BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hjf
 hjf - donderdag 10 augustus 2017 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 19:33 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ajax begint komende zaterdag zijn Eredivisie-seizoen met de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo, maar sportief is het eerste doel al niet gehaald. Opnieuw ontbreken de Amsterdammers in de groepsfase van de Champions League. Over een repeterend verhaal in de hoofdstad.
Een Braziliaan, een Duitser en een Kameroener. Ze hebben net alle drie gedoucht en ontmoeten elkaar aan het eind van een lange voetbalavond opnieuw in de hoek van de catacomben. Dante praat, in een mix van Duits en Frans, met zijn voormalige ploeggenoot Amin Younes. Beiden speelden samen bij Borussia Mönchengladbach. Ook André Onana heeft zijn aandeel in de levendige conversatie.

Dante heeft logischerwijs het hoogste woord. Voor de tweede keer in een week tijd speelde de verdediger van Olympique Nice met zijn ploeg gelijk tegen Ajax, alleen dankzij de twee uitgoals zijn de Fransen door naar de volgende en laatste voorronde van de Champions League. De Braziliaan geeft in het kort een samenvatting van de wedstrijd, met een tweeledige boodschap: waardering voor het aanvallende veldspel van Ajax, maar daarbij ook verbazing over de naïeve elementen bij balverlies.

Onana en Younes luisteren en knikken instemmend. Ze stonden geregeld het verst van elkaar af van alle veldspelers, maar beleefden hetzelfde wedstrijdbeeld. Ajax was weer ouderwets Ajax in de voorronde van de Champions League. Ruikend aan meer, gegrepen door het enthousiasme dat plaatsing voor de volgende ronde absoluut mogelijk was, maar uiteindelijk toch met lede ogen toezien dat de zakelijkheid van de tegenstander het wint van het jeugdige jagen en aanvallen.

‘De Europa League heeft ons afgelopen seizoen ook veel moois gebracht’, zegt Younes nadat hij op warme wijze afscheid heeft genomen van Dante. ‘Natuurlijk is het een grote teleurstelling nu dat we eruit liggen, maar hier moeten we weer van leren. We zijn net aan het seizoen begonnen.’ De kleine aanvaller is positief, zoals hij dat vrijwel altijd is. Toch blijft ook bij hem een onbehaaglijk gevoel hangen. Hij is aan zijn derde seizoen bij Ajax begonnen. En elk jaar stootte de club zich weer aan dezelfde Champions League-steen. Vol ambities en doelstellingen reppen over de groepsfase van het hoogste Europese podium, en steeds weer verbolgen genoegen moeten nemen met minder.

Belangrijk verschil met voorgaande jaren is dat Ajax deze zomer wilde voortborduren op het internationale succes van het seizoen ervoor. Het geraamte van het basiselftal bleef intact, op slechts twee posities moest de nieuwe trainer Marcel Keizer een andere speler inpassen, maar zowel Donny van de Beek als Justin Kluivert behoorde in de return tot de uitblinkers. Het thuispubliek ging, na een indrukwekkend eerbetoon aan Abdelhak Nouri, ook weer net zoals afgelopen seizoen vol overgave achter de eigen ploeg staan. De omstandigheden haalden in bepaalde fases van het duel weer het beste in Ajax naar boven, maar als een kaartenhuis donderde het elftal net zo makkelijk weer in elkaar en zakte het door de ondergrens. Zoals in de slotfase in Nice, maar ook in de openingsminuten in de eigen Johan Cruijff Arena lieten de Amsterdammers vooral bij balverlies een zeer kwetsbaar gezicht zien.
Het spelbeeld geeft bovenal een flinterdunne lijn weer in de verhouding tussen speelstijl en succes. Als het afjagen van de tegenstander lukt, straalt Ajax dominantie en enthousiasme uit. Maar hapert één schakel, dan is het direct een gewillige prooi. In de Eredivisie komt de ploeg ook dit seizoen dikwijls ermee weg als zij niet goed druk op de bal zet, spelers uit hun positie lopen of het doordekken niet overtuigend gebeurt. Internationaal gelden andere wetten en dat toonde Nice nog maar eens aan. Keizer en Ajax willen door op de ingezette lijn van vorig seizoen, maar dan wel met de koppeling aan een prijs. De landstitel, de KNVB-beker en de groepsfase van de Champions League waren vooraf drie duidelijke doelen. Eén missie kan alweer worden weggestreept.

VERSTERKING

De maand augustus begon zodoende op het veld met een flinke domper. Traditiegetrouw neemt de roep om versterking dan ook weer toe. En die is meer dan terecht. Qua basiselftal staat er een vast geraamte, alleen door spelersgebrek is de balans zoek in de selectie. Met Klaas-Jan Huntelaar als pinchhitter en een tweede en derde doelman (respectievelijk Benjamin van Leer en Kostas Lamprou) is het lijstje met aanwinsten zeer beknopt en tegenvallend. Zo zoekt Ajax al een klein jaar naar een linksback en een linksbuiten, maar ook nu komt het weer op de laatste weken aan. Met de Braziliaan Richarlison lonkte de club maandenlang naar een nieuwe linkeraanvaller, alleen vergaten de Amsterdammers de trekker over te halen en werden zij ingehaald door een Engelse koper (Watford) die wél doorpakte.

Aangezien er vorige week geen alternatief voor een nieuwe buitenspeler voorhanden was – het lijstje was beperkt tot alleen Richarlison – moest de zoektocht naar nieuwe aanvallende impulsen weer van voren af aan beginnen. Inmiddels is het vizier dan ook eveneens op een extra middenvelder en twee nieuwe spelers achterin gericht. ‘Het is duidelijk dat er verdedigend nog wel iets bij moet’, sprak Keizer na de uitschakeling tegen Nice. Een understatement. De trainer heeft gemerkt dat hij momenteel bijzonder weinig te kiezen heeft en zodoende zelfs de afgeschreven Mitchell Dijks weer een nieuwe kans moest bieden.
Het lijkt opnieuw op hogere wiskunde van de Amsterdamse club op de transfermarkt
Het blijft een zwaktebod. De grootste club van het land, met een rijk gevulde portemonnee, slaagt er opnieuw niet in de selectie enigszins op orde te hebben als de Champions League-voorronde aanvangt. Gevolg is dat er opnieuw vanuit opportunisme transfers moeten gaan plaatsvinden, zoals vorig jaar met Hakim Ziyech het geval was. Deze keer betreft het defensieve degelijkheid en dat is extra opvallend, aangezien de club onlangs wel de zelfopgeleide talenten Kenny Tete en Jairo Riedewald van de hand deed. Het lijkt weer eens op hogere wiskunde van Ajax op de transfermarkt, waarin alleen de beleidsbepalers logica ontdekken.

Zo trok de scouting van Ajax afgelopen donderdag naar Oost-Kroatië. Ze zagen de blamage van PSV vanaf de tribune, maar de ogen waren voornamelijk gericht op Mateo Barac, een 23-jarige fysiek sterke verdediger van NK Osijek. Vanuit Amsterdam wordt stellig verkondigd dat Ajax hem al vóór de wedstrijden tegen PSV op de korrel had. Zo gek is dat niet, aangezien onder meer ook FC Groningen al ging kijken naar Barac. De andere gewenste defensieve kracht lijkt met Luis Orejuela uit Colombia te komen. Toch blijft het twijfelachtig dat Ajax de maand augustus nog moet gebruiken om spelers in kaart te brengen en te bekijken, waar andere clubs de lijstjes rond hebben en schakelen van boven naar beneden indien nodig."
Beste Bobby. Allereerst vind ik het mooi dat je zoveel moeite neemt om JOUW mening even op papier te zetten. Maar er is altijd een maar waarom de gewenste versterkingen niet komen. De ED is voor deze spelers gewoon weg niet interessant genoeg om maar te zwijgen over de salarisverschillen met bijvoorbeeld de Engelse competitie. Als het tweede niveau in Engeland al een veel hoger budget heeft dan de top in Nederland, dan ben je gewoon kansloos. Het voetbal is de afgelopen zwaar verziekt door gasten die puissant rijk zijn door belachelijke bedragen te betalen voor voetballers. Wij moeten het hebben van een gelukje wat net voorbij komt. En ik ben het met je eens, dat wij een hoger niveau moeten nastreven maar niet ten koste van alles alsjeblieft. Ik heb vorig jaar al een keer met een gekke bek gezegd: op naar de € 200 mln. op de bank. En we zijn er niet ver meer vandaan. Ik heb enerzijds de hoop gelegd op de nieuwe aanwinst uit Colombia en anderzijds ben ik bang dat bijvoorbeeld een Davinson Sanchez ons nog gaat verlaten omdat er een of andere lul € 40 mln.+ voor neer wilt tellen. Dat is niet meer tegen te houden, tenzij Davinson zegt, dat hij ons voorlopig nog niet wilt verlaten. Maar als diezelfde lul zegt je krijgt een salaris wat 5x zoveel is als wat je nu verdient, dan gaat hij. Dat zou jij als je in zijn plaats mocht staan ook doen. Money Rulezzzzz!!! Wat dat betreft is onderstaande tekst heel toepasselijk.
Money, get away. Get a good job with good pay and youre okay. Money, its a gas. Grab that cash with both hands and make a stash. New car, caviar, four star daydream, Think Ill buy me a football team. Pink Floyd The Dark Side of the Moon 1973.
hjf
 hjf - donderdag 10 augustus 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

toch raar dat de meeste hier zeiden na de eerste wedstrijd dat ajax juist conditioneel beter leken dan nice..en het klopt dat de voorbereiding niet optimaal waren.. en vind hrt knap hoe keizer dit heeft gemanaged.. dus een people manager is het zeker wel.. wat heel belangrijk is voor de jeugd.. nu nog voor de wat oudere spelers.. heb wat dat betreft wel vertrouwen in keizer maar of die daadwerkelijk het spelinzicht heeft en het team goed kan neer zetten vraag ik me alleen af.. een jaar assistent was gewoon beter geweest denk ik.. maar hoop van harte dat ik ernaast zit
Ik hoop het voor ons allemaal. Want dan hebben we een heel mooi seizoen.
remco k
 remco k - donderdag 10 augustus 2017 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 22:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

eens. kluivert op links en neres zou wat mij betreft eens een wedstrijd of 10 de kans op rechts moeten krijgen.
Van mij mag Cerny echt eens een serieuze kans moeten krijgen. Is in vrijwel alle wedstrijden vorig seizoen bij jong bij de goals betrokken geweest en daar zit echt veel potentie in. Hij moet gewoon vertrouwen krijgen.
remco k
 remco k - donderdag 10 augustus 2017 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 augustus 2017 - 22:28 schreef AkaS het volgende:

[..]

wat ben jij een irritant kutventje om zo te reageren!
Het is mooi verwoord en het klopt als een zwerende vinger!
Het is juist inhoudelijk heel zwak. Het enige dat ie doet is een hoop gebakken lucht de wereld in gooien. En dat op basis van zijn haat naar dit bestuur.

Maar goed. Jij was ook zon fan van Vd Boog en coronel

De helft van zijn woorden begrijp die mafketel zelf niet eens.
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan zou je die markt nu extra moeten aanboren en op zoek gaan naar jonge talenten.
Ja ze hebben in Collombia van alles op de markt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 augustus 2017 door p111 --
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:48 schreef hjf het volgende:

[..]

En ik wijt het verlies tegen Nice door een conditionele achterstand. Ze zaten er in de laatste 20 minuten helemaal doorheen. En die conditionele achterstand kan ik niet los zien van de situatie met Appie. Dat heeft een hele grote impact gehad op de voorbereiding van dit seizoen. En je hebt ook gelijk door te zeggen, dat Nice gewoon een verschrikkelijke goeie ploeg is. Heeft het afgelopen seizoen lang meegedaan om de Franse titel. En met concurrenten als PSG en Monaco is dat niet mis.
Totale onzin. Ten eerste was het Ajax dat in Nice 90 minuten lang ging en Nice na 60 minuten helemaal kapot was. Thuis was het niks meer dan alleen de intentie wat er voor zorgde dat die 2-2 viel. Ajax is gewoon blijven gaan. Totale onzin dit.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 10:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ten eerste vanaf de eerste dag is jou lulkoek want toen was ik hier niet actief.. ten tweede als bosz gek wisselde zei ik het ook.. ten 3de ik geef keizer zeker wel de tijd.. iedereen begint op 0 dus ook keizer.. wat me nu al opvalt is dat younnes opzichtig faald en ook schone niet zo goed meer is op 6 en ook keizer laat deze mannen staan.. juist waar bosz zoveel kritiek op kreeg.. daarbij dat keizer niks heeft laten zien en een vriendje is van bergkamp is een feit... zoals ik aangaf keizer krijgt zkr de tijd en HOOP dat het goed uitpakt.. wie er staat boeit me namelijk geen fuck !! bosZ boer keizer jantje pietje.. het boeit me niet.. zolang er maar aanvallend en verzorgt voetbal word gespeelt en die tijd krijgt keizer zeker en ook voor hem hoop ik dat hij het nog beter en mooier krijgt dan bosz..
Wat spreek jij jezelf gigantisch tegen. Feiten staan in de topics, die zou ik even terug lezen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 13:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Van mij mag Cerny echt eens een serieuze kans moeten krijgen. Is in vrijwel alle wedstrijden vorig seizoen bij jong bij de goals betrokken geweest en daar zit echt veel potentie in. Hij moet gewoon vertrouwen krijgen.
Precies. Vraag me af waarom ze het niet in hem zien zitten.
Althans zo lijkt het soms.
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 14:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat spreek jij jezelf gigantisch tegen. Feiten staan in de topics, die zou ik even terug lezen.
geloof me nu maar.. keizer lijkt me dat zeg ik verkeerd is een gigantisch goeie peoplemanager.. maar zet mijn vraagtekens bij zijn trainers kwaliteiten en lijkt mij mijn goed recht.. niks bewezen.. niks gepresteerd tot nu toe... ik zie lambal spijkerman nog op het veld lopen.. en zie in filmpjes hoe bergkamp zich weer met een training bemoeit.. maar wil geen verandwoordelijkheid... en dat stoort me enorm hoe hoog ik bergkamp ook heb zitten als voetballer
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 15:05   quote  deeplink  
Cerny is in wedstrijden bij Ajax 1 natuurlijk nog niet geweldig geweest. Hij is bij Jong Ajax al een tijdje één van de beteren maar lijkt in het eerste af en toe te verdrinken in z'n eigen dadendrang.

Hij doet mij af en toe aan Fischer denken. Die was ook te geforceerd op zoek naar goals en acties. Bij Kluivert komt dat met veel minder bevangenheid. Ik denk dat Cerny vooral moet gaan ontspannen en genieten en minder moet forceren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 augustus 2017 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:05 schreef Eide het volgende:
Cerny is in wedstrijden bij Ajax 1 natuurlijk nog niet geweldig geweest. Hij is bij Jong Ajax al een tijdje één van de beteren maar lijkt in het eerste af en toe te verdrinken in z'n eigen dadendrang.

Hij doet mij af en toe aan Fischer denken. Die was ook te geforceerd op zoek naar goals en acties. Bij Kluivert komt dat met veel minder bevangenheid. Ik denk dat Cerny vooral moet gaan ontspannen en genieten en minder moet forceren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij Jong lijkt hij veel ontspannender te spelen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 15:55   quote  deeplink  
Ik lees overigens op steeds meer sites dat Ajax in verregaande onderhandelingen is met de Spurs over Sanchez.. Zouden ze het echt doen?
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:55 schreef Jaccio het volgende:
Ik lees overigens op steeds meer sites dat Ajax in verregaande onderhandelingen is met de Spurs over Sanchez.. Zouden ze het echt doen?
40 mil he... maar spurs en dan 2de plan ? vertonghen alderwiereld basis daar toch centraal ?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 16:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

40 mil he... maar spurs en dan 2de plan ? vertonghen alderwiereld basis daar toch centraal ?
Ja, dat kan ze daar in Engeland niet zoveel schelen. Die hebben zoveel geld, die kopen maar en doen het even makkelijk weer weg als het niet bevalt.
Als ze hem minuten geven in de CL, is zijn waarde sowieso al met minimaal 5 miljoen gestegen, dus verkopen ze makkelijk weer door.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 augustus 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:55 schreef Jaccio het volgende:
Wat soort sites? Want, met alle respect voor al die nietszeggende sites, doe 99% alleen eigen nieuws maken voor extra bezoekers.
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij Jong lijkt hij veel ontspannender te spelen.
Dat denk ik ook een andere reden zou ik niet kunnen bedenken,hij is gewoon top in jong Ajax maar krijgt toch amper speeltijd bij Ajax 1.Of hij traint niet goed of ze selecteren hem niet omdat hij afgelopen seizoen in het eerste geen top was.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 augustus 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 16:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat soort sites? Want, met alle respect voor al die nietszeggende sites, doe 99% alleen eigen nieuws maken voor extra bezoekers.
Zo uit mijn hoofd o.a. ElfVoetbal, The Sun, Het Parool, Goal.com.
Nu weet ik wel dat heel veel met een korreltje zout genomen moet worden en er hoogstwaarschijnlijk maar 1 bron is waarvan de rest het overneemt.., maar waar rook is is vuur (meestal)

Vroeg me meer af wat jullie ervan zouden vinden.. is 40 een goede deal? gezien het feit dat je dit jaar minimaal 1 prijs moet pakken en we nu 3 weken voor het sluiten van de transferwindow zitten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 augustus 2017 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 16:52 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Zo uit mijn hoofd o.a. ElfVoetbal, The Sun, Het Parool, Goal.com.
Nu weet ik wel dat heel veel met een korreltje zout genomen moet worden en er hoogstwaarschijnlijk maar 1 bron is waarvan de rest het overneemt.., maar waar rook is is vuur (meestal)

Vroeg me meer af wat jullie ervan zouden vinden.. is 40 een goede deal? gezien het feit dat je dit jaar minimaal 1 prijs moet pakken en we nu 3 weken voor het sluiten van de transferwindow zitten.
Het eerste gerucht kwam van The Sun. Geruchten uit deze hoek kan je beter met een hele zee vol met zout nemen. The Sun komt overeen met de privé en story hier.
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 19:20   quote  deeplink  
Het nieuwste gerucht rondom de ArenA is dat deze op 25 oktober officieel tot Johan Cruijff ArenA wordt gedoopt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 19:20 schreef Eide het volgende:
Het nieuwste gerucht rondom de ArenA is dat deze op 25 oktober officieel tot Johan Cruijff ArenA wordt gedoopt.
volgens mij was dit geen gerucht meer maar een feit :P
hjf
 hjf - donderdag 10 augustus 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 14:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Totale onzin. Ten eerste was het Ajax dat in Nice 90 minuten lang ging en Nice na 60 minuten helemaal kapot was. Thuis was het niks meer dan alleen de intentie wat er voor zorgde dat die 2-2 viel. Ajax is gewoon blijven gaan. Totale onzin dit.
Mag jij vinden, maar na 70 minuten was de koek totaal op.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 15:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

geloof me nu maar.. keizer lijkt me dat zeg ik verkeerd is een gigantisch goeie peoplemanager.. maar zet mijn vraagtekens bij zijn trainers kwaliteiten en lijkt mij mijn goed recht.. niks bewezen.. niks gepresteerd tot nu toe... ik zie lambal spijkerman nog op het veld lopen.. en zie in filmpjes hoe bergkamp zich weer met een training bemoeit.. maar wil geen verandwoordelijkheid... en dat stoort me enorm hoe hoog ik bergkamp ook heb zitten als voetballer
Spel is goed en bij trekt de lijn van Jong Ajax door. Groep loopt met hem weg en hij weet ze mentaal zo te raken dat ze 2 prima potten spelen in de CL na een gebeurtenis als die van Nouri. Zeg dan maar waarom zijn kwaliteiten er niet zijn....
Loetje
 Loetje - donderdag 10 augustus 2017 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 21:22 schreef hjf het volgende:

[..]

Mag jij vinden, maar na 70 minuten was de koek totaal op.
Ajax stond teveel uit elkaar. Dat is iets totaal anders dan kapot zijn. Wanneer ze kapot waren geweest hadden ze echt geen kwartier lang nog pompen en verzuipen kunnen spelen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Spel is goed en bij trekt de lijn van Jong Ajax door. Groep loopt met hem weg en hij weet ze mentaal zo te raken dat ze 2 prima potten spelen in de CL na een gebeurtenis als die van Nouri. Zeg dan maar waarom zijn kwaliteiten er niet zijn....
dit team speelt al een seizoen samen he... finale EL.. was nie best als ze totaal niks neer hadden gezet.. daarbij en nogmaals bij jong had iedere trainer het afgelopen seizoen goed gedaan met spelers als nouri dejong eiting vdbeek kluivert cerny vaak cassiera vaak zelfs een tijd elghazi en neres.. dat is eredivisie waardig elftal wat daar stond.. ook vaak zat daar gaten kaas gezien, jeugdigheid ja absoluut !! maar waarom zou hij dat daar niet kunnen managen en hier wel ? en nogmaals ik hoop ECHT dat ik er naast zit en hij het top gaat doen.. maar ik DENK en dat is mijn persoonlijke mening dat hij nu nog te licht is voor ajax.. zo niet is het alleen maar mooi, was alleen meer overtuigd als hij eerst een jaar assistent was geweest van een trainer die al wat langer in het vak zat en hem de fijne kneepjes kon leren.. maar nogmaals hoop ernaast tezitten want we willen allemaal het zelfde #34
p111
 p111 - donderdag 10 augustus 2017 - 22:47   quote  deeplink  
En de soap gaat verder Barac toch wel naar Ajax ??
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 10 augustus 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:47 schreef p111 het volgende:
En de soap gaat verder Barac toch wel naar Ajax ??
Waarom zou je na een gefaalde medische keuring Barac nog willen aantrekken?

Of de berichtgeving van het niet doorstaan van de medische keuring was volkomen bullshit.
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 augustus 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Of de berichtgeving van het niet doorstaan van de medische keuring was volkomen bullshit.
kan me voorstellen dat er "iets" tezien was maar dat ze dit verder hebben onderzocht en niks voorstelde ajax is natuurlijk nu extra voorzichtig.. daarbij medische keuringen zeggen blijkbaar niet altijd even veel.. dit hebben we helaas nog niet zolang geleden zelf gezien..
Eide
 Eide - donderdag 10 augustus 2017 - 23:29   quote  deeplink  
Je kan niet op alles testen en misschien is ook niet alles via testen te zien. Volgens een online artikel stelt die keuring opzich niet zo heel veel voor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 augustus 2017 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kan me voorstellen dat er "iets" tezien was maar dat ze dit verder hebben onderzocht en niks voorstelde ajax is natuurlijk nu extra voorzichtig.. daarbij medische keuringen zeggen blijkbaar niet altijd even veel.. dit hebben we helaas nog niet zolang geleden zelf gezien..
Ik denk dat jij een goed punt heb en dat de media er gelijk een heel drama van maakt.
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 augustus 2017 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dit team speelt al een seizoen samen he... finale EL.. was nie best als ze totaal niks neer hadden gezet.. daarbij en nogmaals bij jong had iedere trainer het afgelopen seizoen goed gedaan met spelers als nouri dejong eiting vdbeek kluivert cerny vaak cassiera vaak zelfs een tijd elghazi en neres.. dat is eredivisie waardig elftal wat daar stond.. ook vaak zat daar gaten kaas gezien, jeugdigheid ja absoluut !! maar waarom zou hij dat daar niet kunnen managen en hier wel ? en nogmaals ik hoop ECHT dat ik er naast zit en hij het top gaat doen.. maar ik DENK en dat is mijn persoonlijke mening dat hij nu nog te licht is voor ajax.. zo niet is het alleen maar mooi, was alleen meer overtuigd als hij eerst een jaar assistent was geweest van een trainer die al wat langer in het vak zat en hem de fijne kneepjes kon leren.. maar nogmaals hoop ernaast tezitten want we willen allemaal het zelfde #34
Dit team is zijn spelmaker en aanvoerder kwijt.
Het verlengstuk van de trainer. Klaassen bepaalde hoe Ajax druk zette en hoe het tempo was. Des te knapper als je het dan zo op pakt.
Eide
 Eide - vrijdag 11 augustus 2017 - 01:03   quote  deeplink  
Ajax zet deur op kier voor Barac

De zaakwaarnemer van Mateo Barac (23) stelt alles in het werk om zijn speler alsnog bij Ajax onder te brengen.

De verdediger van Osijek bereikte een akkoord met de Amsterdammers over een contract voor drie jaar, maar kwam niet door de medische keuring, waardoor de deal werd afgeblazen. Definitief, zo luidde het. Maar Barac’ agent legde zich daar niet bij neer en vroeg een second opinion aan. Daaruit zou een ander beeld zijn ontstaan.

Hoewel Ajax al doorschakelde naar andere verdedigers, is de club bereid vandaag of morgen met Barac en zijn zaakwaarnemer in gesprek te gaan. Berichten in de Kroatische media dat de deal alsnog doorgaat, zijn voorbarig. De deur staat hooguit op een kier. Maar voordat het tot een akkoord komt, zal er op zijn minst een derde medisch onderzoek moeten plaatshebben.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 augustus 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 augustus 2017 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 00:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit team is zijn spelmaker en aanvoerder kwijt.
Het verlengstuk van de trainer. Klaassen bepaalde hoe Ajax druk zette en hoe het tempo was. Des te knapper als je het dan zo op pakt.
kijk en daar verschillen wij van mening.. ik was echt geen fan van klaassen als voetballer dn vond hem helemaal niet zo sturen maar goed kunnen niet allemaal het zelfde denken.. vind vdbeek vooralsnog echt niks onder doen van klaassen integeldeel ik denk zelfs dat hij als zijn snelheid omhoog kan stukken beter is..
hjf
 hjf - vrijdag 11 augustus 2017 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax stond teveel uit elkaar. Dat is iets totaal anders dan kapot zijn. Wanneer ze kapot waren geweest hadden ze echt geen kwartier lang nog pompen en verzuipen kunnen spelen.
Inderdaad. Ze stonden teveel uit elkaar, omdat ze de gaten niet meer dicht konden lopen. Na afloop heeft Ziyech ook verklaart, dat een aantal spelers er doorheen zaten en dat er daardoor teveel ruimte werd weggegeven. Na de 2-2 hebben we zeggen en schrijven 1 kans gehad op de 3-2 (Younes). Nice heeft daarentegen meer kansen gekregen op de 2-3. Dat betreft hoeven we het niet altijd eens met elkaar te zien. We hebben gewoon een andere zienswijze waarom we helaas zijn uitgeschakeld. Ik blijf erbij dat we met een betere voorbereiding door waren gegaan.
hjf
 hjf - vrijdag 11 augustus 2017 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 - 22:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Misschien grijs gebied? Ofwel: een twijfelgeval.
hjf
 hjf - vrijdag 11 augustus 2017 - 08:19   quote  deeplink  
Ajax heeft wéér een Colombiaan op het oog. AS meldt donderdagavond dat de achttienjarige Carlos Cuesta een aanbieding heeft ontvangen uit Amsterdam. 
Cuesta is speler van Atlético Nacional. De mandekker heeft een goed jaar achter de rug bij de Colombiaanse topclub. Cuesta dwong een basisplaats af bij Atlético nadat Davinson Sánchez (foto) vertrokken was bij de club. Uitgerekend Ajax haalde Sánchez in juni 2016 voor zo'n vijf miljoen euro naar de Eredivisie. 
Nu kan dus ook Cuesta rekenen op belangstelling van de Amsterdamse grootmacht, weet AS. Ajax lijkt zich vrijdag sowieso te gaan versterken met een Colombiaanse verdediger. Luis Manuel Orejuela, een back, wordt overgenomen van Deportivo Cali. Naast Sánchez staat ook aanvaller Mateo Cassierra momenteel onder contract in Amsterdam. 
Sánchez werd woensdag overigens gelinkt aan een transfer naar Tottenham Hotspur. De grootmacht uit Londen zou een kleine 40 miljoen euro willen betalen voor de international. 
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 11 augustus 2017 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 08:19 schreef hjf het volgende:
Ajax heeft wéér een Colombiaan op het oog. AS meldt donderdagavond dat de achttienjarige Carlos Cuesta een aanbieding heeft ontvangen uit Amsterdam. 
Cuesta is speler van Atlético Nacional. De mandekker heeft een goed jaar achter de rug bij de Colombiaanse topclub. Cuesta dwong een basisplaats af bij Atlético nadat Davinson Sánchez (foto) vertrokken was bij de club. Uitgerekend Ajax haalde Sánchez in juni 2016 voor zo'n vijf miljoen euro naar de Eredivisie. 
Nu kan dus ook Cuesta rekenen op belangstelling van de Amsterdamse grootmacht, weet AS. Ajax lijkt zich vrijdag sowieso te gaan versterken met een Colombiaanse verdediger. Luis Manuel Orejuela, een back, wordt overgenomen van Deportivo Cali. Naast Sánchez staat ook aanvaller Mateo Cassierra momenteel onder contract in Amsterdam. 
Sánchez werd woensdag overigens gelinkt aan een transfer naar Tottenham Hotspur. De grootmacht uit Londen zou een kleine 40 miljoen euro willen betalen voor de international. 
Zou wel logisch zijn. Sanchez is volgend seizoen (en heel misschien dit seizoen zelfs al) gewoon weg. Goed als je dan al een vervanger klaar hebt staan.
Eide
 Eide - vrijdag 11 augustus 2017 - 09:10   quote  deeplink  
Het wordt deze transferperiode al moeilijk Sanchez te behouden. Als hij nog zo'n goed jaar heeft wordt het onmogelijk. Dit seizoen voorsorteren op een opvolger is helemaal niet gek.
p111
 p111 - vrijdag 11 augustus 2017 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 08:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze stonden teveel uit elkaar, omdat ze de gaten niet meer dicht konden lopen. Na afloop heeft Ziyech ook verklaart, dat een aantal spelers er doorheen zaten en dat er daardoor teveel ruimte werd weggegeven. Na de 2-2 hebben we zeggen en schrijven 1 kans gehad op de 3-2 (Younes). Nice heeft daarentegen meer kansen gekregen op de 2-3. Dat betreft hoeven we het niet altijd eens met elkaar te zien. We hebben gewoon een andere zienswijze waarom we helaas zijn uitgeschakeld. Ik blijf erbij dat we met een betere voorbereiding door waren gegaan.
Hoofschuldige de trainer omdat je met Schone op 6 te veel uit elkaar gaat spelen,en daar is o.a Ziyech de dupe van.
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 augustus 2017 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 01:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kijk en daar verschillen wij van mening.. ik was echt geen fan van klaassen als voetballer dn vond hem helemaal niet zo sturen maar goed kunnen niet allemaal het zelfde denken.. vind vdbeek vooralsnog echt niks onder doen van klaassen integeldeel ik denk zelfs dat hij als zijn snelheid omhoog kan stukken beter is..
Wat ik je voor komende seizoen ga adviseren, kijk ook naar de mensen die niet aan de bal zijn. En kijk direct erna samenvattingen terug en let alleen op Klaassen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 augustus 2017 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 08:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Die gaten waren er vanaf minuut één omdat Ajax niet kan verdedigen. Was vorig jaar structureel ook zo.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 augustus 2017 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 10:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat ik je voor komende seizoen ga adviseren, kijk ook naar de mensen die niet aan de bal zijn. En kijk direct erna samenvattingen terug en let alleen op Klaassen.
ja tevaak gesjok.. vaak zat nagekeken.. anyway dat is mijn mening.. jij hebt de jouwne.. ps ben niet de enige die zo denkt..

http://www.voetbalverslaafd.nl/nieuws/hoofdnieuws/22690/lijkt-net-of-ze-bij-ajax-de-beste-trainer-ter-wereld-hebben-binnengehaald
hjf
 hjf - vrijdag 11 augustus 2017 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 09:44 schreef p111 het volgende:

[..]

Hoofschuldige de trainer omdat je met Schone op 6 te veel uit elkaar gaat spelen,en daar is o.a Ziyech de dupe van.
Dat Schone op 6 speelt was vorig jaar ook al zo. Dat het duidelijk is, dat hij het tempo niet aan kan, is geen rocket science. Ik hoop ook zo van harte, dat Keizer binnenkort Frenkie de Jong eens voor een wedstrijd of 10 op die positie gaat stationeren. Dan kan Ziyech meer vooruit kan voetballen en zijn klasse laten zien.
hjf
 hjf - vrijdag 11 augustus 2017 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 09:10 schreef Eide het volgende:
Het wordt deze transferperiode al moeilijk Sanchez te behouden. Als hij nog zo'n goed jaar heeft wordt het onmogelijk. Dit seizoen voorsorteren op een opvolger is helemaal niet gek.
Bij een bod van € 40 mln.+ is Davinson vertrokken, alhoewel het beter is voor hem en de club nog een jaar te blijven. Hij kan zich dan nog verder ontwikkelen, zodat hij er helemaal klaar voor is. En de club kan zijn opvolger een jaar lang in zijn kielzog klaar stomen. Het is duidelijk, dat wij een opleidingsland en doorgeefluik voor de rijke clubs zijn geworden zijn geworden. Daarom blijf ik het knap vinden, dat wij afgelopen jaar de finale van de EL hebben gehaald. Maar nu wordt het wel weer tijd om de titel te pakken dit jaar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 augustus 2017 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 12:04 schreef hjf het volgende:

[..]

Bij een bod van € 40 mln.+ is Davinson vertrokken, alhoewel het beter is voor hem en de club nog een jaar te blijven. Hij kan zich dan nog verder ontwikkelen, zodat hij er helemaal klaar voor is. En de club kan zijn opvolger een jaar lang in zijn kielzog klaar stomen. Het is duidelijk, dat wij een opleidingsland en doorgeefluik voor de rijke clubs zijn geworden zijn geworden. Daarom blijf ik het knap vinden, dat wij afgelopen jaar de finale van de EL hebben gehaald. Maar nu wordt het wel weer tijd om de titel te pakken dit jaar.
Ik zou de geïnteresseerde clubs lekker tegen elkaar laten opbieden. Dus niet bij de eerste direct toehappen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 augustus 2017 - 14:02   quote  deeplink  
tjah... geen idee of dit wat is.. nog niet zien spelen.. jullie ?

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=310736
guusje
 guusje - vrijdag 11 augustus 2017 - 15:03   quote  deeplink  
net even gezocht op youtube. erg vaardige en doelgerichte speler. volgens mij ook 2 benig.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 11 augustus 2017 - 15:15   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=DBd5SKfK5Us

Kan dit vinden. Fijn dat ze inzien dat er iets gedaan moet worden aan/op de positie van Younes
Eide
 Eide - vrijdag 11 augustus 2017 - 17:46   quote  deeplink  
Ajax vindt aanvallende versterking bij sc Heerenveen

Dennis Johnsen is de nieuwste aanwinst van Ajax. De Noorse aanvaller komt voor twee miljoen euro over van sc Heerenveen. De negentienjarige aanvaller, die nog een contract voor één jaar had in Heerenveen, moet wel nog medisch gekeurd worden.

Enorm jammer
"Het is enorm jammer dat een talent als Dennis vertrekt, nog voordat hij zijn debuut heeft gemaakt," aldus technisch manager Gerry Hamstra van de Friezen. "Als club hebben we er alles aan gedaan om hem te behouden, maar helaas bleek dit niet mogelijk. Hoewel we hem liever langer in Friesland hadden zien spelen, wensen wij hem het allerbeste toe bij Ajax."

​Rosenborg
Johnsen, die opviel tijdens de voorbereiding, verruilde twee jaar geleden Ajax-tegenstander Rosenborg BK voor sc Heerenveen. Hij zat afgelopen seizoen vier keer op de bank bij het team van trainer Jurgen Streppel, maar debuteerde niet. In het oefenduel met de amateurs van Buitenpost was Johnsen behoorlijk op schot. De mooiste treffer maakt hij op 2:26 in onderstaande video.

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 11 augustus 2017 - 17:49   quote  deeplink  
Dennis Johnsen is trouwens een rechtsbuiten. Hij gaat voor 4 jaar tekenen naar verluid.
p111
 p111 - vrijdag 11 augustus 2017 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2017 - 11:58 schreef hjf het volgende:

[..]

Dat Schone op 6 speelt was vorig jaar ook al zo. Dat het duidelijk is, dat hij het tempo niet aan kan, is geen rocket science. Ik hoop ook zo van harte, dat Keizer binnenkort Frenkie de Jong eens voor een wedstrijd of 10 op die positie gaat stationeren. Dan kan Ziyech meer vooruit kan voetballen en zijn klasse laten zien.
Prima ik hoop het ook

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

0.1265859