BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 15:52 schreef RoodWit81 het volgende:
Er komt gewoon niemand hoor. Dit verhaaltje horen we elke transfer periode. Misschien tovert Veldmate nog een tropische verassing uit de hoge hoed, maar ik betwijfel het. Lens gaat niet komen (zou overigens niet weten wat je met die jongen moet), Traore blijft bij Chelsea (Hiddink heeft alle opties nodig tot de zomer) en Dost gaat naar Engeland of blijft bij Wolfsburg (Ajax kan die jongen niet meer betalen en het is gewoon een stap terug qua niveau van de competitie).
Zal mij ook verbazen als er nog iemand komt.
Al helemaal als het die gewenste topper is die ze schijnbaar zoeken.
Zal wel verschuilen worden achter het excuus dat niemand haalbaar was.
Ajax30
 Ajax30 - dinsdag 12 januari 2016 - 19:06   quote  deeplink  
Ik denk de laatste 3 dagen heel wat gebeuren
remco k
 remco k - dinsdag 12 januari 2016 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 15:52 schreef RoodWit81 het volgende:
Er komt gewoon niemand hoor. Dit verhaaltje horen we elke transfer periode. Misschien tovert Veldmate nog een tropische verassing uit de hoge hoed, maar ik betwijfel het. Lens gaat niet komen (zou overigens niet weten wat je met die jongen moet), Traore blijft bij Chelsea (Hiddink heeft alle opties nodig tot de zomer) en Dost gaat naar Engeland of blijft bij Wolfsburg (Ajax kan die jongen niet meer betalen en het is gewoon een stap terug qua niveau van de competitie).
Er is toch helemaal geen verhaaltje? Hoogstens door de verwachtingen van de supporters gecreëerd. De Boer en Overmars zeggen dat ze graag een spits aan de selectie willen toevoegen. Maar dat dit pas mag van de rvc na het vertrek van andere contractspelers. Geen speld tussen te krijgen lijkt me.
remco k
 remco k - dinsdag 12 januari 2016 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 16:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zal mij ook verbazen als er nog iemand komt.
Al helemaal als het die gewenste topper is die ze schijnbaar zoeken.
Zal wel verschuilen worden achter het excuus dat niemand haalbaar was.
Je hebt een hele duidelijke en leuke mening over Ajax. Maar volg je het nieuws rondom de club eigenlijk wel?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 16:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zal mij ook verbazen als er nog iemand komt.
Al helemaal als het die gewenste topper is die ze schijnbaar zoeken.
Zal wel verschuilen worden achter het excuus dat niemand haalbaar was.
Er is ook niemand haalbaar....ieder geval niet van het niveau van wat hier(door de meeste) op het forum verwacht wordt
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt een hele duidelijke en leuke mening over Ajax. Maar volg je het nieuws rondom de club eigenlijk wel?
Welk nieuws?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 20:16 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Er is ook niemand haalbaar....ieder geval niet van het niveau van wat hier(door de meeste) op het forum verwacht wordt
Bullshit.. Prima excuus weer om niets aan te trekken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 20:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bullshit.. Prima excuus weer om niets aan te trekken..
Kom maar met namen...en mail die gelijk ff door naar Ajax
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 19:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is toch helemaal geen verhaaltje? Hoogstens door de verwachtingen van de supporters gecreëerd. De Boer en Overmars zeggen dat ze graag een spits aan de selectie willen toevoegen. Maar dat dit pas mag van de rvc na het vertrek van andere contractspelers. Geen speld tussen te krijgen lijkt me.
Nou, ik vind het wel een beetje hetzelfde verhaaltje als al een paar jaar rond de (winter)transfer periode. De Boer roept dat hij graag een speler erbij wil op positie x, geeft wat voorbeelden van opties en dat wordt een aantal keer herhaalt in interviews. Vervolgens wordt er geroepen dat "Marc ermee bezig is" en zit iedereen met smart te wachten. Daarna hoor je nog wat gerommel in de wandelgangen en uiteindelijk roepen ze dat ze het maar doen met de huidige selectie. Dat vind ik zelf teleurstellend.

Nu heb ik laatst gelezen dat de Boer in een interview zei dat het RvC ook een keer een risico moet nemen en dat de kansen op het kampioenschap afnemen als er niemand komt. Ik begrijp dat het bestuur gaat over het grote financiele plaatje, maar als je trainer vraagt om 1 versterking en je houd voet bij stuk dat er eerst 2 spelers weg moeten (wat niet gaat gebeuren) is dat wel een beetje raar toch?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 januari 2016 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 20:50 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kom maar met namen...en mail die gelijk ff door naar Ajax
Als Ajax me ervoor wil betalen zoek ik wel iets voor ze op hoor..
Ajax zit kort in spitsen maar er moet eerst iemand weg vind ik op dit moment ook echt onzin.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 20:59   quote  deeplink  
Wat je nu roept is een beetje het populaire verhaaltje bij veel Ajacieden terwijl er juist de afgelopen 2 transferperiodes ruim is geïnvesteerd in de selectie. Met uitzondering van een spits heeft FdB alle spelers gekregen die hij wilde (Sinkgraven, Gudelj, Younes, Dijks).

Dus het verhaal dat "ze het er maar mee moeten doen" is minimaal verouderd.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 20:59 schreef Eide het volgende:
Wat je nu roept is een beetje het populaire verhaaltje bij veel Ajacieden terwijl er juist de afgelopen 2 transferperiodes ruim is geïnvesteerd in de selectie. Met uitzondering van een spits heeft FdB alle spelers gekregen die hij wilde (Sinkgraven, Gudelj, Younes, Dijks).

Dus het verhaal dat "ze het er maar mee moeten doen" is minimaal verouderd.
Ik weet niet waarom het verouderd is als ik het weer hoor. Over Gudelj, Sinkgraven, Younes of Dijks is door De Boer of Overmars geen woord gerept tot het al in kannen en kruiken was. Dus waarom je die erbij haalt is me een raadsel.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 21:30 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom het verouderd is als ik het weer hoor. Over Gudelj, Sinkgraven, Younes of Dijks is door De Boer of Overmars geen woord gerept tot het al in kannen en kruiken was. Dus waarom je die erbij haalt is me een raadsel.
Selectief geheugen denk ik, want er werd over ten minste 3 van die 4 uitgebreid gesproken, ook in de media. Sinkgraven werd sinds de voorgaande zomer al over gesproken. Gudelj werd in een heel vroeg stadium al aangetrokken op expliciete wensen van FdB. FdB wilde persé Dijks terug en was daarin zeer uitgesproken in de media (denk aan de intresse van feyenoord) en FdB gaf zomers ook aan nog een buitenspeler te willen aantrekken. En die kwam er dus ook.

Als jij het weer hoort betekent dat dat veel Ajacieden gewoon de populaire oneliners blijven papagaaien terwijl de werkelijkheid al weer anders is. Dat is hetzelfde gelul als toen Ajax zogenaamd in half één wedstrijden slecht was terwijl Ajax procentueel het beste presteerde in half één wedstrijden.

Ik zeg: durf zelf na te denken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 januari 2016 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 21:52   quote  deeplink  
Die Gudelj begrijp ik nog steeds niet....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 21:52 schreef Nenam_tiL het volgende:
Die Gudelj begrijp ik nog steeds niet....
Omdat je z'n taal niet spreekt...
T'is een zeer goede voetballer, geeft alles en houdt van zijn team!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:00 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Omdat je z'n taal niet spreekt...
T'is een zeer goede voetballer, geeft alles en houdt van zijn team!
Ik ben geen servier dat klopt....maar ik zie daar liever Donny van de Beek....en geloof mij die speelt Gudelj de bank op
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:02   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Transfer Van Rhijn naar Galatasaray lijkt te mislukken

quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 22:42 schreef enough het volgende:

[..]

zolang dat ik nog licht heb ....no fucking problem ;-)
Huh?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ben geen servier dat klopt....maar ik zie daar liever Donny van de Beek....en geloof mij die speelt Gudelj de bank op
Met een xbox wel misschien...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Met een xbox wel misschien...
??? was dat
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:05   quote  deeplink  
Komop peet, Donny vd Beek....met alle respect, maar die is er nog laaaang niet, in de paar x dat we 'm zagen speelde hij aardig, maar er is nog een zeer groot verschil in power tussen die 2 hoor.

Over 3 a 4 jaar misschien.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

??? was dat
Een spelcomputer penis!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Komop peet, Donny vd Beek....met alle respect, maar die is er nog laaaang niet, in de paar x dat we 'm zagen speelde hij aardig, maar er is nog een zeer groot verschil in power tussen die 2 hoor.

Over 3 a 4 jaar misschien.
Die tijd heeft Ajax niet....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:05 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Een spelcomputer penis!
Ik haat computer spelletjes....ben te oud voor die rotzooi....ik heb mijn dochter een Wii gegeven en daar word ik al nerveus van
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 12 januari 2016 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:08 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik haat computer spelletjes....ben te oud voor die rotzooi....ik heb mijn dochter een Wii gegeven en daar word ik al nerveus van
??? Was dat
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 21:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Selectief geheugen denk ik, want er werd over ten minste 3 van die 4 uitgebreid gesproken, ook in de media. Sinkgraven werd sinds de voorgaande zomer al over gesproken. Gudelj werd in een heel vroeg stadium al aangetrokken op expliciete wensen van FdB. FdB wilde persé Dijks terug en was daarin zeer uitgesproken in de media (denk aan de intresse van feyenoord) en FdB gaf zomers ook aan nog een buitenspeler te willen aantrekken. En die kwam er dus ook.

Als jij het weer hoort betekent dat dat veel Ajacieden gewoon de populaire oneliners blijven papagaaien terwijl de werkelijkheid al weer anders is. Dat is hetzelfde gelul als toen Ajax zogenaamd in half één wedstrijden slecht was terwijl Ajax procentueel het beste presteerde in half één wedstrijden.

Ik zeg: durf zelf na te denken.
Hoezo selectief geheugen? Daar kan ik jou dan ook van betichten. De interesse in Dijks kwam pas nadat er bekend werd dat Feyenoord hem wilde halen. Daarvoor heb ik de Boer niet horen zeggen dat hij Dijks zo graag terug wilde. Gudelj werd aangetrokken, maar daarvoor heeft de Boer nergens gezegd dat hij hem wilde hebben voordat hij binnen was. Het enige wat hij zei is dat hij op een lijstje stond.

Het "Frank de Boer roept dat hij iets wil, marc is ermee bezig, helaas toch niet gelukt" verhaal. Dat is waar ik het over heb. Niet over spelers waarvan ik niet eens het idee had dat ze zouden komen. Sneijder, Eto'o, Van der Vaart, KJH, Dost, Lens. Dat soort verhaaltjes. Dan heb ik liever dat ze hun mond dicht houden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

??? Was dat
Een aanbieding....moet je haar vragen.....maar wees wel lief anders krijg je de wind van voren ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:15 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Hoezo selectief geheugen? Daar kan ik jou dan ook van betichten. De interesse in Dijks kwam pas nadat er bekend werd dat Feyenoord hem wilde halen. Daarvoor heb ik de Boer niet horen zeggen dat hij Dijks zo graag terug wilde. Gudelj werd aangetrokken, maar daarvoor heeft de Boer nergens gezegd dat hij hem wilde hebben voordat hij binnen was. Het enige wat hij zei is dat hij op een lijstje stond.

Het "Frank de Boer roept dat hij iets wil, marc is ermee bezig, helaas toch niet gelukt" verhaal. Dat is waar ik het over heb. Niet over spelers waarvan ik niet eens het idee had dat ze zouden komen. Sneijder, Eto'o, Van der Vaart, KJH, Dost, Lens. Dat soort verhaaltjes. Dan heb ik liever dat ze hun mond dicht houden.
Doet elke club....en iedere keer trappen jullie erin
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 22:24   quote  deeplink  
Kijk, en daar komt de aap weer uit de mouw. Het gaat jouw dus helemaal niet over het al dan niet aantrekken van spelers maar de speculatie daaromtrent in de media. Tja, dat heb je nu eenmaal met grote clubs.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:24 schreef Eide het volgende:
Kijk, en daar komt de aap weer uit de mouw. Het gaat jouw dus helemaal niet over het al dan niet aantrekken van spelers maar de speculatie daaromtrent in de media. Tja, dat heb je nu eenmaal met grote clubs.
Talking to me ??....ik laat me niet gek maken hoor
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:28 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Talking to me ??....ik laat me niet gek maken hoor
2vkn9s2.jpg
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:30 schreef Eide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik wel...ben niet bang voor je
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 22:35   quote  deeplink  
Dat is maar goed ook. Maar nee, ik had het niet tegen jou. ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:35 schreef Eide het volgende:
Dat is maar goed ook. Maar nee, ik had het niet tegen jou. ;)
Weet ik....zat ff te peuren
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:24 schreef Eide het volgende:
Kijk, en daar komt de aap weer uit de mouw. Het gaat jouw dus helemaal niet over het al dan niet aantrekken van spelers maar de speculatie daaromtrent in de media. Tja, dat heb je nu eenmaal met grote clubs.
Meer de speculatie of wensen die vanuit Ajax zelf worden gecommuniceerd. En dan voornamelijk door de Boer of Overmars. Komt niet echt lekker over als het steeds hetzelfde liedje is. Je maakt supporters blij met een dooie mus en je zet de club ook lekker voor schut. "Ja, we wilde hem er heel graag bij hebben. We hebben een aantal gesprekken gehad. Tja het bleek toch allemaal niet haalbaar te zijn." Droeftoeterij eerste klas. Hou het dan binnenskamers.

Media neem ik altijd met een korrel zout tenzij het een bewezen betrouwbare bron is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:46 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Meer de speculatie of wensen die vanuit Ajax zelf worden gecommuniceerd. En dan voornamelijk door de Boer of Overmars. Komt niet echt lekker over als het steeds hetzelfde liedje is. Je maakt supporters blij met een dooie mus en je zet de club ook lekker voor schut. "Ja, we wilde hem er heel graag bij hebben. We hebben een aantal gesprekken gehad. Tja het bleek toch allemaal niet haalbaar te zijn." Droeftoeterij eerste klas. Hou het dan binnenskamers.

Media neem ik altijd met een korrel zout tenzij het een bewezen betrouwbare bron is.
Dat noemen ze met ogen open erin lopen...beetje realisme en je weet wel beter.
Geen 1 media is te vertrouwen
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 12 januari 2016 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:49 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat noemen ze met ogen open erin lopen...beetje realisme en je weet wel beter.
Geen 1 media is te vertrouwen
Het lijkt me dat een trainer of een directeur voetbalzaken niet zomaar dingen roepen. Anders moeten ze wat mij betreft nieuw media management inhuren, want je staat mooi voor lul als je er elke keer op terug moet komen.

Ik ben ook wel realistisch hoor. Daarom zei ik ook in mijn originele reactie ook dat we dit verhaaltje al meer hebben gehoord en dat er niemand van de geopperde namen komt.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:46 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Meer de speculatie of wensen die vanuit Ajax zelf worden gecommuniceerd. En dan voornamelijk door de Boer of Overmars. Komt niet echt lekker over als het steeds hetzelfde liedje is. Je maakt supporters blij met een dooie mus en je zet de club ook lekker voor schut. "Ja, we wilde hem er heel graag bij hebben. We hebben een aantal gesprekken gehad. Tja het bleek toch allemaal niet haalbaar te zijn." Droeftoeterij eerste klas. Hou het dan binnenskamers.

Media neem ik altijd met een korrel zout tenzij het een bewezen betrouwbare bron is.
Maar wat er van De Boer of Overmars komt is ook een media spin.

Interviewer: Is Dost een interessante speler voor Ajax?
De Boer: Ja natuurlijk, Dost is een goede spits
Interviewer: En jullie willen een spits aantrekken?
De Boer: Ja, dat is wel de bedoeling

Nou ja, vul de headline zelf maar in.

De enige uitzondering die ik tussentijds echt heb gezien was VDV, en dan met name omdat VDV zelf heel open was over het contact met Ajax.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 22:55 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat een trainer of een directeur voetbalzaken niet zomaar dingen roepen. Anders moeten ze wat mij betreft nieuw media management inhuren, want je staat mooi voor lul als je er elke keer op terug moet komen.

Ik ben ook wel realistisch hoor. Daarom zei ik ook in mijn originele reactie ook dat we dit verhaaltje al meer hebben gehoord en dat er niemand van de geopperde namen komt.
Die komen ook niet...Ajax moet zijn geld in het scouting apparaat/netwerk stoppen, die moeten hun werk doen....pas daarna als er iets gevonden is mag de directie zijn muil opentrekken.
Ik kijk nauwelijks buitenlands voetbal....maar als ik zie wat er aan Belgen over de velden lopen, moet daar toch ook iets te vinden zijn
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 23:07   quote  deeplink  
Datzelfde heb je met lijstjes. Is >vul een naam in< een speler die jullie volgen. Tja, dat zijn van die vragen waarbij je eigenlijk al weet wat het antwoord is. Ajax zal elke goede en/of talentvolle voetballer van de Eredivisie volgen, en een hele rits aan spelers daarbuiten.

Ik denk dat mensen dat allemaal wat minder letterlijk moeten nemen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 23:07 schreef Eide het volgende:
Datzelfde heb je met lijstjes. Is >vul een naam in< een speler die jullie volgen. Tja, dat zijn van die vragen waarbij je eigenlijk al weet wat het antwoord is. Ajax zal elke goede en/of talentvolle voetballer van de Eredivisie volgen, en een hele rits aan spelers daarbuiten.

Ik denk dat mensen dat allemaal wat minder letterlijk moeten nemen.
Denk ik ook....maar je moet wel kunnen toeslaan.
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 23:23   quote  deeplink  
Absoluut. Ik wil alleen aangeven dat als je, net als Ajax, zo vaak in de aandacht staat dat een artikeltje zo is geschreven. Een naampje, een uitspraak die er met wat creativiteit aan te koppelen is en elke copy/paste Ajax site heeft het volgende gerucht. Als je dat als fan allemaal heel serieus neemt is het einde snel zoek.

Zo vond ik het uitspraken van Overmars afgelopen zomer tekenend voor wat er dan speelt. Overmars gaf aan dat veel namen die rond zoemde helemaal niet aan de orde waren geweest, terwijl er zeker 10 spitsen gepolst waren. Eigenlijk was de enige naam die men goed had gegokt die van Cardozo. Ik meen mij te herinneren dat FdB niet nooit bij naam heeft genoemd.

Daarnaast weten we allemaal dat de Telegraaf een heel uitgebreid netwerk heeft binnen Ajax. Als er binnen Ajax iets circuleert wat concreet genoeg is voor een belletje met een zaakwaarnemer of club ligt dat al snel op straat. Ik kan mij niet herinneren dat dat ooit anders is geweest bij Ajax.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 23:23 schreef Eide het volgende:
Absoluut. Ik wil alleen aangeven dat als je, net als Ajax, zo vaak in de aandacht staat dat een artikeltje zo is geschreven. Een naampje, een uitspraak die er met wat creativiteit aan te koppelen is en elke copy/paste Ajax site heeft het volgende gerucht. Als je dat als fan allemaal heel serieus neemt is het einde snel zoek.

Zo vond ik het uitspraken van Overmars afgelopen zomer tekenend voor wat er dan speelt. Overmars gaf aan dat veel namen die rond zoemde helemaal niet aan de orde waren geweest, terwijl er zeker 10 spitsen gepolst waren. Eigenlijk was de enige naam die men goed had gegokt die van Cardozo. Ik meen mij te herinneren dat FdB niet nooit bij naam heeft genoemd.

Daarnaast weten we allemaal dat de Telegraaf een heel uitgebreid netwerk heeft binnen Ajax. Als er binnen Ajax iets circuleert wat concreet genoeg is voor een belletje met een zaakwaarnemer of club ligt dat al snel op straat. Ik kan mij niet herinneren dat dat ooit anders is geweest bij Ajax.
Zeker in de transfer periodes.....ik lees het wel en moet alleen maar lachen, hoewel soms erger ik me ook.
Aankomend weekend gewoon weer voetballen en we zijn een hoop gezeik weer kwijt(insinuaties)
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2016 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 23:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zeker in de transfer periodes.....ik lees het wel en moet alleen maar lachen, hoewel soms erger ik me ook.
Aankomend weekend gewoon weer voetballen en we zijn een hoop gezeik weer kwijt(insinuaties)
Precies :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 12 januari 2016 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 23:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Precies :)
Had net Loetje aan de telefoon die vreest ADO....ik denk dat Ajax tot op de bot gemotiveerd is en we winnen met 1-5
remco k
 remco k - woensdag 13 januari 2016 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 - 20:53 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Nou, ik vind het wel een beetje hetzelfde verhaaltje als al een paar jaar rond de (winter)transfer periode. De Boer roept dat hij graag een speler erbij wil op positie x, geeft wat voorbeelden van opties en dat wordt een aantal keer herhaalt in interviews. Vervolgens wordt er geroepen dat "Marc ermee bezig is" en zit iedereen met smart te wachten. Daarna hoor je nog wat gerommel in de wandelgangen en uiteindelijk roepen ze dat ze het maar doen met de huidige selectie. Dat vind ik zelf teleurstellend.

Nu heb ik laatst gelezen dat de Boer in een interview zei dat het RvC ook een keer een risico moet nemen en dat de kansen op het kampioenschap afnemen als er niemand komt. Ik begrijp dat het bestuur gaat over het grote financiele plaatje, maar als je trainer vraagt om 1 versterking en je houd voet bij stuk dat er eerst 2 spelers weg moeten (wat niet gaat gebeuren) is dat wel een beetje raar toch?
Dat is helemaal niet raar, dat is juist heel erg goed. Een trainer is ook in de hoedanigheid van Frank de Boer slechts een passant, en die heeft dus gewoon niets te vertellen over het aan en verkoopbeleid. Diezelfde trainer wou namelijk ook al die andere spelers hebben die nu ineens niet goed genoeg zijn voor zijn elftal.

Nee sorry, er zijn spelers zat gehaald, en ik begrijp de RVC heel erg goed.

En dat van de RVC is hoe het zit, en als die niet veranderen van inzicht, komt er dus geen speler. En dus wordt er ook helemaal geen dikke worst voor gehangen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 januari 2016 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2016 - 08:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet raar, dat is juist heel erg goed. Een trainer is ook in de hoedanigheid van Frank de Boer slechts een passant, en die heeft dus gewoon niets te vertellen over het aan en verkoopbeleid. Diezelfde trainer wou namelijk ook al die andere spelers hebben die nu ineens niet goed genoeg zijn voor zijn elftal.

Nee sorry, er zijn spelers zat gehaald, en ik begrijp de RVC heel erg goed.

En dat van de RVC is hoe het zit, en als die niet veranderen van inzicht, komt er dus geen speler. En dus wordt er ook helemaal geen dikke worst voor gehangen.
Je kan het op deze manier goedpraten maar ze hebben toch interesse in een Traore?
Frank wil toch een spits toevoegen om meer kans op een kampioenschap te maken?
Achter Milik zit toch niets?
De financiën zijn er toch?

Dan is het toch kolder als een Rvc in de weg gaat liggen?
Eide
 Eide - woensdag 13 januari 2016 - 09:09   quote  deeplink  
De hele actieve rol die de RvC nu speelt heb ik ook veel moeite mee.

Ik begrijp wat ze willen, ik ondersteun dat streven ook. Pas als je structureel een sluitende begroting hebt, dus als de vaste inkomsten gelijk of groter zijn aan de vaste lasten, kan je groeien als club. Vanaf dat moment kan je de incidentele inkomsten uit transfers en Europees voetbal structureel toewenden voor investeringen (spelers, faciliteiten). Dat is allemaal heel begrijpelijk.

Waar ik geen begrip voor heb is dat men dat dan laat afhangen van één enkele speler. Je kan Overmars dan ook de taak stellen Boilesen en Van Rhijn ten minste met de zomer verkocht te hebben, in plaats van dat op deze manier te doen. Ultra korte termijn overwegingen mogen in mijn optiek het succes van de club niet in de weg staan.
p111
 p111 - woensdag 13 januari 2016 - 10:36   quote  deeplink  
Klopt zo,n beslissing kan net het dubbeltje de andere kant op laten vallen wel of geen CL.En daar kunnen ook miljoenen verschil in zitten dat lijkt mij een overweging waard.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 13 januari 2016 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2016 - 09:09 schreef Eide het volgende:
De hele actieve rol die de RvC nu speelt heb ik ook veel moeite mee.

Ik begrijp wat ze willen, ik ondersteun dat streven ook. Pas als je structureel een sluitende begroting hebt, dus als de vaste inkomsten gelijk of groter zijn aan de vaste lasten, kan je groeien als club. Vanaf dat moment kan je de incidentele inkomsten uit transfers en Europees voetbal structureel toewenden voor investeringen (spelers, faciliteiten). Dat is allemaal heel begrijpelijk.

Waar ik geen begrip voor heb is dat men dat dan laat afhangen van één enkele speler. Je kan Overmars dan ook de taak stellen Boilesen en Van Rhijn ten minste met de zomer verkocht te hebben, in plaats van dat op deze manier te doen. Ultra korte termijn overwegingen mogen in mijn optiek het succes van de club niet in de weg staan.
Inderdaad vind ik ook vreemd. Iedereen ziet dat er een spits welkom is.
En Frank en Marc geven dit ook aan. Als je er dan met die voorwaarden voor wilt gaan liggen als rvc zijnde dan sta je de club dus sportieve verbetering in de weg.
RoodWit81
 RoodWit81 - woensdag 13 januari 2016 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2016 - 08:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet raar, dat is juist heel erg goed. Een trainer is ook in de hoedanigheid van Frank de Boer slechts een passant, en die heeft dus gewoon niets te vertellen over het aan en verkoopbeleid. Diezelfde trainer wou namelijk ook al die andere spelers hebben die nu ineens niet goed genoeg zijn voor zijn elftal.

Nee sorry, er zijn spelers zat gehaald, en ik begrijp de RVC heel erg goed.

En dat van de RVC is hoe het zit, en als die niet veranderen van inzicht, komt er dus geen speler. En dus wordt er ook helemaal geen dikke worst voor gehangen.
Ik ben het wel met je eens hoor. De Boer en Overmars hebben teveel inschattingsfouten gemaakt om ze blindelings te vertrouwen, maar ook het RvC zal toch zien dat Ajax iets extra nodig heeft om dit jaar kampioen te worden. Misschien dat ze het zonder alsnog worden, maar dan wrs met hakken over de sloot.

Wat Eide hierboven zegt is een betere omschrijving van wat ik voel. Voor beide partijen valt iets te zeggen. Maar als ik het voor het zeggen had zou ik er alles aan doen om die ene speler te halen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0623729