BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Twente (zondag 15 februari 2015, 16:45); 4 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 09 februari 2015 - 00:13   quote  deeplink  
197011_332_AFC_Banner_600x338_ZS_Ajax_FCTwente_600x338.jpg

De Amsterdamse gifbeker lijkt helemaal leeg te moeten dit seizoen hoewel een fortuinlijk hobbeltje op het veld bij Go Ahead Eagles de Godenzonen wat ademruimte gaf. Ook lijkt de ziekenboeg, die zeer plotseling snel vol liep, ook weer leeg te lopen waardoor Ajax kan gaan werken aan het herstel van een buitengewoon zwakke competitiefase. Het kampioenschap lijkt buiten bereik waardoor Ajax zich vooralsnog zal moeten richten op de Europa League en toch vooral het veilig stellen van de 2e plaats door geen punten meer te verspelen. En daarvoor zal Ajax echt aanzienlijk beter moeten gaan spelen als de Tukkers op bezoek komen in de ArenA.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 102 duels tegen FC Twente. Daarvan won Ajax er 59 en gingen er 21 verloren. 22 Duels eindigden in een gelijk spel. De laatste jaren was winst tegen Twente zeker geen vanzelfsprekendheid. Van de afgelopen jaren werden er veelvuldig puntverlies geleden tegen Twente hoewel het laatste verlies alweer bijna 4 jaar geleden was toen Ajax de Johan Cruijffschaal aan Twente moest laten. Eerder dit seizoen kwam Ajax uit in de Grolsch Veste niet verder dan een 1-1 gelijkspel.

Sinds de "gouden periode" tussen 2008 en 2011 speelt Twente vrij wisselvallig. De Tukkers zijn een vaste verschijning in het linker rijtje maar zijn bij lange na niet meer zo sterk als een aantal seizoenen geleden. Ook dit seizoen is Twente wisselvallig te noemen en staan ze 7e. Ook bij Twente is men ontevreden nadat 3 van de laatste 5 wedstrijden werden verloren. Na verlies tegen Feyenoord werd nog wel gewonnen van Heracles en Cambuur maar de laatste 2 wedstrijden tegen ADO en Excelsior werden verloren.

Na een moeilijk begin mag Ziyech zich toch wel de belangrijkste speler van Twente noemen. Met 6 goals (waarvan 2 voor Heerenveen) en 5 assists is Ziyech niet alleen de creatieve motor van Twente. Hij is ook de speler met het hoogste rendement bij de pony's. Hij wordt gevolgd dor club topscorer Castagnois die op 9 goals staat. Castagnois staat echter al weer 336 minuten droog sinds zijn laatste goal. Ten slotte is Corona ook het vermelden waard, de kleine Mexicaan die ook al weer op 5 goals en 4 assists staat bij Twente. Belangrijkste afwezige is Gutiérrez die al geruime tijd aan de kant staat met een knieblessure.

Bij Ajax staat eigenlijk alles in het teken van het hervinden van het vertrouwen en en halen van een acceptabel niveau. Aankoop Sinkgraven lijkt het behoorlijk te doen en het spelen met Kishna en El Ghazi geeft Ajax de mogelijk wat opportunistischer te spelen gezien de snelheid en acties die beide spelers in huis hebben. Ajax heeft dit nog niet weten te vertalen in een ploeg die echt aanmerkelijk gevaarlijker is dan voorheen, mede omdat het zoeken blijft in de spits naar een speler die dat fatsoenlijk in weet te vullen. Op het middenveld lijken Klaassen en Sinkgraven voorlopig zekerheidjes te zijn maar het blijft puzzelen om Ajax echt goed aan het voetballen te krijgen.
Afhankelijk van het herstel van Serero zal het middenveld van Ajax er wel eens heel anders uit kunnen zien aankomende zondag. Waarschijnlijk zal Frank de Boer kiezen voor Klaassen op 10 en Sinkgraven op 8 indien "Thuli" fit is. Is deze niet fit wordt het gokken aangezien De Boer verschillende samenstellingen heeft gebruikt de afgelopen weken. Achterin keert Moisander terug na een schorsing van 1 wedstrijd hoewel niet iedereen hierover zal staan te juichen. De Fin die voor ervaring en stabiliteit zou moeten zorgen is dit seizoen een destabiliserende factor door aanhoudende fouten en laksheid achterin. Ten slotte zwelt de kritiek op Boilesen aan en heeft De Boer met Riedewald ook hiervoor een potentiële vervanger in huis.

Kortom: Alles bij Ajax is indicatief voor een ploeg die worstelt met zichzelf. Op verschillende posities bulkt de ploeg van de kwaliteit maar veelal zijn dit de 18 en 19-jarigen. De dragende spelers weten te weinig te brengen tot nu toe. De opdracht voor Ajax is duidelijk, of de uitvoering de ArenA zal weten te overtuigen is maar de vraag...

De beelden zijn van de 1-1 eerder dit seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 09 februari 2015 - 07:06   quote  deeplink  
Mooi topic! Goede test om te zien waar we nu echt staan.
Lastige wedstrijd die we hopelijk met 2-1 winnen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 februari 2015 - 07:11   quote  deeplink  
Mooi topic Eide. Even een andere vraag. Iemand overtuigd dat Moisander er nu wel buiten gelaten kan worden? Veltman terug en v.d. Hoorn die zichzelf eindelijk toont!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 februari 2015 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 07:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Mooi topic Eide. Even een andere vraag. Iemand overtuigd dat Moisander er nu wel buiten gelaten kan worden? Veltman terug en v.d. Hoorn die zichzelf eindelijk toont!
Veltman speelt als het goed is vanavond met jong ajax. Dan zal moeten blijken hoe hij het doet na zijn blessure. Zeker met het oog op volgend seizoen vind ik de optie Veltman/v/d Hoorn het proberen waard. Moisander vertrekt waarschijnlijk toch wel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 09 februari 2015 - 09:00   quote  deeplink  
Hey Eide, dat heb je weer mooi gedaan man. Het lijkt er idd op dat de gifbeker helemaal leeg moet, maar aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat de 1-2 van gisteren, het team zomaar een positieve impuls kan geven en dat het wel gaat draaien. Ik reken toch wel op een 3-1 overwinning van onze club.
nora
 nora - maandag 09 februari 2015 - 09:35   quote  deeplink  
Ja goed werk Eide we zijn trots op je man. Ik denk zelf dat we langzaam wel weer beter in vorm komen en wat Moisander betreft ik denk dat Frank hem gewoon weer opstelt, maar vanmij mag hij hem op de bank laten en evt met Veltman en v/d Hoorn gaan spelen of een comb/Veltman - Viergever.
En Klaasen als cvm en daar voor Serero en Sinkgraven .Voorin nog maar even El Ghazi -Schone-Kishna.
ik ga voor een 2-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door nora --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 09 februari 2015 - 11:22   quote  deeplink  
Twente is ook een ploeg die net als Ajax niet in goede doen is. Ajax moet voldoende punten zien te krijgen om 2e te worden. Daarna flink investeren in meer kwaliteit en dan de CL poulefase gaan behalen. Daarmee kun je het eventueel nog rechttrekken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Bobby1972 --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 09 februari 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 07:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Moisander speelt, ga daar maar vanuit.
Ik zou ook sowieso beginnen met van der Hoorn en Moisander, want anders dan heb je aan Veltman een speler die gewisseld zal moeten worden.
Je zag het ook in de wedstrijd tegen 010 waar Boilesen en Bazoer geen hele wedstrijd konden spelen. das gewoon kut want dan kun je niet eens wisselen waar de wedstrijd dat nodig heeft. Als de Boer wederom begint met een half fitte speler in zn belangrijke wedstrijd dat begaat hij naar mijn idee gewoon een hele grote fout.
Daarnaast hoop ik dat Viergever speelt voor Boilesen, vind Viergever nou niet speciaal en veel beter maar hij maakt op de linksback positie minder domme fouten dan Boilesen.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 09 februari 2015 - 12:03   quote  deeplink  
Twente is niet best de laatste tijd, maar Ajax ook niet. zal nog een heel spannende pot worden. Ik zou beginnen met de volgende 11:
Cillessen
Rhijn Hoorn Moisander Viergever
Sinkgraven Klaassen Schöne
El Ghazi Milik Kishna

Denk niet dat deze opstelling zal worden gebruikt, waarschijnlijk zal bazoer wel weer op het middenveld staan ook al bakt hij er vrij weinig van .
Ik snap werkelijk niet dat spelers op deze manier tegenwoordig in het eerste kunnen komen.
Toen Fischer een slecht debuut maakte werd hij teruggezet, daarna kwam hij heel sterk terug en had een flitsend begin. Ook El Ghazi en Kishna begonnen hun Ajax-periode flitsend met mooie acties en goals.
Andersen en Bazoer (en in mindere mate Riedewald) daarentegen kwamen erin speelden hun wedstrijdjes, vaak matig met veel balverlies en zonder enige aanvallende bijdrage. Hun worden ipv teruggezet beloond met een volgende basisplaats... ongelooflijk als je het mij vraagt.
Brandje
 Brandje - maandag 09 februari 2015 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 12:03 schreef NatjosFC het volgende:
Twente is niet best de laatste tijd, maar Ajax ook niet. zal nog een heel spannende pot worden. Ik zou beginnen met de volgende 11:
Cillessen
El Ghazi Milik Kishna

Denk niet dat deze opstelling zal worden gebruikt, waarschijnlijk zal bazoer wel weer op het middenveld staan ook al bakt hij er vrij weinig van .
Ik snap werkelijk niet dat spelers op deze manier tegenwoordig in het eerste kunnen komen.
Toen Fischer een slecht debuut maakte werd hij teruggezet, daarna kwam hij heel sterk terug en had een flitsend begin. Ook El Ghazi en Kishna begonnen hun Ajax-periode flitsend met mooie acties en goals.
Andersen en Bazoer (en in mindere mate Riedewald) daarentegen kwamen erin speelden hun wedstrijdjes, vaak matig met veel balverlies en zonder enige aanvallende bijdrage. Hun worden ipv teruggezet beloond met een volgende basisplaats... ongelooflijk als je het mij vraagt.
Minder mate Riedewald? Ik vind dat Riedewald het echt heel goed doet. Viel gisteren sterk in en brengt toch wel wat fysiek ondanks zijn jonge leeftijd.
Ongelooflijk zeg je dan ook nog. maw jonge spelers mogen geen fouten maken zoals jij het schetst. JUIST jonge speler moeten en mogen fouten maken. Juist wat FdB deed naar Barca uit vond ik verkeerd met Kishna.
Ik zou daarom ook met Riedewald, Klaassen en Sinkgraven gaan spelen op het middenveld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Brandje --
Ajaxcaveman
 Ajaxcaveman - maandag 09 februari 2015 - 12:28   quote  deeplink  
ik zeg midddenveld mits hersteld Serero Klaassen Sinkgraven
Pietje
 Pietje - maandag 09 februari 2015 - 13:40   quote  deeplink  
Wat een prachtig topic weer, Eide. Voortaan toch maar geen weekeindje weg meer ;)
Het "geluk" van Ajax is dat ook FC Twente niet in vorm is. Deze wedstrijd moet Ajax winnen. EN IK EIS EEN ECHTE SPITS OP "NEGEN". Luister je, de Boer??? Of Milik of Zivkovic.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 09 februari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
In de afgelopen 4 jaar speelde we ook met een zeer jong elftal.
Toen speelde we ook zonder een echte vedette, zonder een goede routinier.
Toen speelde we ook vaak met een valse spits.
Toen hadden we ook geen topscoorder in huis.

De kracht zat in het team, pas in maart op stoom zijn gekomen.
Elke wedstrijd stond de ander wel op om de beslissende actie te maken.

Dus hoe kan je nu eigenlijk negatief zijn?
Als je het niet bevalt dan raad ik je aan om een andere club te nemen.

Ter vergelijking PSV was vorig jaar eigenlijk ook beter, maar liet het toen liggen.
Nu niet, is dat zo groot drama?
PSV raakt Depay en Wijnaldum kwijt, probeer die 2 maar eens te vervangen.
Volgend jaar zullen we weer de beste zijn van de rest.

Word lekker fan van Celtic, die word echt elk seizoen kampioen.
Ajax niet, is dat zo erg?
Pietje
 Pietje - maandag 09 februari 2015 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 15:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
In de afgelopen 4 jaar speelde we ook met een zeer jong elftal.
Toen speelde we ook zonder een echte vedette, zonder een goede routinier.
Toen speelde we ook vaak met een valse spits.
Toen hadden we ook geen topscoorder in huis.

De kracht zat in het team, pas in maart op stoom zijn gekomen.
Elke wedstrijd stond de ander wel op om de beslissende actie te maken.

Dus hoe kan je nu eigenlijk negatief zijn?
Als je het niet bevalt dan raad ik je aan om een andere club te nemen.

Ter vergelijking PSV was vorig jaar eigenlijk ook beter, maar liet het toen liggen.
Nu niet, is dat zo groot drama?
PSV raakt Depay en Wijnaldum kwijt, probeer die 2 maar eens te vervangen.
Volgend jaar zullen we weer de beste zijn van de rest.

Word lekker fan van Celtic, die word echt elk seizoen kampioen.
Ajax niet, is dat zo erg?
Erg fijn dat jij voor de volle 100% tevreden bent. Ik ben oprecht blij voor je. Als je goed leest en goed gelezen hebt de afgelopen maanden, dan had je kunnen constateren dat je op dit forum met rasechte Ajacieden te maken hebt, die ontevreden zijn over het vertoonde spel. Een (te) vaak amateurisch spelniveau. Maar goed, jij bent tevreden. Niemand hier die beweert dat Ajax jaar na jaar kampioen moet worden. Liever wel natuurlijk, maar dat is een utopische wens. Je zou wat minder hoog van de toren kunnen blazen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Pietje --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 09 februari 2015 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 12:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Minder mate Riedewald? Ik vind dat Riedewald het echt heel goed doet. Viel gisteren sterk in en brengt toch wel wat fysiek ondanks zijn jonge leeftijd.
Ongelooflijk zeg je dan ook nog. maw jonge spelers mogen geen fouten maken zoals jij het schetst. JUIST jonge speler moeten en mogen fouten maken. Juist wat FdB deed naar Barca uit vond ik verkeerd met Kishna.
Ik zou daarom ook met Riedewald, Klaassen en Sinkgraven gaan spelen op het middenveld.
Niets fout mogen doen?
Het probleem is dat ze vrijwel alleen maar dingen fout doen en niks goeds.
Bazoer heeft gister als aanvallende middenvelder werkelijk niks gebracht, geen enkele pass gegeven waarvan je denkt 'zo, daar kunnen we wat mee.' hij raakte of de bal kwijt of gaf een balletje breed.
Vond Riedewald gister ook niet sterk invallen, balverlies en loopt vaak lucht te dekken.
Riechedly 'Balletje breed' Bazoer is nutteloze speler op het moment, die jongen is er gewoon nog niet klaar voor. Op de 6 positie doet Riedewald het aardig maar is ook nog gewoon niet goed genoeg.

Dat Kishna werd gewisseld na Barca uit was meer dan logisch, alleen de verhouding is niet eerlijk. een Sigthorsson die er wekenlang niks van bakt blijft staan terwijl een jonge speler na 1 mindere wedstrijd wordt gewisseld. voor de rest was het logisch, Kishna op scherp zetten door te laten zien dat hij concurentie heeft vond ik een prima beslissing, hij heeft zich daarna teruggevochten in het elftal.
3sterren
 3sterren - maandag 09 februari 2015 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 08:54 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Veltman speelt als het goed is vanavond met jong ajax. Dan zal moeten blijken hoe hij het doet na zijn blessure. Zeker met het oog op volgend seizoen vind ik de optie Veltman/v/d Hoorn het proberen waard. Moisander vertrekt waarschijnlijk toch wel
Vond viergever trouwens gwn ook goed
3sterren
 3sterren - maandag 09 februari 2015 - 19:23   quote  deeplink  
Wel opvallend dat de 2 spelers die gister het meeste balverlies hebben geleden toch de assist en de goal maken!
remco k
 remco k - maandag 09 februari 2015 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 19:23 schreef 3sterren het volgende:
Wel opvallend dat de 2 spelers die gister het meeste balverlies hebben geleden toch de assist en de goal maken!
Ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee dat wij buitenspelers hebben die balverlies lijden, het zegt mij alleen maar dat die jongens proberen acties te maken....

En dat er dan het een en ander mislukt en ze dus balverlies lijden doet me dus niet zo veel..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 09 februari 2015 - 19:35   quote  deeplink  
4-0 en vol door de weken erna!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 09 februari 2015 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 13:40 schreef Pietje het volgende:
Wat een prachtig topic weer, Eide. Voortaan toch maar geen weekeindje weg meer ;)
Het "geluk" van Ajax is dat ook FC Twente niet in vorm is. Deze wedstrijd moet Ajax winnen. EN IK EIS EEN ECHTE SPITS OP "NEGEN". Luister je, de Boer??? Of Milik of Zivkovic.
ik heb zijn nummer, wil je hem bellen?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 09 februari 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 15:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Erg fijn dat jij voor de volle 100% tevreden bent. Ik ben oprecht blij voor je. Als je goed leest en goed gelezen hebt de afgelopen maanden, dan had je kunnen constateren dat je op dit forum met rasechte Ajacieden te maken hebt, die ontevreden zijn over het vertoonde spel. Een (te) vaak amateurisch spelniveau. Maar goed, jij bent tevreden. Niemand hier die beweert dat Ajax jaar na jaar kampioen moet worden. Liever wel natuurlijk, maar dat is een utopische wens. Je zou wat minder hoog van de toren kunnen blazen...
Rasechte Ajacieden?
Kijk de berichten van april 2014 maar na.
Frank de Boer werd de hemel ingeprezen en werd gevreesd dat hij zou vertrekken.
Maar nu word er gezegd dat het misschien beter is dat hij vertrekt.
Dat hij nu niet meer goed kan wisselen.
Dat hij spelers te lang laat staan.

Er is helemaal niks veranderd.
1 ding is veranderd, dat is dat PSV bovenaan staat.

Spel is nog steeds het zelfde, namelijk matig.
Frank wisselt precies het zelfde als de afgelopen jaren, de selectie beleid is nog steeds het zelfde.

Ene keer heeft het meer geluk dan de ander.
Totaal geen reden om een trainer de hemel in te prijzen of de grond in te boren.

Voorbeeld, Dos Santos kreeg in 1995 binnen 1 minuut een rode kaart terwijl hij net erin werd gebracht.
Is Louis opeens een mindere trainer, omdat de wissel niet goed uitpakte.
Zowel slecht als goed, is totale onzin.
Frank de Boer had vorig seizoen geluk, met bijvoorbeeld Roda uit.

Dus eigenlijk is alles het zelfde als de afgelopen jaren.
Maar omdat we niet kampioen worden, dan is het opeens uitgewerkt??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 februari 2015 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 13:40 schreef Pietje het volgende:
Met alles eens Pietje, juist "EEN ECHTE SPITS OP 9"!!! Waarom niet met Zivkovich spelen de Boer? Geef die jongen een x het vertrouwen! Milik kan je altijd nog brengen als stormram....Schone in de spits aub. we zijn toch bij lange geen Barcelona hahaha...Schone ipv Messi schei toch uit!...Mooi topic Eide!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 februari 2015 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 20:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Als jij zijn nummer hebt, bel jij dan!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 februari 2015 - 22:19   quote  deeplink  
Mijn ideale opstelling....indien niemand geblesseerd:

********************************Cillessen***************************************

van Rhijn*********Veltman/Hoorn***********Viergever*********Riedewalt/ Boilesen

********************************Klaassen****************************************

*************Schone************************************Serero/Sinkgraven********

El Ghazi*********************Zivkovic/Milik************************Kishna/Fisher

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 februari 2015 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - maandag 09 februari 2015 - 22:43   quote  deeplink  
Ik hoop zo dat de Boer naar jullie luisterd en dan puur om te laten zien dat Schone geen middenvelder moet zijn in het Ajax.. Traag traag..
Brandje
 Brandje - dinsdag 10 februari 2015 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 16:29 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Niets fout mogen doen?
Het probleem is dat ze vrijwel alleen maar dingen fout doen en niks goeds.
Bazoer heeft gister als aanvallende middenvelder werkelijk niks gebracht, geen enkele pass gegeven waarvan je denkt 'zo, daar kunnen we wat mee.' hij raakte of de bal kwijt of gaf een balletje breed.
Vond Riedewald gister ook niet sterk invallen, balverlies en loopt vaak lucht te dekken.
Riechedly 'Balletje breed' Bazoer is nutteloze speler op het moment, die jongen is er gewoon nog niet klaar voor. Op de 6 positie doet Riedewald het aardig maar is ook nog gewoon niet goed genoeg.

Dat Kishna werd gewisseld na Barca uit was meer dan logisch, alleen de verhouding is niet eerlijk. een Sigthorsson die er wekenlang niks van bakt blijft staan terwijl een jonge speler na 1 mindere wedstrijd wordt gewisseld. voor de rest was het logisch, Kishna op scherp zetten door te laten zien dat hij concurentie heeft vond ik een prima beslissing, hij heeft zich daarna teruggevochten in het elftal.
Ik vind Siggi zijn situatie totaal niet te vergelijken met die van de talenten. Siggi is inderdaad veel te lang blijven staan maar om nu je talenten na een slechte wedstrijd of meerdere direct maar op de bank te zetten gaat natuurlijk nergens over. Dan krijg je van die bange kuikens die geen actie meer durven te maken.
Het beleid is op de jeugd gericht. Daar zijn ze te ver in doorgeslagen maar het is nu eenmaal zo. Dus laat die jonge gasten dan ook aub fouten maken en mindere wedstrijden spelen.
Ik vind het veel erger dat onze routiniers zoals Schone en Moisander, spelers die de kar moeten trekken, al maanden niet thuis geven.
Brandje
 Brandje - dinsdag 10 februari 2015 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee dat wij buitenspelers hebben die balverlies lijden, het zegt mij alleen maar dat die jongens proberen acties te maken....

En dat er dan het een en ander mislukt en ze dus balverlies lijden doet me dus niet zo veel..
Eens. Misschien moet je als FdB dan wel iets meer zekerheid in brengen door bijvoorbeeld met de punt naar voren te spelen en een echte nummer tien. Dus iets minder mensen voor de bal en wat meer komende mensen zodat je wat minder kwetsbaar bent in de omschakeling
Kishna legt de eerste helft twee ballen panklaar voor El Ghazi waarvan hij er een scoort. Ik vind dat mooi om naar te kijken.
Brandje
 Brandje - dinsdag 10 februari 2015 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 22:43 schreef freakie het volgende:
Ik hoop zo dat de Boer naar jullie luisterd en dan puur om te laten zien dat Schone geen middenvelder moet zijn in het Ajax.. Traag traag..
Het is evenmin een spits maar misschien wel de beste oplossing op dit moment
nora
 nora - dinsdag 10 februari 2015 - 09:24   quote  deeplink  
Klopt Schone kan beslist niet meer op het middenveld spelen veel te traag !!!!
Of in de spits of op de bank en Milik of Zivkovic in de spits.
O ja en Zimling ballenjongen.
3sterren
 3sterren - dinsdag 10 februari 2015 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 08:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Best oplossing is het niet!
Maar de boer wil dat forceren zodat hij kan zeggen zie je wel!
Milik heeft niet goed gespeeld afgelopen tijd maar schone ook niet.
Dus ik vind het eeen beetje dubbel beetje vriendjespolitiek de ene krijgt langer de kans de ander wat minder lang.
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 20:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft niet. Frank de Boer leest hier mee ;)
Dus hij weet nu wat ik van hem eis...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 10 februari 2015 - 12:55   quote  deeplink  
frank zet schone in de spits, let maar gewoon op.
Zowel schone als frank zijn tevreden.

dus jammer van je eis, het gaat niet gebeuren
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 12:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
frank zet schone in de spits, let maar gewoon op.
Zowel schone als frank zijn tevreden.

dus jammer van je eis, het gaat niet gebeuren
Nou dan geen eis, maar een ijs(je). Is ook lekker hoor
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 12:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou dan geen eis, maar een ijs(je). Is ook lekker hoor
Doe dan maar een lekkere sorbet Pietje, anders lijk je weer te veel op Marc "Netto" Overmars ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 10 februari 2015 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 22:43 schreef freakie het volgende:
Ligt er maar net aan wie en wat voor type er naast hem speelt.
freakie
 freakie - woensdag 11 februari 2015 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 08:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hij moet er sowieso in. Hij kan flinke rust geven, in de aanval dan he. Spits is een goede plek omdat de Boer Kishna en El Ghazi wil gebruiken. Tsja en Schone is dan eigenlijk wel een best goede spits.
freakie
 freakie - woensdag 11 februari 2015 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 19:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wie en wat voor type er naast hem speelt.
Ik vraag het me af. Moet iemand de bal bij hem ophalen? Hij loopt zich vast en is dan te laat, dat zit ook gewoon in zijn spel. Ook als hij aan de zijkant speelt is hij regelmatig te laat met een pass of een voorzet.
biebie
 biebie - donderdag 12 februari 2015 - 08:10   quote  deeplink  
Ajax-Twente wordt de lamme tegen de blinde. Uitslag onvoorspelbaar. Zag trouwens gisteravond Manchester United-Burnley. Tjonje, jonge, wat is dat MU zwak. Je kon ook meteen zien van wie FdB het meest heeft opgestoken qua voetbalvisie. En dat stemt niet vrolijk.
3sterren
 3sterren - donderdag 12 februari 2015 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 12:03 schreef NatjosFC het volgende:
Cillessen
El Ghazi Milik Kishna

Vind ik een goede opstelling, maar zoals je zei zal t niet worden.
En vind dat je bazoer wel even de tijd moet geven staat er pas in dan kan je niet verwachten dat hij er al staat!
Bij sommige spelers heeft dat tijd nodig en ik snap wel dat we die tijd nu niet hebben.
Maar dit is de huidige situatie en de koppige trainer beslist.
3sterren
 3sterren - donderdag 12 februari 2015 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 februari 2015 - 19:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik zeg het omdat ik er een discussie over had voor de wedstrijd.
Ik vind het ook niet erg als je maar beslissend ben op een gegeven moment
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 08:10 schreef biebie het volgende:
Je kon ook meteen zien van wie FdB het meest heeft opgestoken qua voetbalvisie. En dat stemt niet vrolijk.
Nee, ik kan mij voorstellen dat als je veel hebt opgestoken van de meest succesvolle trainer aller tijden dat dat droevig stemt. Zeker gezien het voetbal dat zijn ploegen bij Ajax, Barcelona, AZ en Bayern Munchen speelden. Nee, ik kan mij voorstellen dat dat JOU niet vrolijk stemt.

Ik daarentegen kan mij weinig betere voorbeelden bedenken.
biebie
 biebie - donderdag 12 februari 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 09:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, ik kan mij voorstellen dat als je veel hebt opgestoken van de meest succesvolle trainer aller tijden dat dat droevig stemt. Zeker gezien het voetbal dat zijn ploegen bij Ajax, Barcelona, AZ en Bayern Munchen speelden. Nee, ik kan mij voorstellen dat dat JOU niet vrolijk stemt.

Is allemaal wel een beetje prehistorie he, die clubs waar je mee aankomt. Het gaat over vandaag. En als je MU een lichtend voorbeeld vindt voor Ajax, please. En VG de meest succesvolle trainer aller tijden? Ha, ha, zo vroeg al aan de sterke drank?
biebie
 biebie - donderdag 12 februari 2015 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 09:58 schreef Eide het volgende:

Ik zou liever zien dat FdB zich liet inspireren door modernere trainers als Guardiola of Mourinho.
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 15:46 schreef biebie het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat FdB zich liet inspireren door modernere trainers als Guardiola of Mourinho.
Die beide Van Gaal als voorbeeld hebben, hoewel Guardiola als echte Blaugranas altijd Cruijff zal zeggen.. Keurig. Mourinho is zelfs een voormalig assistent van Van Gaal.

Mourinho is trouwens wel grappig want als iemand z'n ploegen saai en ongeïnspireerd laat spelen is het Mourinho wel. Gister toevallig Chelsea ook nog gezien? Wat een drama.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2015 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 15:44 schreef biebie het volgende:

[..]
En VG de meest succesvolle trainer aller tijden?
Meest succesvolle Nederlandse trainer aller tijden ja. Is niet zo moeilijk te achterhalen hoor, die informatie. En nu een vent zijn en niet zeggen "maar dat zei je niet", dat Nederlandse snapte je zelf ook wel. Zo niet praat ik met een idioot namelijk.
jodocus
 jodocus - donderdag 12 februari 2015 - 16:53   quote  deeplink  
nou dr zij er alweer een hoop ziek , je wordt er ziek van
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 12 februari 2015 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 08:10 schreef biebie het volgende:
Ajax-Twente wordt de lamme tegen de blinde. Uitslag onvoorspelbaar. Zag trouwens gisteravond Manchester United-Burnley. Tjonje, jonge, wat is dat MU zwak. Je kon ook meteen zien van wie FdB het meest heeft opgestoken qua voetbalvisie. En dat stemt niet vrolijk.
Dat ligt volgens mij gewoon aan de kwaliteit van de spelers en niet zo zeer aan de trainer.
Het is echt flauwekul dat de trainer altijd de schuld van zoiets krijgt.

Als of de beste trainer VV Bennekom als Barca laat spelen.
Kom toch,

Trainer heeft een filosofie en de spelers voeren het uit.
Filosofie kan goed zijn maar de uitvoering niet, ik denk dat het met Manutd het geval is.
Dat denk ik bij Ajax net zo.
biebie
 biebie - donderdag 12 februari 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 16:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Die beide Van Gaal als voorbeeld hebben, hoewel Guardiola als echte Blaugranas altijd Cruijff zal zeggen.. Keurig. Mourinho is zelfs een voormalig assistent van Van Gaal.

Mourinho is trouwens wel grappig want als iemand z'n ploegen saai en ongeïnspireerd laat spelen is het Mourinho wel. Gister toevallig Chelsea ook nog gezien? Wat een drama.
Chelsea saai en ongeïnspireerd? Ik wou dat Ajax zoveel power en agressie in zijn spel legde. Stonden we misschien ook bovenaan, net als Chelsea.
biebie
 biebie - donderdag 12 februari 2015 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 16:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Meest succesvolle Nederlandse trainer aller tijden ja. Is niet zo moeilijk te achterhalen hoor, die informatie. En nu een vent zijn en niet zeggen "maar dat zei je niet", dat Nederlandse snapte je zelf ook wel. Zo niet praat ik met een idioot namelijk.
Belangrijk, dat bijvoeglijk naamwoord. Want de beste NL trainer aller tijden is een nogal beperkte kwalificatie.
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 17:37 schreef biebie het volgende:

[..]

Belangrijk, dat bijvoeglijk naamwoord. Want de beste NL trainer aller tijden is een nogal beperkte kwalificatie.
Ok, jij bent echt een giller. Er lopen maar heel weinig trainers rond in de wereld met een erelijst die zich kan meten met Van Gaal.

En ja, ploegen van Mourinho spelen zelden of nooit goed aanvallend voetbal. Dat is nu precies de kritiek richting Mourinho: dat zijn ploegen echt pijn aan de ogen doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2015 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Twente (zondag 15 februari 2015, 16:45); 4 - 2

0.0105760