BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 08:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Komende jaren ga je Klaassen, Tete, Ghazi ook nog wel verkopen plus dat die twee pereiro'tjes ook nog wat restwaarde hebben. Een voetbalclub moet leven naar wat er mogelijk is. Geld hoort op het veld te staan. Uit de jeugd komt ook nog van alles komende drie jaar dus nu 20 miljoen(van de 60?) Kan geen enkel kwaad ook niet als je 3 jaar geen Champions League haalt. Jij was toch zo zakelijk?
Ik kijk er inderdaad ook zakelijk naar. En Ajax heeft geen enkele zekerheid dat die spelers voor veel geld verkocht gaan worden, voor hetzelfde geld worden ze namelijk verkocht in hun laatste contract jaar.

En aangezien Ajax geen zwarte cijfers schrijft zonder CL en transferinkomsten weet ik niet of je wel dat soort risico's moet gaan nemen..

En ik zeg nergens dat je het niet moet doen, maar het is nu niet zo dat Ajax erg gelukkig is geweest met die keuzes in het verleden..

Juist dat soort investeringen in veel te dure spelers voor de prestaties heeft Ajax tot aan de 0 lijn gebracht financieel gezien..
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 08:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jij snapt dat gezeik niet zo goed? Heb je afgelopen seizoenen Europees niet gezien?
We maken geen stappen Remco daarover kun je prima zeiken want het zijn gewoon harde feiten.
Met een beetje goed beleid had ook in de competitie ruimer bovenaan kunnen staan.
Als jij het nog steeds niet snapt dan heeft het ook geen enkel nut meer om ooit nog met je in discussie te gaan..
En mensen zoals jij willen dat met aankopen oplossen.. Misschien ligt het wel helemaal niet aan de selectie, maar aan het tactische plan van de staf..

Jij loopt constant te zaniken en te zeiken over de manier van spelen, heb je er ooit weleens bij nagedacht, dat de trainer die manier van spelen bepaalt????
bully
 bully - vrijdag 01 januari 2016 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 01:37 schreef remco k het volgende:
Ik snap het gezeik niet zo. Ajax heeft het afgelopen jaar 20 miljoen aan spelers uitgegeven. En er staat een hele goede selectie.
maar niet aan de goede spelers.
ze vergeten balans in het team aantebrengen.
met dit elftal blijf je een lachertje in europa en in de grotere wedstrijden.
en met dit team is de kans groter dat je cl miljoenen misloopt alsdat je een klein risico neemt.
riveco
 riveco - vrijdag 01 januari 2016 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 december 2015 - 05:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hiddink verkoopt Ajax nee

Slecht nieuws voor Ajax in de zoektocht naar een nieuwe spits. Doelwit Bertrand Traoré lijkt niet te mogen vertrekken bij Chelsea.

Ik ga niet in op geruchten, maar op dit moment hebben we al onze spelers hard nodig, liet Guus Hiddink, trainer van de Blues, weten. Dus ook Traoré, die in de eerste seizoenshelft precies dertig minuten in actie kwam.

Door blessureleed kan Arsenal-huurling Yaya Sanogo maximaal 45 minuten spelen per wedstrijd en het de vraag is of dat dit seizoen nog verandert. Daarom is Ajax op zoek naar versterking voorin.

Is er dan niemand die het oorspronkelijke stuk( voordat de media het naar hun hand hebben gezet) hebben gelezen?
Het ging namelijk over een transfer van Rémi en dat er ook belangstelling voor Falcao was, maar die zijn geblesseerd of geblessrd geweest en zodoende werd er gezegd dat hij voor uitgaande transfers ging liggen ( de naam Traoré is hier helemaal niet gevallen ) En wat schrijft de media? Hiddink gaat voor alle uitgaande transfers liggen.

Bron: Telegraaf.nl

Goh wat een verrassing!!! NOT!!!

En zeiken op Overmars in 3, 2, 1 ...........
riveco
 riveco - vrijdag 01 januari 2016 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 december 2015 - 18:55 schreef Hummel10 het volgende:
Reken voorbeeldje 2x een Pereiro'tje 14 miljoen
Salaris over 3 jaar(1,5 miljoen per jaar?) 9 miljoen? Dat is 23 miljoen.
Dat hebben ze nu al dubbel en dwars op de rekening.
Verkoop niet meegerekend kunnen ze dat gewoon betalen hoor..
Hmmm leuk dat je maar weer eens met een speler van PSV aan komt, en misschien heb je deze keer nog gelijk ook. Maar hoe vaak heb je niet geroepen om een Maher of Narsing en vast ook nog mensen die ik vergeet, daar zie ik geen rekenvoorbeeld van.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 11:57 schreef remco k het volgende:

[..]

En mensen zoals jij willen dat met aankopen oplossen.. Misschien ligt het wel helemaal niet aan de selectie, maar aan het tactische plan van de staf..

Jij loopt constant te zaniken en te zeiken over de manier van spelen, heb je er ooit weleens bij nagedacht, dat de trainer die manier van spelen bepaalt????
Ehm van de trainer heb ik je ook al vaak zat aangegeven en jij zelf hebt dat ook meermaals aangegeven en daar zijn we het ook gewoon over eens. Ook helemaal niet relevant aan deze hele discussie. Ging namelijk over een paar jongentjes van buiten de Eu aantrekken om zo je selectie te versterken.
Eide
 Eide - vrijdag 01 januari 2016 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:16 schreef riveco het volgende:

[..]

Hmmm leuk dat je maar weer eens met een speler van PSV aan komt, en misschien heb je deze keer nog gelijk ook. Maar hoe vaak heb je niet geroepen om een Maher of Narsing en vast ook nog mensen die ik vergeet, daar zie ik geen rekenvoorbeeld van.
Narsingh a 4 miljoen, Maher a 8 miljoen in de huidige selectie.

De afgelopen jaren 7 jaar heeft PSV 9(!) keepers versleten (Tyton, Waterman, Isakkson, Cassio, Sinouh, Castro, Roorda, Pasveer en Zoet) waarvan alleen Zoet is geslaagd.

Even over dezelfde periode wat verdedigers (niet lachen nu): Vukovic, Bouma, Marcelo, Derijck, Jorgensen, Manolev, Hutchinson, Rodriguez, Kromkamp, Olfers, Zonneveld, Brechet, Alcides, Rajkovic, Addo, Fagner... en dat is niet de volledige lijst. Alleen de heren waarvan je echt wel mag stellen dat het mislukkingen waren. Als ik goed tel kom ik op 26 verdedigers in 7 jaar. 26 verdedigers.... en het zijn bijna zonder uitzondering aankopen en bijna zonder uitzondering mislukkingen.

Middenveld dan: Engelaar, Hiljemark, Rabbiu, Mendez, Van der Leegte, Culina, Zhou, Perez, Vayrynen en Maher. Niet eens een slechte lijst als je die vergelijkt met de achterhoede. Wijnaldum, Toivonen en Strootman waren de enigen die wel echt slaagden. Van Bommel staat er niet tussen maar we zullen het toch eens zijn dat zijn terugkeer niet bepaald een succes was. Al met al heeft PSV hier een kleine 20 verschillende spelers voor gehad de afgelopen jaren.

Voorin, wederom de heren die we echt als mislukt mogen beschouwen: Narsingh, Matavz, Vennegoor, Amrabat, Berg, Koevermans, Nijland, Reis, Van Farfan, Jozefzoon en Van der Meyde. Misschien wel de beste linie van PSV, want Lens, Mertens, Dzsudzak en De Jong deden (en doen in het geval van De Jong) het wel behoorlijk.

Al met al heeft PSV in 7 jaar tijd rond de 70(!!!) spelers versleten waarvan het overgrote gedeelte volkomen mislukt is. Echt heel erg mislukt. Nu hebben ze met Guardado, De Jong, Propper en Pereiro op het oog een aantal aankopen die het wel aanrdig doen maar sluit je ogen niet voor de totale mislukkingen die PSV ook nu nog in de selectie heeft. De genoemde Narsingh en Maher, maar wat te denken van Schaars, Poulsen en Jozefzoon...

Ofterwijl, het gras is echt niet groener bij de buren. Als er één club is in Nederland die een waanzinnig slecht aankoopbeleid voert is het PSV wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 11:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kijk er inderdaad ook zakelijk naar. En Ajax heeft geen enkele zekerheid dat die spelers voor veel geld verkocht gaan worden, voor hetzelfde geld worden ze namelijk verkocht in hun laatste contract jaar.

En aangezien Ajax geen zwarte cijfers schrijft zonder CL en transferinkomsten weet ik niet of je wel dat soort risico's moet gaan nemen..

En ik zeg nergens dat je het niet moet doen, maar het is nu niet zo dat Ajax erg gelukkig is geweest met die keuzes in het verleden..

Juist dat soort investeringen in veel te dure spelers voor de prestaties heeft Ajax tot aan de 0 lijn gebracht financieel gezien..
Ik zeg ook helemaal dat ze duur verkocht gaan worden. Al lopen ze gratis deur uit maar heb je er sportief gezien wel plezier van gehad dan nog waren ze de investering waard.
Bij een voetbalclub hoort kapitaal nou eenmaal op het veld te staan.
En van 2 zuid amerikaanse pareltjes ga je op dit moment echt niet over de kop.
Daar hadden we het over niks meer niks minder.
riveco
 riveco - vrijdag 01 januari 2016 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 08:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jij snapt dat gezeik niet zo goed? Heb je afgelopen seizoenen Europees niet gezien?
We maken geen stappen Remco daarover kun je prima zeiken want het zijn gewoon harde feiten.
Met een beetje goed beleid had ook in de competitie ruimer bovenaan kunnen staan.
Als jij het nog steeds niet snapt dan heeft het ook geen enkel nut meer om ooit nog met je in discussie te gaan..
Oohhh ruimer boven aan kunnen staan? Ze hebben in 17 wedstrijden 2x verloren en 2x gelijk gespeeld, ze hebben het meeste punten, doelpunten voor en de minste tegen. Dus hoezo ruimer boven aan kunnen staan? Voor alle duidelijkheid stond PSV 4 punten voor op 1 januari.
En ja verder is het klote in Europa
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:16 schreef riveco het volgende:

[..]

Hmmm leuk dat je maar weer eens met een speler van PSV aan komt, en misschien heb je deze keer nog gelijk ook. Maar hoe vaak heb je niet geroepen om een Maher of Narsing en vast ook nog mensen die ik vergeet, daar zie ik geen rekenvoorbeeld van.
Kun je zo doen maar Maher is nog altijd meer waard als Duarte..
Narsingh heeft een lange blessure gehad maar ik betwijfel zelfs of ik zijn naam ooit genoemd heb. Ook hij heeft nog restwaarde. En Ziyech, Kostic en Tadic dan? Die namen heb ik ook met regelmaat genoemd doen het ook gewoon prima. (Tadic weet ik niet maar had bij Ajax waaschijnlijk ook gespeeld) En nee ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb Sulejmani had ik ook meer van verwacht bv.
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 januari 2016 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:39 schreef riveco het volgende:

[..]

Oohhh ruimer boven aan kunnen staan? Ze hebben in 17 wedstrijden 2x verloren en 2x gelijk gespeeld, ze hebben het meeste punten, doelpunten voor en de minste tegen. Dus hoezo ruimer boven aan kunnen staan? Voor alle duidelijkheid stond PSV 4 punten voor op 1 januari.
En ja verder is het klote in Europa
Ja ruimer bovenaan kunnen staan. Ik dacht dat de weg naar boven met goed voetbal was ingeslagen maar naar Molde thuis is het gewoon weer ruk.
Iedereen wint van en in Enschede van Twente. Dat gelijke spel kan heel duur worden. Tegen Utrecht was het echt zo erbarmelijk slecht. Ja het is een angstgegner maar de manier waarop we verloren was echt tekenend. Psv heeft ons in de arena helemaal zoek gespeeld notabene zonder De Jong. Dus Ajax heeft echt wel domme punten laten liggen hoor en de stand is leuk maar he spel vaak toch weer bedroevend.
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 januari 2016 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kun je zo doen maar Maher is nog altijd meer waard als Duarte..
Narsingh heeft een lange blessure gehad maar ik betwijfel zelfs of ik zijn naam ooit genoemd heb. Ook hij heeft nog restwaarde. En Ziyech, Kostic en Tadic dan? Die namen heb ik ook met regelmaat genoemd doen het ook gewoon prima. (Tadic weet ik niet maar had bij Ajax waaschijnlijk ook gespeeld) En nee ik zeg niet dat ik altijd gelijk heb Sulejmani had ik ook meer van verwacht bv.
Zowel op Maher als Duarte gaan ajax en psv geld op verliezen en psv meer dsn Ajax aangezien Duarte 2,5 miljoen kostte en het salaris van Maher schat ik echt een stok hoger in.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 15:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zowel op Maher als Duarte gaan ajax en psv geld op verliezen en psv meer dsn Ajax aangezien Duarte 2,5 miljoen kostte en het salaris van Maher schat ik echt een stok hoger in.
Duarte kun je helemaal afschrijven Maher kun je nog met een beetje geluk terugverdienen.
En daarbij wie zegt mij dat Maher bij ons niet uit de verf gekomen was? (ik weet het die garantie heb je nooit)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:39 schreef riveco het volgende:

[..]

Oohhh ruimer boven aan kunnen staan? Ze hebben in 17 wedstrijden 2x verloren en 2x gelijk gespeeld, ze hebben het meeste punten, doelpunten voor en de minste tegen. Dus hoezo ruimer boven aan kunnen staan? Voor alle duidelijkheid stond PSV 4 punten voor op 1 januari.
En ja verder is het klote in Europa
Ik weet dat het een utopie is maar kijk een naar een Bayern wij hebben ook de grootste begroting en dus ook meer middelen om weer een gat te slaan met de kleintjes.
Maar ook hier kunnen we uren over discussiëren ik heb er zo mijn kijk op en andere niet.
Helemaal prima hoor uiteindelijk moeten we het toch doen met wat er wekelijks op het veld staat.
Ajax30
 Ajax30 - vrijdag 01 januari 2016 - 16:04   quote  deeplink  
Hard nekkige geruchten over traore ik hoooooooooooop
bully
 bully - vrijdag 01 januari 2016 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Narsingh a 4 miljoen, Maher a 8 miljoen in de huidige selectie.

De afgelopen jaren 7 jaar heeft PSV 9(!) keepers versleten (Tyton, Waterman, Isakkson, Cassio, Sinouh, Castro, Roorda, Pasveer en Zoet) waarvan alleen Zoet is geslaagd.

Even over dezelfde periode wat verdedigers (niet lachen nu): Vukovic, Bouma, Vukovic, Bouma, Marcelo, Derijck, Jorgensen, Manolev, Hutchinson, Rodriguez, Kromkamp, Olfers, Zonneveld, Brechet, Alcides, Rajkovic, Addo, Fagner... en dat is niet de volledige lijst. Alleen de heren waarvan je echt wel mag stellen dat het mislukkingen waren. Als ik goed tel kom ik op 26 verdedigers in 7 jaar. 26 verdedigers.... en het zijn bijna zonder uitzondering aankopen en bijna zonder uitzondering mislukkingen.

Middenveld dan: Engelaar, Hiljemark, Rabbiu, Mendez, Van der Leegte, Culina, Zhou, Perez, Vayrynen en Maher. Niet eens een slechte lijst als je die vergelijkt met de achterhoede. Wijnaldum, Toivonen en Strootman waren de enigen die wel echt slaagden. Van Bommel staat er niet tussen maar we zullen het toch eens zijn dat zijn terugkeer niet bepaald een succes was. Al met al heeft PSV hier een kleine 20 verschillende spelers voor gehad de afgelopen jaren.

Voorin, wederom de heren die we echt als mislukt mogen beschouwen: Narsingh, Matavz, Vennegoor, Amrabat, Berg, Koevermans, Nijland, Reis, Van Farfan, Jozefzoon en Van der Meyde. Misschien wel de beste linie van PSV, want Lens, Mertens, Dzsudzak en De Jong deden (en doen in het geval van De Jong) het wel behoorlijk.

Al met al heeft PSV in 7 jaar tijd rond de 70(!!!) spelers versleten waarvan het overgrote gedeelte volkomen mislukt is. Echt heel erg mislukt. Nu hebben ze met Guardado, De Jong, Propper en Pereiro op het oog een aantal aankopen die het wel aanrdig doen maar sluit je ogen niet voor de totale mislukkingen die PSV ook nu nog in de selectie heeft. De genoemde Narsingh en Maher, maar wat te denken van Schaars, Poulsen en Jozefzoon...

Ofterwijl, het gras is echt niet groener bij de buren. Als er één club is in Nederland die een waanzinnig slecht aankoopbeleid voert is het PSV wel.
bij de namen staan keepers die als tweede keepers zijn gehaald.
en spelers die zijn mislukt maar wel nog aan is verdient.

plus dat we het hebben over het huidige beleid.
nadat psv door gemeente is gered
zijn ze daar een heel andere weg ingeslagen.
een club die bijna failliet was en nu is groot verschil.
plus hetgeen ze daar nu op het veld hebben staan.
Eide
 Eide - vrijdag 01 januari 2016 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 16:26 schreef bully het volgende:

[..]

plus dat we het hebben over het huidige beleid.
Oh? PSV doet momenteel ook niet anders hoor. De ene na de andere speler wordt aangetrokken. Het enige verschil met toen en nu is dat de selectie van PSV aanmerkelijk kleiner is geworden.

Bovendien is dat het punt niet. Het punt is dat sommigen het aankoopbeleid van PSV aanhalen als goed voorbeeld. Dat lijkt mij, op basis van de aankopen van de afgelopen 7 jaar in Eindhoven, een voorbeeld dat geen stand kan houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 01 januari 2016 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 16:04 schreef Ajax30 het volgende:
Hard nekkige geruchten over traore ik hoooooooooooop
Nou, Hiddink heeft gezegd dat hij al z'n spelers nodig heeft en vooralsnog geen enkele speler wil laten gaan gedurende de winter transferperiode.
p111
 p111 - vrijdag 01 januari 2016 - 16:42   quote  deeplink  
Waar het om gaat dat Ajax het prima doet maar dat het geen achterlijke investering is als je nu een redelijke spits van buitenaf haalt.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 16:42 schreef p111 het volgende:
Waar het om gaat dat Ajax het prima doet maar dat het geen achterlijke investering is als je nu een redelijke spits van buitenaf haalt.
Inderdaad imo de enige plek waar het nu niet voldoende is.
Of mogelijk een linksback achter Dijks maar Viergever kan daar prima het seizoen afmaken als back up.
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 12:38 schreef bully het volgende:

[..]

maar niet aan de goede spelers.
ze vergeten balans in het team aantebrengen.
met dit elftal blijf je een lachertje in europa en in de grotere wedstrijden.
en met dit team is de kans groter dat je cl miljoenen misloopt alsdat je een klein risico neemt.
Sanogo is een miskoop. De rest gewoo. Prima aankopen heitinga zou in mijn optiek meer gebruikt moeten worden.
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 14:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal dat ze duur verkocht gaan worden. Al lopen ze gratis deur uit maar heb je er sportief gezien wel plezier van gehad dan nog waren ze de investering waard.
Bij een voetbalclub hoort kapitaal nou eenmaal op het veld te staan.
En van 2 zuid amerikaanse pareltjes ga je op dit moment echt niet over de kop.
Daar hadden we het over niks meer niks minder.
Inderdaad. Als. En aangezien je dat niet weet. Moet je je afrvagen of het voor Ajax zinvol is.
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 01 januari 2016 - 19:14   quote  deeplink  
Het enige waar ze wel op zeer korte termijn in moeten investeren is in een goede spits. Garanties zijn er niet en ook met de huidige selectie maken we een grote kans om dit jaar kampioen te worden. Maar een goeie spits erbij vergroot die kans wel enigzins en geeft ook wat gemoedsrust. Als Milik nu wegvalt is de spoeling wel erg dun voor zijn positie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door ZerauS --
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 01 januari 2016 - 19:18   quote  deeplink  
Een goeie spits en Cerny en Younes op de flanken! Dat gaat hem dan wel worden hoor:-)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad. Als. En aangezien je dat niet weet. Moet je je afrvagen of het voor Ajax zinvol is.
Noodzaak is het in ieder geval niet..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 19:14 schreef ZerauS het volgende:
Het enige waar ze wel op zeer korte termijn in moeten investeren is in een goede spits. Garanties zijn er niet en ook met de huidige selectie maken we een grote kans om dit jaar kampioen te worden. Maar een goeie spits erbij vergroot die kans wel enigzins en geeft ook wat gemoedsrust. Als Milik nu wegvalt is de spoeling wel erg dun voor zijn positie.
Inderdaad en Sanogo durf ik mijn geld ook niet op te zetten..
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 01 januari 2016 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad en Sanogo durf ik mijn geld ook niet op te zetten..
Nee Sanago kan ons niet helpen ben ik bang.
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 20:06   quote  deeplink  
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een extra spits geen overbodige luxe zou zijn, en dat Sanogo het niet gaat worden..
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 januari 2016 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Sanogo is een miskoop. De rest gewoo. Prima aankopen heitinga zou in mijn optiek meer gebruikt moeten worden.
Dat Heitinga bij jou meet zou spelen doet niks af aan het feit dat het WEL een miskoop is.
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 01 januari 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 20:06 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een extra spits geen overbodige luxe zou zijn, en dat Sanogo het niet gaat worden..
Yep en met dat gegeven kan het toch haast niet anders dat we in deze winterstop hopelijk een nieuwe Ajacied mogen verwelkomen. Liefst eentje die er in de tweede seizoenshelft gewoon een stuk of 15 inschiet :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door ZerauS --
Brandje
 Brandje - vrijdag 01 januari 2016 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 20:06 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een extra spits geen overbodige luxe zou zijn, en dat Sanogo het niet gaat worden..
Niet perse. Waar Fdb zeer makkelijk is met jonge spelers te brengen op het middenveld en verdediging doet hij dat met de spits wat minder. Traore zou leuk zijn maar een EL Azzouzi doorschuiven mag ook.
Ik hoef geen Cardozo bijvoorbeeld.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 22:27   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=265818

Sluit mooi aan op voorgaande berichten..
bully
 bully - vrijdag 01 januari 2016 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 16:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Oh? PSV doet momenteel ook niet anders hoor. De ene na de andere speler wordt aangetrokken. Het enige verschil met toen en nu is dat de selectie van PSV aanmerkelijk kleiner is geworden.

Bovendien is dat het punt niet. Het punt is dat sommigen het aankoopbeleid van PSV aanhalen als goed voorbeeld. Dat lijkt mij, op basis van de aankopen van de afgelopen 7 jaar in Eindhoven, een voorbeeld dat geen stand kan houden.
meeste hebben het over dat Ajax zegt dat ze geen ervaring kunnen betalen of vinden.
maar dat Psv dat wel kan en die betalen echt niet meer dan Ajax.
en het aankoop beleid van laatste twee jaar is echt wel beter dan bij Ajax.
nu haal je de jaren erbij dat ook bij Psv wanbeleid werd gevoerd.
ze zaten niet voorniks in de zorgen.
maar hebben dat toch wel heel snel opgelost.
en hebben ons in twee jaar in Europa ingehaald.
bully
 bully - vrijdag 01 januari 2016 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Sanogo is een miskoop. De rest gewoo. Prima aankopen heitinga zou in mijn optiek meer gebruikt moeten worden.
ben je er bij de training bij dan?
zoals ik hoor kan hij daar al het niveau niet meer aan.
en ook Gudelj heeft mij nog niet overtuigt.
hetgeen we echt nodig hebben is een ervaren speler die ook het niveau aankan.
dus naar mijn mening kopen ze nog steeds de verkeerde spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door bully --
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 20:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat Heitinga bij jou meet zou spelen doet niks af aan het feit dat het WEL een miskoop is.
Iemand die niet speelt is een miskoop. Dat klopt.
remco k
 remco k - vrijdag 01 januari 2016 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 22:27 schreef Hummel10 het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=265818

Sluit mooi aan op voorgaande berichten..
Leuk. Ze kopen weer eens wat.
schapio
 schapio - vrijdag 01 januari 2016 - 23:17   quote  deeplink  
als bertrand niet haalbaar is moeten ze maar proberen om Lacina te huren van Monaco.
Met deze spits zou ik ook wel tevreden zijn, groot ,snel,sterk. zou in de eredivisie zijn doelpunten zeker moeten kunnen maken
Eide
 Eide - vrijdag 01 januari 2016 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 22:42 schreef bully het volgende:

[..]

meeste hebben het over dat Ajax zegt dat ze geen ervaring kunnen betalen of vinden.
maar dat Psv dat wel kan en die betalen echt niet meer dan Ajax.
en het aankoop beleid van laatste twee jaar is echt wel beter dan bij Ajax.
nu haal je de jaren erbij dat ook bij Psv wanbeleid werd gevoerd.
ze zaten niet voorniks in de zorgen.
maar hebben dat toch wel heel snel opgelost.
en hebben ons in twee jaar in Europa ingehaald.
Beleid is niet de afgelopen 2 jaar. Beleid is iets dat over langere tijd loopt. Kijk nou toch eens naar wat PSV 7 jaar lang heeft gedaan. Ook de afgelopen 2 jaar zaten er ruim voldoende flops tussen hoor. Die tendens zet zich gewoon door. En tussen al die aankopen, meer dan 70 (ja echt, meer als 70 in 7 jaar tijd. We hebben het over een elftal per jaar) zitten ook een paar goeden inderdaad. Wijnaldum, De Jong, Guardado... maar dat wist die aanhoudende optocht aan vreselijke tegenvallende voetballers echt niet uit hoor.

Overigens wel aardig waarom PSV in de zorgen zat: Ze betaalden namelijk veel te veel salaris. Het salarishuis rees de pan uit. Het was niet dat ze geen aankopen konden doen (doen en deden ze aanhoudend), ze konden alleen al die lui gewoon niet betalen. Juist waar Ajax dus voor wil waken. Dat is namelijk beleid voeren.

PSV is gewoon een buitengewoon beroerd aankoopbeleid. Dat wil niet zeggen dat er af en toe geen goeden tussen zitten, maar de ratio slecht/goed is bij PSV niet van dien aard, ook de afgelopen 2 jaar niet, dat je dat aankoopbeleid kan prijzen. Ook niet in vergelijking met Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 22:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk. Ze kopen weer eens wat.
Als er bij hun plek is voor Nog een Zuid Amerikaan zal het bij ons ook moeten kunnen..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 januari 2016 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Beleid is niet de afgelopen 2 jaar. Beleid is iets dat over langere tijd loopt. Kijk nou toch eens naar wat PSV 7 jaar lang heeft gedaan. Ook de afgelopen 2 jaar zaten er ruim voldoende flops tussen hoor. Die tendens zet zich gewoon door. En tussen al die aankopen, meer dan 70 (ja echt, meer als 70 in 7 jaar tijd. We hebben het over een elftal per jaar) zitten ook een paar goeden inderdaad. Wijnaldum, De Jong, Guardado... maar dat wist die aanhoudende optocht aan vreselijke tegenvallende voetballers echt niet uit hoor.

Overigens wel aardig waarom PSV in de zorgen zat: Ze betaalden namelijk veel te veel salaris. Het salarishuis rees de pan uit. Het was niet dat ze geen aankopen konden doen (doen en deden ze aanhoudend), ze konden alleen al die lui gewoon niet betalen. Juist waar Ajax dus voor wil waken. Dat is namelijk beleid voeren.

PSV is gewoon een buitengewoon beroerd aankoopbeleid. Dat wil niet zeggen dat er af en toe geen goeden tussen zitten, maar de ratio slecht/goed is bij PSV niet van dien aard, ook de afgelopen 2 jaar niet, dat je dat aankoopbeleid kan prijzen. Ook niet in vergelijking met Ajax.
Wanneer is een aankoop goed?
Hangt toch van heel veel factoren af? Breedte of versterking of voor ervaring enz.
Of moet je er veel winst op maken of een bepaalde toevoeging hebben.
De echt goede aankopen laatste jaren van Ajax zijn ook op 1 hand te tellen hoor.
Noem jij maar eens 5 goede aankopen van Ajax. Kan ze amper bedenken.
Suarez en Eriksen even snel.

Psv Luuk de Jong, Guardado, Wijnaldum, Mertens, Strootman schud ik sneller uit mijn mouw
Eide
 Eide - vrijdag 01 januari 2016 - 23:58   quote  deeplink  
Als je Eriksen een aankoop noemt, dan schud ik Alderweireld, Vertonghen en Gudelj er zo achteraan. El Ghazi ook trouwens. Gudelj doet het prima, Cillissen is doelman bij Oranje.

Los daarvan, ik verdedig het beleid van Ajax niet hoor. Ook bij ons is die ratio gewoon slecht. Maar om dan naar PSV te wijzen als het voorbeeld van hoe het wel moet... nou, daar heb ik wel m'n bedenkingen bij. En niet alleen m'n bedenkingen, ik heb namen en aantallen om het te onderbouwen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 januari 2016 door Eide --
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Beleid is niet de afgelopen 2 jaar. Beleid is iets dat over langere tijd loopt. Kijk nou toch eens naar wat PSV 7 jaar lang heeft gedaan. Ook de afgelopen 2 jaar zaten er ruim voldoende flops tussen hoor. Die tendens zet zich gewoon door. En tussen al die aankopen, meer dan 70 (ja echt, meer als 70 in 7 jaar tijd. We hebben het over een elftal per jaar) zitten ook een paar goeden inderdaad. Wijnaldum, De Jong, Guardado... maar dat wist die aanhoudende optocht aan vreselijke tegenvallende voetballers echt niet uit hoor.

Overigens wel aardig waarom PSV in de zorgen zat: Ze betaalden namelijk veel te veel salaris. Het salarishuis rees de pan uit. Het was niet dat ze geen aankopen konden doen (doen en deden ze aanhoudend), ze konden alleen al die lui gewoon niet betalen. Juist waar Ajax dus voor wil waken. Dat is namelijk beleid voeren.

PSV is gewoon een buitengewoon beroerd aankoopbeleid. Dat wil niet zeggen dat er af en toe geen goeden tussen zitten, maar de ratio slecht/goed is bij PSV niet van dien aard, ook de afgelopen 2 jaar niet, dat je dat aankoopbeleid kan prijzen. Ook niet in vergelijking met Ajax.
Sinds Gerbrands daar zit doen het gewoon fantastisch. Wees een kerel omdat toe te geven en niet terug kijken wat er daar mis is gegaan. Met de verkopen van Wijnaldum, Depay en hey goede CL seizoen komt daar bijna in een seizoen 100 miljoen binnen. Er is daar rust. Klaar. Ze zijn ons voorbij.
Jij noemt dan hun miskopen maar noem jij eens de echte versterkingen van Ajax de laatse 7 jaar die ook veel geld hebben opgebracht of het team echt beter hebbe gemaakt. Durf nu al te zeggen dat zij dat beter hebben gedaan dan wij.
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wanneer is een aankoop goed?
Hangt toch van heel veel factoren af? Breedte of versterking of voor ervaring enz.
Of moet je er veel winst op maken of een bepaalde toevoeging hebben.
De echt goede aankopen laatste jaren van Ajax zijn ook op 1 hand te tellen hoor.
Noem jij maar eens 5 goede aankopen van Ajax. Kan ze amper bedenken.
Suarez en Eriksen even snel.

Psv Luuk de Jong, Guardado, Wijnaldum, Mertens, Strootman schud ik sneller uit mijn mouw
Eriksen telt niet mee imo. Spelers die gehaald zijn voor hey eerste.Doen ze daar veel beter dan wij. Niet een beetje maar echt veel beter
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 00:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sinds Gerbrands daar zit doen het gewoon fantastisch. Wees een kerel omdat toe te geven en niet terug kijken wat er daar mis is gegaan. Met de verkopen van Wijnaldum, Depay en hey goede CL seizoen komt daar bijna in een seizoen 100 miljoen binnen. Er is daar rust. Klaar. Ze zijn ons voorbij.
Jij noemt dan hun miskopen maar noem jij eens de echte versterkingen van Ajax de laatse 7 jaar die ook veel geld hebben opgebracht of het team echt beter hebbe gemaakt. Durf nu al te zeggen dat zij dat beter hebben gedaan dan wij.
Wees jij eens een kerel een geef gewoon toe dat het daar jarenlang een zooitje is geweest qua aankopen. Gerbrands heeft inderdaad goed orde op zaken gesteld maar dat doet daar niets aan af. PSV heeft nog altijd geen enkele reserve en drijft nu op één enkel goed seizoen met een uitstekende Europese campagne er achteraan. Dat doen ze uitstekend maar dat maakt het beleid nog niet goed. Dat ze nu een aantal goede jongens hebben, en zo nu en dan in het verleden ook, had ik trouwens al veel eerder gezegd.

En daarna zoek je de vergelijking met Ajax op, wat de anderen ook al doen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Het falen of slagen van een aankoopbeleid valt of staat niet met de vergelijking met een ander. Ajax koopt sowieso veel minder want Ajax drijft op eigen aanwas. Daarom zal Ajax nooit 70+ spelers in 7 jaar aantrekken van buitenaf. En als je 70+ spelers nodig hebt op ee stuk of 7 echt goeden aan te boren kan je dat met droge ogen geen goed beleid noemen. Nu niet en nooit niet.

En nogmaals, ik verdedig nergens het beleid van Ajax. Waarom jullie je nu zo druk maken over vergelijkingen is mij eigenlijk een raadsel. Ik heb alleen aangetoond dat het bij PSV net zo goed een zooitje is, en dat het wijzen naar de Eindhovenaren toch wel een sterk staaltje "het gras is groener bij de buren" denken is, terwijl dat reuze meevalt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 00:40   quote  deeplink  
De vergelijking met Ajax zal altijd mank gaan. Wij drijven op spelers uit onze eigen jeugd. PSV heeft momenteel maar 2 jongens uit de eigen jeugd bij de eerste 11 zitten en misschien 5 bij de eerste 22. Wij hebben er alleen al 5 bij de eerste 11 zitten, waarbij ik de jeugdaankopen niet eens mee tel. Logisch dus dat verhoudingsgewijs er altijd meer aankopen zullen moeten doorbreken bij PSV.

Die vergelijking zoeken heeft dus geen enkele zin. Wat zin heeft is om te kijken wat het aankoopbeleid een club brengt. Nou ja, de afgelopen 7 jaar bracht dat aankoopbeleid PSV niet veel. 1 kampioenschap, 70+ spelers en 1 seizoen waarom alles op z'n plek viel. Dat vind ik geen situatie waar je kan spreken van een goed aankoopbeleid. Zeker niet omdat een aanzienlijk deel van de transferinkomsten werden gegenereerd door een speler uit eigen opleiding, dus niet eens aan aankoop.

Bij Ajax is dat aankoopbeleid ook niet succesvol geweest. veel te veel spelers die uiteindelijk niet beter of zelfs minder goed waren als de jongens uit de eigen opleiding. Desondanks wel veel successen, met de opmerking dat die successen er waren ondanks het falende aankoopbeleid. Het verschil tussen beide clubs is dat Ajax veel minder afhankelijk is van aankopen en dat dat falende aankoopbeleid een veel minder groot effect heeft op Ajax als dat op PSV heeft.

Dat laatste is vorig jaar wel gebleken. Dat was de eerste keer in 7 jaar tijd dat het aankoopbeleid van PSV succes opleverde. Maar we weten ook dat De Jong aa het einde van het seizoen niet te houden is, en Guardado zal misschien ook nog wel ergens gaan cashen.... en dan? Dan gaat PSV dus weer met getrokken portomonee op pad en is het maar afwachten wat er gebeurt, want zo succesvol is dat beleid bij hen niet bepaald gebleken.

Het verschil met Ajax kan eigenlijk niet groter zijn. Ajax kan namelijk altijd eerst achterom kijken naar de opleiding voor de portomonee getrokken wordt. Bij ons debuteren de afgelopen 5 seizoen gemiddeld 5 jonge spelers vanuit Jong Ajax of de A1. En daarna gaat Ajax pas eens de boer op.... en nogmaals, niet heel succesvol maar dat is nu even het punt niet.

Het punt is namelijk dat als je op aantallen gaat vergelijken je altijd een scheve verhouding krijgt. PSV koopt gewoon een veelvoud aan spelers vergeleken met Ajax. Daarom is het vergelijken op basis van aantallen doorgebroken spelers kansloos. Je moet kijken naar hoe een club het verhoudingsgewijs doet en wat het een club brengt. En dan is het aankoopbeleid van PSV gewoon niet goed te noemen. Punt uit. En dat van ons ook niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:58 schreef Eide het volgende:
Als je Eriksen een aankoop noemt, dan schud ik Alderweireld, Vertonghen en Gudelj er zo achteraan. El Ghazi ook trouwens. Gudelj doet het prima, Cillissen is doelman bij Oranje.

Los daarvan, ik verdedig het beleid van Ajax niet hoor. Ook bij ons is die ratio gewoon slecht. Maar om dan naar PSV te wijzen als het voorbeeld van hoe het wel moet... nou, daar heb ik wel m'n bedenkingen bij. En niet alleen m'n bedenkingen, ik heb namen en aantallen om het te onderbouwen.
Erikssen wilde ik ook niet noemen dan kom je met Suarez toch best belabberd uit.
Ik zeg ook niet dat Psv top is en inderdaad die voeren een ander beleid. Toch zijn beide club op hun manier toch best goed bezig. Maar daarom als Ajax vaker raak schiet met directe versterkingen kun je mogelijk wel een stapje omhoog maken. Dat is ook precies mijn punt waar ik al seizoenen lang op hamert.
Niet dat Ajax het slecht doet maar imo is daar nog genoeg te winnen zonder dat het je direct de kop kost. Opleiden is leuk en daar moeten ze ook zeker mee doorgaan maar gericht aankopen/ versterken is geen schande dat probeert elke voetbalclub.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 00:40 schreef Eide het volgende:
De vergelijking met Ajax zal altijd mank gaan. Wij drijven op spelers uit onze eigen jeugd. PSV heeft momenteel maar 2 jongens uit de eigen jeugd bij de eerste 11 zitten en misschien 5 bij de eerste 22. Wij hebben er alleen al 5 bij de eerste 11 zitten, waarbij ik de jeugdaankopen niet eens mee tel. Logisch dus dat verhoudingsgewijs er altijd meer aankopen zullen moeten doorbreken bij PSV.

Die vergelijking zoeken heeft dus geen enkele zin. Wat zin heeft is om te kijken wat het aankoopbeleid een club brengt. Nou ja, de afgelopen 7 jaar bracht dat aankoopbeleid PSV niet veel. 1 kampioenschap, 70+ spelers en 1 seizoen waarom alles op z'n plek viel. Dat vind ik geen situatie waar je kan spreken van een goed aankoopbeleid. Zeker niet omdat een aanzienlijk deel van de transferinkomsten werden gegenereerd door een speler uit eigen opleiding, dus niet eens aan aankoop.

Bij Ajax is dat aankoopbeleid ook niet succesvol geweest. veel te veel spelers die uiteindelijk niet beter of zelfs minder goed waren als de jongens uit de eigen opleiding. Desondanks wel veel successen, met de opmerking dat die successen er waren ondanks het falende aankoopbeleid. Het verschil tussen beide clubs is dat Ajax veel minder afhankelijk is van aankopen en dat dat falende aankoopbeleid een veel minder groot effect heeft op Ajax als dat op PSV heeft.

Dat laatste is vorig jaar wel gebleken. Dat was de eerste keer in 7 jaar tijd dat het aankoopbeleid van PSV succes opleverde. Maar we weten ook dat De Jong aa het einde van het seizoen niet te houden is, en Guardado zal misschien ook nog wel ergens gaan cashen.... en dan? Dan gaat PSV dus weer met getrokken portomonee op pad en is het maar afwachten wat er gebeurt, want zo succesvol is dat beleid bij hen niet bepaald gebleken.

Het verschil met Ajax kan eigenlijk niet groter zijn. Ajax kan namelijk altijd eerst achterom kijken naar de opleiding voor de portomonee getrokken wordt. Bij ons debuteren de afgelopen 5 seizoen gemiddeld 5 jonge spelers vanuit Jong Ajax of de A1. En daarna gaat Ajax pas eens de boer op.... en nogmaals, niet heel succesvol maar dat is nu even het punt niet.

Het punt is namelijk dat als je op aantallen gaat vergelijken je altijd een scheve verhouding krijgt. PSV koopt gewoon een veelvoud aan spelers vergeleken met Ajax. Daarom is het vergelijken op basis van aantallen doorgebroken spelers kansloos. Je moet kijken naar hoe een club het verhoudingsgewijs doet en wat het een club brengt. En dan is het aankoopbeleid van PSV gewoon niet goed te noemen. Punt uit. En dat van ons ook niet.
Je hebt hierin ook gewoon gelijk maar waarom niet het beste van twee werelden proberen te combineren. Mogelijk kan je dan stappen maken. Er is gewoon meer uit te halen dan een Ajax of Psv nu doet. Ajax komt niet verder en bij Psv is het succes ook niet structureel moeten het ook afgelopen seizoenen van uitschieters hebben. Waar Ajax monotoom en redelijk stabiel is heeft Psv hogere pieken maar ook diepere dalen(sportief gezien). Beide clubs kunnen in deze wat van elkaar leren om op hoger niveau(structureel) te komen. Maar goed is mijn visie zoals ik het hier al heel wat jaartjes etaleert.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 10:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je hebt hierin ook gewoon gelijk maar waarom niet het beste van twee werelden proberen te combineren. Mogelijk kan je dan stappen maken. Er is gewoon meer uit te halen dan een Ajax of Psv nu doet. Ajax komt niet verder en bij Psv is het succes ook niet structureel moeten het ook afgelopen seizoenen van uitschieters hebben. Waar Ajax monotoom en redelijk stabiel is heeft Psv hogere pieken maar ook diepere dalen(sportief gezien). Beide clubs kunnen in deze wat van elkaar leren om op hoger niveau(structureel) te komen. Maar goed is mijn visie zoals ik het hier al heel wat jaartjes etaleert.
Eens.

Uiteindelijk vind ik het aankoopbeleid van heel veel Nederlandse ploegen niet best. Feyenoord komt er bij de top nog het beste af, hoewel jongens als Toornstra, Immers, Kazim en dergelijke ook geen successen zijn gebleken. Bij hen natuurlijks grotendeels noodgedwongen omdat de mogelijkheden er gewoon niet waren. De vergelijking tussen Ajax en Feyenoord is overigens een veel gebalanceerde vergelijking en dan vind ik wel dat de Rotterdammers dat beter doen verhoudingsgewijs, zeker als je het aantrekken van lui als Pelle, Elia, Guidetti en dergelijke jongens in ogenschouw neemt.

Binnen Nederland vind ik Heerenveen eigenlijk de beste voor wat betreft het aankoopbeleid. Op hun eigen, bescheiden, niveau komen daar gewoon erg veel jongens binnen die snel gewild zijn van grotere clubs.
p111
 p111 - zaterdag 02 januari 2016 - 11:42   quote  deeplink  
Al met al is het vrij naief om te denken dat je het alleen met eigen jeugd kan doen,het staat buitenkijf dat je op sommige posities moet kopen sommige mensen willen dat niet inzien helaas, bij Ajax gaat dat gelukkig maar om een paar posities door de goede jeugd doorstroming, bij PSV kijken ze met jaloerse blikken naar ons omdat ze meer moeten inkopen. Dus uiteraard zie je veel meer gekochte spelers bij PSV als bij Ajax dus is een vergelijking niet echt op zijn plaats.
remco k
 remco k - zaterdag 02 januari 2016 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wanneer is een aankoop goed?
Hangt toch van heel veel factoren af? Breedte of versterking of voor ervaring enz.
Of moet je er veel winst op maken of een bepaalde toevoeging hebben.
De echt goede aankopen laatste jaren van Ajax zijn ook op 1 hand te tellen hoor.
Noem jij maar eens 5 goede aankopen van Ajax. Kan ze amper bedenken.
Suarez en Eriksen even snel.

Psv Luuk de Jong, Guardado, Wijnaldum, Mertens, Strootman schud ik sneller uit mijn mouw
Maar dat is toch ook logisch? Ajax koopt veel minder spelers.

Zullen we hetzelfde lijstje even maken met geslaagde spelers uit de eigen opleiding??

Dat is het verschil tussen Ajax en PSV, bij ons staan er een stuk of 8 zelf opgeleide spelers in het veld. Bij PSV een stuk of 10 aangekochte spelers.

Logisch dus dat daar meer successen tussen zitten..

De laatste twee jaar doet PSV het trouwens gewoon goed wat aankopen betreft. Maar ik vind dat Ajax zich het laatste jaar ook goed versterkt heeft.

Ajax staat ook niet voor niets nu gewoon boven PSV, dat zal echt niet gebeuren als zei zoveel beter zijn dan wij..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0582001