|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 januari 2017 - 18:29 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ben ik met je eens maar daar is nog geen vacature.. Linksbuiten achter Younes wel vandaar. Hij ziet het wel dus voor Dolberg wel positief. Of een linksbuiten voor Younes. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja Brandje het zal niet veranderen vrees ik |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tja, Antonucci had een contract voor 3 jaar, langer mag niet bij jeugdspelers. AS Monaco legde hem een aanbieding voor die hij niet kon laten lopen aldus de geruchten. En dus heeft Ajax meegewerkt aan een transfer. Jammer, want Antonucci begon net lekker op stoom te komen en deed het heel erg goed bij Ajax O19.
Maar goed, tussen de 2.5 en 3 miljoen voor een jeugdspeler is een net bedrag. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2017 - 13:32 schreef Eide het volgende:Tja, Antonucci had een contract voor 3 jaar, langer mag niet bij jeugdspelers. AS Monaco legde hem een aanbieding voor die hij niet kon laten lopen aldus de geruchten. En dus heeft Ajax meegewerkt aan een transfer. Jammer, want Antonucci begon net lekker op stoom te komen en deed het heel erg goed bij Ajax O19. Maar goed, tussen de 2.5 en 3 miljoen voor een jeugdspeler is een net bedrag. Heeft nu nog anderhalf jaar contract dus de nood om te verkopen was er niet en dit is een brefet van onvermogen tov je opleiding en beleid want zodra hij 18 is mag je hem wel een langdurig contract aanbieden maar ze kiezen weer de weg van de minste weerstand en zijn weer aan het graaien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2017 - 14:11 schreef Brandje het volgende:[..] Heeft nu nog anderhalf jaar contract dus de nood om te verkopen was er niet en dit is een brefet van onvermogen tov je opleiding en beleid want zodra hij 18 is mag je hem wel een langdurig contract aanbieden maar ze kiezen weer de weg van de minste weerstand en zijn weer aan het graaien. Ach welnee, natuurlijk is dat geen brevet van onvermogen. Ja, het is vervelend dat die knul vertrekt maar die jongen krijgt een contractaanbieding van een schatrijke club waarmee hij mee gaat verdienen als hij ooit in de aankomende jaren bij Ajax kan gaan verdienen. Als je als club dan bijna 3 miljoen kan verdienen aan zo'n knul is dat aan aanbieding waar club en speler geen nee tegen kunnen zeggen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2017 - 14:57 schreef Eide het volgende:[..] Ach welnee, natuurlijk is dat geen brevet van onvermogen. Ja, het is vervelend dat die knul vertrekt maar die jongen krijgt een contractaanbieding van een schatrijke club waarmee hij mee gaat verdienen als hij ooit in de aankomende jaren bij Ajax kan gaan verdienen. Als je als club dan bijna 3 miljoen kan verdienen aan zo'n knul is dat aan aanbieding waar club en speler geen nee tegen kunnen zeggen. Ajax bepaalt en niet hij. Als hij 18 jaar is dan kan Ajax hem wel een langdurig contract aanbieden dus ook veel meer waard worden. Gaat hij daar niet op in dan kan je hem altijd nog verkopen. Je bevestigd zelf in je reactie al dat Ajax een handelshuis is. Met zoveel geld op de bank kan je makkelijk een bedrag van 2,5 miljoen weigeren. We praten niet in Milik-termen. Dat was een bod wat niet te weigeren viel maar dit is echt een fooi en Netto is er weer ingetrapt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Natuurlijk kan je weigeren en die gozer aan z'n contract houden maar wat schiet je ermee op. Als je kwaad bloed zet loopt hij een jaar later gratis de deur uit. Bovendien heb je geen enkele garantie dat zo'n jongen doorbreekt, zeker als je al zo veel goede middenvelders in huis hebt. Ik denk dat je dan geen reden hebt om een transfer tegen te werken als Ajax zijnde. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2017 - 16:46 schreef Eide het volgende:Natuurlijk kan je weigeren en die gozer aan z'n contract houden maar wat schiet je ermee op. Als je kwaad bloed zet loopt hij een jaar later gratis de deur uit. Bovendien heb je geen enkele garantie dat zo'n jongen doorbreekt, zeker als je al zo veel goede middenvelders in huis hebt. Ik denk dat je dan geen reden hebt om een transfer tegen te werken als Ajax zijnde. Waarom zou je uberhaupt nog jonge spelers aantrekken want je namelijk NOOIT de garantie dat een speler doorbreekt dus dat vind ik een drogreden om hem nu al te verkopen. Toen ze deze jongen haalden hadden ze die middenvelders ook al in huis want hij is pas sinds september 2015 echt bij Ajax. Ze wilden deze jongen al sinds 2012/2013 hebben en zeker Jonk was vol lof over hem en ze hebben heel moeite gedaan om hem te halen. Dus ik kan helaas er niks van maken dat Ajax en Overmars weer als een stel kruideniers denken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Als hij zo speelt als gisteren is dat niet nodig. Speelt hij als de laatste weken dan wel.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 januari 2017 - 14:57 schreef Eide het volgende:[..] Ach welnee, natuurlijk is dat geen brevet van onvermogen. Ja, het is vervelend dat die knul vertrekt maar die jongen krijgt een contractaanbieding van een schatrijke club waarmee hij mee gaat verdienen als hij ooit in de aankomende jaren bij Ajax kan gaan verdienen. Als je als club dan bijna 3 miljoen kan verdienen aan zo'n knul is dat aan aanbieding waar club en speler geen nee tegen kunnen zeggen. Inderdaad en je hebt nog niet eens de garantie dat hij bij Ajax doorbreekt. Dan is het gewoon erg veel geld. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 08:57 schreef Hummel10 het volgende:[..] Inderdaad en je hebt nog niet eens de garantie dat hij bij Ajax doorbreekt. Dan is het gewoon erg veel geld. Dus dan hoef je dus feitelijk nooit meer een (jeugd)speler te halen want je hebt nooit de garantie dat iemand doorbreekt. Waarom hij weg wil is vanwege gebrek aan vetrouwen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overdrijf toch niet zo. Je weet best hoe dit bedoelt wordt. En Antonucci gaat niet weg vanwege een gebrek aan vertrouwen maar omdat hij een vorstelijke aanbieding heeft gekregen van een rijke club. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 08:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] Als hij zo speelt als gisteren is dat niet nodig. Speelt hij als de laatste weken dan wel.. Je moet gewoon een extra aanvaller hebben !!!met het oog op blessures en schorsingen |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Huntelaar?
Deze keer een aanwinst of wederom een miskoop?
Ik denk dat als hij niet te duur is van grote waarde kan zijn. Op of buiten het veld. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ze waren met Mertens (GERUCHT) bezig toch? Linksbuiten mag er inderdaad wel iets bij ja. Rechts alleen als Ghazi vertrekt. Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Schijnt ook dat Huntelaar (ook gerucht) terugkomt van de zomer dus daar zal deze winter niets bijkomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 17:24 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ze waren met Mertens (GERUCHT) bezig toch? Linksbuiten mag er inderdaad wel iets bij ja. Rechts alleen als Ghazi vertrekt. Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Schijnt ook dat Huntelaar (ook gerucht) terugkomt van de zomer dus daar zal deze winter niets bijkomen. Kom op zeg..
Mertens speelt vrijwel alles. Maakte in December tweemaal een hattrick en heeft een marktwaarde van 20 miljoenplus, wat vaak betekend dat je daar 50% bij op mag tellen voor een eventuele transfer, staat daarnaast in de belangstelling van clubs groter dan Napoli. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 20:02 schreef remco k het volgende:[..] Kom op zeg.. Mertens speelt vrijwel alles. Maakte in December tweemaal een hattrick en heeft een marktwaarde van 20 miljoenplus, wat vaak betekend dat je daar 50% bij op mag tellen voor een eventuele transfer, staat daarnaast in de belangstelling van clubs groter dan Napoli. Waarom denken je dat er gerucht met hoofdletters achter staat? Ik verzin het niet en dit is een geruchten topic er was ook nog een bericht dat Napoli 14 miljoen vraagt. Ik heb die berichten ook niet getypt maar dat er een sterke linksbuiten bij mag komen is zeker.
Ben benieuwd waar ze wel mee op de proppen gaan komen deze periode met verkoop van Gudelj en Bazoer is je selectie toch zwakker geworden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 januari 2017 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 21:11 schreef Hummel10 het volgende:[..] Waarom denken je dat er gerucht met hoofdletters achter staat? Ik verzin het niet en dit is een geruchten topic er was ook nog een bericht dat Napoli 14 miljoen vraagt. Ik heb die berichten ook niet getypt maar dat er een sterke linksbuiten bij mag komen is zeker. Ben benieuwd waar ze wel mee op de proppen gaan komen deze periode met verkoop van Gudelj en Bazoer is je selectie toch zwakker geworden. En je hebt geld genoeg om een slimme sterke aankoop te doen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ja maar dan moet je er wel 1 vinden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overal is de missie van Davy Klaassen voelbaar
Ajax sloot het trainingskamp in Portugal door de overtuigende 5-1 zege op RB Leipzig af met een lach. De belangrijkste conclusies en observaties. Daniël Dwarswaard 09-01-17, 03:13 Laatste update: 03:14
Klaassen wil een afscheid in stijl Observeer Davy Klaassen een week lang tijdens zo'n trainingskamp en de slotsom is snel gemaakt. De Ajax-aanvoerder is de absolute leider van deze selectie. De warming-up of de cooling down? Klaassen loopt voorop. Extra vrijwillige buikspieroefeningen na de training? Klaassen ligt als eerste klaar en spoort zijn medespelers aan mee te doen. Simpele voorbeelden dat de middenvelder bezig is met een missie: zijn mogelijk laatste maanden bij de club móeten afgesloten worden met een titel.
En zie hem eens tekeer gaan op zaterdag in die oefenwedstrijd tegen RB Leipzig. Het spel en de 5-1 winst tegen de stuntploeg van de Bundesliga maken indruk. Maar wat nog meer beklijft: ook bij een ruime voorsprong gaat Klaassen tot het uiterste. Als de inmiddels gefrustreerde Duisters beginnen te schoppen en Joël Veltman het grootste slachtoffer is, vliegt Klaassen er op af. Zo van: wij zijn een team, ze blijven van ons af. Het grappige is dat ook de meer sierlijke voetballers Hakim Ziyech en Lasse Schöne daarin meegaan. Klaassen laat er geen misverstand over bestaan: Ajax wordt kampioen als de wedstrijd tegen Leipzig die nieuwe norm is.
Bosz heeft geen vraagtekens meer Je hoort het bijna altijd aan het einde van een trainingskamp: de omstandigheden waren perfect, lekker getraind, we zijn er klaar voor. Standaardteksten die een week later helemaal niets waard kunnen zijn. Maar na een week in Portugal is wél duidelijk dat trainer Peter Bosz geen vraagtekens meer heeft. Hij gaat door met de basiself die hij voor de winterstop langzaam formeerde. Dat André Onana 'gewoon' eerste keeper blijft, werd in Alcantarilha duidelijk. En ook Hakim Ziyech, opvallend genoeg definitief niet geselecteerd voor de Afrika Cup, hoeft niet vervangen te worden. Anwar El Ghazi, tegen Leipzig sterk spelend, komt op de plek van Bertrand Traoré die met Burkina Faso wél in Afrika is.
En dan verloor de 'B-ploeg' ook nog een oefenwedstrijd van Excelsior met 3-1. Niemand van de 'afvallers' liet aan de technische staf zien: ík hoor bij de beste elf. Al maakte Mitchell Dijks, ook scorend, nog de beste indruk. Bij de 'A-ploeg' voldeed eigenlijk iedereen tegen Leipzig. ,,Vooral de eerste helft was bizar goed'', zo vatte Bosz het zelf samen. ,,Dan zie je alles wat je wilt zien. Druk zetten, hoog tempo. Maar ik weet ook wel dat het nul garanties geeft voor zondag uit tegen PEC Zwolle.''
Dát alles in de plooi ligt, heeft ook een keerzijde: het perspectief voor Dijks, Kenny Tete en Jairo Riedewald is zonder blessures nog altijd broos. En dat geldt ook voor de talenten Donny van de Beek en Abelhak Nouri. Met dat ongeduld en die etterende frustraties zal Bosz ook na de winterstop weer om moeten gaan.
Younes geeft de flanken wat kleur Amin Younes worstelde gigantisch de eerste seizoenshelft. Hij scoorde in de competitie niet één keer, maar bleef bij gebrek aan stevige concurrentie toch basisspeler. De kleine Duister zat in een dip. ,,Ik heb mijn geloof en mijn familie. Daar heb ik veel steun aan gehad.'' Na de wedstrijd tegen Leipzig waarin de linksbuiten een hattrick maakte, stond hij met een grote grijns in het knusse stadionnetje van de plaatselijke voetbalclub van Ferreiras. Op eigen verzoek vlot babbelend in het Nederlands. ,,Ik heb moeten wennen aan de nieuwe speelstijl. Van nature ben ik een speler die de bal in zijn voeten wil, maar ik moet veel meer diepte zoeken zonder bal. Het is wel een opluchting dat ik nu drie keer scoor. Maar we moeten niet overdrijven. Het is maar een oefenwedstrijd, hé'', zegt Younes die elke vrije dag voor zichzelf traint op sportpark De Toekomst.
Younes geeft de flanken weer wat kleur. Al blijven de posities van rechts- en linksbuiten een probleem bij Ajax. Een nieuwe speler op de plek is deze maand topprioriteit. De keuze en dus de concurrentie is te beperkt. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 08 januari 2017 - 12:37 schreef Eide het volgende:Overdrijf toch niet zo. Je weet best hoe dit bedoelt wordt. En Antonucci gaat niet weg vanwege een gebrek aan vertrouwen maar omdat hij een vorstelijke aanbieding heeft gekregen van een rijke club. Het zijn je eigen woorden vrind niet die van mij en bovendien zegt die jongen dat zelf en jij gaat dus zijn woorden in in twijfel trekken om gelijk te krijgen! Bovendien kon hij naar meer clubs. Ajax heeft gewoon zitten slapen. Ze halen overal zogenaamde supertalenten vandaan, waar alle topclubs achteraan zaten, maar er breekt niemand door. Meleg, Ritz, Muric en Antonucci. Iedereen wilde deze spelers hebben maar allen zijn alweer weg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Meleg en Muric zijn precies voorbeelden waarom je misschien niet meteen moeilijk moet doen als er voor een jeugdspeler dergelijke bedragen worden geboden, zeker als je zelf voldoende goede voetballers in de coulissen hebt. Ik zie toch een enorm verschil met bijvoorbeeld een Kluivert die op een positie speelt waar de spoeling veel dunner is.
Of zo'n jongen gehaald is of niet heeft daar verder niet zo veel mee te maken. Je kijkt naar wat je verwacht, wat je hebt en wat de speler zelf wil en daarna maak je als club een keuze. De keuze om afscheid te nemen, zeker bij een mooi bod, kan dan gewoon gerechtvaardigd zijn toch? Dat heeft niets met een brevet van onvermogen of handelshuis te maken.
Uitlatingen van Antonucci heb ik niet gelezen. Kennelijk heeft hij iets geroepen. Dat heeft niets met "mijn gelijk" te maken. Helaas is het zelfs voor mij niet mogelijk alles te lezen. Ik weet, dat zal een shockeffect te weeg brengen, vooral bij jou, maar het is echt zo. Maar als jij je beter voelt door mij wel eens op een bepaalde manier weg te zetten moet je dat vooral doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 januari 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Lozano? Als ik kijk naar de clubs die hem willen hebben, is het per direct een onhaalbare kaart als hij in Europa is. Bailey barst van het talent, maar heeft nu al een attitude. Lozano is een Zuid Amerikaan en barst dus van de strijdlust en motivatie om zich te bewijzen. Gevalletje Sanchez voor op de flank? Ik hoop dat ze eruit komen, alle vertrouwen in de scouting en Marc.
12 miljoen van Bazoer, 5 van Gudelj, 3 van Antonucci. Lijkt me dus dat het gat van 5 miljoen geen probleem hoeft te zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 januari 2017 door JOOD -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 09 januari 2017 - 13:07 schreef JOOD het volgende:[..] Lozano? Als ik kijk naar de clubs die hem willen hebben, is het per direct een onhaalbare kaart als hij in Europa is. Bailey barst van het talent, maar heeft nu al een attitude. Lozano is een Zuid Amerikaan en barst dus van de strijdlust en motivatie om zich te bewijzen. Gevalletje Sanchez voor op de flank? Ik hoop dat ze eruit komen, alle vertrouwen in de scouting en Marc. 12 miljoen van Bazoer, 5 van Gudelj, 3 van Antonucci. Lijkt me dus dat het gat van 5 miljoen geen probleem hoeft te zijn. Klopt beide beetje water bij de wijn en je komt op 10 uit.. Maar dan de vraag staat hij er gelijk? Hij is wel een speler die graag de diepte zoekt. Ben benieuwd of deze komt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax strikt Hongaars talent (16)
Het Hongaarse talent Schön Szabolcs gaat naar Ajax. De Amsterdammers hebben het nieuws bevestigd tegenover Telesport. De 16-jarige middenvelder was ook in beeld bij Chelsea. Szabolcs, die uitkomt voor het Hongaarse elftal onder de 17, tekent voor drie jaar.
Afgelopen zomer trok Ajax ook al de jonge Hongaar Oliver Horvath aan. Bron
------------------------------
Szabolcs is een middenvelder. Horvath is een linksbuiten. Horvath zal binnenkort z'n rentree maken in de B1 nadat hij eerder dit seizoen z'n achillespees scheurde. Horvath was overigens nog niet speelgerechtigd voor Ajax, die mag pas na de winterstop mee doen in officiële duels. Datzelfde geldt voor een andere aanwinst, de Australiërs Sebastian Pasquali (middenvelder). Ook die is geblesseerd en daarnaast pas na de winterstop speelgerechtigd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax wil verder met André Onana.
De Amsterdammers gaan de twintigjarige doelman, die nog tot medio 2018 vastligt, nog deze maand een nieuw contractvoorstel doen.
Onana, die twee jaar geleden overkwam Barcelona, heeft zich dit seizoen opgewerkt tot eerste doelman. Na het vertrek van Jasper Cillessen haalde de club Tim Krul op huurbasis, maar de doelman had nog maanden nodig om te herstellen van zijn zware knieblessure. Inmiddels is Krul weer volledig fit, alleen overtuigt Onana onder de lat. Afgelopen week haalde hij ook nog eens opgelucht adem. Onana hoefde definitief niet naar Gabon om als tweede keeper van Kameroen de strijd om de Afrika Cup te beleven. De doelman maakte al maandenlang duidelijk dolgraag bij Ajax te willen blijven, om zijn plek onder de lat te behouden.
Afgelopen zaterdag mocht Krul een helft keepen met de B-keus van Ajax, in het oefenduel met Excelsior (1-3). Het basiselftal overtuigde vervolgens tegen Red Bull Leipzig (5-1), met Onana onder de lat. De aanwezigheid van Krul in Amsterdam is minder noodzakelijk dan eind augustus werd ingeschat. 'Toch begrijp ik nog altijd heel goed dat de club eind augustus die keuze heeft gemaakt', zegt Bosz in de nieuwe VI. 'Het was destijds nog onduidelijk hoe Onana zich zou ontwikkelen. Hij heeft overtuigd en ik ben dan ook zeker te spreken over zijn groei. Onana is voor ons een betrouwbare doelman. Dat word je niet als je even een wedstrijdje goed speelt, maar moet je over een langere periode aantonen. Dat heeft André gedaan.'
Onana kwam in de eerste seizoenshelft tot twintig officiële duels voor de hoofdmacht van Ajax, waarin hij liefst tien keer de nul wist te houden. De Afrikaan heeft niet alleen Bosz, maar ook de clubleiding van Ajax overtuigd van zijn kwaliteiten. Op korte termijn kan hij een aanbieding om zijn contract te verlengen tegemoet zien. Bron |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Inderdaad had niet verwacht dat hij er gelijk zou staan. Bij jong Ajax maakte hij nog best vaak rare foutjes. Vind hem wel redelijk stabiel en af en toe knappe reddingen kan alleen maar beter worden volgens mij. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Tja ik had dit ook niet verwacht van hem, maar hij doet het echt goed. De eerste weken dacht ik dat we veel punten konden verspelen met hem, maar na die eerste penalty kon hij al niet meer stuk. Van mij mag Krul ook gewoon lekker op de bank blijven zitten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
NIet voor niets dat Barca hem niet wouden laten gaan..
Groot talent, die inderdaad alleen maar beter kan worden.. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 - 21:20 schreef remco k het volgende:NIet voor niets dat Barca hem niet wouden laten gaan.. Groot talent, die inderdaad alleen maar beter kan worden.. Ik wist niet eens dat Barca hem niet wilde laten gaan. IK denk dat Ajax hier wel heel goed aan heeft gedaan. Ik kon die Cillessen ook niet meer zien in het doel van Ajax. Ik vond hem niet sympathiek. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 januari 2017 - 17:15 schreef Ajax we love you het volgende:Tja ik had dit ook niet verwacht van hem, maar hij doet het echt goed. De eerste weken dacht ik dat we veel punten konden verspelen met hem, maar na die eerste penalty kon hij al niet meer stuk. Van mij mag Krul ook gewoon lekker op de bank blijven zitten. Van mij ook zolang Onana dit niveau vast weet te houden. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Als El Ghazi wordt verhuurd/verkocht, dan wordt de spoeling wel erg dun op de flanken. Ik zou niet voor verhuur gaan maar voor een verkoop van rond de € 10-12 mln. Zoals ik al eerder aangaf zit ManU met een overschot aan buitenspelers. Marcus Rashford huren zou ik zeggen! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Onana is een groot talent die Ajax zeker langer aan zich moet binden maar ik vind hem zeker niet beter maar ik zou toch na de winterstop voor Krul gaan. Onana heb ik ook rare dingen zien doen en vind het nog niet de rust uitstralen die bij een keeper past. Krul vind ik ook de betere keeper met meer ervaring en zeker in een fase waarin de prijzen worden verdeelt zou ik voor Krul gaan |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
krul al paar gekke dingen zien doen bij jong ajax met zijn ervaring dus laat onana maar mooi staan.. spreekt zowel engels als spaans en kan dus alle verdedigers sturen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hoopjes geruchten. Ajax zou interesse hebben in een Israëliër, Buzaglo. Dat is een middenvelder die ook op rechtsbuiten kan spelen. Verder zou Overmars nadrukkelijk de deur hebben open gezet voor een zomerse terugkeer van Huntelaar. Naast interesse uit Italië zou nu ook Lille El Ghazi willen overnemen en Juventus zou van de zomer Dolberg willen kopen. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 12 januari 2017 - 20:36 schreef Brandje het volgende:Onana is een groot talent die Ajax zeker langer aan zich moet binden maar ik vind hem zeker niet beter maar ik zou toch na de winterstop voor Krul gaan. Onana heb ik ook rare dingen zien doen en vind het nog niet de rust uitstralen die bij een keeper past. Krul vind ik ook de betere keeper met meer ervaring en zeker in een fase waarin de prijzen worden verdeelt zou ik voor Krul gaan MAar volgend jaar gaan we toch door met Onana, dan kan je hem beter laten staan |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op donderdag 12 januari 2017 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:krul al paar gekke dingen zien doen bij jong ajax met zijn ervaring dus laat onana maar mooi staan.. spreekt zowel engels als spaans en kan dus alle verdedigers sturen.. Ja hij mist wedstrijd ritme en idd die 2 talen zijn perfect voor Sanchez en Viergever |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Zonde van die huurprijs niet misselijk ruim een miljoentje |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax lijkt El Ghazi kwijt te raken
Nabila El Ghazi, de zus en begeleidster van Anwar El Ghazi, heeft het Franse OSC Lille zich inderdaad gemeld voor de Ajacied. "Maandag wordt er verder gesproken." De vleugelspits van de Amsterdammers heeft op enkele details na een akkoord bereikt met de nummer 12 van de Franse Ligue 1. El Ghazi hoopt de overgang na het weekeinde te kunnen afronden.
Cristiano Ronaldo Officieel heeft Lille zich nog niet bij Ajax gemeld, maar dat hoeft ook niet, omdat zijn zaakwaarnemer Jorge Mendes (onder meer ook begeleider van Cristiano Ronaldo) de afkoopsom van de buitenspeler zwart op wit heeft. Die zou naar verluidt zeven miljoen euro bedragen.
El Ghazi staat nog tot de zomer van 2019 bij Ajax onder contract. Ook Galatasaray en Lazio Roma waren geïnteresseerd in de Ajacied, maar diens voorkeur lijkt nu toch uit te gaan naar de Franse competitie.
Kluivert Het is zeer de vraag of El Ghazi nog deel uitmaakt van de wedstrijdselectie voor het duel met PEC Zwolle van zondagmiddag. Trainer Peter Bosz zit door het ontbreken van Bertrand Traoré, Pelle Clement en Vaclav Cerny dun in zijn vleugelspelers, waardoor de coach Matteo Cassierra of Justin Kluivert nog als optie heeft om op te stellen in het IJsseldelta Stadion. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax zou trouwens bezig zijn geweest met een niet-Braziliaanse vleugelaanvaller (cryptisch beschrijving van Mike Verweij). Deze is echter uitgerekend nu geblesseerd geraakt en valt daarmee af. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overmars spekt bankrekening van Ajax weer: ruim 80 miljoen euro aan transfers
Met het aanstaande vertrek van Anwar El Ghazi blijft Marc Overmars de spaarrekening van Ajax maar vullen. Dit seizoen is de directeur voetbalzaken al goed voor 83,5 miljoen euro aan transferinkomsten.
Daar is de zeven miljoen euro die Ajax gaat ontvangen voor El Ghazi van Lille bij inbegrepen. Overmars deed sinds het begin van deze voetbaljaargang elf spelers van de hand voor een transfersom. Arek Milik werd voor het meeste geld verkocht (32 miljoen euro aan Napoli).
De andere spelers waar Ajax dit seizoen aan verdiende zijn Jasper Cillessen (13 miljoen euro, FC Barcelona), Riechedly Bazoer (12 miljoen euro, VfL Wolfsburg), Nemanja Gudelj (5,5 miljoen euro, Tianjin Teda), Viktor Fischer (5 miljoen euro, Middlesbrough), Fransesco Antonucci (3 miljoen euro, AS Monaco) Mike van der Hoorn (2,5 miljoen euro, Swansea City), Ricardo van Rhijn (1,8 miljoen euro, Club Brugge), Lucas Andersen (1,5 miljoen euro, Grasshoppers) en Sheraldo Becker (200.000 euro, ADO Den Haag). Daar komt El Ghazi (7 miljoen euro, Lille) na het weekend hoogstwaarschijnlijk dus bij.
Tegenover de inkomsten van ruim 83 miljoen euro spendeerde Ajax 23,5 miljoen euro aan de nieuwe spelers Hakim Ziyech (11 miljoen), Mateo Cassierra (5,5 miljoen), Davinson Sánchez (5 miljoen) en Bertrand Traoré (2 miljoen huurgeld). De winst van Ajax op transfers dit seizoen is daarmee 60 miljoen euro, al worden er nog wel transferuitgaven verwacht in Amsterdam. Bron
-------------------------------
De huursom van Tim Krul wordt overigens even vergeten, evenals de transfersommen voor jeugdspelers Szabolcs, Horvath en Pasquali. Desondanks een enorme transferopzet over deze en de vorige transferperiode.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tjah en dan lullen over kapitaal vernietiging.. ik denk door zwakkere spelers telaten staan uitvorm meer kapitaal vernietiging was geweest |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
En dan komt er een gerucht op, dat Ajax een bod heeft uitgebracht voor een Braziliaans buitenspeler. Prijskaartje van 20 miljoen!!!!
Dit geloof ik niet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:17 schreef nummer10 het volgende:tjah en dan lullen over kapitaal vernietiging.. ik denk door zwakkere spelers telaten staan uitvorm meer kapitaal vernietiging was geweest Beiden niets met elkaar te maken.
Veel geld verdienen betekend niet dat het niet veel meer had kunnen zijn. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
is goed man vooral blijven opstellen en nog minder eraan cashen.. ze zijn te zwak.. klaar |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2017 - 00:03 schreef nummer10 het volgende:is goed man vooral blijven opstellen en nog minder eraan cashen.. ze zijn te zwak.. klaar En wat verdien je dan aan het opstellen van huurlingen die schijnbaar niet beter zijn dan je eigen spelers? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
wie zegt dat ze niet beter zijn.. als ze slechter zijn hoeven ze er ook niet in te staan van mij.. als ze wel beter zijn verdien je er zeker wel aan.. denk aan de titel en bet CL geld |
|
|
|