BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 13:01 schreef remco k het volgende:
Ik zou niet weten waarom je andersen dan moet opschuiven. Als kishna vertrekt haal je een buitenspeler of er schuift een buitenspeler door vanuit de jeugd.
waarom zou je dat niet doen?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 mei 2015 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 10:51 schreef nora het volgende:
Misschien een optie als Kishna blijft kutten met tekenen.
=========================================================
De 22-jarige Tighadouini wil liever eerst de stap maken naar een Nederlandse topclub en die gedachte strookt met de manier waarop zijn zaakwaarnemer het ziet. Het lijkt echter duidelijk dat Tighadouini na dit seizoen vertrekt bij NAC, waar hij wekelijks de uitblinker is.
Wel een voetenbinder dacht ook dat hij een stuk ouder was..
Wel iemand met zelfvertrouwen en een actie durft te maken.
remco k
 remco k - donderdag 07 mei 2015 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 13:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarom zou je dat niet doen?
Omdat andersen een middenvelder is en geen flank speler.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 16:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat andersen een middenvelder is en geen flank speler.
dat is flauwekul.

fisher is ook geen flankspeler, heeft altijd op met middenveld gespeeld.
bazoer is geen middenvelder maar een verdediger.
zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik denk dat je bedoelt dat hij geen goeie indruk maakte als linksbuiten, terwijl fisher en bazoer dat wel deden op hun vreemde posities.

ik zie het zo.
je hebt aanvallend en verdedigende ingestelde spelers.
van de aanvallend ingestelde spelers die het minst kunnen verdedigen zijn aanvallers.
voor verdedigers geld het natuurlijk het omgekeerde.
met uitzondering voor de backs, maar dat hangt af aan team tactiek of zo speler zinvol is.

Andersen is aanvallend ingestelde speler die niet goed kan verdedigen.
fisher kan nog beter verdedigen, dan zou ik eerder fisher op het middenveld zien dan andersen
Brandje
 Brandje - donderdag 07 mei 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 16:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat is flauwekul.

fisher is ook geen flankspeler, heeft altijd op met middenveld gespeeld.
bazoer is geen middenvelder maar een verdediger.
zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik denk dat je bedoelt dat hij geen goeie indruk maakte als linksbuiten, terwijl fisher en bazoer dat wel deden op hun vreemde posities.

ik zie het zo.
je hebt aanvallend en verdedigende ingestelde spelers.
van de aanvallend ingestelde spelers die het minst kunnen verdedigen zijn aanvallers.
voor verdedigers geld het natuurlijk het omgekeerde.
met uitzondering voor de backs, maar dat hangt af aan team tactiek of zo speler zinvol is.

Andersen is aanvallend ingestelde speler die niet goed kan verdedigen.
fisher kan nog beter verdedigen, dan zou ik eerder fisher op het middenveld zien dan andersen
Jij gaat aanvallend ingestelde spelers beoordelen om hun verdedigende capaciteiten??? Nu weet ik ook waarom we zo weinig scoren en zo slap spelen. Aanvallende spelers moeten goed kunnen verdedigen!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 17:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jij gaat aanvallend ingestelde spelers beoordelen om hun verdedigende capaciteiten??? Nu weet ik ook waarom we zo weinig scoren en zo slap spelen. Aanvallende spelers moeten goed kunnen verdedigen!!
als je bekend bent met Cruijff filosofie dan weet je dat de aanvallers de eerste verdedigers zijn.
en dat de aanval begint bij de doelman.

maar het ging om middenvelders en moet een aanvallende ingestelde speler moet kunnen verdedigen.
omgekeerd geld het ook.
enoh kon goed verdedigen maar slecht opbouwen, hij heeft het niet bij ajax gered vanwege zijn aanvallende kwaliteiten.
remco k
 remco k - donderdag 07 mei 2015 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 16:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat is flauwekul.

fisher is ook geen flankspeler, heeft altijd op met middenveld gespeeld.
bazoer is geen middenvelder maar een verdediger.
zo kan ik nog wel even doorgaan.

ik denk dat je bedoelt dat hij geen goeie indruk maakte als linksbuiten, terwijl fisher en bazoer dat wel deden op hun vreemde posities.

ik zie het zo.
je hebt aanvallend en verdedigende ingestelde spelers.
van de aanvallend ingestelde spelers die het minst kunnen verdedigen zijn aanvallers.
voor verdedigers geld het natuurlijk het omgekeerde.
met uitzondering voor de backs, maar dat hangt af aan team tactiek of zo speler zinvol is.

Andersen is aanvallend ingestelde speler die niet goed kan verdedigen.
fisher kan nog beter verdedigen, dan zou ik eerder fisher op het middenveld zien dan andersen
Vind he het goed dat ik zelf bepaal wat ik bedoel. Andersen vind ik geen flankspeler maar een middenvelder die linksbuiten kan spelen. En Fischer vind ik een buitenspeler die op het middenveld zou kunnen spelen. Al heeft ie dat ook in de jeugd bij Ajax niet tot zelden gedaan. En waarom in hemelnaam switchen als het compleet overbodig is. Haal gewoon een buitenspeler of laat er 1 doorkomen uit de jeugd als kishna vertrekt. Tering man. Waarom maak je alles altijd zo moeilijk
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 19:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind he het goed dat ik zelf bepaal wat ik bedoel. Andersen vind ik geen flankspeler maar een middenvelder die linksbuiten kan spelen. En Fischer vind ik een buitenspeler die op het middenveld zou kunnen spelen. Al heeft ie dat ook in de jeugd bij Ajax niet tot zelden gedaan. En waarom in hemelnaam switchen als het compleet overbodig is. Haal gewoon een buitenspeler of laat er 1 doorkomen uit de jeugd als kishna vertrekt. Tering man. Waarom maak je alles altijd zo moeilijk
natuurlijk mag je zelf bepalen wat je bedoeld.
ik weet alleen niet waar die opmerking op slaat, dat terzijde want we leven in een vrij land.
Als jij vind dat andersen een middenvelder is prima, niks op tegen.

maar kan een middenvelder ook geen buitenspeler zijn?
en kan een buitenspeler ook geen middenvelder zijn?

maar ik denk dat jij wellicht een type buitenspeler voor ogen hebt wat andersen idd niet is.
maar dat is wat ik denk en dat kan fout zijn, want ik kan niet in iemands hoofd kijken.

tot slot Ajax zal bij vertrek van kishna die plek intern invullen.
ik denk dat andersen fisher vervangt als dat nodig is.
schone of sinkgraven, of vdv als hij komt.

maar nogmaals ik kan niet in de hoofd van frank kijken maar wat ik gezien heb de afgelopen jaren verwacht ik dat.
dus ik maak het niet moeilijk dat zal waarschijnlijk ajax zijn.
maar je zei dat dat ajax en frank steeds minder te begrijpen valt.
terwijl ik het nog steeds begrijp dus ja?
remco k
 remco k - donderdag 07 mei 2015 - 22:09   quote  deeplink  
Het woordje begrijpen moet je even goed interpreteren. Ik snap namelijk prima wat ie bedoelt. Alleen ben ik het niet eens met alle keuzes.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 22:15   quote  deeplink  
overigens remco,
frank zei over fisher bij zijn debuut dat hij op de plek van eriksen kan spelen, maar dat hij te goed is voor jong ajax.
dus laat ik hem ruiken aan het 1ste en bij vertrek van eriksen schuift hij een linie naar achteren.
maar hij ging zo goed spelen op die plek dat hij is blijven staan.

ik had met jou ook een discussie over messi nou een aanvallende middenvelder of een aanvaller is
jij zegt een aanvaller en ik zeg een middenvelder.
alleen moet je zijn gebrek aan verdedigende kwaliteiten compenseren met je andere middenvelders.
achter een spits zou messi prima kunnen spelen, dat is een positie van een middenvelder
alleen messi op 3 mans middenveld met de punt naar achteren, dat moet je niet doen, dan is je team niet in ballans
maar je zal het wel niks vinden. prima toch!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 22:09 schreef remco k het volgende:
Het woordje begrijpen moet je even goed interpreteren. Ik snap namelijk prima wat ie bedoelt. Alleen ben ik het niet eens met alle keuzes.
tja een verdediger dat is frank geweest.
met frank als trainer, dan gaat alles vanuit de controle. net als zijn leermeester, vangaal ook een verdediger

als je een aanvallend ingestelde speler op 6 zet en 2 verdedigende middenvelders op de 2 aanvallende posities zet, serero en klaassen.
dan weet je als je niks creeert uit dode spelsituatie en je tegenstander maakt geen verdedigende fout dan word het 0-0.
een saaie wedstrijd, maar wel de controle voor 95%

dat is een keuze die je dan maakt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 mei 2015 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 mei 2015 - 22:25   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 mei 2015 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - donderdag 07 mei 2015 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 17:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

als je bekend bent met Cruijff filosofie dan weet je dat de aanvallers de eerste verdedigers zijn.
en dat de aanval begint bij de doelman.

maar het ging om middenvelders en moet een aanvallende ingestelde speler moet kunnen verdedigen.
omgekeerd geld het ook.
enoh kon goed verdedigen maar slecht opbouwen, hij heeft het niet bij ajax gered vanwege zijn aanvallende kwaliteiten.
Dat is iets totaal anders als wat jij zegt. Een aanvaller hoeft alleen maar ervoor te zorgen dat hij goed staat. Dus dat een back niet de bal kan krijgen. Dan hoeft diegene helemaal niet te kunnen verdedigen. Verdedigen is trouwens voor 90% positie kiezen. Sta jij goed kan jou man NOOIT de bal krijgen. Dat is wat JC bedoeld en niet als Dirkje Kuyt constant achter de back aanhollen.
Dus laten we aanvallers aub beoordelen op hum aanvallende akties en laat ze dan hun man maar een keer lopen daar heb je altijd nog de waterdragers voor.
Brandje
 Brandje - donderdag 07 mei 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 22:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

tja een verdediger dat is frank geweest.
met frank als trainer, dan gaat alles vanuit de controle. net als zijn leermeester, vangaal ook een verdediger

als je een aanvallend ingestelde speler op 6 zet en 2 verdedigende middenvelders op de 2 aanvallende posities zet, serero en klaassen.
dan weet je als je niks creeert uit dode spelsituatie en je tegenstander maakt geen verdedigende fout dan word het 0-0.
een saaie wedstrijd, maar wel de controle voor 95%

dat is een keuze die je dan maakt
Van gaal past zijn systeem aan aan de spelers die hij heeft. Zo kan hij extreem aanvallend spelen maar ook behoudend maar van gaal is niet perse vanuit de controle. FdB heeft dat veel meer
Te veel zelfs
remco k
 remco k - donderdag 07 mei 2015 - 22:41   quote  deeplink  
Sorry pa. Maar ik ga het niet eens lezen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 22:38 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat is iets totaal anders als wat jij zegt. Een aanvaller hoeft alleen maar ervoor te zorgen dat hij goed staat. Dus dat een back niet de bal kan krijgen. Dan hoeft diegene helemaal niet te kunnen verdedigen. Verdedigen is trouwens voor 90% positie kiezen. Sta jij goed kan jou man NOOIT de bal krijgen. Dat is wat JC bedoeld en niet als Dirkje Kuyt constant achter de back aanhollen.
Dus laten we aanvallers aub beoordelen op hum aanvallende akties en laat ze dan hun man maar een keer lopen daar heb je altijd nog de waterdragers voor.
waarschijnlijk is het niet overgekomen wat ik bedoel.

het ging om het verschil tussen een aanvallend ingestelde middenvelder en een aanvaller.
een middenvelder moet meer verdedigen dan een aanvaller.
Andersen is in mijn optiek verdedigend(fysiek) niet in staat om zijn mannetje te staan.
dus in mijn optiek zou hij een linie naar voren moeten

ik kijk naar hun kwaliteiten en het gebrek eraan ipv vast houden of het nou een middenvelder is of een aanvaller

maar ja, andersen is zowel als op het middenveld als linksbuiten geen 1ste keus

een middenvelder moet zonder bal en met bal zijn mannetje kunnen staan.
zodat ze met alle middenvelders de controle hebben en in evenwicht is.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 mei 2015 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 08:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

waarschijnlijk is het niet overgekomen wat ik bedoel.

het ging om het verschil tussen een aanvallend ingestelde middenvelder en een aanvaller.
een middenvelder moet meer verdedigen dan een aanvaller.
Andersen is in mijn optiek verdedigend(fysiek) niet in staat om zijn mannetje te staan.
dus in mijn optiek zou hij een linie naar voren moeten

ik kijk naar hun kwaliteiten en het gebrek eraan ipv vast houden of het nou een middenvelder is of een aanvaller

maar ja, andersen is zowel als op het middenveld als linksbuiten geen 1ste keus

een middenvelder moet zonder bal en met bal zijn mannetje kunnen staan.
zodat ze met alle middenvelders de controle hebben en in evenwicht is.
Dan moet Andersen dus op 10 komen te spelen en twee controleurs erachter.
Of natuurlijk 24/7 in de sportschool kan ook een optie zijn.
Door zijn postuur lijkt hij wel een 11-jarige. Messi is ook niet groot maar die heeft een bepaalde handigheid zodat hij toch zijn mannetje kan staan. Serero heeft dat ook wel een beetje maar Andersen is gewoon slap..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 22:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Van gaal past zijn systeem aan aan de spelers die hij heeft. Zo kan hij extreem aanvallend spelen maar ook behoudend maar van gaal is niet perse vanuit de controle. FdB heeft dat veel meer
Te veel zelfs
dat doet frank ook.

dit is het maximale haalbare met deze selectie.
ik geef eerder de schuld aan de spelers dan aan de trainer, voor zo belabberd seizoen, wat overigens wel meevalt.
alleen van rhijn heeft aaneengesloten meer dan 2 seizoenen erop zitten

vergeet niet dan wijnaldum al 7 actief is op de nederlandse velden, is het niet raar dat hij een keer doorbreekt?
psv heeft ook nog depay, een talent die nu 2 seizoen actief is op de nederlandse velden
volgend jaar zijn zij weg en hebben wij fisher en el ghazi op de flanken.
dan zul je zien dat het veel beter gaat lopen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 mei 2015 - 22:41 schreef remco k het volgende:
Sorry pa. Maar ik ga het niet eens lezen.
je leest toch dat er een bericht is geplaatst, dus kan je ook gewoon inhoudelijk reageren.

maar dat weiger je, prima maar zeg dat dan dat je niet wil reageren, want lezen dat doe je toch
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 08:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dan moet Andersen dus op 10 komen te spelen en twee controleurs erachter.
Of natuurlijk 24/7 in de sportschool kan ook een optie zijn.
Door zijn postuur lijkt hij wel een 11-jarige. Messi is ook niet groot maar die heeft een bepaalde handigheid zodat hij toch zijn mannetje kan staan. Serero heeft dat ook wel een beetje maar Andersen is gewoon slap..
ja, dat zou kunnen maar we spelen met de punt naar achteren en niet met de punt naar voren.
sportschool is altijd goed.

als ik messi op het middenveld zet dan zou het middenveld met de punt naar voren zijn dus achter de spits.
serero is klein maar hij wint wel vaak zijn duels.
het is niet belangrijk hoe iemands lichaamsbouw eruit ziet als hij maar zijn duels wint
nora
 nora - vrijdag 08 mei 2015 - 09:23   quote  deeplink  
Met de lichaamsbouw van Serero kom je in het tegenwoordige voetbal niet meer aan de top hij is fysiek gewoon te zwak buiten zijn slechte inspeelpas en zijn niet scorend vermogen.
Eide
 Eide - vrijdag 08 mei 2015 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 09:23 schreef nora het volgende:
Met de lichaamsbouw van Serero kom je in het tegenwoordige voetbal niet meer aan de top hij is fysiek gewoon te zwak buiten zijn slechte inspeelpas en zijn niet scorend vermogen.
Nee, want Messi, Iniesta en Lahm zijn geen absolute wereldtoppers.

Natuurlijk kan je met zijn bouw prima mee. Maar het vraagt wel de capaciteiten om dat gebrek aan fysieke kracht om te zetten. En Serero doet dat ook best goed. Die aanname waarbij hij een lichaamsschijnbeweging maakt is fenomenaal. Maar als echt Afrikaanse voetballer zoekt hij af en toe ook graag het fysieke op en hij heeft in de voorwaartse beweging de neiging besluiteloos te worden waardoor hij makkelijk van de bal gezet wordt.

Maar dat heeft nog altijd niet veel met zijn fysiek te maken. Uiteindelijk is dat niet het ultieme talent hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 09:23 schreef nora het volgende:
Met de lichaamsbouw van Serero kom je in het tegenwoordige voetbal niet meer aan de top hij is fysiek gewoon te zwak buiten zijn slechte inspeelpas en zijn niet scorend vermogen.
toch wint hij regelmatig zijn duels.
daar moet je naar kijken en niet hoe groot of hoe gespierd iemand is.

als hij zijn duels niet wint dan moet je kijken waar dat aan ligt en dat kan aan meerdere dingen liggen.
positie kiezen, wil om een duel te winnen, inzicht wat de tegenstander doet.
dus daar kan het ook aan liggen als hij zijn duels niet wint.
het is meer dan alleen fysiek.
enoh was fysiek sterk maar werd soms gewoon voorbij gelopen of uitgespeeld omdat hij verkeerd stond of niet goed ingeschatte wat de tegenstander deed.

serero werd hier 2x uitgeroepen als man van de wedstrijd toen hij op 6 speelde, dus hij kan wel wat.
of het voor europa goed genoeg is, tja dat is lastig te zeggen.
want veel spelers zijn niet geschikt om in europa te spelen, om 1 speler daar uit te lichten dat kan in mijn optiek niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 09:44   quote  deeplink  
de jong en dan bedoel ik nigel, hij laat zich weer eens van zich horen.
hij zegt dat zijn hart 100% ligt bij ajax!

wat bedoelt hij daarmee?
wat wil hij hiermee zeggen?
wil hij toch terugkomen of blijft hij bij zijn mening dat hij nog niet terug wil!
vdv draaide zijn mening ook om, wilde eerst ook niet praten over een terugkeer?

wil nigel nu wel praten over een terugkeer?
zal overmars nu dat hij dit interview heeft gelezen, ook vragen aan hem voor een terugkeer?
seizoen van nigel zit er op bij milan, gaat niet goed daar.
zijn contract loopt af, is dit een poging van nigel om ook een gesprek met ajax te willen?
moet ajax dat dan willen met zo middenveld?
Eide
 Eide - vrijdag 08 mei 2015 - 09:46   quote  deeplink  
'Ajax pakt na komst Gudelj door, bekend doelwit ontvangt contractvoorstel'

Na de transfer van Nemanja Gudelj wil Ajax verder doorpakken. De Amsterdammers weten dat met de deelname aan de voorronde van de Champions League dat het nieuwe seizoen vroeg begint, daarom wil men de selectie vroeg rond hebben. Trainer Frank de Boer wil Rafael van der Vaart ook bij zijn spelersgroep hebben, de linkspoot heeft een aanbieding ontvangen van Ajax.

Ajax maakte eerder deze week de interesse in Van der Vaart kenbaar. Zaakwaarnemer Robert Geerlings gaf vervolgens aan dat een terugkeer van Van der Vaart naar Amsterdam een 'serieuze optie' was. Reden genoeg voor Ajax om een voorstel te doen, meldt De Telegraaf.

Van der Vaart heeft een contractaanbieding voor een jaar gekregen, bij Ajax wacht men nu op een reactie van de 32-jarige aanvoerder van HSV. Zijn voormalige club wil niet verder gaan dan een eenjarig contract, daarbij hoopt men dat de voetballer het sportieve aspect boven het financiële verkiest.

Volgens de ochtendkrant wil Ajax Van der Vaart met een eenjarige aanbieding de kans geven om zich via de Champions League en de Eredivisie weer in het Nederlands elftal te spelen. Met deelname aan het EK 2016 als mogelijkheid. Na dat eindtoernooi zou hij dan weer een transfervrije status hebben en alsnog kunnen kiezen voor een avontuur. Ajax hoopt snel op duidelijkheid, Van der Vaart wil zich echter pas op de toekomst richten als de degradatiestrijd met HSV klaar is.

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 10:04   quote  deeplink  
ik vind het toch opmerkelijk dat vdv zo switch maakt.

eerst zeggen dat hij niet ziet zitten om terug te keren.
bij hsv keerde hij ook terug en dat is hem niet goed bevallen, dat was een van de argumenten.
hij wilde het liefst nog in het buitenland spelen.

nu zeggen dat ajax wel een serieuze optie is
is dat echt zo of heeft hij echt zijn mening bijgesteld.
ik vraag het mij af hoe serieus dit is.
het is niet zo heel lang geleden dat hij zei dat een terugkeer niet zag zitten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 mei 2015 door Positieve Arrogantie --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 mei 2015 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 08:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ja, dat zou kunnen maar we spelen met de punt naar achteren en niet met de punt naar voren.
sportschool is altijd goed.

als ik messi op het middenveld zet dan zou het middenveld met de punt naar voren zijn dus achter de spits.
serero is klein maar hij wint wel vaak zijn duels.
het is niet belangrijk hoe iemands lichaamsbouw eruit ziet als hij maar zijn duels wint
Tuurlijk is fysiek in duels wel belangrijk. Jaap Stam vergeten?
Merendeel van de moderne verdedigers zijn fysiek sterk.
Natuurlijk is het niet alles fysiek want ook positie, Timing ect ect zijn belangrijk.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 mei 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 10:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
ik vind het toch opmerkelijk dat vdv zo switch maakt.

eerst zeggen dat hij niet ziet zitten om terug te keren.
bij hsv keerde hij ook terug en dat is hem niet goed bevallen, dat was een van de argumenten.
hij wilde het liefst nog in het buitenland spelen.

nu zeggen dat ajax wel een serieuze optie is
is dat echt zo of heeft hij echt zijn mening bijgesteld.
ik vraag het mij af hoe serieus dit is.
het is niet zo heel lang geleden dat hij zei dat een terugkeer niet zag zitten
Wat vd Vaart eigenlijk zegt is dat als er niks mooiers(club of financieel)komt dan is Ajax een optie...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 11:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tuurlijk is fysiek in duels wel belangrijk. Jaap Stam vergeten?
Merendeel van de moderne verdedigers zijn fysiek sterk.
Natuurlijk is het niet alles fysiek want ook positie, Timing ect ect zijn belangrijk.
het gaat erom dat je de duels wint en niet hoe je die wint.
alleen bij verlies is het belangrijk om te weten hoe je die verliest.
fysiek is een reden, hoe je een duel wint of verliest.
dus fysiek is alleen belangrijk als iemand een duel verliest, dan kijk je pas daarnaar.

er zijn meer wegen om een duel te winnen dan alleen fysiek.

serero wint zijn duels dus is het niet belangrijk dat hij niet fysiek sterk is.
als hij op een hoger niveau gaat spelen en duels gaat verliezen dan moet men kijken hoe hij zijn duels verlies.
de oorzaak zou dan kunnen liggen bij zijn fysiek maar het kan ook andere reden zijn.
dat kan je pas oordelen als het gebeurd.
Eide
 Eide - vrijdag 08 mei 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Allereerst moet je de rol van de media meenemen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een uitspraak heel anders de media haalt dan dat deze de mond van de speler heeft verlaten. Aangezien zijn management een heel andere toon zette dan de media suggereerde heb ik toch sterk het vermoeden dat dit een rol heeft gespeeld.

Daarnaast denk ik dat Ajax best een goed pakket kan bieden. Een initiële korte verbintenis om weer in de spotlight te komen. Het spelen om prijzen en mogelijk de Champions League. De mogelijkheid om als leider in de groep een bijzondere positie te hebben en natuurlijk de contacten binnen Ajax om na de voetballoopbaan ook ijzers in het vuur te hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 08 mei 2015 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 11:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat vd Vaart eigenlijk zegt is dat als er niks mooiers(club of financieel)komt dan is Ajax een optie...
er zijn genoeg mooie opties.
zeker financieel.

er moet een andere reden zijn waarom dit een serieuze optie is.

kansas city wilde hem hebben alleen vroeg hij te veel
waarom zou hij nu nog minder willen verdienen dan dat tie bij kansas zou kunnen.

hij wilde graag in het buitenland blijven, nu niet meer omdat er geen interesse zou zijn?
lijkt mij niet.

ik denk dat er geen club is die zo voorstel op tafel kan leggen, de andere die dat kunnen zijn denk ik niet geïnteresseerd.
ik denk dat ajax een goed gesprek heeft gehad en dat daar de switch vandaan komt.
vdv deed de deur dicht maar ajax zetten nog even een voet tussen de deur
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 mei 2015 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 12:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

het gaat erom dat je de duels wint en niet hoe je die wint.
alleen bij verlies is het belangrijk om te weten hoe je die verliest.
fysiek is een reden, hoe je een duel wint of verliest.
dus fysiek is alleen belangrijk als iemand een duel verliest, dan kijk je pas daarnaar.

er zijn meer wegen om een duel te winnen dan alleen fysiek.

serero wint zijn duels dus is het niet belangrijk dat hij niet fysiek sterk is.
als hij op een hoger niveau gaat spelen en duels gaat verliezen dan moet men kijken hoe hij zijn duels verlies.
de oorzaak zou dan kunnen liggen bij zijn fysiek maar het kan ook andere reden zijn.
dat kan je pas oordelen als het gebeurd.
Ajax werd fysiek ook onder de voet gelopen door Feyenoord.
Dus het is in sommige gevallen wel prettig om sterker te zijn.
Maar lijkt me logisch dat het niet alleen op kracht aan komt maar dat gaf ik al eerder aan.
Serero verliest mij teveel duels op zijn fysiek. Hier krijg je er vaak nog een vrije trap voor maar in een grote competitie heeft hij gewoon pech.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 mei 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 12:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

er zijn genoeg mooie opties.
zeker financieel.

er moet een andere reden zijn waarom dit een serieuze optie is.

kansas city wilde hem hebben alleen vroeg hij te veel
waarom zou hij nu nog minder willen verdienen dan dat tie bij kansas zou kunnen.

hij wilde graag in het buitenland blijven, nu niet meer omdat er geen interesse zou zijn?
lijkt mij niet.

ik denk dat er geen club is die zo voorstel op tafel kan leggen, de andere die dat kunnen zijn denk ik niet geïnteresseerd.
ik denk dat ajax een goed gesprek heeft gehad en dat daar de switch vandaan komt.
vdv deed de deur dicht maar ajax zetten nog even een voet tussen de deur
We zullen het wel zien maar ik geloof het pas als hij gepresenteerd is.
Tot die tijd kunnen er geruchten zijn maar reken ik nergens op.
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2015 - 18:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ajax werd fysiek ook onder de voet gelopen door Feyenoord.
Dus het is in sommige gevallen wel prettig om sterker te zijn.
Maar lijkt me logisch dat het niet alleen op kracht aan komt maar dat gaf ik al eerder aan.
Serero verliest mij teveel duels op zijn fysiek. Hier krijg je er vaak nog een vrije trap voor maar in een grote competitie heeft hij gewoon pech.
Dat heeft helemaal niets te maken met fysiek onder voet gelopen worden.. Dat heeft te maken met positioneel niet goed en slim genoeg spelen waardoor je daar gewoon vrij makkelijk onderuit kan voetballen.

Als Ajax het van het fysieke moet hebben, zou het degradatievoetbal moeten spelen, want dat leggen we tegen vrijwel iedereen af.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 13:10   quote  deeplink  
'Van der Vaart wil voor twee jaar naar Ajax, gevolgd door trainerschap'

Na de overgang van Nemanja Gudelj naar Ajax lonkt er nog een grote vis voor de Amsterdammers. Trainer Frank de Boer heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij Rafael van der Vaart wil terughalen naar Ajax. Een ingang is inmiddels gevonden, maar tot een akkoord is het nog niet gekomen.

Eerder vandaag werd bekend dat de linkspoot een aanbieding heeft ontvangen van Ajax. De 32-jarige captain van Hamburger SV kan voor een jaar tekenen bij de club uit Amsterdam. Het gat tussen vraag en aanbod is nog wel te groot, aangezien de hoofdpersoon iets anders in gedachten heeft.

"Van der Vaart heeft aangegeven dat hij wil komen, maar niet voor een jaar", citeert Ajax Life Sjaak Swart op Twitter. "Hij wil wel voor twee jaar tekenen, om vervolgens als trainer aan de slag te gaan. Dan smeren we het geld uit."

Swart: 'Van der Vaart wil komen, maar niet voor een jaar. Twee jaar als speler, daarna trainer. Smeren we het geld uit.'[/i

bron

Ik vind dit eigenlijk wel een goed signaal van Rafael van der Vaart. Dit betekent namelijk, dat hij wel degelijk naar Ajax wil komen!
Eide
 Eide - zaterdag 09 mei 2015 - 13:19   quote  deeplink  
Ik zie een dergelijke constructie helemaal zitten. Ajax geeft een aanbod gericht op zijn toekomst (EK en daarna nog buitenland). Raf geeft nu aan ook voor die toekomst te willen kiezen maar dan een toekomst bij Ajax. Ik zie absoluut mogelijkheden.
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 13:19 schreef Eide het volgende:
Ik zie een dergelijke constructie helemaal zitten. Ajax geeft een aanbod gericht op zijn toekomst (EK en daarna nog buitenland). Raf geeft nu aan ook voor die toekomst te willen kiezen maar dan een toekomst bij Ajax. Ik zie absoluut mogelijkheden.
Dan zijn we het weer helemaal eens. Ik vind het vooral een uiterst positief signaal van Raffie dat hij hoe dan ook wil terugkeren op het oude nest. Ik vind het zeer begrijpelijk dat hij op zijn leeftijd (32 jaar) een contract voor slechts één jaar niet ziet zitten. Ik heb enkele dagen geleden ook Bert van Marwijk (die ik zeer hoog heb zitten!) gehoord over Van der Vaart. Dat bevestigt mijn gevoel dat Ajax snel over de brug moet komen richting Raffie!
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2015 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 13:10 schreef Pietje het volgende:
'Van der Vaart wil voor twee jaar naar Ajax, gevolgd door trainerschap'

Na de overgang van Nemanja Gudelj naar Ajax lonkt er nog een grote vis voor de Amsterdammers. Trainer Frank de Boer heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij Rafael van der Vaart wil terughalen naar Ajax. Een ingang is inmiddels gevonden, maar tot een akkoord is het nog niet gekomen.

Eerder vandaag werd bekend dat de linkspoot een aanbieding heeft ontvangen van Ajax. De 32-jarige captain van Hamburger SV kan voor een jaar tekenen bij de club uit Amsterdam. Het gat tussen vraag en aanbod is nog wel te groot, aangezien de hoofdpersoon iets anders in gedachten heeft.

"Van der Vaart heeft aangegeven dat hij wil komen, maar niet voor een jaar", citeert Ajax Life Sjaak Swart op Twitter. "Hij wil wel voor twee jaar tekenen, om vervolgens als trainer aan de slag te gaan. Dan smeren we het geld uit."

Swart: 'Van der Vaart wil komen, maar niet voor een jaar. Twee jaar als speler, daarna trainer. Smeren we het geld uit.'[/i

bron

Ik vind dit eigenlijk wel een goed signaal van Rafael van der Vaart. Dit betekent namelijk, dat hij wel degelijk naar Ajax wil komen!
Geen enkel woord van vd Vaart zelf gehoord.. We gaan al weer veel te snel op geluiden uit de media af..
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 14:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen enkel woord van vd Vaart zelf gehoord.. We gaan al weer veel te snel op geluiden uit de media af..
Zou kunnen.
Eide
 Eide - zaterdag 09 mei 2015 - 15:38   quote  deeplink  
Enerzijds kwam de media met "hij komt zeker niet". Nu zou Swart hebben gezegd dat hij voor 2 jaar wil. Laat de waarheid in het midden liggen: VDV heeft dus een aanbieding gehad en heeft deze in overweging. Dat vind ik alvast een prima start.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 09 mei 2015 - 16:03   quote  deeplink  
vdv haal je enkel als spits maar niet op andere positie.
Verder kan hij natuurlijk uitleggen hoe je een vriendin afpakt van je collega.

dus prima aanwinst.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 16:51   quote  deeplink  
Zit trouwens te kijken naar BMG - Leverkusen. Die Brouwers blijft ook gewoon goed he. Wat een slimmerd. Kiessling wordt helemaal leip van hem. Lewandowski ging hem al voor. Blijf dat mooi vinden
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 mei 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 10:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niets te maken met fysiek onder voet gelopen worden.. Dat heeft te maken met positioneel niet goed en slim genoeg spelen waardoor je daar gewoon vrij makkelijk onderuit kan voetballen.

Als Ajax het van het fysieke moet hebben, zou het degradatievoetbal moeten spelen, want dat leggen we tegen vrijwel iedereen af.
Daarom zeg ik toch ook dat we fysiek te slap zijn.
Mannetjes als Andersen en Serero worden in het grote mensen voetbal weg geblazen.
Bazoer, Klaassen en Gudelj kunnen hun mannetje wel staan. Niks meer niks minder
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 16:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik toch ook dat we fysiek te slap zijn.
Mannetjes als Andersen en Serero worden in het grote mensen voetbal weg geblazen.
Bazoer, Klaassen en Gudelj kunnen hun mannetje wel staan. Niks meer niks minder
Eens. Anderzijds positioneel goed staan kun je wel uit veel duels uitblijven. Kijk een Iniesta. Perfecte voorbeeld. Zo sterk is die niet maar ontloopt zijn duels. Dat die jongens die jij opnoemt volledig omvergeblazen worden klopt als een bus
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 mei 2015 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 17:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens. Anderzijds positioneel goed staan kun je wel uit veel duels uitblijven. Kijk een Iniesta. Perfecte voorbeeld. Zo sterk is die niet maar ontloopt zijn duels. Dat die jongens die jij opnoemt volledig omvergeblazen worden klopt als een bus
Klopt ook als een bus. Maar ik zeg dan ook nergens dat het puur om fysiek gaat.
Een goede voetballer Iniesta maar bv Erikksen ook die moeten het ook niet hebben van duels
maar die hebben andere kwaliteiten. Serero en Andersen zijn gewoon letterlijk te licht om op dit moment van waarde te zijn. Maar goed wil er ook helemaal geen discussie van maken ik zie het zo. Ben ook blij met middenveld Sinkgraven, Bazoer, Gudelj en Klaassen.
Verhuur Serero, Boilesen en Andersen maar een jaartje.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt ook als een bus. Maar ik zeg dan ook nergens dat het puur om fysiek gaat.
Een goede voetballer Iniesta maar bv Erikksen ook die moeten het ook niet hebben van duels
maar die hebben andere kwaliteiten. Serero en Andersen zijn gewoon letterlijk te licht om op dit moment van waarde te zijn. Maar goed wil er ook helemaal geen discussie van maken ik zie het zo. Ben ook blij met middenveld Sinkgraven, Bazoer, Gudelj en Klaassen.
Verhuur Serero, Boilesen en Andersen maar een jaartje.
Heb nog wel eens nagedacht over Serero op LB. Vind hem wel een aanjager. Kan lekker op en neer rennen daar. Ga je doen he met een Boilesen in je team ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 mei 2015 - 19:51   quote  deeplink  
Even een statistiek. Vele die Rafael van der Vaart lui vinden. Loopt ruim 12 km in een wedstrijd. Esteban Granero, middenvelder vandaag tegen Barca, die laten je flink lopen, komt niet verder dan net 10 km. Zegt wel iets
Pietje
 Pietje - zaterdag 09 mei 2015 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 19:51 schreef Loetje het volgende:
Even een statistiek. Vele die Rafael van der Vaart lui vinden. Loopt ruim 12 km in een wedstrijd. Esteban Granero, middenvelder vandaag tegen Barca, die laten je flink lopen, komt niet verder dan net 10 km. Zegt wel iets
Je hebt helemaal gelijk. Van der Vaart is nooit een luie speler geweest. Ik zie hem graag komen.
Loetje
 Loetje - zondag 10 mei 2015 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 19:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Van der Vaart is nooit een luie speler geweest. Ik zie hem graag komen.
Ja ik ook wel.
Maar ook puur dat voorbeeld. Granero is jong. Moet veel meters maken op een middenveld. En VDV loopt gewoon veel en veel meer.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 mei 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2015 - 18:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb nog wel eens nagedacht over Serero op LB. Vind hem wel een aanjager. Kan lekker op en neer rennen daar. Ga je doen he met een Boilesen in je team ;-)
Haha ja je moet wat. Riedewald of Viergever ook liever dan Boilesen.
Dit seizoen eigenlijk iedereen op Sigthorsson na dan...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0224108