BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
riveco
 riveco - zaterdag 02 januari 2016 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 22:42 schreef bully het volgende:

[..]

meeste hebben het over dat Ajax zegt dat ze geen ervaring kunnen betalen of vinden.
maar dat Psv dat wel kan en die betalen echt niet meer dan Ajax.
en het aankoop beleid van laatste twee jaar is echt wel beter dan bij Ajax.
nu haal je de jaren erbij dat ook bij Psv wanbeleid werd gevoerd.
ze zaten niet voorniks in de zorgen.
maar hebben dat toch wel heel snel opgelost.
en hebben ons in twee jaar in Europa ingehaald.
Even een stomme vraag, hebben ze ons ingehaald in Europa? Was het niet zo dat wij steeds in pot 3 zaten ( tegen Real, Barca enzo) en zij het geluk hadden dat ze gelijk groepshoofd waren? En ervaring kan iedere ploeg gebruiken, maar voor welke positie moest dat dan zijn?
Middenveld staat als een huis (met talenten) Verdediging staat schijnbaar ook wel aardig met de jonge jongens, oké voorin komt het er niet altijd uit, maar el ghazi heeft toch wel zijn klasse, Fisher is ook niet de minste en Millik is niet al te constant maar kan wel wat en vergeet ook niet dat Ajax al veel heeft geinversteerd in toekomstig goede spelers. Dat PSV nu toevallig een paar goeie jongens heeft aangetrokken is leuk, maar zou iemand Bazoer hebben gekend als we voor ervaring hadden gegaan? Had iemand van de beek hebben gekend? Of had El Ghazi ooit bekend geworden? Het is allemaal zo kortzichtig, ongeveer gelijk aan het verleden. Wij konden Ronaldo halen, maar ene Kluivert liep er in de jeugd, nee dan kiezen we voor de jeugd en Kluivert kwam aan het spelen en deed het dacht ik niet zo slecht.
riveco
 riveco - zaterdag 02 januari 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 00:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eriksen telt niet mee imo. Spelers die gehaald zijn voor hey eerste.Doen ze daar veel beter dan wij. Niet een beetje maar echt veel beter
Hoeveel jeugd is er daar doorgebroken??
riveco
 riveco - zaterdag 02 januari 2016 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 00:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Wees jij eens een kerel een geef gewoon toe dat het daar jarenlang een zooitje is geweest qua aankopen. Gerbrands heeft inderdaad goed orde op zaken gesteld maar dat doet daar niets aan af. PSV heeft nog altijd geen enkele reserve en drijft nu op één enkel goed seizoen met een uitstekende Europese campagne er achteraan. Dat doen ze uitstekend maar dat maakt het beleid nog niet goed. Dat ze nu een aantal goede jongens hebben, en zo nu en dan in het verleden ook, had ik trouwens al veel eerder gezegd.

En daarna zoek je de vergelijking met Ajax op, wat de anderen ook al doen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Het falen of slagen van een aankoopbeleid valt of staat niet met de vergelijking met een ander. Ajax koopt sowieso veel minder want Ajax drijft op eigen aanwas. Daarom zal Ajax nooit 70+ spelers in 7 jaar aantrekken van buitenaf. En als je 70+ spelers nodig hebt op ee stuk of 7 echt goeden aan te boren kan je dat met droge ogen geen goed beleid noemen. Nu niet en nooit niet.

En nogmaals, ik verdedig nergens het beleid van Ajax. Waarom jullie je nu zo druk maken over vergelijkingen is mij eigenlijk een raadsel. Ik heb alleen aangetoond dat het bij PSV net zo goed een zooitje is, en dat het wijzen naar de Eindhovenaren toch wel een sterk staaltje "het gras is groener bij de buren" denken is, terwijl dat reuze meevalt.
+10
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 januari 2016 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Beleid is niet de afgelopen 2 jaar. Beleid is iets dat over langere tijd loopt. Kijk nou toch eens naar wat PSV 7 jaar lang heeft gedaan. Ook de afgelopen 2 jaar zaten er ruim voldoende flops tussen hoor. Die tendens zet zich gewoon door. En tussen al die aankopen, meer dan 70 (ja echt, meer als 70 in 7 jaar tijd. We hebben het over een elftal per jaar) zitten ook een paar goeden inderdaad. Wijnaldum, De Jong, Guardado... maar dat wist die aanhoudende optocht aan vreselijke tegenvallende voetballers echt niet uit hoor.

Overigens wel aardig waarom PSV in de zorgen zat: Ze betaalden namelijk veel te veel salaris. Het salarishuis rees de pan uit. Het was niet dat ze geen aankopen konden doen (doen en deden ze aanhoudend), ze konden alleen al die lui gewoon niet betalen. Juist waar Ajax dus voor wil waken. Dat is namelijk beleid voeren.

PSV is gewoon een buitengewoon beroerd aankoopbeleid. Dat wil niet zeggen dat er af en toe geen goeden tussen zitten, maar de ratio slecht/goed is bij PSV niet van dien aard, ook de afgelopen 2 jaar niet, dat je dat aankoopbeleid kan prijzen. Ook niet in vergelijking met Ajax.
dus beleid kan je tussentijds niet wijzigen>
dus beleid van oude bestuur van Ajax moet je ook meerekenen?
Psv is wel degelijk een andere weg ingeslagen met Gerbrands en Brands.
en dat is van de laatste tijd.
en daar word nu goed gekeken naar balans in het team.
en daar kan natuurlijk ook een speler bijzitten zoals Maher die in zijn ontwikkeling stokt.
maar over algemeen heeft Psv laatste twee jaar iets beters neergezet dan Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:10   quote  deeplink  
Weer die vergelijking zoeken... En beleid kan je tussentijds best wijzigen, maar om op basis van 1 goed seizoen beleid te beoordelen is wel heel erg kortzichtig niet?
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 12:05 schreef riveco het volgende:

[..]

Even een stomme vraag, hebben ze ons ingehaald in Europa? Was het niet zo dat wij steeds in pot 3 zaten ( tegen Real, Barca enzo) en zij het geluk hadden dat ze gelijk groepshoofd waren? En ervaring kan iedere ploeg gebruiken, maar voor welke positie moest dat dan zijn?
Middenveld staat als een huis (met talenten) Verdediging staat schijnbaar ook wel aardig met de jonge jongens, oké voorin komt het er niet altijd uit, maar el ghazi heeft toch wel zijn klasse, Fisher is ook niet de minste en Millik is niet al te constant maar kan wel wat en vergeet ook niet dat Ajax al veel heeft geinversteerd in toekomstig goede spelers. Dat PSV nu toevallig een paar goeie jongens heeft aangetrokken is leuk, maar zou iemand Bazoer hebben gekend als we voor ervaring hadden gegaan? Had iemand van de beek hebben gekend? Of had El Ghazi ooit bekend geworden? Het is allemaal zo kortzichtig, ongeveer gelijk aan het verleden. Wij konden Ronaldo halen, maar ene Kluivert liep er in de jeugd, nee dan kiezen we voor de jeugd en Kluivert kwam aan het spelen en deed het dacht ik niet zo slecht.
wou je zeggen dat Psv zo`n makelijke loting had?
ook wij hebbben kansen gehad maar die werden verprutst.
probleem met jonge jongens is dat ze sturing nodig hebben.
en dan heb ik het niet over een heel elftal ervaren spelers.
maar bij Ajax is het doorgeslagen.
met 1 of 2 ervaren spelers krijg je een betere balans.
en blijft er ook ruimte voor jongens om doortebreken.
maar niet door breedte aankopen en nog meer jeugdige spelers aantetrekken.
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:10 schreef Eide het volgende:
Weer die vergelijking zoeken... En beleid kan je tussentijds best wijzigen, maar om op basis van 1 goed seizoen beleid te beoordelen is wel heel erg kortzichtig niet?
Een seizoen?? De bekende namen zijn hier toch voorbij gekomen die psv door de jaren heen heeft aangetrokken. PSV koopt al jaren beter in dan Ajax. Feit!! Niks meer en niks minder. Begin dan niet heel slap over dat er bij ons meer doorbreken vanuit de jeugd. Ajax koopt gewoon zwaar ruk in. Dit seizoen goed met Dijks en Gudelj en weer ruk met Sanogo en Heitinga. PSV haalt Lestienne en pereiro.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:10 schreef Eide het volgende:
Weer die vergelijking zoeken... En beleid kan je tussentijds best wijzigen, maar om op basis van 1 goed seizoen beleid te beoordelen is wel heel erg kortzichtig niet?
1 jaar volgens mij gaat dit over twee jaar.
en een slecht beleid meerekenen wat voor die omslag was vind ik kortzichtig.
de revolutie moesten we ook over 5 jaar beoordelen.
daar hebben ze het in twee jaarvoor mekaar.
maar dan moeten we maar de slechte jaren ook meerekenen.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

PSV koopt al jaren beter in dan Ajax. Feit!! Niks meer en niks minder.
Meer dan 70 spelers... het overgrote gedeelte vreselijk mislukt. Als dat bij Ajax was gebeurt was de wereld te klein geweest. En jij verdedigt het als beter inkopen omdat er een aantal goeden tussen zit. Excuseer mij even terwijl ik gierend van het lachen even ga bekomen met een bak koffie.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:20 schreef bully het volgende:

[..]

maar dan moeten we maar de slechte jaren ook meerekenen.
Maar dat is het ook precies, je moet de slechte jaren ook meerekenen. En dan kan je het beleid daar toch niet goed noemen of wel soms? Als Ajax volgend jaar plots 2 jongens aantrekt die top zijn wist dat toch ook de afgelopen jaren niet uit of wel soms?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Precies, je moet de slechte jaren ook meerekenen. En dan kan je het beleid daar toch niet goed noemen of wel soms? Als Ajax volgend jaar plots 2 jongens aantrekt die top zijn wist dat toch ook de afgelopen jaren niet uit of wel soms?
als je het over een 10 jarig beleid heb niet.
maar gaat over het nieuwe beleid dat is pas bij komst Gerbrands ingezet.
dus nieuwe beleid daar is zeker wel goed.
zoals jij het zegt moeten wij het beleid van het oude bestuur van Ajax ook maar meerekenen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Meer dan 70 spelers... het overgrote gedeelte vreselijk mislukt. Als dat bij Ajax was gebeurt was de wereld te klein geweest. En jij verdedigt het als beter inkopen omdat er een aantal goeden tussen zit. Excuseer mij even terwijl ik gierend van het lachen even ga bekomen met een bak koffie.
Beste kerel ondanks dat wij minder kopen mislukken bij ons verhoudingsgewijs nog meer spelers. Laatste 7 jaar alleen Saurez die je als zeer goede/top aankoop kan bestempen. Zet daar alle miskleunen tegenover. Klaar zo simpel is het!

Geniet van je koffie zou ik zeggen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - zaterdag 02 januari 2016 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:15 schreef bully het volgende:

[..]

wou je zeggen dat Psv zo`n makelijke loting had?
ook wij hebbben kansen gehad maar die werden verprutst.
probleem met jonge jongens is dat ze sturing nodig hebben.
en dan heb ik het niet over een heel elftal ervaren spelers.
maar bij Ajax is het doorgeslagen.
met 1 of 2 ervaren spelers krijg je een betere balans.
en blijft er ook ruimte voor jongens om doortebreken.
maar niet door breedte aankopen en nog meer jeugdige spelers aantetrekken.
PSV had gezien de prestaties van de ploegen in de eerste seizoenshelft gewoon een prima loting en een stuk makkelijker dan dat Ajax in die jaren heeft gehad...
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:31 schreef bully het volgende:

[..]

als je het over een 10 jarig beleid heb niet.
maar gaat over het nieuwe beleid dat is pas bij komst Gerbrands ingezet.
dus nieuwe beleid daar is zeker wel goed.
zoals jij het zegt moeten wij het beleid van het oude bestuur van Ajax ook maar meerekenen.
Maar wat Gerbrands heeft ingezet kan je nu toch nog niet beoordelen? Hij is net anderhalf jaar bezig als algemeen directeur. De lening van de gemeente Eindhoven aan PSV is van 2011. Dat beleid is dus al ingezet voordat Gerbrands binnen kwam. Juist de voorganger van Gerbrands, Tiny Sanders, heeft PSV weer gezond gemaakt door voor zwarte cijfers te zorgen. Dat is niet de verdienste van Gerbrands.

Bovendien hebben we het over aankopen. Daar gaat Gerbrands niet over maar Marcel Brands, de technisch directeur in Eindhoven. Als je al een verantwoordelijke aan kan wijzen voor bepaalde spelers is dat Brands, die bij AZ als technisch directeur ook al uitstekend werk leverde. Desondanks mag je rustig concluderen dat Brands wel heel erg veel ruimte krijgt spelers aan te trekken. Ik ga niet nogmaals noemen hoe veel, maar het zijn er wel heel erg veel geweest de afgelopen jaren, voornamelijk jaren waar Brands als TD met de scepter zwaaide. En vorig seizoen is het eerste seizoen geweest dat dat zich uitbetaalde.

Ik vind 1 goed seizoen in 7 seizoenen tijd heftig onvoldoende. Net zo goed als de "droge periode" van 7 jaar bij Ajax gewoon hevig onder de maat was, en ondanks de aankopen van Suarez, Huntelaar, Pantelic de De Zeeuw was ook in die periode ons aankoopbeleid ver onder de maat. En dan kan je, ondanks het aantrekken van een aantal goede voetballers, niet spreken over succesvol beleid.

Maar goed, daar kan iedereen anders over denken. Ik durf de uitspraak wel aan dat als Ajax een aankoopbeleid als dat van PSV zou voeren dat niet geaccepteerd zou worden en heel snel de kwalificatie kapitaalvernietiging en wanbeleid zou krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 02 januari 2016 - 13:46   quote  deeplink  
Maar PSV heeft het zo geweldig gedaan, dat ze nu gewoon netjes onder Ajax staan..
remco k
 remco k - zaterdag 02 januari 2016 - 13:47   quote  deeplink  
Overigens ben ik ook van mening dat het aankopen beter moet hoor.. Maar doen alsof PSV het allemaal zoveel beter voor elkaar heeft bij de club dan Ajax, nee sorry, maar daar begrijp ik niets van..
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:43 schreef remco k het volgende:

[..]

PSV had gezien de prestaties van de ploegen in de eerste seizoenshelft gewoon een prima loting en een stuk makkelijker dan dat Ajax in die jaren heeft gehad...
hoe hoog stond Ac milaan toen die Ajax uitschakelde?
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:46 schreef remco k het volgende:
Maar PSV heeft het zo geweldig gedaan, dat ze nu gewoon netjes onder Ajax staan..
Maar ons in eigen huis, zonder topscoorder, helemaal zoek speelde. Wel verder in de CL. iets wat ons al tijdenlang niet gelukt is.
De discussie is ook helemaal niet wie het beter doet op het veld maar over aangekochte spelers en dat is bij ons helaas al jaren zeer pover.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Brandje --
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:48 schreef bully het volgende:

[..]

hoe hoog stond Ac milaan toen die Ajax uitschakelde?
Eerste. Ze werden dat seizoen kampioen in de serie A.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:46 schreef remco k het volgende:
Maar PSV heeft het zo geweldig gedaan, dat ze nu gewoon netjes onder Ajax staan..
competitie is nog niet voorbij.
voorlopig spelen ze in eindhoven in de cl.
waar wij alleen van mogen dromen.
en ook voor volgent seisoen is het nog steeds niet zeker of wij cl spelen.
dus verschuilen achter een voorlopige stand zegt niks.
voorlopig laat Ajax het in elke grote wedstrijd dit seisoen afweten.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 13:57   quote  deeplink  
Dat is overigens wel een hele zorgelijke tendens. Ajax wint de wedstrijden van de kleintjes. Daarom wordt je gewoon kampioen, dat is al jaren zo. Twente en PSV werden juist ook kampioen door steevast van de kleintjes te winnen, vaak door in de laatste 10 minuten het verschil te maken.

Ajax wint dit seizoen ook de wedstrijden van de kleintjes en staat daardoor aan kop. Maar in wedstrijden waar de druk er vol op staat laat Ajax het steevast afweten. Dat vind ik nog wel de meest zorgelijke ontwikkeling van het seizoen.

Er schuilt echt wel voetbal in deze ploeg, maar onder druk is het allemaal zo vreselijk broos...
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Eerste. Ze werden dat seizoen kampioen in de serie A.
toch even nakijken
ac werd in 2011 voor het laatst landskampioen
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 januari 2016 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Eerste. Ze werden dat seizoen kampioen in de serie A.
Dat was het debuutseizoen van de Boer. De laatste keer dat Denswil thuis scoorde werd Milan geen kampioen
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:59 schreef bully het volgende:

[..]

toch even nakijken
ac werd in 2011 voor het laatst landskampioen
Ja, je bedoelde toch het seizoen 2010/11?

Edit: Oh wacht, 2013/14 natuurlijk ook, die duikeling van Vallotelli.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door Eide --
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 14:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja, je bedoelde toch het seizoen 2010/11?

Edit: Oh wacht, 2013/14 natuurlijk ook, die duikeling van Vallotelli.
dat was het jaar dat Ajax er het dichtste bij was
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 14:58 schreef bully het volgende:

[..]

dat was het jaar dat Ajax er het dichtste bij was
Was ik al weer helemaal vergeten. Zeg, gedurende het tijdperk FdB, AC Milan tegen mij en ik denk aan die eerste wedstrijd van De Boer in 2011 :)
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 11:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook logisch? Ajax koopt veel minder spelers.

Zullen we hetzelfde lijstje even maken met geslaagde spelers uit de eigen opleiding??

Dat is het verschil tussen Ajax en PSV, bij ons staan er een stuk of 8 zelf opgeleide spelers in het veld. Bij PSV een stuk of 10 aangekochte spelers.

Logisch dus dat daar meer successen tussen zitten..

De laatste twee jaar doet PSV het trouwens gewoon goed wat aankopen betreft. Maar ik vind dat Ajax zich het laatste jaar ook goed versterkt heeft.

Ajax staat ook niet voor niets nu gewoon boven PSV, dat zal echt niet gebeuren als zei zoveel beter zijn dan wij..
Ik zeg nergens dat Psv beter is? Enige wat ik denk is dat we verder hadden kunnen zijn.
Maar goed die discussie ga ik ook echt niet meer voeren.
Inderdaad wat Eide hierboven al aangeeft dat als de ploeg onder druk kwam Europees vooral ze het niet meer wisten. Vooral in die wedstrijden hebben we kunnen zien dat er iets ontbreekt in deze ploeg.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 15:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad wat Eide hierboven al aangeeft dat als de ploeg onder druk kwam Europees vooral ze het niet meer wisten. Vooral in die wedstrijden hebben we kunnen zien dat er iets ontbreekt in deze ploeg.
Niet alleen Europees, ook in de Eredivsie tegen Feyenoord, PSV en Utrecht.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 15:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Niet alleen Europees, ook in de Eredivsie tegen Feyenoord, PSV en Utrecht.
dat is naar mijn mening de ervaren speler die je mist.
die het boeltje kan aansturen en de boel scherp houd.
en dan heb ik het niet over een Heitinga die al op zijn retour was.
maar een speler die de kwaliteit heeft met dit elftal meetekunnen doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door bully --
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 15:54   quote  deeplink  
Weet ik niet. Het is in mijn optiek voornamelijk in het hele broze vertrouwen van een aantal spelers die in goede doen bijna elke tegenstander gek kunnen maken. Juist spelers als Fischer en El Ghazi zijn jongens die met hun actie, creativiteit en doelgerichtheid een ploeg op sleeptouw kunnen nemen. Het zijn ook jongens waarvan is gebleken dat ze een heel broos zelfvertrouwen hebben en dat ze zonder vertrouwen ook totaal niet in hun spel komen.

Daarbij mis ik een speler die echt de diepte kan en wil zoeken van achteruit. Ik vind Gudelj een waardevolle speler geworden maar het is niet iemand die makkelijk de steekpass of lekkere bal over de verdediging geeft. Veltman en Riedewald hebben dat ook niet. Er zit er zelfs niet een bij die ala Toby Alderweireld een heerlijke crosspass kan versturen.

Die diepte brengt enorm veel mogelijkheden omdat je, als het dicht zit, ook altijd op die manier het verschil kan maken. Nu zie je vaak dat Klaassen, Fischer, Youness en/of El Ghazi de loopactie maakt maar de pass dan niet komt. Tja, je blijft niet als een mongool lopen natuurlijk, dus dan maar inzakken of de bal ophalen.... maar dan haal je juist weer het tempo eruit.

Ajax mist, ook nu, een speler die echt het tempo kan bepalen. Die op de juiste momenten ook gas kan geven en de diepe bal durft te spelen. Eigenlijk wat Guardado bij PSV wel kan. En dat zit niet alleen in ervaring maar ook in de juiste speler met de juiste kwaliteiten hebben. En die heeft Ajax nu niet.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 15:59   quote  deeplink  
Overigens is Van der Vaart weer begonnen met het flirten met Ajax. Bij Betis is hij bankzitter met slechts 2 basisplaatsen en 4 invalbeurten. Niet blij dus maar weer het Ajax vuurtje aanwakkeren.

Afgelopen zomer was ik echt enthousiast over de mogelijkheid om met VDV aan het roer, met een hele jonge ploeg, iets moois neer te zetten. Toen werd Ajax aan het lijntje gehouden (overigens wel op een nette, eerlijke wijze). Nu heb ik zoiets dat VDV maar lekker op de blaren blijft zitten. Ajax heeft VDV niet echt nodig zeg maar.
Ajax30
 Ajax30 - zaterdag 02 januari 2016 - 15:59   quote  deeplink  
Geen van der vaart hoooooooor die is te blessuregevoelig
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 15:54 schreef Eide het volgende:
Weet ik niet. Het is in mijn optiek voornamelijk in het hele broze vertrouwen van een aantal spelers die in goede doen bijna elke tegenstander gek kunnen maken. Juist spelers als Fischer en El Ghazi zijn jongens die met hun actie, creativiteit en doelgerichtheid een ploeg op sleeptouw kunnen nemen. Het zijn ook jongens waarvan is gebleken dat ze een heel broos zelfvertrouwen hebben en dat ze zonder vertrouwen ook totaal niet in hun spel komen.

Daarbij mis ik een speler die echt de diepte kan en wil zoeken van achteruit. Ik vind Gudelj een waardevolle speler geworden maar het is niet iemand die makkelijk de steekpass of lekkere bal over de verdediging geeft. Veltman en Riedewald hebben dat ook niet. Er zit er zelfs niet een bij die ala Toby Alderweireld een heerlijke crosspass kan versturen.

Die diepte brengt enorm veel mogelijkheden omdat je, als het dicht zit, ook altijd op die manier het verschil kan maken. Nu zie je vaak dat Klaassen, Fischer, Youness en/of El Ghazi de loopactie maakt maar de pass dan niet komt. Tja, je blijft niet als een mongool lopen natuurlijk, dus dan maar inzakken of de bal ophalen.... maar dan haal je juist weer het tempo eruit.

Ajax mist, ook nu, een speler die echt het tempo kan bepalen. Die op de juiste momenten ook gas kan geven en de diepe bal durft te spelen. Eigenlijk wat Guardado bij PSV wel kan. En dat zit niet alleen in ervaring maar ook in de juiste speler met de juiste kwaliteiten hebben. En die heeft Ajax nu niet.
dat is juist zo`n ervaren speler die de boel op scherp kan zetten.
Gudelj mist daar de kwaliteit voor.
die vertraagt alleen het spel en laat het zelf ook afweten in de grote wedstrijden.
heeft alleen zijn traptechniek en in de kleinere wedstrijden zijn fysiek.
en over VdV zag hem ook graag komen maar deel nu jou mening.
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 16:20   quote  deeplink  
Guardado is daar een voorbeeld van, maar Eriksen was met 18 al een speler die het tempo van de ploeg bepaalde. Daley Blind kon dat als CVM ook heel aardig bij Ajax, ook zonder noemenswaardige ervaring.

Het gaat om de juiste kwaliteiten, meer nog dan ervaring.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 16:20 schreef Eide het volgende:
Guardado is daar een voorbeeld van, maar Eriksen was met 18 al een speler die het tempo van de ploeg bepaalde. Daley Blind kon dat als CVM ook heel aardig bij Ajax, ook zonder noemenswaardige ervaring.

Het gaat om de juiste kwaliteiten, meer nog dan ervaring.
toen met Eriksen liepen er ook nog wat oudere spelers hij kon dat ook niet alleen.
moest op bepaalde punten ook nog gestuurt worden.
remco k
 remco k - zaterdag 02 januari 2016 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 13:48 schreef bully het volgende:

[..]

hoe hoog stond Ac milaan toen die Ajax uitschakelde?
8e... En dat is 1 ploeg. PSV heeft gewoon een makkelijkere loting gehad doordat ze in groep1 kwamen wat dit jaar voor het eerst was..

Zo'n loting heeft Ajax in die jaren niet gehad..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2016 door remco k --
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 16:36 schreef bully het volgende:

[..]

toen met Eriksen liepen er ook nog wat oudere spelers hij kon dat ook niet alleen.
moest op bepaalde punten ook nog gestuurt worden.
Eigenlijk alleen De Zeeuw als vaste basisspeler hoor. Ooijer speelde destijds lang niet alles en werd voornamelijk geroemd om z'n "rol in de kleedkamer". Demy was toen 27 denk ik. Verder was hat toech het Ajax van Vertonghen, Alderweireld, Siem de Jong en Christian Eriksen. Echt een ploag van jonge honden.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 17:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen De Zeeuw als vaste basisspeler hoor. Ooijer speelde destijds lang niet alles en werd voornamelijk geroemd om z'n "rol in de kleedkamer". Demy was toen 27 denk ik. Verder was hat toech het Ajax van Vertonghen, Alderweireld, Siem de Jong en Christian Eriksen. Echt een ploag van jonge honden.
die waren toen al ouder dan deze jongens in deze ploeg.
en ook Eriksen kwam pas in zijn laatste seisoen echt los.
daarvoor was het ook nog wisselvallig.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 16:50 schreef remco k het volgende:

[..]

8e... En dat is 1 ploeg. PSV heeft gewoon een makkelijkere loting gehad doordat ze in groep1 kwamen wat dit jaar voor het eerst was..

Zo'n loting heeft Ajax in die jaren niet gehad..
daar zijn de meningen over verdeelt.
ik vind Manchester de kampioen van rusland plus de nummer twee van duitsland niet echt een makelijke loting.
Ajax kon van mindere ploegen niet winnen om ook cl tespelen dit jaar.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 17:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen De Zeeuw als vaste basisspeler hoor. Ooijer speelde destijds lang niet alles en werd voornamelijk geroemd om z'n "rol in de kleedkamer". Demy was toen 27 denk ik. Verder was hat toech het Ajax van Vertonghen, Alderweireld, Siem de Jong en Christian Eriksen. Echt een ploag van jonge honden.
Riedewald----Vertonghen
Veltman----Alderweireld
Milik---Siem
Fischer----Erikssen

Toch ook veel verschil in karakter/Uitstraling/Kwaliteit enz. hoor
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 18:13   quote  deeplink  
Siem speelde destijds als middenvelder en moet je dus afzetten tegen Klaassen. Eriksen moet je vergelijken met Bazoer.

Over Riedewald is het te vroeg oordelen. Vertonghen was op die leeftijd Jong Ajax speler. Alleen de vergelijking Alderweireld - Veltman is overduidelijk natuurlijk.
riveco
 riveco - zaterdag 02 januari 2016 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 17:13 schreef bully het volgende:

[..]

daar zijn de meningen over verdeelt.
ik vind Manchester de kampioen van rusland plus de nummer twee van duitsland niet echt een makelijke loting.
Ajax kon van mindere ploegen niet winnen om ook cl tespelen dit jaar.
Ja tuurlijk joh, op papier was Man U favoriet. Maar die hebben van de week de eerste behoorlijke wedstrijd laten zien. Zet de poel even tegenover de poel waar Ajax in zat,
Real, Man City, en Dortmund in die tijd. Als je dan nog zonder blozen durft te zeggen dat ze een net zo zware loting hadden ben je echt goed haha
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 18:13 schreef Eide het volgende:
Siem speelde destijds als middenvelder en moet je dus afzetten tegen Klaassen. Eriksen moet je vergelijken met Bazoer.

Over Riedewald is het te vroeg oordelen. Vertonghen was op die leeftijd Jong Ajax speler. Alleen de vergelijking Alderweireld - Veltman is overduidelijk natuurlijk.
Vertonghen was in dat team ook wel verder. Riedewald kan dat niveau mogelijk nog wel halen.
Maar blijft lastig om te vergelijken type spelers zijn ook bijna niet te doen. Ik neig er toch naar dat die andere jongens sterker/verder waren.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 19:02 schreef riveco het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh, op papier was Man U favoriet. Maar die hebben van de week de eerste behoorlijke wedstrijd laten zien. Zet de poel even tegenover de poel waar Ajax in zat,
Real, Man City, en Dortmund in die tijd. Als je dan nog zonder blozen durft te zeggen dat ze een net zo zware loting hadden ben je echt goed haha
En toch is het knap dat ze verder zijn..
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vertonghen was in dat team ook wel verder. Riedewald kan dat niveau mogelijk nog wel halen.
Maar blijft lastig om te vergelijken type spelers zijn ook bijna niet te doen. Ik neig er toch naar dat die andere jongens sterker/verder waren.
Eriksen is voor elke huidige Ajacied lastig te benaderen. Bazoer heeft wel de potentie om minstens even goed te worden maar wel op een heel andere manier. Eriksen is een hele slimme, technisch goede voetballer met veel loopvermogen. Bazoer is een krachtmens die ik veel meer met Seedorf te vergelijken vindt. Ik vind het echt bizar dat Eriksen nog altijd niet bij een absolute topclub zit. Bazoer heeft ook de potentie de absolute top te halen.

Jan Vertonghen was 20/21 toen hij debuteerde bij Ajax 1. Hij was in eerste instantie ook geen centrale verdediger. In vergelijking met Vertonghen is Riedewald wel wat verder. Vertonghen heeft zich alleen daarna heel snel ontwikkeld en had natuurlijk z'n lichaam (1.89). Riedewald lijkt nu even minder hard te gaan en is eigenlijk te klein voor een centrale verdediger. Riedewald moet met name heel slim gaan worden als verdediger.

Klaassen en De Jong zijn bijna kopieën van elkaar. Siem is misschien nog net wat gevaarlijker voor goal, Klaassen vind ik technisch iets sterker. Van de Beek is kopie #3.

Alleen Veltman is hier echt dissonant. Alderweireld was met 21 al een hele complete mandekker van Europees niveau. Veltman is met 23 een goede mandekker voor de Nederlandse competitie maar voor het buitenland hooguit een middenmoter waardig. Hij heeft wat dingetjes die er gewoon niet uit gaan, met name hoe hij verdedigt met het gezicht naar het doel toe.

Al met al vond het verschil niet heel groot, eigenlijk alleen op RCV. Wel vond ik de balans van kwaliteiten in het Ajax van toen beter. Vertonghen als vrije verdediger en Alderweireld in de mandekking is een combinatie die nu bij Tottenham ook weer staat als een huis. De combinatie Eriksen/De jong was elk middenveld in Nederland de baas. Dus op basis van de synergie tussen de spelers waran die 4 wel beter.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 02 januari 2016 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 20:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Eriksen is voor elke huidige Ajacied lastig te benaderen. Bazoer heeft wel de potentie om minstens even goed te worden maar wel op een heel andere manier. Eriksen is een hele slimme, technisch goede voetballer met veel loopvermogen. Bazoer is een krachtmens die ik veel meer met Seedorf te vergelijken vindt. Ik vind het echt bizar dat Eriksen nog altijd niet bij een absolute topclub zit. Bazoer heeft ook de potentie de absolute top te halen.

Jan Vertonghen was 20/21 toen hij debuteerde bij Ajax 1. Hij was in eerste instantie ook geen centrale verdediger. In vergelijking met Vertonghen is Riedewald wel wat verder. Vertonghen heeft zich alleen daarna heel snel ontwikkeld en had natuurlijk z'n lichaam (1.89). Riedewald lijkt nu even minder hard te gaan en is eigenlijk te klein voor een centrale verdediger. Riedewald moet met name heel slim gaan worden als verdediger.

Klaassen en De Jong zijn bijna kopieën van elkaar. Siem is misschien nog net wat gevaarlijker voor goal, Klaassen vind ik technisch iets sterker. Van de Beek is kopie #3.

Alleen Veltman is hier echt dissonant. Alderweireld was met 21 al een hele complete mandekker van Europees niveau. Veltman is met 23 een goede mandekker voor de Nederlandse competitie maar voor het buitenland hooguit een middenmoter waardig. Hij heeft wat dingetjes die er gewoon niet uit gaan, met name hoe hij verdedigt met het gezicht naar het doel toe.

Al met al vond het verschil niet heel groot, eigenlijk alleen op RCV. Wel vond ik de balans van kwaliteiten in het Ajax van toen beter. Vertonghen als vrije verdediger en Alderweireld in de mandekking is een combinatie die nu bij Tottenham ook weer staat als een huis. De combinatie Eriksen/De jong was elk middenveld in Nederland de baas. Dus op basis van de synergie tussen de spelers waran die 4 wel beter.
Dat is wel hoe ik het ook zie ja. Daarom kun je ook gewoon niet tevreden zijn met de huidige selectie. Toch zitten er prima spelers bij met veel potentie het geheel blijft een probleem
Vind het ook niet echt een team wat plezier heeft en voor elkaar knokt.
bully
 bully - zaterdag 02 januari 2016 - 21:46   quote  deeplink  
Over en sluiten: "Ja, we hebben het beste van John Heitinga gezien"

Volgens Sjaak Swart heeft het voetbalpubliek het beste van John Heitinga gezien. Het Ajax-icoon stelt dat Heitinga niet meer zo fit is als tien jaar geleden en is dat de reden waarom de verdediger zelden aan spelen toekomt.

"Hij heeft een blessure aan zijn knie, waardoor hij hem niet kan strekken", aldus Swart in gesprek met Alessandro Schiavone. "Hij is niet meer zo fit als tien jaar geleden. Ja, we hebben het beste van hem gezien. Hij was fantastisch. Passes naar links en rechts. Hij kon koppen als de beste.

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/628844/over-en-sluiten-ja-we-hebben-het-beste-van-john-heitinga-gezien-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

als er nog mensen zijn die vinden dat hij moet spelen.
denk dat dit wel genoeg zegt.
gewoon dus weer een speler op zijn retour gehaald.
Boca
 Boca - zaterdag 02 januari 2016 - 23:24   quote  deeplink  
Deze aanvaller zou Ajax gelijk moeten halen:

- Julio Furch (Argentinie) 26 jaar, Club; Veracruz, Mexicaanse competitie
Eide
 Eide - zaterdag 02 januari 2016 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 23:24 schreef Boca het volgende:
Deze aanvaller zou Ajax gelijk moeten halen:

- Julio Furch (Argentinie) 26 jaar, Club; Veracruz, Mexicaanse competitie
Waarom dan?

168 wedstrijden, 47 goals en 17 assists. Vrijwel allemaal intikkers en kopgoals (volgens transfermarkt) dus een spits zoals Milik die echt bedient moet worden. Wat maakt deze speler dan zo goed dat Ajax hem meteen moet halen? Welke meerwaarde brengt hij ten opzichte van Milik (133 wedstrijden, 53 goals, 29 assists)?

Ik ben heel benieuwd naar de onderbouwing.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 17:13 schreef bully het volgende:

[..]

daar zijn de meningen over verdeelt.
ik vind Manchester de kampioen van rusland plus de nummer twee van duitsland niet echt een makelijke loting.
Ajax kon van mindere ploegen niet winnen om ook cl tespelen dit jaar.
Dit jaar is Ajax bagger in Europa. Dat klopt helemaal. Maar de prestaties van afgelopen seizoen zeggen niets over wat ze dit jaar laten zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6005
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0733578