BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 08 juli 2015 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 19:46 schreef Eide het volgende:
Je kan jet ook anders zien, namelijk dat de breedte nu dusdanig veel kwaliteit bevat dat FdB echt keuzes te maken heeft.
3 man voor de rcv positie en Viergever en Riedewald voor Lcv vind ik nou niet echt veel keuze.. Bazoer Cvm en dan? Je snapt het al?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 21:13   quote  deeplink  
Ik lag niet echt te zeiken...misschien over Heitinga...daar sta ik nog steeds achter...je mag toch je twijfels hebben over hem...is hij gehaald voor de bank dan zijn mijn twijfels weg...de overigen zijn naar mijn inziens goede aankopen...maar de kers op de taart moet hopelijk nog komen....een spits die goed is in de kleine ruimte met ervaring...
Eide
 Eide - woensdag 08 juli 2015 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 20:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

3 man voor de rcv positie en Viergever en Riedewald voor Lcv vind ik nou niet echt veel keuze.. Bazoer Cvm en dan? Je snapt het al?
Ik heb geen idee waar je nu op stuurt. Ajax heeft voor elke positie behalve de spitspositie ten minste dubbele bezetting en op sommige posities zelfs ruim meer concurrentie. Precies waar vorig jaar veel kritiek over was. En nu bestaat die felle concurrentie en is het weer niet goed. Bovendien moest Ajax investeren in ervaring. Ook gebeurt

Je kan mij van alles vertellen hoor maar op enig moment lijkt het er wel sterk op dat mensen gewoon zoeken naar de volgende stok.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 08 juli 2015 - 23:29   quote  deeplink  
Juist...alleen is voor de spitspositie nog een vacature....de rest is ruimschoots dubbel aangevuld....heb er nog steeds vertrouwen in dat ook die positie verdubbeld wordt.....nog effe wachten maar heb geen geduld.....hahaha....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 08 juli 2015 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 21:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je nu op stuurt. Ajax heeft voor elke positie behalve de spitspositie ten minste dubbele bezetting en op sommige posities zelfs ruim meer concurrentie. Precies waar vorig jaar veel kritiek over was. En nu bestaat die felle concurrentie en is het weer niet goed. Bovendien moest Ajax investeren in ervaring. Ook gebeurt

Je kan mij van alles vertellen hoor maar op enig moment lijkt het er wel sterk op dat mensen gewoon zoeken naar de volgende stok.
Door pakken/selecteren....wie voldoet blijft, wie niet opbokken
Eide
 Eide - donderdag 09 juli 2015 - 05:22   quote  deeplink  
Mijn reactie is overigens niet specifiek richting jou gericht Hummel. Ik vind het alleen vreemd dat vorig seizoen moord en brand wordt geschreeuwd over het aantrekken van spelers en inzetten van fondsen. Dan roepen een aantal mensen "maar onze eigen jeugd dan" (waaronder ik zelf ). Dan komen er spelers bij en gebruikt Ajax de fondsen die het heeft en begint men plots over de eigen jeugd...

Schiet mij maar lek hoor maar ik vind veel van de reacties die ik nu lees ronduit tegenstrijdig met wat er vorig seizoen werd geroepen.

En als jou zorg is hoe dit invloed kan hebben op bepaalde talenten, dan deel ik die. Tegelijkertijd ben ik wel blij dat er op (bijna) alle positities serieuze concurrentie is. En binnen al dat geweld zijn het met name Riedewald en Bazoer die als jeugdtalenten het hardst zullen moeten werken. Ik heb echter wel het vertrouwen dat deze beide gasten boven zullen komen drijven. Een middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen wordt ik bijvoorbeeld heel vrolijk van, zeker in de wetenschap dat FdB wil testen met een echte 10.

Kortom, ik deel de zorg maar zie niet meteen een probleem.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juli 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 21:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je nu op stuurt. Ajax heeft voor elke positie behalve de spitspositie ten minste dubbele bezetting en op sommige posities zelfs ruim meer concurrentie. Precies waar vorig jaar veel kritiek over was. En nu bestaat die felle concurrentie en is het weer niet goed. Bovendien moest Ajax investeren in ervaring. Ook gebeurt

Je kan mij van alles vertellen hoor maar op enig moment lijkt het er wel sterk op dat mensen gewoon zoeken naar de volgende stok.
Dat Remco en jij het helemaal anders beleven dat weten we nu wel er hoeft niet over ieder klein dingetje een strijd gevoerd te worden. Jullie doen nu gewoon een beetje eigewijs..
9 van de 10 mensen hier roepen al een heel seizoen(of langer) om een Lb een Lcv een Cvm en een Spits. Wat hebben ze gehaald een linksback een Rcv en twee Lm spelers(Sinkgraven meegeteld) nou sorry hoor..
Ben het wel met je eens dat ze wel de juiste types gehaald hebben met Dijks,Johnny en Gudelj daar is de kritiek ook helemaal niet over.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 05:22 schreef Eide het volgende:
Mijn reactie is overigens niet specifiek richting jou gericht Hummel. Ik vind het alleen vreemd dat vorig seizoen moord en brand wordt geschreeuwd over het aantrekken van spelers en inzetten van fondsen. Dan roepen een aantal mensen "maar onze eigen jeugd dan" (waaronder ik zelf ). Dan komen er spelers bij en gebruikt Ajax de fondsen die het heeft en begint men plots over de eigen jeugd...

Schiet mij maar lek hoor maar ik vind veel van de reacties die ik nu lees ronduit tegenstrijdig met wat er vorig seizoen werd geroepen.

En als jou zorg is hoe dit invloed kan hebben op bepaalde talenten, dan deel ik die. Tegelijkertijd ben ik wel blij dat er op (bijna) alle positities serieuze concurrentie is. En binnen al dat geweld zijn het met name Riedewald en Bazoer die als jeugdtalenten het hardst zullen moeten werken. Ik heb echter wel het vertrouwen dat deze beide gasten boven zullen komen drijven. Een middenveld met Bazoer, Gudelj en Klaassen wordt ik bijvoorbeeld heel vrolijk van, zeker in de wetenschap dat FdB wil testen met een echte 10.

Kortom, ik deel de zorg maar zie niet meteen een probleem.
Zoals hieronder en wat je nu zelf uitlegd is een stuk duidelijker en slaat inderdaad ook niet specifiek op mij. Maar het aankoopbeleid en Frank de Boer blijven toch vraagtekens oproepen. Blijf het gek vinden hoe ze posities in willen vullen en op basis waarvan ze spelers aantrekken. Kijk of ze het goed ingevuld hebben weten we pas aan het eind van volgend seizoen. Nogmaals vind de aankopen prima zet alleen mijn vraagtekens bij de posities die ze spelen.
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 20:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je ziet het toch zelf ook? Anders twijfel ik echt aan je inzicht..
Nee kerel, jullie veranderen van de ene dag op de andere dag constant van het ene paniek moment naar het andere.

De ene keer is de selectie niet breed genoeg, de andere keer lopen mensen elkaar weer in de weg.

Ik snap prima hoe het in elkaar moet zitten en heb daar een mening over die niet of nauwelijks is veranderd in de laatste jaren.

ik vind namelijk dat we een geweldig talentvolle groep hebben waar bepaalde aspecten wat minder goed aanwezig waren, die lijken nu goed in balans. Aangezien de Boer niet gaat kiezen voor Fischer op 9 en hij El Ghazi daar niet wil hebben spelen, moet er nog een spits bij komen, en dan ben je klaar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 juli 2015 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 juli 2015 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen reet meer van, dit is precies waar iedereen over liep te zeiken, de selectie was niet sterk en niet breed genoeg, dat laatste is nu voor elkaar en nu loopt iedereen elkaar ineens in de weg..
Waar de selectie op zijn sterkst was haalt Ajax juist spelers.
Waar Ajax nieuwe spelers nodig heeft haalt Ajax geen spelers, tot nu toe.

Rechter centrale middenveld was met klaassen en bazoer goed bezet.
Halen ze gudelj.
Dat probleem word getackeld door met de punt naar voren te spelen.

Rechter centrale verdediger was met Veltman en van der hoorn ook goed bezet.
Word heintiga gehaald.
Gaan ze een van de 2 verkopen of gaat er 1 op een onbekende positie spelen.

Dijks is gehaald als vervanger van boilissen, maar hij is nog niet weg.
Een spits mocht er niet komen zonder dat siggy is vertrokken.
Waarom voor de linksback wel en voor de spits niet.
Ik ga er van uit dat we geen nieuwe spits halen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 juli 2015 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 09:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee kerel, jullie veranderen van de ene dag op de andere dag constant van het ene paniek moment naar het andere.

De ene keer is de selectie niet breed genoeg, de andere keer lopen mensen elkaar weer in de weg.

Ik snap prima hoe het in elkaar moet zitten en heb daar een mening over die niet of nauwelijks is veranderd in de laatste jaren.

ik vind namelijk dat we een geweldig talentvolle groep hebben waar bepaalde aspecten wat minder goed aanwezig waren, die lijken nu goed in balans. Aangezien de Boer niet gaat kiezen voor Fischer op 9 en hij El Ghazi daar niet wil hebben spelen, moet er nog een spits bij komen, en dan ben je klaar.
Het gaat erom dat waar 9 van de 10 mensen versterking wilde maar 1 speler is daar daar aan voldoet.
Het gaat niet om wat voor spelers het zijn, maar waar ze spelen
Type speler is niet het probleem, het probleem is waar ze gaan spelen.

Als je vraagt om taart, dan wil je geen cake krijgen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 09 juli 2015 - 10:29   quote  deeplink  
Als er nog eeen spits bij komt dan heeft Ajax top ingekocht!

Alleen Cillisen moet wel blijven 😀
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 10:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat erom dat waar 9 van de 10 mensen versterking wilde maar 1 speler is daar daar aan voldoet.
Het gaat niet om wat voor spelers het zijn, maar waar ze spelen
Type speler is niet het probleem, het probleem is waar ze gaan spelen.

Als je vraagt om taart, dan wil je geen cake krijgen.
Eén voordeel, waar ze gaan spelen is niet jou probleem!
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 11:00   quote  deeplink  
En als ik om taart vraag, mogen ze me best een roomsoes voorschotelen hoor.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 juli 2015 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 10:58 schreef riveco het volgende:

[..]

Eén voordeel, waar ze gaan spelen is niet jou probleem!
Nee, het is niet mijn probleem.
Maar ik kijk er wel naar, naar het probleem..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 09:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee kerel, jullie veranderen van de ene dag op de andere dag constant van het ene paniek moment naar het andere.

De ene keer is de selectie niet breed genoeg, de andere keer lopen mensen elkaar weer in de weg.

Ik snap prima hoe het in elkaar moet zitten en heb daar een mening over die niet of nauwelijks is veranderd in de laatste jaren.

ik vind namelijk dat we een geweldig talentvolle groep hebben waar bepaalde aspecten wat minder goed aanwezig waren, die lijken nu goed in balans. Aangezien de Boer niet gaat kiezen voor Fischer op 9 en hij El Ghazi daar niet wil hebben spelen, moet er nog een spits bij komen, en dan ben je klaar.
Jullie? Ja jij bent al seizoenen positief maar denk dat je toch een heel stuk of niet ziet of niet kritisch durf te zijn. Frank geeft zelfs toe dat het afgelopen seizoenen te weinig was. Nu ook die Dijks,Heitinga en Gudelj maken er niet opeens een geweldig geheel van.Dat de selectie nu beter in balans is dat geef ik ook gewoon toe maar toch twijfel ik aan de posities waar ze gaan spelen. Paniek nee zeker niet slim ingekocht we zullen het zien.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 11:00 schreef riveco het volgende:
En als ik om taart vraag, mogen ze me best een roomsoes voorschotelen hoor.
Die roomsoes is niet te pruimen..
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 12:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jullie? Ja jij bent al seizoenen positief maar denk dat je toch een heel stuk of niet ziet of niet kritisch durf te zijn. Frank geeft zelfs toe dat het afgelopen seizoenen te weinig was. Nu ook die Dijks,Heitinga en Gudelj maken er niet opeens een geweldig geheel van.Dat de selectie nu beter in balans is dat geef ik ook gewoon toe maar toch twijfel ik aan de posities waar ze gaan spelen. Paniek nee zeker niet slim ingekocht we zullen het zien.
Jij zou eens moeten onthouden wat andere mensen zeggen, ik zeg namelijk exact wat Frank zegt..

Goed en sprankelend zijn echt twee compleet verschillende dingen. Zakelijk en saai met veel balbezit kan namelijk ook gewoon goed zijn.
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 11:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, het is niet mijn probleem.
Maar ik kijk er wel naar, naar het probleem..
daar zal FdeB blij mee zijn
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 12:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jullie? Ja jij bent al seizoenen positief maar denk dat je toch een heel stuk of niet ziet of niet kritisch durf te zijn. Frank geeft zelfs toe dat het afgelopen seizoenen te weinig was. Nu ook die Dijks,Heitinga en Gudelj maken er niet opeens een geweldig geheel van.Dat de selectie nu beter in balans is dat geef ik ook gewoon toe maar toch twijfel ik aan de posities waar ze gaan spelen. Paniek nee zeker niet slim ingekocht we zullen het zien.
Wat heeft kritiek met durf te maken? Er zijn hier ook mensen die geloven dat de mensen die dagelijks met de groep werken er meer van af weten als de mensen die het alleen uit de media lezen ( wat 9 van de 10 keer verdraait is om er een romig verhaal van te maken )
Verder is er hier niemand die zegt dat het afgelopen jaar een lekker jaar was toch?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 13:47 schreef riveco het volgende:

[..]

Wat heeft kritiek met durf te maken? Er zijn hier ook mensen die geloven dat de mensen die dagelijks met de groep werken er meer van af weten als de mensen die het alleen uit de media lezen ( wat 9 van de 10 keer verdraait is om er een romig verhaal van te maken )
Verder is er hier niemand die zegt dat het afgelopen jaar een lekker jaar was toch?
Haal jij maar een roomsoes..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 12:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij zou eens moeten onthouden wat andere mensen zeggen, ik zeg namelijk exact wat Frank zegt..

Goed en sprankelend zijn echt twee compleet verschillende dingen. Zakelijk en saai met veel balbezit kan namelijk ook gewoon goed zijn.
Het was uiteindelijk goed genoeg voor het kampioenschap ja. maar toch al een aantal jaar matig. Waarom?

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/444629/de-boer-stelt-doel-ik-geef-toe-dat-het-de-afgelopen-jaren-te-weinig-is-geweest-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Nogmaals, ik zeg niets anders dan wat de Boer zegt..

Ik heb overigens ook al tijdenlang gezegd dat ik denk dat het zakelijke voetbal aan de Boer zelf wijt, spelers beginnen namelijk allemaal heel erg frivool bij Ajax en daarna lijkt het vaak dat ze het niet meer mogen doen.. De Boer spreekt dat zelf overigens met klem tegen. Maar het is geen toeval dat het bij allemaal gebeurt.
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 14:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haal jij maar een roomsoes..
Omdat ik aangeef, dat je lult om te lullen? Omdat er niet zo wantrouwend naar de staf wordt gekeken zoals jij het doet? Omdat er mensen zijn die zien dat het matig was en het dit jaar beter moet, maar niet lopen te huilen? of omdat jij niet van een roomsoes houd?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 juli 2015 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 12:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij zou eens moeten onthouden wat andere mensen zeggen, ik zeg namelijk exact wat Frank zegt..

Goed en sprankelend zijn echt twee compleet verschillende dingen. Zakelijk en saai met veel balbezit kan namelijk ook gewoon goed zijn.
Dat klopt. Het is maar wat je wilt.

Als je wilt dat je sprankelend wilt spelen en je speelt vervolgens zakelijk dan is het niet goed.
Als je sprankelend wilt spelen en je speelt sprankelend dan is het goed.
Als je zakelijk wilt spelen en je speelt zakelijk dan is het goed.
Als je zakelijk wilt spelen en je speelt sprankelend dan is het niet goed.

De boer zei begin van het vorig seizoen sprankelende wou gaan spelen, vervolgens speelt hij net zo zakelijk als jaar daarvoor.
Als je zegt dat je zakelijk gaat spelen, vind ik het prima, ik zie ook wel dat het niet anders kon met dat materiaal.
Maar ga niet liegen..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 14:34 schreef riveco het volgende:

[..]

Omdat ik aangeef, dat je lult om te lullen? Omdat er niet zo wantrouwend naar de staf wordt gekeken zoals jij het doet? Omdat er mensen zijn die zien dat het matig was en het dit jaar beter moet, maar niet lopen te huilen? of omdat jij niet van een roomsoes houd?
Ben gewoon niet zo snel tevreden als jou lijkt me niet echt een ramp..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 14:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg niets anders dan wat de Boer zegt..

Ik heb overigens ook al tijdenlang gezegd dat ik denk dat het zakelijke voetbal aan de Boer zelf wijt, spelers beginnen namelijk allemaal heel erg frivool bij Ajax en daarna lijkt het vaak dat ze het niet meer mogen doen.. De Boer spreekt dat zelf overigens met klem tegen. Maar het is geen toeval dat het bij allemaal gebeurt.
Je kan het wijten aan de Boer zijn tacktiek misschien krijgen ze inderdaad teveel opdrachten mee. Kan ook gewoon een gebrek aan kwaliteit zijn. Maar goed daar ligt het niet aan toch? Ik blijf van mening dat al geruime tijd de selectie keer op keer verzwakt is en we daardoor steeds minder zijn geworden. Nu is Ajax gelukkig ook wakker geworden met een Sinkgraven en Gudelj maar als ze dat vorige seizoenen ook gewoon gedaan hadden.

Erikssen >>>>>>> Djuricic
Toby >>>>>>>>>> Douglas(was gratis)
Blind >>>>>>>> Gudelj

Toby met vd Hoorn en Veltman kon nog net
Erikssen en Blind en zelfs Poulsen daar hebben ze echt zitten slapen.
Dan is in die periode de Jong nog verkocht die garant stond voor doelpunten.

Maar zie het maar zoals je wilt dan doe ik dat ook.
Wij gaan het toch nooit hetzelfde zien en dat is helemaal geen ramp.
Pietje
 Pietje - donderdag 09 juli 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 16:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je kan het wijten aan de Boer zijn tacktiek misschien krijgen ze inderdaad teveel opdrachten mee. Kan ook gewoon een gebrek aan kwaliteit zijn. Maar goed daar ligt het niet aan toch? Ik blijf van mening dat al geruime tijd de selectie keer op keer verzwakt is en we daardoor steeds minder zijn geworden. Nu is Ajax gelukkig ook wakker geworden met een Sinkgraven en Gudelj maar als ze dat vorige seizoenen ook gewoon gedaan hadden.

Erikssen >>>>>>> Djuricic
Toby >>>>>>>>>> Douglas(was gratis)
Blind >>>>>>>> Gudelj

Toby met vd Hoorn en Veltman kon nog net
Erikssen en Blind en zelfs Poulsen daar hebben ze echt zitten slapen.
Dan is in die periode de Jong nog verkocht die garant stond voor doelpunten.

Maar zie het maar zoals je wilt dan doe ik dat ook.
Wij gaan het toch nooit hetzelfde zien en dat is helemaal geen ramp.
Weet je Hummel, we kunnen hier wel allerlei namen gaan noemen, maar je weet nooit hoe die het bij een topclub gaan doen. Heel veel spelers hebben op een of andere manier een soort vrees om in de Kuip of in de ArenA te spelen. Toen Ajax destijds met Duarte op de proppen kwam, was hij één van de sterkhouders van Heracles. Hetzelfde gaat op voor Van der Hoorn, Zimling, Sulejmani en nog wel een aantal spelers. Kijk ook eens naar spelers, dragende spelers uit de eredivisie, die naar Feyenoord zijn gegaan (Lurling, doelman Babos, etc.). Al die spelers die jij noemde, maar die anderen ook hebben genoemd, je hebt nooit of te nimmer een garantie dat zij bij ons of een andere topclub, zullen slagen. Dus in mijn ogen heeft Ajax het zo slecht niet gedaan om vooral eigen jeugdspelers op te leiden en in te passen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 17:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Weet je Hummel, we kunnen hier wel allerlei namen gaan noemen, maar je weet nooit hoe die het bij een topclub gaan doen. Heel veel spelers hebben op een of andere manier een soort vrees om in de Kuip of in de ArenA te spelen. Toen Ajax destijds met Duarte op de proppen kwam, was hij één van de sterkhouders van Heracles. Hetzelfde gaat op voor Van der Hoorn, Zimling, Sulejmani en nog wel een aantal spelers. Kijk ook eens naar spelers, dragende spelers uit de eredivisie, die naar Feyenoord zijn gegaan (Lurling, doelman Babos, etc.). Al die spelers die jij noemde, maar die anderen ook hebben genoemd, je hebt nooit of te nimmer een garantie dat zij bij ons of een andere topclub, zullen slagen. Dus in mijn ogen heeft Ajax het zo slecht niet gedaan om vooral eigen jeugdspelers op te leiden en in te passen.
Duarte was gewoon de minste optie voor die positie. En Zimling tja ik had nog nooit van hem gehoord en dat te bedenken dat hij zelfs bij Nec gespeeld heeft sorry hoor. Maar ik verwachte je al wel.
Eide
 Eide - donderdag 09 juli 2015 - 17:41   quote  deeplink  
En toch heeft Piet wel een heel terecht punt. Het feit is (inderdaad, een keihard feit) dat als spelers met de kwaliteiten van Eriksen, Blind en Vertonghen vertrekken je ALTIJD in kwaliteit terug zakt. Of je gaat een talent inzetten die zal moeten groeien of je haalt iemand. Maar ook een aangetrokken speler zal per definitie minder zijn dan die bij Ajax voor veel geld is vertrokken.

In beide gevallen is het toch een gok en daarin heeft Piet gewoon gelijk. Lang niet iedereen is geschikt voor de top, hoe goed ze ook waren bij hun vorige club. Talenten breken lang niet altijd door. Soms laat een doorbraak lang op zich wachten (Blind). Het blijven altijd gokjes en alle clubs hebben daar last van. Laten we bijvoorbeeld niet vergeten dat Zlatan bij Barca ook niet doorbrak...

Daarmee wil ik Ajax vooral niet in bescherming nemen vwb het aankoopbeleid maar men moet ook niet doen alsof het allemaal simpel, voorspelbaar of verklaarbaar is. Dat is het gewoon niet. En dan terug naar de huidige selectie; Ik denk dat je alleen maar beter wordt van de concurrentie. En misschien kan Ajax dan op het middenveld zelfs wat rouleren om zo de spelers langer topfit te houden. En zelfs dan, met al die middenvelders, denk ik dat met name Van de Beek en Nouri dit seizoen hun debuut gaan maken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 17:41 schreef Eide het volgende:
En toch heeft Piet wel een heel terecht punt. Het feit is (inderdaad, een keihard feit) dat als spelers met de kwaliteiten van Eriksen, Blind en Vertonghen vertrekken je ALTIJD in kwaliteit terug zakt. Of je gaat een talent inzetten die zal moeten groeien of je haalt iemand. Maar ook een aangetrokken speler zal per definitie minder zijn dan die bij Ajax voor veel geld is vertrokken.

In beide gevallen is het toch een gok en daarin heeft Piet gewoon gelijk. Lang niet iedereen is geschikt voor de top, hoe goed ze ook waren bij hun vorige club. Talenten breken lang niet altijd door. Soms laat een doorbraak lang op zich wachten (Blind). Het blijven altijd gokjes en alle clubs hebben daar last van. Laten we bijvoorbeeld niet vergeten dat Zlatan bij Barca ook niet doorbrak...

Daarmee wil ik Ajax vooral niet in bescherming nemen vwb het aankoopbeleid maar men moet ook niet doen alsof het allemaal simpel, voorspelbaar of verklaarbaar is. Dat is het gewoon niet. En dan terug naar de huidige selectie; Ik denk dat je alleen maar beter wordt van de concurrentie. En misschien kan Ajax dan op het middenveld zelfs wat rouleren om zo de spelers langer topfit te houden. En zelfs dan, met al die middenvelders, denk ik dat met name Van de Beek en Nouri dit seizoen hun debuut gaan maken.
Dat Ajax minder wordt als zulke spelers vertrekken dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Dat heb ik ook nooit ergens gezegd. Wel heb ik gezegd dat ze met een Duarte, Zimling, Serero gefaald hebben voor zowel de Lm positie en de Cvm positie niet geheel onbelangrijke posities gebleken.

Zlatan bij Barcelona aanhalen vind ik ook lulkoek hij heeft het daar nog redelijk gedaan.
Gezien zijn statistieken 29 wedstrijden 16 goals.
Daarbij kijk zijn statistieken dan heeft hij bijna overal gefaald.
Spelers met zulke kwaliteiten passen niet altijd in een bepaald team ook dat ben ik met je eens. Henry vond ik na Arsenal ook minder en zo zijn er tal van voorbeelden. Feit blijft wel hoe hoger de kwaliteit hoe eerder ze in ieder geval nuttig kunnen zijn.

Ook vind ik de huidige aankopen al meer ambitie uitstralen dan de afgelopen seizoenen.
Daarin kan ik me al meer vinden. Maar kleine kanttekening is de Lcv en hoe de Cvm ingevuld gaan worden maar ook dat mag weer niet gezegd worden want tja dan ben je een zeikerd.
Toch hoe je er ook naar kijkt en wat je mening ook is het voetbal moet gewoon beter..

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/444832/-met-zoveel-geld-zou-ajax-met-twee-vingers-in-neus-kampioen-moeten-worden-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juli 2015 door Hummel10 --
Eide
 Eide - donderdag 09 juli 2015 - 18:37   quote  deeplink  
LCV en CVM is al vaak zat antwoord op gegeven. Ik begrijp niet helemaal waarom jij roept dat dat niet zo is. Jij vind die antwoorden niet bevredigend. Dat is iets heel anders. Ik snap wel uit welke hoek jij wat dat betreft komt maar ook die posities zijn in principe ruim bezet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juli 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 09 juli 2015 - 19:28   quote  deeplink  
Oranje en Ajax zijn eigenlijk goed met elkaar te vergelijken.
Ze spelen vrijwel het zelfde, althans dat willen ze.
Meevoetballende keeper, opkomende backs, 3 mans middenveld met de punt naar achteren en met buitenspelers.
Kwaliteit ligt bij beide voorin ten opzichte van de verdediging.

Van gaal deed iets want de boer ook wel eens zou kunnen doen.
Namelijk van zijn geloof afstappen om het maximale uit de groep uit te kunnen halen.

Guus probeerde het op andere manier, gewoon het oude manier.
Dat lukte niet, tegen kleine tegenstanders overigens wel(letland)

Zal de boer heintiga gebruiken hoe vangaal vlaar gebruikte, door hem tussen de 2 centrale verdedigers te zetten.
Dit hoeft overigens niet te betekenen dat je ook verdedigend.
Met een verdedigende opstelling kan je best aanvallend spelen
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 17:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Weet je Hummel, we kunnen hier wel allerlei namen gaan noemen, maar je weet nooit hoe die het bij een topclub gaan doen. Heel veel spelers hebben op een of andere manier een soort vrees om in de Kuip of in de ArenA te spelen. Toen Ajax destijds met Duarte op de proppen kwam, was hij één van de sterkhouders van Heracles. Hetzelfde gaat op voor Van der Hoorn, Zimling, Sulejmani en nog wel een aantal spelers. Kijk ook eens naar spelers, dragende spelers uit de eredivisie, die naar Feyenoord zijn gegaan (Lurling, doelman Babos, etc.). Al die spelers die jij noemde, maar die anderen ook hebben genoemd, je hebt nooit of te nimmer een garantie dat zij bij ons of een andere topclub, zullen slagen. Dus in mijn ogen heeft Ajax het zo slecht niet gedaan om vooral eigen jeugdspelers op te leiden en in te passen.
Toppppp
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 18:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat Ajax minder wordt als zulke spelers vertrekken dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Dat heb ik ook nooit ergens gezegd. Wel heb ik gezegd dat ze met een Duarte, Zimling, Serero gefaald hebben voor zowel de Lm positie en de Cvm positie niet geheel onbelangrijke posities gebleken.

Zlatan bij Barcelona aanhalen vind ik ook lulkoek hij heeft het daar nog redelijk gedaan.
Gezien zijn statistieken 29 wedstrijden 16 goals.
Daarbij kijk zijn statistieken dan heeft hij bijna overal gefaald.
Spelers met zulke kwaliteiten passen niet altijd in een bepaald team ook dat ben ik met je eens. Henry vond ik na Arsenal ook minder en zo zijn er tal van voorbeelden. Feit blijft wel hoe hoger de kwaliteit hoe eerder ze in ieder geval nuttig kunnen zijn.

Ook vind ik de huidige aankopen al meer ambitie uitstralen dan de afgelopen seizoenen.
Daarin kan ik me al meer vinden. Maar kleine kanttekening is de Lcv en hoe de Cvm ingevuld gaan worden maar ook dat mag weer niet gezegd worden want tja dan ben je een zeikerd.
Toch hoe je er ook naar kijkt en wat je mening ook is het voetbal moet gewoon beter..

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/444832/-met-zoveel-geld-zou-ajax-met-twee-vingers-in-neus-kampioen-moeten-worden-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
Weer is media belangrijker voor je als de bestuurders van ( je zegt ) jou club.
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 19:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Oranje en Ajax zijn eigenlijk goed met elkaar te vergelijken.
Ze spelen vrijwel het zelfde, althans dat willen ze.
Meevoetballende keeper, opkomende backs, 3 mans middenveld met de punt naar achteren en met buitenspelers.
Kwaliteit ligt bij beide voorin ten opzichte van de verdediging.

Van gaal deed iets want de boer ook wel eens zou kunnen doen.
Namelijk van zijn geloof afstappen om het maximale uit de groep uit te kunnen halen.

Guus probeerde het op andere manier, gewoon het oude manier.
Dat lukte niet, tegen kleine tegenstanders overigens wel(letland)

Zal de boer heintiga gebruiken hoe vangaal vlaar gebruikte, door hem tussen de 2 centrale verdedigers te zetten.
Dit hoeft overigens niet te betekenen dat je ook verdedigend.
Met een verdedigende opstelling kan je best aanvallend spelen
Het Nederlands elftal was onder van Gaal met dat systeem ook niet om aan te gluren toch?
Wat zou je dan weer afgeven op het spel als Ajax dat zou gaan spelen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 20:07 schreef riveco het volgende:

[..]

Toppppp
Gayyyy
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 20:12 schreef riveco het volgende:

[..]

Weer is media belangrijker voor je als de bestuurders van ( je zegt ) jou club.
Vooral dat zinnetje (je zegt) is zo verschrikkelijk kinderachtig.. Zit er waarschijnlijk vaker dan jou.. En jij mag jou mening hebben. Ik vind het gewoon(nog) niet goed genoeg.
En het is wel bewezen afgelopen seizoenen dat het nog beter kan en moet.
riveco
 riveco - donderdag 09 juli 2015 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 20:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vooral dat zinnetje (je zegt) is zo verschrikkelijk kinderachtig.. Zit er waarschijnlijk vaker dan jou.. En jij mag jou mening hebben. Ik vind het gewoon(nog) niet goed genoeg.
En het is wel bewezen afgelopen seizoenen dat het nog beter kan en moet.
Kinderachtig noem jij iemand die het met een ander eens is en jij "gayyyy" schrijft?
En als jij zo vaak bij de trainingen bent moet je me eens aanspreken, Heb meestal een zwart leren jasje aan, spijkerbroekie en sportschoenen, 1.86 lang en Tommie kennen ze allemaal
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 09 juli 2015 - 22:21   quote  deeplink  
Nou jij weer ieniemienie!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 juli 2015 door Bobby1972 --
nora
 nora - donderdag 09 juli 2015 - 22:23   quote  deeplink  
We kunnen lang en breed lullen maar we hebben nog tijd en ik vermoed wel dat we een spits krijgen en dat Kishna opdonderd. En ik ben er van overtuigd met Fisher/Gudelj/ Dijks/Sinkgraven/Bazoer en Heitinga en weer een jaar verder met Riedewald LCV dat wij zeker sterker zijn als afgelopen seizoen, dus geen paniek komt goed.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 21:33 schreef riveco het volgende:

[..]

Kinderachtig noem jij iemand die het met een ander eens is en jij "gayyyy" schrijft?
En als jij zo vaak bij de trainingen bent moet je me eens aanspreken, Heb meestal een zwart leren jasje aan, spijkerbroekie en sportschoenen, 1.86 lang en Tommie kennen ze allemaal
Man jij loopt al weken kinderachtig te doen schei toch uit.
Lekker kruipen bij de mensen die dezelfde mening hebben..
Blijf er toch bij zolang er niks veranderd of beter voetbal gespeeld wordt.
Hopelijk gebeurt dat komen seizoen ook nu ze in ieder geval versterkt hebben.
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Man jij loopt al weken kinderachtig te doen schei toch uit.
Lekker kruipen bij de mensen die dezelfde mening hebben..
Blijf er toch bij zolang er niks veranderd of beter voetbal gespeeld wordt.
Hopelijk gebeurt dat komen seizoen ook nu ze in ieder geval versterkt hebben.
Volgens mij doe je zelf niet anders kerel, je lekker aansluiten bij de menigte..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 09 juli 2015 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 21:33 schreef riveco het volgende:

[..]

Kinderachtig noem jij iemand die het met een ander eens is en jij "gayyyy" schrijft?
En als jij zo vaak bij de trainingen bent moet je me eens aanspreken, Heb meestal een zwart leren jasje aan, spijkerbroekie en sportschoenen, 1.86 lang en Tommie kennen ze allemaal
Poeh herkenbaar... not...als je een kamelenharen jas aan had en lang haar in vlechtjes met een legerbroek en flapschoenen dan kan hij zo op je afstappen ;-)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:23 schreef nora het volgende:
We kunnen lang en breed lullen maar we hebben nog tijd en ik vermoed wel dat we een spits krijgen en dat Kishna opdonderd. En ik ben er van overtuigd met Fisher/Gudelj/ Dijks/Sinkgraven/Bazoer en Heitinga en weer een jaar verder met Riedewald LCV dat wij zeker sterker zijn als afgelopen seizoen, dus geen paniek komt goed.
Inderdaad geen paniek en Sisto voor Khisna en een sterke spits en het komt vast goed..
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Het zou niet het einde van de wereld zijn, maar toch zou ik het heel erg jammer vinden als Kishna nu al vertrekt..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 09 juli 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:27 schreef remco k het volgende:
Het zou niet het einde van de wereld zijn, maar toch zou ik het heel erg jammer vinden als Kishna nu al vertrekt..
Van mij hoeft hij niet weg...maar ziet de bui al hangen denk ik
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 09 juli 2015 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij doe je zelf niet anders kerel, je lekker aansluiten bij de menigte..
Nou volgens mij is mijn mening de afgelopen 4 jaar vrij weinig bijgesteld hoor.. Alleen nu met de huidige aankopen heb ik er in ieder geval weer iets meer vertrouwen in.
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou volgens mij is mijn mening de afgelopen 4 jaar vrij weinig bijgesteld hoor.. Alleen nu met de huidige aankopen heb ik er in ieder geval weer iets meer vertrouwen in.
En datzelfde geld voor Riveco, waarom beschuldig je hem er dan wel van?
remco k
 remco k - donderdag 09 juli 2015 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 juli 2015 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Van mij hoeft hij niet weg...maar ziet de bui al hangen denk ik
Ik lees net dat Ajax aangeeft dat er nog niks concreets is vanuit Italie..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0384299