BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - donderdag 07 juli 2016 - 13:51   quote  deeplink  
Ik heb inmiddels al 3 zakken popcorn verslonden door die leuke discussies van jullie 2. Ik zit nu echt vol, dus stop maar met volgen :-)
riveco
 riveco - donderdag 07 juli 2016 - 13:55   quote  deeplink  
Ik zeg toch niet dat iedere speler die sterk is goed is?

Waar haal je dat vandaan? Ik zinspeel er niet eens op dat je dat gezegd zou hebben, voortaan even lezen wat er staat. En omdat Andersen het niet heeft gehaald kijk ik alleen naar ander creative voetballers en juist die hoeven niet sterk te zijn en daar wijs ik alleen even naar een paar bekende spelers, maar ook jou lievelingsspeler ( Hakim Ziyech )is niet veel sterker als Sinkgraven alleen wat meer door de wol gewassen.
p111
 p111 - donderdag 07 juli 2016 - 14:01   quote  deeplink  
Effe over Sinkgraven die jongen begon heel goed vanaf Heerenveen een heerlijke voetballer om naar te kijken en techn/begaafde voetballer maar heeft vorig seizoen pech gehad qua blessures, en toen hij blessure vrij was draaide Ajax erg goed dus kom je er niet snel in. En uiteraard moest hij zijn creatieviteit thuis laten van Frank en alleen maar als een robot voetballen breed en terug en geen risico meer in je spel(helaas in EL voorgekomen) dus Sinkgraven afgebrand door Frankie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 juli 2016 - 14:09   quote  deeplink  
Ik weet niet of wat ik moet vinden van het vertrek van Andersen.

Ik weet namelijk niet waarom hij het niet heeft laten zien. Kan hij het simpelweg niet of mocht hij het niet. door te veel teaminstructies en te weinig vrijheid om eigen keuzes te maken.
remco k
 remco k - donderdag 07 juli 2016 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 13:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja man, het is een gerucht maar tot een transfer komt het niet. Dus dan kan de gerucht de prullebak in, maar als jij het graag op je bureau wil laten liggen, dat is jouw keuze.

Veel plezier met een volle bureau.
Heel veel geruchten gaan uiteindelijk nergens over.. Maar er is belangstelling voor Tete, en als hij verkocht zou worden is dit helemaal geen rare optie..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 juli 2016 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 14:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel veel geruchten gaan uiteindelijk nergens over.. Maar er is belangstelling voor Tete, en als hij verkocht zou worden is dit helemaal geen rare optie..
Het klopt het is geen rare optie.

Transfer van Tete acht ik al niet serieus te nemen, eerder die van van rhijn. Maar Ajax gaat niet minimaal 4 miljoen betalen voor Rosales.

Dus hoe serieus zijn de belangstellingen, ik denk dat die niet zo serieus zijn.
Ik zou verrast zijn als Tete vertrekt.
Ik zou verrast zijn als Rosales wordt gehaald als vervanger van van rhijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Peterhs
 Peterhs - donderdag 07 juli 2016 - 14:34   quote  deeplink  
Klaas-Jan Huntelaar speelt ook komend seizoen bij Schalke 04. De 32-jarige aanvaller werd gelinkt aan een terugkeer naar Ajax, maar die stap sluit hij uit.

"Er was niets om te beslissen, ik heb nog een contract voor een jaar bij Schalke. Ik blijf hier, er is nooit sprake geweest van een andere club", aldus de spits tegenover Bild.

"Ik speel hier al zes jaar, Schalke is echt mijn club geworden. Ik wil hier graag meer prijzen winnen."

Schalke 04 heeft een teleurstellend seizoen achter de rug in de Bundesliga. De club eindigde op de vijfde plaats en plaatste zich daardoor niet voor de Champions League.

Nieuwe trainer

Onder de nieuwe trainer Markus Weinzierl hoopt Huntelaar weer voor de prijzen te kunnen strijden.

"We spelen nu in de Europa League, daar is de kans op de titel voor ons groter. Ook zou ik graag opnieuw de Duitse beker winnen", zei Huntelaar.

De 76-voudig international speelde in zes seizoenen 159 wedstrijden en was daarin tachtig keer trefzeker.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 juli 2016 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 14:34 schreef Peterhs het volgende:
Klaas-Jan Huntelaar speelt ook komend seizoen bij Schalke 04. De 32-jarige aanvaller werd gelinkt aan een terugkeer naar Ajax, maar die stap sluit hij uit.

"Er was niets om te beslissen, ik heb nog een contract voor een jaar bij Schalke. Ik blijf hier, er is nooit sprake geweest van een andere club", aldus de spits tegenover Bild.

"Ik speel hier al zes jaar, Schalke is echt mijn club geworden. Ik wil hier graag meer prijzen winnen."

Schalke 04 heeft een teleurstellend seizoen achter de rug in de Bundesliga. De club eindigde op de vijfde plaats en plaatste zich daardoor niet voor de Champions League.

Nieuwe trainer

Onder de nieuwe trainer Markus Weinzierl hoopt Huntelaar weer voor de prijzen te kunnen strijden.

"We spelen nu in de Europa League, daar is de kans op de titel voor ons groter. Ook zou ik graag opnieuw de Duitse beker winnen", zei Huntelaar.

De 76-voudig international speelde in zes seizoenen 159 wedstrijden en was daarin tachtig keer trefzeker.
Mooi, zijn we van die gerucht af!

Ik vroeg mij toch al af of we naar zo'n type spits zouden moeten zoeken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 juli 2016 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 13:55 schreef riveco het volgende:
Ik zeg toch niet dat iedere speler die sterk is goed is?

Waar haal je dat vandaan? Ik zinspeel er niet eens op dat je dat gezegd zou hebben, voortaan even lezen wat er staat. En omdat Andersen het niet heeft gehaald kijk ik alleen naar ander creative voetballers en juist die hoeven niet sterk te zijn en daar wijs ik alleen even naar een paar bekende spelers, maar ook jou lievelingsspeler ( Hakim Ziyech )is niet veel sterker als Sinkgraven alleen wat meer door de wol gewassen.
Daarom moet Sinkgraven toch spier(ballen) kweken?
Sommige spelers krijgen dat nooit andere wel feit blijft dat hij stappen moet gaan maken, volwassen/sterker moet worden of hoe je het ook wilt noemen.
Ziyech heeft mentaal wel de stap kunnen maken Andersen (nog) niet.
Dus mijn mening is dat het bij Sinkgraven fysiek en mentaal nog wel beter moet wil hij slagen.
remco k
 remco k - donderdag 07 juli 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 14:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zou verrast zijn als Tete vertrekt.
Ik zou verrast zijn als Rosales wordt gehaald als vervanger van van rhijn.
Dit is toch prima.. Heel wat anders dan eerst
riveco
 riveco - donderdag 07 juli 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom moet Sinkgraven toch spier(ballen) kweken?
Sommige spelers krijgen dat nooit andere wel feit blijft dat hij stappen moet gaan maken, volwassen/sterker moet worden of hoe je het ook wilt noemen.
Ziyech heeft mentaal wel de stap kunnen maken Andersen (nog) niet.
Dus mijn mening is dat het bij Sinkgraven fysiek en mentaal nog wel beter moet wil hij slagen.
Pfff wordt je nou niet eens moe van je zelf, steeds weer het zelfde zeggen en met dingen komen die niet ontkend worden. Ieder speler is pas volgroeid als hij 27 is, dus waar hebben we het over? Ziyech is ook geen krachtpatser, alleen gebruikt hij z'n lichaam wat slimmer, en heeft Ziyech wel het hele seizoen gespeeld en had wel het volle vertrouwen van z,n trainer. En Sinkgraven is dik 2 jaar jonger dus misschien maakt hij dit jaar wel een goeie stap. Maar nogmaals creatieve middenvelders hoeven geen bodybuilders te zijn, een controlerende verdediger kan dat beter gebruiken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 juli 2016 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 15:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is toch prima.. Heel wat anders dan eerst
Van beide gebeurtenissen word ik niet blij van.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 juli 2016 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 15:27 schreef riveco het volgende:

[..]

Pfff wordt je nou niet eens moe van je zelf, steeds weer het zelfde zeggen en met dingen komen die niet ontkend worden. Ieder speler is pas volgroeid als hij 27 is, dus waar hebben we het over? Ziyech is ook geen krachtpatser, alleen gebruikt hij z'n lichaam wat slimmer, en heeft Ziyech wel het hele seizoen gespeeld en had wel het volle vertrouwen van z,n trainer. En Sinkgraven is dik 2 jaar jonger dus misschien maakt hij dit jaar wel een goeie stap. Maar nogmaals creatieve middenvelders hoeven geen bodybuilders te zijn, een controlerende verdediger kan dat beter gebruiken.
Wordt jij dan niet moe van jezelf? Ik geef alleen aan dat hij snel sterker(in de algemeenheid van het woord) moet worden. Als je het daar mee eens bent wat zeur je dan?
En bodybuilder heb ik nooit gezegd hoor..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 juli 2016 door Hummel10 --
p111
 p111 - donderdag 07 juli 2016 - 18:34   quote  deeplink  
Geef hem de tijd hij gaat het maken denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 juli 2016 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 18:34 schreef p111 het volgende:
Geef hem de tijd hij gaat het maken denk ik.
Denk ik ook wel..
Eide
 Eide - donderdag 07 juli 2016 - 21:34   quote  deeplink  
Ajax contracteert talenten

Ajax heeft het Roemeense talent Ricardo Farcas gecontracteerd. De verbintenis kent een looptijd van drie jaar, tot en met 30 juni 2019. Farcas (Oradea, 24 juni 2000) is afkomstig van Soccer School Greece. Met ingang van het seizoen 2016-2017 wordt hij opgenomen in de jeugdopleiding. De overstap van de jeugdspeler is onder voorbehoud van akkoord door de FIFA.

Daarnaast heeft Ajax overeenstemming bereikt met Markus Bay (Brøndby, 17 februari 1997) en Norbert Alblas (Amstelveen, 12 december 1994) over de verlenging van hun contracten. De nieuwe verbintenissen van doelman Albas en middenvelder Bay kennen een looptijd van twee jaar, tot en met 30 juni 2018. Beide spelers maken komend seizoen deel uit van de selectie van Jong Ajax die uitkomt in de Jupiler League.

Ajax.nl
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 07 juli 2016 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juli 2016 - 13:51 schreef Peterhs het volgende:
Ik heb inmiddels al 3 zakken popcorn verslonden door die leuke discussies van jullie 2. Ik zit nu echt vol, dus stop maar met volgen :-)
HAHAHAHAHA
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 09:25   quote  deeplink  
Ik denk dat we Milik maar gewoon moeten behouden. Een betere spits vinden is op dit moment lastig denk ik. Als hij echt zo veel talent heeft en hij zet de lijn door van eind vorig jaar is hij een goede optie op 9.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 09:25 schreef JOOD het volgende:
Ik denk dat we Milik maar gewoon moeten behouden. Een betere spits vinden is op dit moment lastig denk ik. Als hij echt zo veel talent heeft en hij zet de lijn door van eind vorig jaar is hij een goede optie op 9.
Ik denk dat we Milik maar gewoon weg moeten doen. Lekker het geld pakken en voor een voetballende spits gaan.

Ik zou namelijk heel graag Klaassen in de spits willen zien.
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 10:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik denk dat we Milik maar gewoon weg moeten doen. Lekker het geld pakken en voor een voetballende spits gaan.

Ik zou namelijk heel graag Klaassen in de spits willen zien.
Ok, waarom?

Klaassen is een middenvelder, dat is niet voor niks geloof ik.. Hij is fysiek denk ik niet sterk genoeg om als spits en aanspeelpunt te fungeren.
Hij moet ook het spel voor zich hebben.

Ik denk dat je geen goed alternatief kunt halen voor Milik op dit moment. Dus alle vertrouwen geven en laat hem maar bewijzen dat hij echt zo goed is..
p111
 p111 - vrijdag 08 juli 2016 - 12:52   quote  deeplink  
Klaasen is geen spits heeft totaal geen zin
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 13:00   quote  deeplink  
Dost, Finbogasson, Haller misschien. Maar of deze spitsen beter zijn dan Milik?

Siem de Jong zou ik zeker wel ophalen. Goed voor hem en goed voor Ajax. Vooral als straks Serero eindelijk eens weg is. Andersen is al weg, ruimte dus.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 12:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, waarom?

Klaassen is een middenvelder, dat is niet voor niks geloof ik.. Hij is fysiek denk ik niet sterk genoeg om als spits en aanspeelpunt te fungeren.
Hij moet ook het spel voor zich hebben.

Ik denk dat je geen goed alternatief kunt halen voor Milik op dit moment. Dus alle vertrouwen geven en laat hem maar bewijzen dat hij echt zo goed is..
Je hebt het over een type spits, waar messi ook niet aanvoldoet. Kopduels winnen enzo.
Je kan de spits op hele verschillende manieren invullen.
Dus wat voor type spits heb je nodig voor het spel wat je graag wil spelen.

Zoek je een spits die kopsterk is, scherp voor het doel is, de bal bij zich kan houden.
Of zoek je een spits, die inzakt, meevoetbatlt, het spel verdeelt. Ruimtes opzoekt.

Voor een keuze maken van een goede spits, moet je ook kijken naar spelers die op de zijkanten spelen. Zijn dat mensen die achterlijn halen en voorzet geven of zijn dat mensen die naar binnen komen en de combinatie willen aangaan of voor actie gaan.
En daar moet je je spits op afstemmen.

Voor het spelen op de manier die ajax graag wilt, voldoet Millik niet aan de profielschets. Millik is wel een goede spits, maar dan moet je ook anders gaan spelen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 13:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je hebt het over een type spits, waar messi ook niet aanvoldoet. Kopduels winnen enzo.
Je kan de spits op hele verschillende manieren invullen.
Dus wat voor type spits heb je nodig voor het spel wat je graag wil spelen.

Zoek je een spits die kopsterk is, scherp voor het doel is, de bal bij zich kan houden.
Of zoek je een spits, die inzakt, meevoetbatlt, het spel verdeelt. Ruimtes opzoekt.

Voor een keuze maken van een goede spits, moet je ook kijken naar spelers die op de zijkanten spelen. Zijn dat mensen die achterlijn halen en voorzet geven of zijn dat mensen die naar binnen komen en de combinatie willen aangaan of voor actie gaan.
En daar moet je je spits op afstemmen.

Voor het spelen op de manier die ajax graag wilt, voldoet Millik niet aan de profielschets. Millik is wel een goede spits, maar dan moet je ook anders gaan spelen.
Ik heb het over een spits die goals maakt. Geen specifiek type.

Klaassen is geen spits, Messi is ook geen 100% spits. Milik, Dost, Huntelaar, Zlatan wel bijvoorbeeld. Die staan in het veld om goals te maken. Niet om gezellig mee te voetballen. Klaassen is veel te lief, zal dan te weinig voor eigen succes gaan en minder scoren dan een 'echte' spits.

Dus mijn voorkeur is een egoistische spits die er 30 maakt. Of hij daar nu 30 of 120 doelpogingen voor nodig heeft maakt me geen flikker uit. Een meevoetballende spits zoals Messi is er maar 1, Messi zelf. Dus dream on met je Klaassen in de spits. Goed plan, maar niet realistisch.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 13:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik heb het over een spits die goals maakt. Geen specifiek type.

Klaassen is geen spits, Messi is ook geen 100% spits. Milik, Dost, Huntelaar, Zlatan wel bijvoorbeeld. Die staan in het veld om goals te maken. Niet om gezellig mee te voetballen. Klaassen is veel te lief, zal dan te weinig voor eigen succes gaan en minder scoren dan een 'echte' spits.

Dus mijn voorkeur is een egoistische spits die er 30 maakt. Of hij daar nu 30 of 120 doelpogingen voor nodig heeft maakt me geen flikker uit. Een meevoetballende spits zoals Messi is er maar 1, Messi zelf. Dus dream on met je Klaassen in de spits. Goed plan, maar niet realistisch.
Prima. Jij zoekt een spits die goals maakt. Dan kom je uit op zulke spelers.

Mij maakt het niet uit wie die goals maakt. Of je nou met 3 spelers 80 doelputen maakt, of met 22 spelers er 80 maakt, dat maakt toch geen verschil?

Als je beter voetbalt dan komen de kansen vanzelf.

Als je het voetbal analyseert van de afgelopen jaren dan stopt het rondspelen eigenlijk rond de 16, als we daar uberhaupt komen. Vaak is het breien, breien en nog meer breien. Millik en al die andere die je noemt zijn goed in de 16, maar wat als de bal daar niet komt. Wat heb je er dan aan zulke spelers?

Spitsen die je noemt, hebben ruimtes nodig, die er niet zijn. Ze hebben voorzetten nodig van af de zijkant, lieftst van de achterlijn, die zijn er haast ook niet.

In een matig draaiend elftal maakt Hunterlaar, Millik, Dost en Haller er geen 30.
Om het draaiende te krijgen, dan zou je het spel systeem moeten veranderen en andere spelers opstellen.
Bijvoorbeeld de voorhoede van oud Heerevenveen nemen. Aisaddi, Dost en Narsigh, die gaan voor veel doelputen zorgen. Niet de manier van voetbalen,die ik graag zie. Maar het kan zekers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 15:10   quote  deeplink  
Ik speel het liefst net zo als wat Barca doet.
Dan zegt iedereen dream on, dat kan niet.

Maar het maakt heel erg uit tegen wie je speelt.
Wat barca kan tegen sevilla, kan ajax tegen az.
Ajax kan het niet tegen sevilla, maar of we met een andere tactiek wel zouden kunnen winnen?

Ik ga liever ten onder met mij eigen tactiek dan met een tactiek van een ander.
Ik ben eigenwijs en arrogant. Dat is wat Ajax in mijn ogen ook is en daarom hou ik van die club. En daarom doe ik zo!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Prima. Jij zoekt een spits die goals maakt. Dan kom je uit op zulke spelers.

Mij maakt het niet uit wie die goals maakt. Of je nou met 3 spelers 80 doelputen maakt, of met 22 spelers er 80 maakt, dat maakt toch geen verschil?

Als je beter voetbalt dan komen de kansen vanzelf.

Als je het voetbal analyseert van de afgelopen jaren dan stopt het rondspelen eigenlijk rond de 16, als we daar uberhaupt komen. Vaak is het breien, breien en nog meer breien. Millik en al die andere die je noemt zijn goed in de 16, maar wat als de bal daar niet komt. Wat heb je er dan aan zulke spelers?

Spitsen die je noemt, hebben ruimtes nodig, die er niet zijn. Ze hebben voorzetten nodig van af de zijkant, lieftst van de achterlijn, die zijn er haast ook niet.

In een matig draaiend elftal maakt Hunterlaar, Millik, Dost en Haller er geen 30.
Om het draaiende te krijgen, dan zou je het spel systeem moeten veranderen en andere spelers opstellen.
Bijvoorbeeld de voorhoede van oud Heerevenveen nemen. Aisaddi, Dost en Narsigh, die gaan voor veel doelputen zorgen. Niet de manier van voetbalen,die ik graag zie. Maar het kan zekers.
Niet mee eens.

Herinner je nog de wedstrijd tegen Real Madrid een paar seizoenen geleden? Toen we gruwelijk weggetikt werden direct NA ieder balverlies? 1 pass van Real achteruit en direct diep. Dat spelletje verwacht ik dit jaar meer bij Ajax te zien. Geen eindeloos gebrei zoals we kennen van het Ajax van de laatste jaren. Een snelle technische spits zou daar ook passen, evenals een sterke bonkige spits.

Ik denk ook dat Milik een goed druk zettende speler is/kan worden. Het spelletje van Bosz zal hem wel liggen denk ik. Daarom zie ik hem graag spelen dit seizoen. Let wel op, bij gebrek aan beter!

Maar dan nogmaals zie ik liever een gruwelijke egotripper in de spits (met talent natuurlijk!) die alle halve kansen ombuigt naar een hele kans voor zichzelf. Schoten op doel, doelpogingen, agressie als hij de bal niet krijgt, vuur in zn ogen als de keeper een geweldige redding maakt. Bijna geen oog voor zijn medespelers, alleen maar voor de bal en de goal. En aan het einde van de rit tussen de 25 en 30 doelpunten.

Zivkovic zou zo iemand kunnen zijn.
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik speel het liefst net zo als wat Barca doet.
Dan zegt iedereen dream on, dat kan niet.

Maar het maakt heel erg uit tegen wie je speelt.
Wat barca kan tegen sevilla, kan ajax tegen az.
Ajax kan het niet tegen sevilla, maar of we met een andere tactiek dat wel zouden kunnen?

Ik ga liever ten onder met mij eigen tactiek dan met een tactiek van een ander.
Ik ben eigenwijs en arrogant. Dat is wat Ajax in mijn ogen ook is en daarom hou ik van die club. En daarom doe ik zo!
Complimenten voor je visie en standvastigheid :)

Maar weet jij wie er bij Barca speelt? Die kun je inderdaad het moeilijkste voetbal van de wereld laten spelen. De rest van de wereld moet gewoon een andere tactiek hanteren, die hebben de klasse niet van Barca spelers.

Bosz zegt zelf dat het verschil tussen Heracles, daarna Vitesse, Tel Aviv en nu Ajax iedere keer goed te zien is. Gaan we even door: Heracles, Vitesse, Tel Aviv, Ajax, Galatasaray, Valencia, Milan, Schalke 04, Tottenham, Chelsea, Bayern, Barca.

Dat zijn nogal wat stapjes maat. Maak jezelf geen illusies, Ajax is Ajax. Ajax is de mooiste club ter wereld, maar helaas hebben we niet de beste spelers van de wereld.

Je kunt van een Volkswagen geen Ferrari maken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:10 schreef JOOD het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Herinner je nog de wedstrijd tegen Real Madrid een paar seizoenen geleden? Toen we gruwelijk weggetikt werden direct NA ieder balverlies? 1 pass van Real achteruit en direct diep. Dat spelletje verwacht ik dit jaar meer bij Ajax te zien. Geen eindeloos gebrei zoals we kennen van het Ajax van de laatste jaren. Een snelle technische spits zou daar ook passen, evenals een sterke bonkige spits.

Ik denk ook dat Milik een goed druk zettende speler is/kan worden. Het spelletje van Bosz zal hem wel liggen denk ik. Daarom zie ik hem graag spelen dit seizoen. Let wel op, bij gebrek aan beter!

Maar dan nogmaals zie ik liever een gruwelijke egotripper in de spits (met talent natuurlijk!) die alle halve kansen ombuigt naar een hele kans voor zichzelf. Schoten op doel, doelpogingen, agressie als hij de bal niet krijgt, vuur in zn ogen als de keeper een geweldige redding maakt. Bijna geen oog voor zijn medespelers, alleen maar voor de bal en de goal. En aan het einde van de rit tussen de 25 en 30 doelpunten.

Zivkovic zou zo iemand kunnen zijn.
Wij verschillen van mening hoe je wilt spelen.

en lees de reactie van mij hierboven! Dan lees je hoe ik het graag zie.
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wij verschillen van mening hoe je wilt spelen.

en lees de reactie van mij hierboven! Dan lees je hoe ik het graag zie.
Jij wilt dus blijven breien?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Complimenten voor je visie en standvastigheid :)

Maar weet jij wie er bij Barca speelt? Die kun je inderdaad het moeilijkste voetbal van de wereld laten spelen. De rest van de wereld moet gewoon een andere tactiek hanteren, die hebben de klasse niet van Barca spelers.

Bosz zegt zelf dat het verschil tussen Heracles, daarna Vitesse, Tel Aviv en nu Ajax iedere keer goed te zien is. Gaan we even door: Heracles, Vitesse, Tel Aviv, Ajax, Galatasaray, Valencia, Milan, Schalke 04, Tottenham, Chelsea, Bayern, Barca.

Dat zijn nogal wat stapjes maat. Maak jezelf geen illusies, Ajax is Ajax. Ajax is de mooiste club ter wereld, maar helaas hebben we niet de beste spelers van de wereld.

Je kunt van een Volkswagen geen Ferrari maken.
Weet jij wie er in de spits speelt bij Barca? Suarez. Wat zei men toen hij naar liverpool ging? kan hij dat niveau aan, kan hij laten zien wat hij bij Ajax liet zien. Tegen de sterke engelse verdedigers? Ja dat kon hij. Hij ging naar Barca en opnieuw werden dezelfde vragen gesteld. En opnieuw liet hij zien dat hij dat niveau aan kon.
Een echte Ajacied, een man die niet veranderde, ook niet als het niveau omhoog ging.

Natuurlijk heeft Suarez zich verbeterd in de loop der jaren, maar het manier van voetballen is het zelfde gebleven.

Ajax speelt in een competitie die niet vraagt om de beste spelers van de wereld.
Barca speelt in een competitie die de beste is van de wereld, dan heb je ook de beste spelers van de wereld nodig.

Klaassen speelt niet tegen Pepe maar tegen Ard van Peppen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:21 schreef JOOD het volgende:

[..]

Jij wilt dus blijven breien?
We breien als we met een echte spits speelde. Milik of Siggy of Hoesen of al die andere echte spitsen.

Zodra we zonder een echte spits speelde en het meer ophielde, dan speelde we stukken beter en breien we niet of nauwlijks. Uit bij City (eriksen) en United (lodeiro) en vele andere wedstrijden waar Siem Siggy verving.

Maar dat breien dat deden we het meest met een echte spits en met de nummer 6.

Ik wil het niet breien, maar ik wil wel met een 6 spelen, dan verander je de nummer 9 in een 9,5 of 10.
Jij wilt niet breien, maar wil wel met een echte nummer 9 spelen, maar dan moet je wat anders gaan veranderen, door bijvoorbeeld geen nummer 6 op te stellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
riveco
 riveco - vrijdag 08 juli 2016 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 15:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We breien als we met een echte spits speelde. Milik of Siggy of Hoesen of al die andere echte spitsen.

Zodra we zonder een echte spits speelde en het meer ophielde, dan speelde we stukken beter en breien we niet of nauwlijks. Uit bij City (eriksen) en United (lodeiro) en vele andere wedstrijden waar Siem Siggy verving.

Maar dat breien dat deden we het meest met een echte spits en met de nummer 6.

Ik wil het niet breien, maar ik wil wel met een 6 spelen, dan verander je de nummer 9 in een 9,5 of 10.
Jij wilt niet breien, maar wil wel met een echte nummer 9 spelen, maar dan moet je wat anders gaan veranderen, door bijvoorbeeld geen nummer 6 op te stellen.
Nou, dit vind ik wel een beetje onzin. Waarom kun je niet met een 6 en een echte 9 spelen dan? Als de 9 een aanspeelpunt is ( bijv zoals Pelle ) dan is dat juist ideaal om niet te breien en je middenvelders bij te laten sluiten toch?
JOOD
 JOOD - vrijdag 08 juli 2016 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 16:54 schreef riveco het volgende:

[..]

Nou, dit vind ik wel een beetje onzin. Waarom kun je niet met een 6 en een echte 9 spelen dan? Als de 9 een aanspeelpunt is ( bijv zoals Pelle ) dan is dat juist ideaal om niet te breien en je middenvelders bij te laten sluiten toch?
En je middenvelders en vleugels direct breed gaan staan bij balbezit, zeeen van ruimte
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 16:54 schreef riveco het volgende:

[..]

Nou, dit vind ik wel een beetje onzin. Waarom kun je niet met een 6 en een echte 9 spelen dan? Als de 9 een aanspeelpunt is ( bijv zoals Pelle ) dan is dat juist ideaal om niet te breien en je middenvelders bij te laten sluiten toch?
Hoe groter de gat tussen de spits en het middenveld, hoe langer de spits de bal bij zich moet houden. Siggy en Millik waren de bal al kwijt voordat de spelers zich aansloten

Pelle speelt met spits naast zich of met een 10 achter zich en vrijwel nooit met een 6 in het team.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 18:11   quote  deeplink  
Als je zo wilt spelen. Targetman en nummer 10 erachter en alle ballen naar voren om maar niet te willen breien. Dan speel je de zelfde tactiek als wat jol deed. Ik ben daar geen fan van.
Daarbij ook nog eens verdedigend en realistisch voetbal wil spelen, zeker europees, sorry dan haak ik af. Anders was ik wel fan van lampjes uit eindhoven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 08 juli 2016 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 13:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je hebt het over een type spits, waar messi ook niet aanvoldoet. Kopduels winnen enzo.
Je kan de spits op hele verschillende manieren invullen.
Dus wat voor type spits heb je nodig voor het spel wat je graag wil spelen.

Zoek je een spits die kopsterk is, scherp voor het doel is, de bal bij zich kan houden.
Of zoek je een spits, die inzakt, meevoetbatlt, het spel verdeelt. Ruimtes opzoekt.

Voor een keuze maken van een goede spits, moet je ook kijken naar spelers die op de zijkanten spelen. Zijn dat mensen die achterlijn halen en voorzet geven of zijn dat mensen die naar binnen komen en de combinatie willen aangaan of voor actie gaan.
En daar moet je je spits op afstemmen.

Voor het spelen op de manier die ajax graag wilt, voldoet Millik niet aan de profielschets. Millik is wel een goede spits, maar dan moet je ook anders gaan spelen.
Messi is dan ook al even geen spits meer..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 juli 2016 - 19:15   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/672505/ajax-zoekt-verdediger-zes-geschikte-vervangers-voor-van-der-hoorn.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Mooie namen staan er tussen haha😂 Ik scout nog beter!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 19:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Messi is dan ook al even geen spits meer..
Moet dat dan? Messi kan wel op meerdere posities goed spelen. Net als blind en suarez en lahm.
riveco
 riveco - vrijdag 08 juli 2016 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 17:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hoe groter de gat tussen de spits en het middenveld, hoe langer de spits de bal bij zich moet houden. Siggy en Millik waren de bal al kwijt voordat de spelers zich aansloten

Pelle speelt met spits naast zich of met een 10 achter zich en vrijwel nooit met een 6 in het team.
Dat waren ook geen aanspeelpunten. Pelle speelde bij Feyenoord niet met spits naast zich en of je met of zonder 10 speelt doe daar geen verschil, want er moet altijd 1 van de middenvelders in het gat komen, jij spreekt over een schaduwspits zoals Litmanen was ( en een diepe 10 was )
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 08 juli 2016 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 19:43 schreef riveco het volgende:

[..]

Dat waren ook geen aanspeelpunten. Pelle speelde bij Feyenoord niet met spits naast zich en of je met of zonder 10 speelt doe daar geen verschil, want er moet altijd 1 van de middenvelders in het gat komen, jij spreekt over een schaduwspits zoals Litmanen was ( en een diepe 10 was )
Litmanen/////HELD !!!!!!!!!!!!!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 juli 2016 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 19:43 schreef riveco het volgende:

[..]

Dat waren ook geen aanspeelpunten. Pelle speelde bij Feyenoord niet met spits naast zich en of je met of zonder 10 speelt doe daar geen verschil, want er moet altijd 1 van de middenvelders in het gat komen, jij spreekt over een schaduwspits zoals Litmanen was ( en een diepe 10 was )
Bij italie speelt hij met een speler naast zich. Bij feyenoord achter hem, immers.

Voor een diepe spits of targetman heb je nog speler dicht in de buurt nodig, anders staat het op een eiland. Sommige kunnen prima op een eiland spelen, maar dat zijn er echt heel weinig.

Een speler is nodig, hoe je hem noemt dat maakt niet uit. Al noem je hem een doelman.
remco k
 remco k - vrijdag 08 juli 2016 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 19:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Moet dat dan? Messi kan wel op meerdere posities goed spelen. Net als blind en suarez en lahm.
Slaaaaaaaaaaaaaap krijg uk er van.
riveco
 riveco - vrijdag 08 juli 2016 - 20:32   quote  deeplink  
Jongen, als je op de helft van de tegenstander speelt zijn er nooit geen grote afstanden tussen spits en middenveld. Dus waar heb je het over? Dus met punt naar voren of naar achter maakt wat die ruimte aangaat niet een wereld van verschil, alleen de ruimtes moeten goed belopen worden.
JOOD
 JOOD - zaterdag 09 juli 2016 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 juli 2016 - 19:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Bij italie speelt hij met een speler naast zich. Bij feyenoord achter hem, immers.

Voor een diepe spits of targetman heb je nog speler dicht in de buurt nodig, anders staat het op een eiland. Sommige kunnen prima op een eiland spelen, maar dat zijn er echt heel weinig.

Een speler is nodig, hoe je hem noemt dat maakt niet uit. Al noem je hem een doelman.
Nogmaals, en voor de laatste keer mijn mening over je mogelijke systemen en spelopvattingen naar jou toe.

Het systeem is ondergeschikt aan de kwaliteit van de spelers.
Iedere speler is anders, maar het spelletje blijft hetzelfde. Dat betekent dat je goede en slechte spelers hebt. Ook extreem slechte en extreem goede spelers.

Messi, is er eentje van de extreme buitencategorie. Die kun je nog wel als back of op 6 neerzetten, dan nog speelt hij goed.

De tactiek van Ajax moet als uitgangspunt hebben dat de beste spelers op de juiste plek neergezet gaan worden. Meer niet. Als je dus geen 'echte' 6 in je team hebt (Bosz zijn woorden..) moet je ook niet met een 6 gaan spelen. Ook al is dat je tactiek Positieve eigenwijze Arrogantie.
Eide
 Eide - zaterdag 09 juli 2016 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 juli 2016 - 10:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

De tactiek van Ajax moet als uitgangspunt hebben dat de beste spelers op de juiste plek neergezet gaan worden. Meer niet. Als je dus geen 'echte' 6 in je team hebt (Bosz zijn woorden..) moet je ook niet met een 6 gaan spelen. Ook al is dat je tactiek Positieve eigenwijze Arrogantie.
Eens, met dien verstande dat wij allemaal natuurlijk niet weten wat Bosz verwacht van een 6 en wat een echte 6 in zijn ogen is.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 juli 2016 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 juli 2016 - 10:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nogmaals, en voor de laatste keer mijn mening over je mogelijke systemen en spelopvattingen naar jou toe.

Het systeem is ondergeschikt aan de kwaliteit van de spelers.
Iedere speler is anders, maar het spelletje blijft hetzelfde. Dat betekent dat je goede en slechte spelers hebt. Ook extreem slechte en extreem goede spelers.

Messi, is er eentje van de extreme buitencategorie. Die kun je nog wel als back of op 6 neerzetten, dan nog speelt hij goed.

De tactiek van Ajax moet als uitgangspunt hebben dat de beste spelers op de juiste plek neergezet gaan worden. Meer niet. Als je dus geen 'echte' 6 in je team hebt (Bosz zijn woorden..) moet je ook niet met een 6 gaan spelen. Ook al is dat je tactiek Positieve eigenwijze Arrogantie.
Wat betreft je laatste alinea kan ik het niet nog meer met je eens zijn.
Dat is, vind ik, de grootste blunder die Frank de Boer nogal eens maakte, met als "beste" voorbeeld Theo Janssen, die FdB langdurig op een verkeerde plek in het elftal liet spelen.

Door zijn onderkenning, verwacht ik niet dat Peter Posz dezelfde fout gaat maken.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 juli 2016 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 juli 2016 - 14:01 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Wat betreft je laatste alinea kan ik het niet nog meer met je eens zijn.
Dat is, vind ik, de grootste blunder die Frank de Boer nogal eens maakte, met als "beste" voorbeeld Theo Janssen, die FdB langdurig op een verkeerde plek in het elftal liet spelen.

Door zijn onderkenning, verwacht ik niet dat Peter Posz dezelfde fout gaat maken.
Frank deed inderdaad nog wel eens te eigenwijs.. Hopelijk zet Bosz wel de juiste poppetjes op de goede plaats en komt er weer een beetje voetbal in de ploeg.
hjf
 hjf - zondag 10 juli 2016 - 10:10   quote  deeplink  
Vraag aan de kenners onder ons: is die Limbombe van NEC wat voor ons? Hij kan volgens mij de concurrentiestrijd met Younes aan gaan. En als Younes zich door blijft ontwikkelen, dan ben je hem volgend jaar ook kwijt (Bayern Munchen/Dortmund).
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 juli 2016 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 10:10 schreef hjf het volgende:
Vraag aan de kenners onder ons: is die Limbombe van NEC wat voor ons? Hij kan volgens mij de concurrentiestrijd met Younes aan gaan. En als Younes zich door blijft ontwikkelen, dan ben je hem volgend jaar ook kwijt (Bayern Munchen/Dortmund).
Heb ik hier ook al eens aangegeven. Goedkoop maar toch een prima speler potentie zat.
Kan Millik prima bedienen. Alleen dan weer de vraag is hij veel beter dan een Menig/becker ect?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0864818