|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 04:00 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Naar mijn weten is toen toch geroepen dat ze dit niet meer zouden doen, behalve als hij een directe versterking zou zijn voor het eerste elftal?? Dat betekend waarschijnlijk wel dat we af zijn van Traore! Dus voordeel is er ook weer bij! ;-) sws volgend seizoen.. en kluivert (17) rustig brengen en laten wennen kan geen kwaad.. die komt er wel |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Waarom is dit volledig tegen het beleid in? Ik zie hey namelijk anders dus ben benieuwd naar jouw antwoord |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Vind ik niet.. Kwaliteits injecties kunnen geen kwaad. Vooral niet als ze verder zijn dan wat er nu binnen de club rondloopt. Je wilt uiteindelijk ieder jaar meedoen om de titel. Dat kan niet als je tijdens lopende seizoen spelers laat vertrekken en geen goede vervangers klaar hebt staan. Kluivert is ook pas 17 en heeft dus nog tijd zat. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 04:00 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Naar mijn weten is toen toch geroepen dat ze dit niet meer zouden doen, behalve als hij een directe versterking zou zijn voor het eerste elftal?? Dat betekend waarschijnlijk wel dat we af zijn van Traore! Dus voordeel is er ook weer bij! ;-) Volgens mij is het meer een linksbuiten dan een rechtsbuiten dus Kluivert volgend seizoen vaste rechtsbuiten en Cerny als back up. Neres en Younes voor links. |
|
|
|
|
wvb
|
|
|
Serero waant zich ook als een God in Frankrijk, wil enkel nog cashen en de beurs spekken. Een soort wraak actie à la Boilsen. Een voetballer met een tomeloze inzet, echter niet van die buitencategorie, om er al te veel ster allures op na te houden. Toch een slechte instelling en zo op deze wijze ga je enkel het einde voetbal carrière bespoedigen. Vind dat hij zich zeer slap en zeer afhoudend opstelt, zijn tijd comfortabel uitzingt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 04:00 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Naar mijn weten is toen toch geroepen dat ze dit niet meer zouden doen, behalve als hij een directe versterking zou zijn voor het eerste elftal?? Dat betekend waarschijnlijk wel dat we af zijn van Traore! Dus voordeel is er ook weer bij! ;-) En dan zou het gaan tot maximaal 13 miljoen. Volstrekt buiten je beleid dus. Bovendien heeft deze speler echt nog niks laten zien. 8 wedstrijden en nu al 15 miljoen vragen.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 07:25 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind ik niet.. Kwaliteits injecties kunnen geen kwaad. Vooral niet als ze verder zijn dan wat er nu binnen de club rondloopt. Je wilt uiteindelijk ieder jaar meedoen om de titel. Dat kan niet als je tijdens lopende seizoen spelers laat vertrekken en geen goede vervangers klaar hebt staan. Kluivert is ook pas 17 en heeft dus nog tijd zat. 15 miljoen voor een speler die 8 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld, niet eens meteen inzetbaar is omdat hij momenteel actief is bij Brazilië o20. Een speler waarbij Ajax maar 80% van de rechten in handen krijgt en het hoger is dan 13 miljoen, de limiet die in het beleid staat van Ajax. Lijken me genoeg redenen toch.... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:01 schreef Loetje het volgende:[..] 15 miljoen voor een speler die 8 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld, niet eens meteen inzetbaar is omdat hij momenteel actief is bij Brazilië o20. Een speler waarbij Ajax maar 80% van de rechten in handen krijgt en het hoger is dan 13 miljoen, de limiet die in het beleid staat van Ajax. Lijken me genoeg redenen toch.... vind 15 mil ook erg veel.. maar zal vast zijn redenen hebben.. misschien heeft ajax wel goud in handen.. en wie nie waagt wie nie wint he.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:[..] vind 15 mil ook erg veel.. maar zal vast zijn redenen hebben.. misschien heeft ajax wel goud in handen.. en wie nie waagt wie nie wint he.. Dat laatste ben ik met je eens, iedere transfer is een gok natuurlijk. Maar hier kun je spreken over een hele grote gok en die zoals ik al vermeld had, tegen je beleid in is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2017 - 22:28 schreef JOOD het volgende:[..] Juist niet. Serero, Gudelj e.d. Dat zijn voorbeelde van verkeerd beleid. Nouri en vd Beek zijn er klaar voor hoor. Op de flanken hebben we nu en volgend seizoen gewoon veel te weinig kwaliteit. Moeten we dan een breedte aankoop doen (Larsson), zoals in het verleden met Gudelj bijvoorbeeld? Of moeten we voor een kwaliteits speler gaan, zoals Sanchez en Ziyech bijvoorbeeld. Beleid is prima in mijn ogen, maar ze moeten wel daad bij woord voeren en dus kwaliteit kopen. Daarbij, als ze zoveel vertrouwen hebben in deze jongen zal hij dat zeker waard zijn. Ach kerel. Gudelj werd gehaald als een fantastische aankoop. Kijk het topic er maar op na. Dat was precies wat we nodig hadden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 00:26 schreef JOOD het volgende:[..] Juist niet. Eigen jeugd eerst, maar mocht er een gat ontstaan en je moet een speler kopen om de selectie op peil te houden, dan een kwaliteitsaankoop. Dat is het beleid op transfergebied. Plus het binnenhalen van talenten voor de jeugdopleiding. We gaan nu echt geen koop club worden als dat is wat je bedoeld? Zeker. Maar 15 miljoen plus voor een talent is veel te veel. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:30 schreef remco k het volgende:[..] Ach kerel. Gudelj werd gehaald als een fantastische aankoop. Kijk het topic er maar op na. Dat was precies wat we nodig hadden. Ach Remco, das hier normaal! Eerst worden ze de hemel ingeprezen en vervolgens worden ze keihard weer afgeserveerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 07:25 schreef Brandje het volgende:[..] Waarom is dit volledig tegen het beleid in? Ik zie hey namelijk anders dus ben benieuwd naar jouw antwoord Ajax heeft destijds aangegeven uitzonderlijke bedragen te willen betalen voor spelers die er direct staan en direct van toegevoegde waarde zijn voor de basis.
Dat kan je niet weten op basis van 8 of 9 wedstrijden die een 19 jarige speler op hoog niveau heeft gespeeld.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 10:46 schreef remco k het volgende:[..] Ajax heeft destijds aangegeven uitzonderlijke bedragen te willen betalen voor spelers die er direct staan en direct van toegevoegde waarde zijn voor de basis. Dat kan je niet weten op basis van 8 of 9 wedstrijden die een 19 jarige speler op hoog niveau heeft gespeeld.. maar wel op basis wat hij daar laat zien en op welke manier.. tevens bij brazilie -20.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 10:46 schreef remco k het volgende:[..] Ajax heeft destijds aangegeven uitzonderlijke bedragen te willen betalen voor spelers die er direct staan en direct van toegevoegde waarde zijn voor de basis. Dat kan je niet weten op basis van 8 of 9 wedstrijden die een 19 jarige speler op hoog niveau heeft gespeeld.. Sorry maar is niet waar wat je zegt. Overmars heeft in augustus 2016 nog gezegd dat Ajax wil betalen voor de JUISTE speler en niet voor spelers die er meteen staan. Wat jij suggereert heeft de Boer gezegd maar gelukkig zien ze in dat kwaliteit geld kost. Plus dat de scouting lyrisch is over deze jongen. Ik ben blij. Liever een gok dat je voor een topper wil gaan als dat je de helft voor een net-niet speler betaald.
https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/98496/willen-helemaal-geen-geld-op-bank-hebben#JX9pJQflhvvM733W.97
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dat vind jij en dat is slechts een mening. 15 miljoen nu is wat een aantal jaar gelijk stond aan maximaal de helft. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:04 schreef Loetje het volgende:[..] Dat laatste ben ik met je eens, iedere transfer is een gok natuurlijk. Maar hier kun je spreken over een hele grote gok en die zoals ik al vermeld had, tegen je beleid in is. Het is niet tegen het beleid in. Overmars heeft vorig jaar gezegd veel geld over te hebben voor de juiste spelers. Ziyech kostte ook een hoop maar volgens mij zijn we allemaal blij dat hij bij ons speelt? Daarbij is 15 miljoen wat een aantal jaren gelijk stond aan de helft. Ook tijdem veranderen. Veldmate heeft deze jongen echt wel goed bekeken en is lyrisch over hem. Plus Neres zit geen jeugd in de weg want de spoeling is dun op de flanken. Dus mijn gevoel is dat dit JUIST het beleid moet zijn!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 10:49 schreef nummer10 het volgende:[..] maar wel op basis wat hij daar laat zien en op welke manier.. tevens bij brazilie -20.. Dit soort filmpjes kon je ook van Ghazi maken na zijn eerste 8 wedstrijden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik heb het over uitspraken uit het begin van zijn periode.
Overigens vind ik dat je uit deze uitspraken hetzelfde kan halen, want wat is anders "de juiste" speler.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 11:23 schreef Brandje het volgende:[..] Dat vind jij en dat is slechts een mening. 15 miljoen nu is wat een aantal jaar gelijk stond aan maximaal de helft. Dat klopt ook zeker.. Het is slechts mijn mening. Net zoals die van jou slechts jouw mening is.. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 11:23 schreef Brandje het volgende:[..] Dat vind jij en dat is slechts een mening. 15 miljoen nu is wat een aantal jaar gelijk stond aan maximaal de helft. De inflatie gaat hard. Zeker in een land als Brazilië. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 09:30 schreef remco k het volgende:[..] Ach kerel. Gudelj werd gehaald als een fantastische aankoop. Kijk het topic er maar op na. Dat was precies wat we nodig hadden. Klopt. Hij heeft het niet waargemaakt, maar ik verwacht ook wel dat hij bij AZ op zijn top zat. Geen rek meer dus. Dus een korte termijn oplossing.
Maar wat ik duidelijk wil maken is dat als we er toen 5-10 miljoen meer opgegooid hadden, we een veel betere speler hadden kunnen halen. Kwaliteit boven kwantiteit. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 12:07 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het over uitspraken uit het begin van zijn periode. Overigens vind ik dat je uit deze uitspraken hetzelfde kan halen, want wat is anders "de juiste" speler.. Begin van zijn periode is dus echt verleden tijd zoals je merkt en dat jij je gelijk wil halen door je eigen interpretatie vind ik ook prima. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 11:27 schreef Brandje het volgende:[..] Het is niet tegen het beleid in. Overmars heeft vorig jaar gezegd veel geld over te hebben voor de juiste spelers. Ziyech kostte ook een hoop maar volgens mij zijn we allemaal blij dat hij bij ons speelt? Daarbij is 15 miljoen wat een aantal jaren gelijk stond aan de helft. Ook tijdem veranderen. Veldmate heeft deze jongen echt wel goed bekeken en is lyrisch over hem. Plus Neres zit geen jeugd in de weg want de spoeling is dun op de flanken. Dus mijn gevoel is dat dit JUIST het beleid moet zijn!! Echter is dat wel gekomen nadat Cruijff weg was. Dat was het beleid toch? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Al het papierwerk voor Neres zou rond zijn. Het is afwachten op de goedkeuring van de KNVB. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En Krul gaat naar AZ als het papierwerk af komt. Hij zou naar Watford gaan maar heeft meer kans op speelminuten in Alkaar. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 07:40 schreef wvb het volgende:Serero waant zich ook als een God in Frankrijk, wil enkel nog cashen en de beurs spekken. Een soort wraak actie à la Boilsen. Een voetballer met een tomeloze inzet, echter niet van die buitencategorie, om er al te veel ster allures op na te houden. Toch een slechte instelling en zo op deze wijze ga je enkel het einde voetbal carrière bespoedigen. Vind dat hij zich zeer slap en zeer afhoudend opstelt, zijn tijd comfortabel uitzingt. Hij dient gewoon netjes zijn contract niks mis mee |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Chinese wisselkoers |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Toch wel verrassend dat Krul uiteindelijk gekozen heeft voor AZ. Blijkbaar zag hij daar meer speeltijd en kansen dan bij Watford. Hij baalt ervan het eventuele vertrouwen van Ajax niet terug te kunnen betalen. Ik heb anders nog wel een paar manieren om het eventuele vertrouwen terug te betalen en die bestaan uit 3 wedstrijden! ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Wat is 15 miljoen als een chinees 45 miljoen betaald terwijl een half jaar eerder GRATIS kon aantrekken |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 22:57 schreef Ajax Warrior het volgende:Toch wel verrassend dat Krul uiteindelijk gekozen heeft voor AZ. Blijkbaar zag hij daar meer speeltijd en kansen dan bij Watford. Hij baalt ervan het eventuele vertrouwen van Ajax niet terug te kunnen betalen. Ik heb anders nog wel een paar manieren om het eventuele vertrouwen terug te betalen en die bestaan uit 3 wedstrijden! ;-) Als dat ons maar niet duur komt te staan. Krul is een topkeeper, was zeker van waarde geweest bij blessures/schorsing ed. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 01:01 schreef JOOD het volgende:[..] Als dat ons maar niet duur komt te staan. Krul is een topkeeper, was zeker van waarde geweest bij blessures/schorsing ed. in jong ajax wat ik heb gezien vond ik hem geen betrouwbare factor... maar goed dat is ritme |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 00:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Wat is 15 miljoen als een chinees 45 miljoen betaald terwijl een half jaar eerder GRATIS kon aantrekken Ach ja. Waarom dan geen 100 miljoen als een trump miljarden uitgeeft aan een muurtje. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: 100 miljoen, serieus? Ajax? Nee, dan breng je zelf in gevaar.
Overigens heeft Ajax meer verkocht dan gekocht dus wat is het probleem? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 10:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] 100 miljoen, serieus? Ajax? Nee, dan breng je zelf in gevaar. Overigens heeft Ajax meer verkocht dan gekocht dus wat is het probleem? als het goed is kwantiteit weg kwaliteit erin.. en dan nog winst uit je inkoop/verkoop.. selectie was te groot, en er stonden grotere en betere talenten al klaar.. makkelijke keus lijkt me.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: schat het nadenken van de leiding van ajax hoger in dan die mafkees van een trump hoor.. ;) |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
zoals jij het schrijft is het niet netjes gedaan.
2 spelers ipv 3. En als je dus doorrekend dat je nog een speler nodig zou hebben geef je dus meer uit dan dat er binnenkomt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Volgens hoort ziyech niet in dit rijtje thuis, omdat alle andere transfers deze winterperiode zijn gehaald.
Die overigens worden opgevuld door spelers uit de jeugd, zijn die niet in voorraad dan word er gekocht.
El ghazi mocht gaan als ajax nerres of een andere buitenspeler zouden halen.
Als je wil en je wilt ziyech in het lijstje zetten dan moet je ook de andere spelers die we afeglopen zomer gekocht en verkocht hebben erbij zetten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 17:49 schreef remco k het volgende:zoals jij het schrijft is het niet netjes gedaan. 2 spelers ipv 3. En als je dus doorrekend dat je nog een speler nodig zou hebben geef je dus meer uit dan dat er binnenkomt. Wel als je eigen instroom meetelt. En dan gaan we er maar vanuit dat Neres het goed gaat doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik heb het alleen over zijn berekening. Maar die berekening klopt sowieso niet want als je Ziyech daar in meeneemt. Moet je ook de zomerse verkopen meenemen van bijvoorbeeld cillesen en Fischer.
Ajax doet het financieel uitmuntend en langzaam aan kan iedereen zien dat het beleid wat jij ook al jaren verdedigd gewoon goed is.
Ik heb alleen wel een aantal twijfels en een ervan is dat ik me afvraag hoe verstandig het is om 12 tot 15 miljoen uit te geven voor een jongen die nog niets gepresteerd heeft.
Maar goed. Zoals altijd hoop ik echt dat die jongen de sterren van de hemel gaat spelen. En mijn twijfels bik de transfer zitten dan ook totaal niet bij het feit of die jongen wel of niet gaat slagen. Daar heb ik namelijk het volste vertrouwen in. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: die andere 3 hadden geen toegevoegde waarde en bosz en anderen vonden de selectie al veel te groot |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 19:36 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het alleen over zijn berekening. Maar die berekening klopt sowieso niet want als je Ziyech daar in meeneemt. Moet je ook de zomerse verkopen meenemen van bijvoorbeeld cillesen en Fischer. Ajax doet het financieel uitmuntend en langzaam aan kan iedereen zien dat het beleid wat jij ook al jaren verdedigd gewoon goed is. Ik heb alleen wel een aantal twijfels en een ervan is dat ik me afvraag hoe verstandig het is om 12 tot 15 miljoen uit te geven voor een jongen die nog niets gepresteerd heeft. Maar goed. Zoals altijd hoop ik echt dat die jongen de sterren van de hemel gaat spelen. En mijn twijfels bik de transfer zitten dan ook totaal niet bij het feit of die jongen wel of niet gaat slagen. Daar heb ik namelijk het volste vertrouwen in. klopt maar was slecht een klein voorbeeld dat ze goed ermee omgaan...
ik vind 12 een keurig bedrag in deze tijd... en ik vermoed dan ook dat ajax echt veel vertrouwen in deze jongen hebben.. daarbij kun je een vedette aantrekken maar is ook nie gezegt dat die het goed gaat doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2017 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:[..] klopt maar was slecht een klein voorbeeld dat ze goed ermee omgaan... ik vind 12 een keurig bedrag in deze tijd... en ik vermoed dan ook dat ajax echt veel vertrouwen in deze jongen hebben.. daarbij kun je een vedette aantrekken maar is ook nie gezegt dat die het goed gaat doen.. Onderstaand bericht geeft mij weinig vertrouwen.
Ze zijn volledig blind gegaan op 1 man volgens dit bericht, en dat is vd Zee, de man die hoofdscout af is sinds de komst van Veldmate en de man met wie Ajax in de rechtzaal heeft gestaan. Positieve is dat de man ook veel goede talenten gevonden heeft.
Maar Veldmate was dus gewoon niet overtuigd van deze speler na hem slechts 1 keer gezien te hebben.
Sorry, maar dat versterkt mijn twijfels alleen maar..
"Henk Veldmate, hoofd scouting van Ajax, zag Neres in januari van dit jaar pas voor het eerst in actie. Hij was echter niet onder de indruk, maar ging af op het advies van Van der Zee om diep in de buidel te tasten voor de aanvaller. Drie weken lang was Ajax bezig om Neres los te weken en het ultieme bod van twaalf miljoen euro, welke kan oplopen tot vijftien miljoen, leek afgewezen te worden. Maar door de schuldenlast van de Braziliaanse club gingen zij toch akkoord. ‘Door de vele uren die Ajax in Neres stak, was directeur spelersbeleid Marc Overmars de top te snel af’, schrijft De Telegraaf. Lees meer op www.voetbalzone.nl"
bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2017 door remco k -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2017 - 08:34 schreef remco k het volgende:[..] Onderstaand bericht geeft mij weinig vertrouwen. Ze zijn volledig blind gegaan op 1 man volgens dit bericht, en dat is vd Zee, de man die hoofdscout af is sinds de komst van Veldmate en de man met wie Ajax in de rechtzaal heeft gestaan. Positieve is dat de man ook veel goede talenten gevonden heeft. Maar Veldmate was dus gewoon niet overtuigd van deze speler na hem slechts 1 keer gezien te hebben. Sorry, maar dat versterkt mijn twijfels alleen maar.. "Henk Veldmate, hoofd scouting van Ajax, zag Neres in januari van dit jaar pas voor het eerst in actie. Hij was echter niet onder de indruk, maar ging af op het advies van Van der Zee om diep in de buidel te tasten voor de aanvaller. Drie weken lang was Ajax bezig om Neres los te weken en het ultieme bod van twaalf miljoen euro, welke kan oplopen tot vijftien miljoen, leek afgewezen te worden. Maar door de schuldenlast van de Braziliaanse club gingen zij toch akkoord. ‘Door de vele uren die Ajax in Neres stak, was directeur spelersbeleid Marc Overmars de top te snel af’, schrijft De Telegraaf. Lees meer op www.voetbalzone.nl" bron Davinson Sánchez, Mateo Cassierra en dinsdag David Neres: Ajax slaat zijn slag op de Zuid-Amerikaanse transfermarkt. Dat kan niet los worden gezien van Henk Veldmate.
Ajax weekte Veldmate vorig jaar los bij FC Groningen en maakte hem hoofd scouting. Het is geen geheim dat hij een groot netwerk heeft in Zuid-Amerika. Sánchez en Cassierra stonden echter voor zijn komst al op de Amsterdamse radar, meldt het Algemeen Dagblad. Bij de komst van Neres was hij wel van begin tot eind betrokken.
Peter Gerards, oud-keeper en al vijftien jaar volger van het Zuid-Amerikaanse voetbal, merkt dat Ajax het accent verlegt. "Natuurlijk blijft Scandinavië altijd interessant, kijk naar Dolberg, maar de markt wordt daar moeilijker. Ook daar neemt de concurrentie gigantisch toe en is de aanwas van talent de laatste jaren minder", aldus Gerards in het AD. "In Zuid-Amerika is de markt enorm. Qua aantallen en qua talent."
Hans Nijland, die bij Groningen jarenlang samenwerkte met Veldmate, is lovend. "Henk is een grandioze voetbalkenner", aldus de Groningen-directeur. "Scouten is de basis, maar vervolgens gaat het er om met de juiste begeleiders en zaakwaarnemers aan tafel te komen en niet met een paar luchtfietsers."
tjah hier staar dat die er vanaf het begin bij is.. dus zal dan wel niet blind erin mee zijn gegaan |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 19:36 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb het alleen over zijn berekening. Maar die berekening klopt sowieso niet want als je Ziyech daar in meeneemt. Moet je ook de zomerse verkopen meenemen van bijvoorbeeld cillesen en Fischer. Ajax doet het financieel uitmuntend en langzaam aan kan iedereen zien dat het beleid wat jij ook al jaren verdedigd gewoon goed is. Ik heb alleen wel een aantal twijfels en een ervan is dat ik me afvraag hoe verstandig het is om 12 tot 15 miljoen uit te geven voor een jongen die nog niets gepresteerd heeft. Maar goed. Zoals altijd hoop ik echt dat die jongen de sterren van de hemel gaat spelen. En mijn twijfels bik de transfer zitten dan ook totaal niet bij het feit of die jongen wel of niet gaat slagen. Daar heb ik namelijk het volste vertrouwen in. Beleid wat jullie verdedigen of wat wij wensen? Het gaat nu wel de goede kant op ja.. Ziyech doet het prima en nu laten ze ook zien dat ze prima geld uit durven geven voor betere/goede spelers.
Het beleid waar wij om vroegen haha. Gericht versterken. Nu hopen dat het voetbal hierdoor weer beter gaat worden want dat zien we helaas nog niet helemaal terug. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op donderdag 02 februari 2017 - 08:34 schreef remco k het volgende:[..] Onderstaand bericht geeft mij weinig vertrouwen. Ze zijn volledig blind gegaan op 1 man volgens dit bericht, en dat is vd Zee, de man die hoofdscout af is sinds de komst van Veldmate en de man met wie Ajax in de rechtzaal heeft gestaan. Positieve is dat de man ook veel goede talenten gevonden heeft. Maar Veldmate was dus gewoon niet overtuigd van deze speler na hem slechts 1 keer gezien te hebben. Sorry, maar dat versterkt mijn twijfels alleen maar.. "Henk Veldmate, hoofd scouting van Ajax, zag Neres in januari van dit jaar pas voor het eerst in actie. Hij was echter niet onder de indruk, maar ging af op het advies van Van der Zee om diep in de buidel te tasten voor de aanvaller. Drie weken lang was Ajax bezig om Neres los te weken en het ultieme bod van twaalf miljoen euro, welke kan oplopen tot vijftien miljoen, leek afgewezen te worden. Maar door de schuldenlast van de Braziliaanse club gingen zij toch akkoord. ‘Door de vele uren die Ajax in Neres stak, was directeur spelersbeleid Marc Overmars de top te snel af’, schrijft De Telegraaf. Lees meer op www.voetbalzone.nl" bron Piet Visser is wel volledig overtuigd.
Neemt dat een deel van je twijfels weg? Of hecht je veel waarde aan 1 bekeken wedstrijd? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|