BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - maandag 22 juni 2015 - 13:00   quote  deeplink  
Ik heb het net gelezen van Babel zou in mijn ogen een prima aanwinst zijn 28 jaar en behoorlijk ervaren en een Ajacied, alleen geen idee qua salaris of dit mogelijk is.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 juni 2015 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2015 - 13:00 schreef nora het volgende:
Ik heb het net gelezen van Babel zou in mijn ogen een prima aanwinst zijn 28 jaar en behoorlijk ervaren en een Ajacied, alleen geen idee qua salaris of dit mogelijk is.
Alleen als Khisna vertrekt? Of als spits?
Vond hem prima bij zijn terugkeer alleen jammer dat hij weinig gespeeld heeft.
Tegen Dortmund vond ik hem echt sterk.
Eide
 Eide - maandag 22 juni 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2015 - 12:27 schreef JV het volgende:
Babel zie ik wil naar Ajax, is dat niet de beste optie, ervaren, we weten wat hij toevoegt, kracht en ervaring en is prima met Milik afwisselbaar te gebruiken. Beter dan een andere jonge spits. Volgens mij de beste optie
De kans op Babel heeft Ajax natuurlijk eerder al verkeken. Ajax had Ryan gewoon een langer contract kunnen aanbieden maar koos er voor hem te laten gaan. Maar hij zou best een optie kunnen zijn.
nora
 nora - maandag 22 juni 2015 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2015 - 13:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Alleen als Khisna vertrekt? Of als spits?
Vond hem prima bij zijn terugkeer alleen jammer dat hij weinig gespeeld heeft.
Tegen Dortmund vond ik hem echt sterk.
Als spits in de jeugd ook veel gespeeld als centr spits.En volgens mij gaat Kishna wel weg gezien alle radio stilte en 0 aanbiedingen van Ajax.
Eide
 Eide - maandag 22 juni 2015 - 19:53   quote  deeplink  
Donny van de Beek en Abdelhak Nouri vandaag beide bij Jong Ajax aan de voorbereiding voor het nieuwe seizoen begonnen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 juni 2015 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juni 2015 - 14:33 schreef nora het volgende:

[..]

Als spits in de jeugd ook veel gespeeld als centr spits.En volgens mij gaat Kishna wel weg gezien alle radio stilte en 0 aanbiedingen van Ajax.
Ja daarom. Vind hem wel beter geworden in de na vasthouden enz.
Eide
 Eide - dinsdag 23 juni 2015 - 08:01   quote  deeplink  
Ajax akkoord rond transfer Sigthorsson

Kolbeinn Sigthorsson zal zich niet bij de eerste training van Ajax melden, die vrijdag op het programma staat. Ajax is akkoord met het Franse Nantes uit de Ligue 1 voor een vergoeding van rond de drie miljoen euro. Zelf wil de IJslander graag naar Frankrijk en heeft een principe-akkoord met Nantes.

Dat laatste is dan weer goed nieuws voor trainer Frank de Boer, omdat Sigthorsson verkocht moest worden, alvorens technisch directeur Marc Overmars de markt op mag van de clubleiding om een nieuwe spits naar Amsterdam te halen. Broodnodig, want na een vertrek van de IJslander naar Nantes en de verhuur van Richairo Zivkovic aan Willem II heeft Ajax behalve de Pool Arek Milik geen enkele spits meer onder contract.

Zolang de Amsterdamse club nog geen extra spits heeft gestrikt, zal De Boer na het vertrek van Sigthorsson zijn selectie met een aanvaller uit de opleiding moeten opvullen.

Bron

---------------------------------------

Nou, voor een speler die nauwelijks heeft gespeeld is 3 miljoen niet verkeerd. Dag Kolbeinn. Het was onvergetelijk maar helaas niet vanwege de prestaties.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 23 juni 2015 - 08:32   quote  deeplink  
**Maakt vreugdedansje**
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 juni 2015 - 09:13   quote  deeplink  
nu gaan we zien wie er nog word aangetrokken.
We hadden er 3, daarvan is er nu nog maar 1 over(millik)
ik ben benieuwd wie hem gaat komen versterken.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 23 juni 2015 - 09:25   quote  deeplink  
Ik denk onbetaalbare opties, maar volgens mij wel goede talentjes die we zeker zouden kunnen gebruiken:

ALEKSANDAR MITROVIC (RSC Anderlecht) (Topscorer afgelopen seizoen)
TIMO WERNER (VfB Stuttgart)
Connor Wickham (Sunderland) (Huurbasis bij Leeds U)

Ouder (25 jaar)
Alexandre Pato (Sao Paulo)
Andriy Yarmolenko (Dynamo Kiev)
Atdhe Nuhiu (Sheffield Wednesday) (echte goalgetter)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juni 2015 door Peterhs --
riveco
 riveco - dinsdag 23 juni 2015 - 09:30   quote  deeplink  
Volgens de Telegraaf, hebben ze belangstelling voor Sisto en als je de beelden bekijkt zeg ik doe mij die maar. https://www.youtube.com/watch?v=jp-kJS114uM
https://www.youtube.com/watch?v=Hl_pgWULPz0. De nieuwe Suarez?????
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 juni 2015 - 09:32   quote  deeplink  
Dank je wel ijskonijn voor al die belangrijke treffers in de toppers! Nu wel blij dat je gat en ruimte creëert voor nieuwe spelers!
Eide
 Eide - dinsdag 23 juni 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 09:30 schreef riveco het volgende:
Volgens de Telegraaf, hebben ze belangstelling voor Sisto en als je de beelden bekijkt zeg ik doe mij die maar. https://www.youtube.com/watch?v=jp-kJS114uM
https://www.youtube.com/watch?v=Hl_pgWULPz0. De nieuwe Suarez?????
Aanvallende middenvelder die ook op de flank uit de voeten kan. We zitten al zo ruim in de middenvelders. Op het oog wel een goede voetballer hoor, dat zeker wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juni 2015 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 23 juni 2015 - 10:14   quote  deeplink  
Cardozo!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 09:30 schreef riveco het volgende:
Volgens de Telegraaf, hebben ze belangstelling voor Sisto en als je de beelden bekijkt zeg ik doe mij die maar. https://www.youtube.com/watch?v=jp-kJS114uM
https://www.youtube.com/watch?v=Hl_pgWULPz0. De nieuwe Suarez?????
Nee nieuwe Messi pff
nora
 nora - dinsdag 23 juni 2015 - 11:44   quote  deeplink  
Doe mij maar een goede spits daar zitten we meer op te wachten.
riveco
 riveco - dinsdag 23 juni 2015 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 11:44 schreef nora het volgende:
Doe mij maar een goede spits daar zitten we meer op te wachten.
Hij speeld middenveld, rechtsbuiten en spits hij bij club en land. Verving Fisher ook in de spits bij onder 20
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 08:01 schreef Eide het volgende:
Ajax akkoord rond transfer Sigthorsson

Kolbeinn Sigthorsson zal zich niet bij de eerste training van Ajax melden, die vrijdag op het programma staat. Ajax is akkoord met het Franse Nantes uit de Ligue 1 voor een vergoeding van rond de drie miljoen euro. Zelf wil de IJslander graag naar Frankrijk en heeft een principe-akkoord met Nantes.

Dat laatste is dan weer goed nieuws voor trainer Frank de Boer, omdat Sigthorsson verkocht moest worden, alvorens technisch directeur Marc Overmars de markt op mag van de clubleiding om een nieuwe spits naar Amsterdam te halen. Broodnodig, want na een vertrek van de IJslander naar Nantes en de verhuur van Richairo Zivkovic aan Willem II heeft Ajax behalve de Pool Arek Milik geen enkele spits meer onder contract.

Zolang de Amsterdamse club nog geen extra spits heeft gestrikt, zal De Boer na het vertrek van Sigthorsson zijn selectie met een aanvaller uit de opleiding moeten opvullen.

Bron

---------------------------------------

Nou, voor een speler die nauwelijks heeft gespeeld is 3 miljoen niet verkeerd. Dag Kolbeinn. Het was onvergetelijk maar helaas niet vanwege de prestaties.
Ik denk inderdaad dat Ajax zich in de handjes mag wrijven dat er nog zo'n bedrag wordt neergeteld. En nu maar hopen, dat Ajax op korte termijn een ervaren spits gaat aantrekken. Ik lees allerlei namen, soms voor veel geld, van jonge spitsen maar die hebben (nog) geen ervaring. We wachten maar af.
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 09:30 schreef riveco het volgende:
Volgens de Telegraaf, hebben ze belangstelling voor Sisto en als je de beelden bekijkt zeg ik doe mij die maar. https://www.youtube.com/watch?v=jp-kJS114uM
https://www.youtube.com/watch?v=Hl_pgWULPz0. De nieuwe Suarez?????
Maar ook weer jong en dus (vrij) onervaren. Ik heb steeds begrepen, dat Ajax voor een wat oudere en ervaren spits wilde gaan om de jonge Milik niet voor de voeten te gaan lopen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 juni 2015 - 13:04   quote  deeplink  
Finbogasson....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 23 juni 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 13:04 schreef Nenam_tiL het volgende:
Finbogasson....
Net zo'n IJskonijn als Sigthorson, die er bij een andere Nederlandse club dik 20 inschiet, maar bij ajax niet uit de voeten kan. Nee, doe mij dan maar een Cardozo, een speler met pit en temperament!!

Heb je ook geen garantie natuurlijk, maar toch....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 juni 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 13:25 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Net zo'n IJskonijn als Sigthorson, die er bij een andere Nederlandse club dik 20 inschiet, maar bij ajax niet uit de voeten kan. Nee, doe mij dan maar een Cardozo, een speler met pit en temperament!!

Heb je ook geen garantie natuurlijk, maar toch....
Het was maar een ballontje gap......ik zou het echt niet weten wie er komt
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 23 juni 2015 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 13:48 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Het was maar een ballontje gap......ik zou het echt niet weten wie er komt
Met ballonnetjes moet je voorzichtig zijn ouwe, voor je het weet zijn ze lek ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 23 juni 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 13:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Met ballonnetjes moet je voorzichtig zijn ouwe, voor je het weet zijn ze lek ;-)
Bij de Jumbo zijn ze gratis ;-)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 13:04 schreef Nenam_tiL het volgende:
Finbogasson....
Misschien kan Heerenveen een spits voor ons scouten?
Dost, Finbogasson en Uth scoorden daar aan de lopende band om de laatste 3 maar te noemen.
Verder terug heb je Huntelaar en Alfonso Alves..
Eide
 Eide - dinsdag 23 juni 2015 - 14:44   quote  deeplink  
Overigens is van die reeks alleen Huntelaar ook buiten Nederland een fenomeen gebleken. Eerlijkheidshalve wel de opmerking dat Dost de laatste maanden goed op dreef was en Uth nog niet voorbij Nederland is geweest.

Scoren bij de subtop is één ding, scoren bij de top is toch een heel ander verhaal. Maar de scouting van Heerenveen functioneert inderdaad prima voor die club. Dat is gewoon een compliment voor de mensen daar.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 14:46   quote  deeplink  
Laatste 15 seizoenen leverde Psv 5 keer een topscoorder af Heerenveen 4 en Ajax 3x.
Toch best een prestatie van Heerenveen omdat ze nooit hoog eindigen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 14:44 schreef Eide het volgende:
Overigens is van die reeks alleen Huntelaar ook buiten Nederland een fenomeen gebleken. Eerlijkheidshalve wel de opmerking dat Dost de laatste maanden goed op dreef was en Uth nog niet voorbij Nederland is geweest.

Scoren bij de subtop is één ding, scoren bij de top is toch een heel ander verhaal. Maar de scouting van Heerenveen functioneert inderdaad prima voor die club. Dat is gewoon een compliment voor de mensen daar.
Kwam Sulejmani niet óók van Heerenveen? ;-)

Veel spelers die van een subtopper komen, "blokkeren" bij Ajax, Feyenoord en PSV. De druk bij die clubs, die MOETEN winnen is veel groter dan bij de kleinere clubs. Ook de srespectievelijke upporters eisen meer van hun spelers.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 14:44 schreef Eide het volgende:
Overigens is van die reeks alleen Huntelaar ook buiten Nederland een fenomeen gebleken. Eerlijkheidshalve wel de opmerking dat Dost de laatste maanden goed op dreef was en Uth nog niet voorbij Nederland is geweest.

Scoren bij de subtop is één ding, scoren bij de top is toch een heel ander verhaal. Maar de scouting van Heerenveen functioneert inderdaad prima voor die club. Dat is gewoon een compliment voor de mensen daar.
Dat ben ik met je eens. Zeker voor de spitspositie komen ze constant met spelers die perfect renderen dat is wel knap ja. Aanvallend is Heerenveen laatste jaren ook wel een leuke ploeg denk aan Sinkgraven, Ziyech, Aissaidi, Narsingh, Sulejmani, Djuricic, Larsson enz enz brengen toch vaak leuke aanvallende spelers voort en de meeste uit Europa ook nog. Als Ajax hun scouts nu even naar Zuid Amerika stuurt? ;)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 14:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Kwam Sulejmani niet óók van Heerenveen? ;-)

Veel spelers die van een subtopper komen, "blokkeren" bij Ajax, Feyenoord en PSV. De druk bij die clubs, die MOETEN winnen is veel groter dan bij de kleinere clubs. Ook de srespectievelijke upporters eisen meer van hun spelers.
Klopt maar dat zegt me ook niks. ;-)
En natuurlijk is er meer druk bij de top 3 maar een echt goede voetballer die komt dan ook wel weer bovendrijven. En als jij niet genoten hebt van Huntelaar dan lieg je haha.
Suarez kwam ook maar van Groningen net als Robben tja je kunt het ook treffen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 15:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar dat zegt me ook niks. ;-)
En natuurlijk is er meer druk bij de top 3 maar een echt goede voetballer die komt dan ook wel weer bovendrijven. En als jij niet genoten hebt van Huntelaar dan lieg je haha.
Suarez kwam ook maar van Groningen net als Robben tja je kunt het ook treffen.
Dat is absoluut waar. We hebben het er hier al vaker over gehad: SC Heerenveen en FC Groningen hebben meesterlijke scouts. Ik ben daar als Ajacied behoorlijk jaloers op. Aan de andere kant, de scouts bij Ajax zijn meer georiënteerd op Scandinavië en dan vooral op Denemarken. Dat heeft ons door de jaren heen ook behoorlijk wat pareltjes opgeleverd.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 juni 2015 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar. We hebben het er hier al vaker over gehad: SC Heerenveen en FC Groningen hebben meesterlijke scouts. Ik ben daar als Ajacied behoorlijk jaloers op. Aan de andere kant, de scouts bij Ajax zijn meer georiënteerd op Scandinavië en dan vooral op Denemarken. Dat heeft ons door de jaren heen ook behoorlijk wat pareltjes opgeleverd.
Klopt de Denen doen het goed bij ons. Dus onze Deense scout mag ook blijven.
Alleen lijkt tegenwoordig wel of ze alleen nog maar middenvelders scouten gezien de geruchten..
Eide
 Eide - dinsdag 23 juni 2015 - 16:12   quote  deeplink  
De kracht van Ajax zijn toch de jongens die in de jeugd worden gescout, de laatste jaren dan. Vertonghen, Alderweireld, Bazoer, Eriksen, El Ghazi, Kishna, Fischer. Allemaal als jeugdspeler gescout.

Dat is ook prima. Ajax kan daarmee boven de normale mogelijkheden scouten omdat ze in spelers kunnen investeren. Echt de speler opleiden. Maar je heb dan wel altijd die valkuil voor wat betreft ervaring. En dat is balans die wel wat mank is geweest de afgelopen jaren. Daarom ben ik blij met Heitinga. Ruim ervaren en kent Ajax, weet wat er gevraagd wordt. Wel prettig om te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juni 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 23 juni 2015 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 16:12 schreef Eide het volgende:
De kracht van Ajax zijn toch de jongens die in de jeugd worden gescout, de laatste jaren dan. Vertonghen, Alderweireld, Bazoer, Eriksen, El Ghazi, Kishna, Fischer. Allemaal als jeugdspeler gescout.

Dat is ook prima. Ajax kan daarmee boven de normale mogelijkheden scouten omdat ze in spelers kunnen investeren. Echt de speler opleiden. Maar je heb dan wel altijd die valkuil voor wat betreft ervaring. En dat is balans die wel wat mank is geweest de afgelopen jaren. Daarom ben ik blij met Heitinga. Ruim ervaren en kent Ajax, weet wat er gevraagd wordt. Wel prettig om te hebben.
Dat is beslist waar, Eide. Dat heb ik ook al diverse keren in diverse topics aangehaald. En dat is toch ook een onderdeel van "het plan Cruijff", althans wat betreft de jeugdspelers.

Overigens ben ik zeer nieuwsgierig naar de naam van de spits die nog zou moeten komen. Ik heb Frank de Boer toch echt horen zeggen, dat het een ervaren spits moet zijn om Milik niet voor de voeten te gaan lopen. De namen die op dit moment steeds voorbij komen zijn echter opnieuw jonge spitsen. Maar het zijn tot nu toe alleen maar geruchten, er is nog helemaal niks concreet.
nora
 nora - dinsdag 23 juni 2015 - 16:47   quote  deeplink  
Babel is de oplossing geloof me of Gardozo
remco k
 remco k - dinsdag 23 juni 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 15:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar dat zegt me ook niks. ;-)
En natuurlijk is er meer druk bij de top 3 maar een echt goede voetballer die komt dan ook wel weer bovendrijven. En als jij niet genoten hebt van Huntelaar dan lieg je haha.
Suarez kwam ook maar van Groningen net als Robben tja je kunt het ook treffen.
Dat klopt helemaal. En het is ook erg moeilijk..

Ik zag geen verschil tussen Sulejmani en Suarez toen die van Heerenveen en Groningen naar ons toekwamen, sterker nog, van Sulejmani was het verwachtingspatroon bij vrijwel iedereen groter en hoger dan bij Suarez.. Ongetwijfeld zullen mensen nu zeggen dat dit niet waar is..
Zelfde met Blind, wie had verwacht toen die terug kwam van Groningen dat het een dragende speler zou worden..
remco k
 remco k - dinsdag 23 juni 2015 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 16:47 schreef nora het volgende:
Babel is de oplossing geloof me of Gardozo
Babel speelde prima in de tijd toen die terugkwam, maar of het DE oplossing is, hij is nu ook weer twee seizoenen weg.. Lijkt me een prima speler voor erbij, maar meer als twaalfde man die basis zou kunnen zijn als een van de buitenspelers er niet is. Ik zie in hem niet de eerste spits..
nora
 nora - dinsdag 23 juni 2015 - 17:31   quote  deeplink  
Samen met Milik als spits en ook als standin voor linker of rechterspits.
nora
 nora - woensdag 24 juni 2015 - 10:00   quote  deeplink  
laat aub die Sisto lopen Ajax en ga voor een echte spits !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door nora --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 juni 2015 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:00 schreef nora het volgende:
laat aub die Sisto lopen Ajax en ga voor een echte spits !!
Beide Sisto en ervaren spits..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 juni 2015 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 17:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. En het is ook erg moeilijk..

Ik zag geen verschil tussen Sulejmani en Suarez toen die van Heerenveen en Groningen naar ons toekwamen, sterker nog, van Sulejmani was het verwachtingspatroon bij vrijwel iedereen groter en hoger dan bij Suarez.. Ongetwijfeld zullen mensen nu zeggen dat dit niet waar is..
Zelfde met Blind, wie had verwacht toen die terug kwam van Groningen dat het een dragende speler zou worden..
Met 16 miljoen en de lastige onderhandelingen lag de druk inderdaad hoger.
In geval van Sulejmani kom daar niet mee omgaan. Maar zoveel factoren zijn er dat een speler wel of niet slaagt. Mentaliteit is daar zeker een groot onderdeel van. Dat zie je bij Sulejman, Blind,Suarez ect ook terug.

Maar goed aankopen zal altijd lastiger en duurder zijn dan zelf opleiden.
Maar blijf er toch bij dat er met kopen niks mis is mits je A dat type niet in de opleiding hebt lopen B Hij in potentie of direct (hopelijk) iets kan toevoegen.
Dus geen opvulling/Breedte aankopen.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Maar goed aankopen zal altijd lastiger en duurder zijn dan zelf opleiden.
Maar blijf er toch bij dat er met kopen niks mis is mits je A dat type niet in de opleiding hebt lopen B Hij in potentie of direct (hopelijk) iets kan toevoegen.
Dus geen opvulling/Breedte aankopen.
Voor 95% mee eens. Het enige waar ik over van mening verschil is die laatste zin. Ik denk er dat een prima uitgangspositie is maar geen harde regel kan of moet zijn. Er zijn best situaties denkbaar waarbij een breedte aankoop een goede beslissing is. Zie bijvoorbeeld Diederik Boer als 2e doelman of een stormram/goalgetter achter de 1e spits.

Nogmaals, gewoon een voorbeeld om aan te geven dat situationeel wel van die uitgangspositie afgeweken moet kunnen worden. Maar voor het overgrote gedeelte ben ik het helemaal met je eens.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 11:03   quote  deeplink  
Dijks definitief terug bij Ajax, trio Ajacieden richting Tilburg

Mitchell Dijks keert definitief terug bij Ajax. Willem II ontvangt een transfersom voor de linksback. Richairo Zivkovic, Lesley de Sa en Ruben Ligeon bewandelen de omgekeerde weg richting Tilburg en spelen komend seizoen op huurbasis voor de Tricolores. Daarnaast hebben de Brabanders een optie tot koop op De Sa.

"Het was een lang traject maar met een mooi eindresultaat voor ons waarin we een goede balans hebben kunnen vinden in de sportieve en financiële belangen voor Willem II", stelt technisch manager Carlos Aalbers op de clubwebsite. "We zijn erg blij dat we deze drie spelers kunnen toevoegen aan de selectie en dat Mitchell Dijks ons platform heeft benut om weer een volgende stap in zijn carrière te maken. We wensen Mitchell hiermee veel succes."

"Onze staf en Richairo zelf vinden het voor zijn ontwikkeling van belang dat hij komend seizoen veel minuten maakt in de Eredivisie. Daarom is dit een goede stap voor hem", doelt Ajax-directeur Marc Overmars op de verhuur van Zivkovic. "Hij kon bij meer clubs terecht, maar wij kijken ook naar wie de trainer is en welke speelstijl gehanteerd wordt. Wij denken dat Willem II daarom de juiste keuze is."

Bron

------------------

Voor Ligeon en De Sa zal Willem II de etalage worden om ze te slijten. Het contract van Ligeon loopt in 2016 af dus dit is gewoon het drukken van zijn salariskosten voor Ajax. Idem trouwens voor De Sa. Snap ook niet helemaal waarom zo op hem dan een optie tot koop hebben. Beiden zijn transfervrij na aankomend seizoen.

Voor Zivko is dit prima. Misschien had dit vorig jaar al moeten gebeuren. De Jupiler League is leuk maar de stap van de middenmoot van de 1e divisie naar de top van de Eredivisie blijkt toch fors te zijn. Hopelijk gaat het aankomend seizoen als een raket met hem.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 juni 2015 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Voor 95% mee eens. Het enige waar ik over van mening verschil is die laatste zin. Ik denk er dat een prima uitgangspositie is maar geen harde regel kan of moet zijn. Er zijn best situaties denkbaar waarbij een breedte aankoop een goede beslissing is. Zie bijvoorbeeld Diederik Boer als 2e doelman of een stormram/goalgetter achter de 1e spits.

Nogmaals, gewoon een voorbeeld om aan te geven dat situationeel wel van die uitgangspositie afgeweken moet kunnen worden. Maar voor het overgrote gedeelte ben ik het helemaal met je eens.
Maar dat zijn toch specifieke eigenschappen/kwaliteiten die je dan aantrekt?
Wat ik bedoel zijn spelers als een Duarte/vd Hoorn enz.
Zelfs Viergever zat nog een gedachte achter omdat die Cv,lb en Cvm kon.
Nu Heitinga voor zijn ervaring vind ik ook geen probleem. Soms liever iets meer uitgeven dan
goedkopere grotere gokjes die je uiteindelijk ook niet terug verdien. Goedkoop is in die gevallen ook duurkoop.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 11:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Maar dat zijn toch specifieke eigenschappen/kwaliteiten die je dan aantrekt?
Als je het zo bedoeld ben ik het zelfs 100% met je eens.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 juni 2015 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 - 17:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Babel speelde prima in de tijd toen die terugkwam, maar of het DE oplossing is, hij is nu ook weer twee seizoenen weg.. Lijkt me een prima speler voor erbij, maar meer als twaalfde man die basis zou kunnen zijn als een van de buitenspelers er niet is. Ik zie in hem niet de eerste spits..
Eens. Daarnaast denk ik, dat Babel voor hemzelf Ajax toch opnieuw als een soort tussensituatie zal zien. Zodra er een mooie club uit een mooie competitie zich aandient, zal Babel weer vertrekken. Nee, ook volgens mij is hij niet DE oplossing.
nora
 nora - woensdag 24 juni 2015 - 14:06   quote  deeplink  
Elke speler die Ajax koopt zal bij een goed bod weer vertrekken dus Babel is geen uitzondering, in mijn ogen sterk ervaren en een Ajax verleden en op meerdere posities voorin inzetbaar, en zal de jeugd niet in de weg staan want blijft hoogstens 1 of 2 jaar.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 juni 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 11:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Als je het zo bedoeld ben ik het zelfs 100% met je eens.
Dat was eigenlijk wel wat ik bedoelde.. :)
Ik vind eigen jeugd ook prima en ook een groot onderdeel van de club
maar wat je niet op korte termijn in je jeugd hebt lopen(bv gelouterde spits, Johnny Heitinga enz) mag of moet zelfs gehaald worden. Ik denk dat ze dit na afgelopen seizoen
ook wel in de gaten gehad hebben. Hebben gegokt om zonder veel te investeren toch maximaal te presteren. Sinkgraven, Gudelj zijn wel aankopen die mij kunnen bekoren.
Millik zulke constructies kun je ook prima mee treffen dat vind ik dan wel weer goed.
En nu verlengen met ligeon en nog een jaartje verhuren is ook slimmer dan verhaal Dijks.
Maar goed het is een leer proces ook voor de huidige mensen die nu zitten.
remco k
 remco k - woensdag 24 juni 2015 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 10:00 schreef nora het volgende:
laat aub die Sisto lopen Ajax en ga voor een echte spits !!
Waarom het een laten, wie zegt dat die jongen voor het eerste gehaald word, in die 40 tot 60 uur in de week kunnen ze echt wel meer dingen doen dan alleen maar achter een spits aanzitten hoor..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 juni 2015 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom het een laten, wie zegt dat die jongen voor het eerste gehaald word, in die 40 tot 60 uur in de week kunnen ze echt wel meer dingen doen dan alleen maar achter een spits aanzitten hoor..
Verleg je prioriteit.
Ik ga de vloer niet dweilen als het dak lek is, jij wel?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0369760