BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - woensdag 10 juni 2015 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

1 jaar iets minder en de jaren ervoor prima met prijzen.. Ach.... Laat ook maar.
Heb jij onder een steen gelegen de laatste jaren en in april/mei er even onder vandaan gekropen??
Het spel is onder FDB nooit sprakend geweest met af en toe hele maar dan ook echt hele goede uitschieters. We stonden elk seizoen een straatlengte achter in de winterstop en haalde de concurrentie in omdat die nog slechter waren maar het is zelden echt goed geweest. Dan sta je in mei wel weer met de schaal en dat vergoedt een hele boel.
Na de winterstop vorig seizoen rot einde dit seizoen was gewoon zwaar ruk. Worden we nog even vernederd door een provincieclubje uit Zwolle tijdens de bekerfinale. Dus blijf lekker volhouden dat het alleen dit seizoen slecht was.
Eide
 Eide - woensdag 10 juni 2015 - 16:26   quote  deeplink  
Sprankelend was het slechts zelden maar degelijk was het des te meer. Waar Remco echter op doelt is onverklaarbare beschuldigingen dat het beleidsmakende deel (directie, RvC, TH) niet in staat is de club te leiden. En die beschuldiging vindt absoluut z'n basis in dit ene hele slechte seizoen.

Het lijkt namelijk dat het spel van het eerste elftal wordt gebruikt om elke keuze en beslissing binnen Ajax in een slecht daglicht te stellen. Alles wordt op de meest negatief mogelijke wijze uitgelegd en dan vervolgens als bewijs aangevoerd dat bijvoorbeeld Overmars niet functioneerd. Als argumentatie is dat natuurlijk flinterdun en opzichtig gegrond in emotie en niet in zuivere argumenten.

Ik geef Remco dus deels gelijk maar met die kanttekening dat de kritiek best ook terecht zou kunnen zijn. Dat kan je alleen nog niet concluderen want vooropig behaald Ajax vrijwel alle objectieve doelstellingen. Alleen op subjectief niveau is er sprake van tekortkomingen. Je kan dus hooguit je onderbuikgevoelens bij bepaalde keuzes delen en de achtergronden daarvan delen denk ik. En dat anderen daar andere gevoelens bij hebben zegt niets over de zin of waanzin van die gevoelens. Het zegt alleen iets over de gehanteerde criteria.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 10 juni 2015 - 16:35   quote  deeplink  
Remco heeft ook vorig jaar herhaaldelijk geroepen dat we kwalitatief een prima selectie hadden. Dezelfde Remco zag niet dat de jaren ervoor het spel steeds verder achteruit ging. En denkt nu nog steeds dat we een prima selectie hebben. En zal ook vinden dat wanneer we dit jaar opnieuw geen prijs winnen dat we 'nog niet zo lang gelden'4 keer achter elkaar kampioen zijn geworden. Ik vind dat heel simpel en naïef gedacht. Dit is een proces wat van een aantal jaar aan de gang is. Alleen later duidelijk zichtbaar is. Feitelijk is de oorzaak langer terug dan 1 jaar geleden.

Natuurlijk zijn er meerdere reden voor het matige spel van Ajax aan te duiden. De belangrijkste vraag is of Ajax op korte termijn instaat is om weer een gewenst niveau te laten zien. En zo niet wie zijn daar dan verantwoordelijk voor? En zijn de mensen binnen Ajax allemaal wel de beste mensen die Ajax kunnen leiden en sturen?
remco k
 remco k - woensdag 10 juni 2015 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 16:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Heb jij onder een steen gelegen de laatste jaren en in april/mei er even onder vandaan gekropen??
Het spel is onder FDB nooit sprakend geweest met af en toe hele maar dan ook echt hele goede uitschieters. We stonden elk seizoen een straatlengte achter in de winterstop en haalde de concurrentie in omdat die nog slechter waren maar het is zelden echt goed geweest. Dan sta je in mei wel weer met de schaal en dat vergoedt een hele boel.
Na de winterstop vorig seizoen rot einde dit seizoen was gewoon zwaar ruk. Worden we nog even vernederd door een provincieclubje uit Zwolle tijdens de bekerfinale. Dus blijf lekker volhouden dat het alleen dit seizoen slecht was.
Ik ben inderdaad van mening dat we drie goede seizoenen met goed degelijk voetbal hebben gespeeld onder de Boer. Of het al dan niet sprankelend was is iedereen het wel over eens.
remco k
 remco k - woensdag 10 juni 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 16:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Remco heeft ook vorig jaar herhaaldelijk geroepen dat we kwalitatief een prima selectie hadden. Dezelfde Remco zag niet dat de jaren ervoor het spel steeds verder achteruit ging. En denkt nu nog steeds dat we een prima selectie hebben. En zal ook vinden dat wanneer we dit jaar opnieuw geen prijs winnen dat we 'nog niet zo lang gelden'4 keer achter elkaar kampioen zijn geworden. Ik vind dat heel simpel en naïef gedacht. Dit is een proces wat van een aantal jaar aan de gang is. Alleen later duidelijk zichtbaar is. Feitelijk is de oorzaak langer terug dan 1 jaar geleden.

Natuurlijk zijn er meerdere reden voor het matige spel van Ajax aan te duiden. De belangrijkste vraag is of Ajax op korte termijn instaat is om weer een gewenst niveau te laten zien. En zo niet wie zijn daar dan verantwoordelijk voor? En zijn de mensen binnen Ajax allemaal wel de beste mensen die Ajax kunnen leiden en sturen?
Het is heel simpel, dom en naief om te blijven roepen dat je twijfelt aan het bestuur. Terwijl die mensen hebben bewezen juist o dat vlak de ploeg goed te kunnen leiden.

Alleen de transfers zouden beter moeten. Maar er is echt een hele hoop meer binnen een bedrijf als Ajax. En dat schijn jij maar niet te willen snappen. Iets wat vrij bizar is voor iemand die een eigen bedrijf heeft..
Pietje
 Pietje - woensdag 10 juni 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 16:10 schreef Eide het volgende:
Dat aspect van mentaliteit en weerbaarheid vind ik ook belangrijk Pietje. Daarnaast heeft Heitinga een indrukwekkend CV en snap ik de negativiteit niet. Succes uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst is een veel gehoord cliche maar dat maakt het nog goede uitgangspositie. Zeker bij een speler die "pas" 31 is en normaliter zeker nog 2 a 3 goede jaren tegemoed gaat.

Eerder schreef ik wel dat de neerwaartse spiraal doorbreken moet worden bij Johnny. Daar kan je niet omheen. Net geen 30 wedstrijden in 2 seizoenen is erg weinig. Maar als je hem weer op de rit krijgt staat er wel een brok ervaring, mentaliteit en persoonlijkheid.
Dat ben ik volledig met je eens Eide
Eide
 Eide - woensdag 10 juni 2015 - 18:31   quote  deeplink  
Toch nog kort op beoordeling op subjectieve grond:
Daar is niets mis mee. Voetbal is moeilijk objectief en kwantificeerbaar te beoordelen. De gevoerde "bewijzen" zijn in de voetballerij vrijwel altijd softe argumenten die sterk gefundeerd zijn in gevoel, achtergrond en perceptie. Goed of fout en zin en onzin zijn derhalve ook moeilijk te bepalen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 10 juni 2015 - 19:16   quote  deeplink  
Waarop ik nadruk leg is dat wanneer Ajax opnieuw een seizoen ingaat waarop geen prijzen gewonnen worden met matig spel het tijd gaat worden dat bepaalde mensen vervangen worden.

Ik zou maximale overtuiging en overgave willen van ieder individueel persoon die Ajax leidt en bij Ajax speelt. Daarin mis ik de overtuiging. Eind juli is de eerste test, laat maar zien dat de mensen bij Ajax de juiste mensen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 juni 2015 door Bobby1972 --
biebie
 biebie - woensdag 10 juni 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 18:31 schreef Eide het volgende:
Toch nog kort op beoordeling op subjectieve grond:
Daar is niets mis mee. Voetbal is moeilijk objectief en kwantificeerbaar te beoordelen. De gevoerde "bewijzen" zijn in de voetballerij vrijwel altijd softe argumenten die sterk gefundeerd zijn in gevoel, achtergrond en perceptie. Goed of fout en zin en onzin zijn derhalve ook moeilijk te bepalen.
Wel eens een carrière als middelmatig politicus overwogen?
remco k
 remco k - woensdag 10 juni 2015 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 19:16 schreef Bobby1972 het volgende:
Waarop ik nadruk leg is dat wanneer Ajax opnieuw een seizoen ingaat waarop geen prijzen gewonnen worden met matig spel het tijd gaat worden dat bepaalde mensen vervangen worden.

Ik zou maximale overtuiging en overgave willen van ieder individueel persoon die Ajax leidt en bij Ajax speelt. Daarin mis ik de overtuiging. Eind juli is de eerste test, laat maar zien dat de mensen bij Ajax de juiste mensen zijn.
Hoe kan jij nou in hemelsnaam oordelen over de overtuiging van die mensen..

Je hebt geen flauw benul van het harde werken en de uren die er door de mensen worden ingestopt man..

Die mensen hebben laten zien de juiste te zijn..

Prima sponsordeals gemaakt, de opleiding structureel verbeterd naar het lijkt. Een financieel gezonde club gecreerd en zo zijn er nog wel wat zaken..

Man man man, jij doet echt alsof deze mensen er helemaal niks van kunnen, compleet ongeschikt zijn en beter achter de kassa bij Appie kunnen gaan werken..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 10 juni 2015 - 23:01   quote  deeplink  
We hebben allemaal dit seizoen kunnen zien dat de inzet en drive van bepaalde spelers verre van goed was. Dus is het niet meer dan logisch dat je je kunt afvragen of bepaalde spelers maximaal gaan om het hoogst haalbare te kunnen en willen realiseren. Dat is deels de verantwoordelijkheid van de speler zelf, maar ook van de club. In welke mate kun je het maximale uit je spelers halen en hoe kun je dat bevorderen.

Van der Sar is een speler met een enorme staat van dienst, maar in zijn huidige functie is het nog moeilijk in te schatten of hij daar voor Ajax wel geschikt is. Ajax besteed tijd en geld hierin. Het moet nog blijken of dit de juiste keuze is.

We hebben in de afgelopen 5 jaar kunnen zien dat het rendement van spelers die Ajax gekocht heeft te vaak te laag is. Dit is iets wat structureel is en dan zou toch een keer de bel moeten gaan rinkelen dat je daarin veranderingen brengt die dat rendement kunnen vergroten.

Wanneer je het beter wil gaan doen dan je concurrentie dan zul je gezamenlijk harder moeten gaan werken. Met de financiële middelen mag je van Ajax toch verwachten dat ze een aantrekkelijker en beter presterend niveau kunnen neerzetten dan de blamage van het afgelopen seizoen? Ik hoor altijd maar excuses, ik wil resultaat en kwaliteit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 11 juni 2015 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 juni 2015 - 12:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het deze keer niet met je eens, Jack. John Heitinga is een pure prof met een schat aan ervaring. Daarnaast een ras-Ajacied die de club goed kent. Hij is fanatiek genoeg om zijn rentree bij Ajax een succes te laten worden. Bovendien kan hij zeer goed uit de voeten als verdediger maar ook als middenvelder. Wie weet is hij DE man op "zes"?
Hahaha dat mag wel in de krant dat wij het niet eens zijn....sorry hij heeft zijn beste tijd gehad...kan niet meer mee op....misschien van meerwaarde in de kleedkamer zoals Ooijer maar meer niet...Mathijssen is ook door het ijs gezakt bij Feijenoord...dat zie ik met hem ook gebeuren, hou dus mijn hart vast...
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 11 juni 2015 - 02:24   quote  deeplink  
Los van zijn leeftijd en fysieke gesteldheid geloof ik wel dat hij de jonge spelers kan aansturen. En dat is zeker een gemis geweest vorig seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 juni 2015 - 08:38   quote  deeplink  
Ajax heeft eerder een lcv, cvm of spits nodig dan een rcv.
Ik snap werkelijk niet hoe je bij heintiga terecht komt
nora
 nora - donderdag 11 juni 2015 - 09:02   quote  deeplink  
Ook in mijn ogen is Heitinga geen versterking een man die de laatste jaren weinig tot niks gespeeld heeft, ook zijn laatste wedstrijden in het ned/team waren matig tot slecht en is ook terecht niet meer uitgenodigd.Ajax moet een meerwaarde zoeken en ik vind een tribune klant bij subtoppers in europa geen meerwaarde voor Ajax.
remco k
 remco k - donderdag 11 juni 2015 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 09:02 schreef nora het volgende:
Ook in mijn ogen is Heitinga geen versterking een man die de laatste jaren weinig tot niks gespeeld heeft, ook zijn laatste wedstrijden in het ned/team waren matig tot slecht en is ook terecht niet meer uitgenodigd.Ajax moet een meerwaarde zoeken en ik vind een tribune klant bij subtoppers in europa geen meerwaarde voor Ajax.
Je eerste deel is je goed recht om die mening te hebben..

Het laatste deel slaat natuurlijk nergens op in het algemeen, er zitten wel vaker hele goede spelers op de tribunes bij clubs, bijvoorbeeld om de reden dat spelers niet altijd goed met de nieuwe trainer kunnen of wat dan ook..

Heitinga zie ik persoonlijk voetballend niet direct als een verbetering van het elftal wat voetbal betreft. We weten dat ie coachend erg goed is dus dat kan wel degelijk een meerwaarde zijn, hij heeft flink wat ervaring en zou dus een prima verlengstuk kunnen zijn van de trainer. Maar een basis speler voor het hele seizoen zie ik niet in hem, wel bijvoorbeeld de Ooijer rol.

Vergeet niet dat het een echte Ajacied is, en wat strijd betreft door zal gaan tot ie kapot gaat, ik denk dat we niet moeten vergeten hoeveel invloed dat kan hebben op de andere spelers.. Het is wel een echte persoonlijkheid.

Ik was voorheen ook geen voorstander van zijn komst, en dat kwam doordat ik alleen naar zijn voetballende kwaliteiten keek, maar er is meer te winnen dan alleen goed aan de bal zijn..
Pietje
 Pietje - donderdag 11 juni 2015 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 00:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha dat mag wel in de krant dat wij het niet eens zijn....sorry hij heeft zijn beste tijd gehad...kan niet meer mee op....misschien van meerwaarde in de kleedkamer zoals Ooijer maar meer niet...Mathijssen is ook door het ijs gezakt bij Feijenoord...dat zie ik met hem ook gebeuren, hou dus mijn hart vast...
:-)

Nou heb ik Joris Matthijsen altijd al een zeer middelmatige voetballer gevonden. Die kun je niet vergelijken met John Heitinga. Een buitenlandse competitie (Engeland en Duitsland) is toch wat anders dan onze eredivisie. We moeten allemaal niet gek opkijken dat Heitinga de revelatie van de ED gaat worden. Ik heb er het volste vertrouwen in. En mocht het toch niet lukken, dan kunnen we hem altijd nog "afbranden".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 juni 2015 door Pietje --
Brandje
 Brandje - donderdag 11 juni 2015 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 08:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax heeft eerder een lcv, cvm of spits nodig dan een rcv.
Ik snap werkelijk niet hoe je bij heintiga terecht komt
Rechtsbenige RCV en linksbenige LCV moet je ook niet overdrijven. Zeker niet met die slappe ballen over 5 meter die ze nu geven. Het is alleen een voordeel als ze een crosspass over 40 meter geven dan is het handig. Maar Veltman kan prima LCV spelen. Sterker nog als een linksbuiten naar binnen trekt komt ie ook nog eens op zijn sterke been uit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 juni 2015 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Je eerste deel is je goed recht om die mening te hebben..

Het laatste deel slaat natuurlijk nergens op in het algemeen, er zitten wel vaker hele goede spelers op de tribunes bij clubs, bijvoorbeeld om de reden dat spelers niet altijd goed met de nieuwe trainer kunnen of wat dan ook..

Heitinga zie ik persoonlijk voetballend niet direct als een verbetering van het elftal wat voetbal betreft. We weten dat ie coachend erg goed is dus dat kan wel degelijk een meerwaarde zijn, hij heeft flink wat ervaring en zou dus een prima verlengstuk kunnen zijn van de trainer. Maar een basis speler voor het hele seizoen zie ik niet in hem, wel bijvoorbeeld de Ooijer rol.

Vergeet niet dat het een echte Ajacied is, en wat strijd betreft door zal gaan tot ie kapot gaat, ik denk dat we niet moeten vergeten hoeveel invloed dat kan hebben op de andere spelers.. Het is wel een echte persoonlijkheid.

Ik was voorheen ook geen voorstander van zijn komst, en dat kwam doordat ik alleen naar zijn voetballende kwaliteiten keek, maar er is meer te winnen dan alleen goed aan de bal zijn..
Beste verdediger en ook een Ajax man is de trainer.
Vrij zinloos om zo speler bij te hebben.
Er zit genoeg ervaring op de bank als speler. Trustful, de boer en bergkamp.
Ik vind dat het gewoon niet bestaat zo verlengstuk van de trainer, waarde daarvan word overschat.
Mexicaan brengt gewoon voetbal kwaliteiten met zich mee, dat zelfde geld voor Kuijt.
Frank Rijkaard in 1995 idem.

Ooijer en poulsen slaagde omdat in de selectie spelers zaten die hun potentie omzetten in kwaliteit.
riveco
 riveco - donderdag 11 juni 2015 - 12:39   quote  deeplink  
Wilde je zeggen dat Heitinga een mindere zou zijn van Ooijer?
riveco
 riveco - donderdag 11 juni 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 12:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Rechtsbenige RCV en linksbenige LCV moet je ook niet overdrijven. Zeker niet met die slappe ballen over 5 meter die ze nu geven. Het is alleen een voordeel als ze een crosspass over 40 meter geven dan is het handig. Maar Veltman kan prima LCV spelen. Sterker nog als een linksbuiten naar binnen trekt komt ie ook nog eens op zijn sterke been uit.
Idd Brandje, en laten we eerst maar afwachten of hij komt voor dat we hem al afbranden
remco k
 remco k - donderdag 11 juni 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 12:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Beste verdediger en ook een Ajax man is de trainer.
Vrij zinloos om zo speler bij te hebben.
Er zit genoeg ervaring op de bank als speler. Trustful, de boer en bergkamp.
Ik vind dat het gewoon niet bestaat zo verlengstuk van de trainer, waarde daarvan word overschat.
Mexicaan brengt gewoon voetbal kwaliteiten met zich mee, dat zelfde geld voor Kuijt.
Frank Rijkaard in 1995 idem.

Ooijer en poulsen slaagde omdat in de selectie spelers zaten die hun potentie omzetten in kwaliteit.
En wie zegt dat Heitinga diezelfde rol niet kan vervullen zoals in je laatste zin. Ook nu heb je die spelers. En misschien worden die jongens juist beter door de aanwezigheid van zon type speler.
Pietje
 Pietje - donderdag 11 juni 2015 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie zegt dat Heitinga diezelfde rol niet kan vervullen zoals in je laatste zin. Ook nu heb je die spelers. En misschien worden die jongens juist beter door de aanwezigheid van zon type speler.
"Wij" Nederlanders blinken uit in het op voorhand afbranden van -in dit geval- een oud speler, zonder hem een kans te geven te laten zien wat hij (nog) kan.
Vele jaren geleden kan ik me herinneren hoe Frank Rijkaard werd verweten om na AC Milan bij Ajax "nog even" zijn zakken te komen vullen voordat hij ging stoppen met voetbal. Dat was overigens niet op dit forum, want dat bestond nog niet (dacht ik). Nou... we weten allemaal hoe belangrijk Frank Rijkaard geweest is in dat jonge elftal!
Kijk, je ongenoegen uiten kan altijd nog, maar niet op voorhand. Dat doe je niet ten opzichte van een ras-Ajacied. Niet voor niets heeft John Heitinga bijna 90 interlands achter zijn naam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 juni 2015 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 juni 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie zegt dat Heitinga diezelfde rol niet kan vervullen zoals in je laatste zin. Ook nu heb je die spelers. En misschien worden die jongens juist beter door de aanwezigheid van zon type speler.
Hij kan die rol wel spelen, maar het is een vrij onzinnige rol.
Het gaat om de spelers die hun potentie omzetten in kwaliteit.
Doen ze dat niet, dan heb je niks aan die rol.
Het kan enkel worden gestimuleerd door een speler die op dat niveau zit.
Spelers worden namelijk meegezogen in de kwaliteit van de ander.
Heintiga heeft die kwaliteiten niet.

Ooijer en poulsen hebben niet bijgedragen aan de omzet van potentie naar kwaliteit.
Dat deden ze eerder zelf, maar dat is maar mijn mening.
Niet op basis van feiten en niet van statistiek
Pietje
 Pietje - donderdag 11 juni 2015 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij kan die rol wel spelen, maar het is een vrij onzinnige rol.
Het gaat om de spelers die hun potentie omzetten in kwaliteit.
Doen ze dat niet, dan heb je niks aan die rol.
Het kan enkel worden gestimuleerd door een speler die op dat niveau zit.
Spelers worden namelijk meegezogen in de kwaliteit van de ander.
Heintiga heeft die kwaliteiten niet.

Ooijer en poulsen hebben niet bijgedragen aan de omzet van potentie naar kwaliteit.
Dat deden ze eerder zelf, maar dat is maar mijn mening.
Niet op basis van feiten en niet van statistiek
Als jouw mening niet gebaseerd is "op feiten" en niet "van statistiek" ben je dus gewoon als een klein kind aan het doordrammen. Jouw mening staat haaks op die van (de meeste) anderen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 juni 2015 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

"Wij" Nederlanders blinken uit in het op voorhand afbranden van -in dit geval- een oud speler, zonder hem een kans te geven te laten zien wat hij (nog) kan.
Vele jaren geleden kan ik me herinneren hoe Frank Rijkaard werd verweten om na AC Milan bij Ajax "nog even" zijn zakken te komen vullen voordat hij ging stoppen met voetbal. Dat was overigens niet op dit forum, want dat bestond nog niet (dacht ik). Nou... we weten allemaal hoe belangrijk Frank Rijkaard geweest is in dat jonge elftal!
Kijk, je ongenoegen uiten kan altijd nog, maar niet op voorhand. Dat doe je niet ten opzichte van een ras-Ajacied. Niet voor niets heeft John Heitinga bijna 90 interlands achter zijn naam.
Aantal interlands zeggen mij weinig, als er een goede alternatief was dan kan dat waarde hebben. Nee, echte concurrentie had hij niet.

Frank speelde bij milan gewoon nog op hoog niveau en was echt nog 1 van de betere.
Logisch dus dat hij een aanwinst was.
Dat was op basis van zijn kwaliteit en niet vanwege de rol die hij speelde.
Door zijn kwaliteit als voetballer gingen andere nog beter spelen, spelers worden namelijk sneller beter als ze samen met een betere speler spelen.
1995 was ook een uitzonderlijk jaar, er zijn namelijk meer spelers die daarna wel vaker goed hebben gespeeld en prijzen pakte. Seedorf en van der sar om maar wat te noemen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 11 juni 2015 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als jouw mening niet gebaseerd is "op feiten" en niet "van statistiek" ben je dus gewoon als een klein kind aan het doordrammen. Jouw mening staat haaks op die van (de meeste) anderen!
Doordrammen? Ik vertel gewoon mijn mening.
Ja, het is wat anders dan die van andere, zo wat?
Ik ben niet hier om mensen na te praten, ik heb een eigen mening.
Door te vertellen dat ik als een klein gedraag, vind ik omgepast en niet chique.

Ik ben hier niet om mensen over te halen om mensen het zelfde te laten denken als mij.

Als je er niet mee eens bent, prima.
Dat je een andere mening hebt, vind ik prima, leuk zelfs.
Aan ja knikkers heb je vrij weinig aan op een forum.
remco k
 remco k - donderdag 11 juni 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij kan die rol wel spelen, maar het is een vrij onzinnige rol.
Het gaat om de spelers die hun potentie omzetten in kwaliteit.
Doen ze dat niet, dan heb je niks aan die rol.
Het kan enkel worden gestimuleerd door een speler die op dat niveau zit.
Spelers worden namelijk meegezogen in de kwaliteit van de ander.
Heintiga heeft die kwaliteiten niet.

Ooijer en poulsen hebben niet bijgedragen aan de omzet van potentie naar kwaliteit.
Dat deden ze eerder zelf, maar dat is maar mijn mening.
Niet op basis van feiten en niet van statistiek
Het is een bewezen feit dat die rol helemaal geen onzin is. NIet voor niets werden we met Ooijer en Poulsen wel kampioen en nu niet..

Met die jongens in het elftal waren er aan het einde van het seizoen wel telkens jongens klaar voor een stap hogerop. Nu is dat absoluut niet het geval.

Iedere ploeg heeft dat soort spelers nodig, spelers die het verlengstuk van de trainer zijn en die snel binnen de lijnen iets kunnen veranderen, of in de kleedkamer belangrijk zijn..

Het is misschien een cliche, maar cliches zijn dat niet voor niets geworden.
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2015 - 07:47   quote  deeplink  
De rol van de ervaren speler is overal belangrijk. Niet alleen tussen de lijnen. Naar Ajax zoekt natuurlijk wel naar ervaring voor de basis. Ooijer bracht daarin bijvoorbeeld duidelijk iets extra. Ajax had toen Vertonghen en Alderweireld en toch was Ooijer binnen en buiten de lijnen aanhoudend belangrijk. Hij droeg op alle fronten bij. Dat is met een Heitinga ook goed mogelijk. Bovendien laat het voorbeeld Ooijer zien dat zo iemand zat aan spelen toe kan komen zonder talent tot de bank te veroordelen. Ik zie echt wel kansen voor Ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 juni 2015 - 08:17   quote  deeplink  
Ik ben het daar gewoon niet mee eens.
Overigens komt heintiga ook niet, daar ben ik blij mee
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 08:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben het daar gewoon niet mee eens.
Overigens komt heintiga ook niet, daar ben ik blij mee
Is nog helemaal niet zeker. Ling en van Duivenbode willen een contract voor een jaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 juni 2015 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 08:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Is nog helemaal niet zeker. Ling en van Duivenbode willen een contract voor een jaar.
En dat wil hij niet. Dus dan komt hij toch niet?
Of denk je dat heintiga ook voor 1 jaar gaat tekenen?
RonB
 RonB - vrijdag 12 juni 2015 - 10:53   quote  deeplink  
Of Heitinga een goede keuze is of niet, dit bericht kan haast niet waar zijn. Als het waar is wat ik gelezen heb dat er een mondeling akkoord is dan kan je daarna niet zomaar zeggen dat het toch niet doorgaat. Een mondeling akkoord is namelijk ook bindend. Zo onbetrouwbaar zal Ajax toch niet willen handelen?
Dit staat los van het feit dat ik het heel verstandig vind dat Heitinga eerst even een jaar moet laten zien dat hij van voldoende toegevoegde waarde is. Het tweede jaar zou je heldere voorwaarden aan kunnen verbinden
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 08:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

En dat wil hij niet. Dus dan komt hij toch niet?
Of denk je dat heintiga ook voor 1 jaar gaat tekenen?
Er stond helemaal geen bericht dat ie dat niet wil..

Iet wel willen betekend niet automatisch dat je iets anders niet wil.

Misschien wordt er wel een tweezijdige optie ingebouwd..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 juni 2015 - 12:05   quote  deeplink  
Ling steekt stokje voor terugkeer Heitinga naar Ajax
Vrijdag, 12 juni 2015 om 07:25

Tscheu La Ling is door Johan Cruijff naar voren geschoven als adviseur van de nieuwe strategische commissie bij Ajax en laat direct weten dat hij er is. De Amsterdammers zijn bezig met de terugkeer van John Heitinga naar de hoofdstad en het blijkt dat er al een akkoord was bereikt met de verdediger over een tweejarig contract. Ling heeft hier echter een stokje voor gestoken.
/

De Telegraaf schrijft dat de adviseur de transfer van de 31-jarige Heitinga (voorlopig) heeft getorpedeerd. Ling vindt het een slecht idee om de mandekker een tweejarig contract te geven en dus heeft Theo van Duivenbode, de technische man in de deze week geformeerde strategische commissie, zijn veto uitgesproken. Ling en Van Duivenbode vinden dat Heitinga gezien zijn leeftijd genoegen moet nemen met een eenjarig contract.

DAAR VOELT DE MANDEKKER VAN HERTHA BSC DAN WEER NIET VOOR: hij wil een tweejarig contract, ook omdat hij al miljoenen inlevert ten opzichte van zijn salaris in Berlijn. Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen schudde al de handen van Marc Overmars, Edwin van der Sar en Michael Kinsbergen en dacht dat de deal rond was, maar de transfer is door toedoen van Ling uitgesteld en mogelijk zelfs helemaal van de baan. Jansen wil er niet veel over kwijt: "Behalve dat John nog steeds hoopt dat hij komende twee seizoenen bij Ajax speelt", aldus de belangenbehartiger.

Heitinga meldde zich in 1990 in de jeugdopleiding van Ajax en maakte op 26 augustus 2001, in de uitwedstrijd tegen Feyenoord, zijn officiële debuut in het eerste elftal. De verdediger speelde 152 competitiewedstrijden voor Ajax, voordat hij in 2008 naar Atlético Madrid verkaste. Via Everton en Fulham kwam hij vorig jaar bij Hertha BSC terecht, maar daar mag Heitinga na een seizoen (dertien competitiewedstrijden) alweer vertrekken. Zijn contract loopt nog een jaar door.

BRON: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=247812&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ling steekt stokje voor terugkeer Heitinga naar Ajax
Vrijdag, 12 juni 2015 om 07:25

Tscheu La Ling is door Johan Cruijff naar voren geschoven als adviseur van de nieuwe strategische commissie bij Ajax en laat direct weten dat hij er is. De Amsterdammers zijn bezig met de terugkeer van John Heitinga naar de hoofdstad en het blijkt dat er al een akkoord was bereikt met de verdediger over een tweejarig contract. Ling heeft hier echter een stokje voor gestoken.
/

De Telegraaf schrijft dat de adviseur de transfer van de 31-jarige Heitinga (voorlopig) heeft getorpedeerd. Ling vindt het een slecht idee om de mandekker een tweejarig contract te geven en dus heeft Theo van Duivenbode, de technische man in de deze week geformeerde strategische commissie, zijn veto uitgesproken. Ling en Van Duivenbode vinden dat Heitinga gezien zijn leeftijd genoegen moet nemen met een eenjarig contract.

DAAR VOELT DE MANDEKKER VAN HERTHA BSC DAN WEER NIET VOOR: hij wil een tweejarig contract, ook omdat hij al miljoenen inlevert ten opzichte van zijn salaris in Berlijn. Zijn zaakwaarnemer Rob Jansen schudde al de handen van Marc Overmars, Edwin van der Sar en Michael Kinsbergen en dacht dat de deal rond was, maar de transfer is door toedoen van Ling uitgesteld en mogelijk zelfs helemaal van de baan. Jansen wil er niet veel over kwijt: "Behalve dat John nog steeds hoopt dat hij komende twee seizoenen bij Ajax speelt", aldus de belangenbehartiger.

Heitinga meldde zich in 1990 in de jeugdopleiding van Ajax en maakte op 26 augustus 2001, in de uitwedstrijd tegen Feyenoord, zijn officiële debuut in het eerste elftal. De verdediger speelde 152 competitiewedstrijden voor Ajax, voordat hij in 2008 naar Atlético Madrid verkaste. Via Everton en Fulham kwam hij vorig jaar bij Hertha BSC terecht, maar daar mag Heitinga na een seizoen (dertien competitiewedstrijden) alweer vertrekken. Zijn contract loopt nog een jaar door.

BRON: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=247812&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Kerel, je snapt toch heel goed hoe het in onderhandelingen werkt?

Alles is een spelletje.. En hij voelt daar niets voor betekend wat anders dan dat ie het niet doet..

Ik zeg niet dat het wel of niet gebeurt. Maar dit zegt me niet dat ie niet komt.
Pietje
 Pietje - vrijdag 12 juni 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel, je snapt toch heel goed hoe het in onderhandelingen werkt?

Alles is een spelletje.. En hij voelt daar niets voor betekend wat anders dan dat ie het niet doet..

Ik zeg niet dat het wel of niet gebeurt. Maar dit zegt me niet dat ie niet komt.
Eens!
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 juni 2015 - 13:06   quote  deeplink  
Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat andere mensen van de Staf er wel akkoord mee waren.
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 13:06 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat andere mensen van de Staf er wel akkoord mee waren.
Vind je dat opvallend? Ik niet.

Er is onenigheid binnen de club. Ling is aangesteld om die verschillen weg te halen. Logisch dus dat er dingen zullen gebeuren die anders zijn dan vooraf gedacht.

Ik vind het alleen niet zo netjes naar Heitinga toe..

Maar je vraagt zelf om die verandering, ik zei al tegen je dat ze echt wel dingen anders zullen gaan doen. En dan vind je het nu raar. Die begrijp ik dan even niet.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 juni 2015 - 15:30   quote  deeplink  
Ik vind persoonlijk deze werkwijze ook de meest logische. Maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2015 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 15:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik vind persoonlijk deze werkwijze ook de meest logische. Maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Maar waarom komt het nu dan negatief over bij jou weg..

Ze veranderen iets wat jij positief vind, na al het geklaag van je mag je daar dan best iets positiefs over laten weten..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 juni 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 12:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel, je snapt toch heel goed hoe het in onderhandelingen werkt?

Alles is een spelletje.. En hij voelt daar niets voor betekend wat anders dan dat ie het niet doet..

Ik zeg niet dat het wel of niet gebeurt. Maar dit zegt me niet dat ie niet komt.
Vrijwel onzinnig. Van Ajax mag hij een jaar hebben, hij wilt er zelf 2.
Dat gaat Ajax hem niet geven Anders hoef het ook niet Te blokkeren.

Dit kan je zien als een poging van hem om dat wel te krijgen, maar dat lijkt mij onbegonnen werk. De vraag is of hij dat alsnog accepteert en dus water bij de wijn gooit
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 juni 2015 - 23:12   quote  deeplink  
Jaja siggie heeft weer eens gescoord.

Niet slecht, goede goal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door Positieve Arrogantie --
nora
 nora - vrijdag 12 juni 2015 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2015 - 13:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

"Wij" Nederlanders blinken uit in het op voorhand afbranden van -in dit geval- een oud speler, zonder hem een kans te geven te laten zien wat hij (nog) kan.
Vele jaren geleden kan ik me herinneren hoe Frank Rijkaard werd verweten om na AC Milan bij Ajax "nog even" zijn zakken te komen vullen voordat hij ging stoppen met voetbal. Dat was overigens niet op dit forum, want dat bestond nog niet (dacht ik). Nou... we weten allemaal hoe belangrijk Frank Rijkaard geweest is in dat jonge elftal!
Kijk, je ongenoegen uiten kan altijd nog, maar niet op voorhand. Dat doe je niet ten opzichte van een ras-Ajacied. Niet voor niets heeft John Heitinga bijna 90 interlands achter zijn naam.
Hoi Pietje dat werd gedacht maar met alle respect voor Heitinga is/was Frank Rijkaard minimaal een klasse beter als Heitinga is en ooit wordt.
nora
 nora - vrijdag 12 juni 2015 - 23:53   quote  deeplink  
Naar mijn mening is dat de rol van de ervaren( kleedkamer) prof wat overdreven .Ik persoonlijk heb er liever een kanjer op het veld bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 juni 2015 door nora --
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 juni 2015 - 23:54   quote  deeplink  
Ik ben extreem kritisch aangelegd, dus dat men hem niet een contract van 2 jaar wil geven vind ik de juiste beslissing. Maar neemt niet weg dat ik er een hard hoofd in heb dat er eind juli een team staat op een gewenst niveau.
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2015 - 23:59   quote  deeplink  
"Kleedkamer prof". Je haalt een speler nooit voor de kleedkamer. Maar je hoopt wel dat een ervaren speler meer doet dan alleen goed spel op de mat leggen. je wil toch juist dat zo iemand in de koppies van die jonge gasten iets kan betekenen?
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 13 juni 2015 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 23:53 schreef nora het volgende:
Naar mijn mening is dat de rol van de ervaren( kleedkamer) prof wat overdreven .Ik persoonlijk heb er liever een kanjer op het veld bij.
Sommige spelers zijn geboren leiders. En ook op jonge leeftijd kun je dat al in je hebben. Ajax moet naar mijn idee veel nauwkeuriger zijn aan welke eisen een speler exact moet doen. En dan gaat het veel verder dan alleen zijn prestaties en positie.
nora
 nora - zaterdag 13 juni 2015 - 11:03   quote  deeplink  
Ja het valt niet mee om een juiste keus te maken en ook Ajax is niet overtuigd vandaar een 1 jarig contract vermoed ik.
Pietje
 Pietje - zaterdag 13 juni 2015 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2015 - 23:48 schreef nora het volgende:

[..]

Hoi Pietje dat werd gedacht maar met alle respect voor Heitinga is/was Frank Rijkaard minimaal een klasse beter als Heitinga is en ooit wordt.
Waar het mij vooral om ging, nora, is het feit dat je een (ex-)speler nooit vooraf moet afbranden. Ik haalde Rijkaard aan, omdat ook hij vooraf nogal kritisch werd bejegend.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0326042