BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 20:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Eriksen is voor elke huidige Ajacied lastig te benaderen. Bazoer heeft wel de potentie om minstens even goed te worden maar wel op een heel andere manier. Eriksen is een hele slimme, technisch goede voetballer met veel loopvermogen. Bazoer is een krachtmens die ik veel meer met Seedorf te vergelijken vindt. Ik vind het echt bizar dat Eriksen nog altijd niet bij een absolute topclub zit. Bazoer heeft ook de potentie de absolute top te halen.

Jan Vertonghen was 20/21 toen hij debuteerde bij Ajax 1. Hij was in eerste instantie ook geen centrale verdediger. In vergelijking met Vertonghen is Riedewald wel wat verder. Vertonghen heeft zich alleen daarna heel snel ontwikkeld en had natuurlijk z'n lichaam (1.89). Riedewald lijkt nu even minder hard te gaan en is eigenlijk te klein voor een centrale verdediger. Riedewald moet met name heel slim gaan worden als verdediger.

Klaassen en De Jong zijn bijna kopieën van elkaar. Siem is misschien nog net wat gevaarlijker voor goal, Klaassen vind ik technisch iets sterker. Van de Beek is kopie #3.

Alleen Veltman is hier echt dissonant. Alderweireld was met 21 al een hele complete mandekker van Europees niveau. Veltman is met 23 een goede mandekker voor de Nederlandse competitie maar voor het buitenland hooguit een middenmoter waardig. Hij heeft wat dingetjes die er gewoon niet uit gaan, met name hoe hij verdedigt met het gezicht naar het doel toe.

Al met al vond het verschil niet heel groot, eigenlijk alleen op RCV. Wel vond ik de balans van kwaliteiten in het Ajax van toen beter. Vertonghen als vrije verdediger en Alderweireld in de mandekking is een combinatie die nu bij Tottenham ook weer staat als een huis. De combinatie Eriksen/De jong was elk middenveld in Nederland de baas. Dus op basis van de synergie tussen de spelers waran die 4 wel beter.
En toch werd ook aderweireld hier flink bekritiseerd.
bully
 bully - zondag 03 januari 2016 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 00:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit jaar is Ajax bagger in Europa. Dat klopt helemaal. Maar de prestaties van afgelopen seizoen zeggen niets over wat ze dit jaar laten zien.
europees hebben ze de vorige seisoenen ook niks laten zien.
buiten een paar uitschieters in de cl.
zijn ze daarna steeds door niet al te grote clubs uitgeschakelt in europa.
bully
 bully - zondag 03 januari 2016 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 00:13 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch werd ook aderweireld hier flink bekritiseerd.
waaronder jijzelf
enough
 enough - zondag 03 januari 2016 - 00:50   quote  deeplink  
WOW als AJAX ..zou starten als jullie dit jaar....piewff

nr 34 staat al
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 02:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 januari 2016 - 23:24 schreef Boca het volgende:
Deze aanvaller zou Ajax gelijk moeten halen:

- Julio Furch (Argentinie) 26 jaar, Club; Veracruz, Mexicaanse competitie
Ajax moet mij halen.....oja en Warrior
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 08:03   quote  deeplink  
Niet kijken je moet kopen! Of bedoel je dat je bij Huntelaar op de koffie bent geweest en hij niet wil komen..

http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/628855/de-boer-drukt-geruchten-de-kop-in-nee-ik-maak-het-half-jaar-af-bij-ajax-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op sunday 03 january 2016 - 00:20 schreef bully het volgende:

[..]

waaronder jijzelf
Ja, inderdaad, en je punt is?
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Rare opmerking zeg.. Je moet toch eerst kijken of niet?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 10:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Rare opmerking zeg.. Je moet toch eerst kijken of niet?
Als je nu nog moet kijken doet iemand zijn werk niet goed..
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 11:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als je nu nog moet kijken doet iemand zijn werk niet goed..
Hoezo niet, als je er 5 op je lijst hebt staan die bekeken zijn, en die willen niet, dan moet je toch verder gaan kijken of niet?

En ze kijken naar buitenkansjes, hele goede spitsen die ons direct verder zullen helpen, spelen al bij een club waar ze meer verdienen en in een betere competitie. Spelers die nu ergens op de bank zitten te verpieteren, ik denk niet dat die ons even kampioen gaan maken..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo niet, als je er 5 op je lijst hebt staan die bekeken zijn, en die willen niet, dan moet je toch verder gaan kijken of niet?

En ze kijken naar buitenkansjes, hele goede spitsen die ons direct verder zullen helpen, spelen al bij een club waar ze meer verdienen en in een betere competitie. Spelers die nu ergens op de bank zitten te verpieteren, ik denk niet dat die ons even kampioen gaan maken..
Dat is ook nergens op gebaseerd..
ZerauS
 ZerauS - zondag 03 januari 2016 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 02:05 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ajax moet mij halen.....oja en Warrior
Jullie zijn er toch al? :-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 14:23 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Jullie zijn er toch al? :-)
Nee man.... wij schoppen iedereen eruit die dwars ligt ....let wel, die ons dwars ligt
Brandje
 Brandje - zondag 03 januari 2016 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo niet, als je er 5 op je lijst hebt staan die bekeken zijn, en die willen niet, dan moet je toch verder gaan kijken of niet?

En ze kijken naar buitenkansjes, hele goede spitsen die ons direct verder zullen helpen, spelen al bij een club waar ze meer verdienen en in een betere competitie. Spelers die nu ergens op de bank zitten te verpieteren, ik denk niet dat die ons even kampioen gaan maken..
Buitenkansjes. Spelers willen niet in nederland voetballen. Salaris wat ze vragen is te hoog. Heb het allemaal al gehoord en moet er echt om lachen.
Juis die ontevreden spelers moet de vijver zijn waaruit je moet vissen. De Jong, Lestienne, Guardado, Elia, El Ahmadi, Moreno. Zijn allemaal voorbeelden. Nu niey gaat lopen mierenneuken dat jij het geen versterkingen vind. Zijn allemaal spelers uit betere competities en ze verdienden er meer.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 16:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Buitenkansjes. Spelers willen niet in nederland voetballen. Salaris wat ze vragen is te hoog. Heb het allemaal al gehoord en moet er echt om lachen.
Juis die ontevreden spelers moet de vijver zijn waaruit je moet vissen. De Jong, Lestienne, Guardado, Elia, El Ahmadi, Moreno. Zijn allemaal voorbeelden. Nu niey gaat lopen mierenneuken dat jij het geen versterkingen vind. Zijn allemaal spelers uit betere competities en ze verdienden er meer.
Uit die vijver kunnen ze nu een package deal halen van Wolfswinkel en Vd Vaart.. :p
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 18:25   quote  deeplink  
http://www.transfermarkt.nl/statistik/endendevertraege

Nog wat spelers met aflopende contracten Osvaldo, Baldé, Villa, Wagner Love enz daar moet toch wat tussen kunnen zitten..
Boca
 Boca - zondag 03 januari 2016 - 19:11   quote  deeplink  
Deze aanvaller zou Marc Overmars gelijk moeten halen:

- Leandro Fernández (Argentinie) 24 jaar, Club; Godoy Cruz, Argentijnse competitie.
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:11 schreef Boca het volgende:
Deze aanvaller zou Marc Overmars gelijk moeten halen:

- Leandro Fernández (Argentinie) 24 jaar, Club; Godoy Cruz, Argentijnse competitie.
Alweer een? En de vorige was ook al zo'n onzin, tenzij je deze wel kan onderbouwen?

Edit: 10 keer geel en 1 keer rood is wel heel knap voor een spits. Doet het met 23 goals in 83 wedstrijden ook al zo vreselijk goed. Dit seizoen 43 wedstrijden met 17 goals. Vertel toch eens wat er volgens jou zo goed is aan deze aanvallers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door Eide --
Boca
 Boca - zondag 03 januari 2016 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Alweer een? En de vorige was ook al zo'n onzin, tenzij je deze wel kan onderbouwen?
Alsjeblieft ouwuh https://www.youtube.com/watch?v=0VMKLiL9_JM
Hij heeft 15 goals gescoord afgelopen competitie.
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:22 schreef Boca het volgende:

[..]

Alsjeblieft ouwuh https://www.youtube.com/watch?v=0VMKLiL9_JM
Hij heeft 15 goals gescoord afgelopen competitie.
17. In 43 wedstrijden.
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 19:25   quote  deeplink  
En Youtube filmpjes doe ik niets mee. Op Youtube kan iedereen goed lijken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:25 schreef Eide het volgende:
En Youtube filmpjes doe ik niets mee. Op Youtube kan iedereen goed lijken.
Nee hoor ik niet....wat een kuttopic is dit
Boca
 Boca - zondag 03 januari 2016 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:25 schreef Eide het volgende:
En Youtube filmpjes doe ik niets mee. Op Youtube kan iedereen goed lijken.
Vorig jaar in de zomer 2014 heb ik Jonathan Calleri toen spelend voor All Boys genoemd om naar Ajax te gaan. Hij werd toen door Boca Juniors overgenomen voor 890.000 en volgens voetbalzone.nl wordt hij misschien overgenomen door Inter Milan voor 11 miljoen. Echt jammer. Ajax had hem toen moeten kopen.
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 14:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat is ook nergens op gebaseerd..
Nergens op gebaseerd?? Hoezo niet?

Een speler die dusdanig goed is dat ie direct een versterking is voor Ajax waardoor hij het waard is om hem voor een half jaar te halen zit niet ergens op de bank. Spelers die nu veel op de bank zitten hebben geen ritme en zijn niet in de vorm om Ajax nu direct verder te helpen.. In Nederland loopt sowieso al niemand die Ajax direct verder helpt dan dat Millik dat doet op de Jong na..

Enige mogelijkheid die ik zag was het terughalen van Siem de Jong, maar aangezien die nu ineens ook veel meer speelt dan voorheen, zal die dat vrij zeker ook niet willen.

En als het zo is dat de namen die Ajax bekeken heeft niet willen of de mogelijkheid er niet is omdat de club niet wil, dan moet Ajax dus verder blijven kijken..
remco k
 remco k - zondag 03 januari 2016 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 16:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Buitenkansjes. Spelers willen niet in nederland voetballen. Salaris wat ze vragen is te hoog. Heb het allemaal al gehoord en moet er echt om lachen.
Juis die ontevreden spelers moet de vijver zijn waaruit je moet vissen. De Jong, Lestienne, Guardado, Elia, El Ahmadi, Moreno. Zijn allemaal voorbeelden. Nu niey gaat lopen mierenneuken dat jij het geen versterkingen vind. Zijn allemaal spelers uit betere competities en ze verdienden er meer.
Hoezo meireneuken. de enige spelers die hun club echt verder brengen zijn de Jong en Guardado, de rest is gewoon absoluut niet goed genoeg, in de verste verte niet zelfs..

Dus als dat de pot moet zijn waar Ajax uit moet gaan vissen,laat die spelers dan maar lekker bij hun club blijven..

En nee, ik zeg niet dat het onmogelijk is om een speler te halen die ergens op de bank zit.. Maar de vraag was of die speler je dit komende half jaar nog kan helpen, ik denk het eerlijk gezegd niet..
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:37 schreef Boca het volgende:

[..]

Vorig jaar in de zomer 2014 heb ik Jonathan Calleri toen spelend voor All Boys genoemd om naar Ajax te gaan. Hij werd toen door Boca Juniors overgenomen voor 890.000 en volgens voetbalzone.nl wordt hij misschien overgenomen door Inter Milan voor 11 miljoen. Echt jammer. Ajax had hem toen moeten kopen.
Goed verhaal, wat heeft het met Youtube filmpjes te maken?

En ik beweer nergens dat je geen gelijk kan hebben. Je komt hier en begint, zonder enige onderbouwing, allerlei namen te noemen. Als wij dan naar beschikbare informatie kijken (statistiek want ik volg de Zuid Amerikaanse competities niet) blijken veel van die jongens niet bepaald veelbelovend. Midden twintigers die niet bepaald toppers lijken...

Ik heb jet je al 2 keer gevraagd, hierbij de 3e keer: onderbouw het nu eens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door Eide --
riveco
 riveco - zondag 03 januari 2016 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 18:25 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.transfermarkt.nl/statistik/endendevertraege

Nog wat spelers met aflopende contracten Osvaldo, Baldé, Villa, Wagner Love enz daar moet toch wat tussen kunnen zitten..
Jaaaa ik zie er 1 die ze kunnen halen, David Villa. Verder staan er niet veel bijzondere spitsen, of wil je gelijk voor alle posities iemand halen?
riveco
 riveco - zondag 03 januari 2016 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:22 schreef Boca het volgende:

[..]

Alsjeblieft ouwuh https://www.youtube.com/watch?v=0VMKLiL9_JM
Hij heeft 15 goals gescoord afgelopen competitie.
Ja dit is hem, haha het ideale aanspeelpunt en meevoetballende spits. Sorry ik heb het niet gezien, niet één keer een combinatie en niet één keer met z,n rug naar het doel aangespeelt.
Waar komen de ideeën toch vandaan, jij bent in ieder geval niet geschikt voor scout haha
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Nergens op gebaseerd?? Hoezo niet?

Een speler die dusdanig goed is dat ie direct een versterking is voor Ajax waardoor hij het waard is om hem voor een half jaar te halen zit niet ergens op de bank. Spelers die nu veel op de bank zitten hebben geen ritme en zijn niet in de vorm om Ajax nu direct verder te helpen.. In Nederland loopt sowieso al niemand die Ajax direct verder helpt dan dat Millik dat doet op de Jong na..

Enige mogelijkheid die ik zag was het terughalen van Siem de Jong, maar aangezien die nu ineens ook veel meer speelt dan voorheen, zal die dat vrij zeker ook niet willen.

En als het zo is dat de namen die Ajax bekeken heeft niet willen of de mogelijkheid er niet is omdat de club niet wil, dan moet Ajax dus verder blijven kijken..
Nou bedoelde meer dat er 5 op het lijstje stonden die niet konden/willen komen en ze nu weer verder moeten kijken.. Kun je namelijk niet weten. Ik ook niet overigens maar zolang er niks gepresenteerd wordt gaat er iets goed.
Voelt voor mij weer als een vrijbrief om niks te halen zulke berichten.
Want het riedeltje willen/kunnen/te duur enz enz heb ik nu al wel genoeg gehoord.

En hoezo kan een speler die een half jaar niet gespeeld heeft er niet gelijk staan?
Moet je gewoon zorgen dat het er 1 is die op 80% ook mee kan komen..
Jongens als Traore die hebben echt niet lang nodig om weer mee te kunben in de Eredivisie.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 21:01 schreef riveco het volgende:

[..]

Ja dit is hem, haha het ideale aanspeelpunt en meevoetballende spits. Sorry ik heb het niet gezien, niet één keer een combinatie en niet één keer met z,n rug naar het doel aangespeelt.
Waar komen de ideeën toch vandaan, jij bent in ieder geval niet geschikt voor scout haha
Hij kopt wel een keer
Hummel10
 Hummel10 - zondag 03 januari 2016 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 20:49 schreef riveco het volgende:

[..]

Jaaaa ik zie er 1 die ze kunnen halen, David Villa. Verder staan er niet veel bijzondere spitsen, of wil je gelijk voor alle posities iemand halen?
Nee al zitten er prima versterkingen bij haha
Boca
 Boca - zondag 03 januari 2016 - 21:19   quote  deeplink  
Deze aanvaller zou Marc Overmars gelijk moeten halen:

- Ángelo Henríquez (Chilli) 21 jaar, Club; Dinamo zagreb, Croatie competitie.
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 21:19 schreef Boca het volgende:
Deze aanvaller zou Marc Overmars gelijk moeten halen:

- Ángelo Henríquez (Chilli) 21 jaar, Club; Dinamo zagreb, Croatie competitie.
giphy.gif
Boca
 Boca - zondag 03 januari 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 21:21 schreef Eide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hahahah nee serieus goeie aanvaller man. Ik noem maar wat, wie weet kijkt Overmars op deze forum ook mee. :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 21:42 schreef Boca het volgende:

[..]

Hahahah nee serieus goeie aanvaller man. Ik noem maar wat, wie weet kijkt Overmars op deze forum ook mee. :)
Wat ik 5 pagina's geleden zei......
Ik dacht dat we een ervaren spits willen....kom je aan met een gast van 20....schiet mij maar lek maar ik kan het niet meer volgen ......

en maar blijven drammen....wat een kut topic
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 22:13   quote  deeplink  
Nou ja, uiteindelijk gaat het om een goede spits, en hoe oud die dan is... Ik denk dat een ervaren spits in dit elftal een meerwaarde zou kunnen zijn maar ok.

Ik ben er trouwens hoe langer hoe meer van overtuigd dat het probleem van Ajax niet bij de buitenspelers of spits ligt hoor. Natuurlijk, Milik is niet een lekker dynamische spits die makkelijk voor z'n man komt of de makkelijk de ruimtes vindt (waar bijvoorbeeld KJH meester is is). Maar hij is echt wel een goede spits op z'n eigen manier.

Ik zat eerder vandaag met wat mensen te praten. Wij we allemaal missen is een speler die echt het spel verdeelt en het tempo van de wedstrijd bepaald. het rondspelen van de bal hoeft echt niet in een moordend tempo, dat doet (gevaarlijk, ik weet het) Barca ook niet. Maar Ajax kan dan ook niet plots versnellen in de diepte. Bij Ajax moet die versnelling altijd uit de individuele actie komen.

Dan komt Ajax dus steeds weer uit bij de buitenspelers. Die krijgen echter nooit eens de bal in de diepte. Als ze loopacties maken komt die bal niet. Dan zakken ze dus in, halen de bal op en staan dan dusdanig ver weg dat een actie geen enkele zin heeft. Dus gaat de bal weer terug en herhaalt het hele spelletje zichzelf opnieuw. En dan komt op enig moment de peer naar voren wat dan wordt omschreven als opportunistisch spelen of makkelijker de diepte zoeken. Die peer naar voren is natuurlijk geen van beiden.

Ajax mist dus heel nadrukkelijk iemand die bepaalt wat er met de bal gaat gebeuren. Veltman, Ridewald en Gudelj zijn daar allemaal niet de spelers voor. Veltman en Gudelj zijn nuttige spelers die veel duels winnen maar in de opbouw brengen ze niet veel. Riedewald is kwalitatief waarschijnlijk beter maar is ook niet iemand die het spel kan versnellen.

Die spelverdeler/tempomaker hoeft overigens niet een CV of CVM te zijn. Eriksen kon dit bijvoorbeeld ook. Ik mis dat enorm in Ajax. Er schuilt zat kwaliteit in de selectie, maar ik mis die speler die alle stukjes aan elkaar weet te lijmen. En dat is niet een kwestie van ervaring, maar een speler met de juiste kwaliteiten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 22:13 schreef Eide het volgende:

Ik zat eerder vandaag met wat mensen te praten. Wij we allemaal missen is een speler die echt het spel verdeelt en het tempo van de wedstrijd bepaald. het rondspelen van de bal hoeft echt niet in een moordend tempo, dat doet (gevaarlijk, ik weet het) Barca ook niet. Maar Ajax kan dan ook niet plots versnellen in de diepte. Bij Ajax moet die versnelling altijd uit de individuele actie komen.
quote:


Een Litmanen dus....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 22:21   quote  deeplink  
Litmanen zucht....wat eenkanjer was dat
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 22:31   quote  deeplink  
Litmanen kon dat inderdaad ook heel goed.
bully
 bully - zondag 03 januari 2016 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 22:13 schreef Eide het volgende:
Nou ja, uiteindelijk gaat het om een goede spits, en hoe oud die dan is... Ik denk dat een ervaren spits in dit elftal een meerwaarde zou kunnen zijn maar ok.

Ik ben er trouwens hoe langer hoe meer van overtuigd dat het probleem van Ajax niet bij de buitenspelers of spits ligt hoor. Natuurlijk, Milik is niet een lekker dynamische spits die makkelijk voor z'n man komt of de makkelijk de ruimtes vindt (waar bijvoorbeeld KJH meester is is). Maar hij is echt wel een goede spits op z'n eigen manier.

Ik zat eerder vandaag met wat mensen te praten. Wij we allemaal missen is een speler die echt het spel verdeelt en het tempo van de wedstrijd bepaald. het rondspelen van de bal hoeft echt niet in een moordend tempo, dat doet (gevaarlijk, ik weet het) Barca ook niet. Maar Ajax kan dan ook niet plots versnellen in de diepte. Bij Ajax moet die versnelling altijd uit de individuele actie komen.

Dan komt Ajax dus steeds weer uit bij de buitenspelers. Die krijgen echter nooit eens de bal in de diepte. Als ze loopacties maken komt die bal niet. Dan zakken ze dus in, halen de bal op en staan dan dusdanig ver weg dat een actie geen enkele zin heeft. Dus gaat de bal weer terug en herhaalt het hele spelletje zichzelf opnieuw. En dan komt op enig moment de peer naar voren wat dan wordt omschreven als opportunistisch spelen of makkelijker de diepte zoeken. Die peer naar voren is natuurlijk geen van beiden.

Ajax mist dus heel nadrukkelijk iemand die bepaalt wat er met de bal gaat gebeuren. Veltman, Ridewald en Gudelj zijn daar allemaal niet de spelers voor. Veltman en Gudelj zijn nuttige spelers die veel duels winnen maar in de opbouw brengen ze niet veel. Riedewald is kwalitatief waarschijnlijk beter maar is ook niet iemand die het spel kan versnellen.

Die spelverdeler/tempomaker hoeft overigens niet een CV of CVM te zijn. Eriksen kon dit bijvoorbeeld ook. Ik mis dat enorm in Ajax. Er schuilt zat kwaliteit in de selectie, maar ik mis die speler die alle stukjes aan elkaar weet te lijmen. En dat is niet een kwestie van ervaring, maar een speler met de juiste kwaliteiten.
ook een Eriksen kwam pas goed los in zijn laatste jaar.
maar wel met ervaring om hem heen.
denk dat een speler als Sinkgraven en later Nouri dat ook wel kunnen.
maar dat komt met de jaren en heb je ook ervaring bij nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door bully --
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 22:32 schreef bully het volgende:

[..]

ook een Eriksem kwam pas goed los in zijn laatste jaar.
maar wel met ervaring om hem heen.
Die optelsom hebben we laatst toch al gedaan, zo veel ervaring stond er niet om Eriksen heen hoor. Eigenlijk alleen Demy de Zeeuw als basisspeler. Verder in die ploeg met Eriksen als basis: Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, De Jong, Ozbiliz, en Ebecilio. Na De Zeeuw was Vertonghen de oudste met 24 jaar...

Zo veel ervaring stond er dus niet in die ploeg.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 04 januari 2016 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 22:13 schreef Eide het volgende:
Nou ja, uiteindelijk gaat het om een goede spits, en hoe oud die dan is... Ik denk dat een ervaren spits in dit elftal een meerwaarde zou kunnen zijn maar ok.

Ik ben er trouwens hoe langer hoe meer van overtuigd dat het probleem van Ajax niet bij de buitenspelers of spits ligt hoor. Natuurlijk, Milik is niet een lekker dynamische spits die makkelijk voor z'n man komt of de makkelijk de ruimtes vindt (waar bijvoorbeeld KJH meester is is). Maar hij is echt wel een goede spits op z'n eigen manier.

Ik zat eerder vandaag met wat mensen te praten. Wij we allemaal missen is een speler die echt het spel verdeelt en het tempo van de wedstrijd bepaald. het rondspelen van de bal hoeft echt niet in een moordend tempo, dat doet (gevaarlijk, ik weet het) Barca ook niet. Maar Ajax kan dan ook niet plots versnellen in de diepte. Bij Ajax moet die versnelling altijd uit de individuele actie komen.

Dan komt Ajax dus steeds weer uit bij de buitenspelers. Die krijgen echter nooit eens de bal in de diepte. Als ze loopacties maken komt die bal niet. Dan zakken ze dus in, halen de bal op en staan dan dusdanig ver weg dat een actie geen enkele zin heeft. Dus gaat de bal weer terug en herhaalt het hele spelletje zichzelf opnieuw. En dan komt op enig moment de peer naar voren wat dan wordt omschreven als opportunistisch spelen of makkelijker de diepte zoeken. Die peer naar voren is natuurlijk geen van beiden.

Ajax mist dus heel nadrukkelijk iemand die bepaalt wat er met de bal gaat gebeuren. Veltman, Ridewald en Gudelj zijn daar allemaal niet de spelers voor. Veltman en Gudelj zijn nuttige spelers die veel duels winnen maar in de opbouw brengen ze niet veel. Riedewald is kwalitatief waarschijnlijk beter maar is ook niet iemand die het spel kan versnellen.

Die spelverdeler/tempomaker hoeft overigens niet een CV of CVM te zijn. Eriksen kon dit bijvoorbeeld ook. Ik mis dat enorm in Ajax. Er schuilt zat kwaliteit in de selectie, maar ik mis die speler die alle stukjes aan elkaar weet te lijmen. En dat is niet een kwestie van ervaring, maar een speler met de juiste kwaliteiten.
Het is denk ik de combinatie van beide. We hebben niet de spelers die de ruimte gelijk zien of durven te spelen. Maar ook Frank die hamert op balbezit. Daardoor geven die spelers liever een balletje breed ipv diep omdat die bal meer risico oplevert voor het heilige balbezit. Spelers als Sinkgraven zien dit wel maar die speelt niet. Bazoer loopt teveel met de bal en veel ballen van Gudelj en Klaassen gaan breed.
Vleugels lopen ook teveel met de bal. Milik krijgt hem daardoor ook nooit in de ruimte.
Spel wordt daardoor traag.
Brandje
 Brandje - maandag 04 januari 2016 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 19:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo meireneuken. de enige spelers die hun club echt verder brengen zijn de Jong en Guardado, de rest is gewoon absoluut niet goed genoeg, in de verste verte niet zelfs..

Dus als dat de pot moet zijn waar Ajax uit moet gaan vissen,laat die spelers dan maar lekker bij hun club blijven..

En nee, ik zeg niet dat het onmogelijk is om een speler te halen die ergens op de bank zit.. Maar de vraag was of die speler je dit komende half jaar nog kan helpen, ik denk het eerlijk gezegd niet..
Elia en El.Ahmadi zijn voor feyenoord gewoon versterkingen. Zo simpel is het. Net als dat Moreno, De Jong en Guardado dat zijn voor Psv.
Dat jij ze niet goed genoeg vind is totaal onbelangrijk want ik wil er alleen maar aangeven dat zij wel spelers halen die uit betere competities en daar meer verdienden dan nu bij Feyenoord en Psv. Dus ja mierenneuken ben je.
remco k
 remco k - maandag 04 januari 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 21:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nou bedoelde meer dat er 5 op het lijstje stonden die niet konden/willen komen en ze nu weer verder moeten kijken.. Kun je namelijk niet weten. Ik ook niet overigens maar zolang er niks gepresenteerd wordt gaat er iets goed.
Voelt voor mij weer als een vrijbrief om niks te halen zulke berichten.
Want het riedeltje willen/kunnen/te duur enz enz heb ik nu al wel genoeg gehoord.

En hoezo kan een speler die een half jaar niet gespeeld heeft er niet gelijk staan?
Moet je gewoon zorgen dat het er 1 is die op 80% ook mee kan komen..
Jongens als Traore die hebben echt niet lang nodig om weer mee te kunben in de Eredivisie.
Daarom zeg ik stel dat...

En zo'n jongen als Traore mag dus weer niet weg bij zn club..

En leuk dat jij het genoeg gehoord hebt, maar als je iets heel vaak hoort is de kans ook wel aanezig dat iets dan misschien wel waar is he..
remco k
 remco k - maandag 04 januari 2016 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 08:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Elia en El.Ahmadi zijn voor feyenoord gewoon versterkingen. Zo simpel is het. Net als dat Moreno, De Jong en Guardado dat zijn voor Psv.
Dat jij ze niet goed genoeg vind is totaal onbelangrijk want ik wil er alleen maar aangeven dat zij wel spelers halen die uit betere competities en daar meer verdienden dan nu bij Feyenoord en Psv. Dus ja mierenneuken ben je.
Dus moeten wij spelers halen die niet goed genoeg zijn?
p111
 p111 - maandag 04 januari 2016 - 09:28   quote  deeplink  
Een speler als Elia had ook voor Ajax een versterking geweest.En garanties heb je nooit dus moet je weleens een gok nemen als je denkt dat het een versterking is.
remco k
 remco k - maandag 04 januari 2016 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 09:28 schreef p111 het volgende:
Een speler als Elia had ook voor Ajax een versterking geweest.En garanties heb je nooit dus moet je weleens een gok nemen als je denkt dat het een versterking is.
Ik zie liever Youness of Fischer daar spelen.

en 4 goals en twee assists. Dan doen onze jongens het niet zo slecht..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 januari 2016 door remco k --
p111
 p111 - maandag 04 januari 2016 - 12:13   quote  deeplink  
Nee zij doen het niet slecht maar ik vind Elia verder
remco k
 remco k - maandag 04 januari 2016 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 12:13 schreef p111 het volgende:
Nee zij doen het niet slecht maar ik vind Elia verder
En toch zijn die andere jongens een stuk bepalender..
riveco
 riveco - maandag 04 januari 2016 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 07:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het is denk ik de combinatie van beide. We hebben niet de spelers die de ruimte gelijk zien of durven te spelen. Maar ook Frank die hamert op balbezit. Daardoor geven die spelers liever een balletje breed ipv diep omdat die bal meer risico oplevert voor het heilige balbezit. Spelers als Sinkgraven zien dit wel maar die speelt niet. Bazoer loopt teveel met de bal en veel ballen van Gudelj en Klaassen gaan breed.
Vleugels lopen ook teveel met de bal. Milik krijgt hem daardoor ook nooit in de ruimte.
Spel wordt daardoor traag.
En juist daarom wil Frank een aanspeelpunt ( type Pelle ) iemand die ook met de rug naar het doel kan staan, balletje klaar kan leggen voor de opkomende middenvelders of de bal eerst naar de buiten spelers kan spelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0582790