|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 16:23 schreef Eide het volgende:[..] Meest succesvolle Nederlandse trainer aller tijden ja. Is niet zo moeilijk te achterhalen hoor, die informatie. En nu een vent zijn en niet zeggen "maar dat zei je niet", dat Nederlandse snapte je zelf ook wel. Zo niet praat ik met een idioot namelijk. Sorry maar jij bent toch niet van het persoonlijk "aanvallen" van iemand in een discussie? Gevalletje van de pot en ketel?? |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 18:00 schreef Eide het volgende:[..] Ok, jij bent echt een giller. Er lopen maar heel weinig trainers rond in de wereld met een erelijst die zich kan meten met Van Gaal. Is dat zo, van die erelijst? Als ik alleen al naar de Champions League kijk, toch veruit het meest prestigieuze toernooi voor clubteams, dan steekt jouw Louis met één zege toch schril af tegen Alex Ferguson, Heynckes, Hitzfeld, Mourinho, Josep Guardiola en Vicente del Bosque die de cup twee keer wonnen en al helemaal tegen Ancelotti, die hem drie keer won. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 19:08 schreef Brandje het volgende:[..] Sorry maar jij bent toch niet van het persoonlijk "aanvallen" van iemand in een discussie? Gevalletje van de pot en ketel?? Enigzins. Er zat wat irritatie in de reactie ;) Je hebt ook gelijk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
@Biebie Een handje vol trainers maar inderdaad. Fijn dat je dat op deze manier bevestigd. Als je daarnaast dan ook bekijkt hoelang die mannen bij absolute topclubs hebben gezeten in vergelijking met Van Gaal maakt dat de prestaties van Van Gaal des te knapper op. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 20:01 schreef Eide het volgende:@Biebie Een handje vol trainers maar inderdaad. Fijn dat je dat op deze manier bevestigd. Als je daarnaast dan ook bekijkt hoelang die mannen bij absolute topclubs hebben gezeten in vergelijking met Van Gaal maakt dat de prestaties van Van Gaal des te knapper op. Ha,ha, de enige CL cup die VG heeft gewonnen was met Ajax in 95. Met Barcelona en Bayern, jouw absolute topclubs, kwam hij nooit verder dan een landskampioenschap. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Blessure Van Rhijn; Kishna, Andersen ziek
Frank de Boer had tijdens de donderdagtraining de beschikking over Davy Klaassen, Thulani Serero en Joël Veltman, maar Ricardo Kishna, Lucas Andersen en Ricardo van Rhijn ontbraken. Kishna voegde zich bij Andersen als het gaat om griep, Van Rhijn heeft last van de enkel.
Ajax meldt op de officiële website dat de rechtsback de blessure opliep tegen Go Ahead Eagles. Naast Kishna en Andersen waren er geen afwezigen, Diederik Boer maakte bijvoorbeeld weer zijn rentree op het veld. De doelman herstelt van een knieblessure. De Boer kan tegen FC Twente (zondag 16.45 uur red.) wel weer beschikken over Niklas Moisander, die terugkomt van een schorsing.
Zodoende loopt de ziekenboeg vooral leeg, maar is het de vraag welke spelers er zondag wel en niet klaar zijn om te spelen. Andersen miste namelijk door ziekte ook al de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles en heeft het zodoende flink te pakken. Hoe ernstig Kishna ziek is, dat is niet duidelijk. Ook over de blessure van Van Rhijn wordt weinig gemeld. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ricardo van Rhijn was vandaag niet op het trainingsveld. Het zal dus waarschijnlijk niet inzetbaar zijn voor Twente. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Tete vervanger of Veltman |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik denk Kenny Tete. Ik denk niet dat FdB snel zal kiezen voor V.d. Hoorn of Veltman op rechtsback. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajacied Zimling geblesseerd van training gedragen
Niki Zimling is vanmiddag geblesseerd geraakt op de training van Ajax. De Deense middenvelder bezeerde op de training zijn rechterbeen en moest door twee man van het veld gedragen worden.
De training van Ajax was vandaag besloten, maar een camera van FOX Sports registreerde hoe Zimling van het veld werd geholpen.
Ricardo van Rhijn mist zondag de thuiswedstrijd van Ajax tegen FC Twente. De rechtsback is nog onvoldoende hersteld van een enkelblessure die hij tijdens de laatste wedstrijd van zijn club tegen Go Ahead Eagles opliep. Ook voor Lucas Andersen komt het duel met FC Twente te vroeg. De middenvelder lag afgelopen week met griep op bed en is volgens trainer Frank de Boer zo'n 3 kilo afgevallen. Kolbeinn Sigthórsson ontbreekt ook nog wegens een knieblessure.
Tete De negentienjarige Kenny Tete vervangt Van Rhijn als rechtsback. Trainer De Boer gaf vandaag na de training aan dat hij de komende weken veel gaat rouleren. Davy Klaassen, Thulani Serero, Joël Veltman en Daley Sinkgraven kunnen volgens hem niet alle duels spelen. Bron
----------------------------------------------------
De laatste alinea is eigenlijk het interessantst. Aankomende zondag dus Tete in de selecte voor Van Rhijn (wat nog niet wil zeggen hij speelt) en FdB gaat rouleren. Wel heel vervelend voor Zimling natuurlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 21:29 schreef biebie het volgende:[..] Ha,ha, de enige CL cup die VG heeft gewonnen was met Ajax in 95. Met Barcelona en Bayern, jouw absolute topclubs, kwam hij nooit verder dan een landskampioenschap. Een jaar later met bijna of exact elftal waarmee werkte, word de CL wel gewonnen. Dus hij staat vrijwel aan de wieg van Barca en Bayern, alleen maakt hij het voor zich zelf zo vergeten moeilijk dat hij onhoudbaar is voor de club. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Gezien de situatie van de beide clubs, is het niet vooraf een feit dat Ajax de wedstrijd gaat winnen, daar weer eerder gelijk, gezien de gemiste spelers in de basis, ondanks dat ook ik wil dat alles nu gewonnen moet worden. De Boer wil nu veel vaker rouleren. Het blijft een feit dat Ajax ervaring tekort komt. Laten we maar eerst hopen of AZ van PSV kan winnen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 februari 2015 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Zivkovic moet weer opdraven bij Jong Ajax
Richairo Zivkovic krijgt zondag niet de kans van Frank de Boer om zich te laten zien bij Ajax 1. De dit seizoen trefzekere spits moet maandag meedoen bij Jong Ajax, dat het op De Toekomst opneemt tegen Roda JC.
Zivkovic speelde het overgrote deel van zijn wedstrijden dit seizoen al bij de beloften, waarvoor hij al zestien keer scoorde. De Boer probeerde het na de blessure van Kolbeinn Sigthórsson echter met Lasse Schöne als spits in het eerste. Dat beviel, waardoor Arek Milik bankzitter is en Zivkovic bij Jong Ajax moet spelen.
De keuzes van De Boer wijzen erop dat Schöne ook zondag tegen Twente in de spits zal staan. Milik, na Zivkovic clubtopscorer van Ajax, zit waarschijnlijk voor de derde keer op rij op de reservebank.
bron
Ik vraag me in alle ernst af of de Boer tevreden is over het aantal doelpunten dat wij de afgelopen weken (zelf) hebben gescoord. Nou hebben we twee rasspitsen, maar die posteert hij enerzijds op de reservebank en anderzijds bij de beloftes... Nou, ik denk dat de Boer dus graag derde, vierde of vijfde op de ranglijst wil worden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 14:26 schreef Eide het volgende:Ajacied Zimling geblesseerd van training gedragenNiki Zimling is vanmiddag geblesseerd geraakt op de training van Ajax. De Deense middenvelder bezeerde op de training zijn rechterbeen en moest door twee man van het veld gedragen worden. De training van Ajax was vandaag besloten, maar een camera van FOX Sports registreerde hoe Zimling van het veld werd geholpen. Ricardo van Rhijn mist zondag de thuiswedstrijd van Ajax tegen FC Twente. De rechtsback is nog onvoldoende hersteld van een enkelblessure die hij tijdens de laatste wedstrijd van zijn club tegen Go Ahead Eagles opliep. Ook voor Lucas Andersen komt het duel met FC Twente te vroeg. De middenvelder lag afgelopen week met griep op bed en is volgens trainer Frank de Boer zo'n 3 kilo afgevallen. Kolbeinn Sigthórsson ontbreekt ook nog wegens een knieblessure. TeteDe negentienjarige Kenny Tete vervangt Van Rhijn als rechtsback. Trainer De Boer gaf vandaag na de training aan dat hij de komende weken veel gaat rouleren. Davy Klaassen, Thulani Serero, Joël Veltman en Daley Sinkgraven kunnen volgens hem niet alle duels spelen. Bron---------------------------------------------------- De laatste alinea is eigenlijk het interessantst. Aankomende zondag dus Tete in de selecte voor Van Rhijn (wat nog niet wil zeggen hij speelt) en FdB gaat rouleren. Wel heel vervelend voor Zimling natuurlijk. Wat is dat toch met opnieuw al die blessures bij Ajax. Zo nu en dan een enkele blessure komt bij veel clubs voor, maar bij ons lijkt het schering en inslag te worden... Waar ligt dat aan? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 16:38 schreef Pietje het volgende:Zivkovic moet weer opdraven bij Jong Ajax
Richairo Zivkovic krijgt zondag niet de kans van Frank de Boer om zich te laten zien bij Ajax 1. De dit seizoen trefzekere spits moet maandag meedoen bij Jong Ajax, dat het op De Toekomst opneemt tegen Roda JC.
De keuzes van De Boer wijzen erop dat Schöne ook zondag tegen Twente in de spits zal staan. Milik, na Zivkovic clubtopscorer van Ajax, zit waarschijnlijk voor de derde keer op rij op de reservebank.Ik vraag me in alle ernst af of de Boer tevreden is over het aantal doelpunten dat wij de afgelopen weken (zelf) hebben gescoord. Nou hebben we twee rasspitsen, maar die posteert hij enerzijds op de reservebank en anderzijds bij de beloftes... Nou, ik denk dat de Boer dus graag derde, vierde of vijfde op de ranglijst wil worden. Hij wil gewoon geen enkel risico nemen dat wij alsnog kampioen worden, voor het geval psv nog punten gaat verspelen ;-)
Ik heb het idee dat Frank de Boer Richairo Zivkovic een beetje lastig vindt. Anders zou ik het niet weten. Als dit trouwens zo is, wordt het tijd dat Frank de Boer zelf gecoacht moet worden in het omgaan met 'moeilijke' jongens... Als dit dus al het geval zou zijn. Ik zou zeker Zivkovic een kans hebben gegeven, al zou hij lastig zijn. Hij heeft er al 16 gemaakt in de JL, al is dat natuurlijk geen garantie dat hij dit bij ajax1 ook zou doen, maar toch...... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 17:52 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Hij wil gewoon geen enkel risico nemen dat wij alsnog kampioen worden, voor het geval psv nog punten gaat verspelen ;-) Ik heb het idee dat Frank de Boer Richairo Zivkovic een beetje lastig vindt. Anders zou ik het niet weten. Als dit trouwens zo is, wordt het tijd dat Frank de Boer zelf gecoacht moet worden in het omgaan met 'moeilijke' jongens... Als dit dus al het geval zou zijn. Ik zou zeker Zivkovic een kans hebben gegeven, al zou hij lastig zijn. Hij heeft er al 16 gemaakt in de JL, al is dat natuurlijk geen garantie dat hij dit bij ajax1 ook zou doen, maar toch...... Klopt Ronald. Ik heb vanmiddag gehoord dat Zivkovic meer dan ontevreden is en hij wil een gesprek hebben met de Boer en Overmars over zijn situatie. Hij schijnt weg te willen. Ook Milik is met de huidige gang van zaken zeer ontevreden en heeft zijn zaakwaarnemer daarover ingelicht. Aldus Frits Barend vanmiddag op de radio... Het gaat lekker en dan ook nog eens zoveel blessures...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 16:38 schreef Pietje het volgende:Zivkovic moet weer opdraven bij Jong Ajax
Zivkovic speelde het overgrote deel van zijn wedstrijden dit seizoen al bij de beloften, waarvoor hij al zestien keer scoorde. De Boer probeerde het na de blessure van Kolbeinn Sigthórsson echter met Lasse Schöne als spits in het eerste. Dat beviel, waardoor Arek Milik bankzitter is en Zivkovic bij Jong Ajax moet spelen.
De keuzes van De Boer wijzen erop dat Schöne ook zondag tegen Twente in de spits zal staan. Milik, na Zivkovic clubtopscorer van Ajax, zit waarschijnlijk voor de derde keer op rij op de reservebank.bronIk vraag me in alle ernst af of de Boer tevreden is over het aantal doelpunten dat wij de afgelopen weken (zelf) hebben gescoord. Nou hebben we twee rasspitsen, maar die posteert hij enerzijds op de reservebank en anderzijds bij de beloftes... Nou, ik denk dat de Boer dus graag derde, vierde of vijfde op de ranglijst wil worden. Waarschijnlijk is hij niet tevreden over het spel van hem, doelpunten is als spits niet het belangrijkste. Soms krijg je doelpunten ook op een presenteer blaadje aangereikt, dat zelfs bejaarde met een rollator die doelpunt had gemaakt.
Je moet als spits meer kunnen dan doelpunten maken. Dat kan blijkbaar Zivko niet goed genoeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb niet het idee dat men hem lastig vindt. Ik heb wel het idee dat ze heb bij Ajax nog niet volwassen genoeg vinden voor Ajax 1. Hij oogt nog zo nonchalant een beetje gemakzuchtig. Dat is slechts een indruk op basis van hem 1 keer live zien en TV beelden maar toch.
Wel vind ik het gewoon vreemd dat Ajax het niet met hem probeert. Schone deed het een helft heel aardig tegen GAE maar is gewoon geen spits. Dat merk je aan alles. Hij is op die positie onnatuurlijker dan op rechtsbuiten. En als Milik dan niet rendeert zou je zeggen dat je het eens met Zivkovic gaat proberen.
Ik ben wel benieuwd wat FdB tegen Twente gaat doen. Het centrale duo van Twente zijn twee grote, sterke jongens en als die Schone in de duels dwingen gaat het een vervelende avond worden voor Lasse die het juist moet hebben van uit de duels blijven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:43 schreef Eide het volgende:Ik heb niet het idee dat men hem lastig vindt. Ik heb wel het idee dat ze heb bij Ajax nog niet volwassen genoeg vinden voor Ajax 1. Hij oogt nog zo nonchalant een beetje gemakzuchtig. Dat is slechts een indruk op basis van hem 1 keer live zien en TV beelden maar toch. Wel vind ik het gewoon vreemd dat Ajax het niet met hem probeert. Schone deed het een helft heel aardig tegen GAE maar is gewoon geen spits. Dat merk je aan alles. Hij is op die positie onnatuurlijker dan op rechtsbuiten. En als Milik dan niet rendeert zou je zeggen dat je het eens met Zivkovic gaat proberen. Ik ben wel benieuwd wat FdB tegen Twente gaat doen. Het centrale duo van Twente zijn twee grote, sterke jongens en als die Schone in de duels dwingen gaat het een vervelende avond worden voor Lasse die het juist moet hebben van uit de duels blijven. Ik denk dat het de makke van Frank de Boer is. Met Lasse Schöne in de spits moet ik ook weer denken aan destijds, Siem de Jong in de spits, ook van origine een middenvelder. Is het voorzichtigheid of iets anders? Angst? Ik heb geen idee, maar ik vind het wel een zwaktebod. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 17:52 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Hij wil gewoon geen enkel risico nemen dat wij alsnog kampioen worden, voor het geval psv nog punten gaat verspelen ;-) Ik heb het idee dat Frank de Boer Richairo Zivkovic een beetje lastig vindt. Anders zou ik het niet weten. Als dit trouwens zo is, wordt het tijd dat Frank de Boer zelf gecoacht moet worden in het omgaan met 'moeilijke' jongens... Als dit dus al het geval zou zijn. Ik zou zeker Zivkovic een kans hebben gegeven, al zou hij lastig zijn. Hij heeft er al 16 gemaakt in de JL, al is dat natuurlijk geen garantie dat hij dit bij ajax1 ook zou doen, maar toch...... Ach je mag toch lastig zijn (als dat waar is tenminste...), als je maar functioneert en rendeert. Doelpunten is het adagium! En die scoort Zivko bij de vleet bij Jong Ajax. Ik blijf het gek en dubieus vinden wat de Boer doet. Alsof het huidige Ajax zoveel scoort... Geef die jongen nou eens een kans, zou ik zeggen. Slechter dan nu kan het nauwelijks. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:14 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat het de makke van Frank de Boer is. Met Lasse Schöne in de spits moet ik ook weer denken aan destijds, Siem de Jong in de spits, ook van origine een middenvelder. Is het voorzichtigheid of iets anders? Angst? Ik heb geen idee, maar ik vind het wel een zwaktebod. Maar Siem was echt wel prima als spits. Bracht eigenlijk wat Sightorsson brengt maar dan met meer voetballend vermogen en een prima afstandsschot. Siem oogde als spits vaak prima, zeker in de eerste seizoenen onder FdB. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:25 schreef Eide het volgende:[..] Maar Siem was echt wel prima als spits. Bracht eigenlijk wat Sightorsson brengt maar dan met meer voetballend vermogen en een prima afstandsschot. Siem oogde als spits vaak prima, zeker in de eerste seizoenen onder FdB. Dat bedoelde ik eigenlijk niet, Eide. Ik bedoelde het feit, dat De Boer liever een middenvelder centraal voorin ziet, dan een "echte" spits. Ik vond ook dat Siem de Jong dat behoorlijk heeft ingevuld, maar toch kon je (te) vaak zien, dat hij geen spits was, omdat hij nogal eens de verkeerde keus maakte, althans geen spitsenkeus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zat laatst eens te denken aan de "A1 oplossing". Gewoon eens El Ghazi centraal voorin opstellen met Kishna en Schone op de flanken zoals ze dat in de A1 met voormalig buitenspelers El Idrissi en El Azzouzi hebben gedaan.
El Ghazi heeft er het voetballend vermogen voor, is groot genoeg en scoort makkelijk. Waarom niet denk ik dan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Is overigens puur hardop speculeren hoor. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:37 schreef Eide het volgende:Ik zat laatst eens te denken aan de "A1 oplossing". Gewoon eens El Ghazi centraal voorin opstellen met Kishna en Schone op de flanken zoals ze dat in de A1 met voormalig buitenspelers El Idrissi en El Azzouzi hebben gedaan. El Ghazi heeft er het voetballend vermogen voor, is groot genoeg en scoort makkelijk. Waarom niet denk ik dan. Weet je Eide, dat ik dat al langer had gedacht! Maar ja, al dat gespeculeer over spitsen, terwijl Ajax daar drie heeft rondlopen: Milik, Zivkovic en toch nog altijd Sightórsson. Inderdaad El Ghazi kan daar ook spelen, maar Kishna ook! Kortom, keus genoeg. En nou komt de Boer dus met Lasse Schöne op de proppen... Hoe moeilijk kun je het jezelf maken? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Waarschijnlijk is hij niet tevreden over het spel van hem, doelpunten is als spits niet het belangrijkste. Soms krijg je doelpunten ook op een presenteer blaadje aangereikt, dat zelfs bejaarde met een rollator die doelpunt had gemaakt. Je moet als spits meer kunnen dan doelpunten maken. Dat kan blijkbaar Zivko niet goed genoeg. Klopt maar we hebben nu een spits die helemaal niet scoort. Zelfs niet eens in scorepositie komt. Maar goed we moeten het er mee doen tot einde van seizoen hoogstwaarschijnlijk en dat is een zwaar brevet van onvermogen dat we nu al jaren zonder spits spelen die er "gewoon"20 inlegt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:43 schreef Eide het volgende:Ik heb niet het idee dat men hem lastig vindt. Ik heb wel het idee dat ze heb bij Ajax nog niet volwassen genoeg vinden voor Ajax 1. Hij oogt nog zo nonchalant een beetje gemakzuchtig. Dat is slechts een indruk op basis van hem 1 keer live zien en TV beelden maar toch. Wel vind ik het gewoon vreemd dat Ajax het niet met hem probeert. Schone deed het een helft heel aardig tegen GAE maar is gewoon geen spits. Dat merk je aan alles. Hij is op die positie onnatuurlijker dan op rechtsbuiten. En als Milik dan niet rendeert zou je zeggen dat je het eens met Zivkovic gaat proberen. Ik ben wel benieuwd wat FdB tegen Twente gaat doen. Het centrale duo van Twente zijn twee grote, sterke jongens en als die Schone in de duels dwingen gaat het een vervelende avond worden voor Lasse die het juist moet hebben van uit de duels blijven. Dat laatste is zo ongelooflijk simpel te onlopen. Schone moet gewoon meer als vierde middenvelder gaan speler en die twee CV's van twente laten "zwemmen". Ze zijn beide te traag en onzeker om door te dekken. Verheug mij wel op een middenveld met Serero-Klaassen-Sinkgraven |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:25 schreef Eide het volgende:[..] Maar Siem was echt wel prima als spits. Bracht eigenlijk wat Sightorsson brengt maar dan met meer voetballend vermogen en een prima afstandsschot. Siem oogde als spits vaak prima, zeker in de eerste seizoenen onder FdB. Siem was een aardige spits en rendeerde vooral in de spits door Eriksen. Blijft gewoon wanbeleid dat we na Suarez en KJH geen fatsoenlijke spits mee hebben gehad. Nu heb je een 17 jarig talent maar die mag verpieteren in Jong Ajax en gewoon geen kans krijgt maar eerder een lesje in nederigheid en de volgende robot wordt gecreëerd die in het keurslijf moet lopen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: was flauw van mij. we zijn allemaal mensen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Waarschijnlijk is hij niet tevreden over het spel van hem, doelpunten is als spits niet het belangrijkste. Soms krijg je doelpunten ook op een presenteer blaadje aangereikt, dat zelfs bejaarde met een rollator die doelpunt had gemaakt. Je moet als spits meer kunnen dan doelpunten maken. Dat kan blijkbaar Zivko niet goed genoeg. Als je groot talent haalt van Grunn waar hij eigenlijk al de beste spits was en ook heel veek basisspeler en je zet hem dan weer terug naar Jong Ajax dan begrijp ik die jongen volkomen. Een volle euroborg of halflege stadions? Had hem dan laten rijpen bij Groningen maar dit is een deklassering en vernedering voor die jongen en pakken ze totaal verkeerd aan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Niet als ze serieus werk maken van doordekken. En dat kan met name Bjelland vrij aardig. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 20:11 schreef Brandje het volgende:[..] Als je groot talent haalt van Grunn waar hij eigenlijk al de beste spits was en ook heel veek basisspeler en je zet hem dan weer terug naar Jong Ajax dan begrijp ik die jongen volkomen. Een volle euroborg of halflege stadions? Had hem dan laten rijpen bij Groningen maar dit is een deklassering en vernedering voor die jongen en pakken ze totaal verkeerd aan. mm hij had wat meer kansen willen hebben maar ik weet bijna zeker dat Frank de Boer of wie dan ook in gesprekken hebben gezegd dat ze hem eerst een Ajax speler willen maken.
Ze hebben een plaatje voor zich. Dat moet een spits dan ook zijn, Milik is het niet, Siggie is het niet. Zivkovic is zo jong dat ze hem dachten heel soms in te zetten, door zijn houding is dat bijna niet geweest.
Hem laten rijpen bij Groningen is dan juist helemaal geen toegevoegde waarden, bij Ajax voetballen is totaal iets verschillends dan bij Groningen spelen. Ik weet nog wel dat, dat bij Serero ook heel erg het geval was. Het eerste jaar heeft hij bijna niks gespeeld, alles bij het 2e gespeeld en daarna is hij gaan spelen. Zivkovic speelt denk ik gewoon volgend jaar. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:53 schreef Brandje het volgende:[..] Dat laatste is zo ongelooflijk simpel te onlopen. Schone moet gewoon meer als vierde middenvelder gaan speler en die twee CV's van twente laten "zwemmen". Ze zijn beide te traag en onzeker om door te dekken. Verheug mij wel op een middenveld met Serero-Klaassen-Sinkgraven Ik ook jo.. Het lijkt me wel een vrij sterk middenveld zo, gaat hij dan Klaassen op de verdedigende middenveld positie zetten? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik denk dat Ajax gaat rouleren op het middenveld. Rouleren in de zin van geen vaste posities. Zowel sinkgraven als klaassen kan op 6 spelen, als er maar 1 achter blijft, wie dat is dat maakt volgens mij niet heel veel uit. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op donderdag 12 februari 2015 - 17:35 schreef biebie het volgende:[..] Chelsea saai en ongeïnspireerd? Ik wou dat Ajax zoveel power en agressie in zijn spel legde. Stonden we misschien ook bovenaan, net als Chelsea. Moet ik chelsea wel even verdedigen dit seizoen spelen ze echt aan de bal fanatastich en dat komt mede door fabregas ik kijk nu regelmatig naar chelsea, vind dat mourinho toch dit seizoen aanvallender is gaan spelen. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:37 schreef Eide het volgende:Ik zat laatst eens te denken aan de "A1 oplossing". Gewoon eens El Ghazi centraal voorin opstellen met Kishna en Schone op de flanken zoals ze dat in de A1 met voormalig buitenspelers El Idrissi en El Azzouzi hebben gedaan. El Ghazi heeft er het voetballend vermogen voor, is groot genoeg en scoort makkelijk. Waarom niet denk ik dan. Is geeneens een slecht gedachte want hij is echt doelgericht! Maar waarom heeft niemand het meer over milik. Ik zou hem niet laten lopen voor die 2,5 mljn |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:48 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt maar we hebben nu een spits die helemaal niet scoort. Zelfs niet eens in scorepositie komt. Maar goed we moeten het er mee doen tot einde van seizoen hoogstwaarschijnlijk en dat is een zwaar brevet van onvermogen dat we nu al jaren zonder spits spelen die er "gewoon"20 inlegt Milik heeft met de minste minuten het meest gescoord samen met el ghazi dus waar heb jij het over we spelen al zoveel wedstrijden slecht ja natuurlijk is het moeilijk voor een spits die niet zomaar zn eigen kansen kan creeeren. Maarja die vertrouwen krijgt hij dan ook weer niet te lang! Maar de aankoop siggy mocht altijd schutteren! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Omdat Milik buiten z'n invalbeurten om dramatisch is geweest. Sinds hij een basisplek kreeg is zijn meerwaarde ten opzichte van Sightorsson absoluut niet beter geweest. Hij is jong, heeft potentie maar hij is toch niet de spits waarvan we gehoopt hadden dat hij zou worden, ondanks dat hij beweeglijker en sneller oogt dan Sightorsson.
En dan kom je weer bij de Ajax filosofie, want hij zit Zivkovic in de weg. Bovendien zou FdB volgens een recent interview een ervaren aanvaller of middenvelder willen aantrekken aankomende zomer. Met Zivkovic en eventueel die nieuwe kracht komt het aanblijven van Milik in een nieuw licht te staan. Een licht waarbij je af kan vragen of Ajax die optie wel wil gaan lichten gezien de voetballende prestaties van Milik tot nu toe.
Tegelijkertijd is het moeilijk Milik af te rekenen op de laatste 2 maanden waar Ajax buitengewoon zwak speelde. Ik hoop dat hij z'n kans weer gaat krijgen en dan gaan zien wat hij nu in z'n mars heeft. Feit is dat Ajax wel wat goals kan gebruiken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Selectie Ajax voor duel met Twente
Frank de Boer heeft zijn selectie voor het duel met FC Twente bekendgemaakt. Zoals verwacht ontbreekt de geblesseerde Ricardo van Rhijn, hij wordt vervangen door Kenny Tete. Ook Niki Zimling en Lucas Andersen ontbreken.
De volledige selectie: Jasper Cillessen Joël Veltman Niklas Moisander Nicolai Boilesen Mike van der Hoorn Daley Sinkgraven Davy Klaassen Ricardo Kishna Jairo Riedewald Arek Milik Lasse Schöne Anwar El Ghazi Kenny Tete Andre Onana Thulani Serero Nick Viergever Riechedly Bazoer Queensy Menig
bron |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:38 schreef Eide het volgende:Omdat Milik buiten z'n invalbeurten om dramatisch is geweest. Sinds hij een basisplek kreeg is zijn meerwaarde ten opzichte van Sightorsson absoluut niet beter geweest. Hij is jong, heeft potentie maar hij is toch niet de spits waarvan we gehoopt hadden dat hij zou worden, ondanks dat hij beweeglijker en sneller oogt dan Sightorsson. En dan kom je weer bij de Ajax filosofie, want hij zit Zivkovic in de weg. Bovendien zou FdB volgens een recent interview een ervaren aanvaller of middenvelder willen aantrekken aankomende zomer. Met Zivkovic en eventueel die nieuwe kracht komt het aanblijven van Milik in een nieuw licht te staan. Een licht waarbij je af kan vragen of Ajax die optie wel wil gaan lichten gezien de voetballende prestaties van Milik tot nu toe. Tegelijkertijd is het moeilijk Milik af te rekenen op de laatste 2 maanden waar Ajax buitengewoon zwak speelde. Ik hoop dat hij z'n kans weer gaat krijgen en dan gaan zien wat hij nu in z'n mars heeft. Feit is dat Ajax wel wat goals kan gebruiken. En toch vind ik dat Milik wat meer krediet had moeten krijgen, net zoveel als Sightórsson heeft gekregen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Milik heeft 969 minuten gespeeld, Sightorsson 829. Of bedoel je dat anders? |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote: Ik denk dat hij bedoeld dat siggy al bijna 3 seizoenen niet kan overtuigen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:38 schreef Eide het volgende:Omdat Milik buiten z'n invalbeurten om dramatisch is geweest. Sinds hij een basisplek kreeg is zijn meerwaarde ten opzichte van Sightorsson absoluut niet beter geweest. Hij is jong, heeft potentie maar hij is toch niet de spits waarvan we gehoopt hadden dat hij zou worden, ondanks dat hij beweeglijker en sneller oogt dan Sightorsson. En dan kom je weer bij de Ajax filosofie, want hij zit Zivkovic in de weg. Bovendien zou FdB volgens een recent interview een ervaren aanvaller of middenvelder willen aantrekken aankomende zomer. Met Zivkovic en eventueel die nieuwe kracht komt het aanblijven van Milik in een nieuw licht te staan. Een licht waarbij je af kan vragen of Ajax die optie wel wil gaan lichten gezien de voetballende prestaties van Milik tot nu toe. Tegelijkertijd is het moeilijk Milik af te rekenen op de laatste 2 maanden waar Ajax buitengewoon zwak speelde. Ik hoop dat hij z'n kans weer gaat krijgen en dan gaan zien wat hij nu in z'n mars heeft. Feit is dat Ajax wel wat goals kan gebruiken. Blijft bij mij de toch de vraag dolen: Waarom Zivkovic niet een kans geven? Die jongen scoort bij jong ajax aan de lopende band. Hij krijgt vooralsnog niet eens de kans in ajax1! Of is Frank (of het complete TH) bang dat Zivkovic het zo goed zal doen in ajax1, zodat Milik of Sigthorson definitief moeten banken......??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat denk ik toch niet. Maar dat Zivkovic niet eens bij de selectie zit vind ik wel vreemd. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik snap er werkelijk niets meer van....... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kan me allerlei dingen verzinnen maar er zit niets bij waarvan ik zelf zeg "goh, dit klinkt nog eens logisch". Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze hem maximaal minuten willen laten maken of zo.... |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Gezien / wetend dat Ajax ervaren spelers wil halen, geeft al aan dat de gifbeker gewoon leeg is. Dus heeft Ajax geen andere keuze om nu ( eindelijk ) wel 2 of 3 ervaren spelers te halen. Mijn vraag erbij is : Zal hierdoor het beleid bij Ajax eindelijk iets aangepast worden ? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik denk dat elke Ajacied dat heeft. Het lijkt wel of ze Zivkovic "klein" willen houden, opdat hij zijn gedrag wat gaat aanpassen. Maar Ajax zou zichzelf wel eens in de voet kunnen schieten, want zoals ik al eerder heb geschreven, mocht er binnenkort niets veranderen aan zijn situatie bij Ajax, dan wil hij per direct weg. Aldus de informatie van Frits Barend op de radio een paar dagen geleden. Je kunt zeggen wat je wil van en over Frits Barens, maar hij is wel altijd opvallend goed geïnformeerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 09:36 schreef nieuwe ajax het volgende:Gezien / wetend dat Ajax ervaren spelers wil halen, geeft al aan dat de gifbeker gewoon leeg is. Dus heeft Ajax geen andere keuze om nu ( eindelijk ) wel 2 of 3 ervaren spelers te halen. Mijn vraag erbij is : Zal hierdoor het beleid bij Ajax eindelijk iets aangepast worden ? Nee, want dat is het beleid.. Als de kwaliteit vanuit de jeugd of in het eerste elftal niet voldoende is zal men spelers halen.. Dat is gewoon het beleid, dus helemaal niets raars aan..
Alleen gaat iedereen hier nu ff denken dat Raffie Huntelaar en Sneijder even gehaald zullen worden.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 12:34 schreef remco k het volgende:[..] Nee, want dat is het beleid.. Als de kwaliteit vanuit de jeugd of in het eerste elftal niet voldoende is zal men spelers halen.. Dat is gewoon het beleid, dus helemaal niets raars aan.. Alleen gaat iedereen hier nu ff denken dat Raffie Huntelaar en Sneijder even gehaald zullen worden.. Klopt.
Ja, gaan ze nu dan EINDELIJK het beleid uitvoeren, dat ze sinds de aanstelling van Marc, Frank, etc. hebben laten liggen. Spelers aantrekken die de tekorten in het 1e elftal aanvullen. |
|
|
|