BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 mei 2015 - 12:04   quote  deeplink  
http://www.v-bal.nl/nieuws/277545/grote-schoonmaak-bij-ajax-zes-spelers-mogen-weg.html

Toch wel verassend dat Boilesen en van Rhijn ook op de nominatie staan aangezien Frank Boilesen aanvoerder gemaakt heeft. Van Rhijn passeert hij ook nog niet Lang..
Eide
 Eide - maandag 18 mei 2015 - 12:09   quote  deeplink  
Van Rhijn zou ik opvallend vinden aangezien die niet zo lang geleden heeft verlengd.
remco k
 remco k - maandag 18 mei 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 11:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

het totaalvoetbal dus het Oranje van '74 en de ajax-jaren ervoor waren het begin van backs die mee opkwamen. Daarom ook die benaming
Zie de reactie van Eide..
Scout2
 Scout2 - maandag 18 mei 2015 - 17:04   quote  deeplink  
Tete/ vanrhijn --------veltman /vanderhoorn---------dijks / viergever -----------riedewald /boillesen

Klaasen /gudelj -------------serero /bazoer -------------sinkgraven /andersen

elghazi / ******--------------milik /zivko-------------kisnha/fisher

verkopen : siggi...schone...duarte ...Liggeon. ..

kopen rechtsbuiten en een echte CVM. ..plus dijks terug voor de lcv positie en een goede spits ben niet weg van millik
verder aanvullen met jeugd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Scout2 --
Brandje
 Brandje - maandag 18 mei 2015 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zie de reactie van Eide..
Ja dus. Gaat meer mijn kant op dan jouw kant want hebt erover dat het pas in de jaren 90 was. Op het wk van 74 kwamen de backs wel degelijk mee op. Ga de beelden erop naslaan zou ik zeggen
Brandje
 Brandje - maandag 18 mei 2015 - 17:09   quote  deeplink  
Trustfull derde assistent de Boer.

Ajax.nl oa.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 mei 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 17:09 schreef Brandje het volgende:
Trustfull derde assistent de Boer.

Ajax.nl oa.
Meer mensen op de bank of gaat er 1 weg?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 mei 2015 - 17:39   quote  deeplink  
Ik kijk uit naar het einde van transferperiode.
Dan kunnen we zien of de selectie genoeg bied voor komend seizoen.
Dat vroeg gaat beginnen want Cl plaatsing.
Dus selectie moet vroeg klaar zijn en met spelers die er meteen staan.
ik hou mijn hart vast.

Want zo kan ik mijn naam niet eer aan doen

IK WIl GVD DE BESTE ZIJN VAN DE WERELD!!
Brandje
 Brandje - maandag 18 mei 2015 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 17:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Meer mensen op de bank of gaat er 1 weg?
Als je lees dan weet je het antwoord al hahaha
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 mei 2015 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2015 - 18:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Boilesen in de uitverkoop?
Ik zou hem zelfs gratis van de hand doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 mei 2015 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 08:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin, je kan namelijk ook gewoon voor Riedewald kiezen als eerste man, die is daar meer dan kapabel voor..
Je moet juist verder kijken Remco. Het gaat om een BREDE selectie. Waarbij de kwaliteit van de spelers die als stand-in gelden beter moet zijn. Omdat spelers als Boilessen structureel de kwaliteit naar beneden halen. Je hebt over de breedte meer kwaliteit nodig wil je in een geheel seizoen een beter resultaat kunnen neerzetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 mei 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 18 mei 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 17:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja dus. Gaat meer mijn kant op dan jouw kant want hebt erover dat het pas in de jaren 90 was. Op het wk van 74 kwamen de backs wel degelijk mee op. Ga de beelden erop naslaan zou ik zeggen
Natuurlijk kerel.. Zal ik je maar een x gelijk geven, ben je blij??

En je zal wel weer met een of andere zielige reactie komen....Prima, veel succes daarmee..
remco k
 remco k - maandag 18 mei 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 17:09 schreef Brandje het volgende:
Trustfull derde assistent de Boer.

Ajax.nl oa.
Prima ontwikkeling, vond het al erg jammer dat ie destijds vertrok.. Misschien erbij om de Boer op ten duur op te volgen..
remco k
 remco k - maandag 18 mei 2015 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 19:02 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je moet juist verder kijken Remco. Het gaat om een BREDE selectie. Waarbij de kwaliteit van de spelers die als stand-in gelden beter moet zijn. Omdat spelers als Boilessen structureel de kwaliteit naar beneden halen. Je hebt over de breedte meer kwaliteit nodig wil je in een geheel seizoen een beter resultaat kunnen neerzetten.
Boilesen speelde vorig jaar een prima seizoen, dit jaar een belabberd seizoen.. Als je dat wat jij zegt had gedaan met Blind vd Wiel, Vertonghen Alderweireld en ga zo maar door, dan had je niet veel over gehouden..

Jonge spelers hebben zwakker momenten in hun carrière, soms zelfs een slechte periode die een flinke poos duurt..

Het kan maar zo zijn dat Boilesen de druk van het (reserve) aanvoerders zijn helemaal niet aan kan en dat ie daarom door de mand valt. Dat hoeft niet zo te zijn, maar het is wel iets dat je in het voetbal veel vaker ziet gebeuren.

En nee, daarmee zeg ik helemaal niet dat Boilesen een goede back is mocht je me weer woorden in de mond willen leggen. Het is slechts een constatering van iets dat met jonge onervaren spelers wel vaker gebeurt..

de afgelopen jaren hebben jongens als Poulsen en Ooijer daar een belangrijke rol in kunnen spelen tijdens het seizoen, dit seizoen is daar Zimling voor aangetrokken, en we weten allemaal dat die volledig mislukt is..

En nee, ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar het kan maar zo gebeuren dat Boilesen als ie aanvoerder af is, wel laat zien een hele goede back te zijn..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 mei 2015 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 17:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik kijk uit naar het einde van transferperiode.
Dan kunnen we zien of de selectie genoeg bied voor komend seizoen.
Dat vroeg gaat beginnen want Cl plaatsing.
Dus selectie moet vroeg klaar zijn en met spelers die er meteen staan.
ik hou mijn hart vast.

Want zo kan ik mijn naam niet eer aan doen

IK WIl GVD DE BESTE ZIJN VAN DE WERELD!!
Zullen we eerst maar beginnen met de beste van Nederland?
Eide
 Eide - maandag 18 mei 2015 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 19:02 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Omdat spelers als Boilessen structureel de kwaliteit naar beneden halen.
Dit is zo vreselijk kortzichtig, zeker omdat Boilesen ook heel goed voetbal heeft laten zien. Mannen als Anita, Blind, Vertonghen maar ook Zlatan (die ooit gewoon bankzitter was). Ronald de Boer werd ooit verhuurd want "niet goed genoeg".

Je hoeft slechte prestaties niet te verdoezelen. Boilesen heeft gewoon heel zwak gespeeld en als dat niet veel beter wordt moet dat wel consequenties hebben. Maar je kan ook doorslaan in de kritiek en vergeten dat Boilesen wel heeft laten zien heel veel beter te kunnen.

Wat bij Ajax structureel de kwaliteit naar beneden haalt is dat je iedereen die wel een jaar bovenmaats presteerd wordt verkocht. En al het andere is slechts tijdelijk.
nora
 nora - maandag 18 mei 2015 - 22:40   quote  deeplink  
Dat lijkt mij logisch dat de beste snel verkocht worden, dat is helaas ons lot op dit moment.
Eide
 Eide - dinsdag 19 mei 2015 - 00:21   quote  deeplink  
Wat Brandje al schreef: Ajax voegt aankomend seizoen Orlando Trustfull toe aan de staf van Frank de Boer. Enerzijds opvallend omdat Trustfull vorig jaar vertrok omdat hij zich niet in het (jeugd)beleid van Ajax kon vinden. Hij wilde niet meedoen aan het roulatiesysteem dat Ajax bij de jeugd hanteerd.
Het goed nieuws omdat Trustfull als de beste jeugdtrainer op de Toekomst werd gezien. Trustfull werd zelfs fluistert als opvolger van De Boer genoemd. Hij was een absolute succestrainer bij de jeugdelftallen.

Trustfull is sowieso een vreemde eend in de bijt. Een geboren Amsterdammer die in de jeugd van Ajax speelde maar als prof nooit voor Ajax en kende zijn beste periode bij Feyenoord waar hij zelf Oranje haalde.

Maar goed, talentvolle trainer die kennelijk iets brengt wat het trio De Boer, Bergkamp, Spijkerman nu niet heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 12:04 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.v-bal.nl/nieuws/277545/grote-schoonmaak-bij-ajax-zes-spelers-mogen-weg.html

Toch wel verassend dat Boilesen en van Rhijn ook op de nominatie staan aangezien Frank Boilesen aanvoerder gemaakt heeft. Van Rhijn passeert hij ook nog niet Lang..
Dat klinkt als geweldige muziek in de oren! Allemaal lichtgewichten die uiteindelijk niet bereikt hebben wat van ze verwacht wordt! Doorselecteren heet dat!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 07:48 schreef riveco het volgende:

[..]

Nee, jij hebt veel zelfreflectie? Jou mening is de enige goeie. En je hoort mijn niet zeggen dat hij het goed heeft gedaan, maar wie wel? Bazoer deed het een tijdje goed maar werd de laatste 2 wedstrijden ook wat minder, maar wat wil je op die leeftijd, en Veldman heeft het aardig opgepakt. Poehhhhh misschien vergeet ik er nog één, want Fisher kwam wel goed terug na blessure. Maar speel het niet allemaal zo op de man, dan moet je nog eerder naar de trainers kijken.
Nergens zeg ik dat mijn mening de enige goede is overigens! Ik heb alleen de mening dat Boilesen zo snel mogelijk dient op te rotten! Totaal geen enkele zelfreflectie en gewoon een waardeloze linksback! Dat is mijn mening! Jij begint vervolgens met het reageren dat ik spelers niet individueel mag afvallen! Dus wie probeert er nu wie een mening op te dringen? Ik blijf erbij en hoop dat hij vandaag nog wordt verkocht!!

En zoek eens op in het woordenboek wat zelfreflectie betekend! Want terugkaatsen met woordjes zonder de betekenis te weten is een beetje dom!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vond ik hem vorig jaar wel prima spelen en is ie dit jaar heel hard door de mand gevallen..

Of ie daarom weg moet, er zijn er meer geweest die een heel slecht seizoen hebben gespeeld en daarna wel lieten zien topspelers te zijn..
Blijft lastig..
Ook vorig seizoen had hij al zijn mindere momenten. Dit jaar heeft hij totaal niet doorgepakt en is hij gewoon veruit de slechtste speler van het elftal gebleken. Heeft ook nooit de moeite genomen om eens goed in de spiegel te kijken maar wees altijd naar anderen! Vind hem gewoon geen goede linksback en denk dat er ook geen echte potentie meer zit in deze speler. Het liefst zie ik hem dan ook vandaag nog verkocht worden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 11:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als hij normaal speelt en een beetje meer zelfreflectie heeft dan wordt hij niet uitgefloten. Supporters betalen mede mee aan het salaris van spelers. Dus de enige manier om hun onvrede te uiten is door te fluiten. Als die jankebal daar al niet tegen kan dan moet hij gaan dammen.
Inderdaad Brandje! Fuck them, ze worden godsamme goed betaald om tegen een bal te schoppen maar sommigen lijken op het veld met hele andere dingen bezig te zijn. Als ze dan al niet eens een bal normaal over 3 meter naar een andere speler kunnen passen dan snap ik de reactie van de supporters wel!
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2015 - 23:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Slechter?? Die vent is 1 grote drama sinds zijn terugkeer! Toen hij terugkeerde van zijn blessure was ik blij aangezien hij ervoor toch echt een talentvolle speler was. Daarna heeft hij het nooit meer waar kunnen maken en was hij veruit de slechtste speler van dit Ajax! Angstig en continu verkeerd dekkend. Daarnaast bezit deze gozer totaal geen zelfreflectie want altijd hebben anderen het gedaan! Ik zeg, lekker laten gaan en kijken of je het intern kan opvangen. Zo niet, tja dan zou ik het met een aankoop proberen!!
En toch denk ik wel dat riveco een punt heeft: Boilesen is erg vaak geblesserd geweest en ik vermoed dat je -met de angst in je lijf- bang bent voor een nieuwe blessure. Je gaat wat anders, voorzichtiger(?) spelen. Frank de Boer had Boilesen langer in bescherming moeten nemen (niet opstellen). Nu viel hij natuurlijk wel heel erg op in een elftal dat uiterst matig speelt. Dat kun je Boilesen niet kwalijk nemen, maar eerder Frank de Boer. Het alternatief, Riedewald, had hij voorhanden. Maar ja, dat is allemaal achteraf.
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch denk ik wel dat riveco een punt heeft: Boilesen is erg vaak geblesserd geweest en ik vermoed dat je -met de angst in je lijf- bang bent voor een nieuwe blessure. Je gaat wat anders, voorzichtiger(?) spelen. Frank de Boer had Boilesen langer in bescherming moeten nemen (niet opstellen). Nu viel hij natuurlijk wel heel erg op in een elftal dat uiterst matig speelt. Dat kun je Boilesen niet kwalijk nemen, maar eerder Frank de Boer. Het alternatief, Riedewald, had hij voorhanden. Maar ja, dat is allemaal achteraf.
Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met je laatste zin.. Dit hele forum roept al van ver voor de winterstop dat Boilesen zijn plek in de basis niet verdient.. Dat is dus zeker niet achteraf, en dat had de Boer ook kunnen inzien..
Hij had ook Veltman en vd Hoorn als CV neer kunnen zetten met Viergever en Riedewald om beurten linksback, om maar een voorbeeld te noemen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met je laatste zin.. Dit hele forum roept al van ver voor de winterstop dat Boilesen zijn plek in de basis niet verdient.. Dat is dus zeker niet achteraf, en dat had de Boer ook kunnen inzien..
Hij had ook Veltman en vd Hoorn als CV neer kunnen zetten met Viergever en Riedewald om beurten linksback, om maar een voorbeeld te noemen..
En ik ben het weer met jou eens. Ikzelf had ook aan die discussie meegedaan. Ik noemde het alleen maar als voorbeeld om Boilesen niet op te stellen. Dat Boilesen speelde kun je, nee MOET je Frank de Boer aanrekenen. Ik denk dat Boilesen zo slecht speelde uit angst voor een nieuwe blessure, uit voorzichtigheid dus en dat had de Boer ook moeten zien en hij had dus moeten ingrijpen. Wat je schreef: er waren een aantal opties om dat op te vangen.
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik ben het weer met jou eens. Ikzelf had ook aan die discussie meegedaan. Ik noemde het alleen maar als voorbeeld om Boilesen niet op te stellen. Dat Boilesen speelde kun je, nee MOET je Frank de Boer aanrekenen. Ik denk dat Boilesen zo slecht speelde uit angst voor een nieuwe blessure, uit voorzichtigheid dus en dat had de Boer ook moeten zien en hij had dus moeten ingrijpen. Wat je schreef: er waren een aantal opties om dat op te vangen.
Persoonlijk denk ik eerder dat de druk van de band en het reserve aanvoerdersschap hem de nek heeft omgedaan dit seizoen.. Die jongen is volgens mij het klassieke voorbeeld van een speler die een prima back kan zijn voor Ajax. Maar niet met andere spelers bezig moet zijn en gewoon lekker moet gaan ballen zonder zorgen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik eerder dat de druk van de band en het reserve aanvoerdersschap hem de nek heeft omgedaan dit seizoen.. Die jongen is volgens mij het klassieke voorbeeld van een speler die een prima back kan zijn voor Ajax. Maar niet met andere spelers bezig moet zijn en gewoon lekker moet gaan ballen zonder zorgen..
Dat is heel goed mogelijk, Remco. Zelf houd ik voornamelijk rekening met het feit, dat Boilesen (te) voorzichtig speelt, zonder risico's te nemen om een eventuele nieuwe blessure te voorkomen. Ik vond Boilesen vóór zijn blessuregolf namelijk erg sterk voetballen, zowel vededigend als opbouwend. Dat kun je toch niet allemaal verleerd zijn? Vandaar dat ik vermoed dat het met voorzichtigheid te maken heeft en wellicht ook om de reden die jij benoemd hebt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk, Remco. Zelf houd ik voornamelijk rekening met het feit, dat Boilesen (te) voorzichtig speelt, zonder risico's te nemen om een eventuele nieuwe blessure te voorkomen. Ik vond Boilesen vóór zijn blessuregolf namelijk erg sterk voetballen, zowel vededigend als opbouwend. Dat kun je toch niet allemaal verleerd zijn? Vandaar dat ik vermoed dat het met voorzichtigheid te maken heeft en wellicht ook om de reden die jij benoemd hebt.
Daarom geef ik ook aan dat je hem de voorbereiding er zeker bij moet houden. Hij is nu toch nog niet veel waard, dus kan je hem altijd nog in de winter van de hand doen mocht hij zn niveau niet oppakken..
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarom geef ik ook aan dat je hem de voorbereiding er zeker bij moet houden. Hij is nu toch nog niet veel waard, dus kan je hem altijd nog in de winter van de hand doen mocht hij zn niveau niet oppakken..
Dan zijn we het weer eens! ;-)
In potentie is hij ook volgens mij een prima verdediger en opbouwer voor Ajax die de komende periode eerst maar eens zijn hoofd leeg moet zien te maken.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 mei 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 08:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaat het niet om potentie??

Grappig, daar gaat namelijk alles om..
Je kunt heel veel potentie hebben, maar wanneer het er niet uitkomt koop je er niks voor. Je moet potentie omzetten in resultaten. Bij Ajax zijn veel spelers met potentie, maar bij veel komt er heel weinig resultaat uit. Dan kun je wachten tot je een ons weegt. Wanneer het te weinig resultaat oplevert moet je zo realistisch zijn dat je er afscheid van neemt!!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 mei 2015 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2015 - 22:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is zo vreselijk kortzichtig, zeker omdat Boilesen ook heel goed voetbal heeft laten zien. Mannen als Anita, Blind, Vertonghen maar ook Zlatan (die ooit gewoon bankzitter was). Ronald de Boer werd ooit verhuurd want "niet goed genoeg".

Je hoeft slechte prestaties niet te verdoezelen. Boilesen heeft gewoon heel zwak gespeeld en als dat niet veel beter wordt moet dat wel consequenties hebben. Maar je kan ook doorslaan in de kritiek en vergeten dat Boilesen wel heeft laten zien heel veel beter te kunnen.

Wat bij Ajax structureel de kwaliteit naar beneden haalt is dat je iedereen die wel een jaar bovenmaats presteerd wordt verkocht. En al het andere is slechts tijdelijk.
Ajax heeft gewoon slecht ingespeeld op de verkochte spelers. Dat is helaas een feit. De scouting van Ajax laat al jaren te wensen over. Dat zie je terug door de vele spelers die onvoldoende brengen. Het is niet alleen te wijten aan het verkopen van je beste spelers. Wanneer je structureel spelers inkoopt die te weinig brengen doe je het gewoon niet goed.

Boilessen is ook veel geblesseerd geweest. Je kunt niet voortdurend blijven hopen en wachten dat het goed komt. Dat is juist een oorzaak dat het gemiddeld qua spel en prestatie zo teleurstellend is.

Persoonlijk ben ik van mening dat Ajax zich kan verwijten dat ze teveel spelers hebben aangetrokken met te weinig potentie en niet passend bij Ajax. En daarnaast ook nog eens diverse spelers voortdurend blijven opstellen terwijl ze structureel falen. Dan zul je toch een stuk strenger moeten worden naar jezelf wil je niet een herhaling krijgen van het afgelopen jaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 mei 2015 door Bobby1972 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 mei 2015 - 13:41   quote  deeplink  
Scouting is prima.
Ajax heeft Maher en Narsigh bijvoorbeeld niet gehaald.
Spelers die werden genoemd die Ajax moest halen.
Prima dat ze niet zijn gekomen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Scouting is prima.
Ajax heeft Maher en Narsigh bijvoorbeeld niet gehaald.
Spelers die werden genoemd die Ajax moest halen.
Prima dat ze niet zijn gekomen.
Lekker kortzichtig. Maher is niet minder Dan wat ER bij ons lm gespeeld heeft dit seizoen.
Narsingh is Lang geblesseerd geweest en nog steeds een betere rechtsbuiten Dan onze tweede man Schone. Ook had met dit type rechtsbuiten Sigthorsson meer rendement gehad.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 mei 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 13:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig. Maher is niet minder Dan wat ER bij ons lm gespeeld heeft dit seizoen.
Narsingh is Lang geblesseerd geweest en nog steeds een betere rechtsbuiten Dan onze tweede man Schone. Ook had met dit type rechtsbuiten Sigthorsson meer rendement gehad.
Dat klopt, beter wel, maar niet van het gewenste niveau.

Narsigh heeft ruimte nodig, Ajax speelt meestal op de helft van de tegenstander.
Dus heeft Narisgh te weinig ruimte.

Maher is pas goed als het middenveld naar hem is ingericht, als hij niet hoeft mee te verdedigen en al zijn energie in aanval opstellen. Als LM is het gewoon te matig.
Natuurlijk is Duarte een veel mindere speler dan Maher.
Maar je moet een speler niet vergelijken met een speler die niet voldoet, maar met iemand die wel voldoet.
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 mei 2015 - 14:31   quote  deeplink  
http://www.vi.nl/nieuws/vermeer-medeschuldig-aan-dramatisch-seizoen-feyenoord.htm?channel=phone

Speciaal voor mijn vriend Remco ;)

Voor eens en voor altijd is de discussie Cillessen VS Vermeer opgelost.
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:31 schreef Brandje het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/vermeer-medeschuldig-aan-dramatisch-seizoen-feyenoord.htm?channel=phone

Speciaal voor mijn vriend Remco ;)

Voor eens en voor altijd is de discussie Cillessen VS Vermeer opgelost.
Nou is het wel een feit, dat Kenneth Vermeer ijzersterk begon bij Feyenoord. Die gehele verdediging was een tijdlang zeer moeilijk te kloppen en daar maakte Vermeer deel van uit. Ineens kwam daar de klad in en zagen we weer de Kenneth Vermeer zoals die ook vaak bij Ajax fungeerde. Cillissen is een uitstekende doelman, maar wel vind ik dat hij werk moet gaan maken van zijn spelhervattingen. En van strafschoppen tegenhouden ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:31 schreef Brandje het volgende:
http://www.vi.nl/nieuws/vermeer-medeschuldig-aan-dramatisch-seizoen-feyenoord.htm?channel=phone

Speciaal voor mijn vriend Remco ;)

Voor eens en voor altijd is de discussie Cillessen VS Vermeer opgelost.
ik heb het niet over Vermeer bij Feyenoord.. wat ik laatst zei was dat het beste seizoen van Vermeer bij Ajax beter was dan wat Cilissen heeft laten zien, en dat vind ik nog steeds..

Als Cilissen de voetbal beentjes had van Vermeer, dan zou ie echt een top keeper kunnen worden.. Voetballend is ie namelijk gewoon zeer zwak, keepend heb ik niet zo veel op hem aan te merken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch denk ik wel dat riveco een punt heeft: Boilesen is erg vaak geblesserd geweest en ik vermoed dat je -met de angst in je lijf- bang bent voor een nieuwe blessure. Je gaat wat anders, voorzichtiger(?) spelen. Frank de Boer had Boilesen langer in bescherming moeten nemen (niet opstellen). Nu viel hij natuurlijk wel heel erg op in een elftal dat uiterst matig speelt. Dat kun je Boilesen niet kwalijk nemen, maar eerder Frank de Boer. Het alternatief, Riedewald, had hij voorhanden. Maar ja, dat is allemaal achteraf.
Dat is jouw mening Pietje! Het gaat niet om 1 enkele wedstrijd dat Boilesen de slechtste van het elftal was maar zo'n beetje om elk duel waarin hij speelde! Zijn passes waren drama, zijn verdedigende taken voerde hij niet uit en hij werd te vaak voorbij gespeeld alsof hij lucht stond te dekken! Hij speelt in de verdediging om ervoor te zorgen dat de aanvallen onschadelijk worden gemaakt, niet om het zijn collega-verdedigers moeilijker te maken!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, alleen niet met je laatste zin.. Dit hele forum roept al van ver voor de winterstop dat Boilesen zijn plek in de basis niet verdient.. Dat is dus zeker niet achteraf, en dat had de Boer ook kunnen inzien..
Hij had ook Veltman en vd Hoorn als CV neer kunnen zetten met Viergever en Riedewald om beurten linksback, om maar een voorbeeld te noemen..
De enige fout die ik De Boer wil toespelen is het feit dat hij deze ongelooflijke drol aanvoerder heeft gemaakt van een elftal wat al zwalkende was. Vervolgens maak je Boilesen aanvoerder die zelf nog dramatischer speelt dan de slechtste van het elftal!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 mei 2015 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 12:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik ben het weer met jou eens. Ikzelf had ook aan die discussie meegedaan. Ik noemde het alleen maar als voorbeeld om Boilesen niet op te stellen. Dat Boilesen speelde kun je, nee MOET je Frank de Boer aanrekenen. Ik denk dat Boilesen zo slecht speelde uit angst voor een nieuwe blessure, uit voorzichtigheid dus en dat had de Boer ook moeten zien en hij had dus moeten ingrijpen. Wat je schreef: er waren een aantal opties om dat op te vangen.
Als dat al het geval zou zijn heeft die gozer in ieder geval een totaal gebrek aan zelfreflectie!!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat klopt, beter wel, maar niet van het gewenste niveau.

Narsigh heeft ruimte nodig, Ajax speelt meestal op de helft van de tegenstander.
Dus heeft Narisgh te weinig ruimte.

Maher is pas goed als het middenveld naar hem is ingericht, als hij niet hoeft mee te verdedigen en al zijn energie in aanval opstellen. Als LM is het gewoon te matig.
Natuurlijk is Duarte een veel mindere speler dan Maher.
Maar je moet een speler niet vergelijken met een speler die niet voldoet, maar met iemand die wel voldoet.
Narsingh had bij ons waarschijnlijk gewoon gespeeld hoor..
Ghazi is wel wen toppertje in wording maar zit nu ook in een dipje.
Schone daarachter is eigenlijk gewoon een belediging voor de positie.
Hij is Te traag maar omdat ER geen andere positie voor hem geschikt is speelt hij daar ver
van de eigen goal. Als hij zo schoot als Serero Dan speelde hij Niks meer.

Duarte is toch gehaald ipv van Maher en Djuricic door de door jou geroemde scouting?
Lm dit seizoen met Serero, Andersen en Sinkgraven is ook niet beter als Maher.
Brandje
 Brandje - dinsdag 19 mei 2015 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 15:36 schreef remco k het volgende:

[..]

ik heb het niet over Vermeer bij Feyenoord.. wat ik laatst zei was dat het beste seizoen van Vermeer bij Ajax beter was dan wat Cilissen heeft laten zien, en dat vind ik nog steeds..

Als Cilissen de voetbal beentjes had van Vermeer, dan zou ie echt een top keeper kunnen worden.. Voetballend is ie namelijk gewoon zeer zwak, keepend heb ik niet zo veel op hem aan te merken.
Gelukkig staat een keeper er om ballen tegen te houden. En hij speelt inderdaad veel ballen uit maat doet dat altijd over de zijlijn en dan rond of over de middenlijn. Hij verdedigt in feite gewoon naar de zijkant uit. Zoals het hoort. Liever een ingooi weg geven dan de bal aan de tegenstander geven dmv een blinde trap naar voren.
Trouwens Cillissen kan prima passen over de grond en dat is he belangrijkste want ook de lange ballen van Vermeer komen nergens terecht.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 14:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou is het wel een feit, dat Kenneth Vermeer ijzersterk begon bij Feyenoord. Die gehele verdediging was een tijdlang zeer moeilijk te kloppen en daar maakte Vermeer deel van uit. Ineens kwam daar de klad in en zagen we weer de Kenneth Vermeer zoals die ook vaak bij Ajax fungeerde. Cillissen is een uitstekende doelman, maar wel vind ik dat hij werk moet gaan maken van zijn spelhervattingen. En van strafschoppen tegenhouden ;-)
Slappe Argumenten in dit beroerd draaiende team een vrijlopende speler vinden is lastiger en die penalty's hebben je dit seizoen toch ook geen punten gekost?
Cilissen is de best keeper van de eredivisie dit seizoen
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 16:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Gelukkig staat een keeper er om ballen tegen te houden. En hij speelt inderdaad veel ballen uit maat doet dat altijd over de zijlijn en dan rond of over de middenlijn. Hij verdedigt in feite gewoon naar de zijkant uit. Zoals het hoort. Liever een ingooi weg geven dan de bal aan de tegenstander geven dmv een blinde trap naar voren.
Trouwens Cillissen kan prima passen over de grond en dat is he belangrijkste want ook de lange ballen van Vermeer komen nergens terecht.
Ook over de grond is uitermate zwak. Een pass niet geven is namelijk net zo erg en hij speet zelden iemand in.

Maar goed. Begint een zinloze discussie te worden. Ik ben nog niet 100% overtuigd van Jasper. Anderen wel. Ik hoop dat ie die stap nog wel gaat maken.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 mei 2015 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 17:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook over de grond is uitermate zwak. Een pass niet geven is namelijk net zo erg en hij speet zelden iemand in.

Maar goed. Begint een zinloze discussie te worden. Ik ben nog niet 100% overtuigd van Jasper. Anderen wel. Ik hoop dat ie die stap nog wel gaat maken.
Welke keeper vind jij Dan beter in de Eredivisie?
Complete plaatje hebben we het Dan over..
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 16:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is jouw mening Pietje! Het gaat niet om 1 enkele wedstrijd dat Boilesen de slechtste van het elftal was maar zo'n beetje om elk duel waarin hij speelde! Zijn passes waren drama, zijn verdedigende taken voerde hij niet uit en hij werd te vaak voorbij gespeeld alsof hij lucht stond te dekken! Hij speelt in de verdediging om ervoor te zorgen dat de aanvallen onschadelijk worden gemaakt, niet om het zijn collega-verdedigers moeilijker te maken!
Natuurlijk is het slechts mijn mening en die dring ik aan niemand op. Gelukkig maar, dat we in dit land allemaal een eigen mening mogen hebben.
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 16:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Als dat al het geval zou zijn heeft die gozer in ieder geval een totaal gebrek aan zelfreflectie!!
Dat is zeker wel waar, want ik heb ooit ergen gelezen, dat hij best wel tevreden over zichzelf was. Maar de grootste boosdoener is Frank de Boer: hij had hem in deze vorm niet mogen opstellen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 mei 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 16:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Narsingh had bij ons waarschijnlijk gewoon gespeeld hoor..
Ghazi is wel wen toppertje in wording maar zit nu ook in een dipje.
Schone daarachter is eigenlijk gewoon een belediging voor de positie.
Hij is Te traag maar omdat ER geen andere positie voor hem geschikt is speelt hij daar ver
van de eigen goal. Als hij zo schoot als Serero Dan speelde hij Niks meer.

Duarte is toch gehaald ipv van Maher en Djuricic door de door jou geroemde scouting?
Lm dit seizoen met Serero, Andersen en Sinkgraven is ook niet beter als Maher.
Het gaat niet om of hij beter is of niet.
Het gaat er ook niet om of hij speelt of niet.
Het gaat om of de speler rendeert ja of nee.
Narsigh en maher zoude bij Ajax niet renderen.
Overigens renderen de spelers die jij noemt ook niet, maar zijn een stuk goedkoper.
Dus maak je een afweging of je meer betaald voor een speler die beter is maar niet rendeert of ga je voor een mindere die dan natuurlijk ook niet rendeert.
ik vind dat ze een goede afweging hebben genomen
remco k
 remco k - dinsdag 19 mei 2015 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 17:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Welke keeper vind jij Dan beter in de Eredivisie?
Complete plaatje hebben we het Dan over..
Hele goeie vraag.. Ik zou het zo niet weten. Ik vind een aantal jongens veel potentie hebben, Hahn heeft dat, ik denk dat vd Hart veel potentie heeft..

Maar wie er echt beter is durf ik niet te zeggen..

Misschien dat het wel iets zegt over het niveau van de keepers op dit moment..
Pietje
 Pietje - dinsdag 19 mei 2015 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2015 - 18:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Hele goeie vraag.. Ik zou het zo niet weten. Ik vind een aantal jongens veel potentie hebben, Hahn heeft dat, ik denk dat vd Hart veel potentie heeft..

Maar wie er echt beter is durf ik niet te zeggen..

Misschien dat het wel iets zegt over het niveau van de keepers op dit moment..
Ik denk serieus dat wij Jasper Cillessen tekort doen. Hij is ronduit een goede keeper. Niet voor niets is hij ook de doelman van Oranje. Maar hij moet zich op een aantal punten beslist wel verbeteren.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0237140