BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 17 juni 2015 - 16:41   quote  deeplink  
Dat is wat je nu krijgt, een afwachtende houding. Beslissingen nemen duurt nu langer dan normaal. Wanneer iedereen het eens is, is het seizoen al begonnen!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 17 juni 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het even doorgelezen, maar een aantal zijn gewoon in onderhandeling met hun eigen club voor een verlenging, Reyes gaat naar het middenoosten als ik het goed begrijp. Dan blijft er uit dit lijstje niet heel veel over.

Sanchez is trouwens een prima rechtsback, maar dan moet je van RHijn of Tete laten gaan..
Klopt sommige zullen dure contracten krijgen maar heb lang niet alle namen opgeschreven.
Spelers als Braafheid, Aqualani,Mauri, Pizarro, Vlaar en nog een aantal duurdere jongens heb ik ook niet eens meegenomen dus opties zat lijkt me.
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2015 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 16:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Dat is wat je nu krijgt, een afwachtende houding. Beslissingen nemen duurt nu langer dan normaal. Wanneer iedereen het eens is, is het seizoen al begonnen!
Ik vrees dat je gelijk hebt, Bobby. Op dit moment heerst er een soort van angst bij Ajax. Het is onduidelijk wie er de baas is. Het lijkt er wel op of op dit moment een competentiestrijd gaande is. Iedereen kan (of wil) iedereen terugfluiten. Zelfs een adviseur denkt meer bevoegdheden te hebben dan een directeur. Het lijkt verdacht veel op een spelletje dat wij vroeger met de kinderen speelden: "Wie is de baas?". In het bedrijfsleven zou dat allemaal pertinent niet kunnen. Een aantal mensen binnen Ajax is een soort zetbaasje. Ik heb nu sterk het vermoeden dat de angst regeert en dat is funest voor een club en al helemaal voor een club die al vroeg aan het seizoen moet beginnen in verband met voorrondes Champions League. Het lijkt me wenselijk dat Johan Cruijff snel naar Ajax komt om in een groepsproces met DE oplossing te komen en niet zoals hij eerder deed in een paar individuele gesprekken. Mocht hij daartoe OP ZEER KORTE termijn niet bereid zijn, dan mag hij wat mij betreft helemaal wegblijven.
remco k
 remco k - woensdag 17 juni 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 16:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat jij nu over kishna zegt is precies wat jij hier ook doet. Namelijk halve verhalen lezen. Kishna heeft gezegd geen aanbod te hebben gehad maar er wel voor open staat. Dat alles tussen hem en FDB weer goed is. Bovendien heeft hij nog twee jaar contract, is er nog helemaal geen concrete interesse. Dus ja het zijn alleen aannames.

Ricardo Kishna (20) is nog altijd in afwachting van de plannen die Ajax met hem heeft. Hoewel het contract van de aanvaller volgend jaar afloopt, met een optie op nóg een seizoen, heeft hij nog geen aanbieding gehad van de clubleiding.
Een maand geleden liet trainer Frank de Boer doorschemeren dat voetbaldirecteur Marc Overmars contact had gehad met Kishna over diens toekomst. 'Het lijkt me duidelijk wat wij willen', zei De Boer destijds op een persconferentie. 'Ricardo kan een belangrijke speler voor ons zijn in de komende jaren.'

Een maand later vraagt Kishna zich af wat zijn situatie is in Amsterdam. 'Ik heb geen aanbieding van Ajax gehad en ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren', zegt de vleugelspits tegen Voetbal International. 'Mocht de club met een goede aanbieding komen, dan sta ik daar open voor. Ik ontken niet dat er afgelopen seizoen wat gedoe is geweest tussen de trainer en mij. Maar onze verstandhouding is nu goed. Ik zal moeten afwachten hoe het verdergaat. Zolang er geen aanbieding is, heb ik niks concreets om over na te denken.'

http://www.vi.nl/nieuws/kishna-ik-heb-geen-aanbieding-van-ajax-gehad-.htm

Juist dit stukje doet mij meer positief stemmen. FdB wil hem houden en Kishna staat open voor verlengen bij goed aanbod. Dus ik kan niks anders ervan maken dat het aannames zijn of wil jij van feiten spreken dat hij weg wil en/of dat Ajax hem wil verkopen!
Die optie wist ik niets van.

Ajax had hem nog geen aanbieding gedaan, dan mag je met 1 jaar te gaan gewoon weg, maar zoals ik al zei wist ik niet van die optie..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 18 juni 2015 - 02:57   quote  deeplink  
Ik heb er persoonlijk geen goed gevoel bij. Mijn intuïtie zegt dat we de poulefase van de CL zo niet gaan halen. En dat het spel niet veel zal afwijken van het vorige seizoen. En dan zijn opnieuw "wij" de supporters de grote verliezers.

Het wordt zo meer een strijd op basis van persoonlijke belangen dan de belangen voor Ajax. De Boer kan dit soort situaties vaak goed van de spelers af houden. Maar los hiervan denk ik nog steeds dat Ajax meer ervaring en ook kwaliteit nodig heeft. En dat gaat er zo niet komen.

Ook in deze situatie komt opnieuw de grootste "tekortkoming" van ons mensen naar boven. En dat zijn persoonlijke belangen en egoïsme. Door anderen te beperken beperk je ook jezelf. En dat vergeten de meeste mensen!
Brandje
 Brandje - donderdag 18 juni 2015 - 07:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2015 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Die optie wist ik niets van.

Ajax had hem nog geen aanbieding gedaan, dan mag je met 1 jaar te gaan gewoon weg, maar zoals ik al zei wist ik niet van die optie..
Ok duidelijk
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 juni 2015 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 02:57 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb er persoonlijk geen goed gevoel bij. Mijn intuïtie zegt dat we de poulefase van de CL zo niet gaan halen. En dat het spel niet veel zal afwijken van het vorige seizoen. En dan zijn opnieuw "wij" de supporters de grote verliezers.

Het wordt zo meer een strijd op basis van persoonlijke belangen dan de belangen voor Ajax. De Boer kan dit soort situaties vaak goed van de spelers af houden. Maar los hiervan denk ik nog steeds dat Ajax meer ervaring en ook kwaliteit nodig heeft. En dat gaat er zo niet komen.

Ook in deze situatie komt opnieuw de grootste "tekortkoming" van ons mensen naar boven. En dat zijn persoonlijke belangen en egoïsme. Door anderen te beperken beperk je ook jezelf. En dat vergeten de meeste mensen!
Geen enkele speler is groter Dan Ajax! Geldt dit ook voor ex spelers?
De heren hebben meer oog voor geld verdienen het bedrijf Ajax en de Anders groep heeft meer oog voor eigen belangen. Waar Overmars Moet bezuinigen probeert Cruijf met praatjes de boel op de rit Te krijgen. Supporter en selectie Worden hier de dupe van.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 juni 2015 door Hummel10 --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 18 juni 2015 - 11:53   quote  deeplink  
Het zijn niet alleen de spelers, maar ook de mensen die Ajax leiden die vanuit eigen belangen nu beslissingen nemen. Doordat er nu twee kampen zijn die verschillend denken zal de verdeeldheid Ajax als club beperken. En daarmee is Ajax als club niet meer de essentie waar het om draait. Hiermee krijg je niet de best mogelijke selectie aan het begin van het seizoen. En krijgen de supporters opnieuw minder kwaliteit voorgeschoteld dan wat mogelijk zou zijn geweest. En dat betreur ik ten zeerste!!
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 11:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Het zijn niet alleen de spelers, maar ook de mensen die Ajax leiden die vanuit eigen belangen nu beslissingen nemen. Doordat er nu twee kampen zijn die verschillend denken zal de verdeeldheid Ajax als club beperken. En daarmee is Ajax als club niet meer de essentie waar het om draait. Hiermee krijg je niet de best mogelijke selectie aan het begin van het seizoen. En krijgen de supporters opnieuw minder kwaliteit voorgeschoteld dan wat mogelijk zou zijn geweest. En dat betreur ik ten zeerste!!
Leg dat "vanuit eigen belangen beslissingen nemen" eens uit als je wilt. Ik denk namelijk niet dat ze dat doen, ik denk namelijk dat ze echt wel het beste met de club voor hebben, maar dat er alleen verschil in gedachtengang is..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 18 juni 2015 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 12:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Leg dat "vanuit eigen belangen beslissingen nemen" eens uit als je wilt. Ik denk namelijk niet dat ze dat doen, ik denk namelijk dat ze echt wel het beste met de club voor hebben, maar dat er alleen verschil in gedachtengang is..
Zijn poppetjes als Ling Dan niet totaal overbodig? Of doet bij het gratis?
Cruijff doet het ook zonder belangen? Voetballers hebben over het algemeen grote ego's dat blijkt nu wel weer. Iedereen wijst naar elkaar maar niemand heeft het antwoord.

Aankoopbeleid wordt nu aangevallen maar schijnt dat Marc niet de vrije hand heeft.
De aankopen die Dan gehaald Worden uit een goedkoper segment zorgen weer voor strugles bij Jonk en Co. Al met al komen er zo dus steeds meer mensen met een "eigen" mening waardoor 1 mijn steeds moeilijker wordt. We zijn toch we voetbalclub laat dat Dan centraal staan.
Lijken steeds meer op een gemeente vol met allerlei ambtenaren.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 18 juni 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 12:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Leg dat "vanuit eigen belangen beslissingen nemen" eens uit als je wilt. Ik denk namelijk niet dat ze dat doen, ik denk namelijk dat ze echt wel het beste met de club voor hebben, maar dat er alleen verschil in gedachtengang is..
Er is duidelijk een verschil in visie tussen FDB/Overmars/Bergkamp/VDS vs Jonk/Cruyff/Ling. En wat je dan krijgt is dat jouw persoonlijke visie voor alles gaat. En dat je niet snel meegaat in een compromis. Uiteindelijk beperkt dit Ajax op basis van vertraging in het nemen van beslissingen.

Ik acht de kans groot dat er bepaalde mensen op korte termijn zullen verdwijnen. Dat gaat in het begin altijd beperkend werken. Gaat tijd kosten voor er weer rust is.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 18 juni 2015 - 13:26   quote  deeplink  
"Zijn poppetjes als Ling Dan niet totaal overbodig? Of doet bij het gratis?
Cruijff doet het ook zonder belangen? Voetballers hebben over het algemeen grote ego's dat blijkt nu wel weer. Iedereen wijst naar elkaar maar niemand heeft het antwoord."

Ling heeft voor Cruyff een belangrijke functie. En dat is meer controle en macht. Cruyff mag dan volgens jou belangeloos werken. De feiten zijn heel anders. Omdat er indirect gebruik wordt gemaakt van Cruyff zijn diensten en producten. Belangenverstrengeling noemen we dat. Zie je trouwens in veel bedrijven.
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 13:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Er is duidelijk een verschil in visie tussen FDB/Overmars/Bergkamp/VDS vs Jonk/Cruyff/Ling. En wat je dan krijgt is dat jouw persoonlijke visie voor alles gaat. En dat je niet snel meegaat in een compromis. Uiteindelijk beperkt dit Ajax op basis van vertraging in het nemen van beslissingen.

Ik acht de kans groot dat er bepaalde mensen op korte termijn zullen verdwijnen. Dat gaat in het begin altijd beperkend werken. Gaat tijd kosten voor er weer rust is.
Dat begrijp ik helemaal, en hier heb je ook gelijk in, ik denk overigens niet dat er 123 mensen gaan verdwijnen, dat hoeft ook helemaal niet nodig te zijn..

zoals jij aangaf dat men in eigen belang handelt is namelijk wel iets anders..
remco k
 remco k - donderdag 18 juni 2015 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 13:26 schreef Bobby1972 het volgende:
"Zijn poppetjes als Ling Dan niet totaal overbodig? Of doet bij het gratis?
Cruijff doet het ook zonder belangen? Voetballers hebben over het algemeen grote ego's dat blijkt nu wel weer. Iedereen wijst naar elkaar maar niemand heeft het antwoord."

Ling heeft voor Cruyff een belangrijke functie. En dat is meer controle en macht. Cruyff mag dan volgens jou belangeloos werken. De feiten zijn heel anders. Omdat er indirect gebruik wordt gemaakt van Cruyff zijn diensten en producten. Belangenverstrengeling noemen we dat. Zie je trouwens in veel bedrijven.
Het is geen belangenverstrengeling, er is alleen een advies gegeven over de opleiding, en die is na een test goed bevallen binnen Ajax.. En aangezien het een normale thuisopleiding is die goed staat aangeschreven, gaat het ook nog niet eens over veel geld..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 juni 2015 - 18:18   quote  deeplink  
Ik denk dat ik ga afwachten tot de 1ste belangrijke wedstrijd.

Het heeft nu gewoon weinig nut om nu het licht te laten schijnen over zaken waarvan we eigenlijk, niks weten.

Achteraf iets bekijken is veel beter dan vooraf, als je niet weet hoe zaken zich gaan ontplooien.

Daarom kijk ik ernaar uit naar de 1ste wedstrijd.
Om te zien of er iets is veranderd en of die verandering vooruitgang heeft opgeleverd.
Dus of ze iets hebben geleerd.
nora
 nora - donderdag 18 juni 2015 - 20:06   quote  deeplink  
Zoals al aangegeven het blijft gissen laten we maar gewoon afwachten en er het beste van hopen.
Eide
 Eide - donderdag 18 juni 2015 - 21:21   quote  deeplink  
Even los van meningen over voetballende kwaliteiten heeft Ajax met Heitinga en Gudelj wel 2 kerels binnen die karakter brengen. Beide niet vies van hard werken en de beuk erin gooien. Dat zijn wel zaken die we niet echt hadden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 juni 2015 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 21:21 schreef Eide het volgende:
Even los van meningen over voetballende kwaliteiten heeft Ajax met Heitinga en Gudelj wel 2 kerels binnen die karakter brengen. Beide niet vies van hard werken en de beuk erin gooien. Dat zijn wel zaken die we niet echt hadden.
Dat dan weer wel Pietje, daarnaast ook van den Hoorn...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 18 juni 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 23:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat dan weer wel Pietje, daarnaast ook van den Hoorn...
Altijd gedacht dat die twee een relatie hebben ...Pietje en Eide...zijn het altijd met elkaar eens....dubbel account kan natuurlijk ook ;-)
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 08:15   quote  deeplink  
Vrijdag, 19 juni 2015 om 07:10

Kolbeinn Sigthórsson zet zijn loopbaan mogelijk voort in Frankrijk. De aanvaller heeft nog een contract voor een jaar bij Ajax, mag vertrekken en staat in de nadrukkelijke belangstelling van FC Nantes. De Fransen zijn volgens De Telegraaf van plan om een bod uit te brengen.
/

Ajax vraagt 3,5 miljoen euro voor Sigthórsson, die mede door blessureleed nooit echt is doorgebroken in Amsterdam. De IJslander heeft er vier seizoenen bij de recordkampioen op zitten en was in 80 competitiewedstrijden goed voor 31 doelpunten. Hij vierde drie landstitels met Ajax, maar kon niet voorkomen dat in het afgelopen seizoen PSV er met de schaal vandoor ging.

Onlangs meldde Real Sociedad zich nog bij Ajax voor Sigthórsson, maar de Spanjaarden stelden een ruildeal voor en dat zag Marc Overmars niet zitten. De directeur voetbalzaken wil een nieuwe spits halen voor Ajax, maar mag van de Raad van Commissarissen pas in actie komen als Sigthórsson is verkocht. Nantes eindigde in het afgelopen seizoen als veertiende in de Ligue 1.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=248366&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 08:16   quote  deeplink  
Kijk eens aan, dat zou mooi zijn..
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 19 juni 2015 - 08:58   quote  deeplink  
Strik er omheen en met de post versturen...
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 11:15   quote  deeplink  
Jup..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 juni 2015 - 17:10   quote  deeplink  
Dijks binnen, Ligeon weer verhuurt. Mogelijk dat Zivkovic binnenkort ook nog naar Willem 2 gaat. Zou daar nu zijn. Dan Sigthórsson naar Nantes en we kunnen verder.
Eide
 Eide - vrijdag 19 juni 2015 - 17:19   quote  deeplink  
het gaat best goed en best rap zo. Gudelj, Heitings en Dijks binnen. Sightorsson met wat mazzel op weg naar de uitgang. En dan eens zien of er nog een speler komt. Maar de boe-roepers hebben voor wat betreft handelend optreden van Ajax vooralsnog geen gelijk gekregen.

Nu eens zien hoe deze aangetrokken krachten uit de verf komen. Daar valt of staat alles natuurlijk mee.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 19 juni 2015 - 17:55   quote  deeplink  
Uiteindelijk gaat het om resultaten, en daar kunnen we nog niks over zeggen. En om nu te zeggen dat het rap gaat, gaat te ver. Pas wanneer Sigthorsson daadwerkelijk is verkocht, is er opnieuw een stapje gemaakt. Ieder stapje is er 1, maar er moet nog wel wat meer gebeuren wil Ajax het beter gaan doen dan afgelopen seizoen!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 19 juni 2015 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 17:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dijks binnen, Ligeon weer verhuurt. Mogelijk dat Zivkovic binnenkort ook nog naar Willem 2 gaat. Zou daar nu zijn. Dan Sigthórsson naar Nantes en we kunnen verder.
Hehe...ben blij met Dijks...hoop dat Heitinga ook gaat renderen al is hij voor mij nog een vraagteken...uiteindelijk hebben we nu wel 3 spelers aangetrokken die het vuile werk niet schuwen...Gudelje, Heitinga, Dijks...
remco k
 remco k - vrijdag 19 juni 2015 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 17:55 schreef Bobby1972 het volgende:
Uiteindelijk gaat het om resultaten, en daar kunnen we nog niks over zeggen. En om nu te zeggen dat het rap gaat, gaat te ver. Pas wanneer Sigthorsson daadwerkelijk is verkocht, is er opnieuw een stapje gemaakt. Ieder stapje is er 1, maar er moet nog wel wat meer gebeuren wil Ajax het beter gaan doen dan afgelopen seizoen!
Dat vind ik echt kolder. Er moet nog 1 positie ingevuld worden en dat is de spitspositie, de rest is nu klaar en dat is nog ruim voor de start van de voorbereiding...

De staf is veranderd, er zijn bestuurlijke veranderingen doorgevoerd en de selectie is met 3 nieuwe spelers versterkt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 15:21   quote  deeplink  
'Ajax viert verjaardag en tikt half miljoen af voor toptalent van Anderlecht'

Ajax staat op het punt de komst van Franco Antonucci af te ronden. Het zestienjarige toptalent was al even in aantocht en komt over van Anderlecht.

Antonucci viert zaterdag (20 juni) zijn verjaardag en mag nu hij zestien jaar oud is een profcontract tekenen. De vader van het toptalent, Carmelo Antonucci, liet al doorschemeren dat in Amsterdam een driejarige verbintenis op hem ligt te wachten. Het Nieuwsblad meldt zaterdag dat Ajax een half miljoen euro overmaakt naar Anderlecht.

Dik anderhalve maand geleden werd al duidelijk dat Ajax de slag om de jongeling had gewonnen. Antonucci en zijn vader waren niet tevreden over de manier waarop de Belgische topclub met hen omging én zagen dat het gras in Amsterdam groener was.

"We wilden graag het beste voor Franco en Ajax bleek het beste te zijn", aldus Antonucci senior destijds. "Bij Ajax kan hij bijvoorbeeld ook studeren in het trainingscentrum. Er is een programma dat volledig is toegespitst op voetballers. Samen met Barcelona heeft Ajax het beste opleidingscentrum in Europa."


bron

Goed werk weer van Marc Overmars! En de scouts.
riveco
 riveco - zaterdag 20 juni 2015 - 15:26   quote  deeplink  
Top, maar ik denk dat er ook mensen nu even stil zijn Pietje haha
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:26 schreef riveco het volgende:
Top, maar ik denk dat er ook mensen nu even stil zijn Pietje haha
Hahaha. Zou je denken, riveco? ;)
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 juni 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 juni 2015 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat vind ik echt kolder. Er moet nog 1 positie ingevuld worden en dat is de spitspositie, de rest is nu klaar en dat is nog ruim voor de start van de voorbereiding...

De staf is veranderd, er zijn bestuurlijke veranderingen doorgevoerd en de selectie is met 3 nieuwe spelers versterkt.
Het gaat om resultaten Remco. Uiteindelijk moet je beschikken over voldoende kwaliteit om de Cl poulefase te kunnen halen. En mee te kunnen doen om de landstitel tot het eind. Wanneer je dat niet haalt, kun je wel zeggen dat op papier het elftal compleet is. Maar dat zegt helemaal niks over de resultaten die je ermee bereikt. Dat zijn uiteindelijk de feiten en daar gaat het om!
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:30 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het gaat om resultaten Remco. Uiteindelijk moet je beschikken over voldoende kwaliteit om de Cl poulefase te kunnen halen. En mee te kunnen doen om de landstitel tot het eind. Wanneer je dat niet haalt, kun je wel zeggen dat op papier het elftal compleet is. Maar dat zegt helemaal niks over de resultaten die je ermee bereikt. Dat zijn uiteindelijk de feiten en daar gaat het om!
Vergeet niet Bobby, dat de huidige jonge spelers weer een jaar verder zijn en dus rijper met meer ervaring. Dit samen met de investeringen in Daley Sinkgraven, Nemanja Gudelj, Mitchel Dijks, John Heitinga en een spits die nog moet worden aangetrokken, zie ik het helemaal zitten voor het komende seizoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 juni 2015 - 15:47   quote  deeplink  
Je bent ook afhankelijk van de speelwijze die Ajax zal gaan hanteren. Los hiervan weet je ook niet of dragende spelers veel wedstrijden kunnen spelen in een heel seizoen.

Ben ook zeker niet negatief gestemd, maar Ajax moet er wel heel vroeg staan. En aangezien het begin bij Ajax nooit het sterkste onderdeel is, ben ik daar niet gerust op.

De vraag is: wat kunnen we en mogen we verwachten van Ajax het komende seizoen?
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:47 schreef Bobby1972 het volgende:
Je bent ook afhankelijk van de speelwijze die Ajax zal gaan hanteren. Los hiervan weet je ook niet of dragende spelers veel wedstrijden kunnen spelen in een heel seizoen.

Ben ook zeker niet negatief gestemd, maar Ajax moet er wel heel vroeg staan. En aangezien het begin bij Ajax nooit het sterkste onderdeel is, ben ik daar niet gerust op.

De vraag is: wat kunnen we en mogen we verwachten van Ajax het komende seizoen?
Dat is precies ook de doelstelling van de beleidsbepalers alsmede van de technische staf om er vroeg te staan. Vandaar dat zij de selectie al zo vroeg op niveau willen hebben. Je bent alleen nog afhankelijk van de grote(re) clubs wanneer die met de portemonee gaan wapperen tijdens deze transferperiode om een huidige Ajacied nog los te peuteren. Maar gezien de aankopen tot nu, plus de aanvullingen van jeugdspelers zie ik het beslist wel zitten. De tijd zal het leren.
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:26 schreef riveco het volgende:
Top, maar ik denk dat er ook mensen nu even stil zijn Pietje haha
Nou ik weet wel zeker van niet.. Echte toppers zijn er nog niet gekomen..
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:30 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het gaat om resultaten Remco. Uiteindelijk moet je beschikken over voldoende kwaliteit om de Cl poulefase te kunnen halen. En mee te kunnen doen om de landstitel tot het eind. Wanneer je dat niet haalt, kun je wel zeggen dat op papier het elftal compleet is. Maar dat zegt helemaal niks over de resultaten die je ermee bereikt. Dat zijn uiteindelijk de feiten en daar gaat het om!
Dat eerste zegt me eerlijk gezegd niet zo veel, de laatste jaren blijkt dat voor Nederlandse club vaak een brug te ver, alles valt of staat met de loting. En wij zijn nu eenmaal niet veel meer of minder als ploegen zoals Sparta Praag of Red Bull of weet ik veel welke andere ploegen.

Mee doen met goed voetbal tot het einde van de competitie vind ik komend seizoen een stuk belangrijker..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 juni 2015 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 15:26 schreef riveco het volgende:
Top, maar ik denk dat er ook mensen nu even stil zijn Pietje haha
Ja wat zullen we genieten van hem.. Mats Ritz vergeten?
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja wat zullen we genieten van hem.. Mats Ritz vergeten?
Is dat de schuld van de opleiding dat die jongen niet doorkomt of de schuld van Overmars en co?
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:47   quote  deeplink  
Charles_Aránguiz

Leuke speler die als middenvelder bekend staat maar bij Chili inviel als linksbuiten, hij is 26 dus een mooie leeftijd.. Speelt ergens in eigen land..

Valt op op de Copa America..
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 19:13   quote  deeplink  
Ajax blijft zich voorlopig versterken betreft de hoofdmacht, maar ook de toekomst staat nog altijd centraal in het transferbeleid. Derhalve staan de Amsterdammers op het punt om een duo beloften aan te trekken.

Volgens het doorgaans goed ingelichte Tutto Mercato Web heeft de recordkampioen van Nederland namelijk een fikse concurrentiestrijd met het eveneens geïnteresseerde Chelsea gewonnen; de zestienjarige Sergio Ismael Diaz Velzquez, beter bekend als Sergio Diaz, zou op de vooravond van een transfer naar Ajax staan.

De 16-jarige vleugelspeler moet overkomen van Cerro Porteno. Hij wordt veel vergeleken met Juan Manuel Iturbe, een razendsnelle en technisch vaardige flankspeler van AS Roma. Hij startte zijn carrière net als Diaz bij Porteno. Eerder bevestigde zijn zaakwaarnemer, Gianni Delmes, al dat er gesprekken met 'een Nederlandse club' gaande zijn. Dat is dus Ajax.

Bovendien wil Ajax zich ook nog versterken met middenvelder Miguel Ángel Almirón Rejala. Hij is een Paraguayaans jeugdinternational en staat ook onder contract bij Porteno. Opvallend is dat het duo behoorlijk duur moet zijn; Diaz kost drie miljoen euro, Rejala inclusief diverse prestatiebonussen zo'n 2,5 miljoen.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/319478/Ajax_wint_concurrentiestrijd_van_Chelsea_en_koopt_duur_duo_talenten#ixzz3dci2x8M7
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 20 juni 2015 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 juni 2015 - 23:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Altijd gedacht dat die twee een relatie hebben ...Pietje en Eide...zijn het altijd met elkaar eens....dubbel account kan natuurlijk ook ;-)
Whahahaha....wie weet narreke...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 20 juni 2015 - 19:46   quote  deeplink  
Goed werk weer van Marc Overmars! En de scouts.
Nu eindelijk behoorlijk ingekocht...maar goed ze moesten wel want het niveau was dramatisch gezakt...
nora
 nora - zaterdag 20 juni 2015 - 21:43   quote  deeplink  
He Jack eerst moet die handtekening er op gezet worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 juni 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 19:13 schreef remco k het volgende:
Ajax blijft zich voorlopig versterken betreft de hoofdmacht, maar ook de toekomst staat nog altijd centraal in het transferbeleid. Derhalve staan de Amsterdammers op het punt om een duo beloften aan te trekken.

Volgens het doorgaans goed ingelichte Tutto Mercato Web heeft de recordkampioen van Nederland namelijk een fikse concurrentiestrijd met het eveneens geïnteresseerde Chelsea gewonnen; de zestienjarige Sergio Ismael Diaz Velzquez, beter bekend als Sergio Diaz, zou op de vooravond van een transfer naar Ajax staan.

De 16-jarige vleugelspeler moet overkomen van Cerro Porteno. Hij wordt veel vergeleken met Juan Manuel Iturbe, een razendsnelle en technisch vaardige flankspeler van AS Roma. Hij startte zijn carrière net als Diaz bij Porteno. Eerder bevestigde zijn zaakwaarnemer, Gianni Delmes, al dat er gesprekken met 'een Nederlandse club' gaande zijn. Dat is dus Ajax.

Bovendien wil Ajax zich ook nog versterken met middenvelder Miguel Ángel Almirón Rejala. Hij is een Paraguayaans jeugdinternational en staat ook onder contract bij Porteno. Opvallend is dat het duo behoorlijk duur moet zijn; Diaz kost drie miljoen euro, Rejala inclusief diverse prestatiebonussen zo'n 2,5 miljoen.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/319478/Ajax_wint_concurrentiestrijd_van_Chelsea_en_koopt_duur_duo_talenten#ixzz3dci2x8M7
Ik ken ze allebei niet, maar als ze inderdaad al een behoorlijke waarde hebben waarom dan niet gelijk goed doen! ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 juni 2015 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 21:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ken ze allebei niet, maar als ze inderdaad al een behoorlijke waarde hebben waarom dan niet gelijk goed doen! ;-)
Inderdaad gewoon doen lekker jong en lekker duur! Moet haast wel goed zijn! ;)
Ken ze ook niet maar laat me graag verassen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 juni 2015 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 19:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Goed werk weer van Marc Overmars! En de scouts.
Nu eindelijk behoorlijk ingekocht...maar goed ze moesten wel want het niveau was dramatisch gezakt...
Ze zijn in ieder geval goed bezig door A betere spelers aan te trekken
Sinkgraven en Gudelj.

Ervaring in de vorm van Heitinga ben benieuwd wat hij toe kan voegen voetballend.

Dijks ben ik nog niet helemaal zeker van..

En deze grote talenten kan nooit kwaad voor de nabije toekomst.

Nu nog Siggie verkopen en een leuke spits aantrekken en we zijn compleet.
Top geregeld!
Brandje
 Brandje - zondag 21 juni 2015 - 09:57   quote  deeplink  
"Ajax wil transfer Cillissen blokkeren"

Jasper Cillessen wordt de laatste tijd regelmatig in verband gebracht met een transfer naar Manchester United. De doelman zelf spreekt nu in gesprek met de Daily Mirror.

De Ajax-doelman geniet momenteel van zijn vakantie. De Daily Mirror claimt hem toch te hebben gesproken. Cillessen moet bij United de opvolger van David De Gea worden. De Spaanse goalie staat in de belangstelling van Real Madrid.

Blokkeren

Ajax wil Cillessen echter niet laten gaan. Dat zei Marc Overmars op 20 mei al in de Telegraaf. De directeur stelde dat Cillessen 'zelfs niet voor 25 miljoen euro weg mag'. Cillessen gaf tegenover de Engelse tabloid aan dat de Amsterdammers niet mee willen werken.
Frank de Boer heeft hem dat duidelijk gemaakt. "De Ajax-leiding zal het heel moeilijk gaan maken, wanneer de interesse concreet wordt. Als ik bezig zou zijn met een transfer, dan zou ik mijn contract bij Ajax niet hebben verlengd tot medio 2018."

Nieuw contract

"Mijn oude contract liep tot 2016 door, dus als ik niet had bijgetekend was dit het perfecte moment voor een transfer geweest. Frank de Boer is duidelijk geweest toen hij vragen kreeg over een eventuele transfer voor mij; hij wil dat blokkeren", aldus een stellige Cillessen.

In de media verschenen vorige week geruchten dat Cillessen kon vertrekken voor een bod van dik 27,5 miljoen euro. Ook toen claimde de Daily Mirror dat de goalie op weg was naar Manchester, om onder Louis van Gaal te gaan spelen. Dat zou hem de duurste Ajacied ooit maken.

Recordhouder

Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar zijn de recordhouders van Ajax. De spelers gingen in het verleden gingen allebei voor 27 miljoen euro naar Real Madrid.

http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2015/06/21/12926082/cillessen-ajax-wil-een-transfer-blokkeren?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Nu gaan ze ineens wijs doen de heren van de directie. De beste speler van de eredivisie op 31-8 verkopen voor een prikkie maar wanneer men bijna 30 miljoen kan beuren voor een keeper gaat men ineens dwars liggen. Ik begrijp er echt niks meer van. Een goede keeper is leuk maar je moet ook weer niet door gaan slaan.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 juni 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 juni 2015 - 09:57 schreef Brandje het volgende:
"Ajax wil transfer Cillissen blokkeren"

Jasper Cillessen wordt de laatste tijd regelmatig in verband gebracht met een transfer naar Manchester United. De doelman zelf spreekt nu in gesprek met de Daily Mirror.

De Ajax-doelman geniet momenteel van zijn vakantie. De Daily Mirror claimt hem toch te hebben gesproken. Cillessen moet bij United de opvolger van David De Gea worden. De Spaanse goalie staat in de belangstelling van Real Madrid.

Blokkeren

Ajax wil Cillessen echter niet laten gaan. Dat zei Marc Overmars op 20 mei al in de Telegraaf. De directeur stelde dat Cillessen 'zelfs niet voor 25 miljoen euro weg mag'. Cillessen gaf tegenover de Engelse tabloid aan dat de Amsterdammers niet mee willen werken.
Frank de Boer heeft hem dat duidelijk gemaakt. "De Ajax-leiding zal het heel moeilijk gaan maken, wanneer de interesse concreet wordt. Als ik bezig zou zijn met een transfer, dan zou ik mijn contract bij Ajax niet hebben verlengd tot medio 2018."

Nieuw contract

"Mijn oude contract liep tot 2016 door, dus als ik niet had bijgetekend was dit het perfecte moment voor een transfer geweest. Frank de Boer is duidelijk geweest toen hij vragen kreeg over een eventuele transfer voor mij; hij wil dat blokkeren", aldus een stellige Cillessen.

In de media verschenen vorige week geruchten dat Cillessen kon vertrekken voor een bod van dik 27,5 miljoen euro. Ook toen claimde de Daily Mirror dat de goalie op weg was naar Manchester, om onder Louis van Gaal te gaan spelen. Dat zou hem de duurste Ajacied ooit maken.

Recordhouder

Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar zijn de recordhouders van Ajax. De spelers gingen in het verleden gingen allebei voor 27 miljoen euro naar Real Madrid.

http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2015/06/21/12926082/cillessen-ajax-wil-een-transfer-blokkeren?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Nu gaan ze ineens wijs doen de heren van de directie. De beste speler van de eredivisie op 31-8 verkopen voor een prikkie maar wanneer men bijna 30 miljoen kan beuren voor een keeper gaat men ineens dwars liggen. Ik begrijp er echt niks meer van. Een goede keeper is leuk maar je moet ook weer niet door gaan slaan.
Is gewoon het spelletje om de prijs op te drijven. Denk je nou echt dat ze een transfer van 30 miljoen voor een keeper gaan blokkeren? Nee ik ook niet..
Aangezien we elke keer onze beste spelers na de verkoop van de seizoenkaarten wegdoen.
Supporter is niks meer waar in de Arena dat zagen we laatst al met die verhoging.
Ajax kiest laatste jaren constant voor het geld daarom staan we er financieel goed voor maar was afgelopen seizoen zo matig.
JV
 JV - maandag 22 juni 2015 - 12:27   quote  deeplink  
Babel zie ik wil naar Ajax, is dat niet de beste optie, ervaren, we weten wat hij toevoegt, kracht en ervaring en is prima met Milik afwisselbaar te gebruiken. Beter dan een andere jonge spits. Volgens mij de beste optie

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0326130