.

Ik dacht namelijk met iemand te maken te hebben die een ander wel gewoon normaal behandeld, dit soort opmerkingen wijst op het tegendeel..
Mijn eerste opmerking? Als ik je niet normaal behandeld heb bied ik bij deze mijn excuus aan want dat is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest. Ik laat iedereen graag in zijn waarde, dus over een ander onderwerp ga ik graag weer met je in gesprek.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 20:04   quote  deeplink  
Uiteindelijk is alles gebasseerd op een mening en gevoel. Hele harde feiten zijn er eigenlijk niet, zowel positief als negatief, want wie zegt dat het ene positieve ding niet gebeurt was buiten de EU, of het negatieve niet ook gewoon gebeurd was buiten de EU.

Wat mijn persoonlijk tegen de borst stoot binnen de EU, is dat er nog nooit een sluitende begroting is geweest in de rekenkamer van Brussel, ieder jaar weer miljarden tekorten, in mijn optiek bewijst dat gewoon het plegen van Fraude op grote schaal. Maar datzelfde geld voor de landen zelf..

Wat ik fijn vind aan de EU zijn de open grenzen, je kan gaan en staan waar je wil, je kan werken en studeren waar je wilt.
Een ander positief ding wat ik aan de EU wijdt, is de groei in BNP, onze export is extreem belangrijk..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 20:00 schreef riveco het volgende:

[..]

Mijn eerste opmerking? Als ik je niet normaal behandeld heb bied ik bij deze mijn excuus aan want dat is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest. Ik laat iedereen graag in zijn waarde, dus over een ander onderwerp ga ik graag weer met je in gesprek.
Geen probleem dan, kwam slecht over, zeker over dit soort gevoelige onderwerpen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Alle mensen die hebben bijgedragen aan de campagne bij beide kampen zijn hoog opgeleid, dat mensen verkeerde keuzes maken gebeurt alle dagen, vaak zoals ik al aangaf zonder de juiste informatie te hebben.. En op basis van het "iemand wel leuk vinden"..

Daarnaast is de gehele politiek niet te vertrouwen, waar dan ook ter wereld..
ik ben daarom ook geen voorstander van dat de gewone man of vrouw niet over beleid waar ze geen verstand van hebben.

Dus de gewone man of kan niet de politiek in gaan en het afschaffen van stemmen.

Een vrouw die nog nooit in het leger heeft gezeten, baas word van het leger ik vind het vreemd dat dat kan.

Ik vind het vreemd dat iemand Minister van financiën kan worden zonder economie te hebben gestudeerd. Iemand die geen rechten heeft gestudeerd baas kan worden Justitie.

Henk kamp, 4x minister geweest op verschillende ministeries, het kan toch nooit zo zijn dat hij alle 4 de terreinen verstand van zaken heeft. Van infrastructuur tot defensie tot nu economische zaken.

Democratie is een mooi idealistische beeld. Het werkt enkel als iedereen gelijk aan elkaar zou zijn. Dat elke verschil tussen mensen niet meer zouden bestaan, zodat er geen groepen mensen niet meer tegen elkaar kunnen worden opgezet. Waardoor iedereen gelijk aan elkaar is. Maar dat is niet zo en dat gaat ook nooit gebeuren. Ten 1ste is er verschil tussen man en vrouw. Ten 2de tussen culturen. Ten 3de is er verschil tussen intelligentie niveaus.
Ten 4de verschil in vermogen.

Daarom pleit ik voor het afschaffen van de democratie en het invoeren van raad der wijzen.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:55 schreef riveco het volgende:

[..]

Nou het laatste wat ik er over zeg is dit, je praat zonder enige ervaring in deze. Je kijkt naar jou familie die hoge banen hebben en niet naar de gemiddelde Nederlander, verder weet ik uit ervaring dat 88% van de mensen boven de 50 en lager opgeleid niet meer aan het werk komen. Over voetbal wil ik graag met je praten, daarin zit meestal wel iets van waarheid in, maar jij kan niet zien wat de ander doet om een baan te krijgen, er zijn zelfs mensen die plegen zelfmoord omdat ze niet meer aan de slag komen. Als ik je taal gebruik ziet ben jij niet zo erg hoog in functie, want bullshit en gelul in een discussie is nergens voor nodig. En als je in een bedrijf werkt met veel mensen ben je wel degelijk een nummer, zo erg zelfs dat iemand z'n baas tegen komt en hij nog niet eens weet hoe hij heet. Maar ik ben klaar met deze discussie als het weer over voetbal gaat zie je me vanzelf weer verschijnen ( ik ben nu maar even de wijste )
Ik begrijp niet zo goed waarom je dit laatste nu post..Volgens mij is er niets aan de hand en hebben we een gezonde discussie..

Ik praat juist uit ervaring, zoals je hebt kunnen lezen variëren de banen in mijn familie juist heel erg..
Ik heb zelf een prima functie, geef leiding aan een varierend aantal mensen in de bouw en wij zijn wel een groeiende onderneming in deze branche waar veel ondernemingen dat niet voor elkaar krijgen, zowel in omzet als winst..

De woorden die ik net gebruikte zijn ook totaal niet aan jou gericht, zeker niet de bedoeling... Ik wordt gewoon erg kwaad als ik denk an dat type mens wat onze gemeenschappelijke hulp gewoon niet nodig heeft, zij hebben het gewoon veel te gemakkelijk..

En geloof me, ik heb de laatste paar jaar het nodige meegemaakt in mijn leven, hele diepe dalen en regelmatig opgevolgd door een nog veel dieper dal, varierend van overlijdens gevallen op veel te jonge leeftijd, tot diverse kanker gevallen, ontslagen, een bijna faillissement, het mislukken van een eigen bedrijf door het niet nakomen van financiele afspraken door een "goede vriend"..
Maar als ik 1 ding heb geleerd in de laatste jaren.. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk, en niemand anders..
remco k
 remco k - dinsdag 28 juni 2016 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 20:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik ben daarom ook geen voorstander van dat de gewone man of vrouw niet over beleid waar ze geen verstand van hebben.

Dus de gewone man of kan niet de politiek in gaan en het afschaffen van stemmen.

Een vrouw die nog nooit in het leger heeft gezeten, baas word van het leger ik vind het vreemd dat dat kan.

Ik vind het vreemd dat iemand Minister van financiën kan worden zonder economie te hebben gestudeerd. Iemand die geen rechten heeft gestudeerd baas kan worden Justitie.

Henk kamp, 4x minister geweest op verschillende ministeries, het kan toch nooit zo zijn dat hij alle 4 de terreinen verstand van zaken heeft. Van infrastructuur tot defensie tot nu economische zaken.

Democratie is een mooi idealistische beeld. Het werkt enkel als iedereen gelijk aan elkaar zou zijn. Dat elke verschil tussen mensen niet meer zouden bestaan, zodat er geen groepen mensen niet meer tegen elkaar kunnen worden opgezet. Waardoor iedereen gelijk aan elkaar is. Maar dat is niet zo en dat gaat ook nooit gebeuren. Ten 1ste is er verschil tussen man en vrouw. Ten 2de tussen culturen. Ten 3de is er verschil tussen intelligentie niveaus.
Ten 4de verschil in vermogen.

Daarom pleit ik voor het afschaffen van de democratie en het invoeren van raad der wijzen.
Het werkt juist fantastisch doordat iedereen wat stemrecht gelijk is. Wat jij stelt heeft flink wat fascistische trekjes, en ik wil me daar graag van distantiëren..

Juist door die 4 verschillen die je opnoemt komt men tot het meest realistische beleid waar iedereen bij gebaat kan zijn..

Want geef mij 1 reden waarom een hoog opgeleid persoon betere beslissingen kan nemen voor deze wereld dan een minder opgeleid iemand, wie zegt dat die persoon de goede beslissing maakt.. De wereld is namelijk al honderden jaren in handen van de hoog opgeleiden die beslissingen willen nemen, en god wat maken die er een verschrikkelijke bende van, dus welke meerwaarde geeft dat

Zet een directie lid op een bouw plaats, en laat hem een beslissing nemen over hoe de steigers gebouwd moeten worden.. Wedden dat niemand er iets aan heeft??

Eigenlijk weet ik ook echt waarom ik verder schreef.. Echt een schandalige manier van jezelf boven de rest stellen..

Want wees eens eerlijk.. Tot welke groep acht jij jezelf?? Tot de groep die de beslissingen mogen nemen, of de groep die maar gewoon moet volgen..

Die keer raden waar ik je zou plaatsen.. En het is niet 1 van deze groepen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juni 2016 door remco k --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 28 juni 2016 - 20:57   quote  deeplink  
Volgens mij zitten jullie hier te discussiëren over een onderwerp wat hier niet ter discussie staat, zoek een ander topic op of maak er een aan aub...
Eide
 Eide - dinsdag 28 juni 2016 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 17:48 schreef riveco het volgende:
Maar Eide ik zie niet in waarom Zwitserland niet als vergelijk mag worden genomen en onder de loep liggen zegt niets, want dat krijgt iedereen die zn kop boven het maaiveld uitsteekt en vraagtekens mogen er zijn, maar als ze niks kunnen vinden is dat dus niet relevant.
Hou toch op, wat en calimero gedoe. Juist iets positiefs over de EU schrijven leidt tot rare reacties. Lees maar even wat Peterhs eerder even de wereld inslingerde over Remco. Als je een erlijke en inhoudelijk relevante discussie wil voeren mag je ook best kritisch op jouw eigen standpunt zijn.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 21:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Hou toch op, wat en calimero gedoe. Juist iets positiefs over de EU schrijven leidt tot rare reacties. Lees maar even wat Peterhs eerder even de wereld inslingerde over Remco. Als je een erlijke en inhoudelijk relevante discussie wil voeren mag je ook best kritisch op jouw eigen standpunt zijn.
http://www.50plusser.nl/?page=magazine&p=artikelen&article_id=6598#.V3LTD49OJ9D
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 20:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Het werkt juist fantastisch doordat iedereen wat stemrecht gelijk is. Wat jij stelt heeft flink wat fascistische trekjes, en ik wil me daar graag van distantiëren..

Juist door die 4 verschillen die je opnoemt komt men tot het meest realistische beleid waar iedereen bij gebaat kan zijn..

Want geef mij 1 reden waarom een hoog opgeleid persoon betere beslissingen kan nemen voor deze wereld dan een minder opgeleid iemand, wie zegt dat die persoon de goede beslissing maakt.. De wereld is namelijk al honderden jaren in handen van de hoog opgeleiden die beslissingen willen nemen, en god wat maken die er een verschrikkelijke bende van, dus welke meerwaarde geeft dat

Zet een directie lid op een bouw plaats, en laat hem een beslissing nemen over hoe de steigers gebouwd moeten worden.. Wedden dat niemand er iets aan heeft??

Eigenlijk weet ik ook echt waarom ik verder schreef.. Echt een schandalige manier van jezelf boven de rest stellen..

Want wees eens eerlijk.. Tot welke groep acht jij jezelf?? Tot de groep die de beslissingen mogen nemen, of de groep die maar gewoon moet volgen..

Die keer raden waar ik je zou plaatsen.. En het is niet 1 van deze groepen..
de definitie van democratie is dat de meerderheid beslist. Als de meerderheid beslist dat de minderheid op moet rotten, desnoods met geweld dan is dat fantastisch? over fascisme gesproken. Als de meerderheid beslist dat het geld niet eerlijk word verdeeld dan word het geld niet eerlijk verdeeld. Als de meerderheid beslist dat een bepaalde bevolkingsgroep meer belasting moet betalen dan de ander, is dat fantastisch? Wat jij fantastisch vind ligt eraan of je bij de meerderheid hoort of niet. Om toch in voetbal termen te blijven praten, als 17 clubs unaniem besluiten om wat voor reden Ajax uit de competitie te zetten, dan vind jij dat fantastisch, ook als de reden niet bestaat?

Als de meerderheid beslist dat iedereen er niet bij gebaat is dan is er niet iedereen bij gebaat. Zo bestaat in Irak volgens de westerse normen democratie, waar is besloten om de andere bevolkingsgroep te kleineren, als straf voor wat Saddam eerder heeft gedaan. Nadat de burgeroorlog uitbrak is de toon van de regering in Bagdad door westerse landen gematigd. Niet doordat de bevolking dat wil.
Zo heb je ook Soedan, waar je een noordelijk Islamitische deel had en een zuidelijk christelijk deel. Het aantal inwoners was niet eerlijk verdeeld en het Islamitisch deel drong met behulp van democratie hun wil op. Zuidelijk deel pikte dat op een gegeven moment niet en scheiden zich af van het noorden.
Zo word nu Schotland gedwongen door de Engelse bevolking ook afstand te doen van Eu terwijl ze dat niet willen.

wie zegt dat de politici een hoge opleiding hebben en verstand van zaken hebben?
Wat dat betwijfel ik namelijk ten zeerste gezien het beleid dat ze maken.
Water bij de wijn doen betekend niet altijd dat kwaliteit van de wijn er op vooruit gaat.

Over de directie lid gesproken. Een goede directie lid is pas goede als uit het veld komt waar hij het over heeft. Dus als een steiger bouwer het schopt tot directie lid, dan weet die directie lid wel hoe een steiger moet worden gebouwd, dus hij heeft verstand van zaken.
Maar jij hebt over mensen die niet uit het werkveld komen maar van buiten af en iets willen zeggen waar ze geen verstand van hebben. Daar ben ik ook geen voorstander van, mensen moeten enkel besluiten over zaken waar ze verstand van hebben.

En ik zeg niet dat mensen geen fouten mogen maken, niemand is alwetend, niemand weet wat goed is en wat fout. De tijd leert men wat goed is en wat fout. Ik stel mijzelf helemaal niet boven de rest uit, ik ben net zo sterveling als ieder ander.

waar ik mij zelf in plaats, waarschijnlijk in een diende rol omdat ik geen rechten of andere zaken heb gestudeerd of in verdiept hebt. Der is namelijk geen ministerie van wat ik doen of heb gedaan.

maar stel ik heb mij bewezen in het leger, dan stijg je binnen het leger naar een hogere positie met meer bevoegdheden. Zo kan je dus stijgen tot een hele hoge rang binnen het leger. Heb je allerhoogste rang binnen het leger dan ben je de baas van het leger, samen met de andere die dezelfde rang hebben.
Omdat je je hebt bewezen die past bij zijn bevoegdheden.

Voorbeeld van het leger kan je ook doen bij het ministerie van Justitie of economische zaken.
riveco
 riveco - dinsdag 28 juni 2016 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 21:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Hou toch op, wat en calimero gedoe. Juist iets positiefs over de EU schrijven leidt tot rare reacties. Lees maar even wat Peterhs eerder even de wereld inslingerde over Remco. Als je een erlijke en inhoudelijk relevante discussie wil voeren mag je ook best kritisch op jouw eigen standpunt zijn.
Sinds wanneer moet ik aan jou vragen of ik het gedeeltelijk met iemand eens ben? In iedere discussie komen onrelevante uitingen boven water, dus kun je niet opeens op je kop gaan staan als jij het er niet mee eens bent. Poehhhh wat een onzin om hier zo verhaal van te maken, over politiek raak je niet uitgepraat. Dus beëindig ik hiermee de in jou ogende onrelavane discussie
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 28 juni 2016 - 22:08   quote  deeplink  
Remco, De directie lid waar jij het over had, die niks weet over hoe je een steiger moet bouwen, is exact hetzelfde over een minister van defensie die niet weet hoe je oorlog moet voeren. Ze komen binnen in een top van het bedrijf/ministerie en gaan beslissen over zaken waar ze nog niet eerder mee van doen hebben gehad.

Zo kan dus een directie lid beslissen hoe je een steiger kan bouwen zonder zelf ooit een steiger te hebben gebouwd. zo kan een ministerie het leger een oorlog insturen wat strategisch niet slim is.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 juni 2016 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 20:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Volgens mij zitten jullie hier te discussiëren over een onderwerp wat hier niet ter discussie staat, zoek een ander topic op of maak er een aan aub...
Eens en helaas heb ik nog een deel gelezen ook..😁
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 28 juni 2016 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 22:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens en helaas heb ik nog een deel gelezen ook..😁
In het begin eventjes.....dat gewauwel hing al snel mijn strot uit.
Politiek is niet aan mij besteed althans niet op een voetbal forum.....heb ik genoeg ellende mee gehad.
Trouwens doe dit lekker in het Ajax Cafe
p111
 p111 - dinsdag 28 juni 2016 - 23:08   quote  deeplink  
klopt dit is gewoon een ander topic als waar het nu voor gebruikt word.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 juni 2016 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

In het begin eventjes.....dat gewauwel hing al snel mijn strot uit.
Politiek is niet aan mij besteed althans niet op een voetbal forum.....heb ik genoeg ellende mee gehad.
Trouwens doe dit lekker in het Ajax Cafe
Politiek ga ik me ook echt niet mee bezig houden nee. Bijna hetzelfde als de media liegen je ook alleen maar voor. Pim Fortuyn was de enige die het nog een beetje boeiend maakte.
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 20:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Volgens mij zitten jullie hier te discussiëren over een onderwerp wat hier niet ter discussie staat, zoek een ander topic op of maak er een aan aub...
Ach kerel doe niet zo sneu.. Ieder topic hier gaat over dingen die niet topic gerelateerd zijn...
Eide
 Eide - woensdag 29 juni 2016 - 08:37   quote  deeplink  
Een discussie ontstaat nu eenmaal als die ontstaat. In zover discussies van deze aard op HL bestaan was dit een van de interessantere waar, een enkele uitzondering daargelaten, eens inhoudelijk werd gediscussieerd zonder dat allerlei rare verwijten over politieke kleur en dergelijke over en weer werden gesmeten.

Het hoort misschien niet in dit topic thuis, maar ach.... als dat nu het eerste is.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 29 juni 2016 - 09:49   quote  deeplink  
Dat je mijn post erbij haalt vind ik niet erg Eide.

Dat Remco zich te verheven voelt om op te reageren is dan ook geen verrassing.
Sorry hoor, maar die gast is een keiharde zakenman. Daarom verdedigd hij zijn mening zou hard en star. Alle zakenmensen komen uit een ei en denken enkel aan de eigen portemonnee. Bang dat wij normale werkende mensen eindelijk in gaan zien wat voor schofterige lui er achter de schermen echt de touwtjes in handen hebben.

De hele EU is ontwikkeld niet vanwege welvaart (enkel als schijn), maar om totale massa controle te krijgen over de inwoners. Zoals anderen ook al juist opmerken is misschien de handel sneller gegaan, maar niet beter, sterker nog enkel maar slechter. Als je enkel naar RTL Z kijkt dan zul je de EU nooit anders kunnen zien.

Jammer genoeg voor jullie is dit niet meer af te doen als een fabeltje of conspiracy, want de vrijgegeven documenten van aantal jaren geleden bevestigd al genoeg. De hele EU is een project vanuit Amerika geweest en niet ten goede voor de mensen die daar wonen.
Weet je wat laten we lekker dom enkel nog maar rechtdoor blijven kijken, de main stream media blijven geloven en vooral blijven accepteren wat er in Den Haag (die ook eigenlijk maar marionetjes zijn zonder eigen wil) allemaal gebeurd.
Sinds enkele honderden jaren zijn ze de families maar op 1 hand te tellen die zowel Amerika en Europa (en een groot deel van de rest van de wereld) in de macht heeft en zal houden en dat zijn met name Rothschild en Rockefeller.
Het zou mij dan ook niets verbazen om de Brexit nu te zien als buitenkansje om de bankschroeven nog verder aan te draaien en weer dichter bij een totalitaire machtsstaat te brengen.

10 jaar geleden lachte iedereen mij uit toen ik zei dat we straks allemaal met een chip zouden lopen. No way dat ze dat ooit zouden doen. Als dit zo ineens zou gebeuren niet nee, maar zoiets gaat stukje bij beetje steeds iets verder en ineens is het toch wel handig. Lekker betalen met je hand, lekker alle informatie erop. Genoeg testpersonen inmiddels die dit hebben. Compleet gestoord zijn ze en diegenen die nu nog niet zien hoe ziek de wereld is en hoe de epidemie enkel nog maar verder verspreid.
Ik weiger om langer met de bedriegende meute mee te lopen.

Als iemand dan zo pro voorstander is zoals Remco, dan weet ik voldoende. Een handjevol van zijn type en see you, till next war.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2016 door Peterhs --
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 21:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

de definitie van democratie is dat de meerderheid beslist. Als de meerderheid beslist dat de minderheid op moet rotten, desnoods met geweld dan is dat fantastisch? over fascisme gesproken. Als de meerderheid beslist dat het geld niet eerlijk word verdeeld dan word het geld niet eerlijk verdeeld. Als de meerderheid beslist dat een bepaalde bevolkingsgroep meer belasting moet betalen dan de ander, is dat fantastisch? Wat jij fantastisch vind ligt eraan of je bij de meerderheid hoort of niet. Om toch in voetbal termen te blijven praten, als 17 clubs unaniem besluiten om wat voor reden Ajax uit de competitie te zetten, dan vind jij dat fantastisch, ook als de reden niet bestaat?

Als de meerderheid beslist dat iedereen er niet bij gebaat is dan is er niet iedereen bij gebaat. Zo bestaat in Irak volgens de westerse normen democratie, waar is besloten om de andere bevolkingsgroep te kleineren, als straf voor wat Saddam eerder heeft gedaan. Nadat de burgeroorlog uitbrak is de toon van de regering in Bagdad door westerse landen gematigd. Niet doordat de bevolking dat wil.
Zo heb je ook Soedan, waar je een noordelijk Islamitische deel had en een zuidelijk christelijk deel. Het aantal inwoners was niet eerlijk verdeeld en het Islamitisch deel drong met behulp van democratie hun wil op. Zuidelijk deel pikte dat op een gegeven moment niet en scheiden zich af van het noorden.
Zo word nu Schotland gedwongen door de Engelse bevolking ook afstand te doen van Eu terwijl ze dat niet willen.

wie zegt dat de politici een hoge opleiding hebben en verstand van zaken hebben?
Wat dat betwijfel ik namelijk ten zeerste gezien het beleid dat ze maken.
Water bij de wijn doen betekend niet altijd dat kwaliteit van de wijn er op vooruit gaat.

Over de directie lid gesproken. Een goede directie lid is pas goede als uit het veld komt waar hij het over heeft. Dus als een steiger bouwer het schopt tot directie lid, dan weet die directie lid wel hoe een steiger moet worden gebouwd, dus hij heeft verstand van zaken.
Maar jij hebt over mensen die niet uit het werkveld komen maar van buiten af en iets willen zeggen waar ze geen verstand van hebben. Daar ben ik ook geen voorstander van, mensen moeten enkel besluiten over zaken waar ze verstand van hebben.

En ik zeg niet dat mensen geen fouten mogen maken, niemand is alwetend, niemand weet wat goed is en wat fout. De tijd leert men wat goed is en wat fout. Ik stel mijzelf helemaal niet boven de rest uit, ik ben net zo sterveling als ieder ander.

waar ik mij zelf in plaats, waarschijnlijk in een diende rol omdat ik geen rechten of andere zaken heb gestudeerd of in verdiept hebt. Der is namelijk geen ministerie van wat ik doen of heb gedaan.

maar stel ik heb mij bewezen in het leger, dan stijg je binnen het leger naar een hogere positie met meer bevoegdheden. Zo kan je dus stijgen tot een hele hoge rang binnen het leger. Heb je allerhoogste rang binnen het leger dan ben je de baas van het leger, samen met de andere die dezelfde rang hebben.
Omdat je je hebt bewezen die past bij zijn bevoegdheden.

Voorbeeld van het leger kan je ook doen bij het ministerie van Justitie of economische zaken.
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat je leiding moet kunnen geven over afdelingen zonder inhoudelijk verstand te hebben van wat er op die afdelingen gebeurt. Daar heb je namelijk mensen voor die dat weten, en die mensen kan je prima aansturen. Bij ons wordt niet anders gedaan, onze directeur weet echt niet hoe de dingen op de werkvloer zelf gedaan worden, wat hij wel weet is hoeveel uur daar voor staat, en waar hij moet zijn als die uren niet gehaald worden. En voordat je denkt dat dit altijd de schuld van de mensen op de werkvloer is, dat is niet zo, dit kan liggen in calculatie, werkvoorbereiding, maar inderdaad ook bij de werklieden..

Onze operationele manager komt uit het veld, heeft zich opgewerkt tot daar, en gaat volgende maand wat anders zoeken, simpelweg omdat ie gewoon helemaal niet weet waar die het over weet, leiding geven en managen is namelijk meer dan alleen het product of de werkzaamheden onderin kennen, sterker nog, bij ons is dat misschien 10% van zijn daadwerkelijke taken.
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 09:49 schreef Peterhs het volgende:
Dat je mijn post erbij haalt vind ik niet erg Eide.

Dat Remco zich te verheven voelt om op te reageren is dan ook geen verrassing.
Sorry hoor, maar die gast is een keiharde zakenman. Daarom verdedigd hij zijn mening zou hard en star. Alle zakenmensen komen uit een ei en denken enkel aan de eigen portemonnee. Bang dat wij normale werkende mensen eindelijk in gaan zien wat voor schofterige lui er achter de schermen echt de touwtjes in handen hebben.

De hele EU is ontwikkeld niet vanwege welvaart (enkel als schijn), maar om totale massa controle te krijgen over de inwoners. Zoals anderen ook al juist opmerken is misschien de handel sneller gegaan, maar niet beter, sterker nog enkel maar slechter. Als je enkel naar RTL Z kijkt dan zul je de EU nooit anders kunnen zien.

Jammer genoeg voor jullie is dit niet meer af te doen als een fabeltje of conspiracy, want de vrijgegeven documenten van aantal jaren geleden bevestigd al genoeg. De hele EU is een project vanuit Amerika geweest en niet ten goede voor de mensen die daar wonen.
Weet je wat laten we lekker dom enkel nog maar rechtdoor blijven kijken, de main stream media blijven geloven en vooral blijven accepteren wat er in Den Haag (die ook eigenlijk maar marionetjes zijn zonder eigen wil) allemaal gebeurd.
Sinds enkele honderden jaren zijn ze de families maar op 1 hand te tellen die zowel Amerika en Europa (en een groot deel van de rest van de wereld) in de macht heeft en zal houden en dat zijn met name Rothschild en Rockefeller.
Het zou mij dan ook niets verbazen om de Brexit nu te zien als buitenkansje om de bankschroeven nog verder aan te draaien en weer dichter bij een totalitaire machtsstaat te brengen.

10 jaar geleden lachte iedereen mij uit toen ik zei dat we straks allemaal met een chip zouden lopen. No way dat ze dat ooit zouden doen. Als dit zo ineens zou gebeuren niet nee, maar zoiets gaat stukje bij beetje steeds iets verder en ineens is het toch wel handig. Lekker betalen met je hand, lekker alle informatie erop. Genoeg testpersonen inmiddels die dit hebben. Compleet gestoord zijn ze en diegenen die nu nog niet zien hoe ziek de wereld is en hoe de epidemie enkel nog maar verder verspreid.
Ik weiger om langer met de bedriegende meute mee te lopen.

Als iemand dan zo pro voorstander is zoals Remco, dan weet ik voldoende. Een handjevol van zijn type en see you, till next war.
Sorry, maar waar heb ik niet op gereageerd? Ik reageer namelijk alrijd op alles..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 juni 2016 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat je leiding moet kunnen geven over afdelingen zonder inhoudelijk verstand te hebben van wat er op die afdelingen gebeurt. Daar heb je namelijk mensen voor die dat weten, en die mensen kan je prima aansturen. Bij ons wordt niet anders gedaan, onze directeur weet echt niet hoe de dingen op de werkvloer zelf gedaan worden, wat hij wel weet is hoeveel uur daar voor staat, en waar hij moet zijn als die uren niet gehaald worden. En voordat je denkt dat dit altijd de schuld van de mensen op de werkvloer is, dat is niet zo, dit kan liggen in calculatie, werkvoorbereiding, maar inderdaad ook bij de werklieden..

Onze operationele manager komt uit het veld, heeft zich opgewerkt tot daar, en gaat volgende maand wat anders zoeken, simpelweg omdat ie gewoon helemaal niet weet waar die het over weet, leiding geven en managen is namelijk meer dan alleen het product of de werkzaamheden onderin kennen, sterker nog, bij ons is dat misschien 10% van zijn daadwerkelijke taken.
Dat is prima!
Wat jij wil, dat is prima. Jij je mening, ik de mijne. klaar!
Ik heb mijn zegje gedaan en jij de jouwe.

Laten we het hebben over zaken, die hier moeten worden besproken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 juni 2016 - 11:09   quote  deeplink  
Hier moet worden besproken over transfer geruchten. Wat de aanleiding van ook is, waarom spelers weg moeten uit een land of weg willen uit een land, dat doet er dan niet ter zaken.

Ik maak een topic nog aan over de politiek en economische zaken die het voetbal kunnen beinvloeden.

http://forum.headliner.nl/topic-29639/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juni 2016 door Positieve Arrogantie --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 29 juni 2016 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 19:06 schreef remco k het volgende:

[..]
Gemiddeld is 25% van de ouderen boven de 50 weer aan het werk binnen een half jaar, dat zou per saldo betekenen dat je binnen twee jaar altijd weer werk moet kunnen vinden, en natuurlijk zijn er uitzonderingen waar dat niet voor op gaat..
Deze rekensom is natuurlijk klinkklare onzin he 😂😂

Ten eerste wil je aangeven hoeveel ouderen wel niet weer (makkelijk) aan een baan komen en komt dan met 25% van boven de 50 aan die binnen een halfjaar weer werk heeft...
Dit is dus op de 1000 mensen van boven de 50, dat er na een halfjaar nog 750 GEEN baan hebben....poeh poeh, dat is nogal wat.

Vervolgens zeg je dat dat betekent dat binnen 2 jaar (je bedoeld dus: 250 per halfjaar = 1000 per 2 jaar) al die mensen een baan zouden moeten hebben....toch? 😂 (ja uitzonderingen daar gelaten)

Nou sorry, maar van de 1000 mensen blijft gewoon 60% werkloos na 2 jaar hoor.
Waarom? Handicap, Niet naar hun zin en ongelukkig wil niemand zijn op zn werk, onmogelijk werk (te zwaar of gewoon te ingewikkeld bijv.), vervoersmogelijkheden niet binnen bereik, baas die niet tevreden is over je werk dat je verricht, en misschien wel de ERGSTE: het uiterlijk/persoonlijkheid...veel ouderen passen gewoon totaal niet in een groep, winkels vooral en openbare ruimtes waar representatieve mensen gewenst zijn.

Nee hoor, als oudere werkzoekenden ben je gewoon de lul en nemen ze wel iemand aan die 30 jaar jonger is en niks mankeerd.
Als je Brad Pitt of George Cloony heet is het pas een ander verhaal.
Pavlov14
 Pavlov14 - woensdag 29 juni 2016 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 13:56 schreef riveco het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvulling, maar of wij er wel dan niet goed aandoen is door een leek niet te bepalen denk ik. Als ik bij ons in Nederland kijk hebben we nu ook extra bezuinigingen door de mensen die hier heen komen ( gelukszoekers ) die alles krijgen waar wij voor mogen betalen. Verder kun je als je uit de EU gaat ook best handels verdragen hebben dus alleen in het begin zal het pijn doen. Ik geloof dat het een hoop opgeblazen wordt, want we leefde ook voor het EU verdrag. Ook gaat er heel veel geld naar Europa die je zelf kan gebruiken om de eerste klap op te vangen en krijgen we dingen door ons strot geduwd door de EU die geld kosten waar wij niet van weten hoeveel. Ook denk ik dat er weer een rol gespeeld wordt door de media om alles uit te vergroten ( omdat ze toch Nieuws willen brengen ) Je leest altijd wel snel de negatieve dingen maar als het beter gaat duurt het al een stuk langer. Ik denk ook dat de EU ons goudgeld kost met milieu en wereld reddende dingen, terwijl ze zelfs van land op land nog verschillen. Dit is mijn mening he, dus ieder het zijne en ik het mijne
Ik kan onmogelijk op alle posts ingaan. In zijn algemeenheid hebben jullie allemaal wel een beetje gelijk. Maar vanuit mijn optiek heeft Remco K het meeste gelijk. Ik deel dan ook zijn mening volledig.

Bij een eventuele Nexit kan Nederland onmogelijk in zijn eentje op tegen de rest van Europa. Als (klein) handelsland ben je toch echt afhankelijk van "de rest".
Juist een verenigd Europa is een uitstekend "machtsblok" tegen grote economiën (Verenigde Staten, Rusland, China, India, Brazilië, etc.) en heeft er dus alle belang bij om bij Europa te blijven horen. Natuurlijk zal Nederland (en nu Engeland) het economisch best wel redden, maar het leven gaat volgens mij wel veel en veel duurder worden. En dat willen wij toch niet? Veel bedrijven zullen bij een verminderende export/handel gaan inkrimpen, waardoor de werkloosheid fors zal stijgen. En dat is toch ook niet iets wat we willen.

Maar zoals jij ook al schreef: ieder zijn mening; jij de jouwe en ik de mijne ;)
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 11:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Deze rekensom is natuurlijk klinkklare onzin he 😂😂

Ten eerste wil je aangeven hoeveel ouderen wel niet weer (makkelijk) aan een baan komen en komt dan met 25% van boven de 50 aan die binnen een halfjaar weer werk heeft...
Dit is dus op de 1000 mensen van boven de 50, dat er na een halfjaar nog 750 GEEN baan hebben....poeh poeh, dat is nogal wat.

Vervolgens zeg je dat dat betekent dat binnen 2 jaar (je bedoeld dus: 250 per halfjaar = 1000 per 2 jaar) al die mensen een baan zouden moeten hebben....toch? 😂 (ja uitzonderingen daar gelaten)

Nou sorry, maar van de 1000 mensen blijft gewoon 60% werkloos na 2 jaar hoor.
Waarom? Handicap, Niet naar hun zin en ongelukkig wil niemand zijn op zn werk, onmogelijk werk (te zwaar of gewoon te ingewikkeld bijv.), vervoersmogelijkheden niet binnen bereik, baas die niet tevreden is over je werk dat je verricht, en misschien wel de ERGSTE: het uiterlijk/persoonlijkheid...veel ouderen passen gewoon totaal niet in een groep, winkels vooral en openbare ruimtes waar representatieve mensen gewenst zijn.

Nee hoor, als oudere werkzoekenden ben je gewoon de lul en nemen ze wel iemand aan die 30 jaar jonger is en niks mankeerd.
Als je Brad Pitt of George Cloony heet is het pas een ander verhaal.
Sorry kerel, maar de rekensom is echt geen onzin, zie momenteel de vend..

En uiteraard zijn er ook uitzonderingen..

Maar een gezond persoon die gewoon goed te pas is, kan gewoon een baan krijgen in Nederland..

Maar weet je welke groep mensen in Nederland het hardst zaniken dat buitenlanders hier een uitkering krijgen? Gewoon het volk zoals ik hierboven benoem..
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 14:10 schreef Peterhs het volgende:

[..]

We weten inmiddels al langer dat je een enorme linkse rakker bent en de oogkleppen voor hebt en altijd zal blijven houden.
En welke welvaart heb je het over? We kennen sinds tig jaar niet meer zulke armoede als nu en ja dat komt grotendeels door jou geliefde EU (lees Amerika)
Je zal deze post wel bedoelen vermoed ik??

Ik links???

Pol-landschap-2010.gif

Misschien eerst even uitzoeken waar rechts en links ( en het gaat veel verder dan dat) voor staat...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 29 juni 2016 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 14:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zal deze post wel bedoelen vermoed ik??

Ik links???

[ afbeelding ]

Misschien eerst even uitzoeken waar rechts en links ( en het gaat veel verder dan dat) voor staat...
Nee, jij bent niet links. Ik denk eerder dat je op D66 stemt. Een partij wat voor de EU staat. Een partij die wil dat Nederland zich aansluit bij federatie die EU gaat worden, zodra de EU zich heeft hervormt.
Een partij die staat voor democratie enkel als het hun uitkomt. Een partij die er voor gezorgd heeft om een referendum mogelijk te maken, zodat de bevolking zijn wensen uit kan spreken. Maar zodra een referendum over de EU gaat, dan zijn ze opeens tegen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 29 juni 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 07:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel doe niet zo sneu.. Ieder topic hier gaat over dingen die niet topic gerelateerd zijn...
Normaal geef jij dit meestal aan, laat mij nu ook een keer... ;-)
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 18:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Normaal geef jij dit meestal aan, laat mij nu ook een keer... ;-)
De laatste keer zou ik niet kunnen herinneren, maar sorry, zal het niet weer doen..
remco k
 remco k - woensdag 29 juni 2016 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juni 2016 - 15:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, jij bent niet links. Ik denk eerder dat je op D66 stemt. Een partij wat voor de EU staat. Een partij die wil dat Nederland zich aansluit bij federatie die EU gaat worden, zodra de EU zich heeft hervormt.
Een partij die staat voor democratie enkel als het hun uitkomt. Een partij die er voor gezorgd heeft om een referendum mogelijk te maken, zodat de bevolking zijn wensen uit kan spreken. Maar zodra een referendum over de EU gaat, dan zijn ze opeens tegen.
Nee, stem geen D66..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 juni 2016 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juni 2016 - 16:27 schreef remco k het volgende:

[..]
.......

Ik las hier net een verhaal dat iemand een goede baan had zonder opleiding, ik mag toch aannemen dat die persoon begrijpt dat als dat bedrijf omflikkert of reorganiseerd, dat hij zichzelf de schuld moete geven van het feot dat ie minder gaat verdienen en dat vergelijkbare banen er gewoon niet zijn.. Hij had dat ook voor kunnen zijn en zelf bedenken dat ie een opleiding nodig zou hebben..

........
Dat was van mij Remco. Wat jij suggereert is dat iedereen gewoon moet blijven leren en/of curcussen volgen. Waar het mij omgaat is dat ik wel diploma's heb en ook een middenstands opleiding gedaan, maar uiteindelijk om diverse redenen iets anders ben gaan doen dan waar ik voor heb geleerd. ik ben gevraagd om ergens te komen werken, heb zelfs een paar dagen meegekeken of het mij iets zou lijken..... Ja dus, had het hierdoor naar m'n zin en had een goed inkomen, maar geen diploma's.... Na vier jaar kwam een reorganisatie en ik stond op straat! Dan vind je dus niet een soortgelijke baan omdat je ongeschoold bent op dit vakgebied en ook nog eens mijn leeftijd tegen heb.

Ik ben blij dat ik weer een baan heb. Ik draai alleen wel veel meer uren (55-60 p/wk) voor iets minder dan het salaris wat ik had voor 32 uur p/wk

En je kan zeggen wat je wil, maar als je ongeschoold en/of al wat ouder bent,en zelfs wel geschoold, kom je gewoon veel moeilijker, zo niet helemaal niet meer aan de bak. Dat is een feit Remco, ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die met het zelfde bijltje hakken als ik heb gedaan. Zelfs een vrachtwagenchauffeur vindt geen baan meer....
hjf
 hjf - donderdag 30 juni 2016 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 01:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat was van mij Remco. Wat jij suggereert is dat iedereen gewoon moet blijven leren en/of curcussen volgen. Waar het mij omgaat is dat ik wel diploma's heb en ook een middenstands opleiding gedaan, maar uiteindelijk om diverse redenen iets anders ben gaan doen dan waar ik voor heb geleerd. ik ben gevraagd om ergens te komen werken, heb zelfs een paar dagen meegekeken of het mij iets zou lijken..... Ja dus, had het hierdoor naar m'n zin en had een goed inkomen, maar geen diploma's.... Na vier jaar kwam een reorganisatie en ik stond op straat! Dan vind je dus niet een soortgelijke baan omdat je ongeschoold bent op dit vakgebied en ook nog eens mijn leeftijd tegen heb.

Ik ben blij dat ik weer een baan heb. Ik draai alleen wel veel meer uren (55-60 p/wk) voor iets minder dan het salaris wat ik had voor 32 uur p/wk

En je kan zeggen wat je wil, maar als je ongeschoold en/of al wat ouder bent,en zelfs wel geschoold, kom je gewoon veel moeilijker, zo niet helemaal niet meer aan de bak. Dat is een feit Remco, ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die met het zelfde bijltje hakken als ik heb gedaan. Zelfs een vrachtwagenchauffeur vindt geen baan meer....
Chapeau vriend. Het gaat niet alleen om diploma's maar ook om (levens)ervaring en dat je dit kan omzetten naar prestaties neer zetten. Dat heb je mooi verwoord (met veel gevoel).Ik heb het geluk, dat ik wel diploma's heb, maar wel de pech heb gehad dat ik inmiddels 3 burn outs in mijn werkzame leven heb gehad. Mijn laatste burn out heeft mij 4 jaar gekost, gepaard gaande met zware depressies. Inmiddels zit ik op 60% en zal nooit meer 100% halen. Laat staan 200%. Het is goed zo. Ben net als jij weer terug in het arbeidsproces (zelfstandige).
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2016 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 01:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat was van mij Remco. Wat jij suggereert is dat iedereen gewoon moet blijven leren en/of curcussen volgen. Waar het mij omgaat is dat ik wel diploma's heb en ook een middenstands opleiding gedaan, maar uiteindelijk om diverse redenen iets anders ben gaan doen dan waar ik voor heb geleerd. ik ben gevraagd om ergens te komen werken, heb zelfs een paar dagen meegekeken of het mij iets zou lijken..... Ja dus, had het hierdoor naar m'n zin en had een goed inkomen, maar geen diploma's.... Na vier jaar kwam een reorganisatie en ik stond op straat! Dan vind je dus niet een soortgelijke baan omdat je ongeschoold bent op dit vakgebied en ook nog eens mijn leeftijd tegen heb.

Ik ben blij dat ik weer een baan heb. Ik draai alleen wel veel meer uren (55-60 p/wk) voor iets minder dan het salaris wat ik had voor 32 uur p/wk

En je kan zeggen wat je wil, maar als je ongeschoold en/of al wat ouder bent,en zelfs wel geschoold, kom je gewoon veel moeilijker, zo niet helemaal niet meer aan de bak. Dat is een feit Remco, ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die met het zelfde bijltje hakken als ik heb gedaan. Zelfs een vrachtwagenchauffeur vindt geen baan meer....
En kijk eens aan.. Mijn hele punt gemaakt..

Het is jou gelukt, inderdaad met heel veel moeite, klasse kerel want daar heb ik veel respect voor..

Maar er is altijd een weg, dmv een opleiding, dmv met minder genoegen nemen..

Een buurman een stukje verder op is ook zijn baan verloren twee jaar terug, man is in de 50 en had een prima baan inclusief goede opleiding.. Kon geen baan vinden wat vergelijkbaar verdiende, heeft zijn huis verkocht, een minder duur huis terug gekocht en draagt gewoon weer netjes bij aan de maatschappij, daar heb ik echt veel recpect voor..
Vrachtwagenchafeurs gaan trouwens weer makkelijker banen vinden, steeds meer bedrijven nemen afscheid van de buitenlandse krachten..
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2016 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 07:28 schreef hjf het volgende:

[..]

Chapeau vriend. Het gaat niet alleen om diploma's maar ook om (levens)ervaring en dat je dit kan omzetten naar prestaties neer zetten. Dat heb je mooi verwoord (met veel gevoel).Ik heb het geluk, dat ik wel diploma's heb, maar wel de pech heb gehad dat ik inmiddels 3 burn outs in mijn werkzame leven heb gehad. Mijn laatste burn out heeft mij 4 jaar gekost, gepaard gaande met zware depressies. Inmiddels zit ik op 60% en zal nooit meer 100% halen. Laat staan 200%. Het is goed zo. Ben net als jij weer terug in het arbeidsproces (zelfstandige).
Goed verhaal man, daar heb ik veel respect voor..
Eide
 Eide - donderdag 30 juni 2016 - 08:58   quote  deeplink  
Transferblog: Aanvoerder Klaassen blijft bij Ajax

Terwijl het EK nog in volle gang is en collegas nog op vakantie, heeft Davy Klaassen er al twee trainingen voor het nieuwe seizoen op zitten bij Ajax. Een seizoen dat hij hoe dan ook in Amsterdam zal volbrengen. Die belofte deed de aanvoerder woensdag tegen de NOS. "Ik blijf. Nog minimaal een jaar."

Klaassen zei in het vraaggesprek gedurende zijn vakantie nog regelmatig aan de zo dramatisch verlopen laatste speeldag van vorig seizoen te hebben gedacht. "Daar moest ik wel regelmatig aan terugdenken", erkent Klaassen, "en dan was mijn vakantie meteen een stuk minder."

Bron
hjf
 hjf - donderdag 30 juni 2016 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 08:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Goed verhaal man, daar heb ik veel respect voor..
Thanx Remco.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 01:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat was van mij Remco. Wat jij suggereert is dat iedereen gewoon moet blijven leren en/of curcussen volgen. Waar het mij omgaat is dat ik wel diploma's heb en ook een middenstands opleiding gedaan, maar uiteindelijk om diverse redenen iets anders ben gaan doen dan waar ik voor heb geleerd. ik ben gevraagd om ergens te komen werken, heb zelfs een paar dagen meegekeken of het mij iets zou lijken..... Ja dus, had het hierdoor naar m'n zin en had een goed inkomen, maar geen diploma's.... Na vier jaar kwam een reorganisatie en ik stond op straat! Dan vind je dus niet een soortgelijke baan omdat je ongeschoold bent op dit vakgebied en ook nog eens mijn leeftijd tegen heb.

Ik ben blij dat ik weer een baan heb. Ik draai alleen wel veel meer uren (55-60 p/wk) voor iets minder dan het salaris wat ik had voor 32 uur p/wk

En je kan zeggen wat je wil, maar als je ongeschoold en/of al wat ouder bent,en zelfs wel geschoold, kom je gewoon veel moeilijker, zo niet helemaal niet meer aan de bak. Dat is een feit Remco, ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die met het zelfde bijltje hakken als ik heb gedaan. Zelfs een vrachtwagenchauffeur vindt geen baan meer....
Een (juiste) opleiding zal vaak wel helpen. Maar in een aantrekkende economie is niets onmogelijk. Leeftijd speelt helaas mee om het moeilijker te maken.

Hoe dan ook: grandioos dat je weer een baan hebt gevonden. Ik heb erg veel respect voor je en hoe je e.e.a. hebt verwoord. Klasse.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 07:28 schreef hjf het volgende:

[..]

Chapeau vriend. Het gaat niet alleen om diploma's maar ook om (levens)ervaring en dat je dit kan omzetten naar prestaties neer zetten. Dat heb je mooi verwoord (met veel gevoel).Ik heb het geluk, dat ik wel diploma's heb, maar wel de pech heb gehad dat ik inmiddels 3 burn outs in mijn werkzame leven heb gehad. Mijn laatste burn out heeft mij 4 jaar gekost, gepaard gaande met zware depressies. Inmiddels zit ik op 60% en zal nooit meer 100% halen. Laat staan 200%. Het is goed zo. Ben net als jij weer terug in het arbeidsproces (zelfstandige).
Grandioos, hjf!

Ik hoop oprecht dat het je goed blijft gaan.
hjf
 hjf - donderdag 30 juni 2016 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 12:04 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Grandioos, hjf!

Ik hoop oprecht dat het je goed blijft gaan.
Thanx gap. Ik ben ook weer blij dat ik terug ben het forum. Ben en blijf tenslotte een geboren ajaxcied. Tot de dood ons gaat scheiden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 juni 2016 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 17:01 schreef hjf het volgende:

[..]

Thanx gap. Ik ben ook weer blij dat ik terug ben het forum. Ben en blijf tenslotte een geboren ajaxcied. Tot de dood ons gaat scheiden.
Haal dan wel ff die x van Ajacied weg.. ;-)
Maar top dat je weer aan de gang bent. Het is lastig terugkomen na een burn out weet ik uit ervaring. Zit er na 3 jaar nog middenin en ben ook nog niet op de helft van waar ik was.
Soms twijfel je nog wel of je er ooit komt. Welkom terug in ieder geval!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juni 2016 door Hummel10 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1011209