BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:48   quote  deeplink  
Ajax haalt opnieuw Colombiaan met Orejuela. Gehaald als rechtsback.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-haalt-met-colombiaan-orejuela-gewenste-defensieve-versterking

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2017 door Brandje --
marius
 marius - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:49   quote  deeplink  
Ajax heeft zijn gewenste versterking voor de rechtsbackpositie binnen. Luis Orejuela komt over van het Colombiaanse Deportivo Cali.
Na het vertrek van Jairo Riedewald, Kenny Tete en Heiko Westermann zat Ajax behoorlijk krap in de verdedigers. Trainer Marcel Keizer gaf al meerdere malen aan dat hij er graag een defensieve kracht bij wilde hebben. Met Orejuela wordt aan die behoefte voorzien. De rechtspoot is in Amsterdam de vervanger van Tete en zal met aanvoerder Joël Veltman de concurrentiestrijd aangaan voor een basisplaats.
De Amsterdammers betalen 3.650.000 miljoen euro voor de 21-jarige Orejuela. De jeugdinternational is na Davinson Sánchez en Mateo Cassierra de derde Colombiaan in de selectie van Ajax. Orejuela is de vierde zomeraanwinst van Ajax, dat eerder al Klaas-Jan Huntelaar, Benjamin van Leer en Kostas Lamprou verwelkomde.

kent iemand die?
Brandje
 Brandje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2017 - 23:49 schreef marius het volgende:
Ajax heeft zijn gewenste versterking voor de rechtsbackpositie binnen. Luis Orejuela komt over van het Colombiaanse Deportivo Cali.
Na het vertrek van Jairo Riedewald, Kenny Tete en Heiko Westermann zat Ajax behoorlijk krap in de verdedigers. Trainer Marcel Keizer gaf al meerdere malen aan dat hij er graag een defensieve kracht bij wilde hebben. Met Orejuela wordt aan die behoefte voorzien. De rechtspoot is in Amsterdam de vervanger van Tete en zal met aanvoerder Joël Veltman de concurrentiestrijd aangaan voor een basisplaats.
De Amsterdammers betalen 3.650.000 miljoen euro voor de 21-jarige Orejuela. De jeugdinternational is na Davinson Sánchez en Mateo Cassierra de derde Colombiaan in de selectie van Ajax. Orejuela is de vierde zomeraanwinst van Ajax, dat eerder al Klaas-Jan Huntelaar, Benjamin van Leer en Kostas Lamprou verwelkomde.

kent iemand die?
Nope maar ik kende Sanchez en Cassiera ook niet. Met die Kroaat erbij dan moet er alleen nog een middenvelder bij. Dan zijn we klaar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:52   quote  deeplink  
Ik kende de speler niet. Argentijnse en Braziliaanse competitie volg ik op de voet, maar de Colombiaanse niet.

Net even wat beelden bekeken. Voor zover het wat waard is lijkt het een moderne aanvallende back
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:52   quote  deeplink  
Goed om te lezen.
Middenvelder en als het kan een linksbuiten nog graag
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 augustus 2017 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2017 - 23:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nope maar ik kende Sanchez en Cassiera ook niet. Met die Kroaat erbij dan moet er alleen nog een middenvelder bij. Dan zijn we klaar.
Keizer wilde een middenvelder en Overmars zegt versterking te zoeken in verdediging en aanval. Toch moet er een middenvelder bij en een vleugel. Er moet veel meer druk op Younes gaan komen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 00:00   quote  deeplink  
schaduwlijst dus geen eerste keus...
Loetje
 Loetje - woensdag 09 augustus 2017 - 00:04   quote  deeplink  
Nee dat was Tavares.
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 00:41   quote  deeplink  
Keizer praat uitgebreid over Ajax-transferplannen: "Het liefst zes middenvelders"

Ajax-trainer Marcel Keizer heeft intensief contact met directeur spelerszaken Marc Overmars over de transferzaken bij de club. De coach spreekt in gesprek met Ajax TV een aantal wensen uit voor de resterende weken op de transfermarkt.

"We praten over hoe we het voetbal zien, welke spelers daarbij passen. En van daaruit wordt er actie ondernomen of niet", zegt Keizer op het clubkanaal. "Allereerst hoop ik dat iedereen blijft. En dat we daarnaast nog een paar dingen kunnen doen, met name verdedigend. We hebben gewoon concurrentie nodig. We hebben een prima selectie, maar over een heel jaar genomen heb je een brede selectie nodig om prijzen te halen."

Keizer staat open voor een nieuwe back of centrale verdediger. "Dat mag allebei. Onze huidige backs kunnen ook centraal spelen. Dat is zelfs hun favoriete positie. En dat zijn ook gewoon heel goede centrale verdedigers."

Ook op het middenveld komt er eventueel wat bij in Amsterdam. "We hadden zes middenvelders over nadat een aantal spelers zijn vertrokken. Maar we kennen allemaal de situatie met Appie. Dat kwam onverwacht voor de club, met zoiets kan niemand rekening houden. Mochten we op het middenveld nog wat kunnen doen, dan zou dat kunnen. Daar is nu nog geen beslissing over genomen. Het liefst heb ik zes middenvelders."

Helemaal uitsluiten dat spelers vertrekken kan Keizer ook niet. "Bang is een groot woord, ik wil dat iedereen blijft. Dat wil heel Ajax. Maar je weet nooit hoe een markt gaat lopen. Het kan soms heel gek zijn, zo hebben we de laatste dagen kunnen zien."

Bron

nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 00:51   quote  deeplink  
vond het niet echt een zelfverzekerd interview maar goed.. hes new.. ps

https://youtu.be/tbTtdaaQCX8

is youtube ik weet het.. maar wat ik zo zie lijkt me de intentie van ajax duidelijk.. lijkt me een hele aanvallende back die een duel niet uit de weggaat en die niet bang is.. en kan zo te zien ook links aardig uit de voeten..

buiten speler hoeft van mij niet perse erbij... laat ajb kluivert op links en neres rechts.. en als dolberg zo blijft spelen hunter erin.. goeie stofzuiger is wel welkom aangezien het middenveld heel veel van het zelfde is en mis een pitbull
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2017 - 22:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

manU zou met gemak mee moeten kunnen in de CL...
Gezien de selectie en het geld dat ze jaarlijk uitgeven zeker. Die behoren gewoon 3 halve finales in de 4 jaar te spelen.

Maar man man wat was dat weer droevig van die club.

Onbegrijpelijk dat je Mourinho als club überhaupt nog wil. Als je al het gezeik bij de supporters hoort.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 augustus 2017 - 23:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Keizer wilde een middenvelder en Overmars zegt versterking te zoeken in verdediging en aanval. Toch moet er een middenvelder bij en een vleugel. Er moet veel meer druk op Younes gaan komen.
Kluivert moet gewoon lekker op links gaan spelen. Neres en Cerny op rechts. Dan heb je in mijn optiek de 4 beste vleugelspelers van Nederland.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 00:51 schreef nummer10 het volgende:
vond het niet echt een zelfverzekerd interview maar goed.. hes new.. ps

https://youtu.be/tbTtdaaQCX8

is youtube ik weet het.. maar wat ik zo zie lijkt me de intentie van ajax duidelijk.. lijkt me een hele aanvallende back die een duel niet uit de weggaat en die niet bang is.. en kan zo te zien ook links aardig uit de voeten..

buiten speler hoeft van mij niet perse erbij... laat ajb kluivert op links en neres rechts.. en als dolberg zo blijft spelen hunter erin.. goeie stofzuiger is wel welkom aangezien het middenveld heel veel van het zelfde is en mis een pitbull
En daar is ie weer. Nog geen positief woord van je over hem.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 08:26 schreef remco k het volgende:

[..]

En daar is ie weer. Nog geen positief woord van je over hem.
valt ook nog niks over tezeggen he.. nog niks tot weinig gezien van hem.. vandaar dat ik zrg hes new.. zolang ajax maar goed gaat voetballen.. alleen mijn gevoel zegt anders
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

valt ook nog niks over tezeggen he.. nog niks tot weinig gezien van hem.. vandaar dat ik zrg hes new.. zolang ajax maar goed gaat voetballen.. alleen mijn gevoel zegt anders
Als er niks over te zeggen valt. Waarom dan in iedere post over hem en echt jij iedere mogelijkheid zon negatieve ondertoon. Waarom leg je hem überhaupt meer onder een vergrootglas dan bij Bosz.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 11:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Als er niks over te zeggen valt. Waarom dan in iedere post over hem en echt jij iedere mogelijkheid zon negatieve ondertoon. Waarom leg je hem überhaupt meer onder een vergrootglas dan bij Bosz.
omdat ik voor nu geen vertrouwen heb in keizer, en zie hem slechts als een pion die doet wat bergkamp/spijkerman en het TH willen.. als ik ernaast zit en het spel word wel aantrekkelijk en verzorgt en vooral aanvallend, zal ik de eerste zijn die keizer ook in de kont kruipt ok ? ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 augustus 2017 - 13:34   quote  deeplink  
Volgens mij hebben jullie het allebei over iemand anders. Nummer10 over Keizer en Remco over Dolberg. Hahaha
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 augustus 2017 - 13:49   quote  deeplink  
6a8df16aef.png
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 13:51   quote  deeplink  
Klinkt plausibel.
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 13:56   quote  deeplink  
De spits die Ajax heeft gekocht. Pereira da Silva, wacht nog op z'n werkvergunning voor hij naar Nederland mag komen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Volgens mij hebben jullie het allebei over iemand anders. Nummer10 over Keizer en Remco over Dolberg. Hahaha
ben naar beiden benieuwd dit seizoen..
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

omdat ik voor nu geen vertrouwen heb in keizer, en zie hem slechts als een pion die doet wat bergkamp/spijkerman en het TH willen.. als ik ernaast zit en het spel word wel aantrekkelijk en verzorgt en vooral aanvallend, zal ik de eerste zijn die keizer ook in de kont kruipt ok ? ;)
Uit deze post blijkt in alles dat je hem dis geen eerlijke kans geeft. En hem beoordeelt zonder onderbouwende feiten
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 13:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nee hoor. Had het ook over Keijzer
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 17:30   quote  deeplink  
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Uit deze post blijkt in alles dat je hem dis geen eerlijke kans geeft. En hem beoordeelt zonder onderbouwende feiten
feit blijft dat hij amper ervaring heeft en nog niks heeft laten zien en puur is aangenomen omdat het een goeievriend is van bergkamp geen enkele andere willekeurig trainer met zijn cv was anders ooit aangesteld of aangenomen, tenzij je een jong ajax bedoelt qua voetbal maar met het materiaal wat hij daar had had zelf jij en ik dat nog voor elkaar gekregen..daarbij vaak reservers vanuit het eerste.. dus zojong was jongajax niet.. hoop echt dat ik ernaast zit en hij doorwerkt aan wat bosz heeft neergezet, keizer begint al met een voorsprong want de speelstijl hoef je niet te veranderen.. dus ben eg benieuwd wat hij gaat laten zien en zow el jij en ik hopen precies het zelfde... #34 met mooi en aanvallend verzorgt voetbal..
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

feit blijft dat hij amper ervaring heeft en nog niks heeft laten zien en puur is aangenomen omdat het een goeievriend is van bergkamp geen enkele andere willekeurig trainer met zijn cv was anders ooit aangesteld of aangenomen, tenzij je een jong ajax bedoelt qua voetbal maar met het materiaal wat hij daar had had zelf jij en ik dat nog voor elkaar gekregen..daarbij vaak reservers vanuit het eerste.. dus zojong was jongajax niet.. hoop echt dat ik ernaast zit en hij doorwerkt aan wat bosz heeft neergezet, keizer begint al met een voorsprong want de speelstijl hoef je niet te veranderen.. dus ben eg benieuwd wat hij gaat laten zien en zow el jij en ik hopen precies het zelfde... #34 met mooi en aanvallend verzorgt voetbal..
Niks anders dan suggestieve stemmingmakerij
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Niks anders dan suggestieve stemmingmakerij
geen stemmingmakkerij.. gewoon mijn mening en zou je het mee moeten doen..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 19:33   quote  deeplink  
"Ajax begint komende zaterdag zijn Eredivisie-seizoen met de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo, maar sportief is het eerste doel al niet gehaald. Opnieuw ontbreken de Amsterdammers in de groepsfase van de Champions League. Over een repeterend verhaal in de hoofdstad.
Een Braziliaan, een Duitser en een Kameroener. Ze hebben net alle drie gedoucht en ontmoeten elkaar aan het eind van een lange voetbalavond opnieuw in de hoek van de catacomben. Dante praat, in een mix van Duits en Frans, met zijn voormalige ploeggenoot Amin Younes. Beiden speelden samen bij Borussia Mönchengladbach. Ook André Onana heeft zijn aandeel in de levendige conversatie.

Dante heeft logischerwijs het hoogste woord. Voor de tweede keer in een week tijd speelde de verdediger van Olympique Nice met zijn ploeg gelijk tegen Ajax, alleen dankzij de twee uitgoals zijn de Fransen door naar de volgende en laatste voorronde van de Champions League. De Braziliaan geeft in het kort een samenvatting van de wedstrijd, met een tweeledige boodschap: waardering voor het aanvallende veldspel van Ajax, maar daarbij ook verbazing over de naïeve elementen bij balverlies.

Onana en Younes luisteren en knikken instemmend. Ze stonden geregeld het verst van elkaar af van alle veldspelers, maar beleefden hetzelfde wedstrijdbeeld. Ajax was weer ouderwets Ajax in de voorronde van de Champions League. Ruikend aan meer, gegrepen door het enthousiasme dat plaatsing voor de volgende ronde absoluut mogelijk was, maar uiteindelijk toch met lede ogen toezien dat de zakelijkheid van de tegenstander het wint van het jeugdige jagen en aanvallen.

‘De Europa League heeft ons afgelopen seizoen ook veel moois gebracht’, zegt Younes nadat hij op warme wijze afscheid heeft genomen van Dante. ‘Natuurlijk is het een grote teleurstelling nu dat we eruit liggen, maar hier moeten we weer van leren. We zijn net aan het seizoen begonnen.’ De kleine aanvaller is positief, zoals hij dat vrijwel altijd is. Toch blijft ook bij hem een onbehaaglijk gevoel hangen. Hij is aan zijn derde seizoen bij Ajax begonnen. En elk jaar stootte de club zich weer aan dezelfde Champions League-steen. Vol ambities en doelstellingen reppen over de groepsfase van het hoogste Europese podium, en steeds weer verbolgen genoegen moeten nemen met minder.

Belangrijk verschil met voorgaande jaren is dat Ajax deze zomer wilde voortborduren op het internationale succes van het seizoen ervoor. Het geraamte van het basiselftal bleef intact, op slechts twee posities moest de nieuwe trainer Marcel Keizer een andere speler inpassen, maar zowel Donny van de Beek als Justin Kluivert behoorde in de return tot de uitblinkers. Het thuispubliek ging, na een indrukwekkend eerbetoon aan Abdelhak Nouri, ook weer net zoals afgelopen seizoen vol overgave achter de eigen ploeg staan. De omstandigheden haalden in bepaalde fases van het duel weer het beste in Ajax naar boven, maar als een kaartenhuis donderde het elftal net zo makkelijk weer in elkaar en zakte het door de ondergrens. Zoals in de slotfase in Nice, maar ook in de openingsminuten in de eigen Johan Cruijff Arena lieten de Amsterdammers vooral bij balverlies een zeer kwetsbaar gezicht zien.
Het spelbeeld geeft bovenal een flinterdunne lijn weer in de verhouding tussen speelstijl en succes. Als het afjagen van de tegenstander lukt, straalt Ajax dominantie en enthousiasme uit. Maar hapert één schakel, dan is het direct een gewillige prooi. In de Eredivisie komt de ploeg ook dit seizoen dikwijls ermee weg als zij niet goed druk op de bal zet, spelers uit hun positie lopen of het doordekken niet overtuigend gebeurt. Internationaal gelden andere wetten en dat toonde Nice nog maar eens aan. Keizer en Ajax willen door op de ingezette lijn van vorig seizoen, maar dan wel met de koppeling aan een prijs. De landstitel, de KNVB-beker en de groepsfase van de Champions League waren vooraf drie duidelijke doelen. Eén missie kan alweer worden weggestreept.

VERSTERKING

De maand augustus begon zodoende op het veld met een flinke domper. Traditiegetrouw neemt de roep om versterking dan ook weer toe. En die is meer dan terecht. Qua basiselftal staat er een vast geraamte, alleen door spelersgebrek is de balans zoek in de selectie. Met Klaas-Jan Huntelaar als pinchhitter en een tweede en derde doelman (respectievelijk Benjamin van Leer en Kostas Lamprou) is het lijstje met aanwinsten zeer beknopt en tegenvallend. Zo zoekt Ajax al een klein jaar naar een linksback en een linksbuiten, maar ook nu komt het weer op de laatste weken aan. Met de Braziliaan Richarlison lonkte de club maandenlang naar een nieuwe linkeraanvaller, alleen vergaten de Amsterdammers de trekker over te halen en werden zij ingehaald door een Engelse koper (Watford) die wél doorpakte.

Aangezien er vorige week geen alternatief voor een nieuwe buitenspeler voorhanden was – het lijstje was beperkt tot alleen Richarlison – moest de zoektocht naar nieuwe aanvallende impulsen weer van voren af aan beginnen. Inmiddels is het vizier dan ook eveneens op een extra middenvelder en twee nieuwe spelers achterin gericht. ‘Het is duidelijk dat er verdedigend nog wel iets bij moet’, sprak Keizer na de uitschakeling tegen Nice. Een understatement. De trainer heeft gemerkt dat hij momenteel bijzonder weinig te kiezen heeft en zodoende zelfs de afgeschreven Mitchell Dijks weer een nieuwe kans moest bieden.
Het lijkt opnieuw op hogere wiskunde van de Amsterdamse club op de transfermarkt
Het blijft een zwaktebod. De grootste club van het land, met een rijk gevulde portemonnee, slaagt er opnieuw niet in de selectie enigszins op orde te hebben als de Champions League-voorronde aanvangt. Gevolg is dat er opnieuw vanuit opportunisme transfers moeten gaan plaatsvinden, zoals vorig jaar met Hakim Ziyech het geval was. Deze keer betreft het defensieve degelijkheid en dat is extra opvallend, aangezien de club onlangs wel de zelfopgeleide talenten Kenny Tete en Jairo Riedewald van de hand deed. Het lijkt weer eens op hogere wiskunde van Ajax op de transfermarkt, waarin alleen de beleidsbepalers logica ontdekken.

Zo trok de scouting van Ajax afgelopen donderdag naar Oost-Kroatië. Ze zagen de blamage van PSV vanaf de tribune, maar de ogen waren voornamelijk gericht op Mateo Barac, een 23-jarige fysiek sterke verdediger van NK Osijek. Vanuit Amsterdam wordt stellig verkondigd dat Ajax hem al vóór de wedstrijden tegen PSV op de korrel had. Zo gek is dat niet, aangezien onder meer ook FC Groningen al ging kijken naar Barac. De andere gewenste defensieve kracht lijkt met Luis Orejuela uit Colombia te komen. Toch blijft het twijfelachtig dat Ajax de maand augustus nog moet gebruiken om spelers in kaart te brengen en te bekijken, waar andere clubs de lijstjes rond hebben en schakelen van boven naar beneden indien nodig."
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 09 augustus 2017 - 19:52   quote  deeplink  
Ajax begeeft zich al jaren op flinterdun ijs t.a.v. het aantrekken van nieuwe spelers. Het gevoerde beleid hierin mist volledig duidelijkheid, eensgezindheid en een duidelijk plan.

Het lijkt erop dat Ajax ieder jaar gelijkwaardige fouten maakt. En juist door dit soort keuzes brengt Ajax zich ieder keer zelf weer in de problemen.

Ajax heeft vorig seizoen het kampioenschap verloren op basis van een selectie die in de breedte net te weinig kwaliteit had om Feyenoord op afstand te houden.

Het opnieuw missen van de CL was onnodig geweest wanneer Ajax het seizoen was begonnen met een bredere selectie. Nu is Ajax wederom gestraft door haar terughoudendheid. En wordt goedkoop ineens duurkoop.

De aankopen moeten zich nog bewijzen, maar het lijkt er deels op dat Ajax bij gebrek aan tijd toch maar spelers is gaan halen. En dat 'gewenste' spelers niet haalbaar waren.

Je kunt je afvragen wat nu de daadwerkelijke onderbouwing is van de keuzes die gemaakt zijn. En of het huidige beleid Ajax niet in de weg blijft staan op de groei die mogelijk is.

Maar dat de mensen die Ajax leiden gewoon niet over de kwaliteiten beschikken die Ajax nodig heeft om wel die spelers binnen te kunnen halen die gewenst zijn.

Je ziet heel duidelijk de overeenkomsten met voorgaande jaren. En de leiding hangt aan een dun draadje. En iedere keer worden opnieuw de financiën erbij gehaald. En de supporters worden ermee in toom gehouden. Maar ook dat geduld houdt een keer op.......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 augustus 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 19:52 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax begeeft zich al jaren op flinterdun ijs t.a.v. het aantrekken van nieuwe spelers. Het gevoerde beleid hierin mist volledig duidelijkheid, eensgezindheid en een duidelijk plan.

Het lijkt erop dat Ajax ieder jaar gelijkwaardige fouten maakt. En juist door dit soort keuzes brengt Ajax zich ieder keer zelf weer in de problemen.

Ajax heeft vorig seizoen het kampioenschap verloren op basis van een selectie die in de breedte net te weinig kwaliteit had om Feyenoord op afstand te houden.

Het opnieuw missen van de CL was onnodig geweest wanneer Ajax het seizoen was begonnen met een bredere selectie. Nu is Ajax wederom gestraft door haar terughoudendheid. En wordt goedkoop ineens duurkoop.

De aankopen moeten zich nog bewijzen, maar het lijkt er deels op dat Ajax bij gebrek aan tijd toch maar spelers is gaan halen. En dat 'gewenste' spelers niet haalbaar waren.

Je kunt je afvragen wat nu de daadwerkelijke onderbouwing is van de keuzes die gemaakt zijn. En of het huidige beleid Ajax niet in de weg blijft staan op de groei die mogelijk is.

Maar dat de mensen die Ajax leiden gewoon niet over de kwaliteiten beschikken die Ajax nodig heeft om wel die spelers binnen te kunnen halen die gewenst zijn.

Je ziet heel duidelijk de overeenkomsten met voorgaande jaren. En de leiding hangt aan een dun draadje. En iedere keer worden opnieuw de financiën erbij gehaald. En de supporters worden ermee in toom gehouden. Maar ook dat geduld houdt een keer op.......
Leuke quote van iemand anders. Verder wederom dezelfde teksten. Een hoop lucht en weinig inhoud.
Brandje
 Brandje - woensdag 09 augustus 2017 - 21:50   quote  deeplink  
Volgens Kroatische media is de transfer van Barac afgeketst. Hartproblemen schijnen de oorzaak te zijn.
remco k
 remco k - woensdag 09 augustus 2017 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 21:50 schreef Brandje het volgende:
Volgens Kroatische media is de transfer van Barac afgeketst. Hartproblemen schijnen de oorzaak te zijn.
Oké. Dat zou waardeloos zijn. Uiteraard in eerste instantie voor die jongen zelf.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Logo Voetbalprimeur Avatar nummer10

Zoeken
Nieuws
Livescores
In beeld
Competities

Clubs

Spelers

Video's
'Ajax blaast transfer van 1,5 miljoen euro af na medische keuring'

'Ajax blaast transfer van 1,5 miljoen euro af na medische keuring'
Woensdag 9 augustus 2017 om 21:38

De overstap van Mateo Barac naar Ajax staat op zéér losse schroeven. In Kroatië wordt gemeld dat de komst van de 23-jarige verdediger wordt afgeblazen na een mislukte medische keuring.

Barac zou kampen met een hartprobleem. Ajax wil geen enkel risico lopen en ziet daardoor af van de deal met NK Osijek. Dat melden verschillende media in Kroatië, waaronder Sportske Novosti en Sport Arena. De eerste bron had zondag nog de primeur over het mondelinge akkoord tussen Osijek en Ajax. Even later werd dat bevestigd door De Telegraaf.

De hartkwaal van Barac zou vóór de medische keuring al bekend zijn geweest bij Ajax, dat hem de afgelopen twee dagen testte. De Kroatische verdediger, die in het centrum en op links uit de voeten kan, was voor 1,5 miljoen euro op weg naar Amsterdam. Hij werd tijdens het Europa League-tweeluik tegen PSV bekeken door scouts van Ajax, waarna de transfer in een stroomversnelling terechtkwam. Het is niet bekend of Ajax nu overschakelt naar andere opties.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 22:14   quote  deeplink  
zou voor de keuring al bekend zijn.. hoezo dan uberhaubt intresse ? denk zelf dat barac 2de keus was als de andere Orejuela niet door was gegaan die zowel links als rechts kan..
Eide
 Eide - woensdag 09 augustus 2017 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 22:14 schreef nummer10 het volgende:
zou voor de keuring al bekend zijn.. hoezo dan uberhaubt intresse ? denk zelf dat barac 2de keus was als de andere Orejuela niet door was gegaan die zowel links als rechts kan..
De ene kwaal is de andere niet denk ik?
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 08:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Kluivert moet gewoon lekker op links gaan spelen. Neres en Cerny op rechts. Dan heb je in mijn optiek de 4 beste vleugelspelers van Nederland.
eens. kluivert op links en neres zou wat mij betreft eens een wedstrijd of 10 de kans op rechts moeten krijgen.
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 17:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Eigenlijk schandalig als je erover nadenkt. Maar laat me ook graag verrassen in positieve zin.
p111
 p111 - woensdag 09 augustus 2017 - 22:26   quote  deeplink  
Wat verschrikkelijk voor Barac 23 jaar, een droombaan en financiele onafhandelijkheid denk je,en dan hoor je afgekeurd een hartkwaal verschrikklijk voor die gozer.
AkaS
 AkaS - woensdag 09 augustus 2017 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 21:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuke quote van iemand anders. Verder wederom dezelfde teksten. Een hoop lucht en weinig inhoud.
wat ben jij een irritant kutventje om zo te reageren!
Het is mooi verwoord en het klopt als een zwerende vinger!
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 augustus 2017 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 22:26 schreef p111 het volgende:
Wat verschrikkelijk voor Barac 23 jaar, een droombaan en financiele onafhandelijkheid denk je,en dan hoor je afgekeurd een hartkwaal verschrikklijk voor die gozer.
indd
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 03:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 18:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

geen stemmingmakkerij.. gewoon mijn mening en zou je het mee moeten doen..
Ten eerste, hoe kun je nou zeggen dat je een mening hebt zonder deze van argumenten te voorzien?

Ten tweede, hoe onwijs hypocriet kun je zijn als je gaat zeggen dat Keizer niks heeft gepresteerd en hem nu al geen krediet heeft? Tel daarbij op dat je Bosz vanaf dag één af aan de hemel in geprezen hebt terwijl die helemaal nooit niks gewonnen heeft. Je kreeg er zelfs zowat een stijve lul van als het over hem ging. Zelfs toen Bosz glashard faalde was die nog jou fenomeen. En mocht je gaan zeggen dat ik tegen Bosz was, lees alles maar heel goed terug!

Keizer speelt ondanks de rumoerige voorbereiding nu al behoorlijk goed voetbal. Nice is echt een verschrikkelijk goede ploeg die afgelopen jaar pas in de laatste 5 speelronden is afgehaakt daar. Ajax heeft in beide wedstrijden ook echt gruwelijk goede fases gehad. Daarbij is Keizer al bekend met de jeugd, presteerde daar goed en jeugd is heilig binnen Ajax.

Alles wat je zegt is gewoon complete lulkoek
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 08:53   quote  deeplink  
http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2017/08/10/37674712/s%C3%A1nchez-kan-voor-39m-naar-spurs?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Zou een enorme aderlating zijn. Maar voor dat bedrag...
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 09:10   quote  deeplink  
Nog 21 dagen volhouden mannen
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 10:28   quote  deeplink  
TRANSFER BARAC NAAR AJAX VAN DE BAAN

Ajax had een mondeling akkoord met Mateo Barac (23) over een contract voor drie seizoenen. Maar de transfer van de linksbenige verdediger is van de baan. Kroatische media melden dat Barac de medische keuring niet heeft doorstaan, maar Ajax wil daar niet op reageren.

Het mislukken van de Barac-deal is een tweede tegenvaller voor Marc Overmars. Eerder kwam de Braziliaanse aanvaller Richarlison (ondanks een persoonlijk akkoord over een contract voor vijf jaar) niet.

Ajax rekent erop dat de komst van Luis Manuel Orejuela wel doorgaat. De verdediger en de Amsterdammers kwamen mondeling al een verbintenis voor vijf seizoenen overeen, terwijl Deportivo Cali en Ajax overeenstemming bereikten over de transfersom van 3,65 miljoen euro. Orejuela wordt morgen gekeurd.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 augustus 2017 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 10:31   quote  deeplink  
Orejuela komt vandaag in Nederland aan en wordt dan morgen gekeurd. In Colombia schijnt Ajax hot te zijn met het succes van Davinson Sanchez en de aanwezigheid van Mateo Casseirra en nu dan Luis Orejuela.
hjf
 hjf - donderdag 10 augustus 2017 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 03:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ten eerste, hoe kun je nou zeggen dat je een mening hebt zonder deze van argumenten te voorzien?

Ten tweede, hoe onwijs hypocriet kun je zijn als je gaat zeggen dat Keizer niks heeft gepresteerd en hem nu al geen krediet heeft? Tel daarbij op dat je Bosz vanaf dag één af aan de hemel in geprezen hebt terwijl die helemaal nooit niks gewonnen heeft. Je kreeg er zelfs zowat een stijve lul van als het over hem ging. Zelfs toen Bosz glashard faalde was die nog jou fenomeen. En mocht je gaan zeggen dat ik tegen Bosz was, lees alles maar heel goed terug!

Keizer speelt ondanks de rumoerige voorbereiding nu al behoorlijk goed voetbal. Nice is echt een verschrikkelijk goede ploeg die afgelopen jaar pas in de laatste 5 speelronden is afgehaakt daar. Ajax heeft in beide wedstrijden ook echt gruwelijk goede fases gehad. Daarbij is Keizer al bekend met de jeugd, presteerde daar goed en jeugd is heilig binnen Ajax.

En ik wijt het verlies tegen Nice door een conditionele achterstand. Ze zaten er in de laatste 20 minuten helemaal doorheen. En die conditionele achterstand kan ik niet los zien van de situatie met Appie. Dat heeft een hele grote impact gehad op de voorbereiding van dit seizoen. En je hebt ook gelijk door te zeggen, dat Nice gewoon een verschrikkelijke goeie ploeg is. Heeft het afgelopen seizoen lang meegedaan om de Franse titel. En met concurrenten als PSG en Monaco is dat niet mis.
hjf
 hjf - donderdag 10 augustus 2017 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
.... niet doen!!!!!!!!!!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 03:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

ten eerste vanaf de eerste dag is jou lulkoek want toen was ik hier niet actief.. ten tweede als bosz gek wisselde zei ik het ook.. ten 3de ik geef keizer zeker wel de tijd.. iedereen begint op 0 dus ook keizer.. wat me nu al opvalt is dat younnes opzichtig faald en ook schone niet zo goed meer is op 6 en ook keizer laat deze mannen staan.. juist waar bosz zoveel kritiek op kreeg.. daarbij dat keizer niks heeft laten zien en een vriendje is van bergkamp is een feit... zoals ik aangaf keizer krijgt zkr de tijd en HOOP dat het goed uitpakt.. wie er staat boeit me namelijk geen fuck !! bosZ boer keizer jantje pietje.. het boeit me niet.. zolang er maar aanvallend en verzorgt voetbal word gespeelt en die tijd krijgt keizer zeker en ook voor hem hoop ik dat hij het nog beter en mooier krijgt dan bosz..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 augustus 2017 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:31 schreef Eide het volgende:
Orejuela komt vandaag in Nederland aan en wordt dan morgen gekeurd. In Colombia schijnt Ajax hot te zijn met het succes van Davinson Sanchez en de aanwezigheid van Mateo Casseirra en nu dan Luis Orejuela.
Dan zou je die markt nu extra moeten aanboren en op zoek gaan naar jonge talenten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:48 schreef hjf het volgende:

[..]

En ik wijt het verlies tegen Nice door een conditionele achterstand. Ze zaten er in de laatste 20 minuten helemaal doorheen. En die conditionele achterstand kan ik niet los zien van de situatie met Appie. Dat heeft een hele grote impact gehad op de voorbereiding van dit seizoen. En je hebt ook gelijk door te zeggen, dat Nice gewoon een verschrikkelijke goeie ploeg is. Heeft het afgelopen seizoen lang meegedaan om de Franse titel. En met concurrenten als PSG en Monaco is dat niet mis.
toch raar dat de meeste hier zeiden na de eerste wedstrijd dat ajax juist conditioneel beter leken dan nice..en het klopt dat de voorbereiding niet optimaal waren.. en vind hrt knap hoe keizer dit heeft gemanaged.. dus een people manager is het zeker wel.. wat heel belangrijk is voor de jeugd.. nu nog voor de wat oudere spelers.. heb wat dat betreft wel vertrouwen in keizer maar of die daadwerkelijk het spelinzicht heeft en het team goed kan neer zetten vraag ik me alleen af.. een jaar assistent was gewoon beter geweest denk ik.. maar hoop van harte dat ik ernaast zit

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

0.1381590