|
|
JOOD
|
|
|
quote: Ligt eraan. Als hij mag voetballen komt het juist helemaal goed. Ik hoorde dat Keizer vanuit de verdediging door het centrum naar de aanvallers wil. Dan heb je wel 3 voetballers nodig. Als daar 1 van moet gaan verdedigen ben je idd kwetsbaar. We zullen zien!
Vergeet niet dat Schöne ons al jaren verbaasd he! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 14:35 schreef JOOD het volgende:[..] Ligt eraan. Als hij mag voetballen komt het juist helemaal goed. Ik hoorde dat Keizer vanuit de verdediging door het centrum naar de aanvallers wil. Dan heb je wel 3 voetballers nodig. Als daar 1 van moet gaan verdedigen ben je idd kwetsbaar. We zullen zien! Vergeet niet dat Schöne ons al jaren verbaasd he! Je hebt helemaal gelijk, JOOD! Die stelselmatige kritiek op Lasse Schöne vind ik lang niet altijd terecht. Vergeet daarbij niet hoe vaak hij belangrijk is geweest voor Ajax. En zouden al die trainers (de Boer, Bosz en Keizer en wie weet nog meer) het allemaal fout zien?
We weten en zien allemaal dat hij ook wel wat beperkingen heeft, maar over het algemeen is hij belangrijk (geweest) voor ons! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Komt bij dat Lasse ook broodnodige ervaring met zich mee neemt. Hij is levensgevaarlijk uit standaardstituaties en niet voor niets aan zijn 200e officiele duel voor Ajax gaat beginnen vanavond. Hij kwam in die 200 wedstrijden tot 46 goals en 40 assists. Dat zijn zeer acceptabele aantalen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 13:42 schreef Eide het volgende:[..] Ik ben benieuwd naar dat artikel. De laatste berichten die ik over schulden kan vinden berichten dat de langlopende schulden van Barcelona en Real Madrid, de schulden die dus onder FIFA Fair Play vallen, wel meevallen (relatief gezien). Real heeft een langlopende schuld van 250 miljoen maar lost die in hoog tempo af. Bovendien is dit slechts 40% van de jaarlijkse omzet dus maakt dat voor de UEFA niet uit. Barcelona staat 5e in die top 20 van clubs met hoogste langlopende schulden maar ook Barca is aan het afbetalen. Manchester United voert die lijst aan, maar dit komt omdat de eigenaar veel zakelijke schulden op de club heeft gewentelt. Ook United heeft voldoende inkomen om de schuld buiten FIFA Fair Play te plaatsen. Ik denk dat jij het afbetalen van de belastingschuld van beide clubs bedoeld. Dit staat echter los van de FIFA of de UEFA. Dit is eerder dit jaar wel in het nieuws geweest maar staat los van FIFA Financial Fair Play. Wat je met selectiesamenstelling bedoeld weet ik niet. Ik weet ook niet waarom je daarover begint. In dat artikel staat ongeveer wat je al beschreven heb. Het ging over de absurde bedragen die Real waarschijnlijk gaat betalen voor Monaco speler.
In Fair Play mocht de eigenaar eerst niet investeren, nu mag dat wel. Alleen moeten clubs aantonen dat ze het wel kunnen betalen.
Real, Barca en Manutd maken gewoon winst, dus krijgen de schuldeisers hun geld en kunnen ze de club niet failliet verklaren.
Wordt vaak gezegd dat Real en Barca de rijkste clubs zijn, maar dat valt wel mee als je naar de selectie samenstelling kijkt. daarom begon ik er over.
In het artikel gaat ook over dat de Uefa op maatregelen broed |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het enige wat de FIFA/UEFA echt zou kunnen doen is overgaan naar een licentiesysteem zoals Nederland en Duitsland dat hanteren. Dan nog zou de kans enorm zijn dat Real Madrid en Barcelona die dans zouden ontspringen omdat de jaarlijkse omzet onvoorstelbaar hoog is.
Echter komt dat systeem er niet omdat de UEFA als de dood is dat de grote clubs een eigen competitie oprichten. Dat zou de doodsteek zijn voor de Champions League. Daarom worden de grote competities ook bevoordeeld in de CL. De kans dat er dus snel structureel iets veranderd is vrij klein. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 14:35 schreef JOOD het volgende:[..] Ligt eraan. Als hij mag voetballen komt het juist helemaal goed. Ik hoorde dat Keizer vanuit de verdediging door het centrum naar de aanvallers wil. Dan heb je wel 3 voetballers nodig. Als daar 1 van moet gaan verdedigen ben je idd kwetsbaar. We zullen zien! Vergeet niet dat Schöne ons al jaren verbaasd he! Dat valt wel mee hoor. Op cvm heb ik hem amper goed gevonden. In ieder geval nog nooit tegen een ploeg die druk zet op ons middenveld. En dat doen nu eenmaal vrij veel ploegen.
En wat keizer wil is gewoon het spel dat Ajax eigenlijk altijd wil spelen. Dat is niet ineens iets anders.
Nee sorry maar schone op cvm is gewoon een domme keuze met de spelers die je hebt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 14:41 schreef Pietje het volgende:[..] Je hebt helemaal gelijk, JOOD! Die stelselmatige kritiek op Lasse Schöne vind ik lang niet altijd terecht. Vergeet daarbij niet hoe vaak hij belangrijk is geweest voor Ajax. En zouden al die trainers (de Boer, Bosz en Keizer en wie weet nog meer) het allemaal fout zien? We weten en zien allemaal dat hij ook wel wat beperkingen heeft, maar over het algemeen is hij belangrijk (geweest) voor ons! Dat ie moet spelen vind ik wel iets anders dan dat hij onze ideale 6 is. Dat is echt wat anders dan dat ie heel belangrijk is geweest. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 14:35 schreef JOOD het volgende:[..] Ligt eraan. Als hij mag voetballen komt het juist helemaal goed. Ik hoorde dat Keizer vanuit de verdediging door het centrum naar de aanvallers wil. Dan heb je wel 3 voetballers nodig. Als daar 1 van moet gaan verdedigen ben je idd kwetsbaar. We zullen zien! Vergeet niet dat Schöne ons al jaren verbaasd he! Alleen in de eredivisie |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:03 schreef Eide het volgende:Komt bij dat Lasse ook broodnodige ervaring met zich mee neemt. Hij is levensgevaarlijk uit standaardstituaties en niet voor niets aan zijn 200e officiele duel voor Ajax gaat beginnen vanavond. Hij kwam in die 200 wedstrijden tot 46 goals en 40 assists. Dat zijn zeer acceptabele aantalen. Helemaal eens. Schöne wordt door velen ondergewaardeerd en dat verdient hij bepaald niet. Hij heeft een fantastische staat van dienst opgebouwd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:09 schreef Eide het volgende:Het enige wat de FIFA/UEFA echt zou kunnen doen is overgaan naar een licentiesysteem zoals Nederland en Duitsland dat hanteren. Dan nog zou de kans enorm zijn dat Real Madrid en Barcelona die dans zouden ontspringen omdat de jaarlijkse omzet onvoorstelbaar hoog is. Echter komt dat systeem er niet omdat de UEFA als de dood is dat de grote clubs een eigen competitie oprichten. Dat zou de doodsteek zijn voor de Champions League. Daarom worden de grote competities ook bevoordeeld in de CL. De kans dat er dus snel structureel iets veranderd is vrij klein. Ik vrees dat je gelijk hebt. Commercie gaat boven alles bij die bonden. (UEFA en FIFA). |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:39 schreef remco k het volgende:[..] Dat ie moet spelen vind ik wel iets anders dan dat hij onze ideale 6 is. Dat is echt wat anders dan dat ie heel belangrijk is geweest. Misschien bij gebrek aan iemand anders? Ik redeneer zo, omdat er nogal wat trainers hetzelfde over denken. Die zien toch wat anders dan de gemiddelde supporter. Zoals ik schreef, hij heeft best wel wat beperkingen, maar velen schrijven hem af of praten wel heel erg negatief over hem. En dat verdient hij niet. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:38 schreef remco k het volgende:[..] Dat valt wel mee hoor. Op cvm heb ik hem amper goed gevonden. In ieder geval nog nooit tegen een ploeg die druk zet op ons middenveld. En dat doen nu eenmaal vrij veel ploegen. En wat keizer wil is gewoon het spel dat Ajax eigenlijk altijd wil spelen. Dat is niet ineens iets anders. Nee sorry maar schone op cvm is gewoon een domme keuze met de spelers die je hebt. die spelers die je hebt hebben nog geen enkele keer bewezen op langere termijn op het hoogste niveau beter te zijn.. ook vdbeek niet.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 16:04 schreef nummer10 het volgende:[..] die spelers die je hebt hebben nog geen enkele keer bewezen op langere termijn op het hoogste niveau beter te zijn.. ook vdbeek niet.. De jong en v/d Beek allebei beter dan Schone als het snel gaat,bij een traag tempo is Schone prima. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:09 schreef Eide het volgende:Het enige wat de FIFA/UEFA echt zou kunnen doen is overgaan naar een licentiesysteem zoals Nederland en Duitsland dat hanteren. Dan nog zou de kans enorm zijn dat Real Madrid en Barcelona die dans zouden ontspringen omdat de jaarlijkse omzet onvoorstelbaar hoog is. Echter komt dat systeem er niet omdat de UEFA als de dood is dat de grote clubs een eigen competitie oprichten. Dat zou de doodsteek zijn voor de Champions League. Daarom worden de grote competities ook bevoordeeld in de CL. De kans dat er dus snel structureel iets veranderd is vrij klein. Dat gerucht ken ik.
Alleen is de oplossing heel simpel.
Speler die meedoet aan dat toernooi/competitie word geweerd, bij WK en andere continentale toernooien.
Heel benieuwd of spelers zich dan nog mee doen, als ze voor hun land niet mogen uitkomen.
This eerder gebeurd bij NBA, ook met die dreiging, ging ook door. Alleen sterft de competitie omdat ze wel naar OS wilde en niet wilde zien dat mindere goden voor eigen land uitkomen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:38 schreef remco k het volgende:[..] Dat valt wel mee hoor. Op cvm heb ik hem amper goed gevonden. In ieder geval nog nooit tegen een ploeg die druk zet op ons middenveld. En dat doen nu eenmaal vrij veel ploegen. En wat keizer wil is gewoon het spel dat Ajax eigenlijk altijd wil spelen. Dat is niet ineens iets anders. Nee sorry maar schone op cvm is gewoon een domme keuze met de spelers die je hebt. Voetballend (direct de vrije man inspelen) vind ik hem goed. Maar.. dat kan inderdaad alleen als hij niet onder druk gezet wordt. Dus dat is inderdaad een twijfel. Om op jouw visie in te haken, ik verwacht ook dat vd Beek dat beter kan op dit moment. Maar dan mis je nog 1 middenvelder. En de Jong is nog niet zover in mijn ogen.
Grootste verschil tussen Bosz en Keizer, van wat ik gezien en gehoord heb tot dit moment, is het niet direct inspelen van de vleugels. Kort door de bocht, Veltman en Viergever mogen niet direct Kluivert en Youness inspelen. De bal zal over middenveld moeten gaan, voor zover ik begrepen heb. (Maar pin me hier aub niet op vast.) dat is een behoorlijke tactische weiziging die de voorspelbaarheid van de steekpasses er flink uithaalt. Ziyech kan dus steken op Dolberg, Kluivert en Youness. Hetzelfde geldt voor Vd Beek en Schöne. Ook heb je minder gepriegel aan de zijkant.
Domme keuzes zijn er niet, vooral niet bij de mooiste club van de wereld. Of de keuzes minder brilliant zijn, dat zullen we helaas pas na afloop weten. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:39 schreef remco k het volgende:[..] Dat ie moet spelen vind ik wel iets anders dan dat hij onze ideale 6 is. Dat is echt wat anders dan dat ie heel belangrijk is geweest. Niemand heeft het over ideale 6, Vd Beek en De Jong zijn zeker qua potentie beter in mijn ogen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 16:51 schreef p111 het volgende:[..] De jong en v/d Beek allebei beter dan Schone als het snel gaat,bij een traag tempo is Schone prima. Dan is prima een understatement denk ik. Bij een traag tempo is hij juist de persoon om op 6 te staan. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Schone brengt ervaring en is heel belangrijk geweest, maar komt toch gewoon handelings snelheid tekort...
Voor vanavond, geen idee wie er zou moeten staan.. Kan me voorstellen dat je een ervaren iemand neerzet die de zwaar aangeslagen jonge ploeg nog enigszins kan leiden. De Jong en V/d Beek zijn naar mijn inziens de betere spelers voor dit soort wedstrijden (dan ga ik ervan uit dat Nice gebruik zal willen maken van de situatie en ze meteen bij de strot wilt pakken), mits Donny het mentaal op kan brengen om gefocust te blijven. Overigens niemand die het hem kwalijk zou nemen mocht dat niet het geval zijn.
Zeer lastige taak voor Keizer. De emoties zullen hoe dan ook hoog oplopen in deze eerste officiële en belangrijke wedstrijd sinds die zwarte dag.
Ik hoop alleen maar dat ze even de nodige afleiding kunnen vinden. Het resultaat boeit mij zelf niet zo.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2017 door Jaccio -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 15:03 schreef Eide het volgende:Komt bij dat Lasse ook broodnodige ervaring met zich mee neemt. Hij is levensgevaarlijk uit standaardstituaties en niet voor niets aan zijn 200e officiele duel voor Ajax gaat beginnen vanavond. Hij kwam in die 200 wedstrijden tot 46 goals en 40 assists. Dat zijn zeer acceptabele aantalen. Sorry, wat een onzin wordt hier verkondigd!
Lasse heeft gedurende het afgelopen seizoen juist heel veel bewondering ge-oogst. Bij vriend en vjjand viel het op hoe Lasse nooit zeurt en altijd als 13de man bij wijze van zich altijd op basis van inzet in de basis knokte.
... Echter.... gaandeweg het seizoen op Europees niveau, wat een hoger niveau is, met een hoger tempo kwamen helaas zijn beperkingen aan de oppervlakte. En werd zichtbaar dat hij de gaten niet kon belopen en zijn toegevoegde waarde op eredivisie niveau niet aan bod kwam.
Zijn vrije trappen en zijn tomeloze inzet ondanks het telkens buiten de basis vallen bij aanvang van ieder seizoen is bewonderingswaardig maar laten we niet doen alsof hij op een hoger niveau iets kan toevoegen of heeft toegevoegd.
Telkens als Donny in zijn plaats kwam ging het beter lopen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 18:24 schreef AkaS het volgende:[..] Sorry, wat een onzin wordt hier verkondigd! Lasse heeft gedurende het afgelopen seizoen juist heel veel bewondering ge-oogst. Bij vriend en vjjand viel het op hoe Lasse nooit zeurt en altijd als 13de man bij wijze van zich altijd op basis van inzet in de basis knokte. ... Echter.... gaandeweg het seizoen op Europees niveau, wat een hoger niveau is, met een hoger tempo kwamen helaas zijn beperkingen aan de oppervlakte. En werd zichtbaar dat hij de gaten niet kon belopen en zijn toegevoegde waarde op eredivisie niveau niet aan bod kwam. Zijn vrije trappen en zijn tomeloze inzet ondanks het telkens buiten de basis vallen bij aanvang van ieder seizoen is bewonderingswaardig maar laten we niet doen alsof hij op een hoger niveau iets kan toevoegen of heeft toegevoegd. Telkens als Donny in zijn plaats kwam ging het beter lopen. Telkens? Dus iedere keer?
Ook na 60 minuten voetbal? Ook bij een tegenstander die speelt met twee aanvallende middenvelders? Ook bij een tegenstander die speelt met een 9 en een schaduwspits? Telkens als?
Of iedere keer dat we onder druk stonden? Dat is tenminste te onderbouwen. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
zowel vdbeek als dejong hebben nogmaals niks bewezen op 6 op het hoogste niveau en op langere termijn.. en al helemaal dejong niet... dat donny inviel in de 60ste minuut en het beter ging kwamede door dat hij nog fris was.. maar ik gun hem de kans wel en dejong ook en jullie zullen wss zien waarom een trainer toch telkens voor schone kiest.. de beste speelt en meerdere trainers geven toch de voorkeur aan schone.. toch vreemd he |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 16:04 schreef nummer10 het volgende:[..] die spelers die je hebt hebben nog geen enkele keer bewezen op langere termijn op het hoogste niveau beter te zijn.. ook vdbeek niet.. Vd beek was in de wedstrijden die hij speelde op 6 vrijwel iedere keer beter dan wat schone daar heeft laten zien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 18:24 schreef AkaS het volgende:[..] Sorry, wat een onzin wordt hier verkondigd! Lasse heeft gedurende het afgelopen seizoen juist heel veel bewondering ge-oogst. Bij vriend en vjjand viel het op hoe Lasse nooit zeurt en altijd als 13de man bij wijze van zich altijd op basis van inzet in de basis knokte. ... Echter.... gaandeweg het seizoen op Europees niveau, wat een hoger niveau is, met een hoger tempo kwamen helaas zijn beperkingen aan de oppervlakte. En werd zichtbaar dat hij de gaten niet kon belopen en zijn toegevoegde waarde op eredivisie niveau niet aan bod kwam. Zijn vrije trappen en zijn tomeloze inzet ondanks het telkens buiten de basis vallen bij aanvang van ieder seizoen is bewonderingswaardig maar laten we niet doen alsof hij op een hoger niveau iets kan toevoegen of heeft toegevoegd. Wie zegt dat dan? Je doet nu net alsof je iets zegt wat talloze anderen, waaronder ik, ook niet zeggen. Ik zeg echter wel dat er nogal overdreven wordt gedaan over Schone. Er zijn mensen die doen alsof hij er niets van kan. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb echter ook de afgelopen meermaals gesproken over z'n tekortkomingen.
Ik begrijp niet helemaal waarom jij hier dus zo op reageert.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 17:00 schreef JOOD het volgende:[..] Voetballend (direct de vrije man inspelen) vind ik hem goed. Maar.. dat kan inderdaad alleen als hij niet onder druk gezet wordt. Dus dat is inderdaad een twijfel. Om op jouw visie in te haken, ik verwacht ook dat vd Beek dat beter kan op dit moment. Maar dan mis je nog 1 middenvelder. En de Jong is nog niet zover in mijn ogen. Grootste verschil tussen Bosz en Keizer, van wat ik gezien en gehoord heb tot dit moment, is het niet direct inspelen van de vleugels. Kort door de bocht, Veltman en Viergever mogen niet direct Kluivert en Youness inspelen. De bal zal over middenveld moeten gaan, voor zover ik begrepen heb. (Maar pin me hier aub niet op vast.) dat is een behoorlijke tactische weiziging die de voorspelbaarheid van de steekpasses er flink uithaalt. Ziyech kan dus steken op Dolberg, Kluivert en Youness. Hetzelfde geldt voor Vd Beek en Schöne. Ook heb je minder gepriegel aan de zijkant. Domme keuzes zijn er niet, vooral niet bij de mooiste club van de wereld. Of de keuzes minder brilliant zijn, dat zullen we helaas pas na afloop weten. Ik denk dat de jong misschien op ram al beter is dan dat Vd Beek is.
En wat je roet is al jaren zo. Cruijff. Heeft daar ooit eens een mooie uitleg over gegeven op tv. Ik weet zo even niet meer waar. En het zit hem niet in mogen. Maar in de beperkte mogelijkheden die je de buitenspeler geeft as je eigen bak hem inspeelt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 17:03 schreef JOOD het volgende:[..] Dan is prima een understatement denk ik. Bij een traag tempo is hij juist de persoon om op 6 te staan. Ook dan niet. Want als die gasten op hoog tempo al beter zijn. Zijn ze dat zeker als het tempo laag ligt. Ik vind schone fantastisch. Maar niet als 6 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 17:58 schreef Jaccio het volgende:Schone brengt ervaring en is heel belangrijk geweest, maar komt toch gewoon handelings snelheid tekort... Voor vanavond, geen idee wie er zou moeten staan.. Kan me voorstellen dat je een ervaren iemand neerzet die de zwaar aangeslagen jonge ploeg nog enigszins kan leiden. De Jong en V/d Beek zijn naar mijn inziens de betere spelers voor dit soort wedstrijden (dan ga ik ervan uit dat Nice gebruik zal willen maken van de situatie en ze meteen bij de strot wilt pakken), mits Donny het mentaal op kan brengen om gefocust te blijven. Overigens niemand die het hem kwalijk zou nemen mocht dat niet het geval zijn. Zeer lastige taak voor Keizer. De emoties zullen hoe dan ook hoog oplopen in deze eerste officiële en belangrijke wedstrijd sinds die zwarte dag. Ik hoop alleen maar dat ze even de nodige afleiding kunnen vinden. Het resultaat boeit mij zelf niet zo. Helemaal eens. Zo beleef ik het zelf ook. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 18:30 schreef JOOD het volgende:[..] Telkens? Dus iedere keer? Ook na 60 minuten voetbal? Ook bij een tegenstander die speelt met twee aanvallende middenvelders? Ook bij een tegenstander die speelt met een 9 en een schaduwspits? Telkens als? Of iedere keer dat we onder druk stonden? Dat is tenminste te onderbouwen. Dus ja iedere keer. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 19:42 schreef remco k het volgende:[..] Vd beek was in de wedstrijden die hij speelde op 6 vrijwel iedere keer beter dan wat schone daar heeft laten zien. tegen andere tegenstnders.. of pas einde vd wedstrijd.. kan je niet vergelijken.. daarbij heeft vdbeek mij echt nog niet kunnen overtuigen en dat is een persoonlijke smaak en mening |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 13:09 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Geboren losers blijven op dezelfde kortzichtige manier reageren, geestelijke dwerg met het inzichtelijk vermogen van een kind. Ok, fijn dat je even uitlegt waarom je zo reageert. Is het voor mij ook duidelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2017 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 19:45 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat de jong misschien op ram al beter is dan dat Vd Beek is. En wat je roet is al jaren zo. Cruijff. Heeft daar ooit eens een mooie uitleg over gegeven op tv. Ik weet zo even niet meer waar. En het zit hem niet in mogen. Maar in de beperkte mogelijkheden die je de buitenspeler geeft as je eigen bak hem inspeelt. Ik ben er nog niet helemaal uit, heb de Jong (en vd Beek trouwens ook) daarvoor nog te weinig zien voetballen.
Positieve tactiekswijziging dan, als het van de meester zelf komt :) |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Niet mee eens.
Wat gebeurde er vorig seizoen in de eerste seizoenshelft? Nadat Schöne op 6 kwam, ging de machine draaien. Niet eerder. Dus echt niet iedere keer.
Maar ik snap jullie en ben het nu met jullie eens, er zijn op dit moment betere opties voor de 6 positie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 20:00 schreef nummer10 het volgende:[..] tegen andere tegenstnders.. of pas einde vd wedstrijd.. kan je niet vergelijken.. daarbij heeft vdbeek mij echt nog niet kunnen overtuigen en dat is een persoonlijke smaak en mening Ik denk voor jou beetje Klaassen verhaal. Ook daar ben je nooit fan van geweest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 20:19 schreef JOOD het volgende:[..] Ik ben er nog niet helemaal uit, heb de Jong (en vd Beek trouwens ook) daarvoor nog te weinig zien voetballen. Positieve tactiekswijziging dan, als het van de meester zelf komt :) Zeke positief om dat te snappen. Alleen geen weiziging. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 20:21 schreef JOOD het volgende:[..] Niet mee eens. Wat gebeurde er vorig seizoen in de eerste seizoenshelft? Nadat Schöne op 6 kwam, ging de machine draaien. Niet eerder. Dus echt niet iedere keer. Maar ik snap jullie en ben het nu met jullie eens, er zijn op dit moment betere opties voor de 6 positie. Schone had daarvoor al eerder op zes gespeeld en dat was ook geen succes. Ik ben dan ook niet van mening dat het begon te draaien door schone. Ik vind wel dat hij erg belangrijk is geweest in de balans van het elftal. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote: Volgens Veltman wel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zo bracht hij het niet naar mijn interpretatie. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 26 juli 2017 - 20:27 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk voor jou beetje Klaassen verhaal. Ook daar ben je nooit fan van geweest. klopt :) dolberg ook NOG niet...zijn natuurlijk ook talenten.. maar als ze iets goeds doen zeg ik het wel.. slecht ook.. elke speler overigens.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het laatste bericht over Richarlison (via Freek Janssen, VI) is dat Ajax de hoop nog niet heeft opgegeven maar dat er een complex Braziliaans transferspel wordt gespeeld waar verschillende rechthebbenden zijn betrokken. Daarnaast is Ajax nog altijd op zoek naar een defensieve versterking. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
‘Nog geen nieuw bod Ajax op Richarlison’
De transfer leek vorige week bijna beklonken maar nadat Fluminese liet weten niet 12 maar 15 miljoen plus bonussen te willen ontvangen bleef het stil rond de mogelijke komst van de Braziliaan Richarlison.
Volgens journalist Paulo Freitas is er de afgelopen week geen nieuw bod van Ajax binnengekomen bij Fluminese, zo meldt Freitas via Twitter. De journalist heeft er nog alle hoop in dat er toch nog een bod komt van Ajax al denkt hij dat hoe langer het stil blijft hoe kleiner de kans wordt dat er daadwerkelijk nog een transfer naar Amsterdam gaat komen. Bron |
|
|
|
|
p111
|
|
|
En terecht hopelijk laat Ajax zich niet naaien ik heb vertrouwen in onze kleine Marc. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Inderdaad, streken dit. En er waren toch zoveel andere clubs met 'concrete' interesse. Die jongen wil graag naar Europa, dus de prijs zal wel weer zakken met de weken. Laat die lui maar zweten. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
lees zelfs weinig geruchten terwijl normaal in zoon transferwindow je er mee kapot gegooit word.. benieuwd waar ze meebezig zijn.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 30 juli 2017 - 16:54 schreef p111 het volgende:En terecht hopelijk laat Ajax zich niet naaien ik heb vertrouwen in onze kleine Marc. Ik helaas weer steeds minder en dat kom niet eens zo zeer door wel of niet komen van Richarlison maar ik snap nog steeds geen ene klote wat hij nou doet met Dijks en Viergever. beide nog een jaar contract en nog niks in de pijpleiding qua nieuw contracten. Dus je loopt even tussen de 9 en 12 miljoen extra inkomsten mis. Mag toch hopen dat hij ze geen belofte heeft gedaan dat Ajax dit seizoen nog een beroep op ze doet zodat ze volgend seizoen de clubs voor het kiezen hebben. Beide linksback. Waar Marc er nu al in faalt om EEN LB te halen zullen dat er volgend seizoen, zoals het er nu voorstaat, twee moeten worden want vanuit de jeugd zit er niet bijster veel achter. Dus heel graag, wie kan mij deze situatie uitleggen?! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 30 juli 2017 - 19:11 schreef Brandje het volgende:[..] Ik helaas weer steeds minder en dat kom niet eens zo zeer door wel of niet komen van Richarlison maar ik snap nog steeds geen ene klote wat hij nou doet met Dijks en Viergever. beide nog een jaar contract en nog niks in de pijpleiding qua nieuw contracten. Dus je loopt even tussen de 9 en 12 miljoen extra inkomsten mis. Mag toch hopen dat hij ze geen belofte heeft gedaan dat Ajax dit seizoen nog een beroep op ze doet zodat ze volgend seizoen de clubs voor het kiezen hebben. Beide linksback. Waar Marc er nu al in faalt om EEN LB te halen zullen dat er volgend seizoen, zoals het er nu voorstaat, twee moeten worden want vanuit de jeugd zit er niet bijster veel achter. Dus heel graag, wie kan mij deze situatie uitleggen?! Ik ben bang dat Marc niet zo sterk in de onderhandeling is.
Toptalenten verkopen die onterecht reservespelers zijn kan iedereen wel. Maar een deal sluiten in de aankoop gaat hem duidelijk minder goed af. Iedereen neemt het verhaal van de plotselinge prijsverhoging als waarheid aan... Maar ik denk gewoon dat er niet goed is onderhandeld.
Daarnaast lijkt de versterking in de verdediging ook niet te lukken terwijl dit overduidelijk nodig is! |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Ik vertrouw erop dat Marc weet waar hij mee bezig is (niet dat ik veel andere keus heb) en dat we de selectie op tijd rond hebben |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 30 juli 2017 - 21:06 schreef Jaccio het volgende:Ik vertrouw erop dat Marc weet waar hij mee bezig is (niet dat ik veel andere keus heb) en dat we de selectie op tijd rond hebben Haha weinig keus inderdaad |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 30 juli 2017 - 20:56 schreef AkaS het volgende:[..] Ik ben bang dat Marc niet zo sterk in de onderhandeling is. Toptalenten verkopen die onterecht reservespelers zijn kan iedereen wel. Maar een deal sluiten in de aankoop gaat hem duidelijk minder goed af. Iedereen neemt het verhaal van de plotselinge prijsverhoging als waarheid aan... Maar ik denk gewoon dat er niet goed is onderhandeld. Daarnaast lijkt de versterking in de verdediging ook niet te lukken terwijl dit overduidelijk nodig is! Ach kerel. Zat spelers voorafgaand aan een seizoen binnen gehaald. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
|
|
|
Brandje