|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 12:15 schreef Eide het volgende:[..] En terecht, want je vertraagt het spel. Een echt creatieve speler versnelt het spel en zal de bal niet langer in bezit hebben als strikt noodzakelijk om een doelgerichte actie mogelijk te maken. Helaas zijn er veel technisch begaafde spelers die pielen om het pielen. Postbodevoetbal. Je tegenstander het liefst 3 keer voorbij gaan in plaats van de bal richting het knikkerpotje te spelen, of die bal naar het knikkerpotje dribbelen. Het probleem is niet dat we geen creatieve spelers hebben. Het probleem is dat we te weinig spelers hebben die gebruik maken van de creatieve spelers die we hebben. Iemand als Nouri kan elke speler vrij voor de keeper zetten. Andere spelers moeten die ruimtes dan wel zien. Gebeurt dat niet krijg je een passeeractie, gedraai en gepiel in de kleine ruimte. Ziet er misschien leuk uit maar is gewoon een zwaktebod, een diskwalificatie van je creatieve positiespel. Het gaat om acties maken, dat je 3 man voorbij kan. Doordat je iemand voorbij gaat, creeer je ruimte, de tegenstander moet dan keuzes gaan maken en daar krijg je ruimte door en die moet je creatief benutten. Heeft niets te maken dat je het spel vertraagd. Dat is zo'n verkeerde gedachtegang en door die gedachtegang zijn we waar we zijn. Daarbij maak je de jonge spelers dood die dat wel kunnen. Kijk naar Robben en Messi.... Die vertragen dus altijd het spel in jouw ogen?
Als je alleen maar gaat passen, dan schiet je niets mee op. Balletje breed is een zwaktebod |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Naast Dolberg is dit de man . =========================== Jonathan Soriano, Red Bull Salzburg Sinds 2012 staat deze Spanjaard onder contract bij de Oostenrijkers, en het is eigenlijk best gek dat hij na viereneenhalf jaar nog steeds bij dezelfde club onder contract staat. Soriano heeft in 142 officiële wedstrijden voor Salzburg liefst 118 treffers weten te maken. In het seizoen 2013/14 was hij met elf doelpunten zelfs topscorer in de Europa League. Beschikt met zijn 31 levensjaren bovendien over de nodige ervaring die momenteel ontbreekt bij Ajax in de spits. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 15:21 schreef p111 het volgende:Naast Dolberg is dit de man . =========================== Jonathan Soriano, Red Bull Salzburg Sinds 2012 staat deze Spanjaard onder contract bij de Oostenrijkers, en het is eigenlijk best gek dat hij na viereneenhalf jaar nog steeds bij dezelfde club onder contract staat. Soriano heeft in 142 officiële wedstrijden voor Salzburg liefst 118 treffers weten te maken. In het seizoen 2013/14 was hij met elf doelpunten zelfs topscorer in de Europa League. Beschikt met zijn 31 levensjaren bovendien over de nodige ervaring die momenteel ontbreekt bij Ajax in de spits. Denk je niet dat hij Dolberg in de weg gaat zitten? Een goede tweede spits is geen luxe trouwens. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Je kan niet je hele seizoen gokken op een 18 jarige |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 14:28 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Het gaat om acties maken, dat je 3 man voorbij kan. Doordat je iemand voorbij gaat, creeer je ruimte, de tegenstander moet dan keuzes gaan maken en daar krijg je ruimte door en die moet je creatief benutten. Natuurlijk niet. Als je gedwongen bent om je tegenstander te passeren betekent dat dat je geen andere medespeler hebt die vrije ruimte om zich heen heeft. Je gaat dan een man-tegen-man gevecht aan wat meer risico met zich mee brengt en wat bovendien altijd trager is als de bal inpassen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat een goede passeeractie geen geweldige kwaliteit is. Zeker wel. Als een speler daarmee heel het positionele spel van de tegenstander overmeestert is een passeeractie geweldig. Dan moeten spelers die actie ook absoluut maken.
Maar te vaak is het dat niet. Te vaak is die passeeractie er omdat een speler niets beters met de bal kan. Omdat de eigen ploeg niet goed genoeg staat of loopt. Dan werkt dat dus alleen maar vertragend, is het risicovol en een zwaktebod. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 16:32 schreef Eide het volgende:[..] Natuurlijk niet. Als je gedwongen bent om je tegenstander te passeren betekent dat dat je geen andere medespeler hebt die vrije ruimte om zich heen heeft. Je gaat dan een man-tegen-man gevecht aan wat meer risico met zich mee brengt en wat bovendien altijd trager is als de bal inpassen. Daarmee wil ik niet zeggen dat een goede passeeractie geen geweldige kwaliteit is. Zeker wel. Als een speler daarmee heel het positionele spel van de tegenstander overmeestert is een passeeractie geweldig. Dan moeten spelers die actie ook absoluut maken. Maar te vaak is het dat niet. Te vaak is die passeeractie er omdat een speler niets beters met de bal kan. Omdat de eigen ploeg niet goed genoeg staat of loopt. Dan werkt dat dus alleen maar vertragend, is het risicovol en een zwaktebod. Ik denk dat we langs alkaar heen praten. De paseeracties zijn slecht, omdat ze dat in de jeugd is afgeleerd, dus ontwikkel jij je daar niet verder in.
In de jeugd moet je juist dit soort spelers die mensen kunnen passeren lekker hun gang laten gaan en ze niet passeer dood maken. In het eerste spelen is even wat anders, maar zolang ze in de jeugd spelen moeten ze niet meteen technisch dood worden gemaakt met tikie breed en puur balbezit. Denk je dat Messi of Suarez in de jeugd de ballen aflegden? Kijk maar eens die beelden van Messi als kleine jongen, die gaat het hele team voorbij. In nederland zouden we dat meteen afstraffen in de jeugd, dat kan niet en mag niet.
Gelukkig denkt Ajax tegenwoordig ook minder aan het team belang in de jeugd en gaat de nadruk meer naar het ontiwkkelen van de individuele kwaliteiten van een speler. Dit was trouwens al zo toen Cruijff terug was gekomen naar Ajax 30jaar geleden. Op open dagen haalde Cruijff samen met Van Basten alleen talenten eruit die zaten te pielen en spelers konden passeren. De jongens die balletjes konden passen hadden ze niets aan.
Balletje passen kan je leren, net als schieten, maar spelers passeren doe je op je instinct. Als je aangemoedigd wordt en je doet het vaker, dan wordt je ook steeds beter daarin en dat moet je in de jeugd juist niet kapot maken. Doe je dat wel, dan krijg je van die buitenspelers die we nu in het Nederlandse voetbal hebben. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Die spelers zijn door de Boer neegesabelt gelukkig komen ze nu weer terug. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 13:13 schreef JOOD het volgende:[..] Is het link? Suarez, Huntelaar en nu Ziyech bijvoorbeeld zijn mooie voorbeelden van de voordelen. Directe versterking, je team is dus beter. Tegenstanders kijken ook tv en lezen ook de krant en dus sta je met 1-0 voor. Na een paar jaar van sportief succes maak je ook nog dikke winst op zo'n speler. Het enige probleem is het vaststellen van deze 'buitencategorie'. Maar kun je iemand kopen uit deze categorie moet je daar serieus over nadenken. Zeker, en stuk voor stuk niet zo veel gekost als dat je nu zou willen uitgeven.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 16:50 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik denk dat we langs alkaar heen praten. De paseeracties zijn slecht, omdat ze dat in de jeugd is afgeleerd, dus ontwikkel jij je daar niet verder in. In de jeugd moet je juist dit soort spelers die mensen kunnen passeren lekker hun gang laten gaan en ze niet passeer dood maken. In het eerste spelen is even wat anders, maar zolang ze in de jeugd spelen moeten ze niet meteen technisch dood worden gemaakt met tikie breed en puur balbezit. Denk je dat Messi of Suarez in de jeugd de ballen aflegden? Kijk maar eens die beelden van Messi als kleine jongen, die gaat het hele team voorbij. In nederland zouden we dat meteen afstraffen in de jeugd, dat kan niet en mag niet. Gelukkig denkt Ajax tegenwoordig ook minder aan het team belang in de jeugd en gaat de nadruk meer naar het ontiwkkelen van de individuele kwaliteiten van een speler. Dit was trouwens al zo toen Cruijff terug was gekomen naar Ajax 30jaar geleden. Op open dagen haalde Cruijff samen met Van Basten alleen talenten eruit die zaten te pielen en spelers konden passeren. De jongens die balletjes konden passen hadden ze niets aan. Balletje passen kan je leren, net als schieten, maar spelers passeren doe je op je instinct. Als je aangemoedigd wordt en je doet het vaker, dan wordt je ook steeds beter daarin en dat moet je in de jeugd juist niet kapot maken. Doe je dat wel, dan krijg je van die buitenspelers die we nu in het Nederlandse voetbal hebben. Sorry, maar passeer acties worden in de jeugd niet afgeleerd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wie komen er nu weer terug dan? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: No guts, no glory.
Als we echt terug willen naar de Europese (sub)top, moeten we echt gericht gaan schieten. Anders gaan we die doelstelling echt niet halen.
Vind je 11 miljoen voor Ziyech ook teveel dan? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 16:50 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik denk dat we langs alkaar heen praten. De paseeracties zijn slecht, omdat ze dat in de jeugd is afgeleerd, dus ontwikkel jij je daar niet verder in. [...] Balletje passen kan je leren, net als schieten, maar spelers passeren doe je op je instinct. Als je aangemoedigd wordt en je doet het vaker, dan wordt je ook steeds beter daarin en dat moet je in de jeugd juist niet kapot maken. Doe je dat wel, dan krijg je van die buitenspelers die we nu in het Nederlandse voetbal hebben. Ik vind de passeeracties helemaal niet slecht. Jongens als De Wit, Kluivert en Nunnely mogen naar hartelijk passeren in de jeugd en ze doen dat vaak ook prima. El Ghazi bij Jong Ajax idem, echt met afstand de beste toen hij terug gezet werd en aanhoudend gevaarlijk, effectief en een plaag voor zijn tegenstanders. In het verleden as ook Fischer zo'n jongen die dat naar hartenlust mocht doen.
Ik vind heel veel passeeracties echter niet functioneel. Het is vaak passeren om het passeren zonder dat daarna een duidelijk, doelgerichte vervolg komt. Younes is, ondanks zijn slechte periode, typisch een speler die wel om de juiste redenen passeert. Actie en het schot of de voorzet, maar als bij Younes de passeeractie wordt ingezet is dat -altijd- doelgericht met oog voor de goal of de medespeler. Hij is vreselijk uit vorm, maar in de basis is Younes het schoolvoorbeeld van de juiste redenen om te passeren. Op een hoger niveau is Arjen Robben daar ook uitstekend in.
Jij beweert dat je passen en schieten kan leren en dat passeren instinct is. Een goede pass is echter net zo goed instinct. Daarom kan Nouri of Ziyech centraal op het middenveld spelen en staat diezelfde Younes van net op de vleugel. Nouri en Ziyech hebben namelijk het instinct om te zien wat het spel doet. Zij voelen wat tegenstanders en eigen spelers doen en hebben het talent om de bal precies daar te leggen waar die moet zijn. Younes zou op dat middenveld hopeloos verzuipen omdat hij dat instinct niet heeft.
Alleen schieten kan je die bewering waar maken, maar daar komt weer het juiste moment kiezen en steeds op de juiste plaats zijn om de hoek kijken. Dat zijn net zo goed instinctieve zaken waar je bijna niet op kan trainen. Dat talent is er, of het is er niet.
Voetbal is altijd een combinatie van techniek en inzicht. Dat geldt voor alle elementen. Creativiteit is het gevolg van de juiste combinatie van die factoren in de juiste speler, deels aangeleerd maar ook deels instinctief. Daar heeft het vermogen tot passeren niets mee te maken. Wel kan de keuze om te passeren ingegeven zijn die dat inzicht. Nogmaals, ik zie dat erg weinig.
Daarnaast is voetbal de kunst van het afdwingen van fouten van de tegenstander. Dat doe je door onvoorspelbaar (creatief) te zijn en door veel tempo te maken waardoor te tegenstander geen tijd krijgt de juiste keuzes te maken. Snelheid creëer je door de passing en het positiespel goed voor elkaar te hebben, niet door passeeracties op de zijlijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 20:34 schreef JOOD het volgende:[..] No guts, no glory. Als we echt terug willen naar de Europese (sub)top, moeten we echt gericht gaan schieten. Anders gaan we die doelstelling echt niet halen. Vind je 11 miljoen voor Ziyech ook teveel dan? Beetje onzin opmerking die eerste..
Ajax kan nooit terug naar de subtop van Europa door mee te doen aan de koop gekte ondanks dat jij en anderen dat graag zouden zien.. Ajax heeft namelijk gewoon structureel minder te besteden dan die andere subtoppers in Europa..
Ajax zal het door slimmigheden moeten bereiken, door jongens als Sanchez structureel weten te vinden, door jongens als Zyech incidenteel te kopen, en door een fantastische opleiding. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 21:18 schreef remco k het volgende:[..] Beetje onzin opmerking die eerste.. Ajax kan nooit terug naar de subtop van Europa door mee te doen aan de koop gekte ondanks dat jij en anderen dat graag zouden zien.. Ajax heeft namelijk gewoon structureel minder te besteden dan die andere subtoppers in Europa.. Ajax zal het door slimmigheden moeten bereiken, door jongens als Sanchez structureel weten te vinden, door jongens als Zyech incidenteel te kopen, en door een fantastische opleiding. Dat eerste is gewoon een uitspraak. Zo kan ik nog wel een aantal noemen die doelen op groter risico, grotere uitkomst.
En voor wat betreft alinea 2 en 3, zitten we 100% op dezelfde lijn. Alleen ik zou ze samenvoegen en misschien zou ik dan iets meer geld uitgeven. Let op, iets meer.. of je nu 5 miljoen betaald voor Cassiera, 5 miljoen voor Sanchez, 11 miljoen voor Ziyech of 15 miljoen voor Bailey. Dat is maar een klein verschil en het zou een gerichte aankoop zijn.
Maar als Ajax vindt dat hij het niet waard is, zeker niet doen.
Koopgek ben je als je nu weer volledig voor Larsson zou gaan. Dat is korte termijn geld uitgeven. Dat kaliber kun je zelf scouten of opleiden. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Korte termijn is standaard omdat geen een speler langer als 2/3 jaar in Ajax 1 blijft. En larsson is 23 jaar en voor een redelijk bedrag heb je met Younes en Larsson een goede linkerkant. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 22:19 schreef p111 het volgende:Korte termijn is standaard omdat geen een speler langer als 2/3 jaar in Ajax 1 blijft. En larsson is 23 jaar en voor een redelijk bedrag heb je met Younes en Larsson een goede linkerkant. Wie zegt dat Larsson meteen aanhaakt? Kijk naar Sinkgraven. Perfect voorbeeld. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Sinkgraven was een stuk jonger toen hij bij Ajax kwam en geen internationaal.Maar zekerheid heb je nooit maar hij is een rustige en evenwichtige speler slim en een oog voor zijn medespeler en scoorend vermogen.Als de prijs redelijk is loop je weinig risico. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 21:39 schreef JOOD het volgende:[..] Dat eerste is gewoon een uitspraak. Zo kan ik nog wel een aantal noemen die doelen op groter risico, grotere uitkomst. En voor wat betreft alinea 2 en 3, zitten we 100% op dezelfde lijn. Alleen ik zou ze samenvoegen en misschien zou ik dan iets meer geld uitgeven. Let op, iets meer.. of je nu 5 miljoen betaald voor Cassiera, 5 miljoen voor Sanchez, 11 miljoen voor Ziyech of 15 miljoen voor Bailey. Dat is maar een klein verschil en het zou een gerichte aankoop zijn. Maar als Ajax vindt dat hij het niet waard is, zeker niet doen. Koopgek ben je als je nu weer volledig voor Larsson zou gaan. Dat is korte termijn geld uitgeven. Dat kaliber kun je zelf scouten of opleiden. Die 11 is voor Ajax al de absolute max, en 15 is dan niet iets meer, dat is ruim 25% meer... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Wie zegt dat Baley meteen aanhaakt. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ik kan je zeggen uit ervaring dat dit wel op grote schaal gebeurd en ik zie het nu ook terug bij de jeugd bij de locale verenigingen. Het is niet zo dat ze passeer acties afleren in de jeugd, het gaat erom dat ze het niet leuk vinden als jonge spelers continu passeer acties maken om anderen voorbij te spelen. Natuurlijk is het niet altijd nodig en goed, maar door het te doen wordt je steeds beter. En ja voor het teambelang is het niet altijd goed, je moet ook echt oog houden voor andere spelers die door je acties vrijkomen.
Het was ook een bevrijding toen ik een trainer kreeg die zei: "Als je de bal heb als linksbuiten wil ik alleen maar acties zien als jij denkt dat het kan" Al verlies je 10x de bal, daar hebben we de rest voor om het op te lossen, maar die 2 of 3x dat het lukt is het bijna altijd een doelpunt. En dan zie je dat het ook veel vaker goed gaat, dan heb je vertrouwen, je mag het een keer verkloten zonder dat iedereen je verrot scheld of je coach gek wordt Heerlijk!! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 20:47 schreef Eide het volgende:[..] Ik vind de passeeracties helemaal niet slecht. Jongens als De Wit, Kluivert en Nunnely mogen naar hartelijk passeren in de jeugd en ze doen dat vaak ook prima. El Ghazi bij Jong Ajax idem, echt met afstand de beste toen hij terug gezet werd en aanhoudend gevaarlijk, effectief en een plaag voor zijn tegenstanders. In het verleden as ook Fischer zo'n jongen die dat naar hartenlust mocht doen. Ik vind heel veel passeeracties echter niet functioneel. Het is vaak passeren om het passeren zonder dat daarna een duidelijk, doelgerichte vervolg komt. Younes is, ondanks zijn slechte periode, typisch een speler die wel om de juiste redenen passeert. Actie en het schot of de voorzet, maar als bij Younes de passeeractie wordt ingezet is dat -altijd- doelgericht met oog voor de goal of de medespeler. Hij is vreselijk uit vorm, maar in de basis is Younes het schoolvoorbeeld van de juiste redenen om te passeren. Op een hoger niveau is Arjen Robben daar ook uitstekend in. Jij beweert dat je passen en schieten kan leren en dat passeren instinct is. Een goede pass is echter net zo goed instinct. Daarom kan Nouri of Ziyech centraal op het middenveld spelen en staat diezelfde Younes van net op de vleugel. Nouri en Ziyech hebben namelijk het instinct om te zien wat het spel doet. Zij voelen wat tegenstanders en eigen spelers doen en hebben het talent om de bal precies daar te leggen waar die moet zijn. Younes zou op dat middenveld hopeloos verzuipen omdat hij dat instinct niet heeft. Alleen schieten kan je die bewering waar maken, maar daar komt weer het juiste moment kiezen en steeds op de juiste plaats zijn om de hoek kijken. Dat zijn net zo goed instinctieve zaken waar je bijna niet op kan trainen. Dat talent is er, of het is er niet. Voetbal is altijd een combinatie van techniek en inzicht. Dat geldt voor alle elementen. Creativiteit is het gevolg van de juiste combinatie van die factoren in de juiste speler, deels aangeleerd maar ook deels instinctief. Daar heeft het vermogen tot passeren niets mee te maken. Wel kan de keuze om te passeren ingegeven zijn die dat inzicht. Nogmaals, ik zie dat erg weinig. Daarnaast is voetbal de kunst van het afdwingen van fouten van de tegenstander. Dat doe je door onvoorspelbaar (creatief) te zijn en door veel tempo te maken waardoor te tegenstander geen tijd krijgt de juiste keuzes te maken. Snelheid creëer je door de passing en het positiespel goed voor elkaar te hebben, niet door passeeracties op de zijlijn. Ik ben het hier wel grotendeels mee eens, maar ik heb het niet over het eerste, maar in de jeugd. Juist daar mag het van mij ook niet functioneel zijn. Verder ben ik het helemaal mee eens dat je in het eerste dit alleen moet doen als het functioneel is. MAar die basis om het te kunnen moeten ze wel hebben en moet niet in de jeugd worden tegen gehouden.
Steek pasjes geven dat doe je instinctief en je moet ruimtelijk inzicht hebben, dat is lastig te leren, ik bedoel meer het gewone trap en paas werk, dat is te leren door veel te trainen
Hoe je een bal raakt is echt te leren, vrije trappen is puur heel veel oefenen en naturlijk moet je wel talent hebben. Kijk maar naar Van Hooijdonk die bleef maar oefenen na de training en werd steeds beter. Een goal maken uit een actie of voorzet is anders, daar moet je weer je instinct gebruiken en dan de bal goed raken wat weer te leren is.
Voetbal is een combinatie van alles wat je hierboven zegt, ben ik helemaal mee eens, maar ik heb het puur over de opleiding en waar de focus op ligt. Waarom hebben we al jaren geen goede buitenspelers meer uit Nederland? Komt in mijn optiek door de jeugdopleiding en focus die we hebben. Nu is de focus op kracht, 10 jaar geleden op het verdedigen, want dat konden we niet. 10 jaar later zie je dat de een na de andere goede verdediger doorkomt, maar geen vleugelaanvallers. Maar Ajax focussed nu weer op de juiste dingen (Verbeteren van de individuele kwaliteiten van een speler ipv teamverband. Ik hoop dat meer clubs dit voorbeeld overnemen en ook de amateur verenigingen. Dan verwacht ik dat het nog 8 a 10 jaar gaat duren voordat we weer een type Robben krijgen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 januari 2017 - 11:25 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Ik kan je zeggen uit ervaring dat dit wel op grote schaal gebeurd en ik zie het nu ook terug bij de jeugd bij de locale verenigingen. Het is niet zo dat ze passeer acties afleren in de jeugd, het gaat erom dat ze het niet leuk vinden als jonge spelers continu passeer acties maken om anderen voorbij te spelen. Natuurlijk is het niet altijd nodig en goed, maar door het te doen wordt je steeds beter. En ja voor het teambelang is het niet altijd goed, je moet ook echt oog houden voor andere spelers die door je acties vrijkomen. Het was ook een bevrijding toen ik een trainer kreeg die zei: "Als je de bal heb als linksbuiten wil ik alleen maar acties zien als jij denkt dat het kan" Al verlies je 10x de bal, daar hebben we de rest voor om het op te lossen, maar die 2 of 3x dat het lukt is het bijna altijd een doelpunt. En dan zie je dat het ook veel vaker goed gaat, dan heb je vertrouwen, je mag het een keer verkloten zonder dat iedereen je verrot scheld of je coach gek wordt Heerlijk!! Sorry, maar zie zelf totaal niet wat jij schrijft, en dat zeg ik ook uit eigen ervaring. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Lol, Ik was bezig met een e-mail, zat dit bericht te schrijven en ondertussen een conference call. Ik snap het zelf niet eens meer.
Maakt verder ook niet uit, gaat erom dat de nadruk op het trainen van individuale kwaliteiten van een speler moet liggen en niet op hoe een jeugd team functioneerd. Ik word liever geen kampioen en lever een Messi af, dan kampioen worden met een team gemiddelde spelers die tactisch als geheel sterker waren dan de tegenstanders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 januari 2017 door Ajax we love you -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
IK krijg ook steeds meer berichten dat dit Legia Warschau aan het leeglopen is... Die (top)spits is weg, nu ook de rechtsback (pools international) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 januari 2017 - 13:45 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Lol, Ik was bezig met een e-mail, zat dit bericht te schrijven en ondertussen een conference call. Ik snap het zelf niet eens meer. Maakt verder ook niet uit, gaat erom dat de nadruk op het trainen van individuale kwaliteiten van een speler moet liggen en niet op hoe een jeugd team functioneerd. Ik word liever geen kampioen en lever een Messi af, dan kampioen worden met een team gemiddelde spelers die tactisch als geheel sterker waren dan de tegenstanders. Wat jij nu noemt is precies dat wat Ajax nu al een jaar of 6 a 7 doet.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Precies en daarom zijn er nu zoveel talenten ineens bij Ajax die wel goed zijn. Deze manier van opleiden komt door Cruijff en ook Jonk heeft hier aan bijgedragen. Zonde dat hij weg is trouwens, maargoed daar kan ik niet goed over oordelen. Die buitenspelers komen er ook aan over een paar jaar, omdat Ajax hun opleiding op de schop heeft gegooid en ik hoop dat andere clubs dat ook gaan doen. Zodat we afkomen van de tikkie breed voetbal generatie die niets speciaals kunnen. Ik kijk nu al uit naar de spelers met exceptionele kwaliteiten die iets extra's brengen, die een wedstrijd kunnen openbreken
Bovenstaande in combinatie met de leegstroom van topspelers naar China, maakt Ajax over 10 jaar weer winnaar van de CL ;-) en dat allemaal dankzij Cruijff. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 04 januari 2017 - 19:59 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Precies en daarom zijn er nu zoveel talenten ineens bij Ajax die wel goed zijn. Deze manier van opleiden komt door Cruijff en ook Jonk heeft hier aan bijgedragen. Zonde dat hij weg is trouwens, maargoed daar kan ik niet goed over oordelen. Die buitenspelers komen er ook aan over een paar jaar, omdat Ajax hun opleiding op de schop heeft gegooid en ik hoop dat andere clubs dat ook gaan doen. Zodat we afkomen van de tikkie breed voetbal generatie die niets speciaals kunnen. Ik kijk nu al uit naar de spelers met exceptionele kwaliteiten die iets extra's brengen, die een wedstrijd kunnen openbreken Bovenstaande in combinatie met de leegstroom van topspelers naar China, maakt Ajax over 10 jaar weer winnaar van de CL ;-) en dat allemaal dankzij Cruijff. Ook in het recente verleden hebben er prima buitenspelers gestaan die zijn doorgebroken uit de jeugd. Neem een Ozbiliz ofzo, jongens als el Ghazi..
Maar ik denk ook dat er prima jeugdspelers aan komen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste..
Er wordt in de jeugd en niet alleen bij Ajax ook veel meer weer op pleintjes gevoetbald, de vereniging hier in de buurt traint per elftal eens per twee weken op het parkeerterrein zoals dat ook bij Aajx gebeurt. Een prima ontwikkeling want daar wordt menig voetballer geboren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 04 januari 2017 - 20:30 schreef remco k het volgende:[..] Ook in het recente verleden hebben er prima buitenspelers gestaan die zijn doorgebroken uit de jeugd. Neem een Ozbiliz ofzo, jongens als el Ghazi.. Maar ik denk ook dat er prima jeugdspelers aan komen, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.. Er wordt in de jeugd en niet alleen bij Ajax ook veel meer weer op pleintjes gevoetbald, de vereniging hier in de buurt traint per elftal eens per twee weken op het parkeerterrein zoals dat ook bij Aajx gebeurt. Een prima ontwikkeling want daar wordt menig voetballer geboren.. Wat heeft Ozbillic bij Ajax bereikt dan? El Ghazi is geen eigen jeugd toch? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overmars bevestigt interesse El Ghazi
Ajax-directeur spelersbeleid Marc Overmars zou tegenover Tuttomercatoweb hebben bevestigd dat er interesse in de linksbuitenspeler. 'Twee clubs uit Italië hebben geïnformeerd naar El Ghazi, maar ik zeg niet welke. Ik kan vertellen dat er een kans is dat El Ghazi in januari vertrekt,' aldus Marc Overmars over El Ghazi, die in belangzelling zou staan van clubs als AS Roma, Lazio en AC Milan.
Zo zou volgens Sky Sports Italia intensief contact zijn geweest tussen As Roma en de zaakwaarnemer van El Ghazi. Bron |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Bereikt is niet waar dit over gaat. Het gaat over acties, en als er iets is dat hij wel degelijk bezat en bezit, zijn het acties.. Ik had hem nog graag in Ajax shirt gezien hoor.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2017 - 11:32 schreef remco k het volgende:[..] Bereikt is niet waar dit over gaat. Het gaat over acties, en als er iets is dat hij wel degelijk bezat en bezit, zijn het acties.. Ik had hem nog graag in Ajax shirt gezien hoor.. dat soort jongens kregen nooit de kansen van deboer f volledige vertrouwen.. verkeerde actie of hakbal die verkeerd ging was wissel of zag je de boer foeteren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2017 - 11:32 schreef remco k het volgende:[..] Bereikt is niet waar dit over gaat. Het gaat over acties, en als er iets is dat hij wel degelijk bezat en bezit, zijn het acties.. Ik had hem nog graag in Ajax shirt gezien hoor.. Dacht dat het over eigen buitenspelers ging die doorgebroken waren. Dan vind ik Ghazi en Ozbillic niet de beste voorbeelden hoor. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
We hebben sowieso heel weinig "eigen" aanvallers die het de afgelopen jaren hebben gered. Daar schijnt toch een vloek op te liggen in Amsterdam. Wat er doorbrak was vrijwel altijd aankoop, of voor Ajax 1 of voor de A1. De laatste aanvallers die echt uit de jeugd zijn doorgestroomd waren volgens mij Lukoki en De Sa. Daarvoor Ozbiliz en Ebecilio. Met name van Ozbiliz waren de verwachtingen hoog maar dat is er nooit uitgekomen. Daarna ook niet trouwens, uitgezonderd 1 goed jaar in de Russische competitie.
El Ghazi is in 2013 als jeugdspeler aangekocht van Sparta en Kishna kwam van ADO Den Haag over. Younes is een aankoop. Fischer is als 17-jarige overgekomen. Cerny zit sinds 2014 bij Ajax. Wat hebben we verder gehad? Bojan, Cuenca, Boerrigter, Sulejmani, Sana... Je zou Menig nog kunnen noemen hoewel die nauwelijks voor Ajax 1 heeft gespeeld. Het is in ieder geval heel beperkt wat er uit de eigen jeugd is doorgekomen. Dat was dan ook precies de reden voor het ingrijpen van Cruijff bij Ajax.
Van al die spelers kan je eigenlijk alleen van Bojan zeggen dat hij echt weinig kansen heeft gehad en dan nog met name omdat hij niet op z'n eigen plek speelde. Al die anderen hebben echt hun kansen ruimschoots gehad, veelal bij gebrek aan beter.
Er is dus weinig doorgebroken maar ik vind niet dat onder FdB dergelijke jongens weinig kansen hebben gehad. Sterker nog, FdB is juist heel actief geweest in het door laten stromen van spelers vanuit Jong Ajax en de A1. Ajax heeft alleen nauwelijks echt succesvolle vleugelaanvallers weten te vinden.
De enige voor wie, in mijn ogen, echt een lans te breken valt in dit geval is Ricardo Kishna. Bij hem kwam het echter niet door ondermaats presteren maar omdat hij volledig overhoop lag met Frank de Boer (en niet alleen met FdB trouwens). |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ajax maakt miljoenenvertrek van Gudelj officieel Donderdag, 5 januari 2017 om 18:02
/ Ajax en Tianjin TEDA hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Nemanja Gudelj. De formele overgang naar de Chinese club is per 25 januari 2017. De middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2020 onder contract bij Ajax. Gudelj, 25 jaar, tekent een contract voor drie jaar bij de nummer elf van vorig seizoen. Ajax ontvangt naar verluidt een transfersom van 5,5 à 6 miljoen euro voor de middenvelder. Gudelj werd donderdagochtend in Nederland met succes medisch gekeurd. Hij gaat bij Tianjin ongeveer vijf miljoen euro per jaar verdienen, exclusief bonussen Gudelj was bij Ajax in een uitzichtloze situatie beland. Hij gaf twee maanden geleden in een gesprek met trainer Peter Bosz te kennen dat hij het niet langer kon opbrengen om op de bank plaats te nemen. Gudelj zat daarna niet meer bij de selectie. Hij speelde 59 duels voor de Amsterdammers, waarin hij zeven keer tot scoren kwam. Veel voetballers uit Europa kiezen voor een lucratief avontuur in de Chinese Super League. Alhoewel Gudelj bij lange na niet kan tippen aan de salarissen van bijvoorbeeld Carlos Tévez, Hulk of Óscar, mag hij met bijna een ton per week netto zeker niet klagen. De transfer van Gudelj levert NAC Breda 270.000 euro op. De Bredase club heeft recht op een solidariteitsbijdrage van 4.5 procent van de totale transfersom. Gudelj was 21 jaar toen hij NAC, waar hij de gehele jeugdopleiding doorliep, verruilde voor AZ.
Lees meer op www.voetbalzone.nl |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het is weer showtime lees ook voor Anwar hebben twee clubs zich gemeld.Het gaat weer een spannende tijd worden. |
|
|
|
|
JV
|
|
|
El ghazi verkopen zou heel dom zijn Traore maand niet bedchikbaar en cerny is niet in vorm cq nie goed genoeg |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tenzij ze 2 goeie aankopen doen van het geld.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
ja dat zou ook kunnen pff spannend |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 januari 2017 - 13:06 schreef Eide het volgende:We hebben sowieso heel weinig "eigen" aanvallers die het de afgelopen jaren hebben gered. Daar schijnt toch een vloek op te liggen in Amsterdam. Wat er doorbrak was vrijwel altijd aankoop, of voor Ajax 1 of voor de A1. De laatste aanvallers die echt uit de jeugd zijn doorgestroomd waren volgens mij Lukoki en De Sa. Daarvoor Ozbiliz en Ebecilio. Met name van Ozbiliz waren de verwachtingen hoog maar dat is er nooit uitgekomen. Daarna ook niet trouwens, uitgezonderd 1 goed jaar in de Russische competitie. El Ghazi is in 2013 als jeugdspeler aangekocht van Sparta en Kishna kwam van ADO Den Haag over. Younes is een aankoop. Fischer is als 17-jarige overgekomen. Cerny zit sinds 2014 bij Ajax. Wat hebben we verder gehad? Bojan, Cuenca, Boerrigter, Sulejmani, Sana... Je zou Menig nog kunnen noemen hoewel die nauwelijks voor Ajax 1 heeft gespeeld. Het is in ieder geval heel beperkt wat er uit de eigen jeugd is doorgekomen. Dat was dan ook precies de reden voor het ingrijpen van Cruijff bij Ajax. Van al die spelers kan je eigenlijk alleen van Bojan zeggen dat hij echt weinig kansen heeft gehad en dan nog met name omdat hij niet op z'n eigen plek speelde. Al die anderen hebben echt hun kansen ruimschoots gehad, veelal bij gebrek aan beter. Er is dus weinig doorgebroken maar ik vind niet dat onder FdB dergelijke jongens weinig kansen hebben gehad. Sterker nog, FdB is juist heel actief geweest in het door laten stromen van spelers vanuit Jong Ajax en de A1. Ajax heeft alleen nauwelijks echt succesvolle vleugelaanvallers weten te vinden. De enige voor wie, in mijn ogen, echt een lans te breken valt in dit geval is Ricardo Kishna. Bij hem kwam het echter niet door ondermaats presteren maar omdat hij volledig overhoop lag met Frank de Boer (en niet alleen met FdB trouwens). Je vergeet Becker nog ook een toppertje. Buitenspelers en Ajax zijn inderdaad echt al een langere periode een probleem Je krijgt bijna heimwee naar Rommedahl zijn laatste seizoen haha.
Ghazi nu weg zal voor mij nu geen ramp zijn maar dan moet er wel iets voor terug komen en geen renner of blind paard maar een goede voetballer(Nouri vaker proberen?) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nouri moet je echt niet op linksbuiten willen zetten. Dan wordt het net zo'n verhaal als met Andersen. Appie moet gewoon minuten gaan maken centraal op het middenveld. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2017 - 09:19 schreef Eide het volgende:Nouri moet je echt niet op linksbuiten willen zetten. Dan wordt het net zo'n verhaal als met Andersen. Appie moet gewoon minuten gaan maken centraal op het middenveld. maar voor wie... zie geen reden om dit middenveld te veranderen.. zou zelf wel als ziyech uitvalt nouri als zijn backup en vdbeek als vervanger van klaassen kiezen.. en riedewald als vaste vervanger van schone.. 1 op 1 en nie vdbeek voor zowel ziyech klaassen en schone als wissel gebruiken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Niet een kwestie van voor wie, maar wanneer en in welke situaties hij z'n minuten moet maken. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Bij blessures en/of schorsingen de jonkies in brengen op hun eigen stek. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax in gesprek met Schöne
De ene Ajax-middenvelder is de andere niet. Waar Nemanja Gudelj (25) zich onrechtvaardig behandeld voelde door Peter Bosz, zich vervolgens onmogelijk maakte en met Tianjin Teda voor het Chinese avontuur (lees: 17 miljoen euro in drie jaar) koos, kan voorbeeldprof Lasse Schöne (30) worden beloond voor zijn loyaliteit.
"We gaan met hem in gesprek. Dat klopt”, bevestigt directeur spelersbeleid Marc Overmars de aanstaande onderhandelingen over een nieuwe verbintenis desgevraagd. Schöne, op het trainingsveld van het schitterende Amendoeira Sports Resort sfeermaker en aanjager, kwam lang niet in de plannen van Frank de Boer en Peter Bosz voor. Maar hij morde nooit.
Na de tegenvallende seizoenstart bleek de Deen samen met Hakim Ziyech het ontbrekende puzzelstukje op het middenveld. Hij vulde zijn rol als controleur zelfs zo goed in dat Ajax zijn aflopende contract graag wil verlengen. Daartoe nam Overmars nu dus het initiatief.
De Ajax-directeur reist de selectie van Bosz vandaag achterna naar Portugal, maar had gisteren nog zijn handen vol aan het afronden van de Gudelj-deal. Nadat er in Utrecht een mri-scan was gemaakt, werd de Ajax-speler door de Chinezen in Amsterdam verder medisch gekeurd. Op hetzelfde moment werden alle afspraken tussen Tianjin Teda en Ajax op papier gezet.
6 miljoen voor Gudelj De Amsterdammers betaalden eerder zes miljoen euro aan AZ voor de Servisch international, die Ajax-directeur Jeroen Slop ongeveer hetzelfde bedrag zal opleveren en mogelijk nog iets meer. De afkoopsom voor het tot medio 2020 lopende contract werd op vijf miljoen euro vast bepaald. Door een fiks doorverkooppercentage en een niet nader benoemde bonus kan dat bedrag oplopen.
De grootste winnaar lijkt evenwel Gudelj zelf. De middenvelder gaat in China vijf miljoen euro netto per jaar verdienen, strijkt twee miljoen aan tekengeld op en casht tot zijn 28e zodoende zeventien miljoen euro netto. Dat hij bij de fans – in tegenstelling tot Schöne – niet in aanmerking komt voor de populariteitsprijs, neemt hij voor lief. Bron |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2017 - 09:19 schreef Eide het volgende:Nouri moet je echt niet op linksbuiten willen zetten. Dan wordt het net zo'n verhaal als met Andersen. Appie moet gewoon minuten gaan maken centraal op het middenveld. Hij is wel vaardig genoeg en kan daar wel voor aanvoer Dolberg zorgen. Haps en Larsson zijn dan relatuef goedkope opties voor de linkerkant.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is zo, maar het is zijn plek niet, het is niet de plek waar hij uiteindelijk het waardevolst kan zijn en het is niet de plek waar Appie het meeste uit zijn spel kan halen.
Haps zie ik trouwens wel zitten. Larsson heb ik twijfels over. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2017 - 13:52 schreef Eide het volgende:[..] Dat is zo, maar het is zijn plek niet, het is niet de plek waar hij uiteindelijk het waardevolst kan zijn en het is niet de plek waar Appie het meeste uit zijn spel kan halen. Haps zie ik trouwens wel zitten. Larsson heb ik twijfels over. Ben ik met je eens maar daar is nog geen vacature.. Linksbuiten achter Younes wel vandaar. Hij ziet het wel dus voor Dolberg wel positief. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op dinsdag 03 januari 2017 - 21:18 schreef remco k het volgende:[..] Beetje onzin opmerking die eerste.. Ajax kan nooit terug naar de subtop van Europa door mee te doen aan de koop gekte ondanks dat jij en anderen dat graag zouden zien.. Ajax heeft namelijk gewoon structureel minder te besteden dan die andere subtoppers in Europa.. Ajax zal het door slimmigheden moeten bereiken, door jongens als Sanchez structureel weten te vinden, door jongens als Zyech incidenteel te kopen, en door een fantastische opleiding. En de eigen suoertalenten meer waarderen zodat deze niet met 16 jaar de deur uit wandelen. |
|
|
|