BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - zondag 10 januari 2016 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen van de spelers die nu basis zijn verdient het om volgend seizoen op de bank te zitten..

Dus als we er niets veel weggaat, zal er meer dan terecht ook niet veel bijkomen.

Op iedere positie hebben we prima spelers, en volgend jaar na dit seizoen ook weer gewoon veel ervaring opgedaan..
Klopt maar op een paar spelers na, Bazoer, Klaassen, Tete en Riedewald, hebben we ook weinig spelers die ons naar een hoger niveau tillen. Iets waar we wel heen moeten.
Veltman is een leuke CV voor de comp. maar gaat nog steeds te vaak te fout in. Fisher blijft dat onrustige hebben. Dijks zit denk ik ook niet veel rek meer in. Milik prima afmaker maar matige voetballer. El Ghazi heeft alles maar blijkt ook vatbaar te zijn als het niet lukt en heeft dan meteen een lading minder zelfdvertrouwen.
Uit de jeugd komen weer een paar groeibriljanten aan of hebben zelfs al gedebuteerd maar je kan niet verwachten dat die gasten de kar gaan trekken.
Brandje
 Brandje - zondag 10 januari 2016 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Gudelj zal zeker niet gaan. En gelukkig maar. Die jongen zorg ervoor dat er voor het eerst in jaren geen discussie is over de cvm plek. Hele goede stofzuiger met prima voetballende kwaliteiten.
Gudelj moet eigenlijk wat meer "steun" hebben van de laatste linie. maw die moeten eigenlijk dichter op hem spelen. Dus compacter. Nu zwemt hij te vaak en krijgt dan vaak onterecht de kritiek dat ie zijn man laten lopen maar hij moet bijna altijd kiezen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 januari 2016 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Gudelj zal zeker niet gaan. En gelukkig maar. Die jongen zorg ervoor dat er voor het eerst in jaren geen discussie is over de cvm plek. Hele goede stofzuiger met prima voetballende kwaliteiten.
Dat verwacht ik ook niet en wat die laatste zin betreft....tegen de "kleintjes" wel ja net als bij Nac en AZ....ik ben geen fan van hem
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2016 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet en wat die laatste zin betreft....tegen de "kleintjes" wel ja net als bij Nac en AZ....ik ben geen fan van hem
Dat mag kerel. Zo hebben we allemaal een mening. Ik denk dat hij in de grotere wedstrijden zeker niet bij de minderen hoorde. Ik vind dat met name de jongens zoals Veltman en Klaassen in die wedstrijden door de ondergrens gingen. Oja. En cilissen.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2016 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt maar op een paar spelers na, Bazoer, Klaassen, Tete en Riedewald, hebben we ook weinig spelers die ons naar een hoger niveau tillen. Iets waar we wel heen moeten.
Veltman is een leuke CV voor de comp. maar gaat nog steeds te vaak te fout in. Fisher blijft dat onrustige hebben. Dijks zit denk ik ook niet veel rek meer in. Milik prima afmaker maar matige voetballer. El Ghazi heeft alles maar blijkt ook vatbaar te zijn als het niet lukt en heeft dan meteen een lading minder zelfdvertrouwen.
Uit de jeugd komen weer een paar groeibriljanten aan of hebben zelfs al gedebuteerd maar je kan niet verwachten dat die gasten de kar gaan trekken.
Ik ben dat niet met je eens. Ik denk dat het elftal van zichzelf soms niet weet hoe goed het kan voetballen. Op 9 kunnen we nog wel verbeteren. Maar verder denk ik niet dat wij spelers kunnen halen die beter zijn dan de basis spelers die we hebben.

Ik vond dat de Boer Heitinga meer had moeten laten invallen in de belangrijkere wedstrijden. Die had vee van waarde kunnen zijn. Ik denk dat we daar wat steken hebben laten liggen.
Brandje
 Brandje - zondag 10 januari 2016 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben dat niet met je eens. Ik denk dat het elftal van zichzelf soms niet weet hoe goed het kan voetballen. Op 9 kunnen we nog wel verbeteren. Maar verder denk ik niet dat wij spelers kunnen halen die beter zijn dan de basis spelers die we hebben.

Ik vond dat de Boer Heitinga meer had moeten laten invallen in de belangrijkere wedstrijden. Die had vee van waarde kunnen zijn. Ik denk dat we daar wat steken hebben laten liggen.
Veltman gaat nog steeds en te vaak kinderlijk in de fout. Welke wedstrijd was het ook alweer. heerenveen thuis meen ik. Staat tegenover dat ie ook fantastisch kan spelen maar als je zulke fouten blijft maken dan begin ik toch mijn twijfels te krijgen.
Fisher weet je hoe ik daar over denk
ZerauS
 ZerauS - zondag 10 januari 2016 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen van de spelers die nu basis zijn verdient het om volgend seizoen op de bank te zitten..

Dus als we er niets veel weggaat, zal er meer dan terecht ook niet veel bijkomen.

Op iedere positie hebben we prima spelers, en volgend jaar na dit seizoen ook weer gewoon veel ervaring opgedaan..
Ben het grotendeels met je eens alleen vind ik de spitsenpositie niet bepaald goed gevuld.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 januari 2016 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Gudelj moet eigenlijk wat meer "steun" hebben van de laatste linie. maw die moeten eigenlijk dichter op hem spelen. Dus compacter. Nu zwemt hij te vaak en krijgt dan vaak onterecht de kritiek dat ie zijn man laten lopen maar hij moet bijna altijd kiezen
Vind wel dat hij ook vooruit mag spelen. Gaat teveel terug of hoogstens breed viel tegen Hsv ook weer op.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 januari 2016 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 21:32 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Ben het grotendeels met je eens alleen vind ik de spitsenpositie niet bepaald goed gevuld.
Ik ook niet vooral als er een blessure bij Milik komt. Vind Milik nog niet top maar wel een goede Moyenne.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2016 - 22:10   quote  deeplink  
Volgens mij is iedereen het daar toch ook over eens. De 9 positie mag beter. En of dat een eerste spits is of een man achter millik maakt mij niet zoveel uit.
remco k
 remco k - zondag 10 januari 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 21:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind wel dat hij ook vooruit mag spelen. Gaat teveel terug of hoogstens breed viel tegen Hsv ook weer op.
Helemaal mee eens. Maar als hij dat ook nog beheerst is ie deze winter nog weg.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 januari 2016 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 21:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind wel dat hij ook vooruit mag spelen. Gaat teveel terug of hoogstens breed viel tegen Hsv ook weer op.
Hij doet dat te weinig en ik vind hem overgewaardeerd..
Brandje
 Brandje - zondag 10 januari 2016 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 22:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar als hij dat ook nog beheerst is ie deze winter nog weg.
Vreemde is dat hij dat bij AZ wel deed. Ik zou zo graag eens willen weten wat voor instructies de spelers meekrijgen van FdB. Je hoort van meerdere media(Driessen, Spaan) dat FdB het plezier uit het spel haalt. Ze te vol propt met instructies. Ik heb dat idee ook. Ik zou daar wel eens de waarheid over willen weten. Kishna heeft het ook gezegd. Te veel drillen zeg maar
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 januari 2016 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 22:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vreemde is dat hij dat bij AZ wel deed. Ik zou zo graag eens willen weten wat voor instructies de spelers meekrijgen van FdB. Je hoort van meerdere media(Driessen, Spaan) dat FdB het plezier uit het spel haalt. Ze te vol propt met instructies. Ik heb dat idee ook. Ik zou daar wel eens de waarheid over willen weten. Kishna heeft het ook gezegd. Te veel drillen zeg maar
Het is wel tekenend....van Gaal verneukt ook de vreugde en impulsieve van spelers...ga ik het niet eens over die kneus van een Blind hebben
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 22:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vreemde is dat hij dat bij AZ wel deed.
Het verschil is wel dat Gudelj bij AZ samen met Hendriksen een aanvallende rol op het middenveld had. Ortiz was daar de CVM. Bij AZ had Gudelj veel meer de ruimte het veld echt van "box to box" te bestrijken. Als CVM heb je toch allereerst een defensieve verantwoordelijkheid.
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 07:31   quote  deeplink  
Programma Ajax: Zware reeks na winterstop eindigt tegen Feyenoord

Ajax verdedigt in de tweede seizoenshelft de koppositie in de Eredivisie. De Amsterdammers hebben momenteel een voorsprong van drie punten op PSV en zelfs vijf op Feyenoord. Maar waar liggen de valkuilen voor de equipe van Frank de Boer?

Ajax mag na de winterstop meteen aan de bak. Zondag staat de traditioneel lastige uitwedstrijd bij ADO Den Haag op het programma. Vervolgens wachten thuisduels met Vitesse (23 januari) en Heracles Almelo (26 januari), respectievelijk de nummers vijf en vier van de ranglijst.

De eerste krachtmeting met één van de andere titelkandidaten volgt op 7 februari: aartsrivaal Feyenoord komt naar de Arena. Na dat duel zullen de verhoudingen in de kampioensstrijd normaliter een stuk duidelijker zijn. Hoewel Ajax een week later nog op bezoek gaat bij FC Groningen, lijkt na het treffen met de Rotterdammers een einde te komen aan een lastige reeks.

Ajax werkt in de daaropvolgende periode toe naar de volgende topper. Excelsior, AZ en NEC worden ontvangen in Amsterdam, terwijl de ploeg van De Boer zelf nog naar Willem II mag. Op 20 maart is het dan zo ver, de confrontatie met PSV in Eindhoven. Als Ajax daar als winnaar uit de strijd komt, zou de weg naar de 34e landstitel zomaar open kunnen liggen.

In de laatste zes speelronden neemt Ajax het nog op tegen PEC Zwolle (thuis), SC Cambuur (uit), FC Utrecht (thuis), sc Heerenveen (uit), FC Twente (thuis) en De Graafschap (uit). De wedstrijd tegen De Superboeren is op zondag 8 mei, waarmee er een einde komt aan het seizoen.

Zwaarste reeks: ADO Den Haag (uit), Vitesse (thuis), Heracles Almelo (thuis), Roda JC (uit) en Feyenoord (thuis) van 17 januari tot en met 7 februari.

Makkelijkste reeks: Excelsior (thuis), AZ (thuis), Willem II (uit), NEC (thuis) van 21 februari tot en met 13 maart.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2016 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2016 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 07:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat Gudelj bij AZ samen met Hendriksen een aanvallende rol op het middenveld had. Ortiz was daar de CVM. Bij AZ had Gudelj veel meer de ruimte het veld echt van "box to box" te bestrijken. Als CVM heb je toch allereerst een defensieve verantwoordelijkheid.
In die rol doet hij het ook helemaal niet verkeerd. Maar bij Az was juist zijn kracht dat hij ook bij de zestien kwam.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2016 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 07:31 schreef Eide het volgende:
Programma Ajax: Zware reeks na winterstop eindigt tegen Feyenoord

Ajax verdedigt in de tweede seizoenshelft de koppositie in de Eredivisie. De Amsterdammers hebben momenteel een voorsprong van drie punten op PSV en zelfs vijf op Feyenoord. Maar waar liggen de valkuilen voor de equipe van Frank de Boer?

Ajax mag na de winterstop meteen aan de bak. Zondag staat de traditioneel lastige uitwedstrijd bij ADO Den Haag op het programma. Vervolgens wachten thuisduels met Vitesse (23 januari) en Heracles Almelo (26 januari), respectievelijk de nummers vijf en vier van de ranglijst.

De eerste krachtmeting met één van de andere titelkandidaten volgt op 7 februari: aartsrivaal Feyenoord komt naar de Arena. Na dat duel zullen de verhoudingen in de kampioensstrijd normaliter een stuk duidelijker zijn. Hoewel Ajax een week later nog op bezoek gaat bij FC Groningen, lijkt na het treffen met de Rotterdammers een einde te komen aan een lastige reeks.

Ajax werkt in de daaropvolgende periode toe naar de volgende topper. Excelsior, AZ en NEC worden ontvangen in Amsterdam, terwijl de ploeg van De Boer zelf nog naar Willem II mag. Op 20 maart is het dan zo ver, de confrontatie met PSV in Eindhoven. Als Ajax daar als winnaar uit de strijd komt, zou de weg naar de 34e landstitel zomaar open kunnen liggen.

In de laatste zes speelronden neemt Ajax het nog op tegen PEC Zwolle (thuis), SC Cambuur (uit), FC Utrecht (thuis), sc Heerenveen (uit), FC Twente (thuis) en De Graafschap (uit). De wedstrijd tegen De Superboeren is op zondag 8 mei, waarmee er een einde komt aan het seizoen.

Zwaarste reeks: ADO Den Haag (uit), Vitesse (thuis), Heracles Almelo (thuis), Roda JC (uit) en Feyenoord (thuis) van 17 januari tot en met 7 februari.

Makkelijkste reeks: Excelsior (thuis), AZ (thuis), Willem II (uit), NEC (thuis) van 21 februari tot en met 13 maart.
Bron
Makkelijkste reeks Az, Nec en Willem 2 nou zo makkelijk zijn die ploegen niet hoor...
JOOD
 JOOD - maandag 11 januari 2016 - 08:05   quote  deeplink  
Hoe kan het zijn dat de zaakwaarnemer van Dost in de media openlijk spreekt over een transfer naar Ajax, zonder dat Ajax contact heeft opgenomen?

Frank de Boer geeft aan in de media dat Bas Dost een optie is voor Ajax. Voorzichtig geeft hij aan dat het financieel een hele uitdaging is. Lijkt me dat daar intern dus over gesproken is?

Vervolgens komt de zaakwaarnemer van Dost op de proppen dat het zeker niet uitgesloten is! (heel mooi bericht, zie de twinkel in mijn ogen) Waarna hij aangeeft nog niets! gehoord te hebben van Ajax..

Ergens wringt de schoen. Overmars pak je telefoon en ga bellen, vraag wat hij moet kosten en sla spijkers met koppen.

Of zou de eerste stap in Wolfsburg liggen?
JOOD
 JOOD - maandag 11 januari 2016 - 08:05   quote  deeplink  
En Lens, die hoeft van mij niet meer te komen.

Geeft duidelijk aan dat hij liever niet naar Ajax wil komen. Dikke motivatie dan...
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 07:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat Gudelj bij AZ samen met Hendriksen een aanvallende rol op het middenveld had. Ortiz was daar de CVM. Bij AZ had Gudelj veel meer de ruimte het veld echt van "box to box" te bestrijken. Als CVM heb je toch allereerst een defensieve verantwoordelijkheid.
AZ speelde met twee verdedigende middenvelders, niet met een cvm, en daar konden beide spelers eigenlijk om beurten aanvallende impulsen aan het elftal geven, ook Ortiz is een Box to box speler.

Zijn taak is nu inderdaad meer defensief, en dat vult ie heel erg goed in naar mijn beleving, zoals ik al aangaf is hij de eerste speler in jaren die er eigenlijk voor zorgt dat er geen discussie over die positie is.

Aan de bal zou hij wel meer vooruit moeten en durven spelen..
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:05 schreef JOOD het volgende:
Hoe kan het zijn dat de zaakwaarnemer van Dost in de media openlijk spreekt over een transfer naar Ajax, zonder dat Ajax contact heeft opgenomen?

Frank de Boer geeft aan in de media dat Bas Dost een optie is voor Ajax. Voorzichtig geeft hij aan dat het financieel een hele uitdaging is. Lijkt me dat daar intern dus over gesproken is?

Vervolgens komt de zaakwaarnemer van Dost op de proppen dat het zeker niet uitgesloten is! (heel mooi bericht, zie de twinkel in mijn ogen) Waarna hij aangeeft nog niets! gehoord te hebben van Ajax..

Ergens wringt de schoen. Overmars pak je telefoon en ga bellen, vraag wat hij moet kosten en sla spijkers met koppen.

Of zou de eerste stap in Wolfsburg liggen?
RVC houd dat tegen. Overmars wil wel..
JOOD
 JOOD - maandag 11 januari 2016 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:25 schreef remco k het volgende:

[..]

RVC houd dat tegen. Overmars wil wel..
Dat maakt veel duidelijk. De roep van Cruijf en Molenaar om van de beurs te gaan is dan niet zo vreemd meer.

Waarom gaat een RVC zich bemoeien met mensen die eindverantwoordelijk zijn? Weinig vertrouwen in de directeur, of te bemoeizuchtig?
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:31 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat maakt veel duidelijk. De roep van Cruijf en Molenaar om van de beurs te gaan is dan niet zo vreemd meer.

Waarom gaat een RVC zich bemoeien met mensen die eindverantwoordelijk zijn? Weinig vertrouwen in de directeur, of te bemoeizuchtig?
Ze bewaken de club uiteindelijk. En houd men aan de gemaakte afspraken. Dat deel lijkt me vrij logisch. Hadden ze andere afspraken moeten maken, of ze moeten die afspraken opnieuw tegen het licht houden. Maar zomaar even roepen dat ze daar vanaf moeten stappen, daarvan begrijp ik dat dit niet gebeurt..
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 08:54   quote  deeplink  
Welk bericht is verschenen over de mogelijkheid voor Dost om naar Ajax te gaan dan?

Ik heb even gezocht, maar ik kom niet verder als een bericht van 2 dagen geleden waar de zaakwaarnemer van Dost tegen Sport1.de zegt dat een transfer naar Ajax niet aan de orde is en financieel waarschijnlijk niet te realiseren is door Ajax. Het enige dat deze man zegt is dat hij Ajax niet uitsluit...

Ofterwijl: Er is geen contact met Ajax, ze sluiten Ajax niet uit, maar financieel lijkt een overgang onmogelijk. Aldus de zaakwaarnemer van Dost.
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

AZ speelde met twee verdedigende middenvelders, niet met een cvm, en daar konden beide spelers eigenlijk om beurten aanvallende impulsen aan het elftal geven, ook Ortiz is een Box to box speler.

Zijn taak is nu inderdaad meer defensief, en dat vult ie heel erg goed in naar mijn beleving, zoals ik al aangaf is hij de eerste speler in jaren die er eigenlijk voor zorgt dat er geen discussie over die positie is.

Aan de bal zou hij wel meer vooruit moeten en durven spelen..
Verdedigend vind ik Gudelj heel nuttig. Ik vind alleen dat Ajax een echt creatieve voetballer mist, iemand die het spel kan versnellen. En dat is Gudelj duidelijk niet. Gudelj, Bazoer en Klaassen zijn 3 hele talentvolle, goede middenvelders maar het zijn allemaal geen artiesten. En zo'n artiest mis ik gewoon bij Ajax.
p111
 p111 - maandag 11 januari 2016 - 10:11   quote  deeplink  
Ik hou nog hoop op Sinkgraven techn/begaafd en ziet de kans naar voren heel snel alleen is hij nog niet op niveau, hopelijk komt dat wel.
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 11:01   quote  deeplink  
Bazoer en Klaassen zijn ook technisch begaafde jongens. Dat is het probleem absoluut niet. Het gaat om ruimtes kunnen zien voor ze ontstaan en dan ook de lef en kunde hebben de splijtende pass te versturen.

Sinkgraven heeft dat laatste wel meer als Bazoer, Klaassen en Gudelj dat hebben maarhij heeft ook de neiging te veel zelf te willen doen. Toch nog even een mannetje voorbij of toch nog een keer kappen. Elementen die het spel vertragen en niet versnellen. Sinkgraven heeft misschien wel de juiste capaciteiten maar die komen er absoluut niet uit tot nu toe bij Ajax. Daarbij spreekt in z'n voordeel dat hij nog een periode als ersatz linksbuiten heeft moeten spelen.

De andere speler die dit wel kan is Lasse Schone. Die heeft absoluut de pass en het inzicht hiervoor. Lasse is echter geen 1e, 2e, of zelfs 3e keuze op het middenveld omdat hij voor het spelletje van Ajax fysiek (loopvermogen, duelkracht) en verdedigend (controle en druk zetten) tekort komt ten opzichte van de andere middenvelders.

De laatste die dat echt kon op de manier zoals ik dat voor ogen heb is Eriksen. Kijk maar eens naar de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente in 2011. De pass van Eriksen waar de 3-1 uit valt. Iedereen, inclusief Siem de Jong (die wel als eerst reageert), ziet dat niet aankomen. Dat is wat ik bedoel.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Verdedigend vind ik Gudelj heel nuttig. Ik vind alleen dat Ajax een echt creatieve voetballer mist, iemand die het spel kan versnellen. En dat is Gudelj duidelijk niet. Gudelj, Bazoer en Klaassen zijn 3 hele talentvolle, goede middenvelders maar het zijn allemaal geen artiesten. En zo'n artiest mis ik gewoon bij Ajax.
Je hebt helemaal gelijk, alleen de plek waar die speler behoort te spelen, is niet zijn positie, Klaassen en Bazoer zijn op het middenveld dezelfde types. Beiden hebben niet die steekpass, die een Sinkgraven Andersen, Schone of een Nouri wel heeft. Ik denk dat je op het middenveld altijd 1 zo'n type speler moet hebben lopen.
Eide
 Eide - maandag 11 januari 2016 - 12:16   quote  deeplink  
Het maakt niet uit waar zo iemand speelt. Dat kan ook een inschuivende CV zijn, het kan een CVM zijn, het kan een aanvallende middenvelder zijn. Dat maakt op zich niet zo heel veel uit. Dat is de balans die je in een elftal al dan niet hebt.

Bij PSV is bijvoorbeeld Guardado wel de speler die het tempo bepaald en hele slimme passes verstuurd. Die heeft dan niet die steekbal maar voelt heel goed aan waar de ruimtes liggen en kan de buitenspelers daar echt insturen die op die manier optimaal gebruik maken van De Jong.

Andersen laat dat nu bij Willem II redelijk goed zien hoewel ik toch het gevoel heb dat hij in die rol te licht is voor Ajax. Ik heb ook niet het gevoel dat Andersen er nog tussen komt bij Ajax met Sinkgraven, Nouri en Van de Beek in de geledingen. Schone en Sinkgraven had ik al genoemd.

Nouri is wel bij uitstek een speler die geacht moet worden dit te kunnen. FdB vindt hem alleen fysiek en in de omschakeling nog niet ver genoeg voor een plek op het middenveld. Daar kan ik mij een beetje in vinden. Dat zijn, bij Jong Ajax bijvoorbeeld, wel de aandachtsgebieden van Nouri. Tegelijkertijd moet je misschien wel iets minder defensieve en fysieke kracht voor lief nemen als je voetballend stappen wil maken.

Laten we eerlijk zijn, Eriksen was ook een absoluut vlieggewicht toen hij basisspeler werd en heeft ook echt wel serieus moeten werken aan bepaalde kwaliteiten. Maar 2 jaar later was hij conditioneel onverwoestbaar en sterk genoeg om, daar waar hij het fysieke duel niet kon vermijden, niet onder het gras gestopt te worden.

Je hebt uiteindelijk wel die ervaring nodig om echt te merken waar je ontwikkelpunten liggen. Ik hoop dan ook dat Nouri in de loopt van de 2e seizoenshelft echt minuten gaat krijgen, zoals Van de Beek die nu ook krijgt.

Van de Beek is trouwens tot nader order overgeheveld naar Ajax 1. Is dus geen jong Ajax speler meer.
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 12:16 schreef Eide het volgende:
Het maakt niet uit waar zo iemand speelt. Dat kan ook een inschuivende CV zijn, het kan een CVM zijn, het kan een aanvallende middenvelder zijn. Dat maakt op zich niet zo heel veel uit. Dat is de balans die je in een elftal al dan niet hebt.

Bij PSV is bijvoorbeeld Guardado wel de speler die het tempo bepaald en hele slimme passes verstuurd. Die heeft dan niet die steekbal maar voelt heel goed aan waar de ruimtes liggen en kan de buitenspelers daar echt insturen die op die manier optimaal gebruik maken van De Jong.

Andersen laat dat nu bij Willem II redelijk goed zien hoewel ik toch het gevoel heb dat hij in die rol te licht is voor Ajax. Ik heb ook niet het gevoel dat Andersen er nog tussen komt bij Ajax met Sinkgraven, Nouri en Van de Beek in de geledingen. Schone en Sinkgraven had ik al genoemd.

Nouri is wel bij uitstek een speler die geacht moet worden dit te kunnen. FdB vindt hem alleen fysiek en in de omschakeling nog niet ver genoeg voor een plek op het middenveld. Daar kan ik mij een beetje in vinden. Dat zijn, bij Jong Ajax bijvoorbeeld, wel de aandachtsgebieden van Nouri. Tegelijkertijd moet je misschien wel iets minder defensieve en fysieke kracht voor lief nemen als je voetballend stappen wil maken.

Laten we eerlijk zijn, Eriksen was ook een absoluut vlieggewicht toen hij basisspeler werd en heeft ook echt wel serieus moeten werken aan bepaalde kwaliteiten. Maar 2 jaar later was hij conditioneel onverwoestbaar en sterk genoeg om, daar waar hij het fysieke duel niet kon vermijden, niet onder het gras gestopt te worden.

Je hebt uiteindelijk wel die ervaring nodig om echt te merken waar je ontwikkelpunten liggen. Ik hoop dan ook dat Nouri in de loopt van de 2e seizoenshelft echt minuten gaat krijgen, zoals Van de Beek die nu ook krijgt.

Van de Beek is trouwens tot nader order overgeheveld naar Ajax 1. Is dus geen jong Ajax speler meer.
Persoonlijk vind ik het een kul argument van de Boer. Spelers als vd Vaart Sneijder Bergkamp en inderdaad ook Eriksen waren spelers die dit konden brengen waar wij het over hebben, en stuk voor stuk allemaal lichtgewichten, juist met een Bazoer Klaassen of Gudelj daarbij moet er ruimte zijn voor zo'n speler op het middenveld.

Ik vind een Guardado meer als ouderwetse spelverdeler spelen, niets mis mee en dat zou Gudelj ook moeten kunnen met zijn traptechniek en inzicht, maar de fijne pass waardoor er iemand alleen voor de goal komt, hoort echt bij een type Nouri, Schone, Sneijder, vd Vaart Eriksen en zo verder..

Wij hebben aanvallend een heel defensief sterk middenveld, zowel Bazoer als Klaassen zijn niet de jongens van de assist..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2016 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 11:01 schreef Eide het volgende:
Bazoer en Klaassen zijn ook technisch begaafde jongens. Dat is het probleem absoluut niet. Het gaat om ruimtes kunnen zien voor ze ontstaan en dan ook de lef en kunde hebben de splijtende pass te versturen.

Sinkgraven heeft dat laatste wel meer als Bazoer, Klaassen en Gudelj dat hebben maarhij heeft ook de neiging te veel zelf te willen doen. Toch nog even een mannetje voorbij of toch nog een keer kappen. Elementen die het spel vertragen en niet versnellen. Sinkgraven heeft misschien wel de juiste capaciteiten maar die komen er absoluut niet uit tot nu toe bij Ajax. Daarbij spreekt in z'n voordeel dat hij nog een periode als ersatz linksbuiten heeft moeten spelen.

De andere speler die dit wel kan is Lasse Schone. Die heeft absoluut de pass en het inzicht hiervoor. Lasse is echter geen 1e, 2e, of zelfs 3e keuze op het middenveld omdat hij voor het spelletje van Ajax fysiek (loopvermogen, duelkracht) en verdedigend (controle en druk zetten) tekort komt ten opzichte van de andere middenvelders.

De laatste die dat echt kon op de manier zoals ik dat voor ogen heb is Eriksen. Kijk maar eens naar de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente in 2011. De pass van Eriksen waar de 3-1 uit valt. Iedereen, inclusief Siem de Jong (die wel als eerst reageert), ziet dat niet aankomen. Dat is wat ik bedoel.
Als Schöne de fysiek van Bazoer had speelde hij in Madrid..
p111
 p111 - maandag 11 januari 2016 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 11:01 schreef Eide het volgende:
Bazoer en Klaassen zijn ook technisch begaafde jongens. Dat is het probleem absoluut niet. Het gaat om ruimtes kunnen zien voor ze ontstaan en dan ook de lef en kunde hebben de splijtende pass te versturen.

Sinkgraven heeft dat laatste wel meer als Bazoer, Klaassen en Gudelj dat hebben maarhij heeft ook de neiging te veel zelf te willen doen. Toch nog even een mannetje voorbij of toch nog een keer kappen. Elementen die het spel vertragen en niet versnellen. Sinkgraven heeft misschien wel de juiste capaciteiten maar die komen er absoluut niet uit tot nu toe bij Ajax. Daarbij spreekt in z'n voordeel dat hij nog een periode als ersatz linksbuiten heeft moeten spelen.

De andere speler die dit wel kan is Lasse Schone. Die heeft absoluut de pass en het inzicht hiervoor. Lasse is echter geen 1e, 2e, of zelfs 3e keuze op het middenveld omdat hij voor het spelletje van Ajax fysiek (loopvermogen, duelkracht) en verdedigend (controle en druk zetten) tekort komt ten opzichte van de andere middenvelders.

De laatste die dat echt kon op de manier zoals ik dat voor ogen heb is Eriksen. Kijk maar eens naar de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente in 2011. De pass van Eriksen waar de 3-1 uit valt. Iedereen, inclusief Siem de Jong (die wel als eerst reageert), ziet dat niet aankomen. Dat is wat ik bedoel.
Ik begrijp wat je bedoelt maar een Eriksen hebben we niet en iemand die in de buurt komt is hoop ik Sinkgraven ziet het wel en heeft de handelingssnelheid en durft de pas in een keer te verzenden waar door er kansen ontstaan, alleen heeft hij beslist de vorm nog niet ik hoop dat hij dat wel gaat laten zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2016 door p111 --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 11 januari 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:26 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Gudelj en Fisher mogen van mij weg in de zomer
Ben je gek! Ja en das niet erg, maar waarom Gudelj weg? Beestachtige speler hoor!

Fisher heeft wat tegenslagen gehad, maar hoeft ook niet perse weg.
JOOD
 JOOD - maandag 11 januari 2016 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 08:05 schreef JOOD het volgende:
Hoe kan het zijn dat de zaakwaarnemer van Dost in de media openlijk spreekt over een transfer naar Ajax, zonder dat Ajax contact heeft opgenomen?

Frank de Boer geeft aan in de media dat Bas Dost een optie is voor Ajax. Voorzichtig geeft hij aan dat het financieel een hele uitdaging is. Lijkt me dat daar intern dus over gesproken is?

Vervolgens komt de zaakwaarnemer van Dost op de proppen dat het zeker niet uitgesloten is! (heel mooi bericht, zie de twinkel in mijn ogen) Waarna hij aangeeft nog niets! gehoord te hebben van Ajax..

Ergens wringt de schoen. Overmars pak je telefoon en ga bellen, vraag wat hij moet kosten en sla spijkers met koppen.

Of zou de eerste stap in Wolfsburg liggen?
Ik quote mezelf, ik weet het.

Sunderland zegt dat er nog geen 1 club contact heeft opgenomen voor Lens.

Waar haalt de Boer dan zijn verhaal vanaf? Hij wilde Lens graag toevoegen vertelde hij vorige week nog. Beetje raar dat de trainer dingen roept en er aan de andere kant niets gebeurd..
bully
 bully - maandag 11 januari 2016 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 20:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet en wat die laatste zin betreft....tegen de "kleintjes" wel ja net als bij Nac en AZ....ik ben geen fan van hem
precies tegen de kleintjes laat hij zich fysiek gelden.
maar vind hem het spel vertragen met zijn risicoloze ballen.
ook tegen tegen hamburg stond hij weer teslapen zodat hun een grote kans kregen.
hij heeft een goede traptechniek als de bal stil ligt maar verder vind ik hem weinig toevoegen.
bully
 bully - maandag 11 januari 2016 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben dat niet met je eens. Ik denk dat het elftal van zichzelf soms niet weet hoe goed het kan voetballen. Op 9 kunnen we nog wel verbeteren. Maar verder denk ik niet dat wij spelers kunnen halen die beter zijn dan de basis spelers die we hebben.

Ik vond dat de Boer Heitinga meer had moeten laten invallen in de belangrijkere wedstrijden. Die had vee van waarde kunnen zijn. Ik denk dat we daar wat steken hebben laten liggen.
ben je er bij de training dan bij?
schijnt dat Heitinga niet fit is.
en zou zeggen lees dit bericht maar eens van Sjaak Swart.
http://www.ajax1.nl/swart-hebben-van-heitinga-het-beste-wel-gezien/
Swart: Hebben het beste wel gezien van Heitinga

Johnny Heitinga keerde afgelopen zomer terug bij Ajax. De 31-jarige verdediger komt echter nog niet veel aan spelen toe bij de huidige koploper van de Eredivisie. Sjaak Swart laat aan journalist Alessandro Schiavone weten dat het beste van Heitinga er wel van af is. Hij heeft een knieblessure en kan zijn been daardoor niet helemaal strekken. Hij is niet meer zo fit als tien jaar geleden. Ja, we hebben het beste van hem wel gezien. Hij was vroeger fantastisch. Passes met links en rechts, koppen en communiceren, vertelt Mister Ajax op het YouTube-kanaal van Alessandro Schiavone.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2016 door bully --
Ajax30
 Ajax30 - maandag 11 januari 2016 - 18:55   quote  deeplink  
Steven pienaar terug naar ajax
bully
 bully - maandag 11 januari 2016 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 18:55 schreef Ajax30 het volgende:
Steven pienaar terug naar ajax
zijn zaakwaarnemer zit wel openlijk flirten.
hij komt ook net terug van zware blesure en is al 33 .
eerst maar afwachten of hij zijn niveau terug krijgt.
en weet eigenlijk zelf niet of hij degeen is die we nodig hebben.
bully
 bully - maandag 11 januari 2016 - 19:16   quote  deeplink  
Zaakwaarnemer Pienaar hint op terugkeer naar Ajax

STEVEN PIENAAR zou weleens terug kunnen keren bij Ajax. Volgens zijn zaakwaarnemer Rob Moore is dat een logische stap voor de 33-jarige Zuid-Afrikaan, die onlangs zijn eerste minuten maakte voor Everton na lang blessureleed.
Zijn partner komt uit Amsterdam en hij heeft nog een huis daar. Hij komt er regelmatig", aldus Moore. Het officiële Twitter-account van het voetbalteam van Zuid-Afrika bevestigt de geruchten. In het verleden kende Pienaar mooie tijden bij Ajax, waarmee hij twee landstitels won.
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/425745_zaakwaarnemer-pienaar-hint-op-terugkeer-naar-ajax?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - maandag 11 januari 2016 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 18:43 schreef bully het volgende:

[..]

ben je er bij de training dan bij?
schijnt dat Heitinga niet fit is.
en zou zeggen lees dit bericht maar eens van Sjaak Swart.
http://www.ajax1.nl/swart-hebben-van-heitinga-het-beste-wel-gezien/
Swart: Hebben het beste wel gezien van Heitinga

Johnny Heitinga keerde afgelopen zomer terug bij Ajax. De 31-jarige verdediger komt echter nog niet veel aan spelen toe bij de huidige koploper van de Eredivisie. Sjaak Swart laat aan journalist Alessandro Schiavone weten dat het beste van Heitinga er wel van af is. Hij heeft een knieblessure en kan zijn been daardoor niet helemaal strekken. Hij is niet meer zo fit als tien jaar geleden. Ja, we hebben het beste van hem wel gezien. Hij was vroeger fantastisch. Passes met links en rechts, koppen en communiceren, vertelt Mister Ajax op het YouTube-kanaal van Alessandro Schiavone.
Ik heb dat bericht gelezen, maar ik heb ook de invalbeurten van Heitinga gezien, en die waren gewoon prima, en daar zag ik dat hij rust bracht in het elftal.
bully
 bully - maandag 11 januari 2016 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 19:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb dat bericht gelezen, maar ik heb ook de invalbeurten van Heitinga gezien, en die waren gewoon prima, en daar zag ik dat hij rust bracht in het elftal.
wedstrijden waar het er niet meer toe deed plus ook op het middenveld.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 09:16   quote  deeplink  
Update: Media spreken elkaar tegen over interesse van Ajax in Traore

Ajax heeft nog geen contact opgenomen met Chelsea om te praten over een eventueel verhuur van Bertrand Traoré. Dat meldt presentator Kees Jansma in het programma Natafelen met Kees.

Ajax is op zoek naar een spits en wordt al enige tijd in verband gebracht met Traoré, die bij Chelsea amper aan spelen toekomt. Ook onder Guus Hiddink moest de aanvaller het vooralsnog doen met invalbeurten of een plaats op de reservebank en een tijdelijk vertrek naar Amsterdam lijkt voor beide partijen dan ook geen slechte oplossing

Jansma meldt in zijn FOX Sports-programma dat hij contact heeft gehad met Hiddink en dat Traoré niet kan aarden in Engeland. Ook op de training weet de voormalige spits van Vitesse geen indruk te maken. De Nederlandse keuzeheer laat echter weten dat er nog geen clubs zijn geweest die interesse hebben getoond.

Update 7:00 uur: Volgens de Telegraaf liggen de zaken anders en heeft Ajax wél contact gehad met Chelsea over een eventuele huur van Bertrand Traore. Marc Overmars sprak er over met manager Guus Hiddink en ook Sjaak Swart zou contact hebben gezocht met Londen. De reactie van Hiddink was echter duidelijk: "Onbespreekbaar"

Bron

---------------------

Stand van zaken voor zover bekend:
- Traore: onbespreekbaar
- Lens: mag in principe niet weg
- Dost: bespreekbaar maar hoogstwaarschijnlijk financieel niet haalbaar
p111
 p111 - dinsdag 12 januari 2016 - 09:26   quote  deeplink  
Je vraagt je wel eens af als je al die berichten leest wat er in godsnaam waar of niet waar is,lees die twitters van Mike Verweij en de uitspraak van Kees Jansma totaal tegenstrijdig,en inderdaad Frankie vind Lens een optie maar je hoort geen zak of er contacten zijn enz
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 09:39   quote  deeplink  
Er zou overigens ook serieuze interesse in het terughalen van KJH zijn, maar dat lijkt dan pas aankomende zomer een ding te worden.

Ook komen er langzamerhand geruchten over buitenlandse interesse voor Arek Milik.
JOOD
 JOOD - dinsdag 12 januari 2016 - 11:22   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/630981/diverse-spitsen-worden-genoemd-bij-ajax-door-hem-kun-je-een-streep-zetten-.html
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 09:16 schreef Eide het volgende:
Update: Media spreken elkaar tegen over interesse van Ajax in Traore

Ajax heeft nog geen contact opgenomen met Chelsea om te praten over een eventueel verhuur van Bertrand Traoré. Dat meldt presentator Kees Jansma in het programma Natafelen met Kees.

Ajax is op zoek naar een spits en wordt al enige tijd in verband gebracht met Traoré, die bij Chelsea amper aan spelen toekomt. Ook onder Guus Hiddink moest de aanvaller het vooralsnog doen met invalbeurten of een plaats op de reservebank en een tijdelijk vertrek naar Amsterdam lijkt voor beide partijen dan ook geen slechte oplossing

Jansma meldt in zijn FOX Sports-programma dat hij contact heeft gehad met Hiddink en dat Traoré niet kan aarden in Engeland. Ook op de training weet de voormalige spits van Vitesse geen indruk te maken. De Nederlandse keuzeheer laat echter weten dat er nog geen clubs zijn geweest die interesse hebben getoond.

Update 7:00 uur: Volgens de Telegraaf liggen de zaken anders en heeft Ajax wél contact gehad met Chelsea over een eventuele huur van Bertrand Traore. Marc Overmars sprak er over met manager Guus Hiddink en ook Sjaak Swart zou contact hebben gezocht met Londen. De reactie van Hiddink was echter duidelijk: "Onbespreekbaar"

Bron

---------------------

Stand van zaken voor zover bekend:
- Traore: onbespreekbaar
- Lens: mag in principe niet weg
- Dost: bespreekbaar maar hoogstwaarschijnlijk financieel niet haalbaar
Lens mag daar wel weg toch? Hij ziet Ajax alleen niet als ideale stap dacht ik..
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 12:59   quote  deeplink  
Het laatste bericht dat ik heb gelezen is dat ze toch nog wel plannen hebben met Lens daar en dat hij in principe niet weg mag. Dat suggereert dat hij in ieder geval niet voor wisselgeld mag vertrekken... en gezien de Engelse transfermarkt is "wisselgeld" een hele betrekkelijke term.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 15:52   quote  deeplink  
Er komt gewoon niemand hoor. Dit verhaaltje horen we elke transfer periode. Misschien tovert Veldmate nog een tropische verassing uit de hoge hoed, maar ik betwijfel het. Lens gaat niet komen (zou overigens niet weten wat je met die jongen moet), Traore blijft bij Chelsea (Hiddink heeft alle opties nodig tot de zomer) en Dost gaat naar Engeland of blijft bij Wolfsburg (Ajax kan die jongen niet meer betalen en het is gewoon een stap terug qua niveau van de competitie).
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 12:59 schreef Eide het volgende:
Het laatste bericht dat ik heb gelezen is dat ze toch nog wel plannen hebben met Lens daar en dat hij in principe niet weg mag. Dat suggereert dat hij in ieder geval niet voor wisselgeld mag vertrekken... en gezien de Engelse transfermarkt is "wisselgeld" een hele betrekkelijke term.
Ok ja kan hoor heb het Lens verhaal verder niet meer gevolgd.
Dacht dat hij na een grove overtreding niet erg gewenst meer was.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0616860